SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
Eigenlijk best een leuke optie: huizen die meer dan 3 maanden te koop staan, verplicht slopenquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze kunnen ook alle woningbouw verder totaal verbieden en lege kantoren en lege winkels moeten afgebroken worden
En iedereen die meer dan 3 maanden werkloos is, verplicht afschieten?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eigenlijk best een leuke optie: huizen die meer dan 3 maanden te koop staan, verplicht slopen
En jij zit altijd te klagen over de tekorten op de woningmarkt dan wil je nog meer woningen afbreken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eigenlijk best een leuke optie: huizen die meer dan 3 maanden te koop staan, verplicht slopen
Wie gaat dat betalen? de huiseigenaarquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het wil, ik geef wat opties om "de kapitaalwaarde te verhogen".quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En jij zit altijd te klagen over de tekorten op de woningmarkt dan wil je nog meer woningen afbreken.
Goed punt... Bij 25% te koop de hele tent slopen. Risico van een huis in de lucht kopenquote:Hoe moeten we dat trouwens dan doen met flats waar maar sommige appartement te koop staan?
nee joh subsidie tochquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wie gaat dat betalen? de huiseigenaar
We gaan gewoon een inflatie golf krijgen dan loopt de lucht vanzelf uit de bubble maar is het psychologisch niet zo'n ramp.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zeg niet dat ik het wil, ik geef wat opties om "de kapitaalwaarde te verhogen".
Uiteraard hetzelfde bij rijtjeshuizen (>25% = hele blok slopen). Twee-onder-een-kap is uiteraard een makelaarsterm voor twee hoekuizen, dus als er één langer dan 3 maanden te koop staat slopen we ze allebei.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Goed punt... Bij 25% te koop de hele tent slopen. Risico van een huis in de lucht kopen
Inflatie!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We gaan gewoon een inflatie golf krijgen dan loopt de lucht vanzelf uit de bubble maar is het psychologisch niet zo'n ramp.
En niet te vergeten betalen de huurders een hypotheek schuld van ons per maand aan huur.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Inflatie!
Over 20 jaar betaal ik het restant van mijn hypotheek af met één maandsalaris of twee maanden uitkering!
Maar die hebben wel "vrijheid"! Dat is ook wat waard hoorquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En niet te vergeten betalen de huurders een hypotheek schuld van ons per maand aan huur.
Inflatie is pas leuk als jouw salaris continue met de inflatie mee word gecorrigeerd. Er zijn ook mensen geweest waarin deze correctie niet werd meegenomen aan het begin van het jaar tijdens de salarisverhogingrondequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Inflatie!
Over 20 jaar betaal ik het restant van mijn hypotheek af met één maandsalaris of twee maanden uitkering!
Over die salarisstijging maak ik me dan ook niet zo druk. Dus bring it onquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:44 schreef antfukker het volgende:
[..]
Inflatie is pas leuk als jouw salaris continue met de inflatie mee word gecorrigeerd. Er zijn ook mensen geweest waarin deze correctie niet werd meegenomen aan het begin van het jaar tijdens de salarisverhogingronde
Ik ken ook mensen die voor de helft van hun vorige salaris niet meer aan de bak komenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:44 schreef antfukker het volgende:
[..]
Inflatie is pas leuk als jouw salaris continue met de inflatie mee word gecorrigeerd. Er zijn ook mensen geweest waarin deze correctie niet werd meegenomen aan het begin van het jaar tijdens de salarisverhogingronde
Dan werk je bij een uniek kutbedrijf. In mijn hele sector is er een enorme krapte op de arbeidsmarkt en stijgen de lonen behoorlijk. Iedereen die zo ongeveer "techniek" kan spellen wordt aangenomen nog voor het eerste kopje koffie op is.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die voor de helft van hun vorige salaris niet meer aan de bak komen
Bij ons daalt het uurloon per FTE
Dan waren die mensen voor 3* teveel weg gezet toen men in de gouden tijden aan het werken was. Zal wel de financiele sector of subcontractors van de overheid geweest zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die voor de helft van hun vorige salaris niet meer aan de bak komen
Bij ons daalt het uurloon per FTE
Ik heb dezelfde ervaring voor de ICT sector. Lonen stijgen en er is een enorm tekort aan gekwalificeerd personeel met ervaring.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 06:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dan werk je bij een uniek kutbedrijf. In mijn hele sector is er een enorme krapte op de arbeidsmarkt en stijgen de lonen behoorlijk. Iedereen die zo ongeveer "techniek" kan spellen wordt aangenomen nog voor het eerste kopje koffie op is.
Dat kan. Oudste beroep ter wereld schijnt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Whehe, ik wil wel werken hoor, maar alleen in de avonduren en de weekenden.
Die sector is booming, het kan niet op.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde ervaring voor de ICT sector. Lonen stijgen en er is een enorm tekort aan gekwalificeerd personeel met ervaring.
Dat zegt men ook alleen maar om naieve dames er in te laten trappen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat kan. Oudste beroep ter wereld schijnt.
Laat dan nog maar een goede boer voordat het weer instort.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:01 schreef Scorpie het volgende:
In de ICT is het echt goed boeren op dit moment.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:46 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Over die salarisstijging maak ik me dan ook niet zo druk. Dus bring it on
Jij gaat van 1 naar 2 maal uitkeringsniveau in 20 jaar?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:46 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Vreemde conclusie, dat zegt hij werkelijk nergens. Je zou hooguit kunnen stellen dat hij ervanuit gaat dat hij over 20 jaar op zijn minst nog steeds minimaal 2 x uitkeringsniveau verdient.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:14 schreef GoudIsEcht het volgende:
Jij gaat van 1 naar 2 maal uitkeringsniveau in 20 jaar?
Hier ook niet, maar ik ben altijd meer van "eerst zien dan geloven"quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:46 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Waarom zou ICT kutwerk zijn? Relaxed baantje. Mits je het kunt begrijpen. Anders is het inderdaad kutwerk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:12 schreef PierreBetfair het volgende:
ICT wordt inderdaad bovengemiddeld betaald. Heeft vooral te maken omdat het zo'n kutwerk is wat niet veel mensen willen doen.
Denk dat het 'kutwerk' is in de zin van: Als alles werkt is het 'normaal', als er problemen zijn krijg jij alle shit over je heen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom zou ICT kutwerk zijn? Relaxed baantje. Mits je het kunt begrijpen. Anders is het inderdaad kutwerk.
Ik haal uit de opmerking van PBF eerder het begrip 'onbekend, maakt onbemind'...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:26 schreef Terrorizer het volgende:
Denk dat het 'kutwerk' is in de zin van: Als alles werkt is het 'normaal', als er problemen zijn krijg jij alle shit over je heen.
Het heeft niks te maken met "begrijpen" want iedereen met een tafeltjesdiploma kan carriere maken in de ICT. Ik werk zelf al meer dan 10 jaar in de ICT.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Waarom zou ICT kutwerk zijn? Relaxed baantje. Mits je het kunt begrijpen. Anders is het inderdaad kutwerk.
Mag ik daaruit afleiden dat je niet alleen 'een tafeltjesdiploma' hebt, maar bovendien je ook nog eens geen plezier in je werk hebt, en autistisch en contactgestoord bent aangezien je zelf dit stelt:quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef PierreBetfair het volgende:
Het heeft niks te maken met "begrijpen" want iedereen met een tafeltjesdiploma kan carriere maken in de ICT. Ik werk zelf al meer dan 10 jaar in de ICT.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:12 schreef PierreBetfair het volgende:
ICT wordt inderdaad bovengemiddeld betaald. Heeft vooral te maken omdat het zo'n kutwerk is wat niet veel mensen willen doen. Het gezelschap bestaat hoofdzakelijk uit autisten en contactgestoorden.
Neenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mag ik daaruit afleiden dat je niet alleen 'een tafeltjesdiploma' hebt, maar bovendien je ook nog eens geen plezier in je werk hebt, en autistisch en contactgestoord bent aangezien je zelf dit stelt:
[..]
Ik ben nog niet overtuigd. Dus ik doe het toch.quote:
Ik begrijp dat je weer enigsinds in je verbitterde modus bent terug gevallen, maar projecteer dat aub niet op de rest van de samenleving. (En als het dan toch zo nodig moet, laat dat dan niet resulteren in troll posts hierquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Het heeft niks te maken met "begrijpen" want iedereen met een tafeltjesdiploma kan carriere maken in de ICT. Ik werk zelf al meer dan 10 jaar in de ICT.
Maar we gaan er geen woningen van maken want dan gaat ons tussenwoninkje in waarde dalenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:49 schreef pberends het volgende:
'Zeepbel kantorenmarkt volgende crisis'
Nieuwsuur gisteren.
De huidige is nog niet opgelost/afgelopen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:49 schreef pberends het volgende:
Nieuwsuur gisteren.
Donner is echt de grootste idioot die Nederland ooit als minister gekend heeft. Stug blijven doorbouwen en vooral niet laten ombouwen tot woningen. En als er gesloopt wordt, de eigenaren natuurlijk ruim gaan vergoeden! Dat is hun recht.quote:Donner wil geen woningen in lege kantoorpanden
23.03.11 • 1 reactie
Minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken is er geen voorstander van om de leegstand van kantoorruimte tegen te gaan door het stimuleren van verbouwen van die panden tot woonruimte.
Tweederangswoningen
Tweede Kamerleden deden dinsdag daartoe een voorstel om zodoende het probleem aan te pakken. ‘Maar die verouderde kantoorpanden staan vaak op plaatsen waar gebruik van woningen niet aantrekkelijk is’ stelde Donner. ‘We moeten als overheid geen tweederangswoningen financieren’.
Slopen
Een Kamermeerderheid is er voorstander van om het btw-tarief bij de ombouw van kantoorpanden naar bijvoorbeeld studentenhuizen te verlagen van 19 naar 6 procent. Daarnaast willen deze partijen de overdrachtsbelasting afschaffen als een pand wordt getransformeerd naar bijvoorbeeld een woning. Donner is eerder een voorstander om de leegstaande kantoorpanden te slopen: ‘Dan creëer je ruimte voor andere bouwactiviteiten. Dat is beter dan omvormen’.
Financiële prikkel
Vorig jaar stond zo'n 14 procent van de kantoorruimte in Nederland leeg. Die leegstand is veroorzaakt door het niet groeien van de beroepsbevolking en nieuwe vormen van werken, zoals telewerken en flexwerken. Het kabinet erkent de problematiek en minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) wil dat het Rijk belemmeringen in wetten en regels voor sloop en transformatie wegneemt. Een financiële prikkel maakt daar echter geen deel van uit, zo benadrukte Schultz.
Bouwstop
Ook zijn beide bewindslieden geen voorstander van een bouwstop, zoals de PVV voorstelde. ‘We moeten blijven vernieuwen’, zei Donner.
Hier in Nieuwegein wordt er gewoon doorgebouwd, met huurcontract van tien jaar en eerste twee jaar gratis huren, dus dat gaat als winst in de verlies- en winstrekening de eerste twee jaar, terwijl het aantal bedrijven afneemt en/of minder ruimte nodig hebbenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:35 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten gewoon een hele vette leegstandsbelasting heffen op die kantoorruimten. Kunnen de eigenaren kiezen tussen goedkoop verhuren, slopen of ombouwen tot woonruimte.
Dat is dus echt niet de reden. Kantoorpanden renderen gewoon stukken beter en kun je vaak al weer binnen 10 jaar afschrijven met daarnaast een vette winstpremie. Opbouwen en weer afbreken is dan het beste verdienmodel zonder afbreuk te doen aan de leefbaarheid van de omgeving. Het is echt niet de overheid die deze projecten leven inblaast en de gewone burger bloedt er al helemaal niet voor.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:37 schreef LXIV het volgende:
Wat is dat voor een economie, waar we kantoorgebouwen bouwen en weer slopen, enkel om de bouw aan de gang te houden?
Als die bedrijven dat helemaal op eigen rekening doen wel natuurlijk. Maar er mogen nooit afbreeksubsidies voor zoiets komen!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:44 schreef Arkai het volgende:
[..]
Dat is dus echt niet de reden. Kantoorpanden renderen gewoon stukken beter en kun je vaak al weer binnen 10 jaar afschrijven met daarnaast een vette winstpremie. Opbouwen en weer afbreken is dan het beste verdienmodel zonder afbreuk te doen aan de leefbaarheid van de omgeving. Het is echt niet de overheid die deze projecten leven inblaast en de gewone burger bloedt er al helemaal niet voor.
Wat een onzin iddquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Donner is echt de grootste idioot die Nederland ooit als minister gekend heeft. Stug blijven doorbouwen en vooral niet laten ombouwen tot woningen. En als er gesloopt wordt, de eigenaren natuurlijk ruim gaan vergoeden! Dat is hun recht.
Donner wil natuurlijk als record-houder HRA binnen het kabinet koste wat kost voorkomen dat de krapte op de woningmarkt wat afneemt.
Wat is dat voor een economie, waar we kantoorgebouwen bouwen en weer slopen, enkel om de bouw aan de gang te houden?
Je kunt een woonvergunning afgeven dan worden het vanzelf wel appartementen, met een vereniging van eigenaars, probleem opgelostquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als die bedrijven dat helemaal op eigen rekening doen wel natuurlijk. Maar er mogen nooit afbreeksubsidies voor zoiets komen!
Een gemeente veranderd niet zomaar het bestemmingsplanquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je kunt een woonvergunning afgeven dan worden het vanzelf wel appartementen, met een vereniging van eigenaars, probleem opgelost
neem ik de bovenste verdieping van een van de panden hier welquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:49 schreef Inu het volgende:
[..]
Wat een onzin iddHier in de buurt (centrum Dordrecht) staan echt genoeg kantoorpanden leeg, die zijn prachtig als woonruimte!
Ik ga voor de bovenste verdieping van deze:
http://www.fundainbusines(...)-verenigde-naties-9/
Aan het water en 5 min lopen van de AHStaat nu al meer dan een jaar leeg volgens mij...
Als ik zo'n verdieping kan kopen wil ik er best zelf geld instoppen om het bewoonbaar te maken...quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gemeente veranderd niet zomaar het bestemmingsplan
Verder zijn de meeste kantoorgebuowen ook niet echt gemaakt om er later woningen in te maken. Dan moet je in ieder geval nog een flinke investering doen om daar woonruimtes van te maken, ben benieuwd of dat ooit rendabel kan zijn.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
neem ik de bovenste verdieping hier wel
http://maps.google.nl/?ll(...)bp=12,321.03,,0,-3.6
Ik verbaas me vooral over het feit dat er maar bouwvergunningen worden afgegeven voor kantoren... Waarom kan dat niet gewoon voor woningbouw?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:49 schreef pberends het volgende:
Nieuwsuur gisteren.
Zouden de winsten voor projectontwikkelaars voor kantoren hoger liggen als voor woningen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik verbaas me vooral over het feit dat er maar bouwvergunningen worden afgegeven voor kantoren... Waarom kan dat niet gewoon voor woningbouw?
De meeste kantoren worden ontwikkeld door investeerders die hun geld uit beleggingen als pensioenfondsen halen. Er komt jaarlijks een bak geld binnen waar men iets mee moet doen. Het bouwen van koopwoningen wil men niet te overhaast doen om de winstmarge lekker hoog te houden. Het bouwkosten van hoogbouw zijn stukken hoger als die van laagbouw, dus kennelijk zijn bouwkosten helemaal niet dominant in het plaatje.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zouden de winsten voor projectontwikkelaars voor kantoren hoger liggen als voor woningen?
Of kan men gewoon geen huis meer bouwen voor een appel en een ei zoals sommigen dat graag zouden willen zien?
komt door de indeling in bestemming door de provincie, ikdenk d at men nu wel meer voor woningbouw zal bestemmen , de bouw moet ook an het werk blijvenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik verbaas me vooral over het feit dat er maar bouwvergunningen worden afgegeven voor kantoren... Waarom kan dat niet gewoon voor woningbouw?
Hoi, hier een autistquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:12 schreef PierreBetfair het volgende:
ICT wordt inderdaad bovengemiddeld betaald. Heeft vooral te maken omdat het zo'n kutwerk is wat niet veel mensen willen doen. Het gezelschap bestaat hoofdzakelijk uit autisten en contactgestoorden.
kantoren hebben gewoon platte beton vloeren, waar later de tussenwanden in gezet zijn om snel te kunnen wisselen van grootte, lijkt me niet zo moeilijk om daar staande afvoeren in te zagen en tussenwanden te plaatsen , de elektra zit in draadgoten dus die kun je ze opnieuw leggen en in groepenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gemeente veranderd niet zomaar het bestemmingsplan
Verder zijn de meeste kantoorgebuowen ook niet echt gemaakt om er later woningen in te maken. Dan moet je in ieder geval nog een flinke investering doen om daar woonruimtes van te maken, ben benieuwd of dat ooit rendabel kan zijn.
Amsterdam zoekt nog investeerders die kantoren willen/kunnen ombouwen. Ik zou zeggen bel eens met Maarten van Poelgeest.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kantoren hebben gewoon platte beton vloeren, waar later de tussenwanden in gezet zijn om snel te kunnen wisselen van grootte, lijkt me niet zo moeilijk om daar staande afvoeren in te zagen en tussenwanden te plaatsen , de elektra zit in draadgoten dus die kun je ze opnieuw leggen en in groepen
verder per appartement een heel klein keteltje en drie radiatoren
Ik durf het wel aan voor 30.000 per appartement, voor een blok van 200 woningen is 6 ton
verkoop voor 2 miljoen, is een miljoen winst
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kantoren hebben gewoon platte beton vloeren, waar later de tussenwanden in gezet zijn om snel te kunnen wisselen van grootte, lijkt me niet zo moeilijk om daar staande afvoeren in te zagen en tussenwanden te plaatsen , de elektra zit in draadgoten dus die kun je ze opnieuw leggen en in groepen
verder per appartement een heel klein keteltje en drie radiatoren
Ik durf het wel aan voor 20.000 per appartement, voor een blok van 200 woningen
Ik heb zelf woningen verbouwd en gebouwd en weet wat een bouwkeuken kost en een standaard badkamer en een keteltje en een paar tussenwanden en wat bedradingquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:28 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]jij slaat best ver door
Eerst een post dat je rustig de helft van de vraagrpijs kan bieden tegenwoordig en nu dit weer. Voor 20K een appartement in elkaar knutselen. Dan heb je de keuken + badkamer, verder nog niks. Arbeidsloon is verreweg de grootste post.
Tussen de appartementen onderling ook een tussenwandje van gipsplaat zeker?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:42 schreef michaelmoore het volgende:
Ik heb zelf woningen verbouwd en gebouwd en weet wat een bouwkeuken kost en een standaard badkamer en een keteltje en een paar tussenwanden en wat bedrading
Als je het nog niet doorhad: de bouw en agrarische sector zijn van oudsher de meest door de overheid gesponsorde sectoren.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:37 schreef LXIV het volgende:
Gederfde huurinkomsten kan gewoon van de winst afgetrokken worden. Vandaar dat kantoren die reeds jarenlang leegstaan nimmer in huur omlaag gaan.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als die bedrijven dat helemaal op eigen rekening doen wel natuurlijk. Maar er mogen nooit afbreeksubsidies voor zoiets komen!
5000 euro arbeidsloon.........jij bouwt in je eentje in 4 weken tijd een appartementquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb zelf woningen verbouwd en gebouwd en weet wat een bouwkeuken kost en een standaard badkamer en een keteltje en een paar tussenwanden en wat bedrading
15.000 is materiaal en 5.000 voor werk, kan wel uit
Maar zitten geen balkons of kozijn en beslag bij dan, alleen insidewerk
Kijk eens naar Extreme Home Makeover o.i.d. ... Dat kan prima ja.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:36 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
5000 euro arbeidsloon.........jij bouwt in je eentje in 4 weken tijd een appartement
Ik gebruik em zelden ....... maar speciaal voor jouw post een onvervalstequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Kijk eens naar Extreme Home Makeover o.i.d. ... Dat kan prima ja.
Hoeveel bouwuren denk je dat er in een nieuwbouwhuis zitten? De gemiddelde bouwplaats heeft amper nog mensen rondlopen.
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee, dus laat het antwoord maar horen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoeveel bouwuren denk je dat er in een nieuwbouwhuis zitten?
binnenkant??quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:36 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
5000 euro arbeidsloon.........jij bouwt in je eentje in 4 weken tijd een appartement
weet je wat het beheer van leegstaande kantoorpanden kost??quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:26 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Gederfde huurinkomsten kan gewoon van de winst afgetrokken worden. Vandaar dat kantoren die reeds jarenlang leegstaan nimmer in huur omlaag gaan.
Eerst kon je het in je eentje, nu heb je allerlei andere mensen nodigquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
binnenkant??
op een kant en klare vlakke vloer>>??
als jij zorgt dat de giboblokken en binnen- kozijnen en deuren er zijn
met een draden trekker en een gas en waterman en een tegelplakker
Ja makkelijk
neen daar geleuf ik niks vanquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kantoren in grote herenhuizen heb je stuk sneller omgebouwd.
nee die zijn voldoende, zeker wetenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:03 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Eerst kon je het in je eentje, nu heb je allerlei andere mensen nodig
Eerst kon je een kale ruimte omtoveren binnen 4 weken, nu moet het al voor meer dan de helft klaar zijn.
Zo ken ik er nog een paar.![]()
Kortom die 5000 euro loonkosten kun je wel maal 5 doen.
Tja Amsterdamquote:
Ik denk ik kijk eens even voor de gein, maar het is nog veel ergerquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:54 schreef tjoptjop het volgende:
Je kunt ook ¤25(?)/dag bij de parkeerautomaat betalen, als je al een plekje kunt vinden.
Voor de wijk waar dat huis staat:quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk ik kijk eens even voor de gein, maar het is nog veel erger:
http://www.parkerenindest(...)sterdam-centrum.html
En gewoon op straat:
Tarieven parkeren op straat
Parkeren Amsterdam Het tarief van parkeren op straat ligt in Amsterdam tussen de ¤1,40 per uur (buitenwijken) en ¤ 5 per uur (centrum).
die ¤30/dag is dan ook wel het maximale wat je kwijt zou zijn. Er zijn goedkopere oplossing.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:39 schreef LXIV het volgende:
Ik neem aan dat je de rente van die 100K gewoon van de belasting kunt aftrekken.
Tegen 5% kost je dat dan 2500 euro p/j, dus 210 euro p/m.
Met parkeertarieven van 30 euro p/d (900 euro p/m) is die parkeerplaats dus eigenlijk spotgoedkoop! 400K zou een reëlere prijs zijn.
Verder snap ik niet dat je in Amsterdam een auto wil hebben. Er is volop OV, alles wat je maar wil hebben kun je kopen in de winkels.
Als ik in Amsterdam ben wil ik er altijd z.s.m. weer weg. Een auto lijkt me dus wel handig als je er woont.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:39 schreef LXIV het volgende:
Verder snap ik niet dat je in Amsterdam een auto wil hebben. Er is volop OV, alles wat je maar wil hebben kun je kopen in de winkels.
Dan zit je dus op 400-500 per maand, overdekt hartje centrum. Op straat kost je dat (24/7) ¤5/uquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:47 schreef LXIV het volgende:
Hier nog een parkeerplaats. 110K. Plus 150 euro servicekosten.
http://www.funda.nl/koop/(...)liersdwarsstraat-46/
Zo vreemd is dat natuurlijk niet, als je in je tuin kunt parkeren valt die 20m2 parkeerruimte (a ¤400/m) toch ook onder je hypotheekquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:56 schreef monkyyy het volgende:
Even een hypotheek afsluiten voor een parkeerplaats.![]()
Dan zie je dat de prijs enkel bepaald wordt door vraag en schaarste. Als mensen hier 1 euro per week zouden moeten gaan betalen voor een veilige parkeerplaats op minder dan 10 meter van hun voordeur, zouden ze gaan schuimbekken van woede. De ruiten van het gemeentehuis zouden niet langer meer veilig zijn!quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dan zit je dus op 400-500 per maand, overdekt hartje centrum. Op straat kost je dat (24/7) ¤5/u
Aangezien vergunningen onbegonnen werk zijn
Dat lijkt me nogal wiedes dat het om schaarste gaatquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan zie je dat de prijs enkel bepaald wordt door vraag en schaarste. Als mensen hier 1 euro per week zouden moeten gaan betalen voor een veilige parkeerplaats op minder dan 10 meter van hun voordeur, zouden ze gaan schuimbekken van woede. De ruiten van het gemeentehuis zouden niet langer meer veilig zijn!
Daarom is het ook zo dom dat er nog mensen zijn die in Amsterdam gaan wonen. Op een andere plek heb je een 10 x mooier huis voor de helft van de prijs. Bovendien hoef je op een rustige lokatie niet elke 5 meter om te kijken of je wordt aangevallen door een halve gek die je met een HIV naald in je nek wilt prikken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:08 schreef LXIV het volgende:
Dan zie je dat de prijs enkel bepaald wordt door vraag en schaarste. Als mensen hier 1 euro per week zouden moeten gaan betalen voor een veilige parkeerplaats op minder dan 10 meter van hun voordeur, zouden ze gaan schuimbekken van woede. De ruiten van het gemeentehuis zouden niet langer meer veilig zijn!
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:14 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo dom dat er nog mensen zijn die in Amsterdam gaan wonen. Op een andere plek heb je een 10 x mooier huis voor de helft van de prijs. Bovendien hoef je op een rustige lokatie niet elke 5 meter om te kijken of je wordt aangevallen door een halve gek die je met een HIV naald in je nek wilt prikken.
Nou ja, doordrijven. Het is natuurlijk geen eerste levensbehoefte, parkeren. En als je dan de markt z'n werk laat doen en er zijn maar zo weinig plekken, dan worden die plekken vanzelf heel erg duur! Als de mensen anderhalve ton overhebben voor een parkeerplaats, waarom niet?quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal wiedes dat het om schaarste gaat
Overigens vind ik dat Amsterdam wel erg door draaft overigens met die tarieven, maar dat is louter mijn mening.
Ik heb gehoord dat er in Amsterdam ook weleens iets te doen is. Gewoon, op een vrijdagavond of zondagmiddag, dat er muziek wordt gemaakt of dat er iets te zien is! Bij ons kun je voor niks parkeren, maar er gebeurt dan ook helemaal niks!quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:14 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo dom dat er nog mensen zijn die in Amsterdam gaan wonen. Op een andere plek heb je een 10 x mooier huis voor de helft van de prijs. Bovendien hoef je op een rustige lokatie niet elke 5 meter om te kijken of je wordt aangevallen door een halve gek die je met een HIV naald in je nek wilt prikken.
ja je moet alleen wel een dubbel salaris hebben danquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat er in Amsterdam ook weleens iets te doen is. Gewoon, op een vrijdagavond of zondagmiddag, dat er muziek wordt gemaakt of dat er iets te zien is! Bij ons kun je voor niks parkeren, maar er gebeurt dan ook helemaal niks!
Als ik vrijgezel was dan zou ik denk ik ook in Amsterdam of zo gaan wonen. Volop goede banen te vinden in die omgeving, van alles te beleven, interessante mensen. Ik zou denk ik geen auto nemen, maar wel tevreden zijn met een studio van 80m2 voor 800 euro per maand. Omdat dit dan toch wel een leuk leven is daar! Overdag werken, 's avonds ergens buiten de deur eten, keuze volop, en dan gaan stappen ofzo. Lijkt me best wel leuk.
Dat dusquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat er in Amsterdam ook weleens iets te doen is. Gewoon, op een vrijdagavond of zondagmiddag, dat er muziek wordt gemaakt of dat er iets te zien is! Bij ons kun je voor niks parkeren, maar er gebeurt dan ook helemaal niks!
Als ik vrijgezel was dan zou ik denk ik ook in Amsterdam of zo gaan wonen. Volop goede banen te vinden in die omgeving, van alles te beleven, interessante mensen. Ik zou denk ik geen auto nemen, maar wel tevreden zijn met een studio van 80m2 voor 800 euro per maand. Omdat dit dan toch wel een leuk leven is daar! Overdag werken, 's avonds ergens buiten de deur eten, keuze volop, en dan gaan stappen ofzo. Lijkt me best wel leuk.
Nou, er zijn ook wel veel goede banen te vinden daar natuurlijk. En je hebt er geen auto nodig. Met een gezin is het niks daar, hier betaal ik de helft voor een ruime woning en kunnen mijn kinderen zonder schoenen aan zo naar de speeltuin lopen van 5000m2, waar het 100% veilig is en we iedereen kennen. Dat is mij nu waardevol. Maar als ik vrijgezel zou zijn, zat ik liever voor het dubbele daar in een fucking studio midden in de binnenstad dan dat ik hier zou wonen hoor!quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja je moet alleen wel een dubbel salaris hebben dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |