Inclusief cadansmeter?quote:Op zondag 5 juni 2011 11:07 schreef jpjedi het volgende:
[..]
90 volgens kieskeurig.. Maar had het maar gezegd, mijn 705 mag eruit voor een 800.
Ik dacht dat er in Groningen alleen boerderijen stondenquote:Op zondag 5 juni 2011 11:12 schreef Freddeh het volgende:
Het is echt een grote ghetto daar in Beijum. De enige blanke (no offense) die in heel de flat woont is m'n zus. Ik snap niet wat ze daar nog te zoeken heeft, ik was er allang weg geweest. Dik ¤500 voor een 3 kamer appartement die niet door de verhuurder wordt onderhouden, in een ghetto waar niemand zich veilig voelt en altijd 3 verschillende muziekstijlen door elkaar te horen zijn.
Blij dat ik het nog trof, hoewel Selwerd ook niet meer is wat het was toen ik vertrok.
quote:Op zondag 5 juni 2011 12:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat er in Groningen alleen boerderijen stonden
Ik zou er eerlijk gezegd direct voor tekenen, helaas is dit ook in Groningen (tenminste op fietsbare afstand van de stad) niet te betalen...quote:Op zondag 5 juni 2011 12:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat er in Groningen alleen boerderijen stonden
Wij kunnen op alleen mijn salaris ook geen boerderij kopen hoor. Zit een flinke constructie achter waardoor we met 4 inkomens een boerderij kunnen kopen ergens in het noorden. Woensdag even kijken in Appelscha, als dat hem niet wordt weet ik het ook even niet meer, want dat zijn we toch een beetje door de betaalbare opties heen.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:29 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik zou er eerlijk gezegd direct voor tekenen, helaas is dit ook in Groningen (tenminste op fietsbare afstand van de stad) niet te betalen...
Helaas moet ik bekennen dat ik ook maar gewoon in een Groningse/Hoogkerk vinex wijk woon...
Je gaat een sekte beginnen?quote:Op zondag 5 juni 2011 12:46 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wij kunnen op alleen mijn salaris ook geen boerderij kopen hoor. Zit een flinke constructie achter waardoor we met 4 inkomens een boerderij kunnen kopen ergens in het noorden. Woensdag even kijken in Appelscha, als dat hem niet wordt weet ik het ook even niet meer, want dat zijn we toch een beetje door de betaalbare opties heen.
quote:
Soort Thomashuis dus? Zorguitvinding van de eeuwquote:Op zondag 5 juni 2011 12:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]Fantastisch, die had ik nog niet gehoord.
Nee, het wordt een woonvorm van 4 huishoudens waarvan 1 permanent in een rolstoel zit, en 3 kinderen met autisme/adhd hebben. Grote boerderij die wordt opgesplitst in 4 woningen waardoor je makkelijk de zorg voor die 'problemen' kan overnemen wanneer nodig, en je toch je eigen plekje hebt. Komt er op neer dat je eigenlijk in een rijtjeswoning zit, die eruit ziet als een boederij en je bent iets closer met je buren dan je in de gemiddelde straat bent. De meeste gemeentes zijn overigens ook wel te porren voor zulke projecten omdat het hun op lange termijn ontzettend veel geld scheelt i.v.m. zorg die uit huis wordt geregeld in plaats van uit de gemeentelijke potjes.
Heeft idd wel wat van een Thomashuisquote:Op zondag 5 juni 2011 13:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Soort Thomashuis dus? Zorguitvinding van de eeuw![]()
Twijfel nog of ik ga fietsen zo. Had vandaag eigenlijk een wat langere tocht in de planning maar geen zin om in de regen te fietsen..
Nog een Delfzijlster! Alhoewel ik nu nog steeds in Vinkhuizen ben blijven hangen.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:12 schreef Freddeh het volgende:
lol
Ik ben in Delfzijl geboren, heb 16 jaar in Uithuizermeeden gewoond, daarna tot m'n 22e in Selwerd en nu al bijna 7 jaar in Dordrecht. In heel m'n leven heb ik nog nooit op een boerderij gewoond, hooguit er tegenover.
Gelukkig maar, succes met dit project!!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:32 schreef Freddeh het volgende:
Deze vloer en ik zie dat de keuken waar het om gaat niet in de Funda foto's staat. Kan wel kloppen want er is al iemand van onze groep geweest en heeft al wat foto's gemaakt.
De keuken die jij laat zien blijft er ook echt in zitten hoor. Zodra iemand roept dat die eruit gaat word ik woest.
't Is zeker mooi fietsen daar, maar wel erg vlak. Of iemand anders moet van omgeving Appelscha nog wat heuvelachtige plekken weten, ik sta er voor open
Kunnen die schoenen best tegenquote:Op zondag 5 juni 2011 15:08 schreef Narcotical het volgende:
Ik heb hier vanaf dat we vertrokken tot half 12 ofzo regen gehad, en de zon heeft de hele dag nog niet geschenen..![]()
Maargoed, het fietsen zelf was wel lekker... Ik ga nu maar eens douchen en mn schoenen schoonmaken
Ga of heb je nog een ritje gemaakt vandaag buurman?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef Blobje het volgende:
[..]
Nog een Delfzijlster! Alhoewel ik nu nog steeds in Vinkhuizen ben blijven hangen.
Er staan wel een paar Bulls, maar die zijn zo lelijk. En nog wat Trek en Specialized damesfietsen. Maar over 't algemeen wel echte beginnersfietsen (Sora/Tiagra). Wel mooie fietsen btw.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die is toch niet te koop jonguh.........staat er bij die winkel waar jij werkt niet een interessant karretje?
Als jij zegt metro moet ik meteen aan Bradley Wiggins denken;quote:Op zondag 5 juni 2011 15:38 schreef Tommeke het volgende:
Er staan wel een paar Bulls, maar die zijn zo lelijk. En nog wat Trek en Specialized damesfietsen. Maar over 't algemeen wel echte beginnersfietsen (Sora/Tiagra). Wel mooie fietsen btw.
Vandaag geen regen gehad in Grunn!
Ben met m'n ex-vriendinnetje naar Pieterburen gefietst, zeehondjes kijken. Ondertussen veel sprinten en hardrijden. Ging wel lekker!
En ik heb een Leopard-Trek broekje gekocht, lekker metro.
Ja, ze kunnen er wel tegen maar ze zijn nu meer zwart dan wit.. Hoop dat ik ze fatsoenlijk schoon krijg.. Ik ben zelf iig weer helemaal schoon..quote:Op zondag 5 juni 2011 15:09 schreef Marurk het volgende:
[..]
Kunnen die schoenen best tegen
En overschoentjes zijn wat dat betreft wel handig.
Fiets eerst helemaal schoonmaken met een sopje. Na het schoonmaken ervoor zorgen dat je aandrijfmechanisme (ketting, tandwielen, etc.) goed droog en schoon is (de ketting draai ik een aantal keer goed rond in een oude handdoek). Dan je ketting opnieuw insmeren. Squirt Dry Lube is het beste smeerspul IMO.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:58 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Over schoon gesproken, m'n fiets ziet er ook niet uit..Iemand nog tips om schoon te maken? Ga meteen ook m'n ketting maar even smeren (na het schoonmaken) dus iets om mee te smeren lijkt me ook handig dus ook daarvoor zijn de tips welkom
Hogedrukreiniger is lekker snel maar dan moet je wel voorzichtig zijn dat je niet het vet uit je lagers spuit. Anders met een sopje en een oude afwasborstel & spons modder en zand er af en dan opwrijven met polish of wax oid. Ketting en tandwielen in de WD40 zetten en schoonpoetsen met een doek, ketting goed droogmaken. Pas op dat er geen olie op je velgen komt anders gaan ze krijsen bij het aanremmen.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:58 schreef Narcotical het volgende:
Ja, ze kunnen er wel tegen maar ze zijn nu meer zwart dan wit.. Hoop dat ik ze fatsoenlijk schoon krijg.. Ik ben zelf iig weer helemaal schoon..
Overschoentjes ga ik inderdaad binnekort even aanschaffen, dan blijven in het vervolg mn schoenen tenminste schoon.. Denk overigens dat ik binnekort toch even langsga bij mn FM, die heeft ook kleding enzo.. Eens kijken of ik een leuke pakkie kan versieren... Neem ik wss ook meteen overschoentjes en arm/beenwarmers mee
Over schoon gesproken, m'n fiets ziet er ook niet uit..Iemand nog tips om schoon te maken? Ga meteen ook m'n ketting maar even smeren (na het schoonmaken) dus iets om mee te smeren lijkt me ook handig dus ook daarvoor zijn de tips welkom
Wat heeft patatgeneratie met regen te maken? Of begrijp ik niet waar patatgeneratie voor staat?!quote:Op zondag 5 juni 2011 09:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[..]
Van een beetje water op je kop ga je niet dood hé?
Patatgeneratie
Geen idee.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:20 schreef jackson het volgende:
Wat heeft patatgeneratie met regen te maken? Of begrijp ik niet waar patatgeneratie voor staat?!
Que?quote:
Daar krijg je je frame mooi schoon en glimmend meequote:Op zondag 5 juni 2011 16:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee.
ik vind 't nogal ergerlijk dat je met een temperatuur tussen de 22 en 25 graden besluit met een buitje binnen te blijven als wielrenner zijnde; recreatief of niet, kom op zeg.
[..]
Que?
Autowasshampoo gebruik ik ook.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:45 schreef jpjedi het volgende:
En geen WD40.. Dat lijkt mooi en schoon maar 3 maanden later is het volledig geroest. Het vreet ook op blanke lak.
HD reiniger ook af te raden. Gewoon autowas shampoo sopje met zacht borsteltje.
Voor de ketting heb ik een borstelkastje waar ik hem doorheen trek. Ideaal.
Ik gebruik het ook meer als reiniger/ontvetter, niet als smeermiddelquote:Op zondag 5 juni 2011 16:45 schreef jpjedi het volgende:
En geen WD40.. Dat lijkt mooi en schoon maar 3 maanden later is het volledig geroest. Het vreet ook op blanke lak.
HD reiniger ook af te raden. Gewoon autowas shampoo sopje met zacht borsteltje.
Mijn 'permanente huisgenote' maakt zelf altijd groene zeep mengsels. Door de vereniging van zeikerige wielrenners (lees: Freddy) goed bevonden voor de schoonmaak van heel de fietsquote:Op zondag 5 juni 2011 16:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik gebruik het ook meer als reiniger/ontvetter, niet als smeermiddel
[ afbeelding ]
Met deze maak ik graag schoon, een goede ontvetter voor 0.55 Euro per liter, het laat wel een wittige waas na dus je moet poetsen met iets anders.
Dat vond ik wel meevallen. Hij zag er aardig beschaafd uit vorige week.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:03 schreef Blik het volgende:
Ik maak mijn fiets bijna nooit schoon
Maar dat is dan ook wel aan mijn ketting e.d. te zien
Toen had ik hem de dag ervoor schoongemaakt en een halve bus WD40 over de ketting en tandwielen gespotenquote:Op zondag 5 juni 2011 17:05 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat vond ik wel meevallen. Hij zag er aardig beschaafd uit vorige week.
Ik kan zo niet vinden welk boekje je gebruikt, heb je een linkje?quote:Op zondag 5 juni 2011 17:16 schreef Freddeh het volgende:
"Uw racefiets in topconditie"
Ben nu al blij met het boekje. Heb aardig wat kleine dingetjes aan kunnen passen aan de afstelling waardoor het boeletje nét dat beetje soepeler loopt en ik nét wat lekkerder zit.
Ik denk dezequote:Op zondag 5 juni 2011 18:06 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Ik kan zo niet vinden welk boekje je gebruikt, heb je een linkje?
Wat een gastquote:Op zondag 5 juni 2011 15:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als jij zegt metro moet ik meteen aan Bradley Wiggins denken;
witte dunne benen en te hoge sokken:
[ afbeelding ]
en dat kapsel: [ afbeelding ]
!!!
Ik denk dat dat nog wel meevalt.. Ik noem ene C. Ronaldo..quote:Op zondag 5 juni 2011 19:43 schreef SuperWeber het volgende:
Sjeus wat een stel fags zijn dat zeg... Zet die een uur in de voetbalkleedkamer en ze komen er bont en blauw weer uit
Die is vroeger ook in elkaar geslagen, hij had alleen de mazzel dat hij goed kon voetballenquote:Op zondag 5 juni 2011 19:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel meevalt.. Ik noem ene C. Ronaldo..
Whehehequote:Op zondag 5 juni 2011 20:23 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Die is vroeger ook in elkaar geslagen, hij had alleen de mazzel dat hij goed kon voetballen
Dat doen alleen de weggepeste voetballers.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:28 schreef Marurk het volgende:
Alle wielrenners zijn per definitie al metro omdat ze hun benen scheren.
Ik dus ook.
Heb dat boek trouwens ook, maar vind de onlangs uitgebrachte "Onderhoud & Reparatiegids" van Fiets beter (en die is ook nog eens veel goedkoper).quote:Op zondag 5 juni 2011 20:34 schreef No-P het volgende:
[..]
Racefiets in topconditie heb ik ook staan hier. Handig, maar niet compleet.
quote:Op zondag 5 juni 2011 19:44 schreef Snuf. het volgende:
Hee jongens gaat nog iemand meedoen aan Tilff Bastogne Tilff komende zondag?
Dan heb je 2x 170km, of 2x 85km?quote:Op zondag 5 juni 2011 20:54 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, binnenkort naar familie in Hengelo. Zit er aan te denken om er heen te fietsen... 170 km
Teveel.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Damn, respect!
Hoeveel HM's heeft die tocht?
1x170, daar is een poolparty met bbq en bierquote:
Ik zou eigenlijk wel meewillen, alleen jammer dat ik de dag erna een koers heb dus dat gaat 'm niet worden.quote:
Welke grafiekquote:Op zondag 5 juni 2011 21:37 schreef nodisch18 het volgende:
aan de grafiek te zien reed ik overigens met ongeveer 4 km/u de Redoute op
Is 136 toch? Wilde ik ook gaan doen eigenlijk maar heb 4 weken nauwelijks getraind/kunenn trainen ivm examens en vakantiequote:
Volgens mij vorig jaar wel ja. Alleen stond mijn auto er nog 5 km vandaan.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:47 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Is 136 toch? Wilde ik ook gaan doen eigenlijk maar heb 4 weken nauwelijks getraind/kunenn trainen ivm examens en vakantieDus ga toch maar 87 doen
Beetje late reactie, maar heb je daar misschien een linkje van? Heb ook wel interesse eigenlijkquote:Op zondag 5 juni 2011 16:45 schreef jpjedi het volgende:
Meeste merken als BBB en PRO hebben ze wel. Hier een voorbeeldje:quote:Op zondag 5 juni 2011 21:58 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar heb je daar misschien een linkje van? Heb ook wel interesse eigenlijk
Zo'n ding heb ik hier thuis ook. Werkt ideaal ja!quote:Op zondag 5 juni 2011 22:17 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Meeste merken als BBB en PRO hebben ze wel. Hier een voorbeeldje:
http://www.afstandswinkel.be/shop/index.php?cPath=1_438
Silikonensprayquote:Op zondag 5 juni 2011 16:41 schreef Narcotical het volgende:
Dank voor de tips, heb geen hogedrukreiniger dus ik neem gewoon een sopje. Daarna ga ik mn ketting smeren, wat ik daar voor neem weet ik nog niet.. Ik wil iets wat je eigenlijk niet echt ziet en ook niet plakt enzo..
Sweetquote:Op zondag 5 juni 2011 22:16 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga morgen een nieuwe winterfiets aanschaffen, een Concorde, staal, blauwgelakt met chromen voor en achtervork en Shimano 105
150.- Euro kost ie
Ja, ze staat bij een sociale werkplaatsfietsenmaker en ik kom er altijd langs met m'n herstelrondje. Ze staat al een hele tijd in de etalage en was 200.- Toen dacht ik er steeds over. Nu is ze ineens 150.- geworden. Nu moet ik ze maar halen had ik bedacht, dan heb ik vast een mooi fietsje voor de wintermaanden. Het is nog wel een beetje vroeg maarja, ze eet geen brood.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:06 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Heeft ook smerende eigenschappen toch? Ik doe er ook wel een stuk of wat drupjes olie op de ketting, maar niet teveel, teveel vet is teveel schoonmaken.
Sweet, en een fijn prijsje. Foto's volgen?
![]()
Kun je beter direct een vouwfiets kopenquote:
Wat is dat toch altijd eigenlijk met die vouwfiets opmerkingenquote:Op maandag 6 juni 2011 10:45 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Kun je beter direct een vouwfiets kopen
inmiddels een klassiekerquote:Op maandag 6 juni 2011 10:57 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd eigenlijk met die vouwfiets opmerkingen
Dan krijgen we volgend jaar in de lente de Oksel Vouwfiets Classic, rondje van 150 rondom Almeloquote:
net als die foto van Nicolette die met een pot vaseline op hem afkomt...iemand die indertijd gesaved? En is ze trouwens kampioen geworden Oksel?quote:
Oh jammer, Redoute is juist tofquote:Op zondag 5 juni 2011 21:57 schreef ursel het volgende:
[..]
Volgens mij vorig jaar wel ja. Alleen stond mijn auto er nog 5 km vandaan.
Nu trouwens 147
http://sport.be.msn.com/c(...)ff/2011/nl/parcours/
[ afbeelding ]
[edit]
Redoute zit er dit jaar trouwens niet eens in.
Al is de Côte d'Amermont ook wel pittig te noemen![]()
Dat zou ik echt niet durfenquote:Op maandag 6 juni 2011 10:15 schreef Oksel het volgende:
Ik neem je Lorinni over, okay? Vet frame.
Ik heb gisteren in Duitsland gefietst, bij Koblenz. 70km, 500-1000hm (gokje), 32,0km/h gemiddeld, top van 86,7km/h..Dat hoge gemiddelde komt doordat de laatste 10km alleen maar dalen was, zonder dat ik hoefde te remmen..
En ik hoefde er niet meer tegenop..
Côte de Chambralles is ook wel leuk.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:05 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Oh jammer, Redoute is juist tofMaar we zullen het zien
Ik ga zondagochtend/zaterdag kijken, als het dramatisch weer wordt ga ik niet
Ik zag 'm pas nog ergens staan.. maar kan hem zo snel niet meer vinden. Classic.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
net als die foto van Nicolette die met een pot vaseline op hem afkomt...iemand die indertijd gesaved? En is ze trouwens kampioen geworden Oksel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |