Lijkt me wel erg onwaarschijnlijk, want ik kan geen enkele reden verzinnen dat ze het er dan niet eerder die week bij hadden gedaan.quote:Op zondag 31 juli 2011 19:24 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ja, ik heb door de weeks ook gewoon alles gedaan, en heb toen geen extra post gekregen, dus ik vraag me dan af waar die zak anders vandaan komt.
Ik ook niet, maar ik had elke dag toch gewoon redelijk veel post.. Dus het moet ergens vandaan komen.quote:Op zondag 31 juli 2011 19:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Lijkt me wel erg onwaarschijnlijk, want ik kan geen enkele reden verzinnen dat ze het er dan niet eerder die week bij hadden gedaan.
Over dat het weer zo tegenzit?quote:Op zondag 31 juli 2011 22:34 schreef hemarookworst het volgende:
waarom heten de topics keer op keer zomer?! Verzin eens wat leuks joh, met zulk herfstweer kan je het toch geen zomer noemen?
En afgelopen zaterdag een kutdag gehad, eens kijken of ik me kan laten overplaatsen bij sorteercentrum, ben het bezorgen zat. De voorbereiding van mijn wijk was helemaal ruk, niet eens goed per straat gesorteerd. Ben ik aan het einde van mijn wijk, zie ik een bundeltje voor het begin van de wijk. Dus 1:45 bezig geweest en voor 1:10 uitbetaald. En het kutweer werk ook niet mee, wat bezorgen kutter dan kut maakt.
Ik zweer het, volgende keer als ik dit weer krijg, bezorg ik hem niet, maar neem ik hele bundel gewoon terug naar kantoor.
Het salaris van een postbezorger is al zo karig. Dus omgerekend krijg ik eigenlijk 2-3 euro per uur. Ik zou graag postbesteller worden, krijg ik meer loon, maar ja die TNT/postNL moet afslanken he.
Ik ben als het ware blij gemaakt met een dode mus. Ik wist nog voor dat ik ging werken, ik door een TC werd gebeld, ja je krijgt een salris van 8,50 per uur met jouw leeftijd. Krijg ik een contract aangeboden met 4,50 per uur...
En ik dacht na contract toch getekend te hebben, achjoh lekker zomer, dus lekker buiten werken met een zonnetje in mijn bol. Geen zonnetje, wel wolkbreuken...
Zo heb ik hier ook ff mijn beklag gedaan. Morgen ga ik bij de TC klagen.
Zaten er makro's tussen?quote:Op zondag 31 juli 2011 19:45 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik had elke dag toch gewoon redelijk veel post.. Dus het moet ergens vandaan komen.
Ik denk dat je recht hebt op winstuitkering over het gedeelte van dit jaar dat je gewerkt hebt (zegmaar de helft).quote:Op zondag 31 juli 2011 23:11 schreef Generalissimo het volgende:
Me contract is afgelopen en nu heb ik een brief die ik moet terugsturen als ik de winstuitkering van het afgelopen jaar wil ontvangen. Wat houd dit in?
wat is winstuitkering? Betekent dit dat ik de belasting die van mijn salaris is ingehouden binnenkort op mijn rekening krijg gestort ofzo?quote:Op zondag 31 juli 2011 23:16 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Ik denk dat je recht hebt op winstuitkering over het gedeelte van dit jaar dat je gewerkt hebt (zegmaar de helft).
Nee nee. TNT maakt winst. In je cao staat ergens (ik geloof achteraan) dat je recht hebt op een bepaalde fractie van die winst. In december (?) komt dit normaal gesproken gewoon op je salarisstrookje erbij, maar omdat je dan uit dienst bent heb je ook geen strookje. Vandaar dat je nu toch nog het deel kunt opeisen, maar dan via een ander (ongewoon) traject.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:18 schreef Generalissimo het volgende:
[..]
wat is winstuitkering? Betekent dit dat ik de belasting die van mijn salaris is ingehouden binnenkort op mijn rekening krijg gestort ofzo?
Oke bedankt! Ik stuur het gewoon op en dan zie ik het wel. Had even op me loonstrook gekeken maar stond niets over op. Wel een hoog bedrag bij de loonheffing. Als ik belastingaangifte doe krijg ik dit bedrag dan gelijk of eind van het jaar pas?quote:Op zondag 31 juli 2011 23:21 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Nee nee. TNT maakt winst. In je cao staat ergens (ik geloof achteraan) dat je recht hebt op een bepaalde fractie van die winst. In december (?) komt dit normaal gesproken gewoon op je salarisstrookje erbij, maar omdat je dan uit dienst bent heb je ook geen strookje. Vandaar dat je nu toch nog het deel kunt opeisen, maar dan via een ander (ongewoon) traject.
Om de loonheffing terug te eisen moet je belastingaangifte doen bij de belastingdienst.
Ik heb geen loonstrookje bij de hand, maar let even op of die loonheffing niet direct gecompenseerd wordt. Ik weet dat de zvw premie bij mij altijd wordt ingehouden, maar ook direct weer wordt terugbetaald (staat er 2x op, 1x negatief 1x positief).quote:Op zondag 31 juli 2011 23:27 schreef Generalissimo het volgende:
[..]
Oke bedankt! Ik stuur het gewoon op en dan zie ik het wel. Had even op me loonstrook gekeken maar stond niets over op. Wel een hoog bedrag bij de loonheffing. Als ik belastingaangifte doe krijg ik dit bedrag dan gelijk of eind van het jaar pas?
Gewoon als je in februari/maart je jaaropgave krijgt effe invullen dan heb je het rond mei/juni wel op je rekening staan.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:30 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Ik heb geen loonstrookje bij de hand, maar let even op of die loonheffing niet direct gecompenseerd wordt. Ik weet dat de zvw premie bij mij altijd wordt ingehouden, maar ook direct weer wordt terugbetaald (staat er 2x op, 1x negatief 1x positief).
Loonheffing kun je dus terugvragen ja. Je krijgt het niet gelijk terug en er is geloof ik geen vast uitbetaalmoment. Hoe lang het precies duurt weet ik niet precies, ik wacht ermee tot ik straks uit dienst ben en dan vraag ik in een keer alles terug om mezelf het werk te besparen, ik heb het geld toch niet per se direct nodig en ik zie een beetje op tegen dat aangifteprogramma
Ik ben blij dat ik vakantiekracht ben, ben over twee weekjes weer weg hier.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:32 schreef lololo het volgende:
Week vrij gehad, eerste dag weer aan het werk en heb het meteen weer helemaal gehad. Stonden weer mensen ingeplanned die vrij bleken te zijn en mensen zonder kennis van zaken in verschillende diensten.
Ik moet echt zo snel mogelijk weg daar, ik trek het gesodemieter en het amateurisme gewoon echt niet meer![]()
Morgen ook 2 onbekende wijken, veel beter dan iedere keer hetzelfde rondje lopen. Alleen jammer dat er bijna geen wijk meer onbekend is.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen een onbekende wijk voor mij. Ben benieuwd of ik alle adressen weet te vinden. Heb de wijk via Googlemaps alvast even verkend
Hele tekeningen staan erop.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:49 schreef pussywillow het volgende:
Ik vind de maandag eigenlijk veel vervelender dan de dinsdag. Op maandag heb ik meestal 4 en soms zelfs 5 wijken, dus dan cross je voor je gevoel door de halve stad heen om een paar lullige kaartjes met daarop de hartelijke groetjes vanaf de camping in Zuid-Frankrijk te bezorgen
ik ook. Ff me peukie oproken en aan me 2de wijk beginnen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Eerste wijkje erop zitten, netjes op tijd! Nu zo de 2e nog.. maar geen zin meerkon ook pas 12.30 beginnen helaas.
Hier hebben depots dat allemaal niet, tenminste de depots waar ik wel eens geweest ben. Schuurtjes en garages met wat karretjes en een prullenbak, en dat is het wel zo´n beetje.
Ik ook!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag ontving ik eindelijk de in januari (!) bestelde warme fleecemuts en sjaal. Er staat nog wel TNT Post op, overigens.
Nou, dan gaat het bij jullie duidelijk anders dan bij ons. Bij ons komen er altijd wel meteen klachten binnen als iemand de gamma of zo een keer niet ontvangen heeft.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:08 schreef Generalissimo het volgende:
Ik flikker de HAH een keer weg voor de verandering. Echt geen tijd voor. Mist niemand.
Ik ben zelf ook geen fan van dat hah, maar het is toch je werk, dus je moet het toch bezorgen. Het idee om al mijn hah gewoon weg te donderen zou niet eens bij me op komen. Ik ben ook weer niet zo fanatiek als sommige bezorgers dat ik als ik aan het eind van m'n wijk 2 folders tekort kom ik terugga naar het depot om daar die resterende twee uit de bak met overtollig hah te vissen, Dan moeten ze die hah lijsten maar in orde maken. En ik ga ook geen Gammafolder bezorgen bij de Gamma.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, dan gaat het bij jullie duidelijk anders dan bij ons. Bij ons komen er altijd wel meteen klachten binnen als iemand de gamma of zo een keer niet ontvangen heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |