1 Islam = een grote homogene groep, aangezien je zelf toegeeft dat er 'kleine' verschillen zijn, is deze groep niet homogeen ergo er is niet 1 Islam. Of je wilt ook beweren dat er maar 1 Christendom is? Verder kun je de persoonlijke aanvallen wel achterwege laten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:46 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Heb nergens ontkend dat er meerdere stromingen zijn, maar zoals ik al zei, het is 1 islam, er zijn alleen lichte verschillen, je hebt ook "cults", maar die zijn procentueel gezien echt verwaarloosbaar.
Zeg de man die een trollface, arabische naam, baard en tulband in 1 afbeelding gooit met mijn naam erbij. Hypocrietquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:50 schreef Supertolll het volgende:
[..]
1 Islam = een grote homogene groep, aangezien je zelf toegeeft dat er 'kleine' verschillen zijn, is deze groep niet homogeen ergo er is niet 1 Islam. Of je wilt ook beweren dat er maar 1 Christendom is? Verder kun je de persoonlijke aanvallen wel achterwege laten.
Ga er dan eens inhoudelijk op in. Op de verschillende stromingen binnen de islam dus.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:51 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zeg de man die een trollface, arabische naam, baard en tulband in 1 afbeelding gooit met mijn naam erbij. Hypocriet
Voor vragen mag je bij mij komen, maar ik ga je niks uitleggen wanneer er verschillende goede links eerder in het topic zijn gepost.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:52 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ga er dan eens inhoudelijk op in. Op de verschillende stromingen binnen de islam dus.
Lees anders eens terug, dan zie je dat ik mijn niveau gewoon had aangepast aan jou infantiele gedrag.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:51 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zeg de man die een trollface, arabische naam, baard en tulband in 1 afbeelding gooit met mijn naam erbij. Hypocriet
Kom dan op met die comments van mij die beledigend zijn. Als je toch bezig bent kan je ook inhoudelijk en constructief met argumenten komen.quote:Ga eens oprotten, jij hebt dat vast vaak genoeg gezegd. Ik heb genoeg comments van jou gelezen om te weten dat jij een idioot bent die moslima's beoordeelde op hun kleding. Dus niet zo hypocriet doen.
Oh oh, laten we moslims in nog meer groepen onderverdelen, zoals fundamentalisten, extremisten, etc etc. Maar gelijk heb je, er is maar 1 islam en daarover valt niet te discussieren. Dat er meerdere stromingen zijn, daar is ook geen twijfel over mogelijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:57 schreef Madame_Paon het volgende:
Zullen we het er gewoon op houden dat er niet meerdere islams bestaan (dat is namelijk niet goed geformuleerd), maar wel verschillende stromingen binnen de islam?
Net zoals dat je binnen het christendom verschillende stromingen hebt.
Dat is ook gewoon een feit.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:57 schreef Madame_Paon het volgende:
Zullen we het er gewoon op houden dat er niet meerdere islams bestaan (dat is namelijk niet goed geformuleerd), maar wel verschillende stromingen binnen de islam?
Huilie huiliequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:54 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Lees anders eens terug, dan zie je dat ik mijn niveau gewoon had aangepast aan jou infantiele gedrag.
Dit getuigt anders ook wel van hoog niveau
[..]
Kom dan op met die comments van mij die beledigend zijn. Als je toch bezig bent kan je ook inhoudelijk en constructief met argumenten komen.
Blijkbaar hangt er een bepaalde gevoelswaarde vast aan het woord Islam en stroming. Maar objectief gezien is er geen verschil tussen de beide. Zo kun je ook wel stellen dat er maar 1 Abrahamitische religie is met enkele stromingen erin.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:57 schreef Madame_Paon het volgende:
De enige die hier 'flamet' ben jij, ik heb géén een keer de Islam gebasht of aangevallen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:59 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Huilie huilieIk ga hier in ieder geval niet meer op in, dit begint te erg een flamewar te worden, wat jij gebruikt als een excuus om rechtstreeks Islam aan te vallen
Nouja, dat "U Muhammad?" kan wel als beledigend worden opgevat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:01 schreef Supertolll het volgende:
De enige die hier 'flamet' ben jij, ik heb géén een keer de Islam gebasht of aangevallen.
Als dat al als 'gebash' of een aanval is jegens de gehele Islam en zijn gelovigen kan gezien worden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:03 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nouja, dat "U Muhammad?" kan wel als beledigend worden opgevat.
Je kunt hetzelfde zeggen over christenen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:06 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Als dat al als 'gebash' of een aanval is jegens de gehele Islam en zijn gelovigen kan gezien worden.
Ik heb geen grappig plaatje geplaatst van de profeet Mohammed, maar een plaatje van een stereotiepe Arabier met een woordspeling op de Arabische naam Mohammed. Als men daarvoor al zo beledigd is, mag men toleranter worden tegen kritiek.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:07 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Je kunt hetzelfde zeggen over christenen.
Die zijn vaak al beledigd als je een grappig plaatje van Jezus plaatst.
Tja, religie.
Ik zeg nergens dat het Mohammed is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:16 schreef Arcadia het volgende:
Jij suggereerd dat het Mohammed is, met een bom op zijn hoofd, suggeereer je ook nog eens dat elke moslim een potentiële terrorist is. Fijne FOK!-user ben je.
Jij weet net zo goed als ik hoe jij in het vorige topic reageerdequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:24 schreef Prenzlauer het volgende:
awh, arcadia is wederom op zijn teentjes getraptEn als hij het verbaal niet kan winnen druipt hij zoals gewoonlijk weer af met de notie dat hij alleen maar vriendjes wilde zijn terwijl de rest zo gemeen tegen hem en zijn religie doet
mijn posts zijn niet aangepast, ik ben niet geband en het was niet mijn topic.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:27 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik hoe jij in het vorige topic reageerde. Het is door jouw eigen doen dat jouw topic is gesloten en dat al je posts zijn aangepast.
Hier heb ik al op gereageerd eerder in dit topic, maar voor jou nogmaals: dingen niet uit context halenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:43 schreef Rhone het volgende:
[..]
Dan ben ik toch zéér benieuwd hoe je deze versen vreedzaam wil uitleggen, plaatsen in de Koran zoals 2:191,
Ja, maar we pakken even het hele stukje erbij in plaats van één gewelddadige zin die uit context is gehaald.quote:4:89 en 4:91 waarin wordt opgeroepen om de heidenen te doden 'waar ge hen maar aantreft'.
Laten we die verzen er even bijpakken.quote:De koran de joden apen, zwijnen en ezels (2:65, 5:60, 7:166 en 62:5).
Ja, omdat ongelovigen niet geloven ziet Allah hen idd als slecht.quote:Ongelovigen zoals ik worden beesten genoemd (8:55).
8:15 O jullie die geloven, wanneer jullie degenen die ongelovig zijn ontmoeten, die tegen jullie optrekken, draait dan hen niet de rug toe (om te vluchten).quote:Daarnaast schrijft 8:15-19, 9:5
Ja, de ongelovige krijgslieden die de moslims toentertijd aanvielen.quote:en 48:16 dat het voor moslims voorgeschreven is om te strijden tegen de ongelovigen.
Vind je het gek dat er zoveel gelovigen zijn die zich zo aan de regels van de islam houden.quote:Ongelovigen zijn in vérgaande dwaling, 4:167
. Ze zijn de slechtste der schepselen, 98:6. Hun harten zijn verroest, 83:14. Niet-moslims, ongelovigen zullen braden in het hellevuur, 82:14-15.
Er staat nergens dat dat alleen voor de ongelovigen van toen geldt. Dat maak jij er nu van.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:33 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Ja, de ongelovige krijgslieden die de moslims toentertijd aanvielen.
Ja.quote:Vind je het gek dat er zoveel gelovigen zijn die zich zo aan de regels van de islam houden.
Helemaal niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:18 schreef Modus het volgende:
[..]
Er staat nergens dat dat alleen voor de ongelovigen van toen geldt. Dat maak jij er nu van.
Dat mag je vinden toch. Maar aangezien je niet gelooft waar maak je je druk om dan.quote:[..]
Ja.
Moet dat vers ook historisch worden gezien of wat?
Geloven uit angst dus?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:33 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Vind je het gek dat er zoveel gelovigen zijn die zich zo aan de regels van de islam houden.
Ja maar achter koranteksten zitten ook historische verhalen bijv. wat de profeet Mohammed toen heeft meegemaakt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:25 schreef Modus het volgende:
Ik zie nergens in de stukjes die jij nu naar voren haalt waarom ik die uit de vorige post historisch zou moeten interpreteren.
Deels ja. Godsvrees.quote:
Kom maar op met die bronnen dan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:41 schreef AwesomeSauce het volgende:
Denken dat de islam geen kwaadaardig geloof is![]()
Joden en gristenen zijn varkens en alle ongelovige moeten sterven.
Wel eens afgevraagt waar de islamitische jeugd de criminaliteit vandaan haalt ? In de koran staat dat je van een ongelovige mag stelen om het feit dat hij een ongelovige isHoezo niet kwaadaardig ?
De Koran is bevat veel minder geweld dan de Bijbel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:41 schreef AwesomeSauce het volgende:
Denken dat de islam geen kwaadaardig geloof is![]()
Joden en gristenen zijn varkens en alle ongelovige moeten sterven.
Wel eens afgevraagt waar de islamitische jeugd de criminaliteit vandaan haalt ? In de koran staat dat je van een ongelovige mag stelen om het feit dat hij een ongelovige isHoezo niet kwaadaardig ?
"Muslims may not steal from each other. In fact, Muhammad had people's hands cut off for that. But the same is not true of unbelievers. Property rights for them exist only at the discretion of their Muslim rulers. Non-submissive infidels frequently had their property stolen from them by Muhammad's warriors, which sometimes included wives and children."quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:42 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Kom maar op met die bronnen dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sahih Al-Muslim 1:171SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sahih Al-Bukhari 93:579SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.![]()
Opdat allah de gelovigen mogen louteren en de ongelovigen vernietigen (3:142)quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:42 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Kom maar op met die bronnen dan.
Bezittingen en kinderen der ongelovigen zullen brandstrof voor het vuur zijn (3:11)
Mannen zijn voogden over de vrouwen (4:35)
Waar zijn jouw bronnen dat het niet zo is?![]()
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:56 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Opdat allah de gelovigen mogen louteren en de ongelovigen vernietigen (3:142)
Bezittingen en kinderen der ongelovigen zullen brandstrof voor het vuur zijn (3:11)
Waar zijn jouw bronnen dat het niet zo is?![]()
Bovendien is super als je joden en christen afslacht![]()
Er staat nergens in de bijbel dat de mens zelf het recht in handen moet nemen. Staat nergens dat het goed is als je joden en moslims afslacht
leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.![]()
Laten we haar bronnen afwachten, ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:59 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
![]()
Er staat nergens in de bijbel dat de mens zelf het recht in handen moet nemen. Staat nergens dat het goed is als je joden en moslims afslacht![]()
Meen je dit echt of ben je een troll?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:19 schreef Bathurst.vxr8 het volgende:
[..]
Dat vond ik niet nodig. Ik weet dat de boel niet is verdraait. Echt bewijs is er niet, hooguit dat enkele lidwoorden niet goed staan.
Wil je weten wat er in de echte koran staat? Vraag het aan een betrouwbare Marokkaan of iemand die de taal spreekt.![]()
![]()
Is het nooit geweest! Als een paar islamieten heel achterlijk gaan doen dan zijn alle islamieten achterlijk en is de islaam verschriklkelijk! Maar dat zijn meestal van die tokkies die dat denkendomme pvv stemmerssquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dus eigenlijk was het geen gewelddadig geloof.Someday you'll realize
how much you cared about her
&how amazing she really was.
And when that day comes,![]()
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:55 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
"Muslims may not steal from each other. In fact, Muhammad had people's hands cut off for that. But the same is not true of unbelievers. Property rights for them exist only at the discretion of their Muslim rulers. Non-submissive infidels frequently had their property stolen from them by Muhammad's warriors, which sometimes included wives and children."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sahih Al-Muslim 1:171SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sahih Al-Bukhari 93:579Ik bedoelde, kom met geldige bronnen. Niet van achterlijke sites zoals thereligionofpeace.com Want dan krijg je idd dat soort onzin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles wat er in die hadiths staat heeft betrekking op tijden waarin ze sowieso in oorlog waren.Nergens in de Koran staat dat je van onschuldige ongelovigen moet stelen.
![]()
Lees eens mijn vorige reacties terug.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:59 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
![]()
![]()
ONZIN! Ik durf te wedden dat jij de koraan niet eens hebt aangeraakt laatstaan lezen! Echt dikke bullshit hahahahhahahahahahaha echt raar dat iemand zo gaat liegen! ook in Fitna praat die man turks en in de ondertiteling zegen ze hééééél wat anders!!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:56 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Opdat allah de gelovigen mogen louteren en de ongelovigen vernietigen (3:142)
Waar zijn jouw bronnen dat het niet zo is?Someday you'll realize
how much you cared about her
&how amazing she really was.
And when that day comes,![]()
Waar staat dat?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Alles wat er in die hadiths staat heeft betrekking op tijden waarin ze sowieso in oorlog waren.![]()
Het is vers 3:141, maar dat terzijde. Er staat duidelijk dat Allah degene is die handelt, dus niet dat moslims dat zelf moeten doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:56 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Opdat allah de gelovigen mogen louteren en de ongelovigen vernietigen (3:142)3:10 ja. Klopt, maar waar zie je staan dat moslims dit zelf moeten doen? Nogmaals, Allah is degene die hier handelt.quote:Bezittingen en kinderen der ongelovigen zullen brandstrof voor het vuur zijn (3:11)1 Timoteüs 2:11-12: “…Een vrouw moet zich rustig, in alle onderdanigheid, laten onderrichten, maar ik sta niet toe, dat een vrouw onderricht geeft of gezag over de man heeft; zij moet zich rustig houden…”quote:Mannen zijn voogden over de vrouwen (4:35)
Hm, onderdanigheid right? Waar zie ik dat in de Koran staan?
Sirach 25:13, 19, 24: “…Alle kwaadaardigheid desnoods, maar geen kwaadaardigheid van een vrouw!... …Alle kwaad valt in het niet bij het kwaad van een vrouw... …Bij een vrouw (Eva) is de zonde begonnen, door haar moeten wij allen sterven…”
Wait what?![]()
He, ben je daar weer.quote:Nog reacties op mijn vorige post?
Omdat je het zo lief vraagt (en omdat Google.nl het niet doet bij jou):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat staat er in dit geval niet bij.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:23 schreef MarokkaanseKip het volgende:
3:10 ja. Klopt, maar waar zie je staan dat moslims dit zelf moeten doen? Nogmaals, Allah is degene die hier handelt.Er staat ook niet dat moslims het zouden moeten, maar allah iig ook niet. Dus hoe bepaal je dat?quote:Bezittingen en kinderen der ongelovigen zullen brandstrof voor het vuur zijn (3:11)![]()
Ben je nou zo dom of doe je alsof?quote:
Er staat toch duidelijk opdat ALLAH de gelovigen..Kunnen wij moslims mensen in de hel gooien?quote:[..]
Er staat ook niet dat moslims het zouden moeten, maar allah iig ook niet. Dus hoe bepaal je dat?![]()
Wut, hoezo zijn het ongeldig bronnen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:10 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik bedoelde, kom met geldige bronnen. Niet van achterlijke sites zoals thereligionofpeace.com Want dan krijg je idd dat soort onzin.
Alles wat er in die hadiths staat heeft betrekking op tijden waarin ze sowieso in oorlog waren.Nergens in de Koran staat dat je van onschuldige ongelovigen moet stelen.
![]()
Omdat hij het van thereligionofpeace.com heeft. Die site wringt zich sowieso in allerlei bochten om islam in een slecht daglicht te zetten. Maar oke, lees maar eens die tekst in de spoiler die ik net plaatste.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:35 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Wut, hoezo zijn het ongeldig bronnen?![]()
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:32 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
He, ben je daar weer.Nog reacties op mijn vorige post?
Omdat je het zo lief vraagt (en omdat Google.nl het niet doet bij jou):Er staat letterlijk niks over een tijdstip of periode, alleen maar kaafirs who are waging war against the Muslims. Waar precies zie jij dat dat nu niet meer zou gelden? Als zo'n oorlog er morgen weer zou zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er staat genoeg op internet over de biografie van de profeet Mohammed.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:36 schreef Modus het volgende:
[..]
Er staat letterlijk niks over een tijdstip of periode, alleen maar kaafirs who are waging war against the Muslims. Waar precies zie jij dat dat nu niet meer zou gelden? Als zo'n oorlog er morgen weer zou zijn?
Als zo'n oorlog er is dan is het logisch dat je terug moet vechten toch?!![]()
Ja en, het zijn rechtstreekse citaten met verwijzing naar verzen. Nee, je zet jezelf behoorlijk buitenspel op deze manier, want je probeert de ander overbluffen door zijn of haar bron ongeldig te verklaren. Waar is jouw bron of de verwijzing daarna?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:36 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Omdat hij het van thereligionofpeace.com heeft. Die site wringt zich sowieso in allerlei bochten om islam in een slecht daglicht te zetten. Maar oke, lees maar eens die tekst in de spoiler die ik net plaatste.![]()
Bronnen die duidelijk partijdig zijn, zijn hoe dan ook niet betrouwbaar.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:38 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja en, het zijn rechtstreekse citaten met verwijzing naar verzen. Nee, je zet jezelf behoorlijk buitenspel op deze manier, want je probeert de ander overbluffen door zijn of haar bron ongeldig te verklaren. Waar is jouw bron of de verwijzing daarna?
Daar geen ik MarokkaanseKip gelijk in.There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
Forum Opties Forumhop: Hop naar: