abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100501211

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Deze topicreeks loopt al meer dan 150 delen. Ruim 45000 posts vol met voorspellingen, interessante (al dan niet onderbouwde) meningen en vurige betogen.
Hier is een overzicht van de hele reeks, voor zover bekend.

De eerste 150 topics (min of meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:24:03 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100501340
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ze kunnen ook alle woningbouw verder totaal verbieden en lege kantoren en lege winkels moeten afgebroken worden
Eigenlijk best een leuke optie: huizen die meer dan 3 maanden te koop staan, verplicht slopen >:)
censuur :O
pi_100501392
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Eigenlijk best een leuke optie: huizen die meer dan 3 maanden te koop staan, verplicht slopen >:)
En iedereen die meer dan 3 maanden werkloos is, verplicht afschieten? ;)
Zo los je ook het getroll in dit topic op trouwens :P
pi_100501661
quote:

[..]

En jij zit altijd te klagen over de tekorten op de woningmarkt dan wil je nog meer woningen afbreken.

Hoe moeten we dat trouwens dan doen met flats waar maar sommige appartement te koop staan? :D
pi_100501872
quote:

[..]

Wie gaat dat betalen? de huiseigenaar :X
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:47:18 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100502173
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En jij zit altijd te klagen over de tekorten op de woningmarkt dan wil je nog meer woningen afbreken.
Ik zeg niet dat ik het wil, ik geef wat opties om "de kapitaalwaarde te verhogen".

quote:
Hoe moeten we dat trouwens dan doen met flats waar maar sommige appartement te koop staan? :D
Goed punt... Bij 25% te koop de hele tent slopen. Risico van een huis in de lucht kopen :7
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:00:15 #7
324665 meth77
to do or not to do
pi_100502657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wie gaat dat betalen? de huiseigenaar :X
nee joh subsidie toch

De huzienmarkt moet fors gesubsidieerd blijven he
pi_100502705
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:47 schreef RemcoDelft het volgende:

Ik zeg niet dat ik het wil, ik geef wat opties om "de kapitaalwaarde te verhogen".
We gaan gewoon een inflatie golf krijgen dan loopt de lucht vanzelf uit de bubble maar is het psychologisch niet zo'n ramp. B-)
pi_100502710
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:47 schreef RemcoDelft het volgende:

Goed punt... Bij 25% te koop de hele tent slopen. Risico van een huis in de lucht kopen :7
Uiteraard hetzelfde bij rijtjeshuizen (>25% = hele blok slopen). Twee-onder-een-kap is uiteraard een makelaarsterm voor twee hoekuizen, dus als er één langer dan 3 maanden te koop staat slopen we ze allebei.

Over 10 jaar wonen we allemaal in een vrijstaande villa! *O*
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:02:26 #10
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100502731
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We gaan gewoon een inflatie golf krijgen dan loopt de lucht vanzelf uit de bubble maar is het psychologisch niet zo'n ramp. B-)
Inflatie! *O*
Over 20 jaar betaal ik het restant van mijn hypotheek af met één maandsalaris of twee maanden uitkering! :D
pi_100502777
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Inflatie! *O*
Over 20 jaar betaal ik het restant van mijn hypotheek af met één maandsalaris of twee maanden uitkering! :D
En niet te vergeten betalen de huurders een hypotheek schuld van ons per maand aan huur. :P
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:05:22 #12
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100502835
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En niet te vergeten betalen de huurders een hypotheek schuld van ons per maand aan huur. :P
Maar die hebben wel "vrijheid"! Dat is ook wat waard hoor :) ;)

Als de schuldenkrisis nog even doorzet gaan banken trouwens weer terug naar 2009 / 2010 waarin ze weer niets durven uit te lenen. De ene helft krijgt dan geen hypotheek meer vanwege de strengere regels en de andere helft omdat de bank gewoon niet meer wil...
pi_100509123
quote:

[..]

Inflatie! *O*
Inflatie is pas leuk als jouw salaris continue met de inflatie mee word gecorrigeerd. Er zijn ook mensen geweest waarin deze correctie niet werd meegenomen aan het begin van het jaar tijdens de salarisverhogingronde :)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:46:05 #14
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100509180
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:44 schreef antfukker het volgende:

[..]

Inflatie is pas leuk als jouw salaris continue met de inflatie mee word gecorrigeerd. Er zijn ook mensen geweest waarin deze correctie niet werd meegenomen aan het begin van het jaar tijdens de salarisverhogingronde :)
Over die salarisstijging maak ik me dan ook niet zo druk. Dus bring it on >:)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 02:30:56 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100538772
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:44 schreef antfukker het volgende:

[..]

Ik ken ook mensen die voor de helft van hun vorige salaris niet meer aan de bak komen
Bij ons daalt het uurloon per FTE
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100539782
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 02:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik ken ook mensen die voor de helft van hun vorige salaris niet meer aan de bak komen
Dan werk je bij een uniek kutbedrijf. In mijn hele sector is er een enorme krapte op de arbeidsmarkt en stijgen de lonen behoorlijk. Iedereen die zo ongeveer "techniek" kan spellen wordt aangenomen nog voor het eerste kopje koffie op is.
pi_100540409
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 02:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan waren die mensen voor 3* teveel weg gezet toen men in de gouden tijden aan het werken was. Zal wel de financiele sector of subcontractors van de overheid geweest zijn. :D
pi_100540466
Er zijn dan ook mensen die het wel een beetje bont maken met hun salariseisen. Gister een sollicitant op gesprek gehad die solliciteerde als SW Architect (maar met zijn ervaring en kennis eigenlijk niet verder kwam dan junior). Een salariseis van ~100k euro. We willen héél graag een extra SW Architect hoor, maar we leven niet meer in de dot-com-bubble he. :P

Maar goed, het geeft wel aan dat er flinke krapte is.
pi_100544098
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 06:49 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dan werk je bij een uniek kutbedrijf. In mijn hele sector is er een enorme krapte op de arbeidsmarkt en stijgen de lonen behoorlijk. Iedereen die zo ongeveer "techniek" kan spellen wordt aangenomen nog voor het eerste kopje koffie op is.
Ik heb dezelfde ervaring voor de ICT sector. Lonen stijgen en er is een enorm tekort aan gekwalificeerd personeel met ervaring.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 12:59:52 #21
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100547819
Whehe, ik wil wel werken hoor, maar alleen in de avonduren en de weekenden. :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator woensdag 10 augustus 2011 @ 13:04:13 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100547968
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Whehe, ik wil wel werken hoor, maar alleen in de avonduren en de weekenden. :P
Dat kan. Oudste beroep ter wereld schijnt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100548266
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde ervaring voor de ICT sector. Lonen stijgen en er is een enorm tekort aan gekwalificeerd personeel met ervaring.
Die sector is booming, het kan niet op.
pi_100548815
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat kan. Oudste beroep ter wereld schijnt.
Dat zegt men ook alleen maar om naieve dames er in te laten trappen. :P

Jager verzamelaar was een beroep/ bezigheid wat er toch al eerder was. Toen men eenmaal meer dan zat aan het verzamelen was had men natuurlijk wat over wat voor wederdiensten geruild kon worden.
pi_100550143
In de ICT is het echt goed boeren op dit moment.
pi_100550250
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:01 schreef Scorpie het volgende:
In de ICT is het echt goed boeren op dit moment.
Laat dan nog maar een goede boer voordat het weer instort.
pi_100657581
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:46 schreef Whuzz het volgende:

[..]

quote:

[..]

Jij gaat van 1 naar 2 maal uitkeringsniveau in 20 jaar?
pi_100657738
quote:

[..]

pi_100659083
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:14 schreef GoudIsEcht het volgende:
Jij gaat van 1 naar 2 maal uitkeringsniveau in 20 jaar?
Vreemde conclusie, dat zegt hij werkelijk nergens. Je zou hooguit kunnen stellen dat hij ervanuit gaat dat hij over 20 jaar op zijn minst nog steeds minimaal 2 x uitkeringsniveau verdient.

En zonder woonlasten kan dat nog best eens comfortabel zijn.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_100659097
quote:

[..]

Hier ook niet, maar ik ben altijd meer van "eerst zien dan geloven" :)
pi_100660170
ICT wordt inderdaad bovengemiddeld betaald. Heeft vooral te maken omdat het zo'n kutwerk is wat niet veel mensen willen doen. Het gezelschap bestaat hoofdzakelijk uit autisten en contactgestoorden. Maarja zo is het overal wel wat, in de banksector werken yuppen, in de haven werken criminelen etc.

Zijn de prijzen van juli al bekend? w/
pi_100660424
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:12 schreef PierreBetfair het volgende:
ICT wordt inderdaad bovengemiddeld betaald. Heeft vooral te maken omdat het zo'n kutwerk is wat niet veel mensen willen doen.
Waarom zou ICT kutwerk zijn? Relaxed baantje. Mits je het kunt begrijpen. Anders is het inderdaad kutwerk.
pi_100660848
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waarom zou ICT kutwerk zijn? Relaxed baantje. Mits je het kunt begrijpen. Anders is het inderdaad kutwerk.
Denk dat het 'kutwerk' is in de zin van: Als alles werkt is het 'normaal', als er problemen zijn krijg jij alle shit over je heen.

Meer een waarderingskwestie dan dat het echt met werk te maken heeft. Mensen hebben gewoon geen verstand van technologie.
pi_100661171
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:26 schreef Terrorizer het volgende:
Denk dat het 'kutwerk' is in de zin van: Als alles werkt is het 'normaal', als er problemen zijn krijg jij alle shit over je heen.
Ik haal uit de opmerking van PBF eerder het begrip 'onbekend, maakt onbemind'...
pi_100662021
ICT is een nogal wijd begrip, net als de huizenmarkt eik.
pi_100662060
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Het heeft niks te maken met "begrijpen" want iedereen met een tafeltjesdiploma kan carriere maken in de ICT. Ik werk zelf al meer dan 10 jaar in de ICT.
pi_100662226
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef PierreBetfair het volgende:
Het heeft niks te maken met "begrijpen" want iedereen met een tafeltjesdiploma kan carriere maken in de ICT. Ik werk zelf al meer dan 10 jaar in de ICT.
Mag ik daaruit afleiden dat je niet alleen 'een tafeltjesdiploma' hebt, maar bovendien je ook nog eens geen plezier in je werk hebt, en autistisch en contactgestoord bent aangezien je zelf dit stelt:

quote:
ICT wordt inderdaad bovengemiddeld betaald. Heeft vooral te maken omdat het zo'n kutwerk is wat niet veel mensen willen doen. Het gezelschap bestaat hoofdzakelijk uit autisten en contactgestoorden.
:?
pi_100662619
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mag ik daaruit afleiden dat je niet alleen 'een tafeltjesdiploma' hebt, maar bovendien je ook nog eens geen plezier in je werk hebt, en autistisch en contactgestoord bent aangezien je zelf dit stelt:

[..]

:?
Neen 8-)
pi_100662751
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:09 schreef PierreBetfair het volgende:
Neen 8-)
Ik ben nog niet overtuigd. Dus ik doe het toch. :D

:+
pi_100670680
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je weer enigsinds in je verbitterde modus bent terug gevallen, maar projecteer dat aub niet op de rest van de samenleving. (En als het dan toch zo nodig moet, laat dat dan niet resulteren in troll posts hier ;) )
Ik heb het idee dat het merendeel van de ICT-ers het prima naar hun zin heeft.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:32:06 #42
323876 michaelmoore
pi_100672168
quote:
Maar we gaan er geen woningen van maken want dan gaat ons tussenwoninkje in waarde dalen

Ach, Donner gaat er wel sloopsubsidie voor geven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:34:16 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100672212
Er is een overschot aan kantoren en een tekort aan woningen. Dan is het logisch dat we volle vaart blijven doorbouwen aan kantoorruimte. Zo werkt de staatsgereguleerde markt.
The End Times are wild
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:35:01 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100672232
Ze moeten gewoon een hele vette leegstandsbelasting heffen op die kantoorruimten. Kunnen de eigenaren kiezen tussen goedkoop verhuren, slopen of ombouwen tot woonruimte.
The End Times are wild
pi_100672288
quote:
De huidige is nog niet opgelost/afgelopen?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:37:51 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100672311
quote:
Donner wil geen woningen in lege kantoorpanden

23.03.11 • 1 reactie
Minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken is er geen voorstander van om de leegstand van kantoorruimte tegen te gaan door het stimuleren van verbouwen van die panden tot woonruimte.
Tweederangswoningen
Tweede Kamerleden deden dinsdag daartoe een voorstel om zodoende het probleem aan te pakken. ‘Maar die verouderde kantoorpanden staan vaak op plaatsen waar gebruik van woningen niet aantrekkelijk is’ stelde Donner. ‘We moeten als overheid geen tweederangswoningen financieren’.

Slopen
Een Kamermeerderheid is er voorstander van om het btw-tarief bij de ombouw van kantoorpanden naar bijvoorbeeld studentenhuizen te verlagen van 19 naar 6 procent. Daarnaast willen deze partijen de overdrachtsbelasting afschaffen als een pand wordt getransformeerd naar bijvoorbeeld een woning. Donner is eerder een voorstander om de leegstaande kantoorpanden te slopen: ‘Dan creëer je ruimte voor andere bouwactiviteiten. Dat is beter dan omvormen’.

Financiële prikkel
Vorig jaar stond zo'n 14 procent van de kantoorruimte in Nederland leeg. Die leegstand is veroorzaakt door het niet groeien van de beroepsbevolking en nieuwe vormen van werken, zoals telewerken en flexwerken. Het kabinet erkent de problematiek en minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) wil dat het Rijk belemmeringen in wetten en regels voor sloop en transformatie wegneemt. Een financiële prikkel maakt daar echter geen deel van uit, zo benadrukte Schultz.

Bouwstop
Ook zijn beide bewindslieden geen voorstander van een bouwstop, zoals de PVV voorstelde. ‘We moeten blijven vernieuwen’, zei Donner.
Donner is echt de grootste idioot die Nederland ooit als minister gekend heeft. Stug blijven doorbouwen en vooral niet laten ombouwen tot woningen. En als er gesloopt wordt, de eigenaren natuurlijk ruim gaan vergoeden! Dat is hun recht.
Donner wil natuurlijk als record-houder HRA binnen het kabinet koste wat kost voorkomen dat de krapte op de woningmarkt wat afneemt.
Wat is dat voor een economie, waar we kantoorgebouwen bouwen en weer slopen, enkel om de bouw aan de gang te houden?
The End Times are wild
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:40:01 #47
323876 michaelmoore
pi_100672351
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:35 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten gewoon een hele vette leegstandsbelasting heffen op die kantoorruimten. Kunnen de eigenaren kiezen tussen goedkoop verhuren, slopen of ombouwen tot woonruimte.
Hier in Nieuwegein wordt er gewoon doorgebouwd, met huurcontract van tien jaar en eerste twee jaar gratis huren, dus dat gaat als winst in de verlies- en winstrekening de eerste twee jaar, terwijl het aantal bedrijven afneemt en/of minder ruimte nodig hebben

Komende jaren gaan de HBO en Unies ook flink minder ruimte gebruiken
pi_100672461
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:37 schreef LXIV het volgende:
Wat is dat voor een economie, waar we kantoorgebouwen bouwen en weer slopen, enkel om de bouw aan de gang te houden?
Dat is dus echt niet de reden. Kantoorpanden renderen gewoon stukken beter en kun je vaak al weer binnen 10 jaar afschrijven met daarnaast een vette winstpremie. Opbouwen en weer afbreken is dan het beste verdienmodel zonder afbreuk te doen aan de leefbaarheid van de omgeving. Het is echt niet de overheid die deze projecten leven inblaast en de gewone burger bloedt er al helemaal niet voor.
One man's trash, another man's treasure.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:47:04 #49
323876 michaelmoore
pi_100672510
Het beste is ze om te bouwen tot appartementen, dan staan ze vlak bij het werk ook nog, ik wil wel verkassen als ik naar mijn werk kan fietsen
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:48:16 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100672530
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:44 schreef Arkai het volgende:

[..]

Dat is dus echt niet de reden. Kantoorpanden renderen gewoon stukken beter en kun je vaak al weer binnen 10 jaar afschrijven met daarnaast een vette winstpremie. Opbouwen en weer afbreken is dan het beste verdienmodel zonder afbreuk te doen aan de leefbaarheid van de omgeving. Het is echt niet de overheid die deze projecten leven inblaast en de gewone burger bloedt er al helemaal niet voor.
Als die bedrijven dat helemaal op eigen rekening doen wel natuurlijk. Maar er mogen nooit afbreeksubsidies voor zoiets komen!
The End Times are wild
pi_100672567
quote:

[..]

Donner is echt de grootste idioot die Nederland ooit als minister gekend heeft. Stug blijven doorbouwen en vooral niet laten ombouwen tot woningen. En als er gesloopt wordt, de eigenaren natuurlijk ruim gaan vergoeden! Dat is hun recht.
Donner wil natuurlijk als record-houder HRA binnen het kabinet koste wat kost voorkomen dat de krapte op de woningmarkt wat afneemt.
Wat een onzin idd :X Hier in de buurt (centrum Dordrecht) staan echt genoeg kantoorpanden leeg, die zijn prachtig als woonruimte!

Ik ga voor de bovenste verdieping van deze:

http://www.fundainbusines(...)-verenigde-naties-9/

Aan het water en 5 min lopen van de AH O+ Staat nu al meer dan een jaar leeg volgens mij...
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:50:29 #52
323876 michaelmoore
pi_100672587
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als die bedrijven dat helemaal op eigen rekening doen wel natuurlijk. Maar er mogen nooit afbreeksubsidies voor zoiets komen!
Je kunt een woonvergunning afgeven dan worden het vanzelf wel appartementen, met een vereniging van eigenaars, probleem opgelost
pi_100672628
Nieuwe trend. Kantoor wonen, of kantoor panden kraken. :P
pi_100672704
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je kunt een woonvergunning afgeven dan worden het vanzelf wel appartementen, met een vereniging van eigenaars, probleem opgelost
Een gemeente veranderd niet zomaar het bestemmingsplan ;)

Verder zijn de meeste kantoorgebuowen ook niet echt gemaakt om er later woningen in te maken. Dan moet je in ieder geval nog een flinke investering doen om daar woonruimtes van te maken, ben benieuwd of dat ooit rendabel kan zijn.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:59:11 #55
323876 michaelmoore
pi_100672755
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:49 schreef Inu het volgende:

[..]

Wat een onzin idd :X Hier in de buurt (centrum Dordrecht) staan echt genoeg kantoorpanden leeg, die zijn prachtig als woonruimte!

Ik ga voor de bovenste verdieping van deze:

http://www.fundainbusines(...)-verenigde-naties-9/

Aan het water en 5 min lopen van de AH O+ Staat nu al meer dan een jaar leeg volgens mij...
neem ik de bovenste verdieping van een van de panden hier wel
pi_100672777
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Verder zijn de meeste kantoorgebuowen ook niet echt gemaakt om er later woningen in te maken. Dan moet je in ieder geval nog een flinke investering doen om daar woonruimtes van te maken, ben benieuwd of dat ooit rendabel kan zijn.
Als ik zo'n verdieping kan kopen wil ik er best zelf geld instoppen om het bewoonbaar te maken...

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

neem ik de bovenste verdieping hier wel
http://maps.google.nl/?ll(...)bp=12,321.03,,0,-3.6
:6
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:58:17 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100673432
quote:
Ik verbaas me vooral over het feit dat er maar bouwvergunningen worden afgegeven voor kantoren... Waarom kan dat niet gewoon voor woningbouw?
pi_100673615
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 12:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik verbaas me vooral over het feit dat er maar bouwvergunningen worden afgegeven voor kantoren... Waarom kan dat niet gewoon voor woningbouw?
Zouden de winsten voor projectontwikkelaars voor kantoren hoger liggen als voor woningen?

Of kan men gewoon geen huis meer bouwen voor een appel en een ei zoals sommigen dat graag zouden willen zien?
pi_100674237
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zouden de winsten voor projectontwikkelaars voor kantoren hoger liggen als voor woningen?

Of kan men gewoon geen huis meer bouwen voor een appel en een ei zoals sommigen dat graag zouden willen zien?
De meeste kantoren worden ontwikkeld door investeerders die hun geld uit beleggingen als pensioenfondsen halen. Er komt jaarlijks een bak geld binnen waar men iets mee moet doen. Het bouwen van koopwoningen wil men niet te overhaast doen om de winstmarge lekker hoog te houden. Het bouwkosten van hoogbouw zijn stukken hoger als die van laagbouw, dus kennelijk zijn bouwkosten helemaal niet dominant in het plaatje.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:15:19 #60
323876 michaelmoore
pi_100675567
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 12:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

komt door de indeling in bestemming door de provincie, ikdenk d at men nu wel meer voor woningbouw zal bestemmen , de bouw moet ook an het werk blijven
pi_100678590
quote:
ICT wordt inderdaad bovengemiddeld betaald. Heeft vooral te maken omdat het zo'n kutwerk is wat niet veel mensen willen doen. Het gezelschap bestaat hoofdzakelijk uit autisten en contactgestoorden.
Hoi, hier een autist :). Of ben ik nu contactgestoord :?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:18:22 #62
323876 michaelmoore
pi_100679309
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

kantoren hebben gewoon platte beton vloeren, waar later de tussenwanden in gezet zijn om snel te kunnen wisselen van grootte, lijkt me niet zo moeilijk om daar staande afvoeren in te zagen en tussenwanden te plaatsen , de elektra zit in draadgoten dus die kun je ze opnieuw leggen en in groepen
verder per appartement een heel klein keteltje en drie radiatoren

Ik durf het wel aan voor 20.000 per appartement, voor een blok van 200 woningen
pi_100679501
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kantoren hebben gewoon platte beton vloeren, waar later de tussenwanden in gezet zijn om snel te kunnen wisselen van grootte, lijkt me niet zo moeilijk om daar staande afvoeren in te zagen en tussenwanden te plaatsen , de elektra zit in draadgoten dus die kun je ze opnieuw leggen en in groepen

Ik durf het wel aan voor 30.000 per appartement, voor een blok van 200 woningen is 6 ton
verkoop voor 2 miljoen, is een miljoen winst
Amsterdam zoekt nog investeerders die kantoren willen/kunnen ombouwen. Ik zou zeggen bel eens met Maarten van Poelgeest.
pi_100679639
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik durf het wel aan voor 20.000 per appartement, voor een blok van 200 woningen
_O- jij slaat best ver door ;) Eerst een post dat je rustig de helft van de vraagrpijs kan bieden tegenwoordig en nu dit weer. Voor 20K een appartement in elkaar knutselen. Dan heb je de keuken + badkamer, verder nog niks. Arbeidsloon is verreweg de grootste post.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:42:41 #65
323876 michaelmoore
pi_100680045
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:28 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

_O- jij slaat best ver door ;) Eerst een post dat je rustig de helft van de vraagrpijs kan bieden tegenwoordig en nu dit weer. Voor 20K een appartement in elkaar knutselen. Dan heb je de keuken + badkamer, verder nog niks. Arbeidsloon is verreweg de grootste post.
Ik heb zelf woningen verbouwd en gebouwd en weet wat een bouwkeuken kost en een standaard badkamer en een keteltje en een paar tussenwanden en wat bedrading

15.000 is materiaal en 5.000 voor werk, kan wel uit

Maar zitten geen balkons of kozijn en beslag bij dan, alleen insidewerk
pi_100680533
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:42 schreef michaelmoore het volgende:
Ik heb zelf woningen verbouwd en gebouwd en weet wat een bouwkeuken kost en een standaard badkamer en een keteltje en een paar tussenwanden en wat bedrading
Tussen de appartementen onderling ook een tussenwandje van gipsplaat zeker? :D
pi_100681125
quote:

Als je het nog niet doorhad: de bouw en agrarische sector zijn van oudsher de meest door de overheid gesponsorde sectoren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_100681277
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gederfde huurinkomsten kan gewoon van de winst afgetrokken worden. Vandaar dat kantoren die reeds jarenlang leegstaan nimmer in huur omlaag gaan.
pi_100681630
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

15.000 is materiaal en 5.000 voor werk, kan wel uit

Maar zitten geen balkons of kozijn en beslag bij dan, alleen insidewerk
5000 euro arbeidsloon.........jij bouwt in je eentje in 4 weken tijd een appartement ^O^
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:43:21 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100681834
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

5000 euro arbeidsloon.........jij bouwt in je eentje in 4 weken tijd een appartement ^O^
Kijk eens naar Extreme Home Makeover o.i.d. ... Dat kan prima ja.
Hoeveel bouwuren denk je dat er in een nieuwbouwhuis zitten? De gemiddelde bouwplaats heeft amper nog mensen rondlopen.
pi_100681958
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:43 schreef RemcoDelft het volgende:

Kijk eens naar Extreme Home Makeover o.i.d. ... Dat kan prima ja.
Hoeveel bouwuren denk je dat er in een nieuwbouwhuis zitten? De gemiddelde bouwplaats heeft amper nog mensen rondlopen.
Ik gebruik em zelden ....... maar speciaal voor jouw post een onvervalste :')
pi_100682090
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoeveel bouwuren denk je dat er in een nieuwbouwhuis zitten?
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee, dus laat het antwoord maar horen. ^O^
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:40:31 #73
323876 michaelmoore
pi_100683512
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

binnenkant??
op een kant en klare vlakke vloer>>??
als jij zorgt dat de giboblokken en binnen- kozijnen en deuren er zijn
met een draden trekker en een gas en waterman en een tegelplakker
Ja makkelijk
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:43:48 #74
323876 michaelmoore
pi_100683642
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:26 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

Gederfde huurinkomsten kan gewoon van de winst afgetrokken worden. Vandaar dat kantoren die reeds jarenlang leegstaan nimmer in huur omlaag gaan.
weet je wat het beheer van leegstaande kantoorpanden kost??

http://www.thewolf-leegst(...)oningen-eenvoudiger/
7.000.000 m2 is / 60 m2 per pandje is 100.000 HATeenheden
http://www.mitros.nl/smartsite.shtml?id=52257
pi_100684362
Kantoren in grote herenhuizen heb je stuk sneller omgebouwd. ;)
pi_100684387
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

binnenkant??
op een kant en klare vlakke vloer>>??
als jij zorgt dat de giboblokken en binnen- kozijnen en deuren er zijn
met een draden trekker en een gas en waterman en een tegelplakker
Ja makkelijk
Eerst kon je het in je eentje, nu heb je allerlei andere mensen nodig
Eerst kon je een kale ruimte omtoveren binnen 4 weken, nu moet het al voor meer dan de helft klaar zijn.

Zo ken ik er nog een paar. :+

Kortom die 5000 euro loonkosten kun je wel maal 5 doen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:03:37 #77
323876 michaelmoore
pi_100684388
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kantoren in grote herenhuizen heb je stuk sneller omgebouwd. ;)
neen daar geleuf ik niks van

Ik sta altijd weer te kijken wat condo's in Miami beach kosten
voor < 50.000 $ heb je al een knappe condo

http://www.floridamoves.c(...)anded=1&AgentID=4280

[ Bericht 25% gewijzigd door michaelmoore op 13-08-2011 19:08:57 ]
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:06:05 #78
323876 michaelmoore
pi_100684471
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:03 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Eerst kon je het in je eentje, nu heb je allerlei andere mensen nodig
Eerst kon je een kale ruimte omtoveren binnen 4 weken, nu moet het al voor meer dan de helft klaar zijn.

Zo ken ik er nog een paar. :+

Kortom die 5000 euro loonkosten kun je wel maal 5 doen.
nee die zijn voldoende, zeker weten
het is gewoon dat ik sommige dingen niet zelf kan of een ander beter / sneller kan
maar qua uren klopt het wel

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 13-08-2011 19:51:27 ]
pi_100710577
Anouk laat vraagprijs huis zakken

AMSTERDAM - Anouk heeft maar liefst drie ton van de vraagprijs van haar herenhuis gehaald, het pand staat nu voor 1.9 miljoen te koop, eerder ging het om een bedrag van 2,2 miljoen.

Het pand, dat is gelegen aan het Vondelpark, heeft een oppervlakte van 430 m² en beschikt over elf kamers, een tuin en een dakterras.

Anouk woonde van 2007 tot 2008 met haar gezin in de woning in Amsterdam. Begin dit jaar zette de zangeres haar huis voor de tweede keer te koop. Volgens Quote heeft ze zelf 1,6 miljoen betaald voor het huis.

Bron: Telegraaf

Quote Link: http://www.quotenet.nl/li(...)er-te-koop-fotos.php

Snel kope kope kope! Anders ben te la-aaat! :)
pi_100713036
Wel tof huis
pi_100720800
100k voor een parkeerplaats :')
pi_100720830
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:53 schreef antfukker het volgende:
100k voor een parkeerplaats :')
Tja Amsterdam :')

Je kunt ook ¤25(?)/dag bij de parkeerautomaat betalen, als je al een plekje kunt vinden.
pi_100721051
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:54 schreef tjoptjop het volgende:
Je kunt ook ¤25(?)/dag bij de parkeerautomaat betalen, als je al een plekje kunt vinden.
Ik denk ik kijk eens even voor de gein, maar het is nog veel erger :D :

http://www.parkerenindest(...)sterdam-centrum.html

En gewoon op straat:

Tarieven parkeren op straat
Parkeren Amsterdam Het tarief van parkeren op straat ligt in Amsterdam tussen de ¤1,40 per uur (buitenwijken) en ¤ 5 per uur (centrum).
pi_100721282
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik denk ik kijk eens even voor de gein, maar het is nog veel erger :D :

http://www.parkerenindest(...)sterdam-centrum.html

En gewoon op straat:

Tarieven parkeren op straat
Parkeren Amsterdam Het tarief van parkeren op straat ligt in Amsterdam tussen de ¤1,40 per uur (buitenwijken) en ¤ 5 per uur (centrum).

Voor de wijk waar dat huis staat:
Met de dagkaart (09.00-19.00 uur) krijgt u 40% korting; van de tien uur betaalt u er slechts zes! Een dagkaart kan ook geldig zijn tot 21.00 uur. De avondkaart (19.00-24.00 uur) geeft een voordeel van 20%.

Uurtarief is ¤3 (6*3+4*3) ¤30 voor een dag, op straat :') Dus zo vreemd is die ton niet gezien die tarieven :')
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:39:55 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100722377
Ik neem aan dat je de rente van die 100K gewoon van de belasting kunt aftrekken.
Tegen 5% kost je dat dan 2500 euro p/j, dus 210 euro p/m.
Met parkeertarieven van 30 euro p/d (900 euro p/m) is die parkeerplaats dus eigenlijk spotgoedkoop! 400K zou een reëlere prijs zijn.

Verder snap ik niet dat je in Amsterdam een auto wil hebben. Er is volop OV, alles wat je maar wil hebben kun je kopen in de winkels.
The End Times are wild
pi_100722461
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:39 schreef LXIV het volgende:
Ik neem aan dat je de rente van die 100K gewoon van de belasting kunt aftrekken.
Tegen 5% kost je dat dan 2500 euro p/j, dus 210 euro p/m.
Met parkeertarieven van 30 euro p/d (900 euro p/m) is die parkeerplaats dus eigenlijk spotgoedkoop! 400K zou een reëlere prijs zijn.

Verder snap ik niet dat je in Amsterdam een auto wil hebben. Er is volop OV, alles wat je maar wil hebben kun je kopen in de winkels.
die ¤30/dag is dan ook wel het maximale wat je kwijt zou zijn. Er zijn goedkopere oplossing.
pi_100722472
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:39 schreef LXIV het volgende:
Als ik in Amsterdam ben wil ik er altijd z.s.m. weer weg. Een auto lijkt me dus wel handig als je er woont. :+
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:47:27 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100722702
Hier nog een parkeerplaats. 110K. Plus 150 euro servicekosten.
http://www.funda.nl/koop/(...)liersdwarsstraat-46/
The End Times are wild
pi_100722861
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:47 schreef LXIV het volgende:
Hier nog een parkeerplaats. 110K. Plus 150 euro servicekosten.
http://www.funda.nl/koop/(...)liersdwarsstraat-46/
Dan zit je dus op 400-500 per maand, overdekt hartje centrum. Op straat kost je dat (24/7) ¤5/u :P

Aangezien vergunningen onbegonnen werk zijn :P
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:56:37 #90
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_100723052
Even een hypotheek afsluiten voor een parkeerplaats. :D :'(
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_100723200
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:56 schreef monkyyy het volgende:
Even een hypotheek afsluiten voor een parkeerplaats. :D :'(
Zo vreemd is dat natuurlijk niet, als je in je tuin kunt parkeren valt die 20m2 parkeerruimte (a ¤400/m) toch ook onder je hypotheek :P

De bedragen zijn alleen wat hoger :P
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:08:25 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100723552
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dan zit je dus op 400-500 per maand, overdekt hartje centrum. Op straat kost je dat (24/7) ¤5/u :P

Aangezien vergunningen onbegonnen werk zijn :P
Dan zie je dat de prijs enkel bepaald wordt door vraag en schaarste. Als mensen hier 1 euro per week zouden moeten gaan betalen voor een veilige parkeerplaats op minder dan 10 meter van hun voordeur, zouden ze gaan schuimbekken van woede. De ruiten van het gemeentehuis zouden niet langer meer veilig zijn!
The End Times are wild
pi_100723626
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan zie je dat de prijs enkel bepaald wordt door vraag en schaarste. Als mensen hier 1 euro per week zouden moeten gaan betalen voor een veilige parkeerplaats op minder dan 10 meter van hun voordeur, zouden ze gaan schuimbekken van woede. De ruiten van het gemeentehuis zouden niet langer meer veilig zijn!
Dat lijkt me nogal wiedes dat het om schaarste gaat ;)

Overigens vind ik dat Amsterdam wel erg door draaft overigens met die tarieven, maar dat is louter mijn mening.
pi_100723771
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:08 schreef LXIV het volgende:

Daarom is het ook zo dom dat er nog mensen zijn die in Amsterdam gaan wonen. Op een andere plek heb je een 10 x mooier huis voor de helft van de prijs. Bovendien hoef je op een rustige lokatie niet elke 5 meter om te kijken of je wordt aangevallen door een halve gek die je met een HIV naald in je nek wilt prikken.
pi_100723868
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:14 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo dom dat er nog mensen zijn die in Amsterdam gaan wonen. Op een andere plek heb je een 10 x mooier huis voor de helft van de prijs. Bovendien hoef je op een rustige lokatie niet elke 5 meter om te kijken of je wordt aangevallen door een halve gek die je met een HIV naald in je nek wilt prikken.
:')
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:18:39 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100723951
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal wiedes dat het om schaarste gaat ;)

Overigens vind ik dat Amsterdam wel erg door draaft overigens met die tarieven, maar dat is louter mijn mening.
Nou ja, doordrijven. Het is natuurlijk geen eerste levensbehoefte, parkeren. En als je dan de markt z'n werk laat doen en er zijn maar zo weinig plekken, dan worden die plekken vanzelf heel erg duur! Als de mensen anderhalve ton overhebben voor een parkeerplaats, waarom niet?

Mochten de totale opbrengsten op een zeker moment te laag worden omdat mensen het parkeren gaan vermijden (bijv. bij 20 euro per uur), dan laten ze die prijs vanzelf wel weer wat zakken. Laat de markt het optimum maar bepalen.
The End Times are wild
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:21:29 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100724074
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:14 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat er in Amsterdam ook weleens iets te doen is. Gewoon, op een vrijdagavond of zondagmiddag, dat er muziek wordt gemaakt of dat er iets te zien is! Bij ons kun je voor niks parkeren, maar er gebeurt dan ook helemaal niks!

Als ik vrijgezel was dan zou ik denk ik ook in Amsterdam of zo gaan wonen. Volop goede banen te vinden in die omgeving, van alles te beleven, interessante mensen. Ik zou denk ik geen auto nemen, maar wel tevreden zijn met een studio van 80m2 voor 800 euro per maand. Omdat dit dan toch wel een leuk leven is daar! Overdag werken, 's avonds ergens buiten de deur eten, keuze volop, en dan gaan stappen ofzo. Lijkt me best wel leuk.
The End Times are wild
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:28:29 #98
323876 michaelmoore
pi_100724375
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat er in Amsterdam ook weleens iets te doen is. Gewoon, op een vrijdagavond of zondagmiddag, dat er muziek wordt gemaakt of dat er iets te zien is! Bij ons kun je voor niks parkeren, maar er gebeurt dan ook helemaal niks!

Als ik vrijgezel was dan zou ik denk ik ook in Amsterdam of zo gaan wonen. Volop goede banen te vinden in die omgeving, van alles te beleven, interessante mensen. Ik zou denk ik geen auto nemen, maar wel tevreden zijn met een studio van 80m2 voor 800 euro per maand. Omdat dit dan toch wel een leuk leven is daar! Overdag werken, 's avonds ergens buiten de deur eten, keuze volop, en dan gaan stappen ofzo. Lijkt me best wel leuk.
ja je moet alleen wel een dubbel salaris hebben dan
pi_100724377
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat dus

De aantrekkingskracht van een stad als Amsterdam ontkennen is tamelijk onzinnig.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:36:46 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100724719
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja je moet alleen wel een dubbel salaris hebben dan
Nou, er zijn ook wel veel goede banen te vinden daar natuurlijk. En je hebt er geen auto nodig. Met een gezin is het niks daar, hier betaal ik de helft voor een ruime woning en kunnen mijn kinderen zonder schoenen aan zo naar de speeltuin lopen van 5000m2, waar het 100% veilig is en we iedereen kennen. Dat is mij nu waardevol. Maar als ik vrijgezel zou zijn, zat ik liever voor het dubbele daar in een fucking studio midden in de binnenstad dan dat ik hier zou wonen hoor!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')