Amsterdam, R'dam, DHaag.......wat voor gajes daar rondloopt, nee bedankt. Tis al erg genoeg dat ik er voor mn werk regelmatig heen moet. Er wonen zou ik een regelrechte ramp vinden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef tjoptjop het volgende:
De aantrekkingskracht van een stad als Amsterdam ontkennen is tamelijk onzinnig.
Ik moet er ook niet aan denken, maar...... gezien de huizenprijzen daar zijn veel mensen het daar mee oneens, en bovendien heb ik zelf ook circa 25 jaar midden in een stad (R'dam) gewoond. Terug gaan? Nee, liever niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:16 schreef PierreBetfair het volgende:
Amsterdam, R'dam, DHaag.......wat voor gajes daar rondloopt, nee bedankt. Tis al erg genoeg dat ik er voor mn werk regelmatig heen moet. Er wonen zou ik een regelrechte ramp vinden.
Met een gezin is het natuurlijk afschuwelijk daar. Maar alleenstaand zou ik het denk ik wel naar m'n zin hebben. En als je de rust wil, dan ben je ook overal nog binnen een half uurtje fietsen in de duinen of in een ander natuurgebied.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:16 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Amsterdam, R'dam, DHaag.......wat voor gajes daar rondloopt, nee bedankt. Tis al erg genoeg dat ik er voor mn werk regelmatig heen moet. Er wonen zou ik een regelrechte ramp vinden.
Ik draai het liever om. Als ik onrust wil ben ik op de fiets ook binnen 30 minuten in het centrum van een stad.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:26 schreef LXIV het volgende:
En als je de rust wil, dan ben je ook overal nog binnen een half uurtje fietsen in de duinen of in een ander natuurgebied.
Google leert dat wachtlijsten voor sociale huurwoningen varieren van 9 tot 16 jaar... Rara wat klopt er niet daarquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik moet er ook niet aan denken, maar...... gezien de huizenprijzen daar zijn veel mensen het daar mee oneens
Geen idee. Ik geef aan dat veel mensen er blijkbaar toch willen wonen, jij bevestigd dat door de wachtlijsten aan te halen, en dan vraag je wat er niet klopt?quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Google leert dat wachtlijsten voor sociale huurwoningen varieren van 9 tot 16 jaar... Rara wat klopt er niet daar
Dat is toch anders om er middenin te wonen!quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik draai het liever om. Als ik onrust wil ben ik op de fiets ook binnen 30 minuten in het centrum van een stad.
Godzijdank wel.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:49 schreef LXIV het volgende:
Dat is toch anders om er middenin te wonen!
Dat huurwoningen sinds enkele jaren massaal verkocht worden, en daardoor de tekorten aan huurwoningen op lopen??quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Google leert dat wachtlijsten voor sociale huurwoningen varieren van 9 tot 16 jaar... Rara wat klopt er niet daar
Het verkopen van huurwoningen verandert niks aan de totale woningvoorraad, dus ook niks aan de schaarste. Als met het vrijgekomen geld weer nieuwe woningen gerealiseerd kunnen worden is het zelfs gunstig.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat huurwoningen sinds enkele jaren massaal verkocht worden, en daardoor de tekorten aan huurwoningen op lopen??
Deze gegadigden krijgen geen hypotheek en geen vrijsector huurwoning, dus moet ze thuis bij pa en ma in de huurwoning 10 jaar wachten en niet zwanger worden
Het is te hopen dat hun gezamenlijk inkomen niet boven de 43.000 euro komt, anders moet ze subiet op kamers of emigreren
Maar vaak is er door de corporatie middels de terugkoopgarantie wel een mouw aan te passen, zodat ze een veel te dure galerijflat met betonrot en een lege VVE kas kan aanschaffen
De jonge aspirant-huurders kunnen geen hypotheek krijgen dus gaan niet mee over naar de koopsectorquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het verkopen van huurwoningen verandert niks aan de totale woningvoorraad, dus ook niks aan de schaarste.
De mensen die in dat koophuis gaan wonen nemen tenminste geen huurwoning meer in beslag.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De jonge aspirant-huurders kunnen geen hypotheek krijgen dus gaan niet mee over naar de koopsector
Gevolg: aantal huurwoningen neemt af, aantal koopwoningen neemt toe, schaarste aan goedkope huurwoningen neemt toe
Ik zat laatst met iemand te praten die een grote stad adviseert over huisvesting en de babyboomers kwamen ook ter sprake.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
De mensen die in dat koophuis gaan wonen nemen tenminste geen huurwoning meer in beslag.
De grote winst (zonder al het groen te bebouwen) valt echter te behalen door het bouwen van veel luxe appartementen, waar de babyboomers dan kunnen gaan wonen. Die willen dat vaak best wel, gezien hun toekomst. Dan kunnen de gezinnen in de eengezinswoningen trekken.
Ik ken nogal wat mensen die bang zijn dat ze over 10 jaar het huis en de tuin niet meer kunnen onderhouden. Die zouden graag naar een appartement gaan. Natuurlijk veilig, luxe en dichtbij de voorzieningen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:54 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Ik zat laatst met iemand te praten die een grote stad adviseert over huisvesting en de babyboomers kwamen ook ter sprake.
Blijkbaar willen die massaal blijven zitten waar ze zitten, niks geen doorstroming dus.
Ik kan natuurlijk niet voor de gehele groep spreken, maar ik merk dat in de periferie van Amsterdam toch behoorlijk wat oudere Amsterdammers komen te wonen (lees huurwoningen inpikken met 40+ woonjarenquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:54 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Ik zat laatst met iemand te praten die een grote stad adviseert over huisvesting en de babyboomers kwamen ook ter sprake.
Blijkbaar willen die massaal blijven zitten waar ze zitten, niks geen doorstroming dus.
Dus de mensen die er het langst wonen hebben er volgens jou het minste recht op...quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:57 schreef tjoptjop het volgende:
Ik kan natuurlijk niet voor de gehele groep spreken, maar ik merk dat in de periferie van Amsterdam toch behoorlijk wat oudere Amsterdammers komen te wonen (lees huurwoningen inpikken met 40+ woonjaren)
Veel omringende gemeentescorporaties van Amsterdam en Amsterdam zelf hebben besloten de inschrijvingen voor de woningbouwverenigingen te koppelen. Met als mooi verkooppraatje dat je dan naar Amsterdam kan. De praktijk is dat iedere mooi nieuw project in bijv Zaanstad bewoond wordt door bejaarden uit Amsterdam. "Want ja, zo lekker rustig en nieuw"quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus de mensen die er het langst wonen hebben er volgens jou het minste recht op...
Wat vindt Ger Hukker ervan dat dan de hypotheekrente in Nederland dan een procent of 2 hoger wordt (En hoe wil de VVD die extra hypotheekrenteaftrek financieren?)quote:'Duitsland bereid ver te gaan voor euro'
De Duitse regering overweegt verregaande stappen om de schuldencrisis te bezweren en de euro te redden. Dat meldde de Duitse krant Welt am Sonntag zondag op basis van gesprekken met ingewijden.
Volgens de krant is de regering uiteindelijk zelfs bereid om in te stemmen met de uitgifte van gezamenlijke euro-obligaties. Tot nu toe was Duitsland hier altijd op tegen, omdat de rente op die leningen hoger zal uitvallen dan die op de huidige Duitse staatsleningen.
De ingewijden verwachten echter niet dat dergelijke grote stappen al op korte termijn worden gezet. Gezien de enorme weerstand is de kans groot dat de discussie over verdere Europese integratie pas wordt gevoerd als er geen enkele andere oplossing voor de crisis mogelijk is, aldus de krant.
Als er meer een fiscale unie komt is het met die HRA ook snel afgelopen denk ik! Of geloof je dat de Duitsers ook nog onze hypotheken gaan betalen!quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat vindt Ger Hukker ervan dat de hypotheekrente in Nederland dan een procent of 2 hoger wordt (En hoe wil de VVD die extra hypotheekrenteaftrek financieren?)![]()
?
Daarom komt die er nietquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als er meer een fiscale unie komt is het met die HRA ook snel afgelopen denk ik! Of geloof je dat de Duitsers ook nog onze hypotheken gaan betalen!
Kunnen ze beter een leuke condo in miami of spanje kopenquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ken nogal wat mensen die bang zijn dat ze over 10 jaar het huis en de tuin niet meer kunnen onderhouden. Die zouden graag naar een appartement gaan. Natuurlijk veilig, luxe en dichtbij de voorzieningen.
Jij kent mensen buiten FoK!?quote:
Wat versta je onder zorgkartel?quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom komt die er niet
Want dan zal het met ons zorgkartel ook snel gedaan zijn
Right, we gaan onze economische toekomst op het spel zetten en ons isoleren, puur om de HRA in stand te houden voor een paar babyboomers.. geloof je hetzelf?quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom komt die er niet
Alle 'slimme' politici zijn al lang ongrijpbaar Europa in gevlucht.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom komt die er niet
Enige uitweg is zelfmoord, of verhuizen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:08 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Alle 'slimme' politici zijn al lang ongrijpbaar Europa in gevlucht.
En politici willen altijd meer macht. Europa dus ook.
Dan kan er wel weer gezegd worden dat 'de kiezer' dat niet zou willen, maar dan drukken ze het er gewoon stiekem alsnog doorheen, net als die grondwet.
En 'de kiezer' roept dan een beetje over 'aluhoedjes haha dom' en gaat weer GTST kijken.
Zo gepiept dus.
Je had toch net gekocht?quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:14 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Enige uitweg is zelfmoord, of verhuizen.
Ik vraag me echt af hoelang onze politici hier nog mee weg blijven komen. Als de onrustige meute maar een bepaalde kritische grootte bereikt is er weinig meer tegen te doen. Zoals we even gezien hebben tijdens de rellen in de UK. Nu deelt men daar bizarre straffen uit om de meute weer onder controle te krijgen, maar de meute kun je niet onder controle blijven houden. Of je moet 30% van je bevolking in een cel willen gooien.quote:
Ik deel jouw mening over europa en politici dan ook niet. Ik heb geen uitweg nodig, ik mijn zaakjes mooi voor elkaarquote:
Wat je niet voor elkaar hebt is je leesvaardigheid in dat geval.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:21 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik deel jouw mening over europa en politici dan ook niet. Ik heb geen uitweg nodig, ik mijn zaakjes mooi voor elkaar
Mijn leesvaardig blijkt in elk geval beter dan jouw begrip van de term cynisme.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:42 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Wat je niet voor elkaar hebt is je leesvaardigheid in dat geval.
Ik heb enkel beschreven hoe onze politici rollen, niet dat ik een uitweg nodig zou hebben of zou willen vluchten.
Ja ik zie dat dus anders zoals je had kunnen begrijpen als je kon lezen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Mijn leesvaardig blijkt in elk geval beter dan jouw begrip van de term cynisme.
Ik zal het even voor je uitleggen:
- Jij maakt een huiliepost over hoe erg het allemaal wel niet is in NL / Europa
- Ik maak een cynische opmerking dat je dan maar beter zelfmoord kunt plegen of verhuizen als het allemaal zo erg is.
Snappie? Of moet ik nog wat moelijke woorden uitleggen?
Wat je nog beter kunt doen is iets concreets doen als de situatie je zo tegen staat, in plaats van zogenaamd wel 'de politiek' bestudeert te hebben en vervolgens niet verder te komen dan op een forum proberen de bijdehandte jongen uit te hangen en verder niks.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:50 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ja ik zie dat dus anders zoals je had kunnen begrijpen als je kon lezen.
Ik beschrijf hoe het zo'n beetje rolt in de politiek. Eigenlijk vrij objectief en zonder al te veel emotie.
Vervolgens kom jij er huilie huilie over doen en maak je een zinloze cynische opmerking die vooral voor jezelf bedoeld zou moeten zijn.
Ik betrek hem dan in mijn reactie ook terecht op jezelf door je er een vraag over te stellen, en vervolgens kom jij met de uitleg-nonsense.
Je zou beter eens kunnen bestuderen hoe de politiek werkt.
Uh nee. Dat was jouw volstrekt subjectieve interpretatie van hoe jouw perceptie van de politiek is. Het had niets met objectiviteit te maken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:50 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ik beschrijf hoe het zo'n beetje rolt in de politiek. Eigenlijk vrij objectief en zonder al te veel emotie.
Voor iemand die 20 uur per week in de politiek werkt denk ik dat ik een redelijke kijk heb op hoe het werktquote:Je zou beter eens kunnen bestuderen hoe de politiek werkt.
^^ Dat is de niet-cryptische vertaling van wat ik bedoelde. Zonder moeilijke woorden, geheel begrijpelijk voor je!quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat je nog beter kunt doen is iets concreets doen als de situatie je zo tegen staat, in plaats van zogenaamd wel 'de politiek' bestudeert te hebben en vervolgens niet verder te komen dan op een forum proberen de bijdehandte jongen uit te hangen en verder niks.
Waarom moet het mij tegen staan?quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat je nog beter kunt doen is iets concreets doen als de situatie je zo tegen staat, in plaats van zogenaamd wel 'de politiek' bestudeert te hebben en vervolgens niet verder te komen dan op een forum proberen de bijdehandte jongen uit te hangen en verder niks.
Nou goed, wat je wil. Ik denk dat het een redelijk gegeven is dat politici graag problemen vooruit schuiven en meer macht willen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Uh nee. Dat was jouw volstrekt subjectieve interpretatie van hoe jouw perceptie van de politiek is. Het had niets met objectiviteit te maken.
Het hangt er maar net vanaf op welk niveau je zit hoe goed die kijk is.quote:Voor iemand die 20 uur per week in de politiek werkt denk ik dat ik een redelijke kijk heb op hoe het werkt
Die kijk is net zo subjectief als de jouwe overigens. Maar ik pretendeer dan ook niet objectief te zijn. Ik maak me in elk geval een stuk minder zorgen om de wereld dan jij
Omdat uit alles blijkt dat het je tegen staat. Nee, dat helpt natuurlijk geen zier. Accepteren is een excuus om achterover te kunnen leunen en vanaf de zijlijn af en toe wat roepen, en natuurlijk op een forum moord en brand te schreeuwen. Dat kan prima, maar is wel raar als je zoals jij, pretendeert te weten hoe het allemaal wel moet, hoe het allemaal anders kan en wat er allemaal moet veranderen, maar vervolgens niet meer doet dan hier wat blaten.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:55 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Waarom moet het mij tegen staan?
Ik weet dat het zo werkt. Misschien niet altijd het beste, maar goed, voor een deel wil accepteren ook wel eens helpen.
Als ik een keer in de regen loop hoor je me ook niet huilen.
En wat concrete dingen betreft.. ik heb meerdere jaren terug goud gekocht. Telt dat?
Waar heb ik gezegd dat ik er op vertrouw dat politici er voor me zijn? Ik vertrouw er op dat ík er voor me benquote:Op maandag 15 augustus 2011 09:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
Maar goed, laat het verder maar schieten. Vertrouwen jullie er toch lekker op dat politici er voor jullie zijn. Ook dat zie ik veel vaker gebeuren in mijn observaties.
Dingen zoals dit niet kunnen beinvloeden is relatief. In dat opzicht denk ik dat Whuzz meer invloed uitoefent dan jij. 'Observeren' is een leuk woord waarmee je eigenlijk zegt dat je je dus gewoon niks doet, op je gat zit, een beetje uit de hoogte doet want jij ziet wel even waar het allemaal mis gaat en vervolgens....doe je helemaal niks.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Nou goed, wat je wil. Ik denk dat het een redelijk gegeven is dat politici graag problemen vooruit schuiven en meer macht willen.
[..]
Het hangt er maar net vanaf op welk niveau je zit hoe goed die kijk is.
Op lokaal niveau zal de inzet wat anders zijn dan op hoog niveau achter de schermen.
En zorgen.. zoals ik al zei: ik observeer. Ik weet prima dat ik dingen die ik niet kan beïnvloeden beter kan 'accepteren'.
Maar goed, laat het verder maar schieten. Vertrouwen jullie er toch lekker op dat politici er voor jullie zijn. Ook dat zie ik veel vaker gebeuren in mijn observaties.
Concreet is dat ik jullie erover informeer.quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dingen zoals dit niet kunnen beinvloeden is relatief. In dat opzicht denk ik dat Whuzz meer invloed uitoefent dan jij. 'Observeren' is een leuk woord waarmee je eigenlijk zegt dat je je dus gewoon niks doet, op je gat zit, een beetje uit de hoogte doet want jij ziet wel even waar het allemaal mis gaat en vervolgens....doe je helemaal niks.
Dat is enig, die observaties van je. Nu nog iets concreets doen.
Ah, ok. Bedankt voor deze geweldige informatie! We noteren het in ons logboek.quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:11 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Concreet is dat ik jullie erover informeer.
Omdat jij wat centjes in goud hebt gestopt ben je beter af dan ik?quote:Verder valt de kostenbatenanalyse van actie vooralsnog niet echt in zijn voordeel uit.
Er zijn ook steeds meer mensen die de zeitgeist filmpjes kijken. En steeds meer mensen die denken dat in 2012 de wereld zal eindigen.quote:Er zijn steeds meer mensen die goud kopen. Ook dat heeft een politieke invloed.
Heb ik gezegd dat ik beter af ben? Ik heb gewoon gedaan wat mij het beste leek. Of jij het beter of slechter hebt is daarbij niet zo relevant.quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:18 schreef Whuzz het volgende:
Omdat jij wat centjes in goud hebt gestopt ben je beter af dan ik?
Naja, als je zo simpel tegen de wereld aan kijkt dan zal dat inderdaad wel.
Dat jij goud hebt gekocht na het zien van een zeitgeist filmpje en nu denkt dat de wereld over 1,5 jaar gaat eindigen (ik hanteer even jouw logica van het invullen van de gedachten van je gesprekspartner) zegt niet meteen dat alle goudkopers zich daardoor hebben laten leiden.quote:Er zijn ook steeds meer mensen die de zeitgeist filmpjes kijken. En steeds meer mensen die denken dat in 2012 de wereld zal eindigen.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat een direct verband heeft met het aantal mensen dat goud koopt
* Whuzz heeft vorig jaar ook goud kocht. Ik hecht er zo veel waarde aan dat ik het elke dag mee neem zelfs!
Fundateller naar 0 voor eind 2011111!!111onequote:Op maandag 15 augustus 2011 11:13 schreef Terrorizer het volgende:
Ok het gaat weer goed, bijna met 10% gestegen.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:13 schreef Terrorizer het volgende:
quote:Ten opzichte van juli 2010 daalde het aantal verkochte woningen met 14,8%.
Ging de verlaging van de overdrachtsbelasting niet eind juni in? Er zijn vast wel een paar mensen geweest die het passeren van de akte even een weekje hebben uitgesteld om zeker te weten dat ze onder de lagere overdrachtsbelasting vielen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:13 schreef Terrorizer het volgende:
per 1 augustus krijgen we scherpere normen bij de bankenquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:30 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ging de verlaging van de overdrachtsbelasting niet eind juni in? Er zijn vast wel een paar mensen geweest die het passeren van de akte even een weekje hebben uitgesteld om zeker te weten dat ze onder de lagere overdrachtsbelasting vielen.
De verlaging van de overdrachtsbelasting werd met terugwerkende kracht ingevoerd. Alleen mensen dan die erop gokten dat er iets aan zat te komen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:30 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ging de verlaging van de overdrachtsbelasting niet eind juni in? Er zijn vast wel een paar mensen geweest die het passeren van de akte even een weekje hebben uitgesteld om zeker te weten dat ze onder de lagere overdrachtsbelasting vielen.
In ieder geval is de keuze van de titel opmerkelijk. Het bericht is namelijk ontzettend negatief, er zijn in juli 2011 zelfs minder woningen verkocht dan in juli 2010. Dat er dan desondanks gekozen wordt voor een titel "huizenverkopen trekken flink aan" is vreemd, een titel "ondanks verlaagde overdrachtsbelasting huizenmarkt verder in mineur" was juister geweest.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:05 schreef Jape het volgende:
[..]
De verlaging van de overdrachtsbelasting werd met terugwerkende kracht ingevoerd. Alleen mensen dan die erop gokten dat er iets aan zat te komen.
Met de economie dan ook.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:40 schreef michaelmoore het volgende:
Met een Europese minister voor financiën zal t snel gedaan zijn met de HRA subsidie hier
Tja, ik heb de kaarten niet uitgedeeld... Maar zo simpel is het wel.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:27 schreef GoudIsEcht het volgende:
Kan je nagaan hoe het er voor staat.
Is wel goed voor de staatsschuld als we eens wat minder belastinggeld weggevenquote:
Ik betwijfel of het goed is voor de staatsschuld als 15% van de woningbezitters (650.000 mensen c.q. gezinnen) failliet gaan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:49 schreef michaelmoore het volgende:
Is wel goed voor de staatsschuld als we eens wat minder belastinggeld weggeven
Nou dat willen de huurders zelf wel doen hoorquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
1 ding is zeker: wat men niet terugkrijgt wordt dus ook niet meer uitgegeven aan goederen.
Jij stelt eigenlijk dat als alle huren in 1 klap verhoogd worden met zeg 38% belasting (even een gemiddelde teruggave genomen) dat dat goed is voor de economie omdat dan de staatsschuld minder wordt...quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:12 schreef michaelmoore het volgende:
Nou dat willen de huurders zelf wel doen hoor![]()
Het is tenslotte ons geld
Nee dat het beter is als we een algemene woonlastentoeslag krijgen, voor inkomens tot 43.000 euro, ipv de HRA , en de huursubsidiequote:Op maandag 15 augustus 2011 19:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij stelt eigenlijk dat als alle huren in 1 klap verhoogd worden met zeg 38% belasting (even een gemiddelde teruggave genomen) dat dat goed is voor de economie omdat dan de staatsschuld minder wordt...
Nee, jij stelde dat als de staat voor een aanzienlijk deel van zijn inwoners ineens de vaste lasten fors verhoogd dat beter is voor de economie omdat dan de staatsschuld omlaag gaat.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
Nee dat het beter is als we een algemene woonlastentoeslag krijgen, voor inkomens tot 43.000 euro, ipv de HRA , dan kan de huursubsidie wel
Die aftrek mag dan wel langzaam worden weg
nee die woonlastenaftrek hoeft niet zo hoog te zijn, en alleen voor inkomens tot 3000 euro bruto, dat is veel goedkoper dan de HRA, zeker als de rente omhoog gaatquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, jij stelde dat als de staat voor een aanzienlijk deel van zijn inwoners ineens de vaste lasten fors verhoogd dat beter is voor de economie omdat dan de staatsschuld omlaag gaat.
Graag even bij je eigen stelling blijven.
Je kunt oplossing verzinnen die goedkoper zijn voor de staat tot je 100 gram weegt, maar ze komen er (tot nu toe) allemaal op neer dat de woningeigenaren via de HRA de dupe zijn. Met alle gevolgen vandien.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:55 schreef michaelmoore het volgende:
nee die woonlastenaftrek hoeft niet zo hoog te zijn, en alleen voor inkomens tot 3000 euro bruto, dat is veel goedkoper dan de HRA, zeker als de rente omhoog gaat
Nee die hebben nu een onevenredig groot voordeel dat moet worden herverdeelt en een algemene lage woonlastenaftrek is dan een mooi middel ipv HRA en Huursubsidiequote:Op maandag 15 augustus 2011 20:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je kunt oplossing verzinnen die goedkoper zijn voor de staat tot je 100 gram weegt, maar ze komen er (tot nu toe) allemaal op neer dat de woningeigenaren via de HRA de dupe zijn. Met alle gevolgen vandien.
Dat ligt er maar aan vanaf welke kant je het bekijkt. Het merendeel van de woningeigenaren draagt zelfs met HRA al relatief meer bij dan het 'huurdersdeel'. Probleem is dat iedereen blind vanuit zijn eigen standpunt blijft lullen en zich totaal niet kan verplaatsen in de andere kant van het verhaal.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
Nee die hebben nu een onevenredig groot voordeel dat moet worden herverdeelt en een algemene lage woonlastenaftrek is dan een mooi middel ipv HRA en Huursubsidie
Ja maar ik krijg mijn belasting niet terug via die HRA subsidie, daarom moet er een woonlastenaftrek komen, voor mensen tot 43.000. euroquote:Op maandag 15 augustus 2011 20:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan vanaf welke kant je het bekijkt. Het merendeel van de woningeigenaren draagt zelfs met HRA al relatief meer bij dan het 'huurdersdeel'. Probleem is dat iedereen blind vanuit zijn eigen standpunt blijft lullen en zich totaal niet kan verplaatsen in de andere kant van het verhaal.
Bullshit. Ook jij hebt recht op HRA als je een woning koopt. Zo heb je ook recht op extra ziektekostenaftrek als je meer dan een bepaald bedrag uitgeeft aan ziektekosten enz. enz. Dat jij daar geen gebruik van maakt is je eigen keuze.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:06 schreef michaelmoore het volgende:
Ja maar ik krijg mijn belasting niet terug via die HRA subsidie
Er is niets van jou bij. Mijn HRA gaat over mijn uitgegeven geld. What's next? Ga je klagen dat bedrijven van hun inkomsten de kosten mogen aftrekken? En als ik 10 miljoen op de bank heb staan, waarover al belasting is betaald, heb je er zeker ook geen enkel probleem mee dat ik over het fictieve rendement daarvan 1,2% moet betalen?quote:En dat de economie kapot gaat als jij niet mijn geld mag uitgeven, vind ik een vreemde opmerking
Ik zeg alleen dat het beter is als we er een algemene woonlastenaftrek van maken, zodat iedereen wat terugkrijgt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat jij graag wil dat de overheid meer van mijn geld afpakt om aan jou te geven zegt meer over jou dan over mij.
Hoezo eerlijker? Jij kunt ook HRA krijgen toch? Maar ja, daar zitten wat risico's en kosten aan vast die je blijkbaar niet wilt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
Ik zeg alleen dat het beter is als we er een algemene woonlastenaftrek van maken, zodat iedereen wat terugkrijgt. Dat is veel eerlijker.
Nee gewoon een woonlastenaftrek en geen teveel betaalt belastinggeld van mij weggevenquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je wilt dus niet de risico's en nadelen maar je wilt wel de voordelen... Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Dat zeg ik. Eerst vlucht je in een naar jouw mening veilige haven, en dan wil je ook nog het rendement van de mensen die wel het risico nemen in je zak steken. Nee, zo werkt het niet. Gelukkig maar. Zodra dat zou werken, komt dat er op neer dat de minst risicovolle beleggingen het meeste rendement op zouden leveren. Dan staat de kennis en productontwikkeling en dus de economie pas echt stil.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
Nee gewoon een woonlastenaftrek en geen teveel betaalt belastinggeld van mij weggeven
Welke risico's? Tot een paar jaar geleden was het kopen van een woning een volkomen risicoloos gebeuren. Zelfs met de NHG is ze nog steeds vrijwel risicoloos. Welke held moet je eigenlijk zijn om recht op boven proportionele belastingvoordeel te krijgen? Gewoon de HRA afschaffen en omruilen voor een lager IB tarief, dat is transparant en rechtvaardig. Daarnaast haalt het een hoop druk van de markt afquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoezo eerlijker? Jij kunt ook HRA krijgen toch? Maar ja, daar zitten wat risico's en kosten aan vast die je blijkbaar niet wilt.
Je wilt dus niet de risico's en nadelen maar je wilt wel de voordelen... Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Het is ook gewoon bangmakerij. De echte economie draait om de productie van echte goederen en diensten. De zeepbeleconomie die draait op het dromen van luchtkastelen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:27 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe het er voor staat.
Als de HRA afgeschaft word dan weet je zeker dat de woningmarkt volledig op slot komt te zitten doordat de betaalbaarheid van woning nog veel verder verslechterd.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
........ Daarnaast haalt het een hoop druk van de markt af
Klopt, want het grootse deel van de huishoudens heeft immers al een koopwoning.quote:
Hoezo... een grote klap? Met een gemiddelde vraagprijs van 11 maal JaMo heeft zich al reeds een ramp voltrokken. De weg naar normaal is de enige uitweg uit de impasse, dat dit bepaalde mensen veel pijn gaat doen is onvermijdelijk. Niemand heeft ze toch gedwongen om tot hun max te lenen? Als ze slim zijn geweest hebben ze hun rente langdurig vastgezet. Nadeel is dat ze voorlopig nergens meer heen gaan. Maar is dat erg dan?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als de HRA afgeschaft word dan weet je zeker dat de woningmarkt volledig op slot komt te zitten doordat de betaalbaarheid van woning nog veel verder verslechterd.
Als de HRA afgeschaft wordt gaat dat voor iedereen in dit land een grote klap worden, ook voor de huurders.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
Tot een paar jaar geleden was het kopen van een woning een volkomen risicoloos gebeuren. Zelfs met de NHG is ze nog steeds vrijwel risicoloos.
Aah... gebrek aan deelnemers voor het nationale piramidespel dus? Geen wonder dat het systeem hapert. Lucht in de zeepbel is heel vervelend in zo'n situatiequote:Op maandag 15 augustus 2011 22:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt, want het grootse deel van de huishoudens heeft immers al een koopwoning.
Ja negeer het feit van dalende verkopen ffquote:Op maandag 15 augustus 2011 22:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt, want het grootse deel van de huishoudens heeft immers al een koopwoning.
Ah nee nu is het wel duidelijk dat de bubble nog lang niet leeg is zou en dat zou dus dom zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
![]()
Ik word een beetje moe van het topic. Met alle geweld worden mensen die ooit een woning kochten geprojecteerd als 'tot aan hun oogkassen toe gefinancierde losers die hoe dan ook ooit down the drain gaan', en aan de andere kant word er gesteld dat er niets risicolozer is dan kopen...
Als er geen risico aanzit, koop dan zelf ook en profiteer van de HRA!
Welnee... jij bent 1 van de meest actieve deelnemers aan deze topicreeksquote:Op maandag 15 augustus 2011 22:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik word een beetje moe van het topic.
Als je niet zoals ik gekocht heb met een beleggingshypotheek en de komende 30 jaar nog HRA kan krijgen dan is er toch niets aan de handquote:Met alle geweld worden mensen die ooit een woning kochten geprojecteerd als 'tot aan hun oogkassen toe gefinancierde losers die hoe dan ook ooit down the drain gaan', en aan de andere kant word er gesteld dat er niets risicolozer is dan kopen...
Heb ik... maar een lager IB tarief in ruil voor de afschaf van de HRA zou veel rechtvaardiger en transparanter zijnquote:Als er geen risico aanzit, koop dan zelf ook en profiteer van de HRA!
11 maal Jan Modaal? Lijkt me sterk... Kun je dat eens voorrekenen?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
Met een gemiddelde vraagprijs van 11 maal JaMo heeft zich al reeds een ramp voltrokken.
Al word er morgen NIETS meer verkocht en daalt de waarde van mijn woning naar 1,- euro. Mij een zorg. Ik woon prima. En met mij miljoenen anderen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ja negeer het feit van dalende verkopen ff
Dus toch risico? Beetje rendement daarop is dan wel redelijk toch?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ah nee nu is het wel duidelijk dat de bubble nog lang niet leeg is zou en dat zou dus dom zijn.
Mooi. En als je dan toch een keer gaat verhuizen verkoop je hem voor 1 euro. Ook mooi. Het topic gaat alleen niet over jouquote:Op maandag 15 augustus 2011 22:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Al word er morgen NIETS meer verkocht en daalt de waarde van mijn woning naar 1,- euro. Mij een zorg. Ik woon prima. En met mij miljoenen anderen.
Jij ook.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Welnee... jij bent 1 van de meest actieve deelnemers aan deze topicreeks
Zolang je je hypotheek bruto kunt betalen er sowieso niets aan de hand.quote:Als je niet zoals ik gekocht heb met een beleggingshypotheek en de komende 30 jaar nog HRA kan krijgen dan is er toch niets aan de hand
Ehmmm. Nee.quote:Heb ik... maar een lager IB tarief in ruil voor de afschaf van de HRA zou veel rechtvaardiger en transparanter zijn
Goed nieuwsquote:Op maandag 15 augustus 2011 22:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
11 maal Jan Modaal? Lijkt me sterk... Kun je dat eens voorrekenen?
Ik ben vrij nieuw hier op fokquote:
Precies... dus waarom roep je dan dat de economie stil komt te liggen? Bestaande huizen voegen weinig tot niets toe aan de economie, die moeten enkel en alleen nog afbetaald worden. We moeten dus de groei van de welvaart uit andere bronnen gaan putten, de afgelopen 20 jaar hebben we veel geld kunnen creeren door woning duur te verkopen en veel geld te lenen, productiewerk werd steeds meer uitbesteed aan het verre oosten. Ik voorzie een kentering in deze ongekende periode van welvaart die vooral gestuwd werd door steeds verder oplopende schulden.quote:Zolang je je hypotheek bruto kunt betalen er sowieso niets aan de hand.
Waarom dan niet? Wat heb jij tegen een lager tarief? Misschien omdat je dan moet toegeven dat je boven proportioneel profiteert van de HRA?quote:Ehmmm. Nee.
Je pakt wel de gemiddelde vraagprijs, maar niet het gemiddelde salaris?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
De gemiddelde vraagprijs is nu gedaald naar 'slechts' 10 maal JaMo
Wat jij wilt.... dan is het nog maar 'slechts' 8 maal JaMo... lijkt mij nog steeds een zeepbel van mythische proporties niet? Een mediaan van 4-5 maal JaMo zou veel realistischer zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je pakt wel de gemiddelde vraagprijs, maar niet het gemiddelde salaris?
Of je pakt de mediaan vraagprijs en Jan Modaal, of niet. Je vergelijkt nu appels met straattegels.
profiteer van een volstrekt foute situatie??quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als er geen risico aanzit, koop dan zelf ook en profiteer van de HRA!
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:16 schreef michaelmoore het volgende:
profiteer van een volstrekt foute situatie??
Die met enkele jaren weg is???
Dat 4-5 JaMo moet je maal 1.5 doen omdat er tegenwoordig gemiddeld 1.5 inkomens zijn per huishouden.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wat jij wilt.... dan is het nog maar 'slechts' 8 maal JaMo... lijkt mij nog steeds een zeepbel van mythische proporties niet? Een mediaan van 4-5 maal JaMo zou veel realistischer zijn.
Daar wordt nu al rekening mee gehouden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:21 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]HRA met enkele jaren weg. Dan kunnen ze Nederland net zo goed op marktplaats te koop aanbieden voor een tientje.
![]()
Tijdens de 3 jaren dat dit kabinet er nog zit, verandert er trouwens sowieso niks. Daarna wordt het mogelijk langzaam afgeroomd, beginnend bij de 52% schaal.
Als er nu al rekening wordt gehouden met het wegvallen van de HRA en de markt reageert daar op met slechts 10% daling, dan valt het wel heel erg mee.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:04 schreef michaelmoore het volgende:
Daar wordt nu al rekening mee gehouden.
Het gemiddelde inkomen bedraagt 55k per huishouden (1,7 maal modaal), de gemiddelde vraagprijs 320k, dat is dus 6 maal het gemiddelde inkomen per huishouden, dat is niet bepaald gezond te noemen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:24 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat 4-5 JaMo moet je maal 1.5 doen omdat er tegenwoordig gemiddeld 1.5 inkomens zijn per huishouden.![]()
Kom je op 7 uit x een JaMo van 33K = 230K voor een gemiddeld koophuis.
In dat opzicht klopt de huidige prijs aardig
Och, in een stad als Zoetermeer of Almere heb je minstens zoveel gajes maar dan zonder de voorzieningenquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:16 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
320K is niet de gemiddelde prijs van een woning. Je moet de eerste 2 getalletje omdraaien.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het gemiddelde inkomen bedraagt 55k per huishouden (1,7 maal modaal), de gemiddelde vraagprijs 320k, dat is dus 6 maal het gemiddelde inkomen per huishouden, dat is niet bepaald gezond te noemen.
Wat je vergeet is dat die 1,7 maal modaal verdieners vervolgens ook nog hun hand willen ophouden voor de kosten die ze moeten maken om voor o.a. de kinderopvang. Het is toch raar dat anderen daar aan mee moeten betalen? Net als de enorme kosten van de HRA die gepaard gaan met al dat kamikaze lenen en kopen.
Dat is idd ook een ramp. Je moet niet in de Randstad willen wonen. Het stinkt er, het bulkt van het gajes en er is geen stukje groen meer te bekennen. Smakeloze stinkende rotzooi daarquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Och, in een stad als Zoetermeer of Almere heb je minstens zoveel gajes maar dan zonder de voorzieningen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |