Ze tennist bij Ado?quote:
Ijs erop, intapen en voorzichtig blijven bewegen (met paracetamol in je donder).quote:Op maandag 6 juni 2011 19:29 schreef kaasplankje het volgende:
Kut, vanmorgen keihard gevallen op een natte trambaan. Knie gezwollen en pijnlijk, waarschijnlijk weinig meer fietsen deze week, tenzij 't morgen een stuk beter gaat.
Doe je wel een beetje voorzichtig?quote:Op maandag 6 juni 2011 10:15 schreef Oksel het volgende:
Ik neem je Lorinni over, okay? Vet frame.
Ik heb gisteren in Duitsland gefietst, bij Koblenz. 70km, 500-1000hm (gokje), 32,0km/h gemiddeld, top van 86,7km/h..Dat hoge gemiddelde komt doordat de laatste 10km alleen maar dalen was, zonder dat ik hoefde te remmen..
En ik hoefde er niet meer tegenop..
65km/h naar beneden, 69km/h op het vlakke. Ja, het klinkt raar. Maar al je een dobermann achter je aan hebt wil je wel.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:40 schreef Marurk het volgende:
[..]
Doe je wel een beetje voorzichtig?86,7 km/h is echt hard... 78 km/h is het hardste dat ik ooit ben gegaan volgens mij.
Dat valt nog wel mee... maar bijna 90 km/h en dan vallen... ik wil het niet zien gebeuren.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:41 schreef Freddeh het volgende:
[..]
65km/h naar beneden, 69km/h op het vlakke. Ja, het klinkt raar. Maar al je een dobermann achter je aan hebt wil je wel.
Cool. Ik wil ook nog wel een stalen fiets voor erbij. Welke versie van de groep is het? Er was ook al 8sp 105 met frameschakeling dacht ik..?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:16 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga morgen een nieuwe winterfiets aanschaffen, een Concorde, staal, blauwgelakt met chromen voor en achtervork en Shimano 105
150.- Euro kost ie
Auw, beterschap! Ging je hard?quote:Op maandag 6 juni 2011 19:29 schreef kaasplankje het volgende:
Kut, vanmorgen keihard gevallen op een natte trambaan. Knie gezwollen en pijnlijk, waarschijnlijk weinig meer fietsen deze week, tenzij 't morgen een stuk beter gaat.
Die gemiddeldes van jou worden ook met de week hoger hé? Wanneer moet ik Lefevere bellen?quote:Op maandag 6 juni 2011 10:15 schreef Oksel het volgende:
Ik neem je Lorinni over, okay? Vet frame.
Ik heb gisteren in Duitsland gefietst, bij Koblenz. 70km, 500-1000hm (gokje), 32,0km/h gemiddeld, top van 86,7km/h..Dat hoge gemiddelde komt doordat de laatste 10km alleen maar dalen was, zonder dat ik hoefde te remmen..
En ik hoefde er niet meer tegenop..
Ja, commandeurs op de buis, dus een oude 105quote:Op maandag 6 juni 2011 20:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Cool. Ik wil ook nog wel een stalen fiets voor erbij. Welke versie van de groep is het? Er was ook al 8sp 105 met frameschakeling dacht ik..?
Wel klote dat je gevallen bent!
@Landgeld: is dat het enige bestandsformaat waarover je kan beschikken? Komen die uit garmins ofzo?
Nee precies, maar ik bedoelde m'n omgekeerde max snelhedenquote:Op maandag 6 juni 2011 20:42 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat valt nog wel mee... maar bijna 90 km/h en dan vallen... ik wil het niet zien gebeuren.
Kun je nog hard terechtkomen...quote:Op maandag 6 juni 2011 20:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
@Marurk: niet zo heel hard misschien 25km/u
Mijn ervaring is dat als je met hoge snelheid valt je meestal minder heftige kwetsuren hebt, tenzij je ergens tegen aan knalt. Je glijdt dan over de grond ipv er tegen smakken.quote:
Nog uit het Colnago tijdperk? Heb er een winterjasje van, fantastisch warm, ik geniet iedere winter weer van dat ding, mits hij past uiteraard (wat nog wel eens wil verschillen afhankelijk van het aantal verjaardagen en feestdagen)quote:Op maandag 6 juni 2011 20:53 schreef Pritt het volgende:
Old skool Rabobank pakje gekregen van iemand die niet meer kan fietsen. Bijna niet gebruikt en zit als gegoten.
Yes, volgens mij deze uit 2003. Idd, nog Colnagoquote:Op maandag 6 juni 2011 20:54 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nog uit het Colnago tijdperk? Heb er een winterjasje van, fantastisch warm, ik geniet iedere winter weer van dat ding, mits hij past uiteraard (wat nog wel eens wil verschillen afhankelijk van het aantal verjaardagen en feestdagen)
Ja, ik vond het ook wel logisch enerzijds, maar ik vroeg me eigenlijk af wat daar precies de reden voor is.. Het lijkt me stug dat je hart gewoon niet harder "kan" op zo'n momentquote:Op maandag 6 juni 2011 20:37 schreef kaasplankje het volgende:
Dat je hartslag snel daalt na een intensieve interval is goed, dat betekent dat je snel herstelt van de interval en goed in vorm bent, echter na een zware training voordaags is het niet gemakkelijk je hartslag op je max te krijgen, je bent nog aan 't herstellen.
Dit soort dingen vind ik altijd heel logisch (Cruijffmodus off) er zijn vast anderen die het beter kunnen uitleggen dan ik.![]()
En eigenlijk ook een spaakspanningsmeter... doe jij het wel eens?quote:Op maandag 6 juni 2011 20:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat als je met hoge snelheid valt je meestal minder heftige kwetsuren hebt, tenzij je ergens tegen aan knalt. Je glijdt dan over de grond ipv er tegen smakken.
@eentwee: ja dat is niet zo moeilijk hoor. Vlechten is vrij makkelijk, je pakt een wiel met hetzelfde aantal spaken en maakt 't gewoon na. Je moet alleen opletten dat de spaken niet kruisen bij het ventiel, de juiste spaaklengte hebben ook. Opspannen is wel wat ingewikkelder, je hebt er ook een wielrichter en een centreertool voor nodig.
Kom je wel eens Tandje Hoger dames tegen in de koers? Ik hoorde van ze dat het ontzettend zwaar was in de Parel.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:56 schreef CyclingGirl het volgende:
Nog lekker gefietst met hemelvaartweekend?
Ik was er bijna bij de Parel van de Veluwe, helaas conditioneel is 130km net iets teveel na een paar weken niet trainen.
In Lekkerkerk ben ik afgestapt want het zitvlak was te pijnlijk over die steentjes
Bij mij bij het opbouwen al. Eerst vloeken, dan accepteren helaasquote:Op maandag 6 juni 2011 21:16 schreef Pritt het volgende:
Haha mijn eerste krassen zaten er al na 2 dagen op.
Volgens mij ookquote:Op maandag 6 juni 2011 21:01 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook wel logisch enerzijds, maar ik vroeg me eigenlijk af wat daar precies de reden voor is.. Het lijkt me stug dat je hart gewoon niet harder "kan" op zo'n moment
Heeft 'ie er mee staan gooien ofzo? is behoorlijk hard gevallen dan ja. Zonde.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:04 schreef Bismarck het volgende:
Gisteren is m'n fiets gevallen terwijl ik in het café een kopje koffie zat te drinken. Iemand liep er per ongeluk tegenaan ofzo. Althans, dat werd mij verteld toen ik werd geroepen omdat m'n fiets was omgevallen. De fiets stond stabiel en volgens mij loop je er ook niet zomaar tegen aan, maar ik heb het niet zien gebeuren. Nu wat beschadigingen op zijkant stuur, pedaal, zadel en snelspanner. Ding was redelijk hard omver gekukeld, want de ketting lag er ook af.
Aangezien de fiets minder dan een jaar oud is en dit de eerste beschadigingen zijn komt de klap extra hard aan, ook al heeft iedereen gelijk dat het een gebruiksvoorwerp is en dat shit happens, ook al ben je nog zo voorzichtig.
Never nooit niet dat ik op de zweetnaad van iemand anders ga zitten.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:53 schreef Pritt het volgende:
Old skool Rabobank pakje gekregen van iemand die niet meer kan fietsen. Bijna niet gebruikt en zit als gegoten.
Je hebt toch een wasmachine..quote:Op maandag 6 juni 2011 21:31 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Never nooit niet dat ik op de zweetnaad van iemand anders ga zitten.
Zal me wat... Je draag toch ook niet tweede hands onderbroeken om die reden.quote:
Nog een Utrechterquote:Op maandag 6 juni 2011 21:00 schreef ssebass het volgende:
Leuk topic, ik ga dit ook maar eens volgen. Afgelopen weekend een fiets gekocht, maar wat problemen met het wiel. Hopelijk woensdag een nieuw wiel en dan kan ik beginnen met fietsen. Volgens mij heb je hier rond Utrecht mooie routes. Ben benieuwd of mijn nieuwe fiets hard gaatMoet nog wel wat aan mijn conditie gaan werken.....
Precies 1x gebruikt.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:31 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Never nooit niet dat ik op de zweetnaad van iemand anders ga zitten.
Zou ik niet doen, regenoverschoentjes. Ik heb heel enge voeten gezien van mensen die te lang hun zogenaamd waterdichte overschoenen aan hadden. Bij de afgelopen PBP werd een Brits kampement daarom omgedoopt tot 'Kamp Trenchfoot'.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:46 schreef Narcotical het volgende:
Wel klote weer trouwens.. M'n sokken waren zwart bij aankomst, die waren nog wit toen ik wegging en ook mn witte Sidi's zitten flink onder de blubber.. Binnenkort maar eens overschoenen aanschaffen voor regenachtig weer..
Hmm oke, maar denk persoonlijk dat het wel meevalt, zit toch nooit veel langer dan 3 uur op de fiets.. En om nou elke keer mn schoenen weer wit te zien krijgen zie ik ook niet zitten.. Het heeft me al best veel moeite gekost en ze zijn eigenlijk nog niet zo schoon als ik ze zou willen hebben..quote:Op maandag 6 juni 2011 22:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, regenoverschoentjes. Ik heb heel enge voeten gezien van mensen die te lang hun zogenaamd waterdichte overschoenen aan hadden. Bij de afgelopen PBP werd een Brits kampement daarom omgedoopt tot 'Kamp Trenchfoot'.
Ivo, er is een groot verschil tussen iemand die 100 kilometer fietst en iemand die 900 km fietstquote:Op maandag 6 juni 2011 22:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, regenoverschoentjes. Ik heb heel enge voeten gezien van mensen die te lang hun zogenaamd waterdichte overschoenen aan hadden. Bij de afgelopen PBP werd een Brits kampement daarom omgedoopt tot 'Kamp Trenchfoot'.
We kunnen al bijna een wekelijkse fok fietsmeet Utrecht houdenquote:
Ja, dat kan. Je moet daar rechts, dus inderdaad niet richting Leersum, en dan in de afdaling links. Daarna links de Utrechtsebaan op en dan langs het Leersumse Veld verder over het pad. Dit is het hele stuk: Let de Stigterpad (op 'street' of 'cycle' zie je de fietspaden ook lopen)quote:Op maandag 6 juni 2011 22:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
We kunnen al bijna een wekelijkse fok fietsmeet Utrecht houden![]()
Vraag aan de Utrechters (vooral EenTwee) als je van de Amerongse Berg afdaalt richting dorp kun je vlak voor het dorp echt begint rechts. Klein stukje recht door en dan kan je rechts aanhouden het Let de Stigterpad op. Als je dat pad gedaan hebt kom je weer op een asfaltweg uit. Ik ging hier vorige keren linksaf Leersum in. Kun je rechtsaf na een tijdje het Let de Stigterpad weer oppikken? Ik kan dit op het kaartje niet goed zien..
Decathlon!quote:Op maandag 6 juni 2011 22:11 schreef sciter het volgende:
Weet iemand hoe je Koga Miyata framenummers kan aflezen?
Die van mij heeft T62 516B aan de onderkant staan.
EDIT: En nu de discussie hierover toch gaande is. Als ik een goedkoop wielrenpakkie wil regelen, welke merken en welke winkels moet ik kijken?
Daar is het inderdaad goedkoop zie ikquote:
Weet niet van waar je bent maar Hopmans BoZ? Ook niet duur en veel keuze.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:58 schreef sciter het volgende:
[..]
Daar is het inderdaad goedkoop zie ik
Zal eens even kijken..
Andere suggesties zijn nogsteeds welkom
Thanks!quote:Op maandag 6 juni 2011 22:47 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Je moet daar rechts, dus inderdaad niet richting Leersum, en dan in de afdaling links. Daarna links de Utrechtsebaan op en dan langs het Leersumse Veld verder over het pad. Dit is het hele stuk: Let de Stigterpad (op 'street' of 'cycle' zie je de fietspaden ook lopen)
Edit: hoe vond je dat stuk dat je gedaan hebt trouwens? Leuk, of irritant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |