Voor de gemiddelde vraagprijs kun je hier kijken, de hoogte van het gemiddelde inkomen vind je op de site van het CBS.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:23 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
320K is niet de gemiddelde prijs van een woning. Je moet de eerste 2 getalletje omdraaien.
Bron: http://www.hypotheekgids.(...)e-kwartaal-2011.html
QFT.... de randstad, daar wil je nog niet dood gevonden wordenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:26 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat is idd ook een ramp. Je moet niet in de Randstad willen wonen. Het stinkt er, het bulkt van het gajes en er is geen stukje groen meer te bekennen. Smakeloze stinkende rotzooi daar
De koopsom klopt misschien met het gene wat mensen kunnen betalen, maar waarom betalen ze zoveel voor zo weinig? 230k voor een rijtjescontainer op een postzegel.... wat een armoedequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:24 schreef PierreBetfair het volgende:
In dat opzicht klopt de huidige prijs aardig
Als Amsterdammer moet ik zeggen dat bv de Achterhoek mij altijd goed bevalt maar betwijfel of ik vrienden zou kunnen maken aldaar, ze zijn behoorlijk gesloten na een zekere leeftijd daar.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:26 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat is idd ook een ramp. Je moet niet in de Randstad willen wonen. Het stinkt er, het bulkt van het gajes en er is geen stukje groen meer te bekennen. Smakeloze stinkende rotzooi daar
De achterhoek.... daar wil ik ook niet dood gevonden wordenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Als Amsterdammer moet ik zeggen dat bv de Achterhoek mij altijd goed bevalt maar betwijfel of ik vrienden zou kunnen maken aldaar, ze zijn behoorlijk gesloten na een zekere leeftijd daar.
Ook mooi maar ja... New Kids he...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De achterhoek.... daar wil ik ook niet dood gevonden worden![]()
Er is geen beter land dan Brabant
Het klopt allemaal precies. In deze slechtere tijd moet de verkoper gemiddeld zo'n 10% op de vraagprijs inleveren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
Voor de gemiddelde vraagprijs kun je hier kijken, de hoogte van het gemiddelde inkomen vind je op de site van het CBS.
De mediaan van de vraagprijs ligt op 249k. Dat de gemiddelde koopprijs op 227k ligt volgens jouw bron geeft wel aan hoe optimistisch wannabe verkopers zijn
Dan vraag ik mij af wie er dan dik boven zijn stand woont om mijn situatie te compenseren. Mijn huis is bij lange na niet 6 keer mijn inkomen. Als mijn vriendin straks haar salaris krijgt zitten we zo rond de 2.5 keer het gezinsinkomen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:40 schreef PierreBetfair het volgende:
Echter is de verhouding inkomen per huishouden : huisprijs nog steeds wat het 30 jaar terug ook was. Het verandert nauwelijks, gemiddelde huisprijs is steeds zo rond de 6-7 keer een modaal gezinsinkomen.
Tsk. Dit is de eerste keer in mijn leven (naja, afgezien van mijn basisbeurs toen ik studeerde) dat ik geld van de staat ontvang ja. Dus afblijven. Ik heb nog 15 jaar vrije-sector huur te compenserenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:22 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ja dan krijg je geen Hypotheeksubsidie meer
Ehhhh, je ontvangt niet eens geld van de staat je krijgt een belastingkorting.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:27 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Tsk. Dit is de eerste keer in mijn leven (naja, afgezien van mijn basisbeurs toen ik studeerde) dat ik geld van de staat ontvang ja. Dus afblijven. Ik heb nog 15 jaar vrije-sector huur te compenseren
Ook dat.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ehhhh, je ontvangt niet eens geld van de staat je krijgt een belastingkorting.
Ik wil ook een belastingkorting voor mijn huurquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ehhhh, je ontvangt niet eens geld van de staat je krijgt een belastingkorting.
Dan moet je maar minder gaan verdienen, of duurder gaan huren, dan krijg je huurtoeslag. Of ook meedoen aan het piramide spel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:59 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik wil ook een belastingkorting voor mijn huur
Aangezien je huurt heb jij zo'n enoooorme vrijheid dat je niet meer in aanmerking komt voor wat voor korting waar dan ook. Zelfs de kilo-knaller-korting bij de C1000 is voor jou niet meer geldig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:59 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik wil ook een belastingkorting voor mijn huur
Nou niet meer vrijheid dan jij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:10 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Aangezien je huurt heb jij zo'n enoooorme vrijheid
Maar jij hebt geen verhuisboete in de vorm van overdrachtsbelasting en ander geneuzel waardoor het kopen van een huis van de waarde 10% extra kost. Als jij nu voor je huurcontract ook meteen 10% van de woz waarde moet betalen zou je een punt hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:13 schreef meth77 het volgende:
[..]
Nou niet meer vrijheid dan jij.
ik mag boodschappen doen waar ik wil , op vakantie gaan waar ik wil en verhuizen als ik wil , jij ook
Maar ik wil wel graag een belastingkorting voor de huur als dat kan
Wat zeg je nu? Huurders hadden toch zoveel vrijheid? Dat was toch het mooie van huren?quote:
O dus wil je subsidie hebben dan moet je een huis kopen, foute zaak lijkt mequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:18 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wat zeg je nu? Huurders hadden toch zoveel vrijheid? Dat was toch het mooie van huren?
Die belastingkorting kun jij ook gewoon krijgen hoor. Koop een huis
Nee hoor, je kunt ook een sociale huurwoning huren. Die zijn altijd gesubsidieerd (want WBV) of zelfs dubbelgesubsidieerd als je huurtoeslag krijgtquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:19 schreef meth77 het volgende:
[..]
O dus wil je subsidie hebben dan moet je een huis kopen, foute zaak lijkt me
nou dar verdien ik te veel voor en ik wil niet tussen allerlei tokkies wonen, maar een belastingkorting voor mijn woonlasten net als jij zou wel mooi zijnquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt ook een sociale huurwoning huren. Die zijn altijd gesubsidieerd (want WBV) of zelfs dubbelgesubsidieerd als je huurtoeslag krijgt
Maar verklap ons dan eens waarom je niet 10% van de wozwaarde hoeft te betalen als je verhuist naar een andere huurwoning.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:22 schreef meth77 het volgende:
[..]
nou dar verdien ik te veel voor en ik wil niet tussen allerlei tokkies wonen, maar een belastingkorting voor mijn woonlasten net als jij zou wel mooi zijn
Tja, als je dat echt zo belangrijk vind in het leven, dan zul je in Nederland een huis moeten kopen. Het is niet anders. En als je dat een heeeeel erg slechte situatie vind, dan kun je gelukkig zo naar het buitenland verhuizen. Gelukkig huur je, dus je kunt volgende maand al vertrekken!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:22 schreef meth77 het volgende:
[..]
nou dar verdien ik te veel voor en ik wil niet tussen allerlei tokkies wonen, maar een belastingkorting voor mijn woonlasten net als jij zou wel mooi zijn
Onzin. Ik troll vrijwel nooit en mijn posts zijn een baken van objectiviteit en doordachtzaamheid in dit topic.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:18 schreef Whuzz het volgende:
@ Hanoying: 80% van je eigen posts zijn getroll. Pot+ketel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |