abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2011 @ 19:25:38 #1
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100165546

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75

Salaristabel Zaterdagwerker:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over PostNL<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem<br>

De OP is hier te vinden.
pi_100165697
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:24 schreef BBQSausage het volgende:

[..]

Ja, ik heb door de weeks ook gewoon alles gedaan, en heb toen geen extra post gekregen, dus ik vraag me dan af waar die zak anders vandaan komt. :)
Lijkt me wel erg onwaarschijnlijk, want ik kan geen enkele reden verzinnen dat ze het er dan niet eerder die week bij hadden gedaan.
  zondag 31 juli 2011 @ 19:45:15 #3
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100166100
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Lijkt me wel erg onwaarschijnlijk, want ik kan geen enkele reden verzinnen dat ze het er dan niet eerder die week bij hadden gedaan.
Ik ook niet, maar ik had elke dag toch gewoon redelijk veel post.. Dus het moet ergens vandaan komen.
pi_100166317
Net gesolliciteerd, kan binnenkort als chauffeur aan slag. Moet mij straks melden bij locatie in Giessen. :)
  zondag 31 juli 2011 @ 22:34:03 #5
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_100173612
waarom heten de topics keer op keer zomer?! Verzin eens wat leuks joh, met zulk herfstweer kan je het toch geen zomer noemen?

En afgelopen zaterdag een kutdag gehad, eens kijken of ik me kan laten overplaatsen bij sorteercentrum, ben het bezorgen zat. De voorbereiding van mijn wijk was helemaal ruk, niet eens goed per straat gesorteerd. Ben ik aan het einde van mijn wijk, zie ik een bundeltje voor het begin van de wijk. Dus 1:45 bezig geweest en voor 1:10 uitbetaald. En het kutweer werk ook niet mee, wat bezorgen kutter dan kut maakt.

Ik zweer het, volgende keer als ik dit weer krijg, bezorg ik hem niet, maar neem ik hele bundel gewoon terug naar kantoor.

Het salaris van een postbezorger is al zo karig. Dus omgerekend krijg ik eigenlijk 2-3 euro per uur. Ik zou graag postbesteller worden, krijg ik meer loon, maar ja die TNT/postNL moet afslanken he.

Ik ben als het ware blij gemaakt met een dode mus. Ik wist nog voor dat ik ging werken, ik door een TC werd gebeld, ja je krijgt een salris van 8,50 per uur met jouw leeftijd. Krijg ik een contract aangeboden met 4,50 per uur...

En ik dacht na contract toch getekend te hebben, achjoh lekker zomer, dus lekker buiten werken met een zonnetje in mijn bol. Geen zonnetje, wel wolkbreuken...

Zo heb ik hier ook ff mijn beklag gedaan. Morgen ga ik bij de TC klagen.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_100175065
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:34 schreef hemarookworst het volgende:
waarom heten de topics keer op keer zomer?! Verzin eens wat leuks joh, met zulk herfstweer kan je het toch geen zomer noemen?

En afgelopen zaterdag een kutdag gehad, eens kijken of ik me kan laten overplaatsen bij sorteercentrum, ben het bezorgen zat. De voorbereiding van mijn wijk was helemaal ruk, niet eens goed per straat gesorteerd. Ben ik aan het einde van mijn wijk, zie ik een bundeltje voor het begin van de wijk. Dus 1:45 bezig geweest en voor 1:10 uitbetaald. En het kutweer werk ook niet mee, wat bezorgen kutter dan kut maakt.

Ik zweer het, volgende keer als ik dit weer krijg, bezorg ik hem niet, maar neem ik hele bundel gewoon terug naar kantoor.

Het salaris van een postbezorger is al zo karig. Dus omgerekend krijg ik eigenlijk 2-3 euro per uur. Ik zou graag postbesteller worden, krijg ik meer loon, maar ja die TNT/postNL moet afslanken he.

Ik ben als het ware blij gemaakt met een dode mus. Ik wist nog voor dat ik ging werken, ik door een TC werd gebeld, ja je krijgt een salris van 8,50 per uur met jouw leeftijd. Krijg ik een contract aangeboden met 4,50 per uur...

En ik dacht na contract toch getekend te hebben, achjoh lekker zomer, dus lekker buiten werken met een zonnetje in mijn bol. Geen zonnetje, wel wolkbreuken...

Zo heb ik hier ook ff mijn beklag gedaan. Morgen ga ik bij de TC klagen.
Over dat het weer zo tegenzit? :P
  zondag 31 juli 2011 @ 23:03:51 #7
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_100175225
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:01 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Over dat het weer zo tegenzit? :P
Nee de voorbereiding van mijn wijk
Uw ADH vitamine Worst
pi_100175646
Me contract is afgelopen en nu heb ik een brief die ik moet terugsturen als ik de winstuitkering van het afgelopen jaar wil ontvangen. Wat houd dit in?
pi_100175678
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:45 schreef BBQSausage het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik had elke dag toch gewoon redelijk veel post.. Dus het moet ergens vandaan komen.
Zaten er makro's tussen?
  zondag 31 juli 2011 @ 23:14:00 #10
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100175776
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:12 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Zaten er makro's tussen?
Nee, want die hebben we hier niet. :P
pi_100175907
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:11 schreef Generalissimo het volgende:
Me contract is afgelopen en nu heb ik een brief die ik moet terugsturen als ik de winstuitkering van het afgelopen jaar wil ontvangen. Wat houd dit in?
Ik denk dat je recht hebt op winstuitkering over het gedeelte van dit jaar dat je gewerkt hebt (zegmaar de helft).
pi_100176011
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:16 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ik denk dat je recht hebt op winstuitkering over het gedeelte van dit jaar dat je gewerkt hebt (zegmaar de helft).
wat is winstuitkering? Betekent dit dat ik de belasting die van mijn salaris is ingehouden binnenkort op mijn rekening krijg gestort ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 juli 2011 @ 23:18:19 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100176013
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:12 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Zaten er makro's tussen?
volgende week weer he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100176181
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:18 schreef Generalissimo het volgende:

[..]

wat is winstuitkering? Betekent dit dat ik de belasting die van mijn salaris is ingehouden binnenkort op mijn rekening krijg gestort ofzo?
Nee nee. TNT maakt winst. In je cao staat ergens (ik geloof achteraan) dat je recht hebt op een bepaalde fractie van die winst. In december (?) komt dit normaal gesproken gewoon op je salarisstrookje erbij, maar omdat je dan uit dienst bent heb je ook geen strookje. Vandaar dat je nu toch nog het deel kunt opeisen, maar dan via een ander (ongewoon) traject.

Om de loonheffing terug te eisen moet je belastingaangifte doen bij de belastingdienst.
pi_100176500
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:21 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Nee nee. TNT maakt winst. In je cao staat ergens (ik geloof achteraan) dat je recht hebt op een bepaalde fractie van die winst. In december (?) komt dit normaal gesproken gewoon op je salarisstrookje erbij, maar omdat je dan uit dienst bent heb je ook geen strookje. Vandaar dat je nu toch nog het deel kunt opeisen, maar dan via een ander (ongewoon) traject.

Om de loonheffing terug te eisen moet je belastingaangifte doen bij de belastingdienst.
Oke bedankt! Ik stuur het gewoon op en dan zie ik het wel. Had even op me loonstrook gekeken maar stond niets over op. Wel een hoog bedrag bij de loonheffing. Als ik belastingaangifte doe krijg ik dit bedrag dan gelijk of eind van het jaar pas?
pi_100176699
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

volgende week weer he
Jep, maar volgens BBQsausage was het de post van vorige week zaterdag.
pi_100176712
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:27 schreef Generalissimo het volgende:

[..]

Oke bedankt! Ik stuur het gewoon op en dan zie ik het wel. Had even op me loonstrook gekeken maar stond niets over op. Wel een hoog bedrag bij de loonheffing. Als ik belastingaangifte doe krijg ik dit bedrag dan gelijk of eind van het jaar pas?
Ik heb geen loonstrookje bij de hand, maar let even op of die loonheffing niet direct gecompenseerd wordt. Ik weet dat de zvw premie bij mij altijd wordt ingehouden, maar ook direct weer wordt terugbetaald (staat er 2x op, 1x negatief 1x positief).
Loonheffing kun je dus terugvragen ja. Je krijgt het niet gelijk terug en er is geloof ik geen vast uitbetaalmoment. Hoe lang het precies duurt weet ik niet precies, ik wacht ermee tot ik straks uit dienst ben en dan vraag ik in een keer alles terug om mezelf het werk te besparen, ik heb het geld toch niet per se direct nodig en ik zie een beetje op tegen dat aangifteprogramma :')
pi_100183306
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:30 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ik heb geen loonstrookje bij de hand, maar let even op of die loonheffing niet direct gecompenseerd wordt. Ik weet dat de zvw premie bij mij altijd wordt ingehouden, maar ook direct weer wordt terugbetaald (staat er 2x op, 1x negatief 1x positief).
Loonheffing kun je dus terugvragen ja. Je krijgt het niet gelijk terug en er is geloof ik geen vast uitbetaalmoment. Hoe lang het precies duurt weet ik niet precies, ik wacht ermee tot ik straks uit dienst ben en dan vraag ik in een keer alles terug om mezelf het werk te besparen, ik heb het geld toch niet per se direct nodig en ik zie een beetje op tegen dat aangifteprogramma :')
Gewoon als je in februari/maart je jaaropgave krijgt effe invullen dan heb je het rond mei/juni wel op je rekening staan.
lama
pi_100197365
Week vrij gehad, eerste dag weer aan het werk en heb het meteen weer helemaal gehad. Stonden weer mensen ingeplanned die vrij bleken te zijn en mensen zonder kennis van zaken in verschillende diensten.

Ik moet echt zo snel mogelijk weg daar, ik trek het gesodemieter en het amateurisme gewoon echt niet meer :')
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:50:01 #20
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100197982
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:32 schreef lololo het volgende:
Week vrij gehad, eerste dag weer aan het werk en heb het meteen weer helemaal gehad. Stonden weer mensen ingeplanned die vrij bleken te zijn en mensen zonder kennis van zaken in verschillende diensten.

Ik moet echt zo snel mogelijk weg daar, ik trek het gesodemieter en het amateurisme gewoon echt niet meer :')
Ik ben blij dat ik vakantiekracht ben, ben over twee weekjes weer weg hier. *O*
pi_100199049
Auw mijn voeten :')

De maand augustus zoveel mogelijk proberen te werken en dan ben ik ook wel weer blij dat ik alleen zaterdag hoef. :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 augustus 2011 @ 20:39:17 #22
Maffe Fries
pi_100206591
Morgen een onbekende wijk voor mij. Ben benieuwd of ik alle adressen weet te vinden. Heb de wijk via Googlemaps alvast even verkend
pi_100209234
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen een onbekende wijk voor mij. Ben benieuwd of ik alle adressen weet te vinden. Heb de wijk via Googlemaps alvast even verkend
Morgen ook 2 onbekende wijken, veel beter dan iedere keer hetzelfde rondje lopen. Alleen jammer dat er bijna geen wijk meer onbekend is.
pi_100209419
Morgen toch nog Karwei HAH hier.
Gelukkig mooi weer en een vertrouwde wijk voor mij :)

Voorgaande jaren in de zomer ging mijn fiets altijd wel een keer kapot... hij is nu nog heel! :)
Hopen dat dat ook zo blijft ;) Niets is vervelender dan een lekke band of slag in je wiel, maar helaas ligt hier steeds meer glas op de weg (op natuurlijk plekken waar je het niet verwacht!)... :(
pi_100209606
Hoeveel HAH wordt er morgen verwacht?

Ik heb echt geen zin in weer een tiental posttassen...

Haha, iedere maandagavond word ik weer depressief vanwege de dinsdag. Maar het mooie is dat de dagen daarna altijd zo simpel en snel lijken te gaan.
pi_100209774
Bezorg tegenwoordig op een fiets zonder remmen.
pi_100210034
Ik vind de maandag eigenlijk veel vervelender dan de dinsdag. Op maandag heb ik meestal 4 en soms zelfs 5 wijken, dus dan cross je voor je gevoel door de halve stad heen om een paar lullige kaartjes met daarop de hartelijke groetjes vanaf de camping in Zuid-Frankrijk te bezorgen :')

Ik heb ook geen idee wat voor HAH we morgen krijgen, trouwens, ze hadden bij ons de goede gewoonte om elke week een briefje op te hangen met daarop een overzicht maar daar zijn ze om de één of andere reden mee gestopt.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_100211519
Hier is er welkoop en karwei.
pi_100213749
hier NS en .. even denken wat het ook weer was.. ik weet het niet meer.. Donderdag iig Gamma, zaterdag voor de helft van de wijken niets en de andere helft heeft betermeubel ofzo..

Vandaag hard gewerkt, ik had de leiding >:) Waren om 1 uur klaar met postbezorgerswijken, dus mooi op tijd, daarna 3 industriewijken gereden, ging ook aardig vlot. Was bijna klaar toen zat er ineens een rouwkaart van een heel andere wijk tussen mijn post. Toch maar even voor teruggereden, servicebedrijf ;) Uiteindelijk kostte me dat een kwartiertje, dus ach. Was om kwart over 4 klaar.

Ik vind maandag juist een toffe dag om te werken, heb er echt geen hekel aan :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_100214916
Maandag is tof, geen HAH, beetje kop erbij houden om beste routes te maken. Wijken waar je nauwelijks kan afsnijden door bijv. kanaal wat tussen twee straten ligt. zijn wel kut
Vooral met de auto was mooi,

Overigens moest ik wel gniffelen om die nominaties voor klantfocusaward. Rouwverzamenenvelop die dagen in een brievenbus is blijven liggen, persoonlijk afhandelen is al bijzondere service waardig voor een award :'). Is hier op de vestiging ook 2x gebeurd (1x in brievenbus die op zondag niet open ging en servicepunt wat het 4 dagen heeft laten liggen) maar daar schamen we ons dood voor.
Zowiezo wie heeft er zo hard liggen slapen dat een brievenbus dagen niet geleegd is, keiharde nalatigheid.

Oh en btw terechte klacht over die zakken met HAH. Bij wijken die door 2 of meer postcodegebieden gaan heb je soms 1 zak halfvol en 6 zakken met 1 bundel :')

[ Bericht 30% gewijzigd door carboni op 01-08-2011 23:34:04 ]
pi_100219215
En aangenomen bij het Autobedrijf voor op de zaterdag! *O*
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_100223463
Nou we gaan zo maar eens aan de slag. Ben benieuwd hoeveel hah er vandaag zal zijn...
pi_100223760
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:49 schreef pussywillow het volgende:
Ik vind de maandag eigenlijk veel vervelender dan de dinsdag. Op maandag heb ik meestal 4 en soms zelfs 5 wijken, dus dan cross je voor je gevoel door de halve stad heen om een paar lullige kaartjes met daarop de hartelijke groetjes vanaf de camping in Zuid-Frankrijk te bezorgen :')

Hele tekeningen staan erop. :')

Ik kreeg gisteren zelfs wat te drinken aangeboden,
aardige mensen hoor :D
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_100225967
Zometeen weer beginnen, valt net de post hier op de mat... 4x HAH (Karwei, Blokker, Hornbach en AH) :{

Zag er al tegenop, en dat wordt op deze manier niet minder...
Smile, tomorrow will be worse...
pi_100230500
Hm hier alleen karwei..
was vrij rustig moet ik zeggen.

Stond opeens in de minuren op het rooster, erg frapant heb juist meer gewerkt?!

Ergens heb ik er ook de puf niet meer voor om er achter aan te gaan..
Sometimes I like to piss you off just because it's funny.
pi_100233251
Was vandaag toch ineens warm weer, liep ik daar met met lange broek! :D

Veel tv-gidsen: VARA, Veronica, KRO.

1 HAH: Karwei

Viel gelukkig mee vandaag, maar wel warm en dan ga je automatisch minder snel lopen door de hitte! :(

En waren er trouwens niet regels waar depots aan moesten voldoen?
Kwam net bij een depot aan wat gewoon achter het huis bij iemand was (een afdakje); zonder tafel, stoelen, wc enz. Gewoon een onderafdakje bij iemand achter het huis wat als depot functioneert.... :D
pi_100233442
Eerste wijkje erop zitten, netjes op tijd! Nu zo de 2e nog.. maar geen zin meer :{ kon ook pas 12.30 beginnen helaas.

Hier hebben depots dat allemaal niet, tenminste de depots waar ik wel eens geweest ben. Schuurtjes en garages met wat karretjes en een prullenbak, en dat is het wel zo´n beetje.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_100233752
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Eerste wijkje erop zitten, netjes op tijd! Nu zo de 2e nog.. maar geen zin meer :{ kon ook pas 12.30 beginnen helaas.

Hier hebben depots dat allemaal niet, tenminste de depots waar ik wel eens geweest ben. Schuurtjes en garages met wat karretjes en een prullenbak, en dat is het wel zo´n beetje.
ik ook. Ff me peukie oproken en aan me 2de wijk beginnen.
pi_100234607
Pff, ik ben toch weer 5 uur met mijn wijk bezig geweest en dat in die hitte. 2HAH karwei & NS, maar irritanter nog een of andere maling met tips om je container niet te laten stinken :') Die was er echt voor elk adres + circa 100 adressen die nog niet bestaan/bewoond zijn.
pi_100234724
stuur naar mij! ik ben aan het oppassen bij mijn tante (op de hond) maar heb de container vol maden :r
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_100235001
Ons depot heeft ook helemaal niets. Een lange tafel langs de muur die werkelijk geen enkel doel dient, een prullenbak, een fietspomp en een paar karren met lege binnentassen. Ze hebben zelfs de stopcontacten afgeplakt met duct tape, ze zijn zeker bang dat iemand z'n telefoon gaat opladen. :P

Wij hadden ook Karwei en NS als HAH. Makkelijk hanteerbaar dus ik vond het wel prima. Wel warm vandaag! Wat is dat toch met Nederland, het is óf koud en nat, óf snikheet :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_100235528
Vandaag ontving ik eindelijk de in januari (!) bestelde warme fleecemuts en sjaal. Er staat nog wel TNT Post op, overigens. :{
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_100235599
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag ontving ik eindelijk de in januari (!) bestelde warme fleecemuts en sjaal. Er staat nog wel TNT Post op, overigens. :{
Ik ook!
pi_100236003
Ik flikker de HAH een keer weg voor de verandering. Echt geen tijd voor. Mist niemand.
pi_100236065
Hier hadden ze voor de veranderingen 4 (!) diensten opgelost.
6 uur begonnen vanmorgen, nu pas thuis. :{
Gelukkig hadden we alleen de Hornbach.
Donderdag de Gamma. :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:22:42 #46
Maffe Fries
pi_100236563
Vandaag een voor mij nieuw wijkje gelopen. Met reclame er bij slechts tien minuten langer bezig geweest dan er voor staat en dat terwijl ik af en toe toch wel even moest zoeken waar alles was.
pi_100236585
Ruim 4 uur bezig geweest... Door die **** HAH :(

En dan kom je thuis en lees je dat het best meeviel bij al je collega's :{
pi_100237037
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:08 schreef Generalissimo het volgende:
Ik flikker de HAH een keer weg voor de verandering. Echt geen tijd voor. Mist niemand.
Nou, dan gaat het bij jullie duidelijk anders dan bij ons. Bij ons komen er altijd wel meteen klachten binnen als iemand de gamma of zo een keer niet ontvangen heeft.
pi_100237931
Ik heb hooguit wel eens een keer een straatje overgeslagen met HAH (toen had ik enorm de pest in, het was stervenskoud en ik had niet genoeg HAH meegenomen), helemaal geen HAH bezorgen lijkt me toch wel riskant. Er schijnen inderdaad mensen te zijn die het missen en klachten indienen.
pi_100238020
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:32 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, dan gaat het bij jullie duidelijk anders dan bij ons. Bij ons komen er altijd wel meteen klachten binnen als iemand de gamma of zo een keer niet ontvangen heeft.
Ik ben zelf ook geen fan van dat hah, maar het is toch je werk, dus je moet het toch bezorgen. Het idee om al mijn hah gewoon weg te donderen zou niet eens bij me op komen. Ik ben ook weer niet zo fanatiek als sommige bezorgers dat ik als ik aan het eind van m'n wijk 2 folders tekort kom ik terugga naar het depot om daar die resterende twee uit de bak met overtollig hah te vissen, Dan moeten ze die hah lijsten maar in orde maken. En ik ga ook geen Gammafolder bezorgen bij de Gamma.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_100239129
Is die Gamma HAH van donderdag overigens een ansichtkaart zoals enkele jaren geleden? Iedereen dacht 'oh leuk, een vakantiekaartje!' Bleek het een kaart van de Gamma te zijn met kortingbonnen... _O- :')

En ohja, mocht de Gamma of Karwei in de toekomst standaard HAH zijn op de zaterdag, dan ben ik als eerste weg. Ga toch echt geen 600+ adressen sjouwen met die soms wel 72 pagina's dikke HAH met elke week dezelfde aanbiedingen en kortingsbonnen (die vaak op de voorpagina zitten en bij velen al kapot aankomt...) :{w
pi_100239629
Ik had 5 hah voor mijn eerste wijk en 4 hah voor de tweede :(

Blokker, hornbach, karwei, AH en domino's.

Gelukkig is dit mijn laatste maand, ik ben het ondertussen kotsbue. Respect voor de postbodes die dit al jaren doen.
pi_100239829
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 17:27 schreef Deezertje het volgende:
Is die Gamma HAH van donderdag overigens een ansichtkaart zoals enkele jaren geleden? Iedereen dacht 'oh leuk, een vakantiekaartje!' Bleek het een kaart van de Gamma te zijn met kortingbonnen... _O- :')
Volgens onze HAH lijst was ie 5 gram dus dat zou goed kunnen :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 augustus 2011 @ 17:55:06 #54
Maffe Fries
pi_100239881
Beter dat dan zo'n enorme slappe folder
pi_100240066
Sowieso vouw ik alle HAH dubbel voordat het een brievenbus in gaat, tenzij het een open bus is. Anders is het rete irritant.
lama
pi_100241341
Ik vouw ze ook altijd dubbel, vooral als ik een postbus vermomd als muizenval of zo'n brievenbus met van die stoffers (?) tegen kom.

Vandaag maar 1 soort HAH, blokker, scheelt aanzienlijk in de tassen.
Moest drie wijken lopen en ik schatte in dat ik toch nog teveel HAH mee had.
Dus een bundel achtergelaten op het depot.
Had ik nog 1,5 bundel HAH over. :{

Had wel drie wijken, maar was eerder dan verwacht klaar :9
pi_100241476
Hier gewoon is geen HAH op dinsdag in mijn wijk, vriend van mij wel haha.
pi_100241546
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook geen fan van dat hah, maar het is toch je werk, dus je moet het toch bezorgen. Het idee om al mijn hah gewoon weg te donderen zou niet eens bij me op komen. Ik ben ook weer niet zo fanatiek als sommige bezorgers dat ik als ik aan het eind van m'n wijk 2 folders tekort kom ik terugga naar het depot om daar die resterende twee uit de bak met overtollig hah te vissen, Dan moeten ze die hah lijsten maar in orde maken. En ik ga ook geen Gammafolder bezorgen bij de Gamma.
Gamma bezorgen bij de Karwei en Karwei bij de Gamma
C 1000 bezorgen bij de Alber Heijn en AH Bonus bij de C1000
pi_100241594
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:55 schreef TokenW het volgende:

[..]

Gamma bezorgen bij de Karwei en Karwei bij de Gamma
C 1000 bezorgen bij de Alber Heijn en AH Bonus bij de C1000
Gamma + Karwei = Intergamma
C1000 + AH = Ahold / Schuitema

Oftewel allemaal één pot nat.
Zelfde als Blokker, Marskramer, Intertoys, e-plaza, Praxis
Zelfde als Kruidvat, Trekpleister, ICI Paris XL..

Daarom vindt ik 't altijd zo stom om beide folders te moeten bezorgen, het is toch allemaal van 't zelfde met dezelfde aanbiedingen...
pi_100241693
En mensen maar denken dat ze bij verschillende winkels winkelen.
Voorheen wist ik dit ook niet, hoor :P
pi_100241786
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Daarom vindt ik 't altijd zo stom om beide folders te moeten bezorgen, het is toch allemaal van 't zelfde met dezelfde aanbiedingen...
Ahold heeft zijn aandeel inmiddels weer verkocht, dus C1000 en Albert Heijn hebben niks meer met elkaar te maken. Daarbij had Ahold verder geen enkele zeggenschap bij Schuitema/C1000.
pi_100241797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat van AH en C1000 wist ik niet, en vind ik ook vreemd. Temeer daar C1000 en AH mekaar zo fanatiek beconcurreren. Zo roept C1000 regelmatig dat ze goedkoper zijn dan AH, en hebben ze onlangs de verpakking van hun budgetmerk zodanig veranderd dat het qua opmaak sprekend op Euroshopper leek. En toen de grote nieuwe AH hier in de buurt zijn openingstijden verruimde en ook op zondag open ging, kon de (overigens veel kleinere) C1000 niet achterblijven, dus die is nu ook op zondag open, gedurende exact dezelfde tijden!

C1000 en Ah zijn voor mijn gevoel net Wilkinson en Gillette..........
pi_100241878
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik kreeg ergens in mei ook nog winterspullen binnen waarvan ik al vergeten was dat ik ze besteld had :') .

TNT blijft er nog wel even opstaan, eerst worden de oude voorraden opgemaakt namelijk.

Voor de 2e dag op rij na een week verlof er achter komen dat er weer iemand ingepland staat die gewoon verlof heeft. En dat is dus zo langzamerhand gewoon 'normaal'. Het voeren van een correcte verlofadministratie blijkt dus zo goed als onmogelijk :') .

En mensen inlichten als hun dienst afwijkt van het gebruikelijke, daar kunnen we natuurlijk ook niet aan beginnen "Ja, dan ben ik de hele tijd aan het bellen!". Tof chef, dan kunnen wij het oplossen als we om 5 uur 's ochtends met een of meerdere mensen te weinig staan en onder tijdsdruk staan. Niks zo fijn als op de zéér vroege ochtend terwijl je nog hallucineert van je slaaptekort meteen vol aan de bak te moeten en te stressen.

Zelf is de TC er dan natuurlijk nog niet, die komt vaak pas zo tussen 8 en half 9...
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:05:11 #64
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100241880
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:23 schreef BrainTeaser het volgende:
Ruim 4 uur bezig geweest... Door die **** HAH :(

En dan kom je thuis en lees je dat het best meeviel bij al je collega's :{
Ben ook van 12:30 tot 18:00 bezig geweest, dus je bent niet de enige. :W
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:07:47 #65
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100241969
Oja, en blijkbaar waren er net folders bezorgd, die folders in zo'n plastic verpakking. En de bezorger daarvan vertikte het om de folders door te duwen, waardoor ik dubbel werk had, en eerst al die kutfolders door de brievenbus moest duwen, voordat ik mijn post er in kwijt kon. o|O
pi_100242022
Irritant is dat ja! Ook met van die krantjes en zo. Heb wel eens gehad dat ik net achter zo'n bezorger aan liep :')
pi_100242238
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:07 schreef BBQSausage het volgende:
Oja, en blijkbaar waren er net folders bezorgd, die folders in zo'n plastic verpakking. En de bezorger daarvan vertikte het om de folders door te duwen, waardoor ik dubbel werk had, en eerst al die kutfolders door de brievenbus moest duwen, voordat ik mijn post er in kwijt kon. o|O
Nou, dan leek ons dagje wel erg veel op elkaar vandaag! Had het idd ook ja, overal staken die folders nog uit!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:20:22 #68
Maffe Fries
pi_100242303
quote:
soms kun je er juist van profiteren door jouw spul er zo makkelijker doorheen te mikken en soms heb je er idd alleen maar last van
pi_100242417
quote:
Ook zo zalig ja.
Bij van die kleine en vooral smalle brievenbussen trek ik alles eruit, duw ik mijn post er weer in en de krant weer op zijn plaats.
pi_100242585
Sowieso zijn sommige brievenbussen echt heel irritant! Vooral die zo lekker hard dichtklappen als je je hand terugtrekt!

Maar ook brievenbussen waar niet eens een A4 envelop doorpast en waar je dus alles dubbel moet vouwen :N
pi_100242648
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:30 schreef BrainTeaser het volgende:
Sowieso zijn sommige brievenbussen echt heel irritant! Vooral die zo lekker hard dichtklappen als je je hand terugtrekt!

Maar ook brievenbussen waar niet eens een A4 envelop doorpast en waar je dus alles dubbel moet vouwen :N
Sterke veer + windvanger achter brievenbus is bij mij dubbelvouwen of proppen.
lama
pi_100242783
Ik voel me de laatste tijd niet meer ''uniek'' op straat.
Zie tegenwoordig jan en alleman met een wit busje en een TNT shirt aan rijden.
9 v/d 10 mensen ken ik ook gewoon niet. Blijken van de Pakketservice te zijn of een of ander vaag koeriersbedrijfje dat weer in opdracht van TNT werkt..... vage constructie in ieder geval. Kwaliteit wordt er niet beter op.

En heb ook wel eens dat ik met meerdere ''cocurrenten'' (Sandd, VSP en andere onbekende postbedrijven) door de straat loop. Kan dan niemand bedenken dat het waarschijnlijk gewoon goedkoper is om álle post door een iemand/bedrijf te laten bezorgen?

Merk trouwens ook dat Sandd (verplicht) overheidspost rondbrengt (Belastingdienst, SVB etc.)... Zou er zelf niet blij mee zijn hoor, als het al aankomt!

Ik bestel vaak zat tijdschriften uit de UK en wordt altijd met Deutsche Post verstuurd (vraag me niet waarom, zal wel met kosten te maken hebben). De ene keer komt het binnen een week via TNT aan en de andere keer pas 3 weken later via Sandd. Je kan er bij hun echt geen pijl op trekken... dat is nog het vervelendst. Sowieso dat ze maar 2x per week bezorgen, maar alles gaat daar gewoon zo traag, als het al aankomt! Wie 'beslist' er eigenlijk wanneer een zending met TNT of een ander bedrijf meegaat? Royal Mail is ook ene keer TNT, andere keer Sandd of Breed of wat dan ook. Blijf het erg vaag vinden.

Kortom, openstelling van de postmarkt.... geen slim idee gebleken _O- :')
pi_100243412
ik hoorde van iemand, maar zij zei dat ze het niet tegen mij mocht zeggen :') , dat alles van de belastingdienst volgend jaar naar Sandd gaat..
pi_100243748
O jee, geen flauwe grappen meer over blauwe enveloppen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:05:33 #75
Maffe Fries
pi_100243776
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
O jee, geen flauwe grappen meer over blauwe enveloppen.
de grappen over de rekeningen zijn er dan nog :P
pi_100243991
Ik liep vandaag ook tegelijk met een Sandd-bezorger door mijn wijk. Ik had toevallig net een verkeerd gezette gids dus hij zag mij zuchtend een paar huizen teruglopen, en begon toen een verhaal over dat hij ook een keer verkeerd gesorteerde post had gehad en dat hij die toen maar weg had gegooid, of iets dergelijks. Het is toch niet voor niets dat mensen niet zoveel vertrouwen hebben in die lui, blijkbaar :P
pi_100244475
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:11 schreef pussywillow het volgende:
Ik liep vandaag ook tegelijk met een Sandd-bezorger door mijn wijk. Ik had toevallig net een verkeerd gezette gids dus hij zag mij zuchtend een paar huizen teruglopen, en begon toen een verhaal over dat hij ook een keer verkeerd gesorteerde post had gehad en dat hij die toen maar weg had gegooid, of iets dergelijks. Het is toch niet voor niets dat mensen niet zoveel vertrouwen hebben in die lui, blijkbaar :P
haha lang leve de concurrent. Overigens dalen wij ook rap hard af naar dat niveau.

Lopen met Sandd is vaak niet leuk, had eens een bezorger die niet het trapje op wou om bij de voordeur te komen maar het gewoon vanaf een afstand voor de deur gooide :')

Witte busjes, breek me de bek er niet over open. Als ik s'morgens tussen de brengritchauffeurs van het van fietsenhok naar binnenloop waan ik mij in een sociale werkplaats. Autobedrijf laat de raarste lui rondrijden met de raarste auto(wrakken). Rijden ze soms met zn 2'en in een auto, deuken, kapotte lampen.
pi_100244904
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:37 schreef Deezertje het volgende:

Ik bestel vaak zat tijdschriften uit de UK en wordt altijd met Deutsche Post verstuurd (vraag me niet waarom, zal wel met kosten te maken hebben). De ene keer komt het binnen een week via TNT aan en de andere keer pas 3 weken later via Sandd. Je kan er bij hun echt geen pijl op trekken... dat is nog het vervelendst. Sowieso dat ze maar 2x per week bezorgen, maar alles gaat daar gewoon zo traag, als het al aankomt! Wie 'beslist' er eigenlijk wanneer een zending met TNT of een ander bedrijf meegaat? Royal Mail is ook ene keer TNT, andere keer Sandd of Breed of wat dan ook. Blijf het erg vaag vinden.

Kortom, openstelling van de postmarkt.... geen slim idee gebleken _O- :')
Dat van het buitenland irriteert me ook mateloos... Als het niet snel hier is kan ik er vanuit gaan dat het niet bij TNT is terechtgekomen en dat ik sowieso nog een paar weken kan wachten voordat ik het binnen krijg :')
pi_100245262
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:21 schreef carboni het volgende:

[..]

haha lang leve de concurrent. Overigens dalen wij ook rap hard af naar dat niveau.

Lopen met Sandd is vaak niet leuk, had eens een bezorger die niet het trapje op wou om bij de voordeur te komen maar het gewoon vanaf een afstand voor de deur gooide :')

Witte busjes, breek me de bek er niet over open. Als ik s'morgens tussen de brengritchauffeurs van het van fietsenhok naar binnenloop waan ik mij in een sociale werkplaats. Autobedrijf laat de raarste lui rondrijden met de raarste auto(wrakken). Rijden ze soms met zn 2'en in een auto, deuken, kapotte lampen.
Van de pak 'em beet 30 brengritten 's ochtends op ons VBG worden er maar 3 gedaan door subcontractors.
lama
pi_100245481
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:39 schreef lbeew het volgende:

[..]

Van de pak 'em beet 30 brengritten 's ochtends op ons VBG worden er maar 3 gedaan door subcontractors.
Hier van de 8 ritten 6 subcontractors ofzo scheelt per dag maar meer dan de helft. S'avonds schijnt het nog erger te zijn volgens de verhalen aan de koffietafel maar die taferelen hoef ik niet te zien gelukkig.
pi_100245624
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:56 schreef sbientje het volgende:
ik hoorde van iemand, maar zij zei dat ze het niet tegen mij mocht zeggen :') , dat alles van de belastingdienst volgend jaar naar Sandd gaat..
En volgend jaar met een groot belastingstekort zitten omdat niemand aanmaningen van de Belastingsdienst heeft gehad :D
pi_100245689
Heb dit jaar iets van 3 BD brieven gehad over voorlopige teruggaaf, 1 Sandd 2 PostNL, geen peil op te trekken.
Overigens is de sandd bezorger in mijn wijk geloof ik goed, mis geen post maar ja echt weten of post verdwijnt weet je ook niet zeker.
pi_100246218
Er zullen vast goede bezorgers tussenzitten, maar omdat ze thuis hun post moeten sorteren is het 'verleidelijker' om de bezorging een dag uit te stellen als je geen zin hebt, of twee dagen, drie, vier....

Dat is het nadeel; de post komt 'vaak' wel, maar je weet nooit als je het niet al een week in huis had kunnen hebben omdat de bezorger gewoon vertikte om meteen te bezorgen.

Bij TNT zit er nog druk achter omdat je gewoon elke dag een nieuwe lading post binnenkrijgt en die wegmoet anders is de ruimte 'vol'. Bij Sandd bezorgers wordt het thuis afgeleverd dus de plaats bij Sandd is sowieso leeg. Waar de bezorger het vervolgens laat.... ;)

En dan nog maar niet te spreken over de bezorgers die de bakken met post bij Sandd bezorgers thuisbrengen. Letterlijk thuis. Voor de deur. Open en bloot. Je kan zo die hele bakken - met post en al- meejatten, of erger bij regen alles zeiknat laten regenen.... :(

Daarom zou ik zelf ook nooit wat via de concurrent versturen (kan als consument niet eens trouwens) en ik roep bedrijven waar ik bestel/klant ben op om absoluut niet met een concurrent iets te sturen, want dan koop ik het gewoon niet. :)
pi_100246845
De sandd bezorgers hier zijn voor zover ik weet allemaal wel prima. Bij postnl gaat er ook genoeg mis. Ik groet de sandd "collega's" ook altijd gewoon als ik ze tegen kom, terwijl dat voor sommige postnl'ers echt uit den boze lijkt te zijn. Vind het wel altijd irritant als je net achter iemand van sandd fietst, en dat je dan dus op elkaar moet wachten om bij de brievenbus te kunnen. Sommige collega's zeggen dat ze dan die mensen van sandd gewoon opzij duwen want "die bussen zijn voor tnt bestemd, sandd gooit het maar gewoon in de brievenbussen bij de huizen" (ik woon in zo'n gebied waar de huizen nogal ver van de weg liggen en de bussen dus aan het begin van de straat moeten staan).
Nou, daar begin ik dus echt niet aan hoor, ik ga heus geen mensen wegduwen :P
pi_100247014
Doel je op die collega's die tegenover hun eigen mensen een enorme grote bek hebben, maar als het erop aankomt gewoon de grootste mietjes zijn van de afdeling ;)? Ach het zal allemaal wel meevallen lijkt me hehe.
pi_100247238
dat is pas echt aso en zou ik ook echt never nooit doen. desnoods sla ik ff een rondje over en kom ik daar later terug. Ik ga niet achter een andere postbode aan haha, dat gaat me wat te ver :D ben je net een stel koekwausen :D
pi_100247807
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:16 schreef gelestipjes het volgende:
De sandd bezorgers hier zijn voor zover ik weet allemaal wel prima. Bij postnl gaat er ook genoeg mis. Ik groet de sandd "collega's" ook altijd gewoon als ik ze tegen kom, terwijl dat voor sommige postnl'ers echt uit den boze lijkt te zijn. Vind het wel altijd irritant als je net achter iemand van sandd fietst, en dat je dan dus op elkaar moet wachten om bij de brievenbus te kunnen. Sommige collega's zeggen dat ze dan die mensen van sandd gewoon opzij duwen want "die bussen zijn voor tnt bestemd, sandd gooit het maar gewoon in de brievenbussen bij de huizen" (ik woon in zo'n gebied waar de huizen nogal ver van de weg liggen en de bussen dus aan het begin van de straat moeten staan).
Groeten doe ik niet, groet wel terug maar wegduwen is wel zeer asociaal zeg.
pi_100248278
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:16 schreef gelestipjes het volgende:
Jeetje wat sneu :') .

Als ik andere bezorgers van wat dan ook tegenkom groet ik gewoon en maak soms zelf een kort praatje. Zuurpruimen :D

We proberen ook vaak postbezorgers van de concurrent af te pakken. Beetje paaien met meer uren kunnen maken en een vast uurloon krijgen. Heeft al verschillende keren een bezorger opgeleverd :+
pi_100248439
ik had laatst dat ik mijn industriewijk aan het rijden was, kwam er zon bezorger van Sandd aan me vragen waar Kalshoven 80 was.. ik zei dat dat er neit was, maar dat dat bedrijf op 8D zat. "ja, ik stuur het gewoon terug, fout adres, ha ha ha" _O-
pi_100248504
Hier probeerde een concurrent (ben even vergeten welke :') )laatst iemand af te pakken van een buitenwijk met stukloon en met meer nadelige dingen als bij psotnl. Dan moeten ze toch even meer hun best doen hoor :')
pi_100249598
ENSCHEDE - Postbezorger Frits Olthuizen uit Enschede is woedend over de aantijgingen dat hij zijn neefje van 10 jaar oud zonder toezicht de post laat bezorgen. Ik ben in de krant gekomen als een grote crimineel die kinderen uitbuit. Dat was heel erg beschamend. De werkelijkheid steekt heel anders in elkaar, zegt Olthuizen, die twee dagen in de week post bezorgt voor postbedrijf Sandd.

Onlangs meldde een bewoner van de Ypkemeulestraat dat daar een wel zeer jonge postbode rondliep, die zelfstandig belastingbrieven rondbracht. De bewoner wond zich hier erg over op en sprak van kinderarbeid.

Dat nu heeft Olthuizen diep gegriefd. Het zit heel anders in elkaar. Ik moest op mijn neefje Dennis passen en heb hem meegenomen op de bezorgroute. Dat is toch een stuk beter dan zon jongen alleen thuis te laten met een zak chips en die laten oppassen?

Ik neem gewoon mijn verantwoordelijkheid en doe het zelf.

Volgens Olthuizen liep de jongen mee met Frits vrouw, die meehelpt in de bezorging. Je laat zon ventje er niet maar een beetje bij lopen. Hij mocht meehelpen. Hij en zijn tante bezorgden de post om en om. Zij op nummer 64 en hij op 66 enzovoort. Daardoor was er steeds toezicht.

Neefje Dennis van Dusschoten gaat vaker mee op postronde. Zijn moeder is het daar helemaal mee eens. Ieder neefje zou blij zijn met zon oom, heeft ze gezegd.

De betrokken bewoner, die de kwestie in de publiciteit bracht, kan een dezer dagen bezoek van Olthuizens advocaat verwachten.

Ik pik het niet zoals het is gegaan. Die man heeft mijn neefje gewoon staan ondervragen. Terwijl er niets aan de hand was. Hij kwam naar buiten stormen om verhaal te halen. Verhaal dat er niet was.

http://www.tctubantia.nl/(...)als-postbezorger.ece _O-
pi_100250257
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:11 schreef Deezertje het volgende:
ENSCHEDE - Postbezorger Frits Olthuizen uit Enschede is woedend over de aantijgingen dat hij zijn neefje van 10 jaar oud zonder toezicht de post laat bezorgen. Ik ben in de krant gekomen als een grote crimineel die kinderen uitbuit. Dat was heel erg beschamend. De werkelijkheid steekt heel anders in elkaar, zegt Olthuizen, die twee dagen in de week post bezorgt voor postbedrijf Sandd.

Onlangs meldde een bewoner van de Ypkemeulestraat dat daar een wel zeer jonge postbode rondliep, die zelfstandig belastingbrieven rondbracht. De bewoner wond zich hier erg over op en sprak van kinderarbeid.

Dat nu heeft Olthuizen diep gegriefd. Het zit heel anders in elkaar. Ik moest op mijn neefje Dennis passen en heb hem meegenomen op de bezorgroute. Dat is toch een stuk beter dan zon jongen alleen thuis te laten met een zak chips en die laten oppassen?

Volgens Olthuizen liep de jongen mee met Frits vrouw, die meehelpt in de bezorging. Je laat zon ventje er niet maar een beetje bij lopen. Hij mocht meehelpen. Hij en zijn tante bezorgden de post om en om. Zij op nummer 64 en hij op 66 enzovoort. Daardoor was er steeds toezicht.

Neefje Dennis van Dusschoten gaat vaker mee op postronde. Zijn moeder is het daar helemaal mee eens. Ieder neefje zou blij zijn met zon oom, heeft ze gezegd.

De betrokken bewoner, die de kwestie in de publiciteit bracht, kan een dezer dagen bezoek van Olthuizens advocaat verwachten.

Ik pik het niet zoals het is gegaan. Die man heeft mijn neefje gewoon staan ondervragen. Terwijl er niets aan de hand was. Hij kwam naar buiten stormen om verhaal te halen. Verhaal dat er niet was.

Gaat echt helemaal nergens over.
lama
pi_100251128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:21 schreef carboni het volgende:

Euh ja dat klinkt bekend.
Geen idee waar die gozer van was, maar die gooide mailings van ziggo (?) gewoon op de grond in het portiek. 8)7

Op de enveloppen stond gefrankeerd TNT bla bla bla, dus als er iemand zijn deur opentrekt, kan ik nog uit gaan leggen dat ik dit absoluut niet heb gedaan. :{
pi_100252005
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:11 schreef Deezertje het volgende:

Bij postNL is dat dus ontslag ...
pi_100252065
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:00 schreef carboni het volgende:

[..]

Ik dacht juist een bonus, omdat je een nieuwe werknemer hebt verworven :P
pi_100252224
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:02 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik dacht juist een bonus, omdat je een nieuwe werknemer hebt verworven :P
10 jaar is te oud, te duur :')

TNT Post heeft ze liever met melktanden

[ Bericht 10% gewijzigd door carboni op 02-08-2011 23:56:49 ]
pi_100260278
Zucht, zou het eindelijk een week met zomers weer worden, veranderen na 1 zonnige dag de vooruitzichten alweer. De hele week regenachtig en hooguit 20 graden. :(
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:45:18 #98
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_100260616
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:00 schreef carboni het volgende:

[..]

Inderdaad, lekkere onzin trouwens als ik hier zie dat er volk wel mag aanblijven die structureel de complete fietstassen nog vol met oude post hebben zitten onder het mom "Vergeten terug te leggen in depot". _O-

Heb met m'n neefje ook een keer zo de middagwijk gedaan, kreeg ie voor een bepaald adres wat post in de hand, TNT petje op en schoudertas om en trots dat ie was.
Vond het zo leuk dat ie zeker wist dat ie er ging werken als ie groot was. :+
Er mag wel meer niet, kwaliteit lijdt er echt niet onder.
pi_100260655
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zucht, zou het eindelijk een week met zomers weer worden, veranderen na 1 zonnige dag de vooruitzichten alweer. De hele week regenachtig en hooguit 20 graden. :(
Het wordt gelijk afgestraft :')

al ben ik wel blij dat het niet zo heel warm is als gisteren.
Heb het persoonlijk liever wat kouder.
pi_100260735
Op ons kantoor zijn er meer kinderen die hun vader helpen, is geen probleem.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:14:31 #101
337898 leay
Who? She!
pi_100262258
Hier loopt er ook wel eens een kind mee met haar moeder, weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Staat niet heel netjes. :@
pi_100262561
Op zaterdag wil me pa nog wel eens een rondje mee fietsen en een paar straatjes doen :7 vind die leuk zegt die.
pi_100263589
woooow, super weinig vandaag! Moest 3 wijken voorbereiden en er zelf eentje lopen. Totaal maar 3 uurtjes voor nodig gehad. :9

Ik heb ook wel eens een ventje van een jaar of 7 a 8 meegehad in een straat (waar hij zelf woonde). Die kwam me tegen en vroeg of ie mee mocht helpen. Ach, het waren ook maar 10 huizen ofzo :') Vond ie ook hartstikke leuk

[ Bericht 21% gewijzigd door ellenatmars op 03-08-2011 11:24:01 ]
pi_100264348
Krijgen jullie ook weleens het verzoek om elastieken?
Laatst een bejaard echtpaar, waarvan de vrouw zei:"Ja mijn man heeft een hobby."
Heb maar niet gevraagd wat voor hobby dat was.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:33:00 #105
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_100264407
Oh dat heb ik hier dagelijks.
Die dingen zijn ook verrekte handig, van huishoudelijke klusjes tot aan tuinieren, fiets 'reparaties' en de kinderen vinden het geweldig om mee te spelen. _O_
pi_100264858
Had vandaag voor het eerst in 1,5 jaar tijd GEEN HAH in mijn vaste zaterdagwijk.
Normaal altijd C1000 en nog wat.

Was even vergeten hoe lekker dat werkte! :)
Normaal doe ik er ruim 4 uur over, vandaag amper 2 uur!
Had vandaag in totaal maar 2 tassen post, voor een wijk met ruim 600+ huizen.

Had de VI + seizoensgidsen, maar nog was het ergggggg rustig.
In een straat van 30 huizen hadden vaak maar 3 tot 5 huizen post! :D
Komt de rest van de post morgen ofzo? :P

Helaas morgen Gamma (en dan merk je pas hoe weinig post er is en hoeveel HAH je bezorgd, scheelt vandaag dus wel 2 uur)... vrijdag niks en zaterdag weer C1000 + (?).

En heb hier ook een echtpaar wonen die ALTIJD buiten op je staan te wachten maar 9 v/d 10 keer geen post of alleen HAH hebben. :D
pi_100265196
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Laatst een bejaard echtpaar, waarvan de vrouw zei:"Ja mijn man heeft een hobby."
Heb maar niet gevraagd wat voor hobby dat was.
Heel vaak, ja. Meestal terwijl je aan het lopen bent, en dan gaan ze zo irritant bij je fiets staan wachten. Daarom zeg ik altijd maar dat het zelfbediening is (er hangen er een stuk of duizend aan mijn stuur) :P
pi_100265323
Wat ik trouwens ook vrij irritant vind, maar toch wel doe is als ik een grote flat moet lopen en ik heb alvast alle bundels mee, dat er dan mensen zijn die hun post willen.
Uit het oogpunt van service geef ik ze hun post direct, maar het houdt wel op als je 5 mensen (grote flat) achter elkaar krijgt :')
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:01:48 #109
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_100265399
Ik doe dat echt niet, ze wachten maar die paar minuten en anders hebben ze pech.
"Ja ik moet nu weg en ..." of "Kleine moeite toch .." ... krijg ik hier het meest te horen, jammer dan.
pi_100265577
Toppunt vind ik trouwens wel dat als ik de post dan ook daadwerkelijk geef, ze het met dezelfde snelheid weer in hun brievenbus gooien, onder het mom: niet belangrijk.
Ja hallo.. -O-
pi_100269108
Heel weinig post inderdaad ... zonder de seizoensgidsen van VI had mijn wijk denk ik wel in 1 tas gekund. Met een beetje dikke HAH zit ik op 9 tassen normaal. Om 12.00 uur ook a klaar :)
pi_100271252
Weet iemand of ik de reparatiekosten van mijn fiets door PostNL kan laten betalen. Of is de fietsvergoeding daar voor?
pi_100271540
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
Heel weinig post inderdaad ... zonder de seizoensgidsen van VI had mijn wijk denk ik wel in 1 tas gekund. Met een beetje dikke HAH zit ik op 9 tassen normaal. Om 12.00 uur ook a klaar :)
Normaal gesproken zijn de seizoensgidsen altijd een dag later. Morgen hier de hele lading gidsen.
pi_100272354
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:39 schreef Little-Pea het volgende:
Weet iemand of ik de reparatiekosten van mijn fiets door PostNL kan laten betalen. Of is de fietsvergoeding daar voor?
Als je postbezorger bent kun je de reparatiekosten declareren, als je iets anders bent en een fietsvergoeding ontvangt uiteraard niet :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 augustus 2011 @ 17:49:26 #115
Maffe Fries
pi_100279106
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Gebeurt wel eens ja. Meestal geen probleem, maar bij kinderen weiger ik steevast.
pi_100279816
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gebeurt wel eens ja. Meestal geen probleem, maar bij kinderen weiger ik steevast.
waarom dat? :)

ik had vandaag 2 kleine wijkjes, een opdeelstuk en de MAD/ZAD voor het hele postcodegebied van mijn team. Waren er maar 16, dus dat viel mee. Wel nog een dik half uur moeten zeiken voor een auto.. pfft..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 augustus 2011 @ 18:07:12 #117
Maffe Fries
pi_100279918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:05 schreef sbientje het volgende:

[..]

waarom dat? :)
Ik wil niet dat ze elkaar gaan beschieten en dat ik er dan gezeur mee krijg.
pi_100280377
Kinderen laten ze ook op de straat vallen waar je weer gezeik over krijgt. Been there done that.
Ook vinden de ouders het vaak niet zo leuk.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:35:26 #119
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100280866
Erg vreemd, ik liep vandaag eerst mijn 1e wijk, waarna ik de zakken van mijn tweede wijk wou ophalen, maar die waren inmiddels al door iemand anders meegenomen. :{
pi_100281061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:35 schreef BBQSausage het volgende:
Erg vreemd, ik liep vandaag eerst mijn 1e wijk, waarna ik de zakken van mijn tweede wijk wou ophalen, maar die waren inmiddels al door iemand anders meegenomen. :{
Zal wel een foutje in de planning zijn, dat wil wel "eens" voorkomen.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:43:26 #121
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100281190
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zal wel een foutje in de planning zijn, dat wil wel "eens" voorkomen.
Vond het achteraf wel prima, heb echt gigantische last van m'n benen, mja. Wel weer een paar keer voor niks heen en weer gereden.
pi_100311448
haha wat een leuke HAH van de gamma
pi_100312301
Nou. Je blijft lachen met die lui :P
pi_100312337
Voor de afwisseling vandaag eens een leuke dag meegemaakt.

1. Gamma HAH uit naam van buren. Vorige keer was ie zogenaamd van je familie op vakantie. What's next? Kaartje van je overleden oma uit de hemel die zegt dat je tuin toe is aan vernieuwing? :D Ik kan de humor er zelf wel van inzien, maar sommige zure Nederlanders blijkbaar niet :P

2. Sommige mensen hebben echt niks beters te doen in de vakantie. Vrouw komt naar buiten gestormd om 'verhaal' te halen waarom ze vandaag pas de Veronica gids heeft gekregen en haar buren (die op vakantie zijn en zij de post voor uithaalt) hem dinsdag al hadden :D

3. Brief van een Nederlands pornobedrijf aan een vrouwelijke bewoner (aan haar 'echte' naam) uit mijn straat. Wist niet dat ze bijverdiende als webcam/model :D Sowieso stom van dat bedrijf om gewoon logo+naam op enveloppe te zetten... :P

4. WARM weer!!! Lang leve de supermarkt om de hoek waar ik altijd een bakkie koffie haal tijdens mijn ronde! :D

5. Vandaag alle tijdschriften en gidsen al mee. Ben zeer benieuwd wat er morgen overblijft :D ('t is dat het niet kan maar anders konden ze beter de post van vrijdag bewaren zodat ik zaterdag maar 1 keer hoef te lopen en morgen vrij heb :P Post van morgen stelt niet veel voor).

En last but not least.... klagende postbezorgers (waar we hier op het VBG al een tekort van hebben) :D De TC en PB+ hebben besloten om geen HAH lijsten meer op depots te hangen. Anders zouden postbezorgers zien dat er op sommige dagen wel erg veel (en zware) HAH is en zijn ze bang dat de bezorgers niet komen opdagen. :D

_O- Wat een bedrijf werken we tegenwoordig ook voor :N
pi_100313518
Dat laatste :') Denk dat dat alleen maar averechts werkt. Superbeleid hoor, denk dat ze dan op het depot komen 10 tassen zien en er weer vandoor gaan. Didoza maar eigenlijk al het beleid qua reorganisatie is een beetje een kleren van de keizer verhaal geworden.

Pornobedrijven zijn wel lachen ja. Altijd "discreet" verpakt maar iedereen weet wel wat er in een witte envelop uit Hulst zit. Echt lachen zijn die aanmaningen die ze versturen, die zijn opeens niet zo discreet. Heel groot "aanmaning" en PABO er op.
Weer viel me wel mee, had ingesteld op regen.

[ Bericht 9% gewijzigd door carboni op 04-08-2011 14:39:36 ]
pi_100315474
Ook een lekker dagje gehad vandaag! :) Wel een beetje erg warm, morgen toch maar een korte broek aan denk! HAH van de Gamma was inderdaad leuk, sommige mensen keken echt heel vreemd!

Vandaag te horen gekregen dat ik nog een jaartje mag blijven, i.p.v. tot september. En eindelijk m'n TNT-shirt gehad, hoor ik er tenminste echt bij! :P
pi_100317865
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:55 schreef Deezertje het volgende:

En last but not least.... klagende postbezorgers (waar we hier op het VBG al een tekort van hebben) :D De TC en PB+ hebben besloten om geen HAH lijsten meer op depots te hangen. Anders zouden postbezorgers zien dat er op sommige dagen wel erg veel (en zware) HAH is en zijn ze bang dat de bezorgers niet komen opdagen. :D
Dat gaat wel erg ver maar ik merk ook dat veel pb+'s en TC's er zo'n manier van werken op na houden. Bewust informatie achterhouden ipv meteen vertellen dat er morgen nog 4 wijken open liggen en dat die opgedeeld moeten worden, een dag vantevoren iemand vertellen dat hij nog een wijk van 3 uur bovenop zijn normale dienst krijgt terwijl ze dat al de hele week wisten etc etc.

Ze zetten mensen gewoon voor het blok door te doen alsof het acute incidenten zijn, en ja, op de korte termijn werkt dat omdat mensen dan eerder geneigd zijn iets extra's te doen. Op de lange termijn werkt dat niet omdat iedereen die wat langer mee loopt die trucjes kent en juist over de zeik gaan omdat ze er zo laat mee komen en mensen dan op het allerlaatste moment hun dagplanning weer overhoop moeten gooien.

Dat laatste schijnt ook heel moeilijk te begrijpen te zijn. Het bedrijf heeft de laatste 10 jaar een omslag gemaakt naar een parttime cultuur, maar van die parttimers wordt wel verwacht dat ze 6 dagen in de week klaar staan om op stel en sprong alle gaten op te vullen. Tja, als jij huisvrouwen/mannen aanneemt met het lokkertje dat je terwijl je kinderen op school zitten snel wat bij kan verdienen moet je niet raar opkijken dat die om 4 uur klaar willen zijn om naar huis te gaan naar de kinderen en het huishouden.
pi_100317922
Ik vind die Gamma-grappen trouwens ontzettend irritant. Vandaag dachten ook weer een paar mensen een leuk kaartje te krijgen is het zo'n schijtding van de gamma :r .

Een paar maanden geleden hadden ze van die dingen die leken op een kennisgeving van de pakketchauffeur. Kreeg ik verschillende mensen boos achter me aan dat ze wél thuis waren. Ja, lachen hoor, die Gamma :')
pi_100318346
Ik vind het ook maar een flauwe actie van Gamma.
pi_100319458
quote:
13s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:24 schreef lololo het volgende:
Ik vind die Gamma-grappen trouwens ontzettend irritant. Vandaag dachten ook weer een paar mensen een leuk kaartje te krijgen is het zo'n schijtding van de gamma :r .

Een paar maanden geleden hadden ze van die dingen die leken op een kennisgeving van de pakketchauffeur. Kreeg ik verschillende mensen boos achter me aan dat ze wél thuis waren. Ja, lachen hoor, die Gamma :')
_O- _O- _O-
pi_100319671
Dat kan ik me ook nog wel herinneren, ja. Inclusief een paar verwilderde mensen in badjas die de deur uit kwamen stormen omdat ze dachten dat ik een pakje had proberen te bezorgen. :')
pi_100319738
ik vind het ook totaal niet grappig, die gammahumor.. Opzouten :D

Verder had ik vandaag echt best veel bezorgwerk, 1,5 wijk en een opdeelstukvan een half uur, heb nu best zere voeten :D maar ja hoort erbij en is morgen wel weer over.

Oh, ik ben trouwens gespot door een collega van de vestiging in dit topic, dus even zwaaien naar alfons ;) :W
pi_100320644
Collega's op Fok. Teh horror :P
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:56:51 #134
202348 Susi
Temple of Love
pi_100320943
Vandaag had ik m'n sollicitatiegesprek. Mogelijk is mijn functie al bezet, maar ik heb evengoed aangegeven niet te willen lopen en een contract van 10 uur p/w getekend. Begin half september.
pi_100321205
weet iemand hoe het staat met de levering van het post in den haag.
wacht nu al tijdje op een belangrijk document en de afgelopen 2 dagen geen post in huis gehad.
pi_100321423
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:08 schreef jeffrey410 het volgende:
weet iemand hoe het staat met de levering van het post in den haag.
wacht nu al tijdje op een belangrijk document en de afgelopen 2 dagen geen post in huis gehad.

Als je zegt in welk vier-cijferig postcodegebied je woont kan ik je misschien helpen.
pi_100321553
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:17 schreef TokenW het volgende:

[..]

Als je zegt in welk vier-cijferig postcodegebied je woont kan ik je misschien helpen.
2512.

dinsdag voor laatst post gehad vandaag alleen stomme reclame. levering zou begin augustus voor zondag zijn,
pi_100321674
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:22 schreef jeffrey410 het volgende:

[..]

2512.

dinsdag voor laatst post gehad vandaag alleen stomme reclame. levering zou begin augustus voor zondag zijn,
Ik zou je graag helpen, maar dat behoort niet tot het gebied waar ik werk.
pi_100321747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:27 schreef TokenW het volgende:

[..]

Ik zou je graag helpen, maar dat behoort niet tot het gebied waar ik werk.
helaas,

weet je wel iets van vertragingen in den haag?
misschien dat er omringend hetzelfde probleem aanwezig is.
pi_100321760
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:22 schreef jeffrey410 het volgende:

[..]

2512.

Maw: pas als het er voor komende zondag niet is is het te laat.
pi_100321814
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:30 schreef lololo het volgende:

[..]

Maw: pas als het er voor komende zondag niet is is het te laat.
misschien verkeerd uitgelegd. had nu al aanwezig moeten zijn. alleen zondag heb ik hem nodig.
pi_100321885
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:32 schreef jeffrey410 het volgende:

[..]

misschien verkeerd uitgelegd. had nu al aanwezig moeten zijn. alleen zondag heb ik hem nodig.
Ah :P

Kan je helaas ook niet helpen.
pi_100321982
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:30 schreef jeffrey410 het volgende:

[..]

helaas,

weet je wel iets van vertragingen in den haag?
misschien dat er omringend hetzelfde probleem aanwezig is.
Er zij altijd wel wat vertragingen, maar bij ons VBG is alles zo goed als schoon. Morgen heb ik een kleine dienst, dan kan ik wel kijken of er iets verkeerd voor de 2512 op ons kantoor is aangekomen. Als je zegt wat voor soort mailing het is, een buspakketje, een gewone brief, een A4 envelop. En de naam van de afzender indien het door een bedrijf wordt verstuurd is ook welhandig.
pi_100322376
het is een normale envelop. deze komt van een voetbalclub meer niet.
pi_100322626
Vet grappig al die beginners die je wijk voorbereiden.
Natuurlijk moeten ze het leren, maar als ik een bundel heb met straat 1 nr. 90 en vervolgens straat 2 nr 120 en straat 221, slaat dat natuurlijk nergens op.
Houdt de boel ook ontzettend op.
pi_100323035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:54 schreef jeffrey410 het volgende:
het is een normale envelop. deze komt van een voetbalclub meer niet.
Morgen laat ik je wel weten of ik hem gevonden heb of niet, maar ga nergens vanuit, want mijn vestiging is slechts 1 van de velen.
pi_100323216
quote:
15s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Natuurlijk moeten ze het leren, maar als ik een bundel heb met straat 1 nr. 90 en vervolgens straat 2 nr 120 en straat 221, slaat dat natuurlijk nergens op.
gaan er rond deze tijd veel dingen fout in deze wijk?
pi_100323231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:12 schreef TokenW het volgende:

[..]

Morgen laat ik je wel weten of ik hem gevonden heb of niet, maar ga nergens vanuit, want mijn vestiging is slechts 1 van de velen.
alvast bedankt voor de moeite!
pi_100323309
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:17 schreef jeffrey410 het volgende:

[..]

gaan er rond deze tijd veel dingen fout in deze wijk?
Geen idee,
ik bezorg niet in jouw wijk :)
pi_100323339
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Geen idee,
ik bezorg niet in jouw wijk :)
Dat is waarschijnlijk niet wat hij bedoelde.
pi_100323382
Oh mijn wijk..

Mja, als verklaring heb je natuurlijk dat er veel meer uitzendkrachten zijn, omdat de vaste krachten op vakantie gaan...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 augustus 2011 @ 19:46:56 #152
Maffe Fries
pi_100324475
quote:
15s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hebben wij geen last van. In mijn team zijn er tegenwoordig alleen vaste krachten die sorteren. Ben zelf een van de laatsten die opgeleid is om dat te mogen. En ja, dat is al weer even geleden dat ik het geleerd heb.

Vandaag voor de tweede keer een bepaalde wijk gelopen en dit keer was ik met reclame ruim binnen tijd en dat terwijl nog niet alles soepel verliep, dus er kunnen nog wat minuutjes af :P
pi_100325369
Ik geef gewoon altijd de uren door die voor de wijk staan met of zonder HAH, ook al loop ik soms veel sneller. Waarom zou ik minder laten uitbetalen dan mogelijk is? ;) Heb de grootste wijk van het VBG dus ze zijn allang blij dat ik netjes binnen de uren blijf :P

Morgen geen HAH dus met een beetje doorlopen blijf ik binnen de 2 uur, maar geef gewoon 3 uur door (dat is de tijd zonder HAH, met HAH kom je al snel boven de 4 uur uit). Niemand op het VBG die het hier sneller kan lopen hoor ;) (en de wijk wil).

Dus mensen die een grote en niet gewilde wijk lopen (maar hem zelf wel leuk vinden zoals ik) bevinden zich vooralsnog in een 'luxepositie' bij de TNT.

De postbezorger die het normaal doordeweeks doet werkt niet foutloos. Krijg op zaterdag vaak klachten. Maar gelukkig weten de mensen na 4/5 jaar wel dat ik de wijk altijd op de zaterdag bezorg en foutloos :)

[ Bericht 23% gewijzigd door Deezertje op 04-08-2011 20:15:23 ]
pi_100330476
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:07 schreef Deezertje het volgende:
Ik geef gewoon altijd de uren door die voor de wijk staan met of zonder HAH, ook al loop ik soms veel sneller. Waarom zou ik minder laten uitbetalen dan mogelijk is? ;) Heb de grootste wijk van het VBG dus ze zijn allang blij dat ik netjes binnen de uren blijf :P

Morgen geen HAH dus met een beetje doorlopen blijf ik binnen de 2 uur, maar geef gewoon 3 uur door (dat is de tijd zonder HAH, met HAH kom je al snel boven de 4 uur uit). Niemand op het VBG die het hier sneller kan lopen hoor ;) (en de wijk wil).

Dus mensen die een grote en niet gewilde wijk lopen (maar hem zelf wel leuk vinden zoals ik) bevinden zich vooralsnog in een 'luxepositie' bij de TNT.

De postbezorger die het normaal doordeweeks doet werkt niet foutloos. Krijg op zaterdag vaak klachten. Maar gelukkig weten de mensen na 4/5 jaar wel dat ik de wijk altijd op de zaterdag bezorg en foutloos :)
Krijgen jullie daar dan geen verdeelkant in de zomer?
pi_100330879
Ben trouwens een soort van belaagd door een loslopende hond :')
Hebben jullie daar geen last van gehad?
pi_100331048
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:58 schreef TokenW het volgende:

[..]

Nee. Ik werk op een van de weinige VBG's die nog gewoon netjes alle uren uitbetalen, ook al is het rustig. Vaste tijd = vaste tijd ook bij weinig post. Fulltimers die al 5-10 jaar horen dat ze eruit moeten werken hier ook nog gewoon steeds met dezelfde diensten etc. :)

Management per VBG scheelt lokaal erg veel, gelukkig niets te klagen hier :)
Waar sommige VBG's juist proberen de fulltimers eruit werken door een slootvracht postbezorgers in dienst te nemen, valt het hier mee. Liever mensen waarvan je op aan kan dan bezorgers die elke keer een paar maanden blijven en 't dan voor gezien houden... Vaste contracten worden waar mogelijk gewoon nog uitgedeeld of met een jaar verlengd (maar dan alleen aan mensen die er lang werken en waar je dus ook wat aan hebt).

Ik kan je nu al zeggen dat het plan met centrale sorteerlocaties (en daar dan ALLE post sorteren op straat enz.) een groot fiasco wordt. Hoe willen ze juiste sortering (én niet te vergeten juiste looproute) garanderen? Gaan er soms van elke vestiging straks een paar mensen in zo'n groot voorbereidingscentrum werken?

Wel lachen trouwens dat ze nu al meer locaties nodig hebben (of locaties niet doorgaan omdat ze niet op tijd waren gekocht)... :D Beloofd veel goed voor de toekomst.
pi_100331722
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee. Ik werk op een van de weinige VBG's die nog gewoon netjes alle uren uitbetalen, ook al is het rustig. Vaste tijd = vaste tijd ook bij weinig post. Fulltimers die al 5-10 jaar horen dat ze eruit moeten werken hier ook nog gewoon steeds met dezelfde diensten etc. :)

Management per VBG scheelt lokaal erg veel, gelukkig niets te klagen hier :)
Waar sommige VBG's juist proberen de fulltimers eruit werken door een slootvracht postbezorgers in dienst te nemen, valt het hier mee. Liever mensen waarvan je op aan kan dan bezorgers die elke keer een paar maanden blijven en 't dan voor gezien houden... Vaste contracten worden waar mogelijk gewoon nog uitgedeeld of met een jaar verlengd (maar dan alleen aan mensen die er lang werken en waar je dus ook wat aan hebt).

Ik kan je nu al zeggen dat het plan met centrale sorteerlocaties (en daar dan ALLE post sorteren op straat enz.) een groot fiasco wordt. Hoe willen ze juiste sortering (én niet te vergeten juiste looproute) garanderen? Gaan er soms van elke vestiging straks een paar mensen in zo'n groot voorbereidingscentrum werken?

Wel lachen trouwens dat ze nu al meer locaties nodig hebben (of locaties niet doorgaan omdat ze niet op tijd waren gekocht)... :D Beloofd veel goed voor de toekomst.
Mijnteamcoach betaalt ook gewoon netjes alle uren uit, helaas werkt hij maar eens in de 2 weken op maandag, waardoor er wel eens iets mis gaat omdat de andere teamcoach iets minder zorgvuldig is met boeken. Maar daarvoor zij die Harmony-uitdraaien. Maar een verdeelkant in de zomer zonder HAH is toch vrij normaal aangezien je in de uitvoering met wat voor wijk ook altijd aanmerkelijk sneller bent.
pi_100331895
idd, een stukje opdelen is volgens mij vrij standaard in de zomer. Overigens met dat HAH ben je geen spat sneller dan normaal (of iig nauwelijks). Op dinsdag hebben wij dus ook geen opdeelwijken 8-) .Woensdag t/m vrijdag.. Ik heb m deze week, mijn collega heeft het vorige week gedaan (wij delen een opdeelstuk haha)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:28:05 #159
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100332065
-O- Vond die HAH maar irritant, vooral vandaag. Was anders veel sneller klaar geweest. Nu gewoon van 13:00 tot 16:45 bezig geweest ;(
pi_100332137
Opdeelwijken doen ze bij ons niet. Hier trekken ze gewoon 20% van je tijd af. Vooral voor de fulltimers een probleem aangezien die dan iets van 7,5 uur extra zouden moeten doen qua werk per week. Alleen is er geen extra werk en kunnen ze het alleen nog enigszins compenseren door iedere zaterdag te werken. Maar goed, aangezien ze 1 keer in de 2 weken sowieso al moesten werken op zaterdag lopen ze dan nog steeds 1 keer in de 2 weken een tekort op van 7,5 uur.
pi_100332424
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ben trouwens een soort van belaagd door een loslopende hond :')
Hebben jullie daar geen last van gehad?
Nu je het zegt, ik werd vandaag wel een paar keer door een hond bestormd. Een stom klein teckeltje en een vieze grijze hond met krulletjes. Veel honden hebben echt iets tegen postbodes :P

Ze zijn bij ons al weken bezig met het opdelen van wijken. Ik snap het niet echt, volgens mij is het efficiënter om een wijk gewoon door één iemand te laten lopen in plaats van door een stuk of zes verschillende mensen die dan weer allemaal een half uur extra schrijven (ik wel in ieder geval :P).
pi_100338284
opdelen is echt waardeloos inderdaad. Dit jaar gelukkig niet, maar vorig jaar moest ik bijna twintig minuten extra fietsen om tien minuten te bezorgen.
pi_100338331
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:34 schreef pussywillow het volgende:

[..]
Nu je het zegt, ik werd vandaag wel een paar keer door een hond bestormd. Een stom klein teckeltje en een vieze grijze hond met krulletjes. Veel honden hebben echt iets tegen postbodes :P
Hier zit ook precies zo'n hond. Als ie naar buiten kan, probeert ie me zelfs te bijten }:|
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:35:00 #164
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_100338624
Gamma was leuk. Stapeltje in de broekzak, kon er zo een pakken. Ging niet veel langzamer dan zonder HAH. Had alleen wel tekort :P Werd ook pas 15.30 gebeld (had geen wijk die dag) door een in paniek verkerende PB+ of ik die wijk wilde lopen omdat er iemand op vakantie was wat ze niet wisten :')
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 01:50:20 #165
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100340758
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:35 schreef JochemP het volgende:
Gamma was leuk. Stapeltje in de broekzak, kon er zo een pakken. Ging niet veel langzamer dan zonder HAH. Had alleen wel tekort :P Werd ook pas 15.30 gebeld (had geen wijk die dag) door een in paniek verkerende PB+ of ik die wijk wilde lopen omdat er iemand op vakantie was wat ze niet wisten :')
De communicatie daar, top! :P
pi_100343547
Ik vind het altijd zo opmerkelijk dat ze niet "weten" dat er iemand vrij heeft.
Voorbeeldje, ik zeg tegen de postbode+ op dinsdagochtend: woensdag ben ik vrij.
Word ik dinsdag laat in de middag gebeld dat ik morgen dezelfde wijk heb.

:')
pi_100344290
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:28 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Hier zit ook precies zo'n hond. Als ie naar buiten kan, probeert ie me zelfs te bijten }:|
Ik dacht ook altijd dat dat clichés waren, vetes tussen postbodes en honden, maar ik heb er ook een paar in m'n wijk hoor... :{

Sommigen zitten alleen te blaffen achter de deur, daar ben ik dan niet echt van onder de indruk ofzo. Maar eentje is echt agressief; die blaft niet eens, maar die gooit zich gewoon steeds met z'n volle gewicht tegen de voordeur, waardoor de voordeur soms gewoon trilt in de scharnieren...

En één klein hondje, die altijd de post weer terug uit de brievenbus duwt met z'n pootjes, die is dan nog wel grappig! :P
pi_100345068
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:58 schreef TokenW het volgende:

[..]

Wij delen alleen wijken op als er geen bezorgers voor te vinden zijn. Zelfs midden in de zomerdip hebben we nog werk zat. Dat wordt 'lachen' straks in september als alle tijdelijke krachten weer weg zijn en de post weer enorm toeneemt.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:03:33 #169
337898 leay
Who? She!
pi_100345078
Ah vreselijk honden!
Blaffen zodra ik langs loop/ fiets.

1 keer gebeten door zo'n kleintje, sinds dien mag ik die post in de schuur leggen haha!
Nee ik hou niet zo van de honden in mijn wijk, wat ik dan wel grappig vind zijn de honden die de post verscheuren zodra je het door de deur hebt gedaan :')
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:20:53 #170
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100349039
:') Hier had ik het gisteren nog over met m'n broer (hij bezorgt ook post). Ik heb heel vaak, dat wanneer ik de post net door de brievenbus heb gegooid, en net weer wegloop, ik een doffe knal hoor, wat dus een hond blijkt te zijn die falend tegen de deur is aangesprongen. _O- En mijn broer heeft inderdaad heel vaak dat de post uit z'n vingers wordt getrokken door een hond, en dan keihard heen en weer wordt gezwaait in de bek van die hond, waarna het compleet verscheurd op de grond terecht komt. :D
pi_100349121
Was vandaag zoals verwacht erg weinig post.
Moet morgen weer werken, zelfde wijk, HAH + Makro.
Konden ze me beter vandaag al de HAH meegeven ipv morgen (sneller weekend!) maar dat doen ze niet... :(

Ben benieuwd wat er morgen voor post is, alle tijdschriften en bankafschriften zijn al bezorgd...

Loop liever met volle tassen + HAH dan halflege tassen waar je eigenlijk veel huizen kan overslaan + HAH moeten bezorgen... :(

En krijg net post van Sandd binnen via een ANDER postbedrijf (aan de fietstassen te zien). Huurt Sandd tegenwoordig bezorgers van andere concurrenten in om haar eigen post te laten bezorgen?! :D

En kunnen TNT of Sandd trouwens niks doen tegen bedrijven die post met het TNT logo via Sandd verzenden? Dan krijgen wij alsnog alle klachten maar na de code onderaan het adres is te zien dat het van Sandd is (maar dus wel met het TNT logo of TNT post port betaald...). Erg vervelend!

[ Bericht 31% gewijzigd door Deezertje op 05-08-2011 12:54:28 ]
pi_100350295
Hier hadden we nog steeds een Ziggo mailing. :(
pi_100350641
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:59 schreef Zipportal het volgende:
Hier hadden we nog steeds een Ziggo mailing. :(
Selekt Mail is overgenomen door Sandd, dus zelfde bedrijf.
lama
pi_100352754
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:23 schreef Deezertje het volgende:
En kunnen TNT of Sandd trouwens niks doen tegen bedrijven die post met het TNT logo via Sandd verzenden? Dan krijgen wij alsnog alle klachten maar na de code onderaan het adres is te zien dat het van Sandd is (maar dus wel met het TNT logo of TNT post port betaald...). Erg vervelend!
Inderdaad ja! Vorige week kwam er een man naar me toe, waarom ik zijn post midden op straat had gegooid/laten liggen. Lag op een plek waar ik sowieso m'n fiets nooit zet, en als ik daar langsgelopen was, had ik zijn post al bezorgd (want ik loop die straat omgekeerd). Ik zo braaf mogelijk uitleggen dat het waarschijnlijk een ander bezorgbedrijf geweest was, maar dat geloofde-ie niet. "Nee hoor, want er stond echt TNT op!"

Vandaag ook iemand van Sandd die net voor mij een straat gelopen had, overal stak de post nog uit de brievenbussen. :N Heb het maar netjes naar binnen geduwd op de adressen waar ik ook moest zijn (die bewoners kunnen er immers ook niets aan doen), maar had zo weinig post dat ik lang niet alle huizen gehad heb.
pi_100353274
VSP (dochter van PostNL) is helemaal erg daarin, die sturen alles met "TNT Post port betaald" staat alleen ergens kleins VSP op.
pi_100353517
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 14:25 schreef carboni het volgende:
VSP (dochter van PostNL) is helemaal erg daarin, die sturen alles met "TNT Post port betaald" staat alleen ergens kleins VSP op.
Als er geen bezorger van VSP is in een wijk gaat het ook gewoon met normale post mee.
lama
pi_100353548
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 14:25 schreef carboni het volgende:
Word hier zelfs bezorgt door Post NL
pi_100354085
Hier kunnen ze voor VSP ook al maanden niemand krijgen dus bezorgen we ook alles gewoon...

Over VSP gesproken: denken ze nou echt dat een gemiddelde huisvrouw dit filmpje over het sorteren van post snapt? _O-
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:01:55 #179
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100359375
Zo, ook weer thuis. Van 12:30 tot 15:45 bezig geweest, zo jammer aan mijn wijken, als er bijna niks aan post is, is het totaal ongeveer 3 uurtjes, maar is er veel post, en HAH, dan kan het zo 4 uur per wijk duren ;(
pi_100359786
WTF, hoeveel moeite kost het om mij over te laten plaatsen bij een sorteercentrum?! Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik wil grag van jullie horen wat de procedure is voor het overplaatsten naar een andere vestiging.
Uw ADH vitamine Worst
pi_100361295
Ik vroeg mij af, ik wil graag parttime werken als koerier. Is het dan het handigst om via de site te solliciteren? :P
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_100362272
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 14:44 schreef Deezertje het volgende:
Hier kunnen ze voor VSP ook al maanden niemand krijgen dus bezorgen we ook alles gewoon...

Over VSP gesproken: denken ze nou echt dat een gemiddelde huisvrouw dit filmpje over het sorteren van post snapt? _O-
Onnodig omslachtig als je bedenkt dat je gemiddeld maar iets van 300 poststukken hebt voor een wijk van 1000 adressen. Ik heb een half jaar voor dat kansloze kluppie gelopen, maar omdat het volume laag was en de wijken groot verdiende je er geen kloot mee. Alleen eens per kwartaal met die Ziggo-zooi was het lonend. De hoeveelheid was meestal dermate klein dat het voldoende was om op straatnaam te sorteren en dan direct op loopvolgorde te knallen. Dat laatste deed ik overigens mbv van een uit het rommelhok van TNT ontvreemd afgedankt zetblok.
pi_100363176
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Onnodig omslachtig als je bedenkt dat je gemiddeld maar iets van 300 poststukken hebt voor een wijk van 1000 adressen. Ik heb een half jaar voor dat kansloze kluppie gelopen, maar omdat het volume laag was en de wijken groot verdiende je er geen kloot mee. Alleen eens per kwartaal met die Ziggo-zooi was het lonend. De hoeveelheid was meestal dermate klein dat het voldoende was om op straatnaam te sorteren en dan direct op loopvolgorde te knallen. Dat laatste deed ik overigens mbv van een uit het rommelhok van TNT ontvreemd afgedankt zetblok.
300 voor 1000 adressen? rofl dat is zo'n beetje een maandagdienst. Dan is ingooien ook verloren moeite.
Maar weet niet waar die onzin dan vandaan komt met dat TNT doorsluist naar VSP. 300 meer of minder merk je niet eens.
pi_100363363
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 14:44 schreef Deezertje het volgende:

Hoe dom denk je dat huisvrouwen zijn??
pi_100365020
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:53 schreef Troeta het volgende:

[..]

Hoe dom denk je dat huisvrouwen zijn??
Dat hangt helemaal van de huisvrouw af maar het soort dat wij gemiddeld krijgen als postbezorgster is niet al te snugger. En als ik zie wat voor kneusjes ze bij Sandd en VSP hebben lopen over het algemeen denk ik dat dit voor veel van die exemplaren nog behoorlijk ingewikkeld is.
pi_100365245
Slimme huisvrouwen gaan echt niet voor minimumloon beetje post lopen. Ze proberen ze te trekken door te beloven dat het precies binnen schooltijd kan..
Met wijken die pas op zn vroegst om 11 uur op het depot staan werkt dat zeker ja :') Scholen beginnen hier s';middag's om 13.00 tot 15.15 dus dat pas niet echt he, laat staan op de woensdagmiddag. Dus als je ook nog kinderopvang moet regelen blijft er al helemaal niks over.
Daarom werken die huisvrouwen vaker voor sandd, kun je het s'ochtends doen. Hoewel ik vermoed dat je dan gewoon onder minimumloon werkt.
pi_100365298
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:38 schreef carboni het volgende:
Slimme huisvrouwen gaan echt niet voor minimumloon beetje post lopen. Ze proberen ze te trekken door te beloven dat het precies binnen schooltijd kan..
Met wijken die pas op zn vroegst om 11 uur op het depot staan werkt dat zeker ja :') Scholen beginnen hier s';middag's om 13.00 tot 15.15 dus dat pas niet echt he, laat staan op de woensdagmiddag. Dus als je ook nog kinderopvang moet regelen blijft er al helemaal niks over.
Daarom werken die huisvrouwen vaker voor sandd, kun je het s'ochtends doen. Hoewel ik vermoed dat je dan gewoon onder minimumloon werkt.
In de praktijk werk je vaak onder minimumloon als je per stuk betaald krijgt in de post branche ja.
pi_100365333
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:38 schreef carboni het volgende:
Ligt eraan hoe snel je bent denk ik. Zelf loop ik sommige wijken van 2 uur gewoon in 45 minuten. Deze week ook steeds rond 12 uur, half 1 klaar terwijl mijn dienst tot half 2 staat. Ja oké zomerdal, maar we mogen wel wat extra's doen.
lama
pi_100365372
Iemand die weet wanneer de postanaal kleding er aan komt en hoe die er uit ziet?
Ben benieuwd of ze net als bij de TPG/PTT naar TNT overgang al het oude troep weer aan een dorpje in afrika gaan schenken.
Krijg je dit soort taferelen

Wat waren die uniformen lelijk zeg
pi_100365955
Ik vond ze stukken beter dan die oranje muik :X
pi_100366273
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:55 schreef lololo het volgende:
Ik vond ze stukken beter dan die oranje muik :X
Overhemd van TNT vind ik wel mooi, polo ook wel maar van vies spul gemaakt gaat snel stinken.
lama
pi_100366629
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:03 schreef lbeew het volgende:

[..]

Overhemd van TNT vind ik wel mooi, polo ook wel maar van vies spul gemaakt gaat snel stinken.
Die nieuwe met dat fellere oranje en dunner spul? Heb nog zo'n ouwe maar die is veel te warm bij alles meer dan 20c
pi_100367072
Die polo's zijn van polyester. Ik heb ook liever katoen, maar ja, een gegeven paard... :P
pi_100368112
Volgens Buienradar (http://www.buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uur) morgen rond 11 uur kans op flinke regenbuien en beetje onweer... met een beetje geluk weer om 9 uur de straat op morgen, maar doe minimaal 3,5 uur over de wijk met HAH dus kom zo rond 12.30 uit als eindtijd... dan zit ik middenin de buien!! :(

Voorgaande zaterdagen zeiden ze ook dat 't ging regenen, toen alle dagen droog gehouden... :)
pi_100369132
Hier aan de kust maar 0,4 mm. Dat is niet meer dan motregen en eigenlijk best lekker in de zomer.
pi_100370441
Hier zou het om 13:00 moeten gaan regenen... Ach als ik stilletjes het pand verlaat en telefoon uitzet moet dat lukken :D
pi_100372572
vandaag wederom weer geen post en ook geen huis aan huis. begint een beetje vreemd te worden...
pi_100372848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:15 schreef jeffrey410 het volgende:
vandaag wederom weer geen post en ook geen huis aan huis. begint een beetje vreemd te worden...
Heb op mijn vestiging ook niks kunnen vinden van de 2512 wat aan jouw beschrijving voldeed. Er is op vrijdag trouwens ook geen HAH. Gisteren zou je zo'n kleine Gamma-folder gehad moeten hebben.
pi_100374540
Gisteren was ik post aan het bezorgen. Net nadat ik de post in een brievenbus had gemikt, werd er keihard op een raam getikt. Ik keek dus zo naar het raam en ik zag een vrouw iets hard roepen. Nou ik ging dus naar de voordeur en mevrouw ook, maar ze bleef gewoon achter de voordeur staan :S. Ik moest zelfs de brievenbus openen om haar beter te verstaan, want ze zat te mij te verwijten dat ik altijd de post verkeerd bezorgd bij haar. Ik probeerde haar uit te leggen dat het misschien ook een andere postbezorger kon zijn die voor een ander bedrijf bezorgt, maar mevrouw wou helemaal niet luisteren en gaf mij de schuld. Toen had ik uitgelegd dat als het mijn schuld was ik daar voortaan nog beter zal opletten (niet dat ik het niet deed! ik ben best zorgvuldig). Ook had ik gezegd dat ik mezelf herinnerde dat ik 1 keer post bij haar verkeerd naar binnen had gedaan, dat eigenlijk bestemd was voor haar buren, maar toen had ik netjes een excuusbrief bij haar naar binnen gedaan. Mevrouw kon alleen dingen roepen als: Schandalig! Ik dien een klacht in! Er viel gewoon niet met haar te praten. Toen had ik gezegd is prima mevrouw.

Dit was dus gisteren gebeurd en vandaag moest ik daar weer post bezorgen :(... en jahoor ik deed wat in haar brievenbus en ze tikt weer op het raam en begint weer hetzelfde als gisteren dingen te zeggen zoals: Schandalig! Er wordt niet goed bezorgd! Ik dien een klacht in. Ik was toen wel naar haar brievenbus gelopen en open gedaan (aangezien ze weer niet de voordeur opendeed :S ) en heb tegen haar gezegd: Mevrouw dat heb ik al gisteren van u gehoord. Ik zal beter opletten, maar dan wel met de post dat ik bezorg! Succes met klacht indienen!

Wat moet ik nou in deze situatie? Want morgen moet ik weer daar post bezorgen en het lijkt me zo irritant als ze altijd op het raam tikt als ik daar bezorg :S Ik heb het idee dat ze niet helemaal 100 procent is, want ze doet de voordeur niet open en kon alleen maar tegen een wildvreemde schreeuwen :S hmm.... Nog meer mensen die zulke rare situaties meemaken?
juistja
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:08:53 #200
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_100374847
Wat je ermee aanmoet? Gewoon melden bij je teamchef oid en verder lekker negeren en vriendelijk lachen als je doorloopt. :D

En ja hoor, genoeg van dat soort momenten meegemaakt.
Hier ook een demente man die alles wat voor z'n vrouw is doodleuk weer mee wil geven omdat z'n naam er niet op staat. ;(
pi_100375112
Ja ben dat ook van plan, maarja is toch best wel irritant als je gewoon normaal je werk wilt doen...en ik vind haar eng hahahahahaha
juistja
pi_100375782
Retour afzender? :D
lama
pi_100375967
Nee zo gemeen ben ik niet! :p blijf professioneel he :p maar heb wel vandaag haar tuinhekje niet dicht gedaan :D omdat ze weer door de brievenbus aan het schreeuwen was...
juistja
pi_100376401
Dat mens is blijkbaar niet helemaal goed snik. Gewoon negeren dus. Als mensen al niet eens het fatsoen in hun donder hebben om de deur open te doen als ze zo nodig iets tegen me willen zeggen dan ben ik er al snel klaar mee. Heb ook wel eens zo'n rare trol gehad die door de brievenbus liep te blèren dat er iets niet goed was, rot op zeg :P
pi_100376543
niet meer naar de bus lopen iig, laat maar kloppen. Ik zou gewoon doen alsof ik eht niet hoorde. 1 keer is leuk, 2 keer kan nog, maar alles daarna wordt vervelend. Zak er maar in.

vandaag was weinig post zeg! ik had gewoon vakjes waar helemaal neits voor was. Gooide mijn rondjessysteem wel in de war, maar wel vlot klaar. Mijn opdeelstuk (zit aan de wijk die ik liep) tussendoor gedaan, ging soepeltjes. Was meer dan een uur eerder klaar dan gisteren, en ikw as nog een half uur later begonnen ook. Kwam goed uit, want mijn collega's kwamen bbq-en vanavond :)
pi_100376758
Ja ben ook van plan om haar voortaan te negeren.... gestoord mens! Ik moest me echt inhouden toen ze tegen me schreeuwde: Ik dien een klacht in!!!ughhhhhh zo maak ik nog eens wat mee
juistja
pi_100378309
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:45 schreef sbientje het volgende:
niet meer naar de bus lopen iig, laat maar kloppen. Ik zou gewoon doen alsof ik eht niet hoorde. 1 keer is leuk, 2 keer kan nog, maar alles daarna wordt vervelend. Zak er maar in.

vandaag was weinig post zeg! ik had gewoon vakjes waar helemaal neits voor was. Gooide mijn rondjessysteem wel in de war, maar wel vlot klaar. Mijn opdeelstuk (zit aan de wijk die ik liep) tussendoor gedaan, ging soepeltjes. Was meer dan een uur eerder klaar dan gisteren, en ikw as nog een half uur later begonnen ook. Kwam goed uit, want mijn collega's kwamen bbq-en vanavond :)
Bij ons worden de mailings van zaterdag altijd op vrijdag meegegeven. De Makro hebben we dit jaar op zaterdag maar 4 keer gezien.
pi_100393530
Toch nog aardig wat post hier vandaag, niet veel rustiger dan op een doorsnee zaterdag. Oa een dike Makro en de TV-gids van omroep Max. Net op tijd klaar, want om kwart over drie barstte hier het noodweer los. Een enorme onweersbui met stortregen, dus die voorspelling van alleen een beetje motregen aan de kust klopte van geen kanten.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 17:10:46 #209
246109 JochemP
pi_100394845
Werd laatst ook uitgescholden door een woeste mevrouw die boos was omdat ik een pakketje door de brievenbus had gedaan. Het was een klein beetje duwen maar het paste prima dacht ik, bleek dat ik de achterkant van haar brievenbus had gemold. :P
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 17:31:22 #210
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100395445
}:| Weer zo'n kutzaterdag voor mij. Was ik klaar met m'n 1e wijk, niks aan de hand, lukte prima, 2.5 uur over gedaan. Haal ik de post voor mijn 2e wijk, complete chaos. Alles lag door elkaar, verkeerde volgordes van post, en bundels die totaal niet klopten, waardeloos. Dus ik heb alles zelf opnieuw moeten sorteren bij het depot. Goed, dus ik kon een kwartier later eindelijk bezorgen. Was ik klaar, en wilde ik m'n lege postzakken terugbrengen, wat staat er bij het depot, een half volle zak voor vier straten. (Ik vond het al raar dat er geen post was voor die straten). ;(
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:59:38 #211
Maffe Fries
pi_100397810
Regen heb ik helaas op de terugweg gehad. Was gelukkig voorbereid en had het regenpak mee.
pi_100399469
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
dus die voorspelling van alleen een beetje motregen aan de kust klopte van geen kanten.
Ja dat,
ik kreeg een bui over me heen waar de honden geen brood van lusten.
pi_100399659
Vandaag weer de postbussen mogen doen om 06.15. Vervolgens voorbereiding, 6 wijken ( we waren nogal onderbezet, maar er was weinig post ) en daarna nog 2 wijken mogen bestellen, 14.45 klaar :)
pi_100400122
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 20:02 schreef Drassss het volgende:
Vandaag weer de postbussen mogen doen om 06.15. Vervolgens voorbereiding, 6 wijken ( we waren nogal onderbezet, maar er was weinig post ) en daarna nog 2 wijken mogen bestellen, 14.45 klaar :)
Goed bezig dan, 6:30 begonnen,16:40 klaar. Vos, 4 wijken voorbereiden (wel behoorlijk grote wijken) en 3 wijken weglopen.
pi_100402453
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:02 schreef thermischbelast het volgende:
Gisteren was ik post aan het bezorgen. Net nadat ik de post in een brievenbus had gemikt, werd er keihard op een raam getikt. Ik keek dus zo naar het raam en ik zag een vrouw iets hard roepen. Nou ik ging dus naar de voordeur en mevrouw ook, maar ze bleef gewoon achter de voordeur staan :S. Ik moest zelfs de brievenbus openen om haar beter te verstaan, want ze zat te mij te verwijten dat ik altijd de post verkeerd bezorgd bij haar. Ik probeerde haar uit te leggen dat het misschien ook een andere postbezorger kon zijn die voor een ander bedrijf bezorgt, maar mevrouw wou helemaal niet luisteren en gaf mij de schuld. Toen had ik uitgelegd dat als het mijn schuld was ik daar voortaan nog beter zal opletten (niet dat ik het niet deed! ik ben best zorgvuldig). Ook had ik gezegd dat ik mezelf herinnerde dat ik 1 keer post bij haar verkeerd naar binnen had gedaan, dat eigenlijk bestemd was voor haar buren, maar toen had ik netjes een excuusbrief bij haar naar binnen gedaan. Mevrouw kon alleen dingen roepen als: Schandalig! Ik dien een klacht in! Er viel gewoon niet met haar te praten. Toen had ik gezegd is prima mevrouw.

Dit was dus gisteren gebeurd en vandaag moest ik daar weer post bezorgen :(... en jahoor ik deed wat in haar brievenbus en ze tikt weer op het raam en begint weer hetzelfde als gisteren dingen te zeggen zoals: Schandalig! Er wordt niet goed bezorgd! Ik dien een klacht in. Ik was toen wel naar haar brievenbus gelopen en open gedaan (aangezien ze weer niet de voordeur opendeed :S ) en heb tegen haar gezegd: Mevrouw dat heb ik al gisteren van u gehoord. Ik zal beter opletten, maar dan wel met de post dat ik bezorg! Succes met klacht indienen!

Wat moet ik nou in deze situatie? Want morgen moet ik weer daar post bezorgen en het lijkt me zo irritant als ze altijd op het raam tikt als ik daar bezorg :S Ik heb het idee dat ze niet helemaal 100 procent is, want ze doet de voordeur niet open en kon alleen maar tegen een wildvreemde schreeuwen :S hmm.... Nog meer mensen die zulke rare situaties meemaken?
in je burgerkleding teruggaa en kijken of ze nog zo bijdehand is
pi_100402513
Iemand nog looptijdinkortingen gekregen?
Hier gaan alle tijden, met 20min per dag verminderd worden binnenkort
helemaal jofel zijn ze niet.
pi_100402577
Ik zou nooit de discussie aangaan met "klanten". Excuses maken en vriendelijk gedag zeggen. Je koopt er toch niks voor en zure mensen die echt heel erg gaan klagen over dat er post fout bezorgd wordt krijg je toch niet meer vrolijk. Zinloze zaak :)
pi_100403122
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:27 schreef Drassss het volgende:
Ik zou nooit de discussie aangaan met "klanten". Excuses maken en vriendelijk gedag zeggen. Je koopt er toch niks voor en zure mensen die echt heel erg gaan klagen over dat er post fout bezorgd wordt krijg je toch niet meer vrolijk. Zinloze zaak :)
Gewoon het nummer van klantenservice geven, problem solved. Krijg je wel een klacht maar TC's nemen tig klachten van 1 adres toch niet serieus.
pi_100403198
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:42 schreef carboni het volgende:

[..]

Gewoon het nummer van klantenservice geven, problem solved. Krijg je wel een klacht maar TC's nemen tig klachten van 1 adres toch niet serieus.
Daarom, als TC's zelfs niet mensen ontslaan, omdat ze vaak te laat op hun werk komen hoef je echt nergens zorgen om te maken _O-
pi_100403249
ik zou ook geen discussie beginnen nee, schiet je toch geen drol mee op :)
pi_100403409
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:44 schreef Drassss het volgende:

[..]

Daarom, als TC's zelfs niet mensen ontslaan, omdat ze vaak te laat op hun werk komen hoef je echt nergens zorgen om te maken _O-
Zijn ze hier streng in hoor, paar keer te laat komen ala maar als je niet komt opdagen ligt je er op staande voet uit.
pi_100403463
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:49 schreef carboni het volgende:

[..]

Zijn ze hier streng in hoor, paar keer te laat komen ala maar als je niet komt opdagen ligt je er op staande voet uit.
Volgens mij komen ze hier wat personeel te kort dus dan graven ze bijna hun eigen graf... te lelijk, maar de realiteit.
pi_100403503
Hoe kun je, met al die depots tegenwoordig, überhaupt controleren hoe laat een postbezorger begint? Zolang die post de volgende ochtend maar weg is maalt niemand er volgens mij om.
pi_100403565
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:44 schreef Drassss het volgende:

[..]

Dat is een goede ja :P Geld alleen voor vaste werknemers misschien maar postbezorgers worden juist geworven om 'je eigen tijd in te delen' en als ze vervolgens om half 5 nog de post bezorgen zijn er flink wat mensen in de buurt boos omdat ze 'te laat' zijn :P

Snap trouwens niet waarom sommige postbezorgers zo laat willen beginnen. Je kunt toch beter vroeg beginnen en dus vroeg klaar zijn? Heb je de 'hele' dag nog voor je...

Zelf vandaag al om 9 uur op straat en zoals verwacht rond 12.45 klaar. Daarvoor nog wat wijken gezet, was niet echt druk. Gelukkig drooggehouden. :) De regen begon hier pas vanavond rond 20.00 uur.

Liep nog langs enkele bewoners die zaten te roddelen over een overbuurman: ''Die hier van tegenover gaat deze maand voor de 2e keer op vakantie. Dat lijkt toch nergens op?!'' En dan gaan ze fluisteren zodra ik langsloop, net alsof ik het niet gehoord heb!!! :') :') :')

Klopt het trouwens dat de Intermediar weg is (langwerpig tijdschrift op donderdag/vrijdag)?
Zag er bij een paar mensen een in de bus zitten maar zelf niet rondgebracht deze week...

Vraag me trouwens wel af wat er zal gebeuren als Sanoma al haar tijdschriften weghaalt bij TNT. Kunnen we dan weer een nieuwe naamswijziging doorvoeren? TVGidsNL? :D

Gisteren trouwens bij veel mensen een brief van de Rabobank moeten bezorgen dat papieren afschriften niet meer worden verstuurd in de toekomst. Verdwijnt helaas steeds meer post en komt, behalve extra HAH, niets voor terug... ;(

Als je kijkt wat we tegenwoordig nog bezorgen naast HAH dan is het wel triest hoor. Bankafschriften (maar die verdwijnen ook steeds meer), tijdschriften, tvgidsen en nog geadresseerde reclame zoals Makro en mailings van UPC/energiebedrijven. Echte post verdwijnt steeds meer...
pi_100403585
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:53 schreef pussywillow het volgende:
Hoe kun je, met al die depots tegenwoordig, überhaupt controleren hoe laat een postbezorger begint? Zolang die post de volgende ochtend maar weg is maalt niemand er volgens mij om.
Regel is dat het voor 17.00 alles in de bus ligt. Ze legen (mappen en dergelijke) die depots s'avonds als het goed is na vijven dus dan zou er geen tas meer moeten liggen (geen idee of er wel actie word ondernomen dan of überhaupt gezien word).
Maar heb meerdere postbezorgers gesproken die elke zaterdag tot half zeven bezig waren :') en dat ook in het rapport schrijven.

Hier hebben ze liever een tekort dan mensen waar je toch niet op kan vertrouwen.
pi_100403646
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:55 schreef carboni het volgende:

[..]

Regel is dat het voor 17.00 alles in de bus ligt. Ze legen (mappen en dergelijke) die depots s'avonds als het goed is na vijven dus dan zou er geen tas meer moeten liggen (geen idee of er wel actie word ondernomen dan of überhaupt gezien word).
Maar heb meerdere postbezorgers gesproken die elke zaterdag tot half zeven bezig waren :') en dat ook in het rapport schrijven.
Hier starten de ritten naar de depots rond half vier. Dus bij ons krijgen ze überhaupt niet de tijd om tot vijf uur te bezorgen. De tassen die er nog staan worden bij de ochtendshift alsnog opgehaald. Liever niet natuurlijk, want soms komen we tassen tekort hier bij de voorbereiding...
pi_100403696
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is een goede ja :P Geld alleen voor vaste werknemers misschien maar postbezorgers worden juist geworven om 'je eigen tijd in te delen' en als ze vervolgens om half 5 nog de post bezorgen zijn er flink wat mensen in de buurt boos omdat ze 'te laat' zijn :P

Snap trouwens niet waarom sommige postbezorgers zo laat willen beginnen. Je kunt toch beter vroeg beginnen en dus vroeg klaar zijn? Heb je de 'hele' dag nog voor je...

Zelf vandaag al om 9 uur op straat en zoals verwacht rond 12.45 klaar. Daarvoor nog wat wijken gezet, was niet echt druk. Gelukkig drooggehouden. :) De regen begon hier pas vanavond rond 20.00 uur.

Liep nog langs enkele bewoners die zaten te roddelen over een overbuurman: ''Die hier van tegenover gaat deze maand voor de 2e keer op vakantie. Dat lijkt toch nergens op?!'' En dan gaan ze fluisteren zodra ik langsloop, net alsof ik het niet gehoord heb!!! :') :') :')

Klopt het trouwens dat de Intermediar weg is (langwerpig tijdschrift op donderdag/vrijdag)?
Zag er bij een paar mensen een in de bus zitten maar zelf niet rondgebracht deze week...

Vraag me trouwens wel af wat er zal gebeuren als Sanoma al haar tijdschriften weghaalt bij TNT. Kunnen we dan weer een nieuwe naamswijziging doorvoeren? TVGidsNL? :D

Gisteren trouwens bij veel mensen een brief van de Rabobank moeten bezorgen dat papieren afschriften niet meer worden verstuurd in de toekomst. Verdwijnt helaas steeds meer post en komt, behalve extra HAH, niets voor terug... ;(

Als je kijkt wat we tegenwoordig nog bezorgen naast HAH dan is het wel triest hoor. Bankafschriften (maar die verdwijnen ook steeds meer), tijdschriften, tvgidsen en nog geadresseerde reclame zoals Makro en mailings van UPC/energiebedrijven. Echte post verdwijnt steeds meer...
Belangrijke post is nog steeds bankpassen, pincodes, trombosekaarten en rouwkaarten. Rest word wel minder ja.
Maar volumes gaan steeds sneller dalen als kwaliteit van de bezorging verder daalt.
pi_100403719
Vergeet de machtige kerstkaartjes niet *O*
pi_100403761
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:00 schreef Drassss het volgende:
Van 3 bij 3 cm :(. KNJ drukte viel vorig jaar echt mee btw.
pi_100403790
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:00 schreef Drassss het volgende:
Heb liever een flinke bundel post met grote en dikke enveloppen dan een hele bundel met kerstkaartjes.... die kan je dan moeilijk vasthouden en als je per ongeluk je bundel laat vallen of in je fietstas door de war gooit ben je een eeuwigheid bezig om alles weer goed te zetten... :')
pi_100403795
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:01 schreef carboni het volgende:

[..]

Van 3 bij 3 cm :(. KNJ drukte viel vorig jaar echt mee btw.
Klopt, toen begon ik bij TNT en ik vond het allemaal wel meevallen. Ja oke, het was best druk en soms dagen tot 5 uur, maar dat kwam vooral door het weer en die 30cm sneeuw :')
pi_100403842
Oh en deze dingen mogen ook worden verboden.
pi_100403872
Mensen sturen steeds minder kaartjes, alles gaat per e-mail, facebook, twitter of sms.
Lekker onpersoonlijk vaak maar beter dan voorbedrukte kaartjes met een spreuk krijgen en eronder 'Groetjes Klaas & Truus' waarvan je weet dat ze gewoon zestig kaarten tegelijk hun naam op hebben geschreven. :P Dan hoeft van mij een kerstkaartje ook niet hoor...
pi_100404265
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:04 schreef Deezertje het volgende:
Mensen sturen steeds minder kaartjes, alles gaat per e-mail, facebook, twitter of sms.
Lekker onpersoonlijk vaak maar beter dan voorbedrukte kaartjes met een spreuk krijgen en eronder 'Groetjes Klaas & Truus' waarvan je weet dat ze gewoon zestig kaarten tegelijk hun naam op hebben geschreven. :P Dan hoeft van mij een kerstkaartje ook niet hoor...
e-cards vidn ik nog erger dan voorbedrukte echte kaartjes.. wat een meuk is dat, met die butmuziek eronder!
pi_100404604
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:17 schreef sbientje het volgende:

[..]

e-cards vidn ik nog erger dan voorbedrukte echte kaartjes.. wat een meuk is dat, met die butmuziek eronder!
Wat dacht je dan van die geluidkaarten (met een muziekje) heb je zo'n zak post of smo kar speelt er een liedje :')
pi_100426636
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:26 schreef carboni het volgende:

[..]

Wat dacht je dan van die geluidkaarten (met een muziekje) heb je zo'n zak post of smo kar speelt er een liedje :')
de tijd dat ik geluidskaarten kreeg is al een decennium achter de rug gelukkig. Voor anderen maakt het me weinig uit wat ze krijgen hahah.. maar in de tas, dan ga ik er toch ff per ongeluk op zitten ;)
pi_100451143
Zo maar weer beginnen.
lama
pi_100452008
Regen komt hier met bakken uit de lucht, ik hoop dat het vanmiddag opklaart ...
pi_100456280
Fuuuu, haat maandagen met regen. Kan nauwelijks snel fietsen in regen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:00:43 #240
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100456610
ik heb serieus medelijden met jullie!
Daarom heb ik zaterdag extra weinig op de bus gedaan! scheelt toch weer 10 pakjes door heel nederland! (brievebuspost)
Tik jag slċ dig mycket hċrt att inte ens Google kan hitta
pi_100457256
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:59 schreef carboni het volgende:

[..]

Belangrijke post is nog steeds bankpassen, pincodes, trombosekaarten en rouwkaarten. Rest word wel minder ja.
Maar volumes gaan steeds sneller dalen als kwaliteit van de bezorging verder daalt.
De kwaliteit van het ophalen laat ook nog wel te wensen over. De normale ophaal chauffeur op mijn werk is normaal een beetje chagrijnig, mischien moeten we 'm eens koffie geven. Maar de vakantiechauffeur heeft nog niet door hoe je met een rolcontainer een drempeltje (van anderhalve centimeter) neemt. Ook niet na drie keer de helft van de pakjes eruit laten vallen. Het is gewoon aandoenlijk, de leercurve van die jongen. O+
pi_100461977
Heb ik weer hoor.
Tot en met zaterdag vrij en hoefde alleen nog maar vandaag te werken.
Op zich best wel druk voor een maandag. Heb het droog gehouden ook nog.
Maar daarvoor had het het al wel geregend en was dus een beetje glad.
Kom ik bij een huis aan met een iets te glad opstapje (die haat ik altijd!), loop RUSTIG, flikker ik nog op me bek (uitglijden). En had een korte broek aan dus heb nu op me linkerbeen onder een grote plek en op me rechterbeen op mijn knie. Heb maar 2 pleisters erop geplakt en hoop dat 't zaterdag over is als ik weer moet werken...

Niks gebroken ofzo, maar 't is niet leuk als je een paar dagen vrij hebt en dan net wat geblesseerd raakt. :P

Iedereen succes morgen met de Gamma HAH (is gelukkig niet zo heel dik deze keer) en mogelijk de Karwei a.s. donderdag of zaterdag! Ik zal voor jullie duimen dat 't droog blijft deze week! ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door Deezertje op 08-08-2011 15:00:57 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:32:44 #243
337898 leay
Who? She!
pi_100466412
geniet van je vrije dagen! ;)
pi_100467725
Het was best lekker weer, vandaag :@
pi_100468942
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het was best lekker weer, vandaag :@
waren wel een paar hele plaatselijke buitjes :D

Heb tot kwart over 5 gewerkt.. had voorbereiding met iemand die wat minder vlot was, kon pas om kwart voor 2 de straat op, en ik had ook nog een wijkje extra + MAD/ZAD meegekregen. Ach, het zijn weer uren :)
pi_100469142
quote:
waren wel een paar hele plaatselijke buitjes :D

Heb tot kwart over 5 gewerkt.. had voorbereiding met iemand die wat minder vlot was, kon pas om kwart voor 2 de straat op, en ik had ook nog een wijkje extra + MAD/ZAD meegekregen. Ach, het zijn weer uren :)
Je eerste uurtjes zijn dus al binnen. Ik begin morgen pas.
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:59:27 #247
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_100474969
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:26 schreef carboni het volgende:

[..]

Ja, mijn zoon kreeg ook eens zo'n kaart, daar kwam nog een kreuntje uit i.p.v. "happy Birthday!"
Leven en laten leven
pi_100475416
Ik vond het ook wel druk voor een maandag. Had er een extra wijk bij, 5 in totaal, en ben meer dan 3 uur bezig geweest. Meestal ben ik met 2-2.5 uur wel klaar. Gelukkig is het wel droog gebleven.

Hebben jullie ook wel eens van die irritante pakjes uit Thailand, meestal met overhemden erin, van Taylor of iets dergelijks? Die dingen zijn echt huge en passen nauwelijks door de brievenbus. Meestal bel ik gewoon even aan, maar dit keer had ik er twee voor een flat. Hoop dat het heel is gebleven :P
pi_100476457
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:08 schreef pussywillow het volgende:
Ik vond het ook wel druk voor een maandag. Had er een extra wijk bij, 5 in totaal, en ben meer dan 3 uur bezig geweest. Meestal ben ik met 2-2.5 uur wel klaar. Gelukkig is het wel droog gebleven.

Hebben jullie ook wel eens van die irritante pakjes uit Thailand, meestal met overhemden erin, van Taylor of iets dergelijks? Die dingen zijn echt huge en passen nauwelijks door de brievenbus. Meestal bel ik gewoon even aan, maar dit keer had ik er twee voor een flat. Hoop dat het heel is gebleven :P
nee komt me eigenlijk niet bekend voor.. Had laatst wel een stel polo's, ook aangbeld, maar mensen deden niet open. Kreeg het pakketje maar half in de bus, dus weer eruit gehaald, scheurt de hele zak 8-) Onhandige dingen soms! of van die bubbeltjeenveloppen met een of ander autoonderdeel erin wat never door de bus past! annoying!
pi_100476841
Sowieso is alles wat net niet door de brievenbus past irritant.
pi_100477704
Groene bussen waarvan de gat flap niet vast zit _O_
pi_100478180
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:30 schreef sbientje het volgende:

[..]

nee komt me eigenlijk niet bekend voor.. Had laatst wel een stel polo's, ook aangbeld, maar mensen deden niet open. Kreeg het pakketje maar half in de bus, dus weer eruit gehaald, scheurt de hele zak 8-)
Ik had laatst precies hetzelfde. "Past wel... oh nee, toch niet!" De buurvrouw zat buiten dus toen heb ik de gescheurde envelop maar gauw daar afgegeven en me snel uit de voeten gemaakt. Ik kom daar toch maar eens per week :P

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:55 schreef carboni het volgende:
Groene bussen waarvan de gat flap niet vast zit _O_
Dat zijn de beste, ja. In mijn vaste wijk zijn er superveel van die dingen. _O_
Ook irritant: van die Amerikaanse brievenbussen met zo'n "vlaggetje" eraan dat je omhoog kunt doen. Die dingen hebben zeg maar de vorm van een brood, dus bol.com pakjes gaan er alleen in met behulp van een hamer, maar dan komen er weer zoveel klachten. :7
pi_100479870
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:03 schreef pussywillow het volgende:

Dat zijn de beste, ja. In mijn vaste wijk zijn er superveel van die dingen. _O_
Ook irritant: van die Amerikaanse brievenbussen met zo'n "vlaggetje" eraan dat je omhoog kunt doen. Die dingen hebben zeg maar de vorm van een brood, dus bol.com pakjes gaan er alleen in met behulp van een hamer, maar dan komen er weer zoveel klachten. :7
idd ja, daar past echt amper wat in, in die amerikaanse bussen. Die groene zijn wel prettig, zeker als dat kleppie omhoog kan.. volstorten :D

ik heb vandaag service verleend ook nog trouwens! BML bij een flat. Mevrouw was niet thuis, meneer vroeg of ik een paar minuutjes kon wachten. Ik zei dat dat niet kon, maar dat ik wel na de rest van mijn aangetekenden nog even terug kon komen. Vond ie heel fijn haha, en toen ik terugkwam was mevrouw gearriveerd. Normaal doe ik dat niet, maar ach..
pi_100492283
ik wil binnnenkort gaan solliciteren bij postnl en ik vroeg me af of ze de post voor je sorteren als ze het bij je bezorgen of moet je dat zelf doen?
pi_100496143
ze bezorgen het bij een depot in de buurt, niet bij je aan huis.
Verder is alles al gesorteerd ;-)
pi_100499861
Zo weer beginnen, ben benieuwd naar de HAH... En hoop dat het droog blijft... :{
pi_100499925
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 05:16 schreef tntster het volgende:
ze bezorgen het bij een depot in de buurt, niet bij je aan huis.
Verder is alles al gesorteerd ;-)
je moet het dus gaan afhalen:P. Ik heb gesolliciteerd voor zaterdag binnen een straal van 1 km waar ik woon. Kan je dat ook prima zonder fiets doen?
pi_100500008
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 10:43 schreef knight18 het volgende:

[..]

je moet het dus gaan afhalen:P. Ik heb gesolliciteerd voor zaterdag binnen een straal van 1 km waar ik woon. Kan je dat ook prima zonder fiets doen?
Dat lijkt me lastig, want je zult de post toch mee moeten sjouwen lijkt me...
pi_100500174
Als de wijk die je doet toevallig dichtbij het depot is kun je natuurlijk wel zo'n Postboy-karretje gebruiken i.p.v. een fiets. Ligt ook wel een beetje aan de wijk, niet iedere wijk leent zich ervoor.
pi_100504207
Ik kan niet fietsen.
pi_100505216
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:44 schreef knight18 het volgende:
Ik kan niet fietsen.
Dat heb je wel kenbaar gemaakt hoop ik?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_100512994
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:10 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Dat heb je wel kenbaar gemaakt hoop ik?
Bij mij was de eerste vraag die ze stelden aan de telefoon of ik een stevige fiets had... Dus hoop inderdaad dat je dat kenbaar gemaakt hebt?
pi_100513270
Pfff...lekker dagje weer. Eerst heel de tijd in de regen gelopen, toen stopte het met regenen, maar begon het flink te waaien :{ Fijn, met die HAH...

En m'n post zat maar weer eens compleet verkeerd gesorteerd :( Tot 2x toe een bundel die in totaal de verkeerde tas zat, post voor nr. 12 die ineens tussen 3 en 4 zit...
Maarrr...waarschijnlijk was dit voorlopig m'n laatste dinsdag, die zal ik dus niet gaan missen! _O-
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:02:48 #264
246109 JochemP
pi_100513349
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:44 schreef knight18 het volgende:
Ik kan niet fietsen.
Dan heb je denk ik de verkeerde baan gekozen :')
pi_100513870
Er is weinig dat je hoeft te kunnen voor dit werk, maar fietsen is toch wel handig, ja :P

Wat een irritant weer vandaag! Continu van die mini-buitjes van 5 minuten. En ik had een wijk die ik voor de helft niet kende, maar goed, het was één lange rechte weg met huizen dus dat is niet zo moeilijk. Wel veel huisnummers met a/b/c/etc., en het is dan natuurlijk heel erg moeilijk om dat goed te sorteren. Hier is een hint: als je ziet dat de huisnummers aflopen, komen de hogere letters eerst. :') Volgens mij gebruiken ze tegenwoordig getrainde apen om de wijken voor te bereiden.
pi_100514910
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:13 schreef pussywillow het volgende:
Volgens mij gebruiken ze tegenwoordig getrainde apen om de wijken voor te bereiden.
Was het maar waar...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:41:33 #268
Maffe Fries
pi_100515136
quote:
zodra de maandag weg is willen ze de woensdag en de vrijdag ook weg hebben, waardoor er nog maar 3x per week bezorgd wordt.
pi_100516482
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zodra de maandag weg is willen ze de woensdag en de vrijdag ook weg hebben, waardoor er nog maar 3x per week bezorgd wordt.
Dit lijkt me dus ook de eindstrategie van DiDoZa want iets anders kan ik er niet van maken.
Zie het me al totaal voor me dat die pakketsubco's rouwkaarten en trombosekaarten gaan brengen trouwens :') Zal dan wel wel weer een hoop verdwijnen in de teringzooi die ze een auto noemen.
Overigens zullen de postvolumes nog hard dalen bij Postnl, kwaliteitsverschil moet wel steeds kleiner worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door carboni op 09-08-2011 17:20:34 ]
pi_100517663
Oeh, de post was goed en fijn gesorteerd vandaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100524269
ik heb bij de sollicitatie aangegeven dat ik geen stevige fiets heb.
pi_100524564
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:46 schreef knight18 het volgende:
ik heb bij de sollicitatie aangegeven dat ik geen stevige fiets heb.
Ik snap sowieso niet dat je op die functie gesolliciteerd hebt als je niet kan fietsen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:04:20 #273
Maffe Fries
pi_100525153
wel weer apart trouwens, vandaag hadden we er Veronica-gidsen bij zitten en ik schat zo in dat donderdag de rest wel zal komen. Toch vreemd dat niet alles in één keer mee gaat dan ...
pi_100525693
Ik zag ook weer een pallet vol met Kampioenen staan ;( Er zat een briefje op dat ze niet vóór 10 augustus bezorgd mochten worden, maar die zullen er morgen en overmorgen dus ook wel bij zitten.
pi_100526419
Die zaten vandaag al bij.
pi_100526468
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:15 schreef pussywillow het volgende:
Ik zag ook weer een pallet vol met Kampioenen staan ;( Er zat een briefje op dat ze niet vóór 10 augustus bezorgd mochten worden, maar die zullen er morgen en overmorgen dus ook wel bij zitten.
Wij hadden vandaag al de kampioen. Sowieso een drukke dag met ook de veronicagidsen en 2 verschillende dingen van h&m.
pi_100527164
Hier vandaag een vrij drukke dag, wel lekker hah (Gamma en de Albert Gein).
De kampioen wordt hier over de hele week verspreid. :')
pi_100527578
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:53 schreef Bostonian het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet dat je op die functie gesolliciteerd hebt als je niet kan fietsen.
Kan wel fietsen, alleen 6 jaar niet gedaan.
pi_100528691
Gelukkig verleer je fietsen niet. Zeggen ze.
pi_100529000
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:55 schreef knight18 het volgende:

[..]

Kan wel fietsen, alleen 6 jaar niet gedaan.
Mdus
pi_100535210
quote:
18s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:46 schreef Dftpol het volgende:
Hier vandaag een vrij drukke dag, wel lekker hah (Gamma en de Albert Gein).
De kampioen wordt hier over de hele week verspreid. :')
Ja hier ook. Moest een wijk lopen die ik nog nooit gelopen had + nog HAH. Heeft me meer dan 4 uur gekost. Ze zeiden dat het binnen 2 uur wel gedaan kon zijn :')
pi_100547728
Hallo ik zoek een telefoonnummer van PostNL in Alkmaar, maar kan het niet vinden? Iemand die mij hierbij kan helpen?
pi_100548963
weet iemand wat het salaris van een zaterdagbezorger postnl 18 jaar is? In de OP klopt het niet denk ik.
Er is mij verteld dat ik het minimumloon krijg.
pi_100549594
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:32 schreef knight18 het volgende:
weet iemand wat het salaris van een zaterdagbezorger postnl 18 jaar is? In de OP klopt het niet denk ik.
Er is mij verteld dat ik het minimumloon krijg.
Die bedragen in de op zijn voor zaterdagpostbodes, niet voor zaterdagbezorgers. Als bezorger zou het inderdaad wel kunnen dat je het minimumloon krijgt. Dat is behoorlijk weinig geloof ik. Volgens mij onder de 4 euro.
pi_100549693
Minimumloon op basis van 38 uur. en als 18 jarige postbezorger krijgt ook nog eens minimumjeugdloon, 3,97 euro per uur plus 8% vakantietoeslag en extra verlofuren bij meeruren.
Overigens willen ze het nog verder laten dalen, volgens prikbordnieuws willen ze de werkweek op 40u zetten ipv van 38uur, is weer 50ct (23j en ouder) / 20ct (18j) minder :')

[ Bericht 43% gewijzigd door carboni op 10-08-2011 14:02:23 ]
pi_100550310
weten jullie hoeveel er voor een 18 jarige afgaat van bruto naar netto?
pi_100550570
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:05 schreef knight18 het volgende:
weten jullie hoeveel er voor een 18 jarige afgaat van bruto naar netto?
Ga er maar vanuit dat behalve als je echt veel werkt bruto=netto. Alleen moet je het soms aan het einde van het jaar via belasting terugkrijgen. Maar volgens mij krijg je pas bij 500 euro loonheffing eraf en daaronder het hele bedrag in 1 keer.
pi_100550877
ok dus mijn salaris is bijna bruto=netto gegeven mijn werktijden? Ik ga 3-5 uurtjes per week werken.
pi_100552063
dan bruto = netto
pi_100557453
zo, dat was een makkie vandaag. Erg weinig post, het was dat de kampioen er nog bijzat anders was het helemaal neits geweest. 2 wijken gelopen, 2 uurtjes over gedaan. Half uur minder dan op een normale dag :)
pi_100557923
Uurtje voorbereiden en daarna drie wijken gelopen.
Van 11 tot kwart over 3 onder de pannen geweest.

Vind dit persoonlijk ideaal bezorg-weer, niet te warm, niet te koud. :@
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 17:08:20 #292
Maffe Fries
pi_100557968
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:57 schreef -tape- het volgende:
Hallo ik zoek een telefoonnummer van PostNL in Alkmaar, maar kan het niet vinden? Iemand die mij hierbij kan helpen?
Privénummers geven ze niet zomaar helaas. Misschien dat je via het algemene er door komt en anders moet je even op de vestiging binnenlopen
pi_100558307
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Privénummers geven ze niet zomaar helaas. Misschien dat je via het algemene er door komt en anders moet je even op de vestiging binnenlopen
Ben even langs de vestiging geweest (Alkmaar-Noord). Ze gaan in September sluiten met postbezorging en in November gaat de hele toko weg, dus zoeken ze geen personeel meer. :')
pi_100559349
Ik had voor 1 straat (15 huizen) helemaal geen post. Beetje te toevallig ... ben benieuwd of ik morgen een dubbele bundel tegenkom.
pi_100560609
Ik had vandaag wel de Kampioen en ik was in recordtijd klaar: 2 uur en 45 minuten voor 2 wijken. Op rustige dagen is dat normaal 3 - 3,5 uur. Ik snap er niets meer van :?

Het heeft waarschijnlijk geholpen dat zo'n kampioen een stuk makkelijk door de brievenbus gaat dan zo'n flinterdunne bankafschrift van de ING...
pi_100568662
Hier vandaag ook de Kampioen gehad, maar had het idee dat het maar de helft was ofzo...
Viel me op dat er steeds erg veel bij de oneven huisnummers zaten en (bijna) geen bij de even nummers...

Was dat bij meer mensen zo?

Verder wel een lekker dagje gehad, mooi binnen de tijd klaar, ideaal weer (af en toe wel flinke wind, maar je kunt niet alles hebben), en had dit keer op tijd door wat er verkeerd gesorteerd was! :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 21:50:17 #297
Maffe Fries
pi_100568822
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:47 schreef BrainTeaser het volgende:
Hier vandaag ook de Kampioen gehad, maar had het idee dat het maar de helft was ofzo...
Viel me op dat er steeds erg veel bij de oneven huisnummers zaten en (bijna) geen bij de even nummers...

Was dat bij meer mensen zo?
dat is heel vaak zo. De volgende dag komt dan de andere helft.
pi_100570109
En dan moet je net die ene dag een wijk voorbereiden met 3 kwart oneven huisnummers :(
pi_100572353
Voorbereiden? De post word toch voor je gesorteerd?
pi_100572540
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:52 schreef knight18 het volgende:
Voorbereiden? De post word toch voor je gesorteerd?
voor de postbezorgers wel ja, de postbodes en zaterdagpostbodes moeten dat zelf doen en die bereiden de wijken van de postbezorgers voor
pi_100572680
wat bedoel je met voorbereiden voor postbezorgers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')