Je bedoelt jezelf?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:27 schreef Ouqz het volgende:
inb4 mensen die deze troll te even geven.
Dat men beseft dat de islam helemaal geen gewelddadig geloof is, maar dat mensen dat er de laatste 30 jaar van hebben gemaakt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Oké, en wat wil je verder met dit topic bereiken?
Er zijn er genoeg die daar in opstand tegen zijn gekomen, maar die zijn in de gevangenis gegooid, gemarteld, en/of vermoord.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:29 schreef draaijer het volgende:
Ik zie alleen niet de "normale"moslims in opstand komen tegen de extremisten. Daardoor krijgen een hoop mensen een hekel aan dat geloof
Dan zit je toch vrij verkeerd hier in KLB.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:28 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Je bedoelt jezelf?
Ik heb een boek gelezen van iemand die in de tijd van die revolutie in Iran woonde.
En nog genoeg andere dingen. En die situatie is daar echt ondraaglijk.
[..]
Dat men beseft dat de islam helemaal geen gewelddadig geloof is, maar dat mensen dat er de laatste 30 jaar van hebben gemaakt.
Nu denk je zelf ook in hokjes.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:30 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die daar in opstand tegen zijn gekomen, maar die zijn in de gevangenis gegooid, gemarteld, en/of vermoord.
En ik ben trouwens atheïst voor de duidelijkheid.
O, dan moet het waar zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:28 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik heb een boek gelezen van iemand die in de tijd van die revolutie in Iran woonde.
Dus eigenlijk was het geen gewelddadig geloof.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:28 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat men beseft dat de islam helemaal geen gewelddadig geloof is, maar dat mensen dat er de laatste 30 jaar van hebben gemaakt.
Haha.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dus eigenlijk was het geen gewelddadig geloof.
Bron?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:28 schreef Jac0bus het volgende:
Elke religie heeft zo zijn gekken, maar bij de Islam ligt het percentage toch net iets hoger.
Als een geloof aanhangen inhoudt dat je doet wat er in het "heilige" boek staat, ís het nog steeds geen gewelddadig geloof.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dus eigenlijk was het geen gewelddadig geloof.
Hoezo?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Nu denk je zelf ook in hokjes.![]()
Haha. De islam is hoofdsponsor van Nederlandse inrichtingen voor geesteszieken. Wist je dat dan niet?quote:
Je zegt net zelf dat men er de laatste 30 jaar zelf een gewelddadig geloof van heeft gemaakt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:33 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als een geloof aanhangen inhoudt dat je doet wat er in het "heilige" boek staat, ís het nog steeds geen gewelddadig geloof.
Met 'troll' bedoel ik TS en met 'mensen' elk individu die in dit topic post onder die post die jij quotte.quote:
Je zegt dat je een atheïst bent. Oftewel alles volgens de atheïstische regels.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:33 schreef Madame_Paon het volgende:
.
[..]
Hoezo?
Ik zet hier alleen maar neer wat ik heb gelezen van mensen die in die landen zijn geweest.
Er zíjn geen atheïstische regels. Als je atheist bent, ben je namelijk niet religieus.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:35 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Je zegt dat je een atheïst bent. Oftewel alles volgens de atheïstische regels.![]()
Dus je bevestigt dat de gehele moslimgroep zich laat leiden door spiritueel leiders die beweren hoe je het geloof moet opvatten dat dan ook daadwerkelijk doet.
Atheïst? Ben je zelf eigenlijk toch precies hetzelfde bezig als jouw eigen klacht.
Ja, want een serieus topic in KLB, kan alleen maar als trolltopic bedoeld zijn?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:35 schreef Ouqz het volgende:
[..]
Met 'troll' bedoel ik TS en met 'mensen' elk individu die in dit topic post onder die post die jij quotte.
Als je atheïst bent, dan ben je tegen religie in het algemeen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:37 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Er zíjn geen atheïstische regels. Als je atheist bent, ben je namelijk niet religieus.
Dus die post van jou gaat nergens over.
Ehhm, nee hoor.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:38 schreef Dastan het volgende:
[..]
Als je atheïst bent, dan ben je tegen religie in het algemeen.
Dan ben je agnost. Dat is heel wat anders.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:39 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ehhm, nee hoor.
Als je atheïst bent, ben je niet religieus.
Ik ben niet tegen religie. Zolang mensen het maar niet aan anderen gaan opdringen en het gaan gebruiken om haat en geweld te rechtvaardigen.
Nee, dan heb je volgens mij gewoon niks met religie(s). Je hoeft er niet perse tegen te zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:38 schreef Dastan het volgende:
[..]
Als je atheïst bent, dan ben je tegen religie in het algemeen.
Het prefix a- suggereert iets anders.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, dan heb je volgens mij gewoon niks met religie(s). Je hoeft er niet perse tegen te zijn.
Dat geldt ook voor gelovigen. Negeren ze het atheïsme of zijn ze er direct tegen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, dan heb je volgens mij gewoon niks met religie(s). Je hoeft er niet perse tegen te zijn.
Nee. Agnosten geloven wel dat er iets is, maar ze weten niet wat.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:39 schreef Dastan het volgende:
[..]
Dan ben je agnost. Dat is heel wat anders.
Waarom zegt TS dan: ik benquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je kunt taal niet zo letterlijk opvatten, amuzikaal betekent ook niet tegen muziek.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:40 schreef Dastan het volgende:
[..]
Het prefix a- suggereert iets anders.
Omdat het nou eenmaal "atheïst zijn" is en niet "atheïst hebben".quote:
Nee dat klopt ook niet. Agnosten doen geen uitspraken over het wel/niet bestaan van God(en).quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:40 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee. Agnosten geloven wel dat er iets is, maar ze weten niet wat.
Ik geloof helemaal niet in God, de hemel of de hel. Daar heb ik geen twijfels over.
DIe islam zoals jij hem beschrijft is helaas niet echt meer bestaand. 'De Islam' is de Islam van de sha'ria, de ayatollahs, saoedi's en andere mensen die vooral niet-moslims haten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:24 schreef Madame_Paon het volgende:
Weer eens een serieus topic in KLB. Dus heb je daar geen zin, blijf dan maar weg.
De islam wordt tegenwoordig gezien als een vrouwonvriendelijk geloof dat geweld verheerlijkt, maar dat is het dus helemaal niet.
Vóór de islamitische revolutie in de jaren '70 was het in de Arabische landen veel vrijer. Je mocht westerse boeken lezen, je hoefde geen hoofddoek te dragen, vrouwen mochten korte rokken dragen, etc.
Maar sinds er een groepering kwam die in de jaren '70 de Koran bewust heel anders gingen opvatten, is dat dus veranderd.
Vrouwen mogen niet alleen over straat, moeten volledig bedekt zijn, terwijl mannen rustig met ontbloot bovenlijf mogen rondlopen.
Het bezitten en verkopen van westerse boeken is in veel islamitische landen nog steeds verboden.
Mannen mogen hun vrouwen halfdood slaan omdat ze vinden dat ze niet lekker gekookt heeft, en dan nog is het de schuld van de vrouw.
Mannen mogen hun zus van 19 in brand steken (!) omdat ze ongetrouwd zwanger is geworden, en dan nog is het de schuld van de zus en heeft men medelijden met de familie dat ze die te schande heeft gemaakt.
En het mooie is: het dragen van een hoofddoek staat helemaal niet in de Koran. Alleen in een Moskee moet een vrouw wat bedekter zijn.
De islam is eigenlijk ook een heel vreedzaam geloof. Er staat veel meer geweld in de Bijbel dan in de Koran.
Mensen hébben er gewoon een gewelddadig geloof van gemaakt.
Dus: de islam is eigenlijk een vreedzaam geloof, maar daar hebben mensen iets anders van gemaakt.
Fouten onder voorbehoud.
Dan keer je je toch tegen religiequote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:40 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik geloof helemaal niet in God, de hemel of de hel. Daar heb ik geen twijfels over.
Het gaat er om dat TS in de OP duidelijk probeert te maken dat de de moslimcultuur als gewelddadig wordt opgevat(wisten we al) En dat dit 30 jaar geleden nog niet was, maar dat een bepaalde stroming andere betekenissen had gegeven aan het geloof.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je kunt taal niet zo letterlijk opvatten, amuzikaal betekent ook niet tegen muziek.
Nee. Als ik tegen religie zou zijn, zou ik vinden dat niemand meer religieus zou mógen zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:43 schreef Dastan het volgende:
[..]
Dan keer je je toch tegen religie
Oké, volgens mij past dat niet echt binnen de term atheïsme, maar goed.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee. Als ik tegen religie zou zijn, zou ik vinden dat niemand meer religieus zou mógen zijn.
Mensen mogen (zoals ik al zei) van mij best religieus zijn, maar ze moeten hun geloof niet aan anderen opdringen of gebruiken voor het rechtvaardigen van haat en geweld.
Wat TS gelooft heeft niet eens wat met het topic te makenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:43 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Het gaat er om dat TS in de OP duidelijk probeert te maken dat de de moslimcultuur als gewelddadig wordt opgevat(wisten we al) En dat dit 30 jaar geleden nog niet was, maar dat een bepaalde stroming andere betekenissen had gegeven aan het geloof.
MAAR TS zelf is atheïst, dus ik snap niet wat TS nou precies wil of vindt?
Wat heeft dit dan te maken met 30 jaar geleden? Toen het allemaal nog zachte schaapjes waren daar?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee. Als ik tegen religie zou zijn, zou ik vinden dat niemand meer religieus zou mógen zijn.
Mensen mogen (zoals ik al zei) van mij best religieus zijn, maar ze moeten hun geloof niet aan anderen opdringen of gebruiken voor het rechtvaardigen van haat en geweld.
Ik heb wel een periode gehad dat ik tegen religie in het algemeen was, maar daar ben ik overheen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:46 schreef Dastan het volgende:
[..]
Oké, volgens mij past dat niet echt binnen de term atheïsme, maar goed.
Volgens mij is dat gewoon van alle tijden hoor.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:48 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik heb wel een periode gehad dat ik tegen religie in het algemeen was, maar daar ben ik overheen.
Het gaat mij er gewoon om dat mensen zoiets anders hebben gemaakt van de islam.
Je bent zogenaamd geen goede moslima als je geen hoofddoek draagt, terwijl de Koran dat helemaal niet verplicht.
Je komt zogenaamd in de hemel als je mensen met een andere religie vermoordt, terwijl de Koran geweld absoluut niet verheerllijkt.
Zonde.
Nee hoor. Voor de jaren '70 was het heel anders. Veel vreedzamer en niet zo vrouwonvriendelijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:49 schreef Dastan het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon van alle tijden hoor.En daarbij met alle religies.
Iran ja.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:28 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Je bedoelt jezelf?
[..]
De koran op zichzelf is vrij vrouwonvriendelijk hoor. Net zoals de bijbel trouwens. En de thora. Daar niet van.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:52 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee hoor. Voor de jaren '70 was het heel anders. Veel vreedzamer en niet zo vrouwonvriendelijk.
Dat is in ieder geval wat ik lees in het boek van iemand die daar in die tijd woonde.
De Arabische landen waren toen ook een hippieparadijs. Tegenwoordig is het héél anders.
Ben wel met Dastan eens dat interpretatie en tijdsgeest een hele grote invloed heeft op de geloofsbelijdenis opzich. Altijd. Bij ieder geloof.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:52 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee hoor. Voor de jaren '70 was het heel anders. Veel vreedzamer en niet zo vrouwonvriendelijk.
Dat is in ieder geval wat ik lees in het boek van iemand die daar in die tijd woonde.
De Arabische landen waren toen ook een hippieparadijs. Tegenwoordig is het héél anders.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:55 schreef Dastan het volgende:
Bovendien die conclusie trekken op basis van één dagboekje.
Nee fout...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:40 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Islam is begonnen met oorlog. Niet dat ik zeg dat de Islamd dat nastreeftquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:28 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Je bedoelt jezelf?
[..]
Alsof die straatschoffies de Marokkaanse cultuur vertegenwoordigenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:57 schreef trekeennummertje het volgende:
Het enigste wat ik weet is dat Marokkanen toevallig vaak moslims zijn, en die zijn meestal proleten. Ze komen uit een andere cultuur (een heel asociaal cultuur, if you ask me), hebben een andere belevingswereld en hebben dus schijt aan sociaal zijn volgens de westerse normen en waarden of hebben vaak een hoger temperament dan nodig is; Emotionele chantage om zodoende alles voor elkaar te krijgen.
Significant wel ja, mede omdat dit soort 'marokkaanse schoffies' de meerderheid vormen mbt. hun etniciteit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:00 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Alsof die straatschoffies de Marokkaanse cultuur vertegenwoordigen
Die kinderen worden opgevoed met het idee dat wij 'nsara' zijn...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:03 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Significant wel ja, mede omdat dit soort 'marokkaanse schoffies' de meerderheid vormen mbt. hun etniciteit.
Soms vraag ik me wel eens af of ze enkel de onaangepasten naar ons landje toe sturen, die vervolgens hun kinderen ook niet opvoeden.
http://loorschrijft.web-l(...)envertrouwdoord.htmlquote:Kinderen werd geleerd Nederlanders niet te vertrouwen omdat zij (de immigrantenkinderen) toch niet opgenomen en vertrouwd zouden worden. De nsara hadden niet alleen een andere verderfelijke levenswijze, maar waren gedoemd en verdoemd. Verder, zoals de vader van het meisje zegt in Een meisje voor dag en nacht van Renate van der Zee (2010): ‘Gelukkig zijn wij moslims en geen nassara [zo schrijft zij het] anders zouden we naar de hel gaan.’ Alsof de hel niet is veroordeeld zijn tot jezelf.
Nsara is meervoud van nasráni en stamt af van ‘Nazarener’: er wordt zowel een westerling als een christen mee bedoeld, en bij de christen heeft het woord meer dan een zweem van ‘ongelovige’ wiens mond uitpuilt van varkensvlees en het zegenen van Jezus als zoon van God. Vergeet vriendelijkheid, vergeet hulpvaardigheid, vergeet vooral sympathie.
Dit is onvoorstelbaar voor wie niet in een Marokkaans gezin is opgevoed of de opvoeding in de geestelijke sfeer van een Marokkaans gezin kent.
Het prefix a- is niet hetzelfde als de voorvoegsels anti-, ant-, contra-, ...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:40 schreef Dastan het volgende:
[..]
Heb je het nieuwe testament dan ook in de oorspronkelijke taal gelezen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef Bathurst.vxr8 het volgende:
Ga eens even Arabisch leren en de originele koran lezen. Dan zal je toch zien dat deze behoorlijk afwijkt van de Nederlandse vertaling.
In de echte koran zie je toch duidelijk verzen waar je de rillingen van over je rug krijgt.
Bestrijden/doden/onthoofden van ongelovigen, Joden, Christenen..
Dit kom ik in het nieuwe testament van de Bijbel nergens tegen.
Of het Nieuwe Testament oproept tot pacifisme en verdraagzaamheid is een kwestie van interpretatie. Bij de Koran is het niet anders, zij het dat er een aantal verzen in de Koran staat dat het wel heel moeilijk vreedzaam is uit te leggen. Bijvoorbeeld op drie plaatsen (2:191, 4:89 en 4:91) roept de Koran ertoe op de heidenen te doden 'waar ge hen maar aantreft'. De Bijbel bevat misschien wel VERHALEN over gewelddadigheden, maar niet de opdracht evenzo te handelen! De Koran bevat daarentegen een groot aantal OPDRACHTEN aan moslims om gewelddadig op te treden tegen de ongelovigen, maar héél weinig verhalen over zulke gewelddadigheden. De enige verhalen die je in de Koran vindt zijn de levensbeschrijvingen van Mohammed. Die bevatten honderden verhalen over krijgs- en rooftochten waarbij, naar onze moderne opvattingen, wreedheden begaan worden...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:26 schreef MissVanity het volgende:
Correct. De Bijbel is echt gruwelijk![]()
Nog gruwelijker dan de Koran.
Zonde dat de extremisten het zo verpest hebben.
Zucht, krijgen we dat argument weer. We zijn misschien wel in de nadagen van de reformatie geboren met de gedachte sola scriptura (rechtstreeks uit het boek), maar die manier van denken moet je absoluut niet gebruiken bij de Koran. Voor de beantwoording van dagelijkse vragen en vragen over het dagelijsk leven, zijn de opvattingen die bij de andere gezaghebbende teksten dan de Koran te vinden zijn, vaak toepasbaarder, concreter en relevanter dan de algemene vermaningen die de Koran aandraagt. Wie wil weten of een meisje of een vrouw op straat of op school een burka moet dragen, moet in een sharia-handboek of een fatwa-verzameling gaan kijken, en absoluut niet in de Koran (24:31 en 33:59).quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:33 schreef Madame_Paon het volgende:
De Koran verheerlijkt geweld namelijk niet en verplicht vrouwen ook niet om in een burka te lopen.
Advocaat van de duivel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:16 schreef Rhone het volgende:
[..]
Of het Nieuwe Testament oproept tot pacifisme en verdraagzaamheid is een kwestie van interpretatie. Bij de Koran is het niet anders, zij het dat er een aantal verzen in de Koran staat dat het wel heel moeilijk vreedzaam is uit te leggen. Bijvoorbeeld op drie plaatsen (2:191, 4:89 en 4:91) roept de Koran ertoe op de heidenen te doden 'waar ge hen maar aantreft'. De Bijbel bevat misschien wel VERHALEN over gewelddadigheden, maar niet de opdracht evenzo te handelen! De Koran bevat daarentegen een groot aantal OPDRACHTEN aan moslims om gewelddadig op te treden tegen de ongelovigen, maar héél weinig verhalen over zulke gewelddadigheden. De enige verhalen die je in de Koran vindt zijn de levensbeschrijvingen van Mohammed. Die bevatten honderden verhalen over krijgs- en rooftochten waarbij, naar onze moderne opvattingen, wreedheden begaan worden...
[..]
Zucht, krijgen we dat argument weer. We zijn misschien wel in de nadagen van de reformatie geboren met de gedachte sola scriptura (rechtstreeks uit het boek), maar die manier van denken moet je absoluut niet gebruiken bij de Koran. Voor de beantwoording van dagelijkse vragen en vragen over het dagelijsk leven, zijn de opvattingen die bij de andere gezaghebbende teksten dan de Koran te vinden zijn, vaak toepasbaarder, concreter en relevanter dan de algemene vermaningen die de Koran aandraagt. Wie wil weten of een meisje of een vrouw op straat of op school een burka moet dragen, moet in een sharia-handboek of een fatwa-verzameling gaan kijken, en absoluut niet in de Koran (24:31 en 33:59).
Ik kan er echt om gruwen wanneer mensen over de Koran/Islam willen debatteren maar totaal geen kennis hebben van de geloofsleer en de uitvoering daarvan... Begin maar eerst eens de boeken te lezen.
Ja, ik ga ook echt de Koran lezen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:16 schreef Rhone het volgende:
Ik kan er echt om gruwen wanneer mensen over de Koran/Islam willen debatteren maar totaal geen kennis hebben van de geloofsleer en de uitvoering daarvan... Begin maar eerst eens de boeken te lezen.
Dat vond ik niet nodig. Ik weet dat de boel niet is verdraait. Echt bewijs is er niet, hooguit dat enkele lidwoorden niet goed staan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:11 schreef Dastan het volgende:
[..]
Heb je het nieuwe testament dan ook in de oorspronkelijke taal gelezen?
Enige passende reactie:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:19 schreef Bathurst.vxr8 het volgende:
[..]
Dat vond ik niet nodig. Ik weet dat de boel niet is verdraait. Echt bewijs is er niet, hooguit dat enkele lidwoorden niet goed staan.
Waarom heb je je reactie verwijderd?quote:
Afghanistan voor de taliban.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:26 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Waarom heb je je reactie verwijderd?
Ik heb dus de informatie over de Koran van journalisten die hem hebben gelezen.
Ik kan er niks aan doen dat zij dan onjuiste dingen roepen.
Ik heb hem niet gelezen, dus ik weet niet wat er in staat.
TALIBAN VERTEGENWOORDIGT GEEN ISLAM. VERRE VAN DAT.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:28 schreef KrokanteKrab het volgende:
[..]
Afghanistan voor de taliban.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het verschil tussen geloof en religie is; religie wordt door je strot gestampt en verplicht.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:20 schreef Dastan het volgende:
[..]
Enige passende reactie:.
Wat een trieste redenering, god.
Weet ik, maar ik wou wat foto's van de jaren 70 laten zien in Afghanistan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:31 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
TALIBAN VERTEGENWOORDIGT GEEN ISLAM. VERRE VAN DAT.
Wat bazel je nou? Schaar je het christendom nou niet onder 'religie'?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:32 schreef Bathurst.vxr8 het volgende:
[..]
Het verschil tussen geloof en religie is; religie wordt door je strot gestampt en verplicht.
Geloof voor Christenen is de enige van alle anderen waarbij je het niet eerst zelf hoeft te verdienen door opdrachten en verplichtingen. Nee, je hebt de vrije keuze.
Religie is daarom het grootste gevaar voor het geloof.
Sorry, ben nog niet zo lang op FOK! en dat hele quote-systeem wordt bij mij zo'n rommeltje, dat ik het opgaf en de post verwijderde haha:). Nouja, er wordt veel gefilmd, gepraat en geschreven in Nederland over de Islam, een groot goed. Maar je moet nooit je mening baseren op 1 geschreven artikel in de Volkskrant of in de Telegraaf. Het beste is om zelf op onderzoek te gaan, en daarvan uit een mening te baseren. Kost wat tijd, kost wat moeite, maar zo ontwikkel je wel een vaardigheid die je later in het leven hard nodig hebt;)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:26 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Waarom heb je je reactie verwijderd?
Ik heb dus de informatie over de Koran van journalisten die hem hebben gelezen.
Ik kan er niks aan doen dat zij dan onjuiste dingen roepen.
Ik heb hem niet gelezen, dus ik weet niet wat er in staat.
Een vrouw zonder hoofddoek is ook een moslim, net als een vrouw met een hoofddoek. Geen onderscheid wordt hierin gemaakt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:32 schreef KrokanteKrab het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik wou wat foto's van de jaren 70 laten zien in Afghanistan.
Nee. Het prefix a- betekent niet 'tegen', dan zou het anti zijn. Het betekent 'niet'.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:40 schreef Dastan het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor fijne websites zeg, ongelofelijk. Alsof je alle rechterbladzijden uit de Koran scheurt en de linkerkant overhoudt. Beetje jammer dat nergens de soera's 5:72-77 worden verdedigd, om nog over de benamingen van ongelovigen zoals apen, ezels en zwijnen te zwijgen (2:65, 5:60). Voor de rest is het wel erg opvallend dat er geen enkel woord wordt gerept over de islamitische wet, die al helemaal zéér vrouwonvriendelijk is. De sharia is namelijk het meest enge van de Islam, het beperkt de godsdienstvrijheid, het ondermijnt de positie van de vrouw en 't vernedert wie geen moslim is.quote:
Dat klinkt meer als het geloof van de duivel dan mijn geloof. Misschien moet je je taliban - fundamentalistische zienswijze met betrekking tot de Islam laten varen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:44 schreef Rhone het volgende:
Voor de rest is het wel erg opvallend dat er geen enkel woord wordt gerept over de islamitische wet, die al helemaal zéér vrouwonvriendelijk is. De sharia is namelijk het meest enge van de Islam, het beperkt de godsdienstvrijheid, het ondermijnt de positie van de vrouw en 't vernedert wie geen moslim is.
www.womaninthequran.comquote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:47 schreef Madame_Paon het volgende:
Landen met de sharia zijn dan ook het allerergste.
Je bent daar zogenaamd geen goede moslima als je geen hoofddoek draagt.
Fouten onder voorbehoud.
Nee. Vertel me meer.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:33 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Haha. De islam is hoofdsponsor van Nederlandse inrichtingen voor geesteszieken. Wist je dat dan niet?
Had me even vergist, klopt ja.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:40 schreef gamezz het volgende:
[..]
Nee. Het prefix a- betekent niet 'tegen', dan zou het anti zijn. Het betekent 'niet'.
Een atheïst is niet gelovig, maar niet per definitie tegen geloof.
Dus het is geen vreedzaam geloof?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:24 schreef Madame_Paon het volgende:
Dus: de islam is eigenlijk een vreedzaam geloof, maar daar hebben mensen iets anders van gemaakt.
Je moet wel een gaatje in je hoofd hebben om te zeggen dat je eigen geloof 't geloof van de duivel is. Want de sharia-experts, die ulama, ayatollah, imam, moefti enzovoort worden genoemd, bedenken dit en debatteren erover. Wanneer er eenmaal enkele generaties lang een consensus over een voorschrift of een regeling heeft bestaan, vertrouwen moslims, en jij dus ook, erop dat ze het met een legitiem islamitisch voorschrift van doen hebben. Het Islamitisch strafrecht is misschien niet zo heilig als de Koran, maar je moet het wel naast je kunnen en moeten hebben als moslim.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:47 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als het geloof van de duivel dan mijn geloof. Misschien moet je je taliban - fundamentalistische zienswijze met betrekking tot de Islam laten varen.
Oftewel, de info zelf opzoeken in plaats van van bevooroordeelde websites te halen.
Lees eens goed wat ik zeg.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:52 schreef Rhone het volgende:
[..]
Je moet wel een gaatje in je hoofd hebben om te zeggen dat je eigen geloof 't geloof van de duivel is. Want de sharia-experts, die ulama, ayatollah, imam, moefti enzovoort worden genoemd, bedenken dit en debatteren erover. Wanneer er eenmaal enkele generaties lang een consensus over een voorschrift of een regeling heeft bestaan, vertrouwen moslims, en jij dus ook, erop dat ze het met een legitiem islamitisch voorschrift van doen hebben. Het Islamitisch strafrecht is misschien niet zo heilig als de Koran, maar je moet het wel naast je kunnen en moeten hebben als moslim.
Dus eigenlijk zie jij die Imam als fundamentalistische Taliban-lid? Oei, dat zou ik niet mogen en kunnen zeggen hoor... De sharia wordt zelf door moslims ontwikkelt, met wat geleerden boven jullie, maar jullie hebben er alsnog veel grip op.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:55 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Lees eens goed wat ik zeg.
Hij zegt anders wel dat 'heidense denkwijzen' voorkomen dat Islam zich verspreidt. Het blijft een geloof dat zichzelf wil blijven propageren en daardoor ontstaat er onvermijdelijk conflict. Of dit nu daadwerkelijk door het geloof komt of door misbruik is daarbij irrelevant. Het is een katalysator van conflict.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:58 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Sommige mensen zeggen dat Harun Yahya de Mahdi is, dat kan niemand echter weten. Hier legt hij de bekrompenheid en het fanatisme uit als grootste vijand van de Islam.
Heidense-taliban-extremistische denkwijzen. Extremisme=heidens en niet Islamitisch. Hoe graag ze ook willen laten zien van niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:05 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Hij zegt anders wel dat 'heidense denkwijzen' voorkomen dat Islam zich verspreidt. Het blijft een geloof dat zichzelf wil blijven propageren en daardoor ontstaat er onvermijdelijk conflict. Of dit nu daadwerkelijk door het geloof komt of door misbruik is daarbij irrelevant. Het is een katalysator van conflict.
In Nederland ook.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:47 schreef Madame_Paon het volgende:
Landen met de sharia zijn dan ook het allerergste.
Je bent daar zogenaamd geen goede moslima als je geen hoofddoek draagt.
Fouten onder voorbehoud.
Misschien moet je je eigen filmpjes eens beter bekijken. Hij wil ook het Darwinisme 'bestrijden', wat haaks staat op een "World Peace" die jij graag ziet. En wie weet verstaat hij wel andersdenkende moslims onder radicalen dan alleen Taliban?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:08 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Heidense-taliban-extremistische denkwijzen. Extremisme=heidens en niet Islamitisch. Hoe graag ze ook willen laten zien van niet.
Nee, hij wilt alle stromingen van de Islam verenigen met liefde en vriendschap. Tevens is hij verzoenend naar andersgelovigen en niet-gelovigen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:44 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Misschien moet je je eigen filmpjes eens beter bekijken. Hij wil ook het Darwinisme 'bestrijden', wat haaks staat op een "World Peace" die jij graag ziet. En wie weet verstaat hij wel andersdenkende moslims onder radicalen dan alleen Taliban?
Vast wel, maar hij ziet de wereld nog steeds als inherent conflictueus. Hierdoor kunnen mensen dat beeld gebruiken om conflict te veroorzaken tegenover de "heidenen." Zijn doel is ook duidelijk om de Islam over de wereld te laten heersen, iets wat nooit zal lukken. Als het al lukt, dan gebeurt het sowieso met oorlog omdat de rest het niet eens is met zijn wereldbeeld. En bij veel geloven(/vul random machtsmiddel in) was(/is) het: als het niet goedschiks kan, dan kwaadschiks.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:13 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Nee, hij wilt alle stromingen van de Islam verenigen met liefde en vriendschap. Tevens is hij verzoenend naar andersgelovigen en niet-gelovigen.
Het Darwinisme bestrijd hij niet met wapens maar met boeken en geschrift en dat kun je op zijn sites zien.
Lees eerst eens een maand of wat over zijn werken voordat je zoiets uitspreekt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:26 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Vast wel, maar hij ziet de wereld nog steeds als inherent conflictueus. Hierdoor kunnen mensen dat beeld gebruiken om conflict te veroorzaken tegenover de "heidenen." Zijn doel is ook duidelijk om de Islam over de wereld te laten heersen, iets wat nooit zal lukken. Als het al lukt, dan gebeurt het sowieso met oorlog omdat de rest het niet eens is met zijn wereldbeeld. En bij veel geloven(/vul random machtsmiddel in) was(/is) het: als het niet goedschiks kan, dan kwaadschiks.
Waarom zou ik? Ik weet dat hij de wereld opdeelt in moslims en niet-moslims. Dat is al te vatbaar voor conflict, ook al zou hij er zelf niet achter staan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:27 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Lees eerst eens een maand of wat over zijn werken voordat je zoiets uitspreekt.
Inderdaad, waarom zou je. Het is jouw leven en wat jij daarin doet is ook onbelangrijk en je eigen keuze.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:29 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Ik weet dat hij de wereld opdeelt in moslims en niet-moslims. Dat is al te vatbaar voor conflict, ook al zou hij er zelf niet achter staan.
Bedankt voor de post, zal het eens kijkenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:38 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Inderdaad, waarom zou je. Het is jouw leven en wat jij daarin doet is ook onbelangrijk en je eigen keuze.
Sommige gelovige (niet de atheïstische) vrijmetselaars zien graag zijn zienswijze verwezenlijkt worden.
Een wereld zonder wapens en eerlijke verdeling van alle rijkdommen (grondstoffen) aan de mensen inclusief al het geld wat eerst voor wapens bestemd was.
Hieronder zie je hoge graads vrijmetselaars uit o.a. Amerika en Schotland die hem bezoeken.
Mooie idealen, zou ik helemaal voor zijn als atheistquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:38 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Inderdaad, waarom zou je. Het is jouw leven en wat jij daarin doet is ook onbelangrijk en je eigen keuze.
Sommige gelovige (niet de atheïstische) vrijmetselaars zien graag zijn zienswijze verwezenlijkt worden.
Een wereld zonder wapens en eerlijke verdeling van alle rijkdommen (grondstoffen) aan de mensen inclusief al het geld wat eerst voor wapens bestemd was.
Hieronder zie je hoge graads vrijmetselaars uit o.a. Amerika en Schotland die hem bezoeken.
Deze is met ondertiteling.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Bedankt voor de post, zal het eens kijken
Het enige wat Harun Yahya wilt is dat de Creatie naast evolutie met al zijn bewijzen ook onderwezen wordt op scholen, dat is het enige.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:42 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Mooie idealen, zou ik helemaal voor zijn als atheist. Maar hoe wil je dat verwezenlijken. Er zullen altijd mensen zijn (de meerderheid) die belang heeft bij de huidige verdeling en zich ertegen zal verzetten. Snap je dan niet dat velen geen zin hebben om Darwinism ge"eradicated" te hebben, zoals het daar vertaald wordt?
Zie je daarnaast niet dat ze drogredeneringen gebruiken? Darwinisme is geen geloof, noch een ideologie. Het is een wetenschappelijke theorie.
En mijn avatar bevat de Turkse vlag en je punt is?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:46 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Deze is met ondertiteling.
Oh sorry, lette even niet op je avatarquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:50 schreef Arcadia het volgende:
[..]
En mijn avatar bevat de Turkse vlag en je punt is?
Welk bewijs?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:49 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Het enige wat Harun Yahya wilt is dat de Creatie naast evolutie met al zijn bewijzen ook onderwezen wordt op scholen, dat is het enige.
Het kan verwezenlijkt worden als heel veel mensen erachter staan, maar het gaat de goede kant op. ook atheïsten zullen gelukkig zijn in zo'n systeem.
zoals evolutionisten hun bewijzen hebben, hebben Creationisten dat ook. Maar goed dat mag gewoon onderwezen worden en mensen mogen zelf kiezen wat ze geloofwaardig vinden.quote:
Niet als je jezelf als onderwijsinstelling nog serieus wil nemen, inderdaad. Komt eerder neer op indoctrinatie.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:13 schreef Zapato het volgende:
Creatonisme willen onderwijzen door de bewijzen te laten zien
Je kan heel netjes vertellen dat er Creationisten zijn, maar je kan het niet op gelijkwaardig nieveau met de evolutietheorie aanbieden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan moet je echt beter lezen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:37 schreef Arcadia het volgende:
TS, waarom haten op moslims en seculiere banale mensen "echte moslims" noemen?
Ehrm, nergens in de Koran staat dat je een oorlog moet starten, alleen terugvechten als de 'vijand' vecht. Want in 8:61 staat namelijk: 8:61 En als zij geneigd zijn tot vrede, wees dan ook daartoe geneigd en stel jouw vertrouwen op Allah.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:47 schreef Rhone het volgende:
[..]
De tweede website is al helemaal te gek voor woorden. In Soera 8:60 wordt gezegd dat de vijanden van God 'geterroriseerd' moeten worden, de Koran gebruikt het woord turhibuuna er voor, wat in het Arabisch terroriseren betekent. Daarnaast is de Islam niet afkering van terrorisme. 'Te strijden is u voorgeschreven'. Daarnaast 'al-Harb khidaa.'. Oorlog is bedrog.
De 'defensieve' jihad wordt alleen voorgesteld in de eerst 'geopenbaarde' verzen in de koran. Die gematigde verzen zijn dan ook geabrogeerd door de latere verzen. bijvoorbeeld 2:193 "Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." (zie ook 8:39). Of 4:76 "Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan." of 8:12 "Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af." of 8:65 "O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen." of 2:216 "Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet. "quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:26 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Ehrm, nergens in de Koran staat dat je een oorlog moet starten, alleen terugvechten als de 'vijand' vecht. Want in 8:61 staat namelijk: 8:61 En als zij geneigd zijn tot vrede, wees dan ook daartoe geneigd en stel jouw vertrouwen op Allah.
Ongelovigen zijn per definitie niet onschuldig omdat ze de grootste misdaad hebben gepleegd die denkbaar is; het verwerpen van het hoogste gezag van allah.quote:Sowieso moet je onschuldige mensen (ja, ook niet-gelovigen) met rust laten.En ja dit staat ook in de Koran. Dus dat Islam geen afkeer heeft van terrorisme is onzin.
Jouw theorie kan het ontstaan van de allereerste cel niet eens verklaren. Je aartsvader van de evolutie Dawkins zei eerst dat de eerste cel door 'ruimtewezens' op aarde zou kunnen zijn gebracht, daarna zei hij dat 'intelligent design' misschien de optie zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:33 schreef Trommeldaris het volgende:
Bewijs voor creatisme. Hier ga je richting het debiele en ben je niet geloofwaardig meer WorldPeaceLeader.
Jij bent zeker ook zo iemand die zegt dat evolutie toch maar een theorie is.
De reden waarom je wetenschap moet leren op school, en niet geloof, is dat wetenschap zelf onder constante evolutie staat. Wat we weten veranderd naarmate we meer kennis vergaren.
Geloof deelt dat niet.
Ik snap wel dat gelovigen niet in evolutie geloven. Geloof zelf evolueert ook niet. Ze geloven nog steeds in de dingen die iemand ~2000 jaar (in het geval van de bijbel) heeft geschreven.
En wat ik me afvraag bij geloven is altijd. Waarom jou geloof? Waarom niet die van de ander?
Ik stel voor dat jij eens een biologieboek gaat lezen. Daar staat genoeg bewijs in voor een evolutietheorie.quote:
Bij veel mensen is het er van jongs af aan ingestampt. Men wordt eigenlijk geïndoctrineerd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:33 schreef Trommeldaris het volgende:
En wat ik me afvraag bij geloven is altijd. Waarom jou geloof? Waarom niet die van de ander?
Hee een fanatieke creationistquote:
zeg dan beter nietsquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:06 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Hee een fanatieke creationist
Als ik later een opa ben kan ik aan m'n kleinkinderen vertellen dat ik heb gesproken met iemand die overtuigd was het scheppingsverhaal met engelen, pratende dieren en de ark van noach.
Dat komt omdat evolutie niet gaat over de eerste cel. Evolutie gaat over de verandering van leven op aarde door natuurlijke selectie. Hoe het leven daar komt heeft evolutie het niet over.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:01 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Jouw theorie kan het ontstaan van de allereerste cel niet eens verklaren. Je aartsvader van de evolutie Dawkins zei eerst dat de eerste cel door 'ruimtewezens' op aarde zou kunnen zijn gebracht, daarna zei hij dat 'intelligent design' misschien de optie zou kunnen zijn.
Voor het ontstaan van een cel is er een andere cel nodig en tevens dient er DNA aanwezig te zijn voor de replicatie ervan, dat kan je theorie en tevens Dawkins niet verklaren. Waarom spreekt hij niet gewoon over een Schepper, ben je van dat gezeik af.
Oh ik begrijp het heel goed. Maar ik vraag me af hoe een gelovige dat zelf verklaard. Die zullen niet snel zeggen dat ze geindoctrineerd zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:05 schreef Madame_Paon het volgende:
Bij veel mensen is het er van jongs af aan ingestampt. Men wordt eigenlijk geïndoctrineerd.
Hetzelfde gebeurt ook met andere dingen: een vrouw had de 3 kinderen van haar man ontvoerd, terwijl alle drie de kinderen niet ouder waren dan 6.
Hij heeft ze al 15 jaar niet meer gezien, en nu is de vrouw gevonden. De kinderen zijn nu allemaal boven de 16, en geloven dat hun vader de slechterik in het verhaal is, door het verhaal dat hun moeder hen al die jaren verteld heeft.
Terwijl het een goede vader was die dus 15 jaar van het leven z'n kinderen heeft moeten missen omdat z'n vrouw ze ontvoerd had, en nu willen zijn kinderen hem niet eens zien.
Goed plan, ik zal er verder geen woorden meer aan vuil maken, ik geef het woord aan Dawkins om dieper in te gaan op je grote held harun yahya.quote:
Het is nou eenmaal een behoorlijk zweverig verhaaltje.quote:
Iedereen is het unaniem over eens dat hij niets anders heeft gedaan dan als een clown grapjes maken om het publiek te vertieren, het enige waar hij over kon praten was het haakje van dat insect.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:11 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Goed plan, ik zal er verder geen woorden meer aan vuil maken, ik geef het woord aan Dawkins om dieper in te gaan op je grote held harun yahya.
Dat soort dingen kun je ook over gelovigen zeggen, dus dat zegt niks.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:14 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Iedereen is het unaniem over eens dat hij niets anders heeft gedaan dan als een clown grapjes maken om het publiek te vertieren, het enige waar hij over kon praten was het haakje van dat insect.
Deze is ook leuk.
Dat is een clip uit Expelled: No Intelligence Allowed.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:14 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Iedereen is het unaniem over eens dat hij niets anders heeft gedaan dan als een clown grapjes maken om het publiek te vertieren, het enige waar hij over kon praten was het haakje van dat insect.
Deze is ook leuk.
enquote:Expelled: No Intelligence Allowed is a 2008 documentary film, directed by Nathan Frankowski and hosted by Ben Stein.[2][3] The film contends that the mainstream science establishment suppresses academics who believe they see evidence of intelligent design in nature and who criticize evidence supporting Darwinian evolution and the modern evolutionary synthesis as a mainstream conspiracy to keep God out of science laboratories and classrooms.
Dus om dat als bewijs te voeren is extreem zwak, denk je ook niet?quote:The general media response to the film has been largely unfavorable. It received an 8% meta-score from Rotten Tomatoes (later improved to 10% overall) where the film was summarized thus: "Full of patronizing, poorly structured arguments, Expelled is a cynical political stunt in the guise of a documentary." Multiple reviews, including those of USA Today and Scientific American, have described the film as propaganda.[7][13][14] The Chicago Tribune's rating was "1 star (poor)",[15] while The New York Times described it as "a conspiracy-theory rant masquerading as investigative inquiry" and "an unprincipled propaganda piece that insults believers and nonbelievers alike."[7] Christianity Today gave the film a positive review.[16]
Er zijn miljoenen fossielen gevonden. Miljoenen jaren oud, waar zijn de tussenvormfossielen? Alle fossielen bewijzen de creatie. Zoals de dieren en planten nu zijn, waren ze miljoenen jaren ongeevolueerd hetzelfde.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:16 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat soort dingen kun je ook over gelovigen zeggen, dus dat zegt niks.
Feit blijft gewoon dat voor de evolutietheorie volop bewijzen te vinden zijn, en voor de scheppingstheorie totaal niet.
2:190-2:192 En strijdt op de Weg van Allah tegen degenen die tegen jullie strijden en overtreedt niet. Voorwaar, Allah heeft de overtreders niet lief. En doodt hen waar jullie hen ook aantreffen en verdrijft hen zoals zij jullie hebben verdreven. En Fitnah is erger dan doodslag. En bestrijdt hen niet bij de Masdjid al Haram (de Gewijde Moskee te Mekka) totdat zij jullie daar bestrijden; als zij jullie dan bestrijden: doodt hen dan. Zo is de vergelding voor de ongelovigen. Maar als zij ophouden, voorwaar, dan is Allah Meest Vergevensgezind, Meest Barmhartig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:59 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
De 'defensieve' jihad wordt alleen voorgesteld in de eerst 'geopenbaarde' verzen in de koran. Die gematigde verzen zijn dan ook geabrogeerd door de latere verzen. bijvoorbeeld 2:193 "Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." (zie ook 8:39).
De vers voorafgaand aan 4:76 luidt:quote:Of 4:76 "Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan."
Dat onderstreepte is geen boodschap aan de moslims die moeten vechten oid, maar aan de engelen. En dat 'ik boezem ontzag in de harten..' komt van Allah zelf, dus niet dat moslims dat moeten doen.quote:of 8:12 "Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
8:61 En als zij geneigd zijn tot vrede, wees dan ook daartoe geneigd en stel jouw vertrouwen op Allah. Voorwaar, Hij is Alhorend, Alwetend.quote:of 8:65 "O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen."
Goed lezen, daar staat dat vechten dus de voorkeur niet heeft, maar als het moet(als in, jezelf verdedigen), dan heb je geen keus.quote:of 2:216 "Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet. "
enzovoort.
Dus, nee. Nergens wordt aangemoedigd een oorlog te beginnen. Maar als de moslims worden aangevallen oid, dan moet het wel, en dan mag je dus terugvechten. Zodra ze vrede willen, dan moeten moslims dit accepteren. Terreur komt dus niet voor in de Koran.quote:[..]
Ongelovigen zijn per definitie niet onschuldig omdat ze de grootste misdaad hebben gepleegd die denkbaar is; het verwerpen van het hoogste gezag van allah.
Terreur is een westers begrip voor wat zij zien als de 'heilige strijd', die niet alleen wordt goedgepraat maar vooral wordt aangemoedigd en zelfs verplicht (zie 2:216 hierboven).
Wat mohammed deed tijdens de beginjaren van de islam zouden we tegenwoordig als terreur bestempelen. Bin laden (en zijn zielsverwanten) doen/deden in feite hetzelfde wat mohammed in de 7e eeuw deed, alleen met moderne middelen. Je kunt moeilijk stellen dat de islam een afkeer heeft voor de daden van zijn eigen profeet, die wordt gezien als 'al-Insān al-Kāmil' oftewel 'de perfecte man'.
Je hebt het over miljoenen jaren, maar de aarde bestaat al veel langer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:28 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Een beer, 48 miljoen jaar oud, ongeevolueerd hetzelfde.
[ afbeelding ]
Nogmaals: de aarde bestaat bijna 5 miljard jaar. 53 miljoen jaar is daar niks bij.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:29 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Een pony, 53 miljoen jaar oud, ongeevolueerd hetzelfde.
[ afbeelding ]
Klopt eerst waren de aardlagen leeg (geen fossielen), pas daarna kwamen opeens en compleet de levende vormen op aarde zonder overstapsvormen, getuige het fossielenarchief in de aardlagen..quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:29 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nogmaals: de aarde bestaat bijna 5 miljard jaar. 53 miljoen jaar is daar niks bij.
Dus dat zegt niks.
Ik denk dat dit filmpje (en de hele serie) heel handig voor jou isquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:27 schreef Madame_Paon het volgende:
Maar als God/Allah de eerste cellen geschapen heeft, wie heeft God/Allah dan geschapen?
Want die moet er ook ooit zijn gekomen. Eens moet het begin geweest zijn.
Geef je een hele mooie in je lijst, de zeekomkommer, de oudste vormen ervan zijn al 500 mlijoen(!) jaar op aarde. Hieronder een zeekomkommer fossiel van 300 (!) miljoen jaar oud, ongeevolueerd hetzelfde als heden ten dage.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:33 schreef Madame_Paon het volgende:
Houd eens op en lees de andere berichten eens door.
http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll055/aarde/life.htm
De eerste levende wezens op aarde waren er waarschijnlijk al 3 miljard jaar geleden.
89 miljoen pas daar ongeveer 33 keer in.
Wat een "betrouwbare" bron.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:33 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Klopt eerst waren de aardlagen leeg (geen fossielen), pas daarna kwamen opeens en compleet de levende vormen op aarde zonder overstapsvormen, getuige het fossielenarchief in de aardlagen..
Mocht de evolutie waar zijn, dan zou minstens 99% van de gevonden fossielen uit tussenvormen moeten bestaan, maar er is niet 1 tussenvormfossiel gevonden.
http://www.darwinismthegreatestlieinhistory.com/index.php
ja een super verklaring, maar niet heus.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:47 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Wat een "betrouwbare" bron.
Ik zeg ook niet dat de evolutietheorie waterdicht is, want dat is-ie zeker niet, maar het is tot nu toe de meest logische verklaring.
Dat tussenvormen voor bepaalde levensvormen nog niet gevonden zijn wil niet zeggen dat ze niet hebben bestaan. Er zijn namelijk vrij weinig fossielen in vergelijking met de tijd waarin ze hebben geleefd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:44 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Een zeester 430(!) miljoen jaar oud, ongeevolueerd hetzelfde als heden ten dage.
[ afbeelding ]
STARFISH
Period: Silurian
Location: Humevale Formation, Cloninbane, Victoria, Australia
Paleontologists have failed to come up with any supposed forebears of starfish. Neither have starfish been seen to change into other life forms. Were Darwinists' claims valid, starfish—which have survived for hundreds of millions of years—should long since have developed into other marine creatures, or even terrestrial life forms.
Yet no such transition ever happened. These creatures, which have existed as starfish for the last 430 million years, have demolished all claims to the effect that evolution represents the origin of life.
http://www.harunyahya.com(...)creation_III_03b.php
Er zijn miljoenen fossielen gevonden door palanteologen, de aardlagen stikken ervan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:49 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat tussenvormen voor bepaalde levensvormen nog niet gevonden zijn wil niet zeggen dat ze niet hebben bestaan. Er zijn namelijk vrij weinig fossielen in vergelijking met de tijd waarin ze hebben geleefd.
Ga je alleen maar plaatjes posten, of ook reageren op dingen die anderen zeggen? Bijv. over dat onzinfilmpje van Expelled: No Intelligence Allowed. En het feit dat je niets van wetenschap an sich snapt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:48 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
ja een super verklaring, maar niet heus.
Dat zijn meestal getekende plaatjes en de rest is allang achterhaald als zijnde niet waar. De tiktaalik bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:50 schreef gamezz het volgende:
Zie "Hoezo geen fossiele tussenvormen?"
ach blijf wel rechtop lopen he.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:59 schreef Rhone het volgende:
Er moet wel echt een steekje los zitten wanneer je wél gelooft in het vliegende paard dat Mohammed van plaats A naar B bracht en dat deze gezant van God de maan in tweeën heeft gesplitst maar niet de door honderdduizenden wetenschappers geaccepteerde evolutieleer. De islam heeft harder gefaald in de strijd met de wetenschap dan de katholieke kerk.
Het is ook nog een rip off van een zoroastrische verhaal over een held die het hiernamaals ging bezoeken op een vliegende paard natuurlijkquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:59 schreef Rhone het volgende:
Er moet wel echt een steekje los zitten wanneer je wél gelooft in het vliegende paard dat Mohammed van plaats A naar B bracht en dat deze gezant van God de maan in tweeën heeft gesplitst maar niet de door honderdduizenden wetenschappers geaccepteerde evolutieleer. De islam heeft harder gefaald in de strijd met de wetenschap dan de katholieke kerk.
Ja precies, een alligator. Dat is dan ook niet voor niets samen met de haai het langst bestaande beest op aarde dat weinig veranderd is. Dus dat is een waardeloos voorbeeld.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:58 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Alle eigenschappen van de schedel zijn EIGENSCHAPPEN VAN EEN ALLIGATOR: De ogen staan hoog en dicht bij elkaar, de schedel is plat, de schedel kan onafhankelijk van het lichaam bewegen, de scherpe tanden en het uitzicht in het algemeen zijn helemaal eigen aan een alligator. Het uitzicht van het wezen is IDENTIEK AAN DE ALLIGATOR SINENSIS DIE IN CHINA LEEFT.
En dan heb ik nog een derde. De Koran doet jou graag geloven dat ik een rotbeest, varken of een aap ben. En als dat het woord van God is, dan zou 't toch kloppen dat wij als ongelovigen afstammen van een aap, laat ons daarmee met rust. Het is misschien een rare beredenering, maar ik heb gekkere gehoord. Denk aan 't Koranvers waarin vogels stenen naar beneden gooien in de strijd met een Etheopische keizer, het bewijs dat moslims allang wisten dat er bacteriën bestonden, yeah right. En och wat hebben de geleerden lang moeten zoeken toen er 7 planeten bleken te bestaan, na lang bladeren en zwoegen vonden de moefti's en andere geleerden een vers waarin over 7 hemelen werd gesproken. Jullie even geluk hebben. Gelukkig wint de wetenschap altijd, en vonden ze niet 7 maar meer planeten. Jammer dat jullie nooit met iets eerst kunnen komen... Nooit. Zal ik je wat vertellen? God bestaat niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:02 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
ach blijf wel rechtop lopen he.
Bedankt man. Door jouw post zullen alle moslims die dit lezen niet meer in God geloven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:19 schreef Rhone het volgende:
[..]
En dan heb ik nog een derde. De Koran doet jou graag geloven dat ik een rotbeest, varken of een aap ben. En als dat het woord van God is, dan zou 't toch kloppen dat wij als ongelovigen afstammen van een aap, laat ons daarmee met rust. Het is misschien een rare beredenering, maar ik heb gekkere gehoord. Denk aan 't Koranvers waarin vogels stenen naar beneden gooien in de strijd met een Etheopische keizer, het bewijs dat moslims allang wisten dat er bacteriën bestonden, yeah right. En och wat hebben de geleerden lang moeten zoeken toen er 7 planeten bleken te bestaan, na lang bladeren en zwoegen vonden de moefti's en andere geleerden een vers waarin over 7 hemelen werd gesproken. Jullie even geluk hebben. Gelukkig wint de wetenschap altijd, en vonden ze niet 7 maar meer planeten. Jammer dat jullie nooit met iets eerst kunnen komen... Nooit. Zal ik je wat vertellen? God bestaat niet.
Laat je cynische opmerkingen achterwege, ga liever met je islamitische achtergrond in op mijn argumenten. Waardeer ik zeer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:23 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Bedankt man. Door jouw post zullen alle moslims die dit lezen niet meer in God geloven.
Geen zin in nu.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:25 schreef Rhone het volgende:
[..]
Laat je cynische opmerkingen achterwege, ga liever met je islamitische achtergrond in op mijn argumenten. Waardeer ik zeer.
Kom dan met tegenargumenten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:27 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Geen zin in nu.Bovendien slaan je 'argumenten' nergens op
Ja.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:15 schreef Madame_Paon het volgende:
Sommige dieren zijn nog precies hetzelfde als 50 miljoen jaar geleden, terwijl andere heel erg veranderd.
Uiteraard, van fossielen kunnen slechts reconstructies gemaakt worden. Foto's zijn helaas niet meer mogelijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:58 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Dat zijn meestal getekende plaatjes
Je geeft nu één voorbeeld. Ik ben benieuwd naar je inhoudelijke bron daarvan, in plaats van wat ongefundeerd geschreeuw. Er zijn een aantal fossielen van gevonden. Bovendien is fossilisatie een relatief zeer zeldzaam verschijnsel. En dit gaat om slechts 1 geval, terwijl er veel meer aanwijzingen zijn.quote:en de rest is allang achterhaald als zijnde niet waar. De tiktaalik bijvoorbeeld. [...]
Oh graag! Heb ook eerder in dit topic al wat door jou tussen haakjes genoemde argumenten gebruikt, zou leuk zijn als je daar ook op wil reageren...quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:27 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Geen zin in nu.Bovendien slaan je 'argumenten' nergens op
De mens ís een aap trouwens.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:19 schreef Rhone het volgende:
[..]
En dan heb ik nog een derde. De Koran doet jou graag geloven dat ik een rotbeest, varken of een aap ben.
Heb ik al gedaan. Lees maar terug. Maar verder ga ik liever in discussie met mensen die niet zo bekrompen zijn, en niet de hele tijd bezig zijn met me woorden in de mond te leggen en sowieso geloof als iets slechts afschilderen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:33 schreef Rhone het volgende:
[..]
Oh graag! Heb ook eerder in dit topic al wat door jou tussen haakjes genoemde argumenten gebruikt, zou leuk zijn als je daar ook op wil reageren...
geloof per definite is niet iets slechts. Als iemand kracht put uit het feit dat hij gelooft in het hiernamaals, een " deity" oid, be my quest, echt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:37 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan. Lees maar terug. Maar verder ga ik liever in discussie met mensen die niet zo bekrompen zijn, en niet de hele tijd bezig zijn met me woorden in de mond te leggen en sowieso geloof als iets slechts afschilderen.Verspilde moeite namelijk.
Ja, dat mensen dwingen te bekeren is ook dwang, en dwang is verboden in de islam. Maar ja, Heilige Oorlogen zijn er al zo lang niet meer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:41 schreef jagga het volgende:
[..]
geloof per definite is niet iets slechts. Als iemand kracht put uit het feit dat hij gelooft in het hiernamaals, een " deity" oid, be my quest, echt.
Het wordt alleen vervelend als diezelfde gelovige ineens jou ook zijn/haar geloof op probeert te leggen, op wat voor manier dan ook. En ja daar versta ik ook onder: een heilige oorlog verklaren omdat het westen zo verdorven zou zijn.
misschien niet, maar waarom zie je op het nieuws ( het nieuwsquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:43 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ja, dat mensen dwingen te bekeren is ook dwang, en dwang is verboden in de islam. Maar ja, Heilige Oorlogen zijn er al zo lang niet meer.
http://www.islamboekhandel.nl/koran-c-1_12.htmlquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:48 schreef jagga het volgende:
gewoon uit interesse:
kun je een koran kopen in het nederlands of engels trouwens ?
en zoja, waar ergens ?
aah, zoveel !quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
http://www.islamboekhandel.nl/koran-c-1_12.html
Dat zal je aan een kenner moeten vragen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:51 schreef jagga het volgende:
[..]
aah, zoveel !
welke is het meest " compleet" ?
Ik zou deze bestellen http://www.islamproducten(...)nds-en-arabisch.htmlquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:51 schreef jagga het volgende:
[..]
aah, zoveel !
welke is het meest " compleet" ?
Tja, dat moet je aan die prediken zelf vragen vrees ik. Sowieso is de media vaak overdreven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 02:47 schreef jagga het volgende:
[..]
misschien niet, maar waarom zie je op het nieuws ( het nieuws) dan vaak van die predikers (zo noem ik ze maar even) te dreigen met het doden van de westerlingen omdat bla bla (insert random reden hier)
van alle godsdiensten ter wereld, ben ik van mening dat aanhangers van de islam het snelst op hun tenen zijn getrapt om de meest knullige redenen. Helaas wordt er ook teveel aandacht geschonken aan de extremisten binnen dat geloof, want dan zie je ze brullen op de tv dat de westerlingen dood moeten enz enz, maar dat is weer een andere discussie
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:03 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik zou deze bestellen http://www.islamproducten(...)nds-en-arabisch.html
Wel in het NL - Arabisch. Volgens vele heeft deze een goede vertaling, en de site is betrouwbaar. (bestel er ook regelmatig) Die zelfde koran staat op bol.com voor 60 euro.
Nee hoor.quote:879 pagina's | Uitgeverij Maarten Muntinga | november 2009
bol.com prijs ¤ 9,90
Wow.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:05 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dat is een andere, een paperback.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)001359101/index.html
Ja hoor.
Ja, en door iemand anders vertaald. Weet verder niets van die Koran, weet alleen wel dat die van Sofjan S. Siregar goed vertaald is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:07 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Wow.
Maar dan is dus alleen de kwaliteit wat beter en de kaft anders?
Voor de rest is de inhoud toch hetzelfde?
Wel een vreemde prijs ... ¤ 9,90. En er staat onder: 2e hands vanaf ¤ 10,00.
Hij dus vergelijkbaar met de conservatieve right-wing van Amerika, mensen zonder wetenschappelijke achtergrond die boeken met twijfelachtige inhoud kunnen publiceren dankzij dubieuze sponsors. Harun Yahya is een gevaarlijke man die creationisme probeert de verspreiden wat tot een grote stap terug leidt voor de wetenschap:quote:Andere gegevens over de auteur zijn voorlopig moeilijk te vinden. De enige informatie vonden wij bij An Bogaerts, een biologe die ook journalistiek studeerde. Na haar eindwerk Moslimcreationisme in Vlaanderen, bekroond met een beurs van het fonds Pascal Decroos, trok ze naar Istanbul om meer over de achtergrond en activiteiten van Harun Yahya te weten te komen. Haar bevindingen kun je lezen in het artikel Allah versus Darwin (Eos, juni 2006). Bogaerts stelt dat Harun Yahya, hoewel hij geen enkele wetenschappelijke achtergrond heeft, er toch in slaagt met de nodige middelen en dankzij bepaalde technieken de suprematie van de Koran boven wetenschappen of evolutie als absolute en onbediscussieerbare ‘waarheid’ ingang te doen vinden. Zijn naam zou niet voor één persoon staan, maar voor een door hem opgerichte religieuze sekte, die later werd vervangen of omgevormd tot het BAV (acroniem voor Bilim Arastima Vakfi), een soort fonds voor wetenschappelijk onderzoek. De sfeer die er heerst, kan het best geschetst worden door twee artsen van de vereniging die zich tegenover An Bogaerts lieten ontvallen dat Harun Yahya ‘binnen de vijf jaar Europa zal bekeerd hebben tot het creationisme’.
Enkele problemen met het boek van Harun Yahya (creationistensites in het algemeen):quote:In 2007 kregen West-Europese scholen, universiteiten en instituten gratis – normale kostprijs 75 euro – en ongevraagd een indrukwekkend boek van 800 pagina’s toegestuurd met als titel Atlas of creation. De uitgever is Global Publishing in Istanbul.
Waarom de afbeeldingen van WorldPeaceOrder niéts bewijzen:quote:De namen van dieren of planten zijn geen wetenschappelijke soortnamen maar gewone volksnamen 1)zoals ‘een konijn’, ‘een kreeft’, ‘een vlieg’ of ‘een schedel van een hert’.
2)Nergens worden bronnen of referenties gegeven van de foto’s waardoor ze niet opgespoord kunnen worden noch vanuit een andere hoek bekeken kunnen worden.
3)Nergens wordt enige bespreking of analyse gemaakt van de mogelijke overeenkomsten van het fossiel en het huidige levend dier.
4)Nergens wordt enige analyse of verantwoording gegeven van het besluit.
5)Nergens worden de argumenten of fossielen vermeld die volgens wetenschappelijk onderzoek door specialisten wél wijzen op tussenvormen en evolutielijnen, noch worden ze besproken.
Waarom creationisme allesbehalve een wetenschappelijke theorie is:quote:De afbeeldingen zijn zo gekozen dat ze enige gelijkenis suggereren. Daarbij past een uiterst summiere tekst met de naam van het voorgestelde organisme, de plaats waar het als fossiel gevonden zou zijn en de periode waarin het geleefd zou hebben, gevolgd door twee à vier zinnetjes met informatie. Zonder enige bespreking of analyse van de foto’s wordt vervolgens gesteld dat de getoonde foto’s van fossielen en levende vormen hetzelfde dier of plant betreffen. De soorten kunnen dus niet veranderen, evolutie is fout en God heeft alles geschapen.
Er staan nu éénmaal zaken in heilige boeken die niet rijmen met de werkelijkheid. De katholieken hebben hun ondanks Genesis ook kunnen verenigen met evolutie, dit moet dan toch ook mogelijk zijn voor de andere religies? Je bent vrij in wat je gelooft, maar kom a.u.b. niet met het ridicule idee om creationisme. Of wil je de kinderen ook gaan leren dat zout water en zoet water niet mixen omdat ze gescheiden zijn door een magische barrière?quote:De theorie moet niet waar zijn en hoeft niet gebruikt te worden door hedendaagse wetenschappers, maar het moet wel dat soort theorie zijn. Wetenschappelijke theorieën voldoen aan het criterium van de empirische methode, terwijl onwetenschappelijke theorieën aan dit criterium beantwoorden. Als een theorie niet wetenschappelijk is dan is dat omdat er op een andere dan op empirische wijze kennis wordt vergaard, bijvoorbeeld door middel van een gedachtestelsel dat gebaseerd is op openbaring of autoriteit, of iets dat enkel is afgeleid uit persoonlijke ervaring of verbeelding, eerder dan op interpersoonlijke waarneming.
Waarna hij het in de rest van zijn betoog beargumenteerde dat die optie niet de meest waarschijnlijke optie is. Zo makkelijk dingen uit zijn verband trekken zonder de orginele context te noemen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:01 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Jouw theorie kan het ontstaan van de allereerste cel niet eens verklaren. Je aartsvader van de evolutie Dawkins zei eerst dat de eerste cel door 'ruimtewezens' op aarde zou kunnen zijn gebracht, daarna zei hij dat 'intelligent design' misschien de optie zou kunnen zijn.
Je levert nergens bewijs dat dit door Allah, of een marsmannetje, of het spaghettimonster is gedaan. Als je de werking van iets niet volledig begrijpt is, is het niet noodzakelijk om aan te nemen dat de oorsprong aan een hogere macht is toe te schrijven.quote:Voor het ontstaan van een cel is er een andere cel nodig en tevens dient er DNA aanwezig te zijn voor de replicatie ervan, dat kan je theorie en tevens Dawkins niet verklaren.
Waarom spreekt hij niet gewoon over een Schepper, ben je van dat gezeik af. Een ander scheppingswonder is de DNA, de DNA bevat zoveel informatie dat een bibliotheek van kilometers lang gevuld met encyclopedieën er niets bij voorstelt. Bij het kopiëren van de DNA openen enzymen de DNA helix als een rits. Alleen het deel van de DNA waarvan de code nodig is wordt geopend, meer niet.
Dit is een grandioos wonder van Allah, want dit enzym zonder verstand en bewustzijn vindt in het donker als het ware één enkele bladzijde tussen de miljoenen in het opgevouwen DNA, het opent alleen het betreffende deel dat codeert voor het te synthetiseren eiwit en begint daar met hartelust te kopiëren, allah schept wat hij wilt, Allahuekber.
Je kan heel hard roepen dat dit de manifestatie is van een hogere macht, maar een bewijs lever je niet. Het zijn chemische processen, die als je verder zou kijken, in de echte wetenschap, zonder hogere macht te verklaren zijn.quote:Tijdens het kopiëren worden alle componenten ook nog eens een voor een aan elkaar vastgemaakt door speciale eiwitten. Een van de enzymen heeft nog als taak het lezen van de code van het DNA, ook dit is een eiwit zonder verstand en bewustzijn. Een ander enzym brengt en plaatst de bijpassende code bij de gelezen code.
Na het kopiëren, wordt de kopie gecontroleerd op fouten en hierna komt een ander eiwit de bindingen in de kopie steviger maken.
Hieruit spreekt de manifestatie van de Schepper Allah, er is dus o.a. sprake van een molecuul samengesteld uit niet levende atomen, die op fouten controleert en die weet wat juist en wat fout is, het verwijdert het foute deel en een ander enzym brengt het correcte ter plaatse.
Wederom het argument "Ik kan het niet verklaren, dus het moet een hogere macht zijn"quote:Dit wordt allemaal gedaan door moleculen die uit niet levende atomen bestaan. Als alle mensen op aarde zouden samenkomen, zouden ze het verstand van dat molecuul niet bereiken. Ik bedoel, het is een duidelijk wonder, er zijn geen andere verklaringen. En Allah schept deze wonderen elke dag met duizenden en miljoenen tegelijk.
The Greatest Show on Earth van Dawkins gaat dieper in op dit soort processen, hoe soorten over generaties muteren en via natuurlijke selectie hun genen zo conformeren naar een zo'n best mogelijke survival strategie.quote:Een levend voorbeeld, bijvoorbeeld een bij.
Allah zegt over de bij.
68. En uw Heer heeft de bij bezield, (zeggende): "Maakt huizen in de heuvels en in de bomen en in hetgeen men bouwt."
69. "Eet dan van alle soorten vruchten en volgt onderdanig de wegen van uw Heer." Er komt uit hun buik een vloeistof (honing) van verschillende tinten voort waarin genezing is voor de mens. Voorzeker, daarin is een teken voor een volk dat nadenkt. (Koran nahl 68,69)
Verklaar hoe het mogelijk is voor de bijenkoningin, waarvan de hersenen slechts een paar kubieke millimeter groot is en bestaat uit zeer eenvoudige zenuw knooppunten, met haar eigen intelligentie en wil weet voor welk doel de kam cellen zijn gebouwd en daar de juiste eieren te leggen, zonder dat er enige verwarring ontstaat.
Ik ben blij te lezen dat de creationistische moslims in ieder geval niet aan het schermen zijn met een wereld die 3000 jaar oud is. Een stap vooruit ten opzichte van jullie christelijke creationistische broeders.quote:Het antwoord staat in de Koran; ..uw Heer heeft de bij bezield.....
Bovendien, door de jaren heen zijn er miljoenen fossielen gevonden van bijvoorbeeld planten en dieren, deze bevestigen ook de schepping zoals in de Koran staat beschreven, er is geen enkele tussenvorm gevonden in de fossielen terwijl als de schepping plaats zou hebben moeten vinden door middel van evolutie de verre meerderheid van de fossielen overgangsfossielen zouden moeten zijn omdat de evolutie lang duurt.
Hier zijn een aantal van deze fossielen te zien, allen compleet geschapen vanaf het begin zonder tussenvorm.
http://www.fossil-museum.com/fossils/
http://www.harunyahya.com/books/darwinism/skulls_demolish_darwin/skulls_darwin.php
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:58 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Dat zijn meestal getekende plaatjes en de rest is allang achterhaald als zijnde niet waar. De tiktaalik bijvoorbeeld.
De Tiktaalik Roseae die tot nu toe met zijn vreemd uitziende armen en heel zijn lichaam behoorlijk compleet afgebeeld werd, waarvan reconstructies vervaardigd en in musea ten toon gesteld werden, en die jarenlang in boeken als een overgangsfossiel gepresenteerd werd, BESTAAT IN FEITE UIT SLECHTS EEN SCHEDEL.
Geen van de botten die aan de schedel vastgemaakt werden, behoort toe aan dit wezen, ze behoren toe aan ANDERE WEZENS DIE IN DEZELFDE FOSSIELRIJKE LAAG GEVONDEN WERDEN.
Ook de stukjes vin die geassocieerd proberen te worden met dit wezen, zijn van andere visfossielen die in dezelfde laag gevonden werden. ER IS OPZETTELIJK GETRACHT OM ZE VERWANT TE LATEN LIJKEN AAN DE GEVONDEN SCHEDEL. Zodoende is van Tiktaalik Roseae een vals overgangsfossiel gemaakt.
Alle eigenschappen van de schedel zijn EIGENSCHAPPEN VAN EEN ALLIGATOR: De ogen staan hoog en dicht bij elkaar, de schedel is plat, de schedel kan onafhankelijk van het lichaam bewegen, de scherpe tanden en het uitzicht in het algemeen zijn helemaal eigen aan een alligator. Het uitzicht van het wezen is IDENTIEK AAN DE ALLIGATOR SINENSIS DIE IN CHINA LEEFT.
Ik denk dat jij niet weet hoe ingewikkeld het fossilisatieproces is. Het is een wonder dat we fossielen vinden en een mirakel als dit fossiel volledig is. Natuurlijk wordt er veel gespeculeerd en zijn de afbeeldingen niet 100 % procent correct. Volgens mij wordt dit in het onderwijs ook gewoon gezegd. Daarbij zijn er ook afbeeldingen gemaakt over Jezus en Mozes, berustend op fantasie en geschriften. Kan ik daaruit concluderen dat de Bijbel verkeerd is, omdat de afbeeldingen berusten op speculatie?quote:Deze vervalsing is ook te begrijpen uit de woorden van de kunstenaar die de Tiktaalik Roseae gereconstrueerd heeft. Deze kunstenaar verklaart openlijk bij de reconstructie van het fossiel, het wezen VOLLEDIG BERUSTEND OP FANTASIE, OPNIEUW IN ELKAAR GESTOKEN TE HEBBEN.
Bovendien heeft dezelfde kunstenaar vermeld dat hij de weefsels van het wezen ter sprake ook zelf bepaald heeft en ronduit gezegd dat om vertrekkende van een stuk fossiel het zeer veel speculatie vergt om het uiterlijk van een wezen tot stand te laten komen.Dat een schedel die volkomen de eigenschappen van een alligator vertoont, door een darwinistische kunstenaar volgens de evolutie-ideologie omgevormd wordt tot een vreemd uitziende overgangsvorm, is zoals te zien helemaal niet moeilijk voor de darwinisten.
1) Fossielen zijn niet nodig om de evolutietheorie te bewijzen.quote:Sommige mensen zonder al te veel kennis over het onderwerp vergisten zich dat de darwinisten handelden volgens de wetenschappelijke methoden en kregen de indruk dat er werkelijk een overgangsvorm bestond en dat het wezen afgebeeld werd zoals het echt is. Maar in feite waren er enkel een alligatorschedel, stukjes van vinnen en botten van verschillende vissen en andere wezens die dicht bij deze schedel gevonden werden en de verbeeldingskracht van een kunstenaar, die gestuurd werd volgens de evolutiemythen, aanwezig. Samengevat: de mensen zijn nog eens bedrogen door darwinisten.
Ik weiger om nog artikels te lezen door dezelfde persoon die niet afkomt met bewijzen, enkel verwijst naar de koran en dan nog hypocriet genoeg is om dit te vermelden:quote:Tiktaalik Roseae is een vals overgangsfossiel dat dringend naar voor geschoven werd in een tijd dat darwinisten het bijzonder moeilijk hadden en beginnen verliezen waren. Net zoals de recente bedriegerijen over Ida, Ardi en Australopithecus Sediba, waarvoor de darwinisten zich nu enorm schamen.
De evolutietheorie handelt over de oorzaak van soortendiversiteit, niet het ontstaan van het leven zelf. Dat is abiogenese waar trouwens ook al goede verklaringen voor zijn.quote:Dat ze bedrog plegen over wezens waarvan de kieuwen in armen veranderen, TERWIJL ZE NOG NIET HEBBEN KUNNEN UITLEGGEN HOE EEN ENKEL EIWIT ONTSTAAN IS, TERWIJL ZE AL HELEMAAL VERLOREN ZIJN BIJ DE FASE VAN HET ONTSTAAN VAN LEVEN, brengt de darwinisten in een betreurenswaardige toestand.
Je hebt de hele discussie gemist over hoe deze fossiel door een kunstenaar in elkaar is gezet. alleen de alligator kop behoort hem toe, de rest is allemaal inelkaar geflanst uit stukjes vis e.d. gevonden in dezelfde aardlaag.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:49 schreef Supertolll het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er is meer dan 1 exemplaar van de Tiktaalik gevonden en op de bovenstaande afbeelding kun je hopelijk wel wat meer onderdelen dan enkel de schedel herkennen. Het lijkt inderdaad op vorm van de kop van een alligator. Harun Yahya toont op zijn site de schedel van de tiktaalik en legt deze naast de kop van een alligator, zonder de onderliggende skeletstructuur te tonen. Begrijpelijk, want als hij dat wel deed valt hij namelijk snel door de mand, de alligator heeft namelijk een diapside schedel. De tiktaalik heeft trouwens ook spiracula kenmerkend voor vissen. Een oppervlakkige gelijkenis wilt niet zeggen dat ze tot dezelfde soort behoren zo zijn er o.a. ook salamanders die op krokodillen lijken. Grappig hoe Harun Yahya op basis van 'gelijkende'(!) schedelstructuur dit soort conclusies kan trekken, maar als wetenschappers hetzelfde doen tussen aap en mens kan het weer niet.
Je hebt mijn argument gemist. Je kan niet zomaar bij alles wat je niet kan verklaren wijzen naar een hogere macht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:53 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Je hebt de hele discussie gemist over hoe deze fossiel door een kunstenaar in elkaar is gezet. alleen de alligator kop behoort hem toe, de rest is allemaal inelkaar geflanst uit stukjes vis e.d. gevonden in dezelfde aardlaag.
Er zijn miljoenen(!) fossielen gevonden en niet 1 gangbare tussenvormfossiel. De zogenaamde tussenvormen die de evolutionisten aanwezen als zijnde een tussenvorm bleken achteraf allemaal leugens, Miljoenen fossielen van miljoenen jaren oud die de Creatie ondersteunen, terwijl als de evolutie waar was minstens 99% van deze fossielen uit overgangsvormen moesten bestaan omdat het leven steeds evolueert.
Alle levende wezens zijn heel volmaakt, zoals computers. Men heeft tot vandaag geen rare wezens aangetroffen, die zij tussenfossielen noemen. Niet één.
De eerste levende cel is niet te verklaren, veel wetenschappers zijn daardoor tot geloof gekomen of op zijn minst tot 'intelligent design'. deze eerste levende cel kan niet zomaar uit toeval of door processen zijn ontstaan, het is gecreëerd.
Om alleen maar een proteïne te maken is al een andere proteïne nodig en is tevens ook een DNA nodig.
Bij de DNA-replicatie openen enzymen de DNA-helix als een rits. Dit enzym opent enkel het deel van het DNA waarvan de code nodig is, de rest niet. Dit is een heel groot wonder. Want het vindt in het duister één enkele bladzijde tussen de miljoenen in het opgevouwen DNA. Dit kan helemaal niet verklaard worden. Het opent enkel het deel in kwestie; het deel dat codeert voor het te synthetiseren eiwit, en daar begint het kopiëren.
Bij het kopiëren worden alle componenten een voor een aan elkaar vastgemaakt door speciale eiwitten. Een van de enzymen heeft als taak het lezen van de code van het DNA. Dat is ook een eiwit. Een ander enzym brengt en plaatst de bijpassende code bij de gelezen code.
Daarna worden de stukjes aan elkaar toegevoegd zodat het gevormde net hetzelfde is als de code in het DNA. Nadat het kopiëren gedaan is, wordt de kopie gecontroleerd op fouten. Een ander eiwit komt de bindingen in de kopie steviger maken. Dat gebeurt nu, kijk, het maakt de kopie compacter. Daarna komen de herstelenzymen die in geval van fouten de foutieve gedeelten eruit halen.
Hier is dus sprake van een molecule samengesteld uit niet-levende atomen, die op fouten controleert, waarin dus het verstand van Allah zich manifesteert.Een molecule die weet wat juist en wat fout is, vindt de fout.
Als het de fout heeft gevonden verwijdert hij heel dat deel en een ander enzym brengt het correcte ter plaatse. Dus het ziet de fout, het verwijdert heel het foute deel; ze maken het juiste klaar en brengen het naar de plaats. En dit wordt gedaan door moleculen, moleculen die uit niet-levende atomen bestaan. En dit gebeurt in het donker.
Als alle mensen op aarde samenkomen, kunnen ze het verstand van dat molecule niet bereiken.
Weer die paar schetsen in plaats van keiharde bewijzen met fossielen. De vogels zouden zogenaamd zijn geevolueerd uit dino's die achter vliegjes aanrenden en vleugels kregen daardoor. Ze vergeten echter een belangrijk punt, hoe zit het met de perfecte en complexe vleugeltjes van de vlieg in dezelfde tijd?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:57 schreef Madame_Paon het volgende:
Nogmaals: "tussenfossielen":
[ afbeelding ]
En in het begin waren er alleen eencellige organismen, dus je kunt niet ontkennen dat in ieder geval een deel van de evolutietheorie waar is.
En dat met die moleculen is gewoon het resultaat van voortplanting en evolutie en absoluut niet van Allah. De natuur is heel slim.
Dat is onzin. Jij accepteert niets als tussenvormfossiel, dat is net anders.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:53 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Er zijn miljoenen(!) fossielen gevonden en niet 1 gangbare tussenvormfossiel. De zogenaamde tussenvormen die de evolutionisten aanwezen als zijnde een tussenvorm bleken achteraf allemaal leugens, Miljoenen fossielen van miljoenen jaren oud die de Creatie ondersteunen, terwijl als de evolutie waar was minstens 99% van deze fossielen uit overgangsvormen moesten bestaan omdat het leven steeds evolueert.
Alle levende wezens zijn heel volmaakt, zoals computers. Men heeft tot vandaag geen rare wezens aangetroffen, die zij tussenfossielen noemen. Niet één.
Weer onzin. Als je de link die ik eerder zag had bekeken (Origin of life made easy) zag je dat het heel duidelijk te verklaren is.quote:De eerste levende cel is niet te verklaren, veel wetenschappers zijn daardoor tot geloof gekomen of op zijn minst tot 'intelligent design'. deze eerste levende cel kan niet zomaar uit toeval of door processen zijn ontstaan, het is gecreëerd.
RNA heeft geen proteines nodig, DNA wel.quote:Om alleen maar een proteïne te maken is al een andere proteïne nodig en is tevens ook een DNA nodig.
Waar zeg ik dat de DNA proteines nodig heeft.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:03 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
RNA heeft geen proteines nodig, DNA wel.
Ja, jouw bronnen zijn lekker geloofwaardig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:00 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Weer die paar schetsen in plaats van keiharde bewijzen met fossielen. De vogels zouden zogenaamd zijn geevolueerd uit dino's die achter vliegjes aanrenden en vleugels kregen daardoor. Ze vergeten echter een belangrijk punt, hoe zit het met de perfecte en complexe vleugeltjes van de vlieg in dezelfde tijd?![]()
Zonder evolutie perfect geschapen, het fossielenarchief laat ook zien hoe de vogel heden ten dage is, ze miljoenen jaren geleden precies hetzelfde waren.
Vogel fossielen: http://www.bird-fossils.com/index.php
Over onzin gesproken, ik accepteer alle fossielen en laat duidelijke foto's zien. Jij komt met schetsjes. Laat dan tenminste 1 duidelijke foto zien wat niet inelkaar geflanst is, of beter, bezoek eens een palanteologisch instituut met al zijn fossielen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:03 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat is onzin. Jij accepteert niets als tussenvormfossiel, dat is net anders.
[..]
Weer onzin. Als je de link die ik eerder zag had bekeken (Origin of life made easy) zag je dat het heel duidelijk te verklaren is.
[..]
De mensen zijn nog niet zo lang op aarde.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:07 schreef Pharkus het volgende:
Waar zijn trouwens de menselijke fossielen van 125 miljoen jaar oud WPL?
Klopt, had Allah extra tijd nodig? heeft hij 100 miljoen jaar op een houtje zitten bijten en dacht goh laat ik eens wat nieuws proberen? En waarom na het schapen van de mens zo lang wachten met het openbaren van zijn geloof, en eerst de mensheid allerlei andere geloven laten belijden?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:08 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
De mensen zijn nog niet zo lang op aarde.
er zijn altijd profeten gekomen op aarde. Sommige bronnen spreken over 120.000 profeten en allemaal verkondigden ze de boodschap van de Schepper.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:10 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Klopt, had Allah extra tijd nodig? heeft hij 100 miljoen jaar op een houtje zitten bijten en dacht goh laat ik eens wat nieuws proberen? En waarom na het schapen van de mens zo lang wachten met het openbaren van zijn geloof, en eerst de mensheid allerlei andere geloven laten belijden?
Allemaal over dezelfde schepper, die van die zwarte steen? Jezus was ook een profeet, waarom is zijn verhaal ondergeschikt aan dat van Mohammed? Hoe kan je er zeker van zijn dat de koran leidend is en niet de Thora?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:11 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
er zijn altijd profeten gekomen op aarde. Sommige bronnen spreken over 120.000 profeten en allemaal verkondigden ze de boodschap van de Schepper.
Jij bent nu alleen maar bezig de evolutietheorie te ontkrachten (door middel van foto's uit duidelijk partijdige bronnen), maar niemand beweert ook dat de evolutietheorie waterdicht is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:07 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Over onzin gesproken, ik accepteer alle fossielen en laat duidelijke foto's zien. Jij komt met schetsjes. Laat dan tenminste 1 duidelijke foto zien wat niet inelkaar geflanst is, of beter, bezoek eens een palanteologisch instituut met al zijn fossielen.
1) Er is MEER dan één schedel gevonden, je kan nu wel beweren dat de andere onderdelen van andere dieren zijn maar dat is onzin. Het exemplaar met schedel en 'aanhangsel' is legitiem.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:53 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Je hebt de hele discussie gemist over hoe deze fossiel door een kunstenaar in elkaar is gezet. alleen de alligator kop behoort hem toe, de rest is allemaal inelkaar geflanst uit stukjes vis e.d. gevonden in dezelfde aardlaag.
Er bestaat NIET zoiets als een tussenfossiel, evolutie kent geen richting en het kent geen einde. Als er geen eindproduct is, kan er ook geen tussenproduct zijn. Men kan echter wel spreken van een common ancestor of concestor op basis van skeletbouw en DNA, waar genoeg bewijs voor is.quote:Er zijn miljoenen(!) fossielen gevonden en niet 1 gangbare tussenvormfossiel. De zogenaamde tussenvormen die de evolutionisten aanwezen als zijnde een tussenvorm bleken achteraf allemaal leugens, Miljoenen fossielen van miljoenen jaren oud die de Creatie ondersteunen, terwijl als de evolutie waar was minstens 99% van deze fossielen uit overgangsvormen moesten bestaan omdat het leven steeds evolueert.
Het skelet bij de mens is alles behalve omdat we geëvolueerd zijn uit wezens met een quadropedale levenswijze, hebben mensen menig rugklachten.quote:Alle levende wezens zijn heel volmaakt, zoals computers. Men heeft tot vandaag geen rare wezens aangetroffen, die zij tussenfossielen noemen. Niet één.
De eerste levende cel is inderdaad niet 100 procent te verklaren maar dat geldt voor elk wetenschappelijk verschijnsel. Er zijn echter modellen en theorieën gemaakt die hier een goed beeld van geven. ID is alles behalve een theorie die op zelfde grond als evolutietheorie mag beschouwd worden, dat is net zo belachelijk als geocentrisme en heliocentrisme als evenwaardigen zien.quote:De eerste levende cel is niet te verklaren, veel wetenschappers zijn daardoor tot geloof gekomen of op zijn minst tot 'intelligent design'. deze eerste levende cel kan niet zomaar uit toeval of door processen zijn ontstaan, het is gecreëerd.
Om alleen maar een proteïne te maken is al een andere proteïne nodig en is tevens ook een DNA nodig.
Je weet duidelijk niet hoe een enzym werkt, anders wist je wel hoe het op fouten controleert, ga maar naar wikipedia. Er worden weldegelijk fouten gemaakt, basisprincipe voor evolutie is dat er mutaties optreden.quote:Bij de DNA-replicatie openen enzymen de DNA-helix als een rits. Dit enzym opent enkel het deel van het DNA waarvan de code nodig is, de rest niet. Dit is een heel groot wonder. Want het vindt in het duister één enkele bladzijde tussen de miljoenen in het opgevouwen DNA. Dit kan helemaal niet verklaard worden. Het opent enkel het deel in kwestie; het deel dat codeert voor het te synthetiseren eiwit, en daar begint het kopiëren.
Bij het kopiëren worden alle componenten een voor een aan elkaar vastgemaakt door speciale eiwitten. Een van de enzymen heeft als taak het lezen van de code van het DNA. Dat is ook een eiwit. Een ander enzym brengt en plaatst de bijpassende code bij de gelezen code.
Daarna worden de stukjes aan elkaar toegevoegd zodat het gevormde net hetzelfde is als de code in het DNA. Nadat het kopiëren gedaan is, wordt de kopie gecontroleerd op fouten. Een ander eiwit komt de bindingen in de kopie steviger maken. Dat gebeurt nu, kijk, het maakt de kopie compacter. Daarna komen de herstelenzymen die in geval van fouten de foutieve gedeelten eruit halen.
Hier is dus sprake van een molecule samengesteld uit niet-levende atomen, die op fouten controleert, waarin dus het verstand van Allah zich manifesteert.Een molecule die weet wat juist en wat fout is, vindt de fout.
Fout, zie bovenstaandquote:Als het de fout heeft gevonden verwijdert hij heel dat deel en een ander enzym brengt het correcte ter plaatse. Dus het ziet de fout, het verwijdert heel het foute deel; ze maken het juiste klaar en brengen het naar de plaats. En dit wordt gedaan door moleculen, moleculen die uit niet-levende atomen bestaan. En dit gebeurt in het donker.
Een molecule is niet levend zoals jezelf al suggereerde, hoezo spreek je over verstand?quote:Als alle mensen op aarde samenkomen, kunnen ze het verstand van dat molecule niet bereiken.
De mensen zijn dan ook geëvolueerd uit haar voorgangers. Mutaties die niet zo succesvol waren en zich niet voortplantten zijn uitgestorven, terwijl mutaties die succesvol bleken te zijn voort bleven bestaan omdat zij zich beter konden schikken naar hun omgeving. Dat is de kern van de evolutie en dat dit fenomeen bestaat kan niemand ontkennen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:08 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
De mensen zijn nog niet zo lang op aarde.
Dit is wel een aardig boek; het echte verhaal achter de 'stenen tijdperk'.
http://www.harunyahya.com/books/darwinism/stoneage/stoneage03.php
Bewijs voor evolutie is heel makkelijk, je hoeft niet te kijken naar fossielen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:07 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Over onzin gesproken, ik accepteer alle fossielen en laat duidelijke foto's zien. Jij komt met schetsjes. Laat dan tenminste 1 duidelijke foto zien wat niet inelkaar geflanst is, of beter, bezoek eens een palanteologisch instituut met al zijn fossielen.
Het is logisch dat er nieuwe dingen worden ontdekt. Zo gaat het nou eenmaal in de wetenschap.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:16 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Een paar leugens van de evolutionisten over hun zogenaamde tussenvormen en nog steeds geloven sommige mensen in deze theorie. Zelfs Dawkins gelooft er eigenlijk niet meer in:
*dinges*
Kom nou eens met bewijzen dat de scheppingstheorie aannemelijk is i.p.v. de fouten in de evolutheorie aan te wijzen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:21 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Luister jongens, zelfs Dawkins gelooft er eigenlijk niet meer in, maar ik denk dat het nog wel een paar jaar zal duren voor hij het eindelijk toegeeft, maar nu probeert hij allerhande manoeuvres om dit te ontwijken.
Die argumenten zijn ouder dan mij, stuk voor stuk debunked. Enkele voorbeelden.quote:Oud herhaald creationistisch onwetenschappelijk gezeik
Kan de islam zelf geloven?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:24 schreef Madame_Paon het volgende:
Lees de Greatest Show on Earth (laatste tot nu toe uitgekomen boek) van hem en je ziet dat op al je napraat van valse wetenschappers in deze thread onzin is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:21 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Luister jongens, zelfs Dawkins gelooft er eigenlijk niet meer in, maar ik denk dat het nog wel een paar jaar zal duren voor hij het eindelijk toegeeft, maar nu probeert hij allerhande manoeuvres om dit te ontwijken.
Het leuke aan de wetenschap is dat men niet moet geloven, men weet. Lees trouwens men opmerking over 'darwinist' nog eens na.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:23 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Maar, iedereen mag geloven waar hij in wilt en dat is het leuke van democratie. Darwinist? ok. Moslim? ok. Christen? ok Boomaanbidder? ok enz enz
Ik ben een weekend weg naar de Ardennen. Tas in pakken en ciao,
En nog heb je geen enkel bewijs gegeven dat de scheppingstheorie aannemelijk is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:23 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Maar, iedereen mag geloven waar hij in wilt en dat is het leuke van democratie. Darwinist? ok. Moslim? ok. Christen? ok Boomaanbidder? ok enz enz
Rijdt langs mijn huis, krijg je 2 boeken van Dawkins zo mee.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:23 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Dat is er nietquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:24 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
En nog heb je geen enkel bewijs gegeven dat de scheppingstheorie aannemelijk is.
Ja.quote:
quote:
Huidige tussenstand: geen bewijs, achterhaalde kritiek maar enkele verzen uit de Koran.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:30 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Voor ik weg ga nog even een anekdote uit de Koran.
Er was eens een man die werd vertelt over het leven na de dood (hij geloofde niet).
Hij zei; 'wie zal deze dode botten weer tot leven wekken...' 'Zeg' openbaarde Allah aan Mohammed (vzmh) 'Hij die ze als eerste tot leven heeft gebracht zal ze weer tot leven brengen' (op de dag des oordeels).
Nog een fijne discussie verder en geloof vooral waar je je goed bij voelt.
Ik hoop dat jij een troll bentquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:30 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Voor ik weg ga nog even een anekdote uit de Koran.
Er was eens een man die werd vertelt over het leven na de dood (hij geloofde niet).
Hij zei; 'wie zal deze dode botten weer tot leven wekken...' 'Zeg' openbaarde Allah aan Mohammed (vzmh) 'Hij die ze als eerste tot leven heeft gebracht zal ze weer tot leven brengen' (op de dag des oordeels).
Nog een fijne discussie verder en geloof vooral waar je je goed bij voelt.
... wat is dat nou voor vraag?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:30 schreef speknek het volgende:
Ik herhaal mijn vraag aan Madame_Paon even.
[..]
Boehoe ik kan zelf niet discussieren dus moet ik maar licht ironische grappen gebruiken om anderen te beledigenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:34 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Huidige tussenstand: geen bewijs, achterhaalde kritiek maar enkele verzen uit de Koran.
Het is je gelukt nu geloof ik ook in Allah(swt), verwelkom me als je nieuwe broeder.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:42 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Boehoe ik kan zelf niet discussieren dus moet ik maar licht ironische grappen gebruiken om anderen te beledigen.
Maar waarom kan ie dan wel vreedzaam zijn?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:35 schreef Madame_Paon het volgende:
... wat is dat nou voor vraag?
De islam is geen persoon, dus kan niet geloven.
Noem mij één gezaghebbende religieuze leider uit de moslimwereld die de publiciteit gezocht heeft om iedereen in de wereld te laten weten hoezeer zij de daden van Bin laden en de Taliban afkeuren? Elke 'afkeuring' was omzichtig, dubbelzinnig en geclausuleerd.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:31 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
TALIBAN VERTEGENWOORDIGT GEEN ISLAM. VERRE VAN DAT.
Bovendien vertegenwoordigt de Taliban natuurlijk wél een vorm van de Islam, want er zijn er natuurlijk meerdere van.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:15 schreef Rhone het volgende:
[..]
Noem mij één gezaghebbende religieuze leider uit de moslimwereld die de publiciteit gezocht heeft om iedereen in de wereld te laten weten hoezeer zij de daden van Bin laden en de Taliban afkeuren? Elke 'afkeuring' was omzichtig, dubbelzinnig en geclausuleerd.
Ja vast, want er zijn allemaal verschillende 'islams'.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:36 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Bovendien vertegenwoordigt de Taliban natuurlijk wél een vorm van de Islam, want er zijn er natuurlijk meerdere van.
Er is maar 1 koran, en die wordt op verschillende manieren geïnterpreteerd en toegepast.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:38 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ja vast, want er zijn allemaal verschillende 'islams'.
Dan ben ik toch zéér benieuwd hoe je deze versen vreedzaam wil uitleggen, plaatsen in de Koran zoals 2:191, 4:89 en 4:91 waarin wordt opgeroepen om de heidenen te doden 'waar ge hen maar aantreft'. De koran de joden apen, zwijnen en ezels (2:65, 5:60, 7:166 en 62:5). Ongelovigen zoals ik worden beesten genoemd (8:55).quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:26 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ehrm, nergens in de Koran staat dat je een oorlog moet starten, alleen terugvechten als de 'vijand' vecht. Want in 8:61 staat namelijk: 8:61 En als zij geneigd zijn tot vrede, wees dan ook daartoe geneigd en stel jouw vertrouwen op Allah.
Sowieso moet je onschuldige mensen (ja, ook niet-gelovigen) met rust laten.En ja dit staat ook in de Koran. Dus dat Islam geen afkeer heeft van terrorisme is onzin.
Ja.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:38 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ja, er zijn verschillende stromingen binnen de Islam.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:38 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Hypocrisie in de puurste vorm, haten omdat je het met woorden niet aankanquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:47 schreef Supertolll het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat ben jij toch een ongelooflijke kutuser
Nee, er is 1 islam, meerdere lichtverschillende opvattingen, je kan het zien als de madrassen. Maar wat zou een hitlerfanaat als jou daar nou van wetenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:31 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ja, er zijn verschillende stromingen binnen de Islam.
Kijk eens naar jezelf dan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:36 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hypocrisie in de puurste vorm, haten omdat je het met woorden niet aankan.
Uhuh heel walgelijk, blijkbaar heb je de rest van zijn posts niet gelezen, zo kindvriendelijk zijn ze niet. Er is genoeg "bewijs" geleverd om een fatsoenlijke discussie met hem aan te gaan, maar hij moet dan weer zo idioot gaan gedragen door rond de pot te draaien en niet inhoudelijk te reageren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:38 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Kijk eens naar jezelf dan.
Geef eens een goede reden waarom Supertolll geen gelijk heeft.
En doe dan zelf ook niet zo hypocriet door hem voor nazi uit te maken. Dát is pas walgelijk.
Jij gaat er anders ook niet inhoudelijk op in.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:41 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Uhuh heel walgelijk, blijkbaar heb je de rest van zijn posts niet gelezen, zo kindvriendelijk zijn ze niet. Er is genoeg "bewijs" geleverd om een fatsoenlijke discussie met hem aan te gaan, maar hij moet dan weer zo idioot gaan gedragen door rond de pot te draaien en niet inhoudelijk te reageren.
En dat jij hem beschermt.
Jij ziet het graag als 1 islam ja, anderen weer niet. Wat jij 1 islam noemt is niet feitelijk aan te tonen. Er zijn verschillende stromingen binnen de Islam die al vaker oorlogen met elkaar gehad hebben, en sommigen willen ook graag oorlog met niet-Islamieten. Iets wat gelegitimeerd kan worden door de goede citaten uit de koran te halen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:37 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nee, er is 1 islam, meerdere lichtverschillende opvattingen, je kan het zien als de madrassen. Maar wat zou een hitlerfanaat als jou daar nou van weten.
Trolololoquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:36 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hypocrisie in de puurste vorm, haten omdat je het met woorden niet aankan.
Ik zal maar happen:quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:37 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nee, er is 1 islam, meerdere lichtverschillende opvattingen, je kan het zien als de madrassen. Maar wat zou een hitlerfanaat als jou daar nou van weten.
Er is geen twijfel aan dat het "1 islam" is, heb je de YT-filmpjes gezien die hier eerder in het topic gepost werden? Niet dus, anders gaf je nou ook weer niet dit belachelijk dom antwoord.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:43 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Jij ziet het graag als 1 islam ja, anderen weer niet. Wat jij 1 islam noemt is niet feitelijk aan te tonen. Er zijn verschillende stromingen binnen de Islam die al vaker oorlogen met elkaar gehad hebben, en sommigen willen ook graag oorlog met niet-Islamieten. Iets wat gelegitimeerd kan worden door de goede citaten uit de koran te halen.
Heb nergens ontkend dat er meerdere stromingen zijn, maar zoals ik al zei, het is 1 islam, er zijn alleen lichte verschillen, je hebt ook "cults", maar die zijn procentueel gezien echt verwaarloosbaarquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:44 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Trolololo
[ afbeelding ]
[..]
Ik zal maar happen:
Er zijn wel degelijk verschillende stromingen binnen de Islam, dat jij feiten weigert ben ik al langer gewoon, maar het begint echt kansloos te worden. Stellen dat Sjiisme en Soennisme hetzelfde zijn is net zo achterlijk als zeggen dat Calvinisme en Lutheranisme hetzelfde is.
Waar baseer jij je opvatting op dat er maar 1 islam is? Kan je dit aantonen door te laten zien dat iedereen/elke moslim één enkele verzameling aan geschriften/vertalingen accepteert? Nee. Er zijn meerdere interpretaties van de islam, en aangezien menselijke acties en gedachten invulling geven aan een geloof zijn er dus meerdere vormen van de islam. De laatste ad hominem zal ik maar even negeren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:45 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Er is geen twijfel aan dat het "1 islam" is, heb je de YT-filmpjes gezien die hier eerder in het topic gepost werden? Niet dus, anders gaf je nou ook weer niet dit belachelijk dom antwoord.
Ik ben te oud voor een welles-nietes discussie, jij hopelijk ookquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:47 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Waar baseer jij je opvatting op dat er maar 1 islam is? Kan je dit aantonen door te laten zien dat iedereen/elke moslim één enkele verzameling aan geschriften/vertalingen accepteert? Nee. Er zijn meerdere interpretaties van de islam, en aangezien menselijke acties en gedachten invulling geven aan een geloof zijn er dus meerdere vormen van de islam. De laatste ad hominem zal ik maar even negeren.
1 Islam = een grote homogene groep, aangezien je zelf toegeeft dat er 'kleine' verschillen zijn, is deze groep niet homogeen ergo er is niet 1 Islam. Of je wilt ook beweren dat er maar 1 Christendom is? Verder kun je de persoonlijke aanvallen wel achterwege laten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:46 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Heb nergens ontkend dat er meerdere stromingen zijn, maar zoals ik al zei, het is 1 islam, er zijn alleen lichte verschillen, je hebt ook "cults", maar die zijn procentueel gezien echt verwaarloosbaar.
Zeg de man die een trollface, arabische naam, baard en tulband in 1 afbeelding gooit met mijn naam erbij. Hypocrietquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:50 schreef Supertolll het volgende:
[..]
1 Islam = een grote homogene groep, aangezien je zelf toegeeft dat er 'kleine' verschillen zijn, is deze groep niet homogeen ergo er is niet 1 Islam. Of je wilt ook beweren dat er maar 1 Christendom is? Verder kun je de persoonlijke aanvallen wel achterwege laten.
Ga er dan eens inhoudelijk op in. Op de verschillende stromingen binnen de islam dus.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:51 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zeg de man die een trollface, arabische naam, baard en tulband in 1 afbeelding gooit met mijn naam erbij. Hypocriet
Voor vragen mag je bij mij komen, maar ik ga je niks uitleggen wanneer er verschillende goede links eerder in het topic zijn gepost.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:52 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ga er dan eens inhoudelijk op in. Op de verschillende stromingen binnen de islam dus.
Lees anders eens terug, dan zie je dat ik mijn niveau gewoon had aangepast aan jou infantiele gedrag.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:51 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zeg de man die een trollface, arabische naam, baard en tulband in 1 afbeelding gooit met mijn naam erbij. Hypocriet
Kom dan op met die comments van mij die beledigend zijn. Als je toch bezig bent kan je ook inhoudelijk en constructief met argumenten komen.quote:Ga eens oprotten, jij hebt dat vast vaak genoeg gezegd. Ik heb genoeg comments van jou gelezen om te weten dat jij een idioot bent die moslima's beoordeelde op hun kleding. Dus niet zo hypocriet doen.
Oh oh, laten we moslims in nog meer groepen onderverdelen, zoals fundamentalisten, extremisten, etc etc. Maar gelijk heb je, er is maar 1 islam en daarover valt niet te discussieren. Dat er meerdere stromingen zijn, daar is ook geen twijfel over mogelijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:57 schreef Madame_Paon het volgende:
Zullen we het er gewoon op houden dat er niet meerdere islams bestaan (dat is namelijk niet goed geformuleerd), maar wel verschillende stromingen binnen de islam?
Net zoals dat je binnen het christendom verschillende stromingen hebt.
Dat is ook gewoon een feit.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:57 schreef Madame_Paon het volgende:
Zullen we het er gewoon op houden dat er niet meerdere islams bestaan (dat is namelijk niet goed geformuleerd), maar wel verschillende stromingen binnen de islam?
Huilie huiliequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:54 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Lees anders eens terug, dan zie je dat ik mijn niveau gewoon had aangepast aan jou infantiele gedrag.
Dit getuigt anders ook wel van hoog niveau
[..]
Kom dan op met die comments van mij die beledigend zijn. Als je toch bezig bent kan je ook inhoudelijk en constructief met argumenten komen.
Blijkbaar hangt er een bepaalde gevoelswaarde vast aan het woord Islam en stroming. Maar objectief gezien is er geen verschil tussen de beide. Zo kun je ook wel stellen dat er maar 1 Abrahamitische religie is met enkele stromingen erin.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:57 schreef Madame_Paon het volgende:
De enige die hier 'flamet' ben jij, ik heb géén een keer de Islam gebasht of aangevallen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:59 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Huilie huilieIk ga hier in ieder geval niet meer op in, dit begint te erg een flamewar te worden, wat jij gebruikt als een excuus om rechtstreeks Islam aan te vallen
Nouja, dat "U Muhammad?" kan wel als beledigend worden opgevat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:01 schreef Supertolll het volgende:
De enige die hier 'flamet' ben jij, ik heb géén een keer de Islam gebasht of aangevallen.
Als dat al als 'gebash' of een aanval is jegens de gehele Islam en zijn gelovigen kan gezien worden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:03 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nouja, dat "U Muhammad?" kan wel als beledigend worden opgevat.
Je kunt hetzelfde zeggen over christenen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:06 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Als dat al als 'gebash' of een aanval is jegens de gehele Islam en zijn gelovigen kan gezien worden.
Ik heb geen grappig plaatje geplaatst van de profeet Mohammed, maar een plaatje van een stereotiepe Arabier met een woordspeling op de Arabische naam Mohammed. Als men daarvoor al zo beledigd is, mag men toleranter worden tegen kritiek.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:07 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Je kunt hetzelfde zeggen over christenen.
Die zijn vaak al beledigd als je een grappig plaatje van Jezus plaatst.
Tja, religie.
Ik zeg nergens dat het Mohammed is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:16 schreef Arcadia het volgende:
Jij suggereerd dat het Mohammed is, met een bom op zijn hoofd, suggeereer je ook nog eens dat elke moslim een potentiële terrorist is. Fijne FOK!-user ben je.
Jij weet net zo goed als ik hoe jij in het vorige topic reageerdequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:24 schreef Prenzlauer het volgende:
awh, arcadia is wederom op zijn teentjes getraptEn als hij het verbaal niet kan winnen druipt hij zoals gewoonlijk weer af met de notie dat hij alleen maar vriendjes wilde zijn terwijl de rest zo gemeen tegen hem en zijn religie doet
mijn posts zijn niet aangepast, ik ben niet geband en het was niet mijn topic.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:27 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik hoe jij in het vorige topic reageerde. Het is door jouw eigen doen dat jouw topic is gesloten en dat al je posts zijn aangepast.
Hier heb ik al op gereageerd eerder in dit topic, maar voor jou nogmaals: dingen niet uit context halenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:43 schreef Rhone het volgende:
[..]
Dan ben ik toch zéér benieuwd hoe je deze versen vreedzaam wil uitleggen, plaatsen in de Koran zoals 2:191,
Ja, maar we pakken even het hele stukje erbij in plaats van één gewelddadige zin die uit context is gehaald.quote:4:89 en 4:91 waarin wordt opgeroepen om de heidenen te doden 'waar ge hen maar aantreft'.
Laten we die verzen er even bijpakken.quote:De koran de joden apen, zwijnen en ezels (2:65, 5:60, 7:166 en 62:5).
Ja, omdat ongelovigen niet geloven ziet Allah hen idd als slecht.quote:Ongelovigen zoals ik worden beesten genoemd (8:55).
8:15 O jullie die geloven, wanneer jullie degenen die ongelovig zijn ontmoeten, die tegen jullie optrekken, draait dan hen niet de rug toe (om te vluchten).quote:Daarnaast schrijft 8:15-19, 9:5
Ja, de ongelovige krijgslieden die de moslims toentertijd aanvielen.quote:en 48:16 dat het voor moslims voorgeschreven is om te strijden tegen de ongelovigen.
Vind je het gek dat er zoveel gelovigen zijn die zich zo aan de regels van de islam houden.quote:Ongelovigen zijn in vérgaande dwaling, 4:167
. Ze zijn de slechtste der schepselen, 98:6. Hun harten zijn verroest, 83:14. Niet-moslims, ongelovigen zullen braden in het hellevuur, 82:14-15.
Er staat nergens dat dat alleen voor de ongelovigen van toen geldt. Dat maak jij er nu van.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:33 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Ja, de ongelovige krijgslieden die de moslims toentertijd aanvielen.
Ja.quote:Vind je het gek dat er zoveel gelovigen zijn die zich zo aan de regels van de islam houden.
Helemaal niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:18 schreef Modus het volgende:
[..]
Er staat nergens dat dat alleen voor de ongelovigen van toen geldt. Dat maak jij er nu van.
Dat mag je vinden toch. Maar aangezien je niet gelooft waar maak je je druk om dan.quote:[..]
Ja.
Moet dat vers ook historisch worden gezien of wat?
Geloven uit angst dus?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:33 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Vind je het gek dat er zoveel gelovigen zijn die zich zo aan de regels van de islam houden.
Ja maar achter koranteksten zitten ook historische verhalen bijv. wat de profeet Mohammed toen heeft meegemaakt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:25 schreef Modus het volgende:
Ik zie nergens in de stukjes die jij nu naar voren haalt waarom ik die uit de vorige post historisch zou moeten interpreteren.
Deels ja. Godsvrees.quote:
Kom maar op met die bronnen dan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:41 schreef AwesomeSauce het volgende:
Denken dat de islam geen kwaadaardig geloof is![]()
Joden en gristenen zijn varkens en alle ongelovige moeten sterven.
Wel eens afgevraagt waar de islamitische jeugd de criminaliteit vandaan haalt ? In de koran staat dat je van een ongelovige mag stelen om het feit dat hij een ongelovige isHoezo niet kwaadaardig ?
De Koran is bevat veel minder geweld dan de Bijbel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:41 schreef AwesomeSauce het volgende:
Denken dat de islam geen kwaadaardig geloof is![]()
Joden en gristenen zijn varkens en alle ongelovige moeten sterven.
Wel eens afgevraagt waar de islamitische jeugd de criminaliteit vandaan haalt ? In de koran staat dat je van een ongelovige mag stelen om het feit dat hij een ongelovige isHoezo niet kwaadaardig ?
"Muslims may not steal from each other. In fact, Muhammad had people's hands cut off for that. But the same is not true of unbelievers. Property rights for them exist only at the discretion of their Muslim rulers. Non-submissive infidels frequently had their property stolen from them by Muhammad's warriors, which sometimes included wives and children."quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:42 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Kom maar op met die bronnen dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sahih Al-Muslim 1:171SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sahih Al-Bukhari 93:579SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.![]()
Opdat allah de gelovigen mogen louteren en de ongelovigen vernietigen (3:142)quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:42 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Kom maar op met die bronnen dan.
Bezittingen en kinderen der ongelovigen zullen brandstrof voor het vuur zijn (3:11)
Mannen zijn voogden over de vrouwen (4:35)
Waar zijn jouw bronnen dat het niet zo is?![]()
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:56 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Opdat allah de gelovigen mogen louteren en de ongelovigen vernietigen (3:142)
Bezittingen en kinderen der ongelovigen zullen brandstrof voor het vuur zijn (3:11)
Waar zijn jouw bronnen dat het niet zo is?![]()
Bovendien is super als je joden en christen afslacht![]()
Er staat nergens in de bijbel dat de mens zelf het recht in handen moet nemen. Staat nergens dat het goed is als je joden en moslims afslacht
leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.![]()
Laten we haar bronnen afwachten, ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:59 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
![]()
Er staat nergens in de bijbel dat de mens zelf het recht in handen moet nemen. Staat nergens dat het goed is als je joden en moslims afslacht![]()
Meen je dit echt of ben je een troll?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:19 schreef Bathurst.vxr8 het volgende:
[..]
Dat vond ik niet nodig. Ik weet dat de boel niet is verdraait. Echt bewijs is er niet, hooguit dat enkele lidwoorden niet goed staan.
Wil je weten wat er in de echte koran staat? Vraag het aan een betrouwbare Marokkaan of iemand die de taal spreekt.![]()
![]()
Is het nooit geweest! Als een paar islamieten heel achterlijk gaan doen dan zijn alle islamieten achterlijk en is de islaam verschriklkelijk! Maar dat zijn meestal van die tokkies die dat denkendomme pvv stemmerssquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dus eigenlijk was het geen gewelddadig geloof.Someday you'll realize
how much you cared about her
&how amazing she really was.
And when that day comes,![]()
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:55 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
"Muslims may not steal from each other. In fact, Muhammad had people's hands cut off for that. But the same is not true of unbelievers. Property rights for them exist only at the discretion of their Muslim rulers. Non-submissive infidels frequently had their property stolen from them by Muhammad's warriors, which sometimes included wives and children."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sahih Al-Muslim 1:171SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sahih Al-Bukhari 93:579Ik bedoelde, kom met geldige bronnen. Niet van achterlijke sites zoals thereligionofpeace.com Want dan krijg je idd dat soort onzin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles wat er in die hadiths staat heeft betrekking op tijden waarin ze sowieso in oorlog waren.Nergens in de Koran staat dat je van onschuldige ongelovigen moet stelen.
![]()
Lees eens mijn vorige reacties terug.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:59 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
![]()
![]()
ONZIN! Ik durf te wedden dat jij de koraan niet eens hebt aangeraakt laatstaan lezen! Echt dikke bullshit hahahahhahahahahahaha echt raar dat iemand zo gaat liegen! ook in Fitna praat die man turks en in de ondertiteling zegen ze hééééél wat anders!!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:56 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Opdat allah de gelovigen mogen louteren en de ongelovigen vernietigen (3:142)
Waar zijn jouw bronnen dat het niet zo is?Someday you'll realize
how much you cared about her
&how amazing she really was.
And when that day comes,![]()
Waar staat dat?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Alles wat er in die hadiths staat heeft betrekking op tijden waarin ze sowieso in oorlog waren.![]()
Het is vers 3:141, maar dat terzijde. Er staat duidelijk dat Allah degene is die handelt, dus niet dat moslims dat zelf moeten doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:56 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Opdat allah de gelovigen mogen louteren en de ongelovigen vernietigen (3:142)3:10 ja. Klopt, maar waar zie je staan dat moslims dit zelf moeten doen? Nogmaals, Allah is degene die hier handelt.quote:Bezittingen en kinderen der ongelovigen zullen brandstrof voor het vuur zijn (3:11)1 Timoteüs 2:11-12: “…Een vrouw moet zich rustig, in alle onderdanigheid, laten onderrichten, maar ik sta niet toe, dat een vrouw onderricht geeft of gezag over de man heeft; zij moet zich rustig houden…”quote:Mannen zijn voogden over de vrouwen (4:35)
Hm, onderdanigheid right? Waar zie ik dat in de Koran staan?
Sirach 25:13, 19, 24: “…Alle kwaadaardigheid desnoods, maar geen kwaadaardigheid van een vrouw!... …Alle kwaad valt in het niet bij het kwaad van een vrouw... …Bij een vrouw (Eva) is de zonde begonnen, door haar moeten wij allen sterven…”
Wait what?![]()
He, ben je daar weer.quote:Nog reacties op mijn vorige post?
Omdat je het zo lief vraagt (en omdat Google.nl het niet doet bij jou):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat staat er in dit geval niet bij.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:23 schreef MarokkaanseKip het volgende:
3:10 ja. Klopt, maar waar zie je staan dat moslims dit zelf moeten doen? Nogmaals, Allah is degene die hier handelt.Er staat ook niet dat moslims het zouden moeten, maar allah iig ook niet. Dus hoe bepaal je dat?quote:Bezittingen en kinderen der ongelovigen zullen brandstrof voor het vuur zijn (3:11)![]()
Ben je nou zo dom of doe je alsof?quote:
Er staat toch duidelijk opdat ALLAH de gelovigen..Kunnen wij moslims mensen in de hel gooien?quote:[..]
Er staat ook niet dat moslims het zouden moeten, maar allah iig ook niet. Dus hoe bepaal je dat?![]()
Wut, hoezo zijn het ongeldig bronnen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik bedoelde, kom met geldige bronnen. Niet van achterlijke sites zoals thereligionofpeace.com Want dan krijg je idd dat soort onzin.
Alles wat er in die hadiths staat heeft betrekking op tijden waarin ze sowieso in oorlog waren.Nergens in de Koran staat dat je van onschuldige ongelovigen moet stelen.
![]()
Omdat hij het van thereligionofpeace.com heeft. Die site wringt zich sowieso in allerlei bochten om islam in een slecht daglicht te zetten. Maar oke, lees maar eens die tekst in de spoiler die ik net plaatste.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:35 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Wut, hoezo zijn het ongeldig bronnen?![]()
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:32 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
He, ben je daar weer.Nog reacties op mijn vorige post?
Omdat je het zo lief vraagt (en omdat Google.nl het niet doet bij jou):Er staat letterlijk niks over een tijdstip of periode, alleen maar kaafirs who are waging war against the Muslims. Waar precies zie jij dat dat nu niet meer zou gelden? Als zo'n oorlog er morgen weer zou zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er staat genoeg op internet over de biografie van de profeet Mohammed.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:36 schreef Modus het volgende:
[..]
Er staat letterlijk niks over een tijdstip of periode, alleen maar kaafirs who are waging war against the Muslims. Waar precies zie jij dat dat nu niet meer zou gelden? Als zo'n oorlog er morgen weer zou zijn?
Als zo'n oorlog er is dan is het logisch dat je terug moet vechten toch?!![]()
Ja en, het zijn rechtstreekse citaten met verwijzing naar verzen. Nee, je zet jezelf behoorlijk buitenspel op deze manier, want je probeert de ander overbluffen door zijn of haar bron ongeldig te verklaren. Waar is jouw bron of de verwijzing daarna?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:36 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Omdat hij het van thereligionofpeace.com heeft. Die site wringt zich sowieso in allerlei bochten om islam in een slecht daglicht te zetten. Maar oke, lees maar eens die tekst in de spoiler die ik net plaatste.![]()
Bronnen die duidelijk partijdig zijn, zijn hoe dan ook niet betrouwbaar.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:38 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja en, het zijn rechtstreekse citaten met verwijzing naar verzen. Nee, je zet jezelf behoorlijk buitenspel op deze manier, want je probeert de ander overbluffen door zijn of haar bron ongeldig te verklaren. Waar is jouw bron of de verwijzing daarna?
Daar geen ik MarokkaanseKip gelijk in.There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn![]()
Ja, citaten uit hun context gerukt ja.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:38 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja en, het zijn rechtstreekse citaten met verwijzing naar verzen. Nee, je zet jezelf behoorlijk buitenspel op deze manier, want je probeert de ander overbluffen door zijn of haar bron ongeldig te verklaren. Waar is jouw bron of de verwijzing daarna?
En nogmaals, lees mijn spolertekst. Daar staan je bronnen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: