Alle 'slimme' politici zijn al lang ongrijpbaar Europa in gevlucht.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom komt die er niet
Want dan zal het met ons zorgkartel ook snel gedaan zijn
Enige uitweg is zelfmoord, of verhuizen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:08 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Alle 'slimme' politici zijn al lang ongrijpbaar Europa in gevlucht.
En politici willen altijd meer macht. Europa dus ook.
Dan kan er wel weer gezegd worden dat 'de kiezer' dat niet zou willen, maar dan drukken ze het er gewoon stiekem alsnog doorheen, net als die grondwet.
En 'de kiezer' roept dan een beetje over 'aluhoedjes haha dom' en gaat weer GTST kijken.
Zo gepiept dus.
Je had toch net gekocht?quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:14 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Enige uitweg is zelfmoord, of verhuizen.
Ik vraag me echt af hoelang onze politici hier nog mee weg blijven komen. Als de onrustige meute maar een bepaalde kritische grootte bereikt is er weinig meer tegen te doen. Zoals we even gezien hebben tijdens de rellen in de UK. Nu deelt men daar bizarre straffen uit om de meute weer onder controle te krijgen, maar de meute kun je niet onder controle blijven houden. Of je moet 30% van je bevolking in een cel willen gooien.quote:
Ik deel jouw mening over europa en politici dan ook niet. Ik heb geen uitweg nodig, ik mijn zaakjes mooi voor elkaarquote:
Wat je niet voor elkaar hebt is je leesvaardigheid in dat geval.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:21 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik deel jouw mening over europa en politici dan ook niet. Ik heb geen uitweg nodig, ik mijn zaakjes mooi voor elkaar
Mijn leesvaardig blijkt in elk geval beter dan jouw begrip van de term cynisme.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:42 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Wat je niet voor elkaar hebt is je leesvaardigheid in dat geval.
Ik heb enkel beschreven hoe onze politici rollen, niet dat ik een uitweg nodig zou hebben of zou willen vluchten.
Ja ik zie dat dus anders zoals je had kunnen begrijpen als je kon lezen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Mijn leesvaardig blijkt in elk geval beter dan jouw begrip van de term cynisme.
Ik zal het even voor je uitleggen:
- Jij maakt een huiliepost over hoe erg het allemaal wel niet is in NL / Europa
- Ik maak een cynische opmerking dat je dan maar beter zelfmoord kunt plegen of verhuizen als het allemaal zo erg is.
Snappie? Of moet ik nog wat moelijke woorden uitleggen?
Wat je nog beter kunt doen is iets concreets doen als de situatie je zo tegen staat, in plaats van zogenaamd wel 'de politiek' bestudeert te hebben en vervolgens niet verder te komen dan op een forum proberen de bijdehandte jongen uit te hangen en verder niks.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:50 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ja ik zie dat dus anders zoals je had kunnen begrijpen als je kon lezen.
Ik beschrijf hoe het zo'n beetje rolt in de politiek. Eigenlijk vrij objectief en zonder al te veel emotie.
Vervolgens kom jij er huilie huilie over doen en maak je een zinloze cynische opmerking die vooral voor jezelf bedoeld zou moeten zijn.
Ik betrek hem dan in mijn reactie ook terecht op jezelf door je er een vraag over te stellen, en vervolgens kom jij met de uitleg-nonsense.
Je zou beter eens kunnen bestuderen hoe de politiek werkt.
Uh nee. Dat was jouw volstrekt subjectieve interpretatie van hoe jouw perceptie van de politiek is. Het had niets met objectiviteit te maken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:50 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ik beschrijf hoe het zo'n beetje rolt in de politiek. Eigenlijk vrij objectief en zonder al te veel emotie.
Voor iemand die 20 uur per week in de politiek werkt denk ik dat ik een redelijke kijk heb op hoe het werktquote:Je zou beter eens kunnen bestuderen hoe de politiek werkt.
^^ Dat is de niet-cryptische vertaling van wat ik bedoelde. Zonder moeilijke woorden, geheel begrijpelijk voor je!quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat je nog beter kunt doen is iets concreets doen als de situatie je zo tegen staat, in plaats van zogenaamd wel 'de politiek' bestudeert te hebben en vervolgens niet verder te komen dan op een forum proberen de bijdehandte jongen uit te hangen en verder niks.
Waarom moet het mij tegen staan?quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat je nog beter kunt doen is iets concreets doen als de situatie je zo tegen staat, in plaats van zogenaamd wel 'de politiek' bestudeert te hebben en vervolgens niet verder te komen dan op een forum proberen de bijdehandte jongen uit te hangen en verder niks.
Nou goed, wat je wil. Ik denk dat het een redelijk gegeven is dat politici graag problemen vooruit schuiven en meer macht willen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Uh nee. Dat was jouw volstrekt subjectieve interpretatie van hoe jouw perceptie van de politiek is. Het had niets met objectiviteit te maken.
Het hangt er maar net vanaf op welk niveau je zit hoe goed die kijk is.quote:Voor iemand die 20 uur per week in de politiek werkt denk ik dat ik een redelijke kijk heb op hoe het werkt
Die kijk is net zo subjectief als de jouwe overigens. Maar ik pretendeer dan ook niet objectief te zijn. Ik maak me in elk geval een stuk minder zorgen om de wereld dan jij
Omdat uit alles blijkt dat het je tegen staat. Nee, dat helpt natuurlijk geen zier. Accepteren is een excuus om achterover te kunnen leunen en vanaf de zijlijn af en toe wat roepen, en natuurlijk op een forum moord en brand te schreeuwen. Dat kan prima, maar is wel raar als je zoals jij, pretendeert te weten hoe het allemaal wel moet, hoe het allemaal anders kan en wat er allemaal moet veranderen, maar vervolgens niet meer doet dan hier wat blaten.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:55 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Waarom moet het mij tegen staan?
Ik weet dat het zo werkt. Misschien niet altijd het beste, maar goed, voor een deel wil accepteren ook wel eens helpen.
Als ik een keer in de regen loop hoor je me ook niet huilen.
En wat concrete dingen betreft.. ik heb meerdere jaren terug goud gekocht. Telt dat?
Waar heb ik gezegd dat ik er op vertrouw dat politici er voor me zijn? Ik vertrouw er op dat ķk er voor me benquote:Op maandag 15 augustus 2011 09:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
Maar goed, laat het verder maar schieten. Vertrouwen jullie er toch lekker op dat politici er voor jullie zijn. Ook dat zie ik veel vaker gebeuren in mijn observaties.
Dingen zoals dit niet kunnen beinvloeden is relatief. In dat opzicht denk ik dat Whuzz meer invloed uitoefent dan jij. 'Observeren' is een leuk woord waarmee je eigenlijk zegt dat je je dus gewoon niks doet, op je gat zit, een beetje uit de hoogte doet want jij ziet wel even waar het allemaal mis gaat en vervolgens....doe je helemaal niks.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Nou goed, wat je wil. Ik denk dat het een redelijk gegeven is dat politici graag problemen vooruit schuiven en meer macht willen.
[..]
Het hangt er maar net vanaf op welk niveau je zit hoe goed die kijk is.
Op lokaal niveau zal de inzet wat anders zijn dan op hoog niveau achter de schermen.
En zorgen.. zoals ik al zei: ik observeer. Ik weet prima dat ik dingen die ik niet kan beļnvloeden beter kan 'accepteren'.
Maar goed, laat het verder maar schieten. Vertrouwen jullie er toch lekker op dat politici er voor jullie zijn. Ook dat zie ik veel vaker gebeuren in mijn observaties.
Concreet is dat ik jullie erover informeer.quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dingen zoals dit niet kunnen beinvloeden is relatief. In dat opzicht denk ik dat Whuzz meer invloed uitoefent dan jij. 'Observeren' is een leuk woord waarmee je eigenlijk zegt dat je je dus gewoon niks doet, op je gat zit, een beetje uit de hoogte doet want jij ziet wel even waar het allemaal mis gaat en vervolgens....doe je helemaal niks.
Dat is enig, die observaties van je. Nu nog iets concreets doen.
Ah, ok. Bedankt voor deze geweldige informatie! We noteren het in ons logboek.quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:11 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Concreet is dat ik jullie erover informeer.
Omdat jij wat centjes in goud hebt gestopt ben je beter af dan ik?quote:Verder valt de kostenbatenanalyse van actie vooralsnog niet echt in zijn voordeel uit.
Er zijn ook steeds meer mensen die de zeitgeist filmpjes kijken. En steeds meer mensen die denken dat in 2012 de wereld zal eindigen.quote:Er zijn steeds meer mensen die goud kopen. Ook dat heeft een politieke invloed.
Heb ik gezegd dat ik beter af ben? Ik heb gewoon gedaan wat mij het beste leek. Of jij het beter of slechter hebt is daarbij niet zo relevant.quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:18 schreef Whuzz het volgende:
Omdat jij wat centjes in goud hebt gestopt ben je beter af dan ik?
Naja, als je zo simpel tegen de wereld aan kijkt dan zal dat inderdaad wel.
Dat jij goud hebt gekocht na het zien van een zeitgeist filmpje en nu denkt dat de wereld over 1,5 jaar gaat eindigen (ik hanteer even jouw logica van het invullen van de gedachten van je gesprekspartner) zegt niet meteen dat alle goudkopers zich daardoor hebben laten leiden.quote:Er zijn ook steeds meer mensen die de zeitgeist filmpjes kijken. En steeds meer mensen die denken dat in 2012 de wereld zal eindigen.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat een direct verband heeft met het aantal mensen dat goud koopt
* Whuzz heeft vorig jaar ook goud kocht. Ik hecht er zo veel waarde aan dat ik het elke dag mee neem zelfs!
Fundateller naar 0 voor eind 2011111!!111onequote:Op maandag 15 augustus 2011 11:13 schreef Terrorizer het volgende:
Ok het gaat weer goed, bijna met 10% gestegen.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:13 schreef Terrorizer het volgende:
quote:Ten opzichte van juli 2010 daalde het aantal verkochte woningen met 14,8%.
Ging de verlaging van de overdrachtsbelasting niet eind juni in? Er zijn vast wel een paar mensen geweest die het passeren van de akte even een weekje hebben uitgesteld om zeker te weten dat ze onder de lagere overdrachtsbelasting vielen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:13 schreef Terrorizer het volgende:
per 1 augustus krijgen we scherpere normen bij de bankenquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:30 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ging de verlaging van de overdrachtsbelasting niet eind juni in? Er zijn vast wel een paar mensen geweest die het passeren van de akte even een weekje hebben uitgesteld om zeker te weten dat ze onder de lagere overdrachtsbelasting vielen.
De verlaging van de overdrachtsbelasting werd met terugwerkende kracht ingevoerd. Alleen mensen dan die erop gokten dat er iets aan zat te komen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:30 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ging de verlaging van de overdrachtsbelasting niet eind juni in? Er zijn vast wel een paar mensen geweest die het passeren van de akte even een weekje hebben uitgesteld om zeker te weten dat ze onder de lagere overdrachtsbelasting vielen.
In ieder geval is de keuze van de titel opmerkelijk. Het bericht is namelijk ontzettend negatief, er zijn in juli 2011 zelfs minder woningen verkocht dan in juli 2010. Dat er dan desondanks gekozen wordt voor een titel "huizenverkopen trekken flink aan" is vreemd, een titel "ondanks verlaagde overdrachtsbelasting huizenmarkt verder in mineur" was juister geweest.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:05 schreef Jape het volgende:
[..]
De verlaging van de overdrachtsbelasting werd met terugwerkende kracht ingevoerd. Alleen mensen dan die erop gokten dat er iets aan zat te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |