Amsterdam, R'dam, DHaag.......wat voor gajes daar rondloopt, nee bedankt. Tis al erg genoeg dat ik er voor mn werk regelmatig heen moet. Er wonen zou ik een regelrechte ramp vinden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef tjoptjop het volgende:
De aantrekkingskracht van een stad als Amsterdam ontkennen is tamelijk onzinnig.
Ik moet er ook niet aan denken, maar...... gezien de huizenprijzen daar zijn veel mensen het daar mee oneens, en bovendien heb ik zelf ook circa 25 jaar midden in een stad (R'dam) gewoond. Terug gaan? Nee, liever niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:16 schreef PierreBetfair het volgende:
Amsterdam, R'dam, DHaag.......wat voor gajes daar rondloopt, nee bedankt. Tis al erg genoeg dat ik er voor mn werk regelmatig heen moet. Er wonen zou ik een regelrechte ramp vinden.
Met een gezin is het natuurlijk afschuwelijk daar. Maar alleenstaand zou ik het denk ik wel naar m'n zin hebben. En als je de rust wil, dan ben je ook overal nog binnen een half uurtje fietsen in de duinen of in een ander natuurgebied.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:16 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Amsterdam, R'dam, DHaag.......wat voor gajes daar rondloopt, nee bedankt. Tis al erg genoeg dat ik er voor mn werk regelmatig heen moet. Er wonen zou ik een regelrechte ramp vinden.
Ik draai het liever om. Als ik onrust wil ben ik op de fiets ook binnen 30 minuten in het centrum van een stad.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:26 schreef LXIV het volgende:
En als je de rust wil, dan ben je ook overal nog binnen een half uurtje fietsen in de duinen of in een ander natuurgebied.
Google leert dat wachtlijsten voor sociale huurwoningen varieren van 9 tot 16 jaar... Rara wat klopt er niet daarquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik moet er ook niet aan denken, maar...... gezien de huizenprijzen daar zijn veel mensen het daar mee oneens
Geen idee. Ik geef aan dat veel mensen er blijkbaar toch willen wonen, jij bevestigd dat door de wachtlijsten aan te halen, en dan vraag je wat er niet klopt?quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Google leert dat wachtlijsten voor sociale huurwoningen varieren van 9 tot 16 jaar... Rara wat klopt er niet daar
Dat is toch anders om er middenin te wonen!quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik draai het liever om. Als ik onrust wil ben ik op de fiets ook binnen 30 minuten in het centrum van een stad.
Godzijdank wel.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:49 schreef LXIV het volgende:
Dat is toch anders om er middenin te wonen!
Dat huurwoningen sinds enkele jaren massaal verkocht worden, en daardoor de tekorten aan huurwoningen op lopen??quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Google leert dat wachtlijsten voor sociale huurwoningen varieren van 9 tot 16 jaar... Rara wat klopt er niet daar
Het verkopen van huurwoningen verandert niks aan de totale woningvoorraad, dus ook niks aan de schaarste. Als met het vrijgekomen geld weer nieuwe woningen gerealiseerd kunnen worden is het zelfs gunstig.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat huurwoningen sinds enkele jaren massaal verkocht worden, en daardoor de tekorten aan huurwoningen op lopen??
Deze gegadigden krijgen geen hypotheek en geen vrijsector huurwoning, dus moet ze thuis bij pa en ma in de huurwoning 10 jaar wachten en niet zwanger worden
Het is te hopen dat hun gezamenlijk inkomen niet boven de 43.000 euro komt, anders moet ze subiet op kamers of emigreren
Maar vaak is er door de corporatie middels de terugkoopgarantie wel een mouw aan te passen, zodat ze een veel te dure galerijflat met betonrot en een lege VVE kas kan aanschaffen
De jonge aspirant-huurders kunnen geen hypotheek krijgen dus gaan niet mee over naar de koopsectorquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het verkopen van huurwoningen verandert niks aan de totale woningvoorraad, dus ook niks aan de schaarste.
De mensen die in dat koophuis gaan wonen nemen tenminste geen huurwoning meer in beslag.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De jonge aspirant-huurders kunnen geen hypotheek krijgen dus gaan niet mee over naar de koopsector
Gevolg: aantal huurwoningen neemt af, aantal koopwoningen neemt toe, schaarste aan goedkope huurwoningen neemt toe
Ik zat laatst met iemand te praten die een grote stad adviseert over huisvesting en de babyboomers kwamen ook ter sprake.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
De mensen die in dat koophuis gaan wonen nemen tenminste geen huurwoning meer in beslag.
De grote winst (zonder al het groen te bebouwen) valt echter te behalen door het bouwen van veel luxe appartementen, waar de babyboomers dan kunnen gaan wonen. Die willen dat vaak best wel, gezien hun toekomst. Dan kunnen de gezinnen in de eengezinswoningen trekken.
Ik ken nogal wat mensen die bang zijn dat ze over 10 jaar het huis en de tuin niet meer kunnen onderhouden. Die zouden graag naar een appartement gaan. Natuurlijk veilig, luxe en dichtbij de voorzieningen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:54 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Ik zat laatst met iemand te praten die een grote stad adviseert over huisvesting en de babyboomers kwamen ook ter sprake.
Blijkbaar willen die massaal blijven zitten waar ze zitten, niks geen doorstroming dus.
Ik kan natuurlijk niet voor de gehele groep spreken, maar ik merk dat in de periferie van Amsterdam toch behoorlijk wat oudere Amsterdammers komen te wonen (lees huurwoningen inpikken met 40+ woonjarenquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:54 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Ik zat laatst met iemand te praten die een grote stad adviseert over huisvesting en de babyboomers kwamen ook ter sprake.
Blijkbaar willen die massaal blijven zitten waar ze zitten, niks geen doorstroming dus.
Dus de mensen die er het langst wonen hebben er volgens jou het minste recht op...quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:57 schreef tjoptjop het volgende:
Ik kan natuurlijk niet voor de gehele groep spreken, maar ik merk dat in de periferie van Amsterdam toch behoorlijk wat oudere Amsterdammers komen te wonen (lees huurwoningen inpikken met 40+ woonjaren)
Veel omringende gemeentescorporaties van Amsterdam en Amsterdam zelf hebben besloten de inschrijvingen voor de woningbouwverenigingen te koppelen. Met als mooi verkooppraatje dat je dan naar Amsterdam kan. De praktijk is dat iedere mooi nieuw project in bijv Zaanstad bewoond wordt door bejaarden uit Amsterdam. "Want ja, zo lekker rustig en nieuw"quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus de mensen die er het langst wonen hebben er volgens jou het minste recht op...
Wat vindt Ger Hukker ervan dat dan de hypotheekrente in Nederland dan een procent of 2 hoger wordt (En hoe wil de VVD die extra hypotheekrenteaftrek financieren?)quote:'Duitsland bereid ver te gaan voor euro'
De Duitse regering overweegt verregaande stappen om de schuldencrisis te bezweren en de euro te redden. Dat meldde de Duitse krant Welt am Sonntag zondag op basis van gesprekken met ingewijden.
Volgens de krant is de regering uiteindelijk zelfs bereid om in te stemmen met de uitgifte van gezamenlijke euro-obligaties. Tot nu toe was Duitsland hier altijd op tegen, omdat de rente op die leningen hoger zal uitvallen dan die op de huidige Duitse staatsleningen.
De ingewijden verwachten echter niet dat dergelijke grote stappen al op korte termijn worden gezet. Gezien de enorme weerstand is de kans groot dat de discussie over verdere Europese integratie pas wordt gevoerd als er geen enkele andere oplossing voor de crisis mogelijk is, aldus de krant.
Als er meer een fiscale unie komt is het met die HRA ook snel afgelopen denk ik! Of geloof je dat de Duitsers ook nog onze hypotheken gaan betalen!quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat vindt Ger Hukker ervan dat de hypotheekrente in Nederland dan een procent of 2 hoger wordt (En hoe wil de VVD die extra hypotheekrenteaftrek financieren?)![]()
?
Daarom komt die er nietquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als er meer een fiscale unie komt is het met die HRA ook snel afgelopen denk ik! Of geloof je dat de Duitsers ook nog onze hypotheken gaan betalen!
Kunnen ze beter een leuke condo in miami of spanje kopenquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ken nogal wat mensen die bang zijn dat ze over 10 jaar het huis en de tuin niet meer kunnen onderhouden. Die zouden graag naar een appartement gaan. Natuurlijk veilig, luxe en dichtbij de voorzieningen.
Jij kent mensen buiten FoK!?quote:
Wat versta je onder zorgkartel?quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom komt die er niet
Want dan zal het met ons zorgkartel ook snel gedaan zijn
Right, we gaan onze economische toekomst op het spel zetten en ons isoleren, puur om de HRA in stand te houden voor een paar babyboomers.. geloof je hetzelf?quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom komt die er niet
Want dan zal het met ons zorgkartel ook snel gedaan zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |