*jaloers*quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:51 schreef Blik het volgende:
morgen plaatselijk 30 graden
Wordt lekker fietsen morgen
Je moet ook niet langs Lage Vuursche fietsen op een mooie dag, terwijl iedereen ook nog eens vrij is. Dan is het daar megadruk inderdaadquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gisteren voor het eerst een rondje met m'n vriendin gefietst. 40 km o.a. langs Lage Vuursche. Wat een drukte zegWas eigenlijk niet meer te doen.
Vanavond ff rust en dan morgen en zondag kilometers maken. Hoop allebei de dagen dik boven de 100 uit te komen.
Inderdaad. M'n vriendin wilde alleen nog maar eens langs "ons" huisje fietsen..quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Je moet ook niet langs Lage Vuursche fietsen op een mooie dag, terwijl iedereen ook nog eens vrij is. Dan is het daar megadruk inderdaad
Leuk, je hebt Drakensteyn gekocht?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad. M'n vriendin wilde alleen nog maar eens langs "ons" huisje fietsen..![]()
Maar op zulke dagen twijfel ik echt of ik daar ooit zou willen wonen. Volgens mij is het zelfs op het Neude dan rustiger..
Mooie zadels!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:32 schreef eentwee het volgende:
@Freddeh: t is een Aspide Superleggera, een full carbon PLANK van 113gramIk kan goed overweg met harde zadels dus ik wil 'm wel een keer proberen, ook al acht ik de kans klein dat ik er goed op zit (zadel is vrij smal). Als het niet bevalt kan ik hem vrij eenvoudig zonder verlies doorverkopen
![]()
Eigenlijk past deze beter bij mijn fiets (maar die was niet in de aanbieding):
[ afbeelding ]
Deze heb ik ook nog liggen om te proberen:
[ afbeelding ]
't Wordt morgen echt warm en dus afzien in Tecklenburg![]()
Normaal gesproken moet je niets voelen hoor... ik kan gemakkelijk 150 km rijden zonder last te krijgen. Heb je een heel hard zadel of is het zo'n zadel met kussentjes erin? Mijn zadel is eigenlijk keihard.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Na zo'n 50km begin ik t te voelen. Meer dan 100 km is t laatste stuk echt een beetje afzien. Hoort dat erbij? Of is het mogelijk om compleet pijnvrij rond te fietsen?
[..]
Het is een standaard zadel van Giant. Het is wel vrij zacht denk ik, maar ik heb dus erg weinig om het mee te vergelijken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:51 schreef Marurk het volgende:
[..]
Normaal gesproken moet je niets voelen hoor... ik kan gemakkelijk 150 km rijden zonder last te krijgen. Heb je een heel hard zadel of is het zo'n zadel met kussentjes erin? Mijn zadel is eigenlijk keihard.
Zachte zadels killen je koteletten. Het Brooks zadel op m'n vakantiefiest ging uit de doos op de fiets, en daarna heb ik er vijf dagen achter elkaar van 9 tot 5 in gezeten. De 1ste twee dagen zat het na een paar uur wat minder, maar daarna was ie ingereden en zat ik goddelijk, terwijl het als je met je vingers er op drukt echt als een plank aanvoelt. Maar je wil iets wat alleen een beetje meegeeft als je er met je hele gewicht op zit. Dat voelt dus voor je hand hard! Hard is goed!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is een standaard zadel van Giant. Het is wel vrij zacht denk ik, maar ik heb dus erg weinig om het mee te vergelijken.
Het zijn echt m'n zitbotjes trouwens die pijn doen, dus misschien toch nog meer kilometers maken?
Dat is inderdaad puur toevalquote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:33 schreef ursel het volgende:
Is het puur toeval dat mijn Lidl hartslagband werkte
Bedankt, jr. is er al 2.5 week, waarschijnlijk zat jij ergens in één of ander gebergte in Oostenrijk of Zwitserland toen ik het hier meedeeldequote:
Zit er waarschijnlijk geen codering op.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:33 schreef ursel het volgende:
Is het puur toeval dat mijn Lidl hartslagband werkte op mijn VDO fietscomputer en vice versa of lopen die winkeliers maar wat te lullen?
ga je geen spijt van krijgenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:08 schreef ursel het volgende:
En waar kan ik binnen 1 week een hartslagband vinden zonder codering?
Misschien wel goed excuus om nu maar die edge eens te gaan halen
Ik zou er wel spijt van krijgen. Ik moet geen GPS-gebaseerde snelheid, kaarten kosten een vermogen, touchscreens werken niet en ik zou continu bang zijn dat-ie gejat wordt of op de grond flikkert of kapot gaat van een paar droppels regenquote:
Gewoon vaker komen posten, dan blijf je wat meer op de hoogtequote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:43 schreef SuperWeber het volgende:
Pffffffffffffffffff... Waarom laten jullie mij een half topic in één keer lezen
@Freddeh, gezellig dat je morgen naar Groningen komt... Kom je nog gezellig langs voor een bakkie?
Bobshop.de? Ben ik ook wel benieuwd naar, wil daar over 10kg ook een kledingsetje bestellenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:58 schreef hetsjhokleek het volgende:
Heeft iemand een idee wat de levertijden zijn van Bob fietsshop? Wil namelijk een shirtje + broek van Androni bestellen.
Zal wel hetzelfde zijn als de wielen van 2010. En 2009, 2008, 2007, 2006, 2005.. beetje achterhaald allemaal, te zwaar voor de stijfheid/sterkte, matige lagers en body. Alles relatief natuurlijk, krijg je ze gratis ipv Aksiums op je nieuwe fiets: altijd doen. Moet je er 300 euro of meer voor betalen, dan zijn er betere alternatieven.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:39 schreef Yankee het volgende:
Iemand ervaring met Cosmic elite 2011 wielen?
Die van mij kost nu 130e. Zit hartslagmeter bij, hoef je geen kaarten te kopen, navigatie gaat doormiddel van het volgen van een lijn. Actuele snelheid heb ik mijn kmtellers voor. Zeer mobiel want een horloge, kan er mee hardlopen, fietsen, wandelen, intervaltraining op programmeren etc etc.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik zou er wel spijt van krijgen. Ik moet geen GPS-gebaseerde snelheid, kaarten kosten een vermogen, touchscreens werken niet en ik zou continu bang zijn dat-ie gejat wordt of op de grond flikkert of kapot gaat van een paar droppels regenEn tot de conclusie komen dat ik met mijn telefoon 80% van de functionaliteit kan benaderen.
hmm dat dacht ik al. Ik ben opzoek naar een fietsje voor iemand en wil eigenlijk Fulcrum 3 wielen bij die fiets regelen. Die kan ik dan mooi zelf houdenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zal wel hetzelfde zijn als de wielen van 2010. En 2009, 2008, 2007, 2006, 2005.. beetje achterhaald allemaal, te zwaar voor de stijfheid/sterkte, matige lagers en body. Alles relatief natuurlijk, krijg je ze gratis ipv Aksiums op je nieuwe fiets: altijd doen. Moet je er 300 euro of meer voor betalen, dan zijn er betere alternatieven.
- GPS snelheid werkt uitstekend, verder zit er ook een snelheidssensor bij die corrigeert zodra je in het bos werkt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik zou er wel spijt van krijgen. Ik moet geen GPS-gebaseerde snelheid, kaarten kosten een vermogen, touchscreens werken niet en ik zou continu bang zijn dat-ie gejat wordt of op de grond flikkert of kapot gaat van een paar droppels regenEn tot de conclusie komen dat ik met mijn telefoon 80% van de functionaliteit kan benaderen.
Op Ebay heb ik van de week nog een 48-er Bioracer frame gezien.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:54 schreef Yankee het volgende:
Ik ben opzoek naar een racefietsje framemaat 50 met minimaal shimano 105. Iemand van jullie toevallig nog een mooie aanbieding gezien?
ok, voor ultra-fietsers is dat misschien iets andersquote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet helemaal. Rij je langere tijd zonder dat je een stopcontac tegen komt dan is de Vista of de Oregon de betere keuze. Of je moet al allerhande kabels gaan leggen via een electronisch koppelstukje naar je naafdynamo.
Zonda's ook niet? Je kunt die cosmics natuurlijk ook proberen te verkopen. Je zult er geen 300 euro voor vangen maar Mavic is nog altijd een grote naam met een goede reputatie bij veel recreanten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:08 schreef Yankee het volgende:
[..]
hmm dat dacht ik al. Ik ben opzoek naar een fietsje voor iemand en wil eigenlijk Fulcrum 3 wielen bij die fiets regelen. Die kan ik dan mooi zelf houden.........alleen beetje jammer dat Rose geen fulcrum heeft
Max 500 euro voor een optimaal effect toch?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zonda's ook niet? Je kunt die cosmics natuurlijk ook proberen te verkopen. Je zult er geen 300 euro voor vangen maar Mavic is nog altijd een grote naam met een goede reputatie bij veel recreanten.
Kun je anders niet proberen voordelig te upgraden naar, zeg, Shimano RS80 50CL? Die zijn daar los relatief goedkoop terwijl de Cosmic Elites juist relatief duur zijn. Als ze dan een voordelige upgradeprijs maken kan het een heel goede deal zijn. Alleen had jij al carbon wielen he?
Wat is eigenlijk het verschil tussen Neutron's en Zonda's? Zit niet veel verschil in prijs. Vind zelf de Neutron's wel erg mooi..quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zonda's ook niet? Je kunt die cosmics natuurlijk ook proberen te verkopen. Je zult er geen 300 euro voor vangen maar Mavic is nog altijd een grote naam met een goede reputatie bij veel recreanten.
Kun je anders niet proberen voordelig te upgraden naar, zeg, Shimano RS80 50CL? Die zijn daar los relatief goedkoop terwijl de Cosmic Elites juist relatief duur zijn. Als ze dan een voordelige upgradeprijs maken kan het een heel goede deal zijn. Alleen had jij al carbon wielen he?
Niet iedereen rijdt 600 km aan een stuk.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet helemaal. Rij je langere tijd zonder dat je een stopcontac tegen komt dan is de Vista of de Oregon de betere keuze. Of je moet al allerhande kabels gaan leggen via een electronisch koppelstukje naar je naafdynamo.
Ik soms zelfs 2quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:23 schreef jpjedi het volgende:
Geloof het of niet maar 15uur rijd ik een week mee.
Op de meeste campings heb je tegenwoordig toch ook wel stopcontactenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Een vakantiefietser rijdt makkelijk 15 uur tussen 2 stopcontacten. Die 15 uur zijn dan wel over meerdere dagen uitgesmeerd.
Ik rij er tegenwoordig zo een maand mee vol. Nu merk ik overigens wel hoe slim het is om veel naar kantoor te fietsen. Ik bouw te weinig km's op af en toe een eind met de auto van de zaak te gaan rijden, nu moet ik dus morgen in een auto zitten (2x250km) waarvan de airco kapot is. Ik ga dus morgen ook kapot.quote:
Auch. Daar bij de Pathé in Groningen rijdt niemand normaal, echt te erg voor woorden...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:39 schreef Mark_Boelen het volgende:
Vandaag na de noorderrondrit van gisteren een kleine tocht gemaakt. Helaas kwam ik in de stad in contact met een tegenligger die de buitenbocht nam voor de pathe en raakte ik hier door dat ik voor hem moest uitwijken de stoeprand. Gelukkig niet gevallen wel grote krassen in mijn achter velg die vol langs de stoeprand schuurde....
Verzekering en contact gegevens uitgewisseld en ga de schade op zijn WA verhalen.
Zonde van de mooie Shimano achter velg.....
Foto's zal ik zo even posten
Je hebt toch geen camping nodig om te kamperen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Op de meeste campings heb je tegenwoordig toch ook wel stopcontacten
Tssssssssssssk, ik rag daar altijd met 35 km/h gemiddeld overheen...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:44 schreef Oksel het volgende:
Rondje gefietst, hier in Duitsland. Tering, heuvelachtig. 25km/h gemiddeld..
Eerste reactie wederzijds was natuurlijk wat geïrriteerd, nadat beide partijen van de schrik waren bekomen samen kop koffie gedronken op een terrasje en de nodige gegevens even uitgewisseld.quote:
Dat ziet er inderdaad wel zuur uitquote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:01 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Eerste reactie wederzijds was natuurlijk wat geïrriteerd, nadat beide partijen van de schrik waren bekomen samen kop koffie gedronken op een terrasje en de nodige gegevens even uitgewisseld.
Foto's van de krassen in de achtervelg:
[ afbeelding ]
Vooral de kras die over de gehele lengte van de velg loopt zorgt voor problemen bij het remmen nu al.
[ afbeelding ]
Maandag naar mijn vaste winkel in roden, offerte laten maken voor vervanging achter velg en deze neerleggen bij de WA van de schuldige partij.quote:
In ieder geval prima dat je even gegevens hebt kunnen uitwisselen. Bikelife is wel een aanrader?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:04 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Maandag naar mijn vaste winkel in roden, offerte laten maken voor vervanging achter velg en deze neerleggen bij de WA van de schuldige partij.
Jups zekers fijn, natuurlijk was er wel even die eerste schrikreactie enzo. Agh we blijven mensen niet?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
In ieder geval prima dat je even gegevens hebt kunnen uitwisselen. Bikelife is wel een aanrader?
De fiets die ik bij Rose had gevonden heeft standaard Easton wielen. Omdat ik vorig jaar nogal wat problemen heb gehad met wielen van Easton wil ik deze absoluut niet weer. Die cosmics behoren tot de groep waarvoor bijna niet bijbetaald hoeft te worden. Upgraden naar RS80 50CL is natuurlijk wel vet, maar daar heb ik op dit moment het geld niet voor over. Soort wielen heb ik inderdaad ook al.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik slaap sowieso al liever in een kamer, laat staan dat ik mijn tentje op ga zetten op een plek zonder voorzieningen...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je hebt toch geen camping nodig om te kamperen?
Ledig Erf?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
100 km. Utrecht - Amerongse berg en terug via Wijk bij Duurstede. Wat een hitte zeg..
Sowieso in een tentje of op een camping.. Moet er niet aan denken zeg, met een pleerol over de camping lopen. Als ik dan denk om bij regen van het natte gras in een tentje te kruipen dan word ik helemaal gillend wakker.. Brrrquote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik slaap sowieso al liever in een kamer, laat staan dat ik mijn tentje op ga zetten op een plek zonder voorzieningen...
Nee, gewoon vanaf thuis; 't Griftpark ongeveer.quote:
Ja dat is een leuke groep, als ik in Utrecht zou wonen zou ik best vaak meefietsen denk ik. Ik ga ieder seizoen wel een paar keer. Ze rijden precies dat rondje wat jij postte alleen dan 80km. Voorin wordt er gereden alsof 't koers is, maar er zijn ook groepjes die 't gewoon rustig aan doen. Na 't fietsen pakt iedereen een lekker pintje op het terras van het café of een kop koffie met een appelpunt. Je kan zo een keer meefietsen en als je 't dan leuk vind wordt je voor 15 Euro per jaar lid. Ze gaan ook collectief naar toertochten en cyclo's.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nee, gewoon vanaf thuis; 't Griftpark ongeveer.
Je bedoelt dat fietsgroepje vanaf 't Ledig Erf toch? Kan je daar gewoon bij aansluiten?
Klinkt goed! Dat doen ze dan iedere zaterdag?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat is een leuke groep, als ik in Utrecht zou wonen zou ik best vaak meefietsen denk ik. Ik ga ieder seizoen wel een paar keer. Ze rijden precies dat rondje wat jij postte alleen dan 80km. Voorin wordt er gereden alsof 't koers is, maar er zijn ook groepjes die 't gewoon rustig aan doen. Na 't fietsen pakt iedereen een lekker pintje op het terras van het café of een kop koffie met een appelpunt. Je kan zo een keer meefietsen en als je 't dan leuk vind wordt je voor 15 Euro per jaar lid. Ze gaan ook collectief naar toertochten en cyclo's.
eeeh zondag is 'tquote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Klinkt goed! Dat doen ze dan iedere zaterdag?
quote:Iedere zondag wordt er om 13.00 uur vanaf het "Ledig Erf" vertrokken. De tocht is vaak zo'n 70 - 80 km lang, en gaat meestal richting Utrechtse heuvelrug.
Er wordt naar gesteefd in 3 categorien te fietsen nl:
A rijders ongeveer 35-40+ km/u
B rijders ongeveer 30-35 km/u
C rijders ongeveer 25-30 km/u
Ik ben daar niet bekend maar heb er dit jaar wel een toertocht gefietst vanuit Zevenaar. Heette Reichswaldtour o.i.d. (maar sloeg het reichswald over).quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:52 schreef No-P het volgende:
Sow, met hemelvaartsdag was het druk op de Posbank. Wel mooi soloritje kunnen maken, kon behoorlijk hard naar boven klappen. Voelt alsof ik aan het pieken ben, dat moet eigenlijk volgende maand pas. Iemand tips om dat vast te houden? Rustigere trainingen of juist tempo en de intensiteit erin houden?
Is er verder iemand bekend in het gebied rond Xanten? Wil daar een keer rondfietsen bij Sondsbeck in het gebied onder de Rhein.
Goed bezigquote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:39 schreef Yankee het volgende:
lekker honderd kilometertjes gefietst, vanavond dus weer bier drinken
Uhh ergens in Vinkytown staat nog wel een Red Bullquote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:54 schreef Yankee het volgende:
Ik ben opzoek naar een racefietsje framemaat 50 met minimaal shimano 105. Iemand van jullie toevallig nog een mooie aanbieding gezien?
Hehe inderdaad geen profs. Vanuit atletiek wel geleerd te pieken en in die weken liep je PR's maar het zal op mijn niveau toch niet zo veel schelen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik ben daar niet bekend maar heb er dit jaar wel een toertocht gefietst vanuit Zevenaar. Heette Reichswaldtour o.i.d. (maar sloeg het reichswald over).
Verder denk ik eigenlijk dat dat pieken wel meevalt en het niet moeilijk moet zijn om over een maand even goed te rijden. We zijn geen profs he
Ja, met kogelvrij vestquote:Op zondag 5 juni 2011 08:18 schreef Freddeh het volgende:
Woont een van de Groningers hier toevallig in Beijum en heeft die gisterochtend gefietst?
quote:Op zondag 5 juni 2011 08:27 schreef Narcotical het volgende:
VroegJe blijft toch student heh
![]()
Zometeen omkleden en wat eten en dan om 9.10 richting de start fietsen.. Hoop dat we het een beetje droog houden, maar ik vrees het ergste..
Van een beetje water op je kop ga je niet dood hé?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:25 schreef Marurk het volgende:
Pfff, het gaat echt slecht met het aantal km's hier.Nu is het ook weer aan het waaien en de onweer/regen komt eraan, dus dat wordt morgen en maandag ook al niet fietsen.
Of het weer zit tegen, of ik heb het te druk om fatsoenlijk te fietsen.Heb de afgelopen twee weken slechts 3 x op de fiets gezeten...
Ik heb aan het begin van mijn studententijd 2 jaar in Beijum gewoond...quote:Op zondag 5 juni 2011 08:18 schreef Freddeh het volgende:
Woont een van de Groningers hier toevallig in Beijum en heeft die gisterochtend gefietst?
Mooi man! Leuk ding.quote:
Die is toch niet te koop jonguh.........staat er bij die winkel waar jij werkt niet een interessant karretje?quote:Op zondag 5 juni 2011 01:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Uhh ergens in Vinkytown staat nog wel een Red Bull
Inclusief cadansmeter?quote:Op zondag 5 juni 2011 11:07 schreef jpjedi het volgende:
[..]
90 volgens kieskeurig.. Maar had het maar gezegd, mijn 705 mag eruit voor een 800.
Ik dacht dat er in Groningen alleen boerderijen stondenquote:Op zondag 5 juni 2011 11:12 schreef Freddeh het volgende:
Het is echt een grote ghetto daar in Beijum. De enige blanke (no offense) die in heel de flat woont is m'n zus. Ik snap niet wat ze daar nog te zoeken heeft, ik was er allang weg geweest. Dik ¤500 voor een 3 kamer appartement die niet door de verhuurder wordt onderhouden, in een ghetto waar niemand zich veilig voelt en altijd 3 verschillende muziekstijlen door elkaar te horen zijn.
Blij dat ik het nog trof, hoewel Selwerd ook niet meer is wat het was toen ik vertrok.
quote:Op zondag 5 juni 2011 12:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat er in Groningen alleen boerderijen stonden
Ik zou er eerlijk gezegd direct voor tekenen, helaas is dit ook in Groningen (tenminste op fietsbare afstand van de stad) niet te betalen...quote:Op zondag 5 juni 2011 12:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat er in Groningen alleen boerderijen stonden
Wij kunnen op alleen mijn salaris ook geen boerderij kopen hoor. Zit een flinke constructie achter waardoor we met 4 inkomens een boerderij kunnen kopen ergens in het noorden. Woensdag even kijken in Appelscha, als dat hem niet wordt weet ik het ook even niet meer, want dat zijn we toch een beetje door de betaalbare opties heen.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:29 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik zou er eerlijk gezegd direct voor tekenen, helaas is dit ook in Groningen (tenminste op fietsbare afstand van de stad) niet te betalen...
Helaas moet ik bekennen dat ik ook maar gewoon in een Groningse/Hoogkerk vinex wijk woon...
Je gaat een sekte beginnen?quote:Op zondag 5 juni 2011 12:46 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wij kunnen op alleen mijn salaris ook geen boerderij kopen hoor. Zit een flinke constructie achter waardoor we met 4 inkomens een boerderij kunnen kopen ergens in het noorden. Woensdag even kijken in Appelscha, als dat hem niet wordt weet ik het ook even niet meer, want dat zijn we toch een beetje door de betaalbare opties heen.
quote:
Soort Thomashuis dus? Zorguitvinding van de eeuwquote:Op zondag 5 juni 2011 12:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]Fantastisch, die had ik nog niet gehoord.
Nee, het wordt een woonvorm van 4 huishoudens waarvan 1 permanent in een rolstoel zit, en 3 kinderen met autisme/adhd hebben. Grote boerderij die wordt opgesplitst in 4 woningen waardoor je makkelijk de zorg voor die 'problemen' kan overnemen wanneer nodig, en je toch je eigen plekje hebt. Komt er op neer dat je eigenlijk in een rijtjeswoning zit, die eruit ziet als een boederij en je bent iets closer met je buren dan je in de gemiddelde straat bent. De meeste gemeentes zijn overigens ook wel te porren voor zulke projecten omdat het hun op lange termijn ontzettend veel geld scheelt i.v.m. zorg die uit huis wordt geregeld in plaats van uit de gemeentelijke potjes.
Heeft idd wel wat van een Thomashuisquote:Op zondag 5 juni 2011 13:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Soort Thomashuis dus? Zorguitvinding van de eeuw![]()
Twijfel nog of ik ga fietsen zo. Had vandaag eigenlijk een wat langere tocht in de planning maar geen zin om in de regen te fietsen..
Nog een Delfzijlster! Alhoewel ik nu nog steeds in Vinkhuizen ben blijven hangen.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:12 schreef Freddeh het volgende:
lol
Ik ben in Delfzijl geboren, heb 16 jaar in Uithuizermeeden gewoond, daarna tot m'n 22e in Selwerd en nu al bijna 7 jaar in Dordrecht. In heel m'n leven heb ik nog nooit op een boerderij gewoond, hooguit er tegenover.
Gelukkig maar, succes met dit project!!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:32 schreef Freddeh het volgende:
Deze vloer en ik zie dat de keuken waar het om gaat niet in de Funda foto's staat. Kan wel kloppen want er is al iemand van onze groep geweest en heeft al wat foto's gemaakt.
De keuken die jij laat zien blijft er ook echt in zitten hoor. Zodra iemand roept dat die eruit gaat word ik woest.
't Is zeker mooi fietsen daar, maar wel erg vlak. Of iemand anders moet van omgeving Appelscha nog wat heuvelachtige plekken weten, ik sta er voor open
Kunnen die schoenen best tegenquote:Op zondag 5 juni 2011 15:08 schreef Narcotical het volgende:
Ik heb hier vanaf dat we vertrokken tot half 12 ofzo regen gehad, en de zon heeft de hele dag nog niet geschenen..![]()
Maargoed, het fietsen zelf was wel lekker... Ik ga nu maar eens douchen en mn schoenen schoonmaken
Ga of heb je nog een ritje gemaakt vandaag buurman?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef Blobje het volgende:
[..]
Nog een Delfzijlster! Alhoewel ik nu nog steeds in Vinkhuizen ben blijven hangen.
Er staan wel een paar Bulls, maar die zijn zo lelijk. En nog wat Trek en Specialized damesfietsen. Maar over 't algemeen wel echte beginnersfietsen (Sora/Tiagra). Wel mooie fietsen btw.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die is toch niet te koop jonguh.........staat er bij die winkel waar jij werkt niet een interessant karretje?
Als jij zegt metro moet ik meteen aan Bradley Wiggins denken;quote:Op zondag 5 juni 2011 15:38 schreef Tommeke het volgende:
Er staan wel een paar Bulls, maar die zijn zo lelijk. En nog wat Trek en Specialized damesfietsen. Maar over 't algemeen wel echte beginnersfietsen (Sora/Tiagra). Wel mooie fietsen btw.
Vandaag geen regen gehad in Grunn!
Ben met m'n ex-vriendinnetje naar Pieterburen gefietst, zeehondjes kijken. Ondertussen veel sprinten en hardrijden. Ging wel lekker!
En ik heb een Leopard-Trek broekje gekocht, lekker metro.
Ja, ze kunnen er wel tegen maar ze zijn nu meer zwart dan wit.. Hoop dat ik ze fatsoenlijk schoon krijg.. Ik ben zelf iig weer helemaal schoon..quote:Op zondag 5 juni 2011 15:09 schreef Marurk het volgende:
[..]
Kunnen die schoenen best tegen
En overschoentjes zijn wat dat betreft wel handig.
Fiets eerst helemaal schoonmaken met een sopje. Na het schoonmaken ervoor zorgen dat je aandrijfmechanisme (ketting, tandwielen, etc.) goed droog en schoon is (de ketting draai ik een aantal keer goed rond in een oude handdoek). Dan je ketting opnieuw insmeren. Squirt Dry Lube is het beste smeerspul IMO.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:58 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Over schoon gesproken, m'n fiets ziet er ook niet uit..Iemand nog tips om schoon te maken? Ga meteen ook m'n ketting maar even smeren (na het schoonmaken) dus iets om mee te smeren lijkt me ook handig dus ook daarvoor zijn de tips welkom
Hogedrukreiniger is lekker snel maar dan moet je wel voorzichtig zijn dat je niet het vet uit je lagers spuit. Anders met een sopje en een oude afwasborstel & spons modder en zand er af en dan opwrijven met polish of wax oid. Ketting en tandwielen in de WD40 zetten en schoonpoetsen met een doek, ketting goed droogmaken. Pas op dat er geen olie op je velgen komt anders gaan ze krijsen bij het aanremmen.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:58 schreef Narcotical het volgende:
Ja, ze kunnen er wel tegen maar ze zijn nu meer zwart dan wit.. Hoop dat ik ze fatsoenlijk schoon krijg.. Ik ben zelf iig weer helemaal schoon..
Overschoentjes ga ik inderdaad binnekort even aanschaffen, dan blijven in het vervolg mn schoenen tenminste schoon.. Denk overigens dat ik binnekort toch even langsga bij mn FM, die heeft ook kleding enzo.. Eens kijken of ik een leuke pakkie kan versieren... Neem ik wss ook meteen overschoentjes en arm/beenwarmers mee
Over schoon gesproken, m'n fiets ziet er ook niet uit..Iemand nog tips om schoon te maken? Ga meteen ook m'n ketting maar even smeren (na het schoonmaken) dus iets om mee te smeren lijkt me ook handig dus ook daarvoor zijn de tips welkom
Wat heeft patatgeneratie met regen te maken? Of begrijp ik niet waar patatgeneratie voor staat?!quote:Op zondag 5 juni 2011 09:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[..]
Van een beetje water op je kop ga je niet dood hé?
Patatgeneratie
Geen idee.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:20 schreef jackson het volgende:
Wat heeft patatgeneratie met regen te maken? Of begrijp ik niet waar patatgeneratie voor staat?!
Que?quote:
Daar krijg je je frame mooi schoon en glimmend meequote:Op zondag 5 juni 2011 16:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee.
ik vind 't nogal ergerlijk dat je met een temperatuur tussen de 22 en 25 graden besluit met een buitje binnen te blijven als wielrenner zijnde; recreatief of niet, kom op zeg.
[..]
Que?
Autowasshampoo gebruik ik ook.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:45 schreef jpjedi het volgende:
En geen WD40.. Dat lijkt mooi en schoon maar 3 maanden later is het volledig geroest. Het vreet ook op blanke lak.
HD reiniger ook af te raden. Gewoon autowas shampoo sopje met zacht borsteltje.
Voor de ketting heb ik een borstelkastje waar ik hem doorheen trek. Ideaal.
Ik gebruik het ook meer als reiniger/ontvetter, niet als smeermiddelquote:Op zondag 5 juni 2011 16:45 schreef jpjedi het volgende:
En geen WD40.. Dat lijkt mooi en schoon maar 3 maanden later is het volledig geroest. Het vreet ook op blanke lak.
HD reiniger ook af te raden. Gewoon autowas shampoo sopje met zacht borsteltje.
Mijn 'permanente huisgenote' maakt zelf altijd groene zeep mengsels. Door de vereniging van zeikerige wielrenners (lees: Freddy) goed bevonden voor de schoonmaak van heel de fietsquote:Op zondag 5 juni 2011 16:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik gebruik het ook meer als reiniger/ontvetter, niet als smeermiddel
[ afbeelding ]
Met deze maak ik graag schoon, een goede ontvetter voor 0.55 Euro per liter, het laat wel een wittige waas na dus je moet poetsen met iets anders.
Dat vond ik wel meevallen. Hij zag er aardig beschaafd uit vorige week.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:03 schreef Blik het volgende:
Ik maak mijn fiets bijna nooit schoon
Maar dat is dan ook wel aan mijn ketting e.d. te zien
Toen had ik hem de dag ervoor schoongemaakt en een halve bus WD40 over de ketting en tandwielen gespotenquote:Op zondag 5 juni 2011 17:05 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat vond ik wel meevallen. Hij zag er aardig beschaafd uit vorige week.
Ik kan zo niet vinden welk boekje je gebruikt, heb je een linkje?quote:Op zondag 5 juni 2011 17:16 schreef Freddeh het volgende:
"Uw racefiets in topconditie"
Ben nu al blij met het boekje. Heb aardig wat kleine dingetjes aan kunnen passen aan de afstelling waardoor het boeletje nét dat beetje soepeler loopt en ik nét wat lekkerder zit.
Ik denk dezequote:Op zondag 5 juni 2011 18:06 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Ik kan zo niet vinden welk boekje je gebruikt, heb je een linkje?
Wat een gastquote:Op zondag 5 juni 2011 15:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als jij zegt metro moet ik meteen aan Bradley Wiggins denken;
witte dunne benen en te hoge sokken:
[ afbeelding ]
en dat kapsel: [ afbeelding ]
!!!
Ik denk dat dat nog wel meevalt.. Ik noem ene C. Ronaldo..quote:Op zondag 5 juni 2011 19:43 schreef SuperWeber het volgende:
Sjeus wat een stel fags zijn dat zeg... Zet die een uur in de voetbalkleedkamer en ze komen er bont en blauw weer uit
Die is vroeger ook in elkaar geslagen, hij had alleen de mazzel dat hij goed kon voetballenquote:Op zondag 5 juni 2011 19:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel meevalt.. Ik noem ene C. Ronaldo..
Whehehequote:Op zondag 5 juni 2011 20:23 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Die is vroeger ook in elkaar geslagen, hij had alleen de mazzel dat hij goed kon voetballen
Dat doen alleen de weggepeste voetballers.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:28 schreef Marurk het volgende:
Alle wielrenners zijn per definitie al metro omdat ze hun benen scheren.
Ik dus ook.
Heb dat boek trouwens ook, maar vind de onlangs uitgebrachte "Onderhoud & Reparatiegids" van Fiets beter (en die is ook nog eens veel goedkoper).quote:Op zondag 5 juni 2011 20:34 schreef No-P het volgende:
[..]
Racefiets in topconditie heb ik ook staan hier. Handig, maar niet compleet.
quote:Op zondag 5 juni 2011 19:44 schreef Snuf. het volgende:
Hee jongens gaat nog iemand meedoen aan Tilff Bastogne Tilff komende zondag?
Dan heb je 2x 170km, of 2x 85km?quote:Op zondag 5 juni 2011 20:54 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, binnenkort naar familie in Hengelo. Zit er aan te denken om er heen te fietsen... 170 km
Teveel.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Damn, respect!
Hoeveel HM's heeft die tocht?
1x170, daar is een poolparty met bbq en bierquote:
Ik zou eigenlijk wel meewillen, alleen jammer dat ik de dag erna een koers heb dus dat gaat 'm niet worden.quote:
Welke grafiekquote:Op zondag 5 juni 2011 21:37 schreef nodisch18 het volgende:
aan de grafiek te zien reed ik overigens met ongeveer 4 km/u de Redoute op
Is 136 toch? Wilde ik ook gaan doen eigenlijk maar heb 4 weken nauwelijks getraind/kunenn trainen ivm examens en vakantiequote:
Volgens mij vorig jaar wel ja. Alleen stond mijn auto er nog 5 km vandaan.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:47 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Is 136 toch? Wilde ik ook gaan doen eigenlijk maar heb 4 weken nauwelijks getraind/kunenn trainen ivm examens en vakantieDus ga toch maar 87 doen
Beetje late reactie, maar heb je daar misschien een linkje van? Heb ook wel interesse eigenlijkquote:Op zondag 5 juni 2011 16:45 schreef jpjedi het volgende:
Meeste merken als BBB en PRO hebben ze wel. Hier een voorbeeldje:quote:Op zondag 5 juni 2011 21:58 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar heb je daar misschien een linkje van? Heb ook wel interesse eigenlijk
Zo'n ding heb ik hier thuis ook. Werkt ideaal ja!quote:Op zondag 5 juni 2011 22:17 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Meeste merken als BBB en PRO hebben ze wel. Hier een voorbeeldje:
http://www.afstandswinkel.be/shop/index.php?cPath=1_438
Silikonensprayquote:Op zondag 5 juni 2011 16:41 schreef Narcotical het volgende:
Dank voor de tips, heb geen hogedrukreiniger dus ik neem gewoon een sopje. Daarna ga ik mn ketting smeren, wat ik daar voor neem weet ik nog niet.. Ik wil iets wat je eigenlijk niet echt ziet en ook niet plakt enzo..
Sweetquote:Op zondag 5 juni 2011 22:16 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga morgen een nieuwe winterfiets aanschaffen, een Concorde, staal, blauwgelakt met chromen voor en achtervork en Shimano 105
150.- Euro kost ie
Ja, ze staat bij een sociale werkplaatsfietsenmaker en ik kom er altijd langs met m'n herstelrondje. Ze staat al een hele tijd in de etalage en was 200.- Toen dacht ik er steeds over. Nu is ze ineens 150.- geworden. Nu moet ik ze maar halen had ik bedacht, dan heb ik vast een mooi fietsje voor de wintermaanden. Het is nog wel een beetje vroeg maarja, ze eet geen brood.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:06 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Heeft ook smerende eigenschappen toch? Ik doe er ook wel een stuk of wat drupjes olie op de ketting, maar niet teveel, teveel vet is teveel schoonmaken.
Sweet, en een fijn prijsje. Foto's volgen?
![]()
Kun je beter direct een vouwfiets kopenquote:
Wat is dat toch altijd eigenlijk met die vouwfiets opmerkingenquote:Op maandag 6 juni 2011 10:45 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Kun je beter direct een vouwfiets kopen
inmiddels een klassiekerquote:Op maandag 6 juni 2011 10:57 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd eigenlijk met die vouwfiets opmerkingen
Dan krijgen we volgend jaar in de lente de Oksel Vouwfiets Classic, rondje van 150 rondom Almeloquote:
net als die foto van Nicolette die met een pot vaseline op hem afkomt...iemand die indertijd gesaved? En is ze trouwens kampioen geworden Oksel?quote:
Oh jammer, Redoute is juist tofquote:Op zondag 5 juni 2011 21:57 schreef ursel het volgende:
[..]
Volgens mij vorig jaar wel ja. Alleen stond mijn auto er nog 5 km vandaan.
Nu trouwens 147
http://sport.be.msn.com/c(...)ff/2011/nl/parcours/
[ afbeelding ]
[edit]
Redoute zit er dit jaar trouwens niet eens in.
Al is de Côte d'Amermont ook wel pittig te noemen![]()
Dat zou ik echt niet durfenquote:Op maandag 6 juni 2011 10:15 schreef Oksel het volgende:
Ik neem je Lorinni over, okay? Vet frame.
Ik heb gisteren in Duitsland gefietst, bij Koblenz. 70km, 500-1000hm (gokje), 32,0km/h gemiddeld, top van 86,7km/h..Dat hoge gemiddelde komt doordat de laatste 10km alleen maar dalen was, zonder dat ik hoefde te remmen..
En ik hoefde er niet meer tegenop..
Côte de Chambralles is ook wel leuk.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:05 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Oh jammer, Redoute is juist tofMaar we zullen het zien
Ik ga zondagochtend/zaterdag kijken, als het dramatisch weer wordt ga ik niet
Ik zag 'm pas nog ergens staan.. maar kan hem zo snel niet meer vinden. Classic.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
net als die foto van Nicolette die met een pot vaseline op hem afkomt...iemand die indertijd gesaved? En is ze trouwens kampioen geworden Oksel?
Ze tennist bij Ado?quote:
Ijs erop, intapen en voorzichtig blijven bewegen (met paracetamol in je donder).quote:Op maandag 6 juni 2011 19:29 schreef kaasplankje het volgende:
Kut, vanmorgen keihard gevallen op een natte trambaan. Knie gezwollen en pijnlijk, waarschijnlijk weinig meer fietsen deze week, tenzij 't morgen een stuk beter gaat.
Doe je wel een beetje voorzichtig?quote:Op maandag 6 juni 2011 10:15 schreef Oksel het volgende:
Ik heb gisteren in Duitsland gefietst, bij Koblenz. 70km, 500-1000hm (gokje), 32,0km/h gemiddeld, top van 86,7km/h..Dat hoge gemiddelde komt doordat de laatste 10km alleen maar dalen was, zonder dat ik hoefde te remmen..
65km/h naar beneden, 69km/h op het vlakke. Ja, het klinkt raar. Maar al je een dobermann achter je aan hebt wil je wel.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:40 schreef Marurk het volgende:
[..]
Doe je wel een beetje voorzichtig?86,7 km/h is echt hard... 78 km/h is het hardste dat ik ooit ben gegaan volgens mij.
Dat valt nog wel mee... maar bijna 90 km/h en dan vallen... ik wil het niet zien gebeuren.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:41 schreef Freddeh het volgende:
[..]
65km/h naar beneden, 69km/h op het vlakke. Ja, het klinkt raar. Maar al je een dobermann achter je aan hebt wil je wel.
Cool. Ik wil ook nog wel een stalen fiets voor erbij. Welke versie van de groep is het? Er was ook al 8sp 105 met frameschakeling dacht ik..?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:16 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga morgen een nieuwe winterfiets aanschaffen, een Concorde, staal, blauwgelakt met chromen voor en achtervork en Shimano 105
150.- Euro kost ie
Auw, beterschap! Ging je hard?quote:Op maandag 6 juni 2011 19:29 schreef kaasplankje het volgende:
Kut, vanmorgen keihard gevallen op een natte trambaan. Knie gezwollen en pijnlijk, waarschijnlijk weinig meer fietsen deze week, tenzij 't morgen een stuk beter gaat.
Die gemiddeldes van jou worden ook met de week hoger hé? Wanneer moet ik Lefevere bellen?quote:Op maandag 6 juni 2011 10:15 schreef Oksel het volgende:
Ja, commandeurs op de buis, dus een oude 105quote:Op maandag 6 juni 2011 20:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Cool. Ik wil ook nog wel een stalen fiets voor erbij. Welke versie van de groep is het? Er was ook al 8sp 105 met frameschakeling dacht ik..?
Wel klote dat je gevallen bent!
@Landgeld: is dat het enige bestandsformaat waarover je kan beschikken? Komen die uit garmins ofzo?
Nee precies, maar ik bedoelde m'n omgekeerde max snelhedenquote:Op maandag 6 juni 2011 20:42 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat valt nog wel mee... maar bijna 90 km/h en dan vallen... ik wil het niet zien gebeuren.
Kun je nog hard terechtkomen...quote:Op maandag 6 juni 2011 20:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
@Marurk: niet zo heel hard misschien 25km/u
Mijn ervaring is dat als je met hoge snelheid valt je meestal minder heftige kwetsuren hebt, tenzij je ergens tegen aan knalt. Je glijdt dan over de grond ipv er tegen smakken.quote:
Nog uit het Colnago tijdperk? Heb er een winterjasje van, fantastisch warm, ik geniet iedere winter weer van dat ding, mits hij past uiteraard (wat nog wel eens wil verschillen afhankelijk van het aantal verjaardagen en feestdagen)quote:Op maandag 6 juni 2011 20:53 schreef Pritt het volgende:
Old skool Rabobank pakje gekregen van iemand die niet meer kan fietsen. Bijna niet gebruikt en zit als gegoten.
Yes, volgens mij deze uit 2003. Idd, nog Colnagoquote:Op maandag 6 juni 2011 20:54 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nog uit het Colnago tijdperk? Heb er een winterjasje van, fantastisch warm, ik geniet iedere winter weer van dat ding, mits hij past uiteraard (wat nog wel eens wil verschillen afhankelijk van het aantal verjaardagen en feestdagen)
Ja, ik vond het ook wel logisch enerzijds, maar ik vroeg me eigenlijk af wat daar precies de reden voor is.. Het lijkt me stug dat je hart gewoon niet harder "kan" op zo'n momentquote:Op maandag 6 juni 2011 20:37 schreef kaasplankje het volgende:
Dat je hartslag snel daalt na een intensieve interval is goed, dat betekent dat je snel herstelt van de interval en goed in vorm bent, echter na een zware training voordaags is het niet gemakkelijk je hartslag op je max te krijgen, je bent nog aan 't herstellen.
Dit soort dingen vind ik altijd heel logisch (Cruijffmodus off) er zijn vast anderen die het beter kunnen uitleggen dan ik.![]()
En eigenlijk ook een spaakspanningsmeter... doe jij het wel eens?quote:Op maandag 6 juni 2011 20:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat als je met hoge snelheid valt je meestal minder heftige kwetsuren hebt, tenzij je ergens tegen aan knalt. Je glijdt dan over de grond ipv er tegen smakken.
@eentwee: ja dat is niet zo moeilijk hoor. Vlechten is vrij makkelijk, je pakt een wiel met hetzelfde aantal spaken en maakt 't gewoon na. Je moet alleen opletten dat de spaken niet kruisen bij het ventiel, de juiste spaaklengte hebben ook. Opspannen is wel wat ingewikkelder, je hebt er ook een wielrichter en een centreertool voor nodig.
Kom je wel eens Tandje Hoger dames tegen in de koers? Ik hoorde van ze dat het ontzettend zwaar was in de Parel.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:56 schreef CyclingGirl het volgende:
Nog lekker gefietst met hemelvaartweekend?
Ik was er bijna bij de Parel van de Veluwe, helaas conditioneel is 130km net iets teveel na een paar weken niet trainen.
In Lekkerkerk ben ik afgestapt want het zitvlak was te pijnlijk over die steentjes
Bij mij bij het opbouwen al. Eerst vloeken, dan accepteren helaasquote:Op maandag 6 juni 2011 21:16 schreef Pritt het volgende:
Haha mijn eerste krassen zaten er al na 2 dagen op.
Volgens mij ookquote:Op maandag 6 juni 2011 21:01 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook wel logisch enerzijds, maar ik vroeg me eigenlijk af wat daar precies de reden voor is.. Het lijkt me stug dat je hart gewoon niet harder "kan" op zo'n moment
Heeft 'ie er mee staan gooien ofzo? is behoorlijk hard gevallen dan ja. Zonde.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:04 schreef Bismarck het volgende:
Gisteren is m'n fiets gevallen terwijl ik in het café een kopje koffie zat te drinken. Iemand liep er per ongeluk tegenaan ofzo. Althans, dat werd mij verteld toen ik werd geroepen omdat m'n fiets was omgevallen. De fiets stond stabiel en volgens mij loop je er ook niet zomaar tegen aan, maar ik heb het niet zien gebeuren. Nu wat beschadigingen op zijkant stuur, pedaal, zadel en snelspanner. Ding was redelijk hard omver gekukeld, want de ketting lag er ook af.
Aangezien de fiets minder dan een jaar oud is en dit de eerste beschadigingen zijn komt de klap extra hard aan, ook al heeft iedereen gelijk dat het een gebruiksvoorwerp is en dat shit happens, ook al ben je nog zo voorzichtig.
Never nooit niet dat ik op de zweetnaad van iemand anders ga zitten.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:53 schreef Pritt het volgende:
Old skool Rabobank pakje gekregen van iemand die niet meer kan fietsen. Bijna niet gebruikt en zit als gegoten.
Je hebt toch een wasmachine..quote:Op maandag 6 juni 2011 21:31 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Never nooit niet dat ik op de zweetnaad van iemand anders ga zitten.
Zal me wat... Je draag toch ook niet tweede hands onderbroeken om die reden.quote:
Nog een Utrechterquote:Op maandag 6 juni 2011 21:00 schreef ssebass het volgende:
Leuk topic, ik ga dit ook maar eens volgen. Afgelopen weekend een fiets gekocht, maar wat problemen met het wiel. Hopelijk woensdag een nieuw wiel en dan kan ik beginnen met fietsen. Volgens mij heb je hier rond Utrecht mooie routes. Ben benieuwd of mijn nieuwe fiets hard gaatMoet nog wel wat aan mijn conditie gaan werken.....
Precies 1x gebruikt.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:31 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Never nooit niet dat ik op de zweetnaad van iemand anders ga zitten.
Zou ik niet doen, regenoverschoentjes. Ik heb heel enge voeten gezien van mensen die te lang hun zogenaamd waterdichte overschoenen aan hadden. Bij de afgelopen PBP werd een Brits kampement daarom omgedoopt tot 'Kamp Trenchfoot'.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:46 schreef Narcotical het volgende:
Wel klote weer trouwens.. M'n sokken waren zwart bij aankomst, die waren nog wit toen ik wegging en ook mn witte Sidi's zitten flink onder de blubber.. Binnenkort maar eens overschoenen aanschaffen voor regenachtig weer..
Hmm oke, maar denk persoonlijk dat het wel meevalt, zit toch nooit veel langer dan 3 uur op de fiets.. En om nou elke keer mn schoenen weer wit te zien krijgen zie ik ook niet zitten.. Het heeft me al best veel moeite gekost en ze zijn eigenlijk nog niet zo schoon als ik ze zou willen hebben..quote:Op maandag 6 juni 2011 22:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, regenoverschoentjes. Ik heb heel enge voeten gezien van mensen die te lang hun zogenaamd waterdichte overschoenen aan hadden. Bij de afgelopen PBP werd een Brits kampement daarom omgedoopt tot 'Kamp Trenchfoot'.
Ivo, er is een groot verschil tussen iemand die 100 kilometer fietst en iemand die 900 km fietstquote:Op maandag 6 juni 2011 22:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, regenoverschoentjes. Ik heb heel enge voeten gezien van mensen die te lang hun zogenaamd waterdichte overschoenen aan hadden. Bij de afgelopen PBP werd een Brits kampement daarom omgedoopt tot 'Kamp Trenchfoot'.
We kunnen al bijna een wekelijkse fok fietsmeet Utrecht houdenquote:
Ja, dat kan. Je moet daar rechts, dus inderdaad niet richting Leersum, en dan in de afdaling links. Daarna links de Utrechtsebaan op en dan langs het Leersumse Veld verder over het pad. Dit is het hele stuk: Let de Stigterpad (op 'street' of 'cycle' zie je de fietspaden ook lopen)quote:Op maandag 6 juni 2011 22:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
We kunnen al bijna een wekelijkse fok fietsmeet Utrecht houden![]()
Vraag aan de Utrechters (vooral EenTwee) als je van de Amerongse Berg afdaalt richting dorp kun je vlak voor het dorp echt begint rechts. Klein stukje recht door en dan kan je rechts aanhouden het Let de Stigterpad op. Als je dat pad gedaan hebt kom je weer op een asfaltweg uit. Ik ging hier vorige keren linksaf Leersum in. Kun je rechtsaf na een tijdje het Let de Stigterpad weer oppikken? Ik kan dit op het kaartje niet goed zien..
Decathlon!quote:Op maandag 6 juni 2011 22:11 schreef sciter het volgende:
Weet iemand hoe je Koga Miyata framenummers kan aflezen?
Die van mij heeft T62 516B aan de onderkant staan.
EDIT: En nu de discussie hierover toch gaande is. Als ik een goedkoop wielrenpakkie wil regelen, welke merken en welke winkels moet ik kijken?
Daar is het inderdaad goedkoop zie ikquote:
Weet niet van waar je bent maar Hopmans BoZ? Ook niet duur en veel keuze.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:58 schreef sciter het volgende:
[..]
Daar is het inderdaad goedkoop zie ik
Zal eens even kijken..
Andere suggesties zijn nogsteeds welkom
Thanks!quote:Op maandag 6 juni 2011 22:47 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Je moet daar rechts, dus inderdaad niet richting Leersum, en dan in de afdaling links. Daarna links de Utrechtsebaan op en dan langs het Leersumse Veld verder over het pad. Dit is het hele stuk: Let de Stigterpad (op 'street' of 'cycle' zie je de fietspaden ook lopen)
Edit: hoe vond je dat stuk dat je gedaan hebt trouwens? Leuk, of irritant?
Ik ben fan van het eigen merk van Rose: http://www.rose.nl/produc(...)ller#anchor_productsquote:Op maandag 6 juni 2011 23:58 schreef sciter het volgende:
[..]
Daar is het inderdaad goedkoop zie ik
Zal eens even kijken..
Andere suggesties zijn nogsteeds welkom
Het is een breed fietspadquote:Op dinsdag 7 juni 2011 07:36 schreef Blik het volgende:
Moet dat Let de Stigterpad ook maar eens proberen, is het ene beetje een brede weg of is het zo'n fietspad waar je nauwelijks elkaar kunt passeren?
Eerste letter:quote:Op maandag 6 juni 2011 22:11 schreef sciter het volgende:
Weet iemand hoe je Koga Miyata framenummers kan aflezen?
Die van mij heeft T62 516B aan de onderkant staan.
Alleen tussen Leersum en Amerongen kom ik wel vaak wandelaars tegen en veel loslopende honden en mountainbikers (de MTB route Zuylenstein kruist het pad een paar keer). Het gedeelte tussen de N226 en de Hoogstraat vind ik zelf het mooist.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 07:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is een breed fietspadvoldoende ruimte om te passeren.
Dat is alleen nog nooit nodig geweest; het is daar heel erg rustig. Je komt vrijwel niemand tegen.
Ik ga voor die kruisingen steeds vol in de remmen maar dat is nog niet nodig geweest. Zelfs afgelopen zaterdag toen het toch prachtig fiets/wandel/mtb weer was kwam ik maar 2 wandelaars tegen op dat stuk..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Alleen tussen Leersum en Amerongen kom ik wel vaak wandelaars tegen en veel loslopende honden en mountainbikers (de MTB route Zuylenstein kruist het pad een paar keer). Het gedeelte tussen de N226 en de Hoogstraat vind ik zelf het mooist.
Het Let de Stigterpad is niet echt een racefietspaadje hoor... Gravel en schelpengruis. Wel lekker om te knallen met de crosser of MTB, voortdurend op en af golvenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ga voor die kruisingen steeds vol in de remmen maar dat is nog niet nodig geweest. Zelfs afgelopen zaterdag toen het toch prachtig fiets/wandel/mtb weer was kwam ik maar 2 wandelaars tegen op dat stuk..
Dat stukje heb ik nog niet gedaanOok eens naar op zoek dus. Eigenlijk bizar dat het zo slecht is aangegeven..
Wat bedoel je? wielen maken of een spaakspanningsmeter gebruiken? Wielen maken doe ik wel eens ja, spaakspanningsmeter gebruik ik niet. Ik pingel de spaak en ik luister naar de toonhoogte. Dat werkt ook prima.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:04 schreef eentwee het volgende:
En eigenlijk ook een spaakspanningsmeter... doe jij het wel eens?
Ik vind het perfect voor de racefiets hoor! Maar heel weinig schelpen. Vooral keihard gravel/leemachtig spul. Het fietst een stuk comfortabeler als een heleboel asfalt fietspaden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het Let de Stigterpad is niet echt een racefietspaadje hoor... Gravel en schelpengruis. Wel lekker om te knallen met de crosser of MTB, voortdurend op en af golven![]()
Het kruist de Hoogstraat en de Ruiterberg. Als je op de Hoogstraat rijdt: ongeveer in de buurt van de top zie je ergens een nieuw uitziend klaphek, aan beide kanten van de weg eentje. Dat is het LdS pad.
Kwam door de afdaling..quote:Op maandag 6 juni 2011 20:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die gemiddeldes van jou worden ook met de week hoger hé? Wanneer moet ik Lefevere bellen?
Die Lorini is cheapo hoor
Dan heb je ws de verkeerde blokjes, heb je de oude nog? Je hebt ze met een V-tje en met een schuine uitsparing. Ik had met de meet mijn Androni setje aan, is ook wel wat voor jou aangezien ze nu met Bianchi rijden. Bij Hopmans gekocht.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Kwam door de afdaling..Starte op 300 meter, ging naar 700, en toen naar 0..
![]()
Ik vind het een mooi frame, that's it. Wat voor pakje had jij trouwens aan tijdens de meet? Ik wil ook een wittig pakje. Kan ik meteen m'n benen scheren.
Gisteravond nieuwe remblokken gemonteerd. Natuurlijk niet passen (wel originele Campa's), dus zelf er maar een gat in geboord voor de borging. En ze steken 1mm uit.
Ja, maar dan die van vorig jaar.(zonder bianchi)quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kaas had toch zo'n Androni pakje aan?
[ afbeelding ]
Hij weigert zich voor de 10 kilo challenge in te schrijven, de laffe hond.Veel beterschap met je knie trouwens kaas!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..] 10kg eraf trainen, anders gaat er een echte hardrijder in je verloren.
Ja, toevallig heb ik nog een bijna nieuwe Shimano 7speed cassette liggen, en ook een paar ultegra wieltjes met mavic CXP33 velgen (voor 30.- de set 2e hands gekocht) dus voorlopig kan ik hiermee de winter door. Spatbordjes heb ik ook nog in de berging, zilver en kunststof, ik denk dat ik ze er nét op krijg, al wordt dat wel passen en meten.quote:
Ja, ze sprak mij ook wel aan, met die mooie ranke buizen.quote:
Same here, maar dan voor klimmen. Als ik 10 kg kwijt kan (van 80 naar 70) zou ik een topklimmertje worden. Merk dat ik daarin in de Hollandse klimmetjes al een stuk beter ben dan al die 100 kg zware hardrijders die me bij toertochten op het vlakke voorbij stuivenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:19 schreef kaasplankje het volgende:
En benen scheren is ook een goede, en 10kg eraf trainen, anders gaat er een echte hardrijder in je verloren.
Mijn aloude Empella staat schandelijk in de schuur te verpieteren...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ze sprak mij ook wel aan, met die mooie ranke buizen.
Verder is de fiets nog behoorlijk origineel zo te zien, en behalve een lakbeschadiging en een beetje roest nog in prima staat.
Zal wel niet meer lukken om voor donderdag einde middag een afspraak te makenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:55 schreef Pritt het volgende:
Dan raad ik aan om je verstandskiezen te laten trekken, ben door een week slecht eten ruim een kilo afgevallen. Voel me dan ook wel heel slap en beroerd dus hoop dat er weer snel bijkomt.
Ik heb precies hetzelfde, mijn tandarts zei 2 jaar geleden; bereid je maar voor kaas die moeten er een keer uit. Ik was er een maand geleden nog en toen zei hij dat 't toch goed ging en ze hoeven er niet uit.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:24 schreef Gripper het volgende:
Zal wel niet meer lukken om voor donderdag einde middag een afspraak te maken![]()
Ik heb sowieso al jaren strijd met mn tandarts, zij wil er 1 verstandskies uithalen die me helemaal niet in de weg zit, en die zich als een hele gewone brave kies ontwikkelt. Er is zelfs ruimte voor dat mormel, dan moet je m toch koesteren!! Bij elke controle stelt ze het voor, en doe ik weer lekker eigenwijs: als ik er geen last van heb, zie ik het nut niet.
Nee een Calimero helm is 't, van het wereldmerk Kyosoquote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo'n leren helmpje dat eigelij nergens tegen beschermd? Museum waarde!
Thnx Fred.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:52 schreef Freddeh het volgende:
Als je Okkie zo ziet hoeft hij voor de vorm geen 10kg kwijt hoor. Het valt niet op dat hij tegen de 90 weegt, zal wel veel spieren in zitten.
Idd al die producenten van wielerspul zijn geen liefdadigheidsinstanties.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:25 schreef Oksel het volgende:
Duur man, fietspakjes.. 120 EUR. 60/70 EUR vind ik mooi.
Jep.quote:
Beterschap!quote:Op maandag 6 juni 2011 19:29 schreef kaasplankje het volgende:
Altijd je fiets in het zicht houden, nu issie gevallen maar de volgende keer sta je daar met je schoentjes en issie weg.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:04 schreef Bismarck het volgende:
Gisteren is m'n fiets gevallen terwijl ik in het café een kopje koffie zat te drinken. Iemand liep er per ongeluk tegenaan ofzo. Althans, dat werd mij verteld toen ik werd geroepen omdat m'n fiets was omgevallen. De fiets stond stabiel en volgens mij loop je er ook niet zomaar tegen aan, maar ik heb het niet zien gebeuren. Nu wat beschadigingen op zijkant stuur, pedaal, zadel en snelspanner. Ding was redelijk hard omver gekukeld, want de ketting lag er ook af.
Aangezien de fiets minder dan een jaar oud is en dit de eerste beschadigingen zijn komt de klap extra hard aan, ook al heeft iedereen gelijk dat het een gebruiksvoorwerp is en dat shit happens, ook al ben je nog zo voorzichtig.
Ik weet mijn god niet met welk tenue ze rijden, ik vond het pas zwaar bij de plaatselijke ronde, toen moest ik er ook af, dat krijg je er van als je in het seizoen trouwt lol.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Kom je wel eens Tandje Hoger dames tegen in de koers? Ik hoorde van ze dat het ontzettend zwaar was in de Parel.
Vaak is het productiejaar een jaar eerder dan het catalogusjaar. Je kunt veel oude Koga catalogi downloaden van de Koga site.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |