abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100315754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:31 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

TALIBAN VERTEGENWOORDIGT GEEN ISLAM. VERRE VAN DAT.
Weet ik, maar ik wou wat foto's van de jaren 70 laten zien in Afghanistan.
Terug van vakantie, met gebruinde huid en alles.
pi_100315881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:32 schreef Bathurst.vxr8 het volgende:

[..]

Het verschil tussen geloof en religie is; religie wordt door je strot gestampt en verplicht.
Geloof voor Christenen is de enige van alle anderen waarbij je het niet eerst zelf hoeft te verdienen door opdrachten en verplichtingen. Nee, je hebt de vrije keuze.
Religie is daarom het grootste gevaar voor het geloof.
Wat bazel je nou? Schaar je het christendom nou niet onder 'religie'? :')
pi_100315908
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:26 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Waarom heb je je reactie verwijderd?

Ik heb dus de informatie over de Koran van journalisten die hem hebben gelezen.
Ik kan er niks aan doen dat zij dan onjuiste dingen roepen.
Ik heb hem niet gelezen, dus ik weet niet wat er in staat.
Sorry, ben nog niet zo lang op FOK! en dat hele quote-systeem wordt bij mij zo'n rommeltje, dat ik het opgaf en de post verwijderde haha:). Nouja, er wordt veel gefilmd, gepraat en geschreven in Nederland over de Islam, een groot goed. Maar je moet nooit je mening baseren op 1 geschreven artikel in de Volkskrant of in de Telegraaf. Het beste is om zelf op onderzoek te gaan, en daarvan uit een mening te baseren. Kost wat tijd, kost wat moeite, maar zo ontwikkel je wel een vaardigheid die je later in het leven hard nodig hebt;)
pi_100316010
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:32 schreef KrokanteKrab het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik wou wat foto's van de jaren 70 laten zien in Afghanistan.
Een vrouw zonder hoofddoek is ook een moslim, net als een vrouw met een hoofddoek. Geen onderscheid wordt hierin gemaakt.

De hoofddoek is geen teken van hoe diep je geloof is, zie het filmpje hieronder van Harun Yahya (nazaat van de profeet Mohammed vzmh).

pi_100316078
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:40 schreef Dastan het volgende:

[..]

Het prefix a- suggereert iets anders.
Nee. Het prefix a- betekent niet 'tegen', dan zou het anti zijn. Het betekent 'niet'.
Een atheïst is niet gelovig, maar niet per definitie tegen geloof.
pi_100316253
double post (sorry!)

[ Bericht 98% gewijzigd door Rhone op 05-08-2011 17:21:02 ]
pi_100316404
quote:
Wat zijn dit voor fijne websites zeg, ongelofelijk. Alsof je alle rechterbladzijden uit de Koran scheurt en de linkerkant overhoudt. Beetje jammer dat nergens de soera's 5:72-77 worden verdedigd, om nog over de benamingen van ongelovigen zoals apen, ezels en zwijnen te zwijgen (2:65, 5:60). Voor de rest is het wel erg opvallend dat er geen enkel woord wordt gerept over de islamitische wet, die al helemaal zéér vrouwonvriendelijk is. De sharia is namelijk het meest enge van de Islam, het beperkt de godsdienstvrijheid, het ondermijnt de positie van de vrouw en 't vernedert wie geen moslim is.

De tweede website is al helemaal te gek voor woorden. In Soera 8:60 wordt gezegd dat de vijanden van God 'geterroriseerd' moeten worden, de Koran gebruikt het woord turhibuuna er voor, wat in het Arabisch terroriseren betekent. Daarnaast is de Islam niet afkering van terrorisme. 'Te strijden is u voorgeschreven'. Daarnaast 'al-Harb khidaa.'. Oorlog is bedrog.
pi_100316407
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:44 schreef Rhone het volgende:

Voor de rest is het wel erg opvallend dat er geen enkel woord wordt gerept over de islamitische wet, die al helemaal zéér vrouwonvriendelijk is. De sharia is namelijk het meest enge van de Islam, het beperkt de godsdienstvrijheid, het ondermijnt de positie van de vrouw en 't vernedert wie geen moslim is.
Dat klinkt meer als het geloof van de duivel dan mijn geloof. Misschien moet je je taliban - fundamentalistische zienswijze met betrekking tot de Islam laten varen.

Oftewel, de info zelf opzoeken in plaats van van bevooroordeelde websites te halen.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:47:24 #84
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100316414
Landen met de sharia zijn dan ook het allerergste.
Je bent daar zogenaamd geen goede moslima als je geen hoofddoek draagt. :{

Fouten onder voorbehoud.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100316445
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:47 schreef Madame_Paon het volgende:

Fouten onder voorbehoud.
www.womaninthequran.com

pi_100316484
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:33 schreef Ikbenserieus het volgende:

[..]

Haha. De islam is hoofdsponsor van Nederlandse inrichtingen voor geesteszieken. Wist je dat dan niet? :P
Nee. Vertel me meer.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_100316545
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:40 schreef gamezz het volgende:

[..]

Nee. Het prefix a- betekent niet 'tegen', dan zou het anti zijn. Het betekent 'niet'.
Een atheïst is niet gelovig, maar niet per definitie tegen geloof.
Had me even vergist, klopt ja.
pi_100316663
quote:
13s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:24 schreef Madame_Paon het volgende:
Dus: de islam is eigenlijk een vreedzaam geloof, maar daar hebben mensen iets anders van gemaakt.
Dus het is geen vreedzaam geloof?
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_100316669
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:47 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Dat klinkt meer als het geloof van de duivel dan mijn geloof. Misschien moet je je taliban - fundamentalistische zienswijze met betrekking tot de Islam laten varen.

Oftewel, de info zelf opzoeken in plaats van van bevooroordeelde websites te halen.
Je moet wel een gaatje in je hoofd hebben om te zeggen dat je eigen geloof 't geloof van de duivel is. Want de sharia-experts, die ulama, ayatollah, imam, moefti enzovoort worden genoemd, bedenken dit en debatteren erover. Wanneer er eenmaal enkele generaties lang een consensus over een voorschrift of een regeling heeft bestaan, vertrouwen moslims, en jij dus ook, erop dat ze het met een legitiem islamitisch voorschrift van doen hebben. Het Islamitisch strafrecht is misschien niet zo heilig als de Koran, maar je moet het wel naast je kunnen en moeten hebben als moslim.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:54:30 #90
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100316739
Het probleem met elk geloof dat zich op geschriften baseert is dat deze geschriften misbruikt kunnen worden. Maar aan de andere kant is er ook geen rationeel argument te verzinnen dat de ene interpretatie boven de andere verkiest, wat geloof juist zo gevaarlijk maakt. De geschriften van de monotheïstische geloven zijn hierbij de ergste, daar staan enorme bloedbaden in beschreven die makkelijk te gebruiken zijn door extremisten als legitimatie.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_100316760
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:52 schreef Rhone het volgende:

[..]

Je moet wel een gaatje in je hoofd hebben om te zeggen dat je eigen geloof 't geloof van de duivel is. Want de sharia-experts, die ulama, ayatollah, imam, moefti enzovoort worden genoemd, bedenken dit en debatteren erover. Wanneer er eenmaal enkele generaties lang een consensus over een voorschrift of een regeling heeft bestaan, vertrouwen moslims, en jij dus ook, erop dat ze het met een legitiem islamitisch voorschrift van doen hebben. Het Islamitisch strafrecht is misschien niet zo heilig als de Koran, maar je moet het wel naast je kunnen en moeten hebben als moslim.
Lees eens goed wat ik zeg.
pi_100316829
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:55 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Lees eens goed wat ik zeg.
Dus eigenlijk zie jij die Imam als fundamentalistische Taliban-lid? Oei, dat zou ik niet mogen en kunnen zeggen hoor... De sharia wordt zelf door moslims ontwikkelt, met wat geleerden boven jullie, maar jullie hebben er alsnog veel grip op.
pi_100316917
Sommige mensen zeggen dat Harun Yahya de Mahdi is, dat kan niemand echter weten. Hier legt hij de bekrompenheid en het fanatisme uit als grootste vijand van de Islam.

donderdag 4 augustus 2011 @ 16:05:20 #94
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100317184
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:58 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Sommige mensen zeggen dat Harun Yahya de Mahdi is, dat kan niemand echter weten. Hier legt hij de bekrompenheid en het fanatisme uit als grootste vijand van de Islam.

Hij zegt anders wel dat 'heidense denkwijzen' voorkomen dat Islam zich verspreidt. Het blijft een geloof dat zichzelf wil blijven propageren en daardoor ontstaat er onvermijdelijk conflict. Of dit nu daadwerkelijk door het geloof komt of door misbruik is daarbij irrelevant. Het is een katalysator van conflict.
- Thucydides
pi_100317310
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:05 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Hij zegt anders wel dat 'heidense denkwijzen' voorkomen dat Islam zich verspreidt. Het blijft een geloof dat zichzelf wil blijven propageren en daardoor ontstaat er onvermijdelijk conflict. Of dit nu daadwerkelijk door het geloof komt of door misbruik is daarbij irrelevant. Het is een katalysator van conflict.
Heidense-taliban-extremistische denkwijzen. Extremisme=heidens en niet Islamitisch. Hoe graag ze ook willen laten zien van niet.
pi_100318325
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:47 schreef Madame_Paon het volgende:

Fouten onder voorbehoud.
In Nederland ook. :')
Terug van vakantie, met gebruinde huid en alles.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:44:16 #97
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100318561
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:08 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Heidense-taliban-extremistische denkwijzen. Extremisme=heidens en niet Islamitisch. Hoe graag ze ook willen laten zien van niet.
Misschien moet je je eigen filmpjes eens beter bekijken. Hij wil ook het Darwinisme 'bestrijden', wat haaks staat op een "World Peace" die jij graag ziet. En wie weet verstaat hij wel andersdenkende moslims onder radicalen dan alleen Taliban?
- Thucydides
pi_100320564
Tvp
pi_100331250
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:44 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Misschien moet je je eigen filmpjes eens beter bekijken. Hij wil ook het Darwinisme 'bestrijden', wat haaks staat op een "World Peace" die jij graag ziet. En wie weet verstaat hij wel andersdenkende moslims onder radicalen dan alleen Taliban?
Nee, hij wilt alle stromingen van de Islam verenigen met liefde en vriendschap. Tevens is hij verzoenend naar andersgelovigen en niet-gelovigen.

Het Darwinisme bestrijd hij niet met wapens maar met boeken en geschrift en dat kun je op zijn sites zien.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:26:49 #100
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100331983
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:13 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Nee, hij wilt alle stromingen van de Islam verenigen met liefde en vriendschap. Tevens is hij verzoenend naar andersgelovigen en niet-gelovigen.

Het Darwinisme bestrijd hij niet met wapens maar met boeken en geschrift en dat kun je op zijn sites zien.
Vast wel, maar hij ziet de wereld nog steeds als inherent conflictueus. Hierdoor kunnen mensen dat beeld gebruiken om conflict te veroorzaken tegenover de "heidenen." Zijn doel is ook duidelijk om de Islam over de wereld te laten heersen, iets wat nooit zal lukken. Als het al lukt, dan gebeurt het sowieso met oorlog omdat de rest het niet eens is met zijn wereldbeeld. En bij veel geloven(/vul random machtsmiddel in) was(/is) het: als het niet goedschiks kan, dan kwaadschiks.
- Thucydides
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')