abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100355894
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:30 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Voor ik weg ga nog even een anekdote uit de Koran.

Er was eens een man die werd vertelt over het leven na de dood (hij geloofde niet).

Hij zei; 'wie zal deze dode botten weer tot leven wekken...' 'Zeg' openbaarde Allah aan Mohammed (vzmh) 'Hij die ze als eerste tot leven heeft gebracht zal ze weer tot leven brengen' (op de dag des oordeels).

Nog een fijne discussie verder en geloof vooral waar je je goed bij voelt.
Huidige tussenstand: geen bewijs, achterhaalde kritiek maar enkele verzen uit de Koran.

Het is je gelukt nu geloof ik ook in Allah(swt), verwelkom me als je nieuwe broeder.
pi_100355928
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:30 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Voor ik weg ga nog even een anekdote uit de Koran.

Er was eens een man die werd vertelt over het leven na de dood (hij geloofde niet).

Hij zei; 'wie zal deze dode botten weer tot leven wekken...' 'Zeg' openbaarde Allah aan Mohammed (vzmh) 'Hij die ze als eerste tot leven heeft gebracht zal ze weer tot leven brengen' (op de dag des oordeels).

Nog een fijne discussie verder en geloof vooral waar je je goed bij voelt.
Ik hoop dat jij een troll bent :')
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:35:10 #228
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100355938
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:30 schreef speknek het volgende:
Ik herhaal mijn vraag aan Madame_Paon even.

[..]

... wat is dat nou voor vraag?
De islam is geen persoon, dus kan niet geloven.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100356226
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:34 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Huidige tussenstand: geen bewijs, achterhaalde kritiek maar enkele verzen uit de Koran.

Het is je gelukt nu geloof ik ook in Allah(swt), verwelkom me als je nieuwe broeder.
Boehoe ik kan zelf niet discussieren dus moet ik maar licht ironische grappen gebruiken om anderen te beledigen :').
pi_100356426
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:42 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Boehoe ik kan zelf niet discussieren dus moet ik maar licht ironische grappen gebruiken om anderen te beledigen :').

Wat ben jij toch een ongelooflijke kutuser
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:17:18 #231
8369 speknek
Another day another slay
pi_100357605
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:35 schreef Madame_Paon het volgende:
... wat is dat nou voor vraag?
De islam is geen persoon, dus kan niet geloven.
Maar waarom kan ie dan wel vreedzaam zijn?

Afijn ik zal ophouden met de retoriek.

De islam is niks anders dan de invulling die mensen eraan geven, en als mensen hem gewelddadig maken, is hij gewelddadig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_100359844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:31 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

TALIBAN VERTEGENWOORDIGT GEEN ISLAM. VERRE VAN DAT.
Noem mij één gezaghebbende religieuze leider uit de moslimwereld die de publiciteit gezocht heeft om iedereen in de wereld te laten weten hoezeer zij de daden van Bin laden en de Taliban afkeuren? Elke 'afkeuring' was omzichtig, dubbelzinnig en geclausuleerd.

[ Bericht 55% gewijzigd door Rhone op 05-08-2011 17:42:44 ]
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:36:23 #233
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100360617
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:15 schreef Rhone het volgende:

[..]

Noem mij één gezaghebbende religieuze leider uit de moslimwereld die de publiciteit gezocht heeft om iedereen in de wereld te laten weten hoezeer zij de daden van Bin laden en de Taliban afkeuren? Elke 'afkeuring' was omzichtig, dubbelzinnig en geclausuleerd.
Bovendien vertegenwoordigt de Taliban natuurlijk wél een vorm van de Islam, want er zijn er natuurlijk meerdere van.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:38:34 #234
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_100360687
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:36 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Bovendien vertegenwoordigt de Taliban natuurlijk wél een vorm van de Islam, want er zijn er natuurlijk meerdere van.
Ja vast, want er zijn allemaal verschillende 'islams'. :')
pi_100360784
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:38 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Er is maar 1 koran, en die wordt op verschillende manieren geïnterpreteerd en toegepast.
pi_100360848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:26 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ehrm, nergens in de Koran staat dat je een oorlog moet starten, alleen terugvechten als de 'vijand' vecht. Want in 8:61 staat namelijk: 8:61 En als zij geneigd zijn tot vrede, wees dan ook daartoe geneigd en stel jouw vertrouwen op Allah.

Sowieso moet je onschuldige mensen (ja, ook niet-gelovigen) met rust laten. ;) En ja dit staat ook in de Koran. Dus dat Islam geen afkeer heeft van terrorisme is onzin.
Dan ben ik toch zéér benieuwd hoe je deze versen vreedzaam wil uitleggen, plaatsen in de Koran zoals 2:191, 4:89 en 4:91 waarin wordt opgeroepen om de heidenen te doden 'waar ge hen maar aantreft'. De koran de joden apen, zwijnen en ezels (2:65, 5:60, 7:166 en 62:5). Ongelovigen zoals ik worden beesten genoemd (8:55).

Daarnaast schrijft 8:15-19, 9:5 en 48:16 dat het voor moslims voorgeschreven is om te strijden tegen de ongelovigen. Ongelovigen zijn in vérgaande dwaling, 4:167. Ze zijn de slechtste der schepselen, 98:6. Hun harten zijn verroest, 83:14. Niet-moslims, ongelovigen zullen braden in het hellevuur, 82:14-15.

Zal ik ook nog gaan citeren uit de heilige sharia-handboeken? Daar staan écht misselijkmakende teksten in die (kort samen gevat) de godsdienstvrijheid in de wereld beperkt, de positie van de vrouwen beperkt en wie geen moslim is vernederd.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:57:06 #237
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100361288
quote:

[..]

Ja.
- Thucydides
pi_100362486
quote:

[..]

Ja, er zijn verschillende stromingen binnen de Islam.
pi_100362647
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:47 schreef Supertolll het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat ben jij toch een ongelooflijke kutuser
Hypocrisie in de puurste vorm, haten omdat je het met woorden niet aankan :').
pi_100362681
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:31 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Ja, er zijn verschillende stromingen binnen de Islam.
Nee, er is 1 islam, meerdere lichtverschillende opvattingen, je kan het zien als de madrassen. Maar wat zou een hitlerfanaat als jou daar nou van weten :').
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:38:14 #241
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100362733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:36 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Kijk eens naar jezelf dan. :')
Geef eens een goede reden waarom Supertolll geen gelijk heeft.
En doe dan zelf ook niet zo hypocriet door hem voor nazi uit te maken. Dát is pas walgelijk.
pi_100362854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:38 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Kijk eens naar jezelf dan. :')
Geef eens een goede reden waarom Supertolll geen gelijk heeft.
En doe dan zelf ook niet zo hypocriet door hem voor nazi uit te maken. Dát is pas walgelijk.
Uhuh heel walgelijk, blijkbaar heb je de rest van zijn posts niet gelezen, zo kindvriendelijk zijn ze niet. Er is genoeg "bewijs" geleverd om een fatsoenlijke discussie met hem aan te gaan, maar hij moet dan weer zo idioot gaan gedragen door rond de pot te draaien en niet inhoudelijk te reageren.

En dat jij hem beschermt :|W .
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:43:28 #243
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100362934
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:41 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Uhuh heel walgelijk, blijkbaar heb je de rest van zijn posts niet gelezen, zo kindvriendelijk zijn ze niet. Er is genoeg "bewijs" geleverd om een fatsoenlijke discussie met hem aan te gaan, maar hij moet dan weer zo idioot gaan gedragen door rond de pot te draaien en niet inhoudelijk te reageren.

En dat jij hem beschermt :|W .
Jij gaat er anders ook niet inhoudelijk op in.
Iemand een nazi noemen is heel wat anders dan wat hij deed.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:43:35 #244
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100362940
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:37 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Nee, er is 1 islam, meerdere lichtverschillende opvattingen, je kan het zien als de madrassen. Maar wat zou een hitlerfanaat als jou daar nou van weten :').
Jij ziet het graag als 1 islam ja, anderen weer niet. Wat jij 1 islam noemt is niet feitelijk aan te tonen. Er zijn verschillende stromingen binnen de Islam die al vaker oorlogen met elkaar gehad hebben, en sommigen willen ook graag oorlog met niet-Islamieten. Iets wat gelegitimeerd kan worden door de goede citaten uit de koran te halen.
- Thucydides
pi_100362966
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:36 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Trolololo
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:37 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Ik zal maar happen:
Er zijn wel degelijk verschillende stromingen binnen de Islam, dat jij feiten weigert ben ik al langer gewoon, maar het begint echt kansloos te worden. Stellen dat Sjiisme en Soennisme hetzelfde zijn is net zo achterlijk als zeggen dat Calvinisme en Lutheranisme hetzelfde is.
pi_100362989
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:43 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Jij ziet het graag als 1 islam ja, anderen weer niet. Wat jij 1 islam noemt is niet feitelijk aan te tonen. Er zijn verschillende stromingen binnen de Islam die al vaker oorlogen met elkaar gehad hebben, en sommigen willen ook graag oorlog met niet-Islamieten. Iets wat gelegitimeerd kan worden door de goede citaten uit de koran te halen.
Er is geen twijfel aan dat het "1 islam" is, heb je de YT-filmpjes gezien die hier eerder in het topic gepost werden? Niet dus, anders gaf je nou ook weer niet dit belachelijk dom antwoord.
pi_100363044
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:44 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Trolololo
[ afbeelding ]

[..]

Ik zal maar happen:
Er zijn wel degelijk verschillende stromingen binnen de Islam, dat jij feiten weigert ben ik al langer gewoon, maar het begint echt kansloos te worden. Stellen dat Sjiisme en Soennisme hetzelfde zijn is net zo achterlijk als zeggen dat Calvinisme en Lutheranisme hetzelfde is.
Heb nergens ontkend dat er meerdere stromingen zijn, maar zoals ik al zei, het is 1 islam, er zijn alleen lichte verschillen, je hebt ook "cults", maar die zijn procentueel gezien echt verwaarloosbaar :).
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:47:28 #248
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100363105
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:45 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Er is geen twijfel aan dat het "1 islam" is, heb je de YT-filmpjes gezien die hier eerder in het topic gepost werden? Niet dus, anders gaf je nou ook weer niet dit belachelijk dom antwoord.
Waar baseer jij je opvatting op dat er maar 1 islam is? Kan je dit aantonen door te laten zien dat iedereen/elke moslim één enkele verzameling aan geschriften/vertalingen accepteert? Nee. Er zijn meerdere interpretaties van de islam, en aangezien menselijke acties en gedachten invulling geven aan een geloof zijn er dus meerdere vormen van de islam. De laatste ad hominem zal ik maar even negeren.
- Thucydides
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:49:26 #249
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100363206
Wat dat betreft denk ik dat jij gelooft in één absolute waarheid die zich de islam noemt. Ik beargumenteer daarentegen dat iets pas bestaat zodra mensen er invulling aan geven. Die twee opvattingen zijn niet verenigbaar.
- Thucydides
pi_100363242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:47 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Waar baseer jij je opvatting op dat er maar 1 islam is? Kan je dit aantonen door te laten zien dat iedereen/elke moslim één enkele verzameling aan geschriften/vertalingen accepteert? Nee. Er zijn meerdere interpretaties van de islam, en aangezien menselijke acties en gedachten invulling geven aan een geloof zijn er dus meerdere vormen van de islam. De laatste ad hominem zal ik maar even negeren.
Ik ben te oud voor een welles-nietes discussie, jij hopelijk ook :). En een "vertaling" kun je niet accepteren, omdat een vertaling niet klopt, dat is ook waarom er madrassen zijn, leerscholen opgericht door de grootste Islamkenners uit de geschiedenis. Iedereen behoort wel tot een van de madrassen, je wijkt nooit af van "de islam".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')