abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:23:00 #211
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100355498
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:21 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Luister jongens, zelfs Dawkins gelooft er eigenlijk niet meer in, maar ik denk dat het nog wel een paar jaar zal duren voor hij het eindelijk toegeeft, maar nu probeert hij allerhande manoeuvres om dit te ontwijken.
Kom nou eens met bewijzen dat de scheppingstheorie aannemelijk is i.p.v. de fouten in de evolutheorie aan te wijzen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100355499
quote:
Oud herhaald creationistisch onwetenschappelijk gezeik
Die argumenten zijn ouder dan mij, stuk voor stuk debunked. Enkele voorbeelden.
Haeckel:
Haeckel's pictures are irrelevant to the question of whether the embryos are similar. What matters are the embryos themselves. Within a group, early embryos do show many similarities. For example, all vertebrates develop a notochord, body segments, pharyngeal gill pouches, and a post-anal tail. These fundamental similarities indicate a common evolutionary history. Other embryological similarities are found in other lineages, such as mollusks, arthropods, and annelids. These similarities have been long known. Professor Agassiz in 1849, for example, said, "We find, too, that the young bat, or bird, or the young serpent, in certain periods of their growth, resemble one another so much that he would defy any one to tell one from the other--or distinguish between a bat and a snake." (Scientific American 1849)

The embryos also show some differences, which Haeckel glossed over. However, differences should also be expected, since the animals are not all equally related. It is the pattern of both similarities and differences that displays patterns of descent. Organisms that are less closely related are expected to look less similar.

When Haeckel's inaccuracies were exposed, authors started using corrected versions. Science tends to be self-correcting.

Nebraska:
The tooth was never held in high regard by scientists. Osborn, who described it, was unsure whether it came from a hominid or from another kind of ape, and others were skeptical that it even belonged to a primate. The illustration was done for a popular publication and was clearly labeled as highly imaginative.

Nebraska Man is an example of science working well. An intriguing discovery was made that could have important implications. The discoverer announced the discovery and sent casts of it to several other experts. Scientists were initially skeptical. More evidence was gathered, ultimately showing that the initial interpretation was wrong. Finally, a retraction was prominently published.

Stuk voor stuk stellen de voorbeelden die jij opnoemt niks voor.
Er is geen onomstotelijk bewijs tegen evolutie
Er is geen bewijs voor een alternatieve theorie
Er is bewijs voor evolutie
Het fossielenbestand is niet noodzakelijk om evolutie te bewijzen, sterker nog een fossiel die haaks met evolutie staat kan evolutietheorie naar de vuilbak verwijzen. Maar net zoals een appel niet omhoog valt zal er geen fossiel gevonden worden tegen evolutie
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:23:28 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_100355510
quote:
13s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:24 schreef Madame_Paon het volgende:
Dus: de islam is eigenlijk een vreedzaam geloof, maar daar hebben mensen iets anders van gemaakt.
Kan de islam zelf geloven?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_100355530
Maar, iedereen mag geloven waar hij in wilt en dat is het leuke van democratie. Darwinist? ok. Moslim? ok. Christen? ok Boomaanbidder? ok enz enz

Ik ben een weekend weg naar de Ardennen. Tas in pakken en ciao,
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:23:57 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_100355531
Luister jongens, WorldPeaceLeader gelooft niet meer in de Islam, maar het duurt nog een paar jaar voordat dat uitkomt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Forum Admin vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:24:19 #216
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_100355542
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:21 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Luister jongens, zelfs Dawkins gelooft er eigenlijk niet meer in, maar ik denk dat het nog wel een paar jaar zal duren voor hij het eindelijk toegeeft, maar nu probeert hij allerhande manoeuvres om dit te ontwijken.
Lees de Greatest Show on Earth (laatste tot nu toe uitgekomen boek) van hem en je ziet dat op al je napraat van valse wetenschappers in deze thread onzin is.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_100355556
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:23 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Maar, iedereen mag geloven waar hij in wilt en dat is het leuke van democratie. Darwinist? ok. Moslim? ok. Christen? ok Boomaanbidder? ok enz enz

Het leuke aan de wetenschap is dat men niet moet geloven, men weet. Lees trouwens men opmerking over 'darwinist' nog eens na.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:24:57 #218
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100355563
quote:

En nog heb je geen enkel bewijs gegeven dat de scheppingstheorie aannemelijk is.
  Forum Admin vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:25:45 #219
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_100355599
quote:

Rijdt langs mijn huis, krijg je 2 boeken van Dawkins zo mee.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_100355607
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:24 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

En nog heb je geen enkel bewijs gegeven dat de scheppingstheorie aannemelijk is.
Dat is er niet
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:28:34 #221
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100355697
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:26 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Dat is er niet
Ja.
En daarom lult WorldPeaceLeader er maar een beetje omheen, omdat hij weet dat er geen duidelijke bewijzen voor zijn.
pi_100355740
TS is islam.
Er zijn 10 soorten mensen: mensen die wel binair kunnen rekenen en mensen die niet binair kunnen rekenen.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:30:07 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_100355747
Ik herhaal mijn vraag aan Madame_Paon even.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:23 schreef speknek het volgende:
Kan de islam zelf geloven?
pi_100355759
Voor ik weg ga nog even een anekdote uit de Koran.

Er was eens een man die werd vertelt over het leven na de dood (hij geloofde niet).

Hij zei; 'wie zal deze dode botten weer tot leven wekken...' 'Zeg' openbaarde Allah aan Mohammed (vzmh) 'Hij die ze als eerste tot leven heeft gebracht zal ze weer tot leven brengen' (op de dag des oordeels).

Nog een fijne discussie verder en geloof vooral waar je je goed bij voelt.
pi_100355786
Sowieso geloof :')
Bedacht om de mensen in de Middeleeuwen onder de duim te houden. Onzin ook :')
pi_100355894
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:30 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

Er was eens een man die werd vertelt over het leven na de dood (hij geloofde niet).

Hij zei; 'wie zal deze dode botten weer tot leven wekken...' 'Zeg' openbaarde Allah aan Mohammed (vzmh) 'Hij die ze als eerste tot leven heeft gebracht zal ze weer tot leven brengen' (op de dag des oordeels).

Huidige tussenstand: geen bewijs, achterhaalde kritiek maar enkele verzen uit de Koran.

Het is je gelukt nu geloof ik ook in Allah(swt), verwelkom me als je nieuwe broeder.
pi_100355928
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:30 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

Ik hoop dat jij een troll bent :')
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:35:10 #228
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100355938
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:30 schreef speknek het volgende:
Ik herhaal mijn vraag aan Madame_Paon even.

[..]

... wat is dat nou voor vraag?
De islam is geen persoon, dus kan niet geloven.
pi_100356226
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:34 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Huidige tussenstand: geen bewijs, achterhaalde kritiek maar enkele verzen uit de Koran.

Het is je gelukt nu geloof ik ook in Allah(swt), verwelkom me als je nieuwe broeder.
Boehoe ik kan zelf niet discussieren dus moet ik maar licht ironische grappen gebruiken om anderen te beledigen :').
pi_100356426
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:42 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Boehoe ik kan zelf niet discussieren dus moet ik maar licht ironische grappen gebruiken om anderen te beledigen :').

Wat ben jij toch een ongelooflijke kutuser
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:17:18 #231
8369 speknek
Another day another slay
pi_100357605
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:35 schreef Madame_Paon het volgende:
... wat is dat nou voor vraag?
De islam is geen persoon, dus kan niet geloven.
Maar waarom kan ie dan wel vreedzaam zijn?

Afijn ik zal ophouden met de retoriek.

De islam is niks anders dan de invulling die mensen eraan geven, en als mensen hem gewelddadig maken, is hij gewelddadig.
pi_100359844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:31 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

TALIBAN VERTEGENWOORDIGT GEEN ISLAM. VERRE VAN DAT.
Noem mij één gezaghebbende religieuze leider uit de moslimwereld die de publiciteit gezocht heeft om iedereen in de wereld te laten weten hoezeer zij de daden van Bin laden en de Taliban afkeuren? Elke 'afkeuring' was omzichtig, dubbelzinnig en geclausuleerd.

[ Bericht 55% gewijzigd door Rhone op 05-08-2011 17:42:44 ]
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:36:23 #233
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100360617
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:15 schreef Rhone het volgende:

[..]

Noem mij één gezaghebbende religieuze leider uit de moslimwereld die de publiciteit gezocht heeft om iedereen in de wereld te laten weten hoezeer zij de daden van Bin laden en de Taliban afkeuren? Elke 'afkeuring' was omzichtig, dubbelzinnig en geclausuleerd.
Bovendien vertegenwoordigt de Taliban natuurlijk wél een vorm van de Islam, want er zijn er natuurlijk meerdere van.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:38:34 #234
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_100360687
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:36 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Bovendien vertegenwoordigt de Taliban natuurlijk wél een vorm van de Islam, want er zijn er natuurlijk meerdere van.
Ja vast, want er zijn allemaal verschillende 'islams'. :')
pi_100360784
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:38 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Er is maar 1 koran, en die wordt op verschillende manieren geïnterpreteerd en toegepast.
pi_100360848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:26 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ehrm, nergens in de Koran staat dat je een oorlog moet starten, alleen terugvechten als de 'vijand' vecht. Want in 8:61 staat namelijk: 8:61 En als zij geneigd zijn tot vrede, wees dan ook daartoe geneigd en stel jouw vertrouwen op Allah.

Sowieso moet je onschuldige mensen (ja, ook niet-gelovigen) met rust laten. ;) En ja dit staat ook in de Koran. Dus dat Islam geen afkeer heeft van terrorisme is onzin.
Dan ben ik toch zéér benieuwd hoe je deze versen vreedzaam wil uitleggen, plaatsen in de Koran zoals 2:191, 4:89 en 4:91 waarin wordt opgeroepen om de heidenen te doden 'waar ge hen maar aantreft'. De koran de joden apen, zwijnen en ezels (2:65, 5:60, 7:166 en 62:5). Ongelovigen zoals ik worden beesten genoemd (8:55).

Daarnaast schrijft 8:15-19, 9:5 en 48:16 dat het voor moslims voorgeschreven is om te strijden tegen de ongelovigen. Ongelovigen zijn in vérgaande dwaling, 4:167. Ze zijn de slechtste der schepselen, 98:6. Hun harten zijn verroest, 83:14. Niet-moslims, ongelovigen zullen braden in het hellevuur, 82:14-15.

Zal ik ook nog gaan citeren uit de heilige sharia-handboeken? Daar staan écht misselijkmakende teksten in die (kort samen gevat) de godsdienstvrijheid in de wereld beperkt, de positie van de vrouwen beperkt en wie geen moslim is vernederd.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:57:06 #237
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100361288
quote:

[..]

Ja.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_100362486
quote:

[..]

Ja, er zijn verschillende stromingen binnen de Islam.
pi_100362647
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:47 schreef Supertolll het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat ben jij toch een ongelooflijke kutuser
Hypocrisie in de puurste vorm, haten omdat je het met woorden niet aankan :').
pi_100362681
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:31 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Ja, er zijn verschillende stromingen binnen de Islam.
Nee, er is 1 islam, meerdere lichtverschillende opvattingen, je kan het zien als de madrassen. Maar wat zou een hitlerfanaat als jou daar nou van weten :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')