Ik weet dat de Meyles voor de E46 bekend staan als beter dan origineel BMW, maar hoe dat voor de E30 zit, weet ik nietquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:54 schreef Catch22- het volgende:
http://cgi.ebay.de/BMW-3E(...)a68b8#ht_1798wt_1139wel zonder spoorstangen. Meyle is dus goed?
True, alleen dan heb je alsnog 2x verzendkosten, en helaas versturen ze niet allemaal buiten Duitsland...quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:03 schreef Mikkie het volgende:
Shoppen op eBay kan ook lonen trouwens!
http://cgi.ebay.de/Achsge(...)&hash=item27a5789f5b
http://cgi.ebay.de/FEBI-W(...)0?pt=Autoteile_Zubehör&hash=item20b9a40a5e
ATP verstuurd ook naar NL, en voor zeer redelijke prijzen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:40 schreef TommyGun het volgende:
[..]
True, alleen dan heb je alsnog 2x verzendkosten, en helaas versturen ze niet allemaal buiten Duitsland...
De Febi hadden ze overigens niet meer, dus krijg nu voor hetzelfde geld een SKF (OEM?).
Maar het is weer een fijne dag voor me. Er was niets te vinden qua storing, een dik half uur zijn ze bezig geweest met uitlezen en zo; niks aan de hand. Waar ik dus al voor vreesde: de storing is alleen te vinden (vermoedelijk) wanneer de led ook echt snel gaat knipperen, anders is het systeem gewoon weer 'leeg'... Nu trad het uiteraard niet op.
En bij het uitrijden nam ik even een muurtje mee... rechtsvoor flink beschadigd (bumper en nog een ander paneel). Op naar de verzekeraar...![]()
![]()
OK, thanks voor de tipquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:52 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
ATP verstuurd ook naar NL, en voor zeer redelijke prijzen.
Je betaald maar 1 keer verzendkosten ongeacht de aantal podukten die je koopt.
Ik was voor de hele meuk 12,95 aan verzenden kwijt.
Ik begin het bijna niet meer te gelovenquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:40 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Maar het is weer een fijne dag voor me. Er was niets te vinden qua storing, een dik half uur zijn ze bezig geweest met uitlezen en zo; niks aan de hand. Waar ik dus al voor vreesde: de storing is alleen te vinden (vermoedelijk) wanneer de led ook echt snel gaat knipperen, anders is het systeem gewoon weer 'leeg'... Nu trad het uiteraard niet op.
En bij het uitrijden nam ik even een muurtje mee... rechtsvoor flink beschadigd (bumper en nog een ander paneel). Op naar de verzekeraar...![]()
![]()
Ik begrijp jequote:Op woensdag 25 mei 2011 11:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik begin het bijna niet meer te geloven
Geen eigen risico. Wel 2 schadevrije jaren, dus dat is jammer...quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:28 schreef Catch22- het volgende:
geen eigen risico en terugloop van schadevrije jaren ?
Denk dat je beter eerst eens zelf kunt bekijken wat het kost zonder verzekering.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:29 schreef TommyGun het volgende:
Even de resten muur eraf gepoetst, en zo ziet het er nu uit:
Van een afstandje valt het gelukkig niet zo op. Het zag er veel erger uit met de muurresten...
Helaas is het niet alleen oppervlakkige schade. De bumper is wat ontzet, en het glas/kunststof van de richtingaanwijzer steekt daardoor wat uit. De rubberen strip in de bumper zal ook vervangen moeten worden, maar goed dat valt wel mee. Het grootste probleem is denk ik dat zowat alle panelen beschadigd zijn... BTW: er zat al schade op die plek viel me onlangs op, dus dat is dan weer een meevaller (ben ik daar ook van af).
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Bedankt! Morgen even kijken met een collega (die er wat verstand van heeft). Volgens mij zitten er geen deuken in, en is gewoon de ophanging ietwat verbogen. Ospel in Limburg bedoel je? Redelijk in de buurt dus hou ik als optiequote:Op woensdag 25 mei 2011 13:53 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Denk dat je beter eerst eens zelf kunt bekijken wat het kost zonder verzekering.
ik schat de schade op ongeveer 300 euro bij de juiste spuiter, en dat kan goed al je eigen risico zijn. Spitters in ospel bijv. spuit goed en goedkoop, ik heb daar hele goede ervaringen mee!
Ja, bij weert.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:24 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Bedankt! Morgen even kijken met een collega (die er wat verstand van heeft). Volgens mij zitten er geen deuken in, en is gewoon de ophanging ietwat verbogen. Ospel in Limburg bedoel je? Redelijk in de buurt dus hou ik als optie.
Agree, ATP is echt relaxed jaquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:52 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
ATP verstuurd ook naar NL, en voor zeer redelijke prijzen.
Je betaald maar 1 keer verzendkosten ongeacht de aantal podukten die je koopt.
Ik was voor de hele meuk 12,95 aan verzenden kwijt.
Ik zal 'm onthouden.quote:
Dat scheelt ook wel ja. Ik hobby nog steeds met een krik van twee tientjes en twee el cheapo assteunen. En basisgereedschapquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:40 schreef rival het volgende:
Moet ik ook wel eerlijk bekennen dat het klussen hier pas is begonnen toen mijn maatje in een garage ging werken en wij daar konden klussen na 17:00 met alle gereedschappen die je kan bedenken, een brug e.d....
Dude! Wat doe je?!quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:29 schreef TommyGun het volgende:
Even de resten muur eraf gepoetst, en zo ziet het er nu uit:
Van een afstandje valt het gelukkig niet zo op. Het zag er veel erger uit met de muurresten...
Helaas is het niet alleen oppervlakkige schade. De bumper is wat ontzet, en het glas/kunststof van de richtingaanwijzer steekt daardoor wat uit. De rubberen strip in de bumper zal ook vervangen moeten worden, maar goed dat valt wel mee. Het grootste probleem is denk ik dat zowat alle panelen beschadigd zijn... BTW: er zat al schade op die plek viel me onlangs op, dus dat is dan weer een meevaller (ben ik daar ook van af).
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ja ik kan mezelf ook wel slaan... Ik denk dat ik morgen gewoon even naar Ospel rij, kijken wat 't zou gaan kosten.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dude! Wat doe je?!![]()
![]()
. Houdt het nog een keer op bij jou offeuh...?
Hoe dan ook: wat flikmans zegt. Als je hier verzekeringswerk van maakt, betaal je die schade wel tien keer. Je achteruitgang in premie is niet te zuinig (vooral met weinig schadevrije jaren kost het je tientallen procenten). Kun je beter die paar honderd euro zelf ophoesten.
Een E36?quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:10 schreef Hyperdude het volgende:
Anyways.
Vandaag de 245 per uur op de GPS gehaald met het oude brik uit 2001
Dat is niet slechtquote:Op donderdag 26 mei 2011 18:10 schreef Hyperdude het volgende:
Anyways.
Vandaag de 245 per uur op de GPS gehaald met het oude brik uit 2001
Bedankt Willy Betz dat ik de remmen moest; 247 had er volgens mij wel in gezeten.![]()
NB.
Volgende week staat de teller op 250000
A31![]()
Achja je hebt gelijk...quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:59 schreef YoshiBignose het volgende:
In 2001 werden geen E36's meer gemaakt
Begrensd door het gebrek aan PK'squote:Op donderdag 26 mei 2011 19:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is niet slecht, is de auto niet begrensd op 250?
Toch wel lekker, even doorblazen, even de benen strekken... Is de motor ook weer eens goed schoongeblazen, de roetwolken eruit...quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Begrensd door het gebrek aan PK's![]()
Officieel is ie wel begrensd, maar denk niet dat ie zonder begrenzing veel harder zou kunnen dan 250.
Ga je weer aan de tuning...?!? Een tactisch likje verf en sideskirts, en 't is al een heel andere auto natuurlijk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:33 schreef Turquaz52 het volgende:
Dus ik ga jullie zwaar kutten met mijn kutverhalen over mijn kut autotje
Respect. Mijn bak staat nu op iets meer dan 150k, maar boven de 215 kwam ik niet vandaag. Maar goed, ik heb een eenvoudige vierpitter, dat scheeltquote:Op donderdag 26 mei 2011 18:10 schreef Hyperdude het volgende:
Anyways.
Vandaag de 245 per uur op de GPS gehaald met het oude brik uit 2001
Bedankt Willy Betz dat ik de remmen moest; 247 had er volgens mij wel in gezeten.![]()
NB.
Volgende week staat de teller op 250000
A31![]()
Iets met vleugeldeuren als nieuw project?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:33 schreef Turquaz52 het volgende:
Dus ik ga jullie zwaar kutten met mijn kutverhalen over mijn kut autotje
Je zou 't bijna denken hequote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:51 schreef rival het volgende:
[..]
Oke ik denk dat jij een troll bent die BMW een slechte naam wilt geven
Gelukkig wel inderdaad...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:51 schreef rival het volgende:
Nee maar ff serieus, wat een pech heb jij zeg
"gelukkig" was het iets dat wel al op de planning stond
Enerzijds: ja. Anderzijds heeft ie er nu al zo veel ingestoken, dat ik ook door zou gaan. Dan is ie tiptop en kun je een flinke tijd vooruit. Maar ik zou er ook goed ziek van zijn inderdaad... bahbah.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:12 schreef Hyperdude het volgende:
Verkoop dat hok, of zet er iemand op die er verstand van heeft en doorpakt.
Ik zou er ziek van worden, zoveel gezeik.
Ik heb geen idee. Ik weet alleen dat de bovenste roller van de waterpomp is en deze te bewegen is met de hand. Je hoort dan ook een tikkend / klonk geluid. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Het eraf lopen van de band zal wel komen door het slingeren van de poelie.quote:
Mijn monteur heeft 25 jaar ervaring, maar hij kan ook niets voorspellen natuurlijk. Alles wat hij maakt is daarna gewoon in orde, maar het volgt elkaar op, dus je blijft bezig op die manier. Maar zoals Mikkie zegt ga ik gewoon door met in orde maken!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:12 schreef Hyperdude het volgende:
Verkoop dat hok, of zet er iemand op die er verstand van heeft en doorpakt.
Ik zou er ziek van worden, zoveel gezeik.
Je bedoelt de 318i 24v automaat?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:33 schreef Turquaz52 het volgende:
Und Folowing, en hopelijk Volgende week mijn 318tjee weer teruuuuuuuuuuuugggggggggggggg:D:D:D:D:D:D:D!!!!!!111EISNSZZZloolllolololl
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
TommyGun nou hou je op met die grappen hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:47 schreef TommyGun het volgende:
Zoals eerder vermeld zou ik komende maandag de waterpomp gaan (laten) vervangen. Nu kneep ik 'm al een beetje omdat ik dit weekend redelijk wat kilometers ga maken, en of 'ie het wel uit zou houden (gisterenavond begon 'ie steeds meer herrie te maken).
Maar daar hoef ik niet meer voor te vrezen! Vanmorgen was het immers al einde spel. Een hoop herrie, de poelie kantelt als een gek en de riem ligt er bijna af. Dat gaat dus slepen worden naar de garage... Gelukkig kan ik een andere auto lenen voor het weekend.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
helemaal gelijk!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:37 schreef TommyGun het volgende:
Mijn monteur heeft 25 jaar ervaring, maar hij kan ook niets voorspellen natuurlijk. Alles wat hij maakt is daarna gewoon in orde, maar het volgt elkaar op, dus je blijft bezig op die manier. Maar zoals Mikkie zegt ga ik gewoon door met in orde maken!
Dat is zo.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:37 schreef TommyGun het volgende:
...Mijn monteur heeft 25 jaar ervaring, maar hij kan ook niets voorspellen natuurlijk. ...
Jup, maar dat is vanwege een lekkage aan de radiateur. Er was toen verder niets waar te nemen. De waterpomp ging pas eind vorige week geluid maken, en dat werd met de dag erger. Maar dat 'ie zo snel zou falen had ik nou ook weer niet verwacht...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is zo.
Alleen had je een paar weken geleden toch ook al een brandend koelvloeistoflampje?
En toen liep de waterpomp/multiriem nog geluidsloos en soepel?
Probleem is dat mijn monteur overdag gewoon werkt, dus we hebben alleen 's avonds de tijd. Daarbij ben ik niet de enige klant van hem natuurlijk. Maar we hadden afgesproken eerst de belangrijkste dingen te vervangen, en dan een paar weken later de rest (ik moet ook wat rekening houden met m'n budget en zo).quote:Mijn garage vervangt meestal, op mijn verzoek, de hele zooi, als de boel toch open moet.
Laatste keer een nieuwe radiator (oude lekte nog nauwelijks, maar stond/hing wel bol aan de onderzijde) dan vervangen ze, in dit geval, tegelijkertijd slangen en expansievat.
Kost wel wat extra tijd en geld; maar betrouwbaarder (en goedkoper?) dan een jaar later de boel weer lostrekken.
Begrijp ik, maar als we iets vervangen en zien daarbij dat er ook wat anders kapot aan het gaan is dan doe je daar weinig aan. Het enige wat ik dan kan doen is een nieuwe avond inplannen. Als er dan ook nog eens wat stuk gaat in die tussentijd dan bouwt het alleen maar op.quote:Ach, je moet het zo aanpakken als je zelf denkt dat het best is, maar ik word er al moedeloos van als ik je avonturen lees.
Als ik nou eens een Coupe of een Cabrioslet had..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 07:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Iets met vleugeldeuren als nieuw project?
Yes.. That one..quote:
Hiermee bedoel je oktober 2011 of 2012. Een maand na de presentatie bij de Dealers zou erg mooi uitkomen, een jaar en een maand is wellicht wat lang..quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:37 schreef Hyperdude het volgende:
Koop een 3-deurs 130i met goede korting.![]()
Komt de nieuwe eigenlijk nog met 6 cylinder, of krijgen we alleen nog maar 4 cylinder turbo troep?![]()
on-topic: veel eerder dan oktober zal wel niet lukken.
Viel mij ook al op. Moet ook maar eens een BMW kopen, volgens mij hebben die gasten nooit wat met die dingen.quote:
Die ironie ook met dat bord aan de muurquote:Op maandag 30 mei 2011 05:27 schreef Rizkant het volgende:
Rusty is een paar weken geleden afgefikt, en word nu WEER gefixt..
[ afbeelding ]
Mooie bak hoor! Vind alleen zilvergrijs niet ideaal op die auto... zwart staat chiquer vind ik. En bordeauxrood kan ie ook erg goed hebben, met cremeleer. Hoe dan ook, prima ding! Wat zijn de specs?quote:Op maandag 30 mei 2011 08:42 schreef rival het volgende:
Maar mijn nieuwe aanwisnt is ook niet slecht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat? Nu ineens een E39 gekocht? Ach ja, kosten niks meer tegenwoordig en hebben echt alle opties. Volgens mij als ik het goed zie is dit niet het facelift model, dat is wel jammer. Hij staat wel erg laag en velgen zijn wel erg groot maar het kan nog netquote:Op maandag 30 mei 2011 08:42 schreef rival het volgende:
Maar mijn nieuwe aanwisnt is ook niet slecht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
smaken verschillen, hoewel ik meer van zwart ben vind ik dit juist de beter kleur voor de E39quote:Op maandag 30 mei 2011 09:15 schreef Mikkie het volgende:
Mooie bak hoor! Vind alleen zilvergrijs niet ideaal op die auto... zwart staat chiquer vind ik. En bordeauxrood kan ie ook erg goed hebben, met cremeleer.
quote:Op maandag 30 mei 2011 09:15 schreef Mikkie het volgende:
Mooie bak hoor! Vind alleen zilvergrijs niet ideaal op die auto... zwart staat chiquer vind ik. En bordeauxrood kan ie ook erg goed hebben, met cremeleer. Hoe dan ook, prima ding! Wat zijn de specs?
Volgens mij ligt een auto bij jou nooit te laag.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:19 schreef Rizkant het volgende:
Nette E39....
Zonde dat de prijs ind. zo laag liggen...
Hij ligt alles behalve te laag en die style 95 zijn zo heerlijk concave...
Nog plannen mee?
Yeah zo iets..quote:Op maandag 30 mei 2011 20:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Turquaz rijdt met zijn vrouw door de woonwijk:
Sow! Dat is laag... Even een vraag: wat is daar nu gaaf aan? Betere wegligging perhaps, maar wat een geklooi met drempels en hobbels zeg. U komt bij mij de wijk niet zonder brokken in, met die rare drempels hiero.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Yeah zo iets..Maar ik ga dan dwars over de drempels
[ afbeelding ]
Des te lager, des te mooier. Vind ik.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:29 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Sow! Dat is laag... Even een vraag: wat is daar nu gaaf aan? Betere wegligging perhaps, maar wat een geklooi met drempels en hobbels zeg. U komt bij mij de wijk niet zonder brokken in, met die rare drempels hiero.
quote:Op maandag 30 mei 2011 20:34 schreef FalleNk810i het volgende:
Ziet er mooi uit? Ziet er natuurlijk voor geen meter uit zo'n gap tussen je band en wielkast!
Oh ja, daar zorgen die mensen van de domeinen wel voor denk ik..quote:Op maandag 30 mei 2011 21:09 schreef FalleNk810i het volgende:
Bumpers, skirts, dak en een wasbeurt enz.
Als je dat allemaal netjes en strak maakt dan is t best een gave E36
Huh, staat'ie bij de domeinen dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 21:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Oh ja, daar zorgen die mensen van de domeinen wel voor denk ik..
Ziet er erg mooi uit, zo laag. Alsof het echt zo hoort.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]Geen gap niks. Gap is voor gappies
Hydrolics is gay. Schroefset ftw.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Een paar jaar terug was ik lid van zo'n autoclub (geen BMW trouwens) waar door de members ook driftig getuned werd.
Niet op snelheid en pk's, maar vooral dingen als verlagen, sideskirts, en een enorme ICE erin.
Compleet met dB-wedstrijden enzo... Was wel gaaf om te zien wat ze ervan maakten, maar ook hoeveel geld die jongens erin pompten. Vele duizenden euro's gingen in die auto zitten. Daar moesten ze heel wat vakken voor spiegelen. :-)
Maar ook daar ging het net zo laag als bij Turq. Sommige hadden van die hydraulische veren gemonteerd om traploos in hoogte regelbaar te kunnen zijn.
Thanks, je moet de auto in zijn geheel zijnquote:Op maandag 30 mei 2011 21:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ziet er erg mooi uit, zo laag. Alsof het echt zo hoort.
Yes.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:38 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Huh, staat'ie bij de domeinen dan?
Dat is toch een ander benaming voor de Centrale BMW Topic?quote:Op maandag 30 mei 2011 21:27 schreef YoshiBignose het volgende:
We kunnen hierbij het topic omdopen tot BMW SJONNIE TOPIC
Wat Rizkant zegtquote:Op maandag 30 mei 2011 22:02 schreef Rizkant het volgende:
Haha... Overal en altijd het zelfde...
Fok!
Auto forums
BMW forums...
Het gaat mij om OEM+ met een mooie "stance" ...
Laag is mooi, maar hoeft niet altijd...
Een standaard auto met mooie wielen en een dikke verlaging kan al prachtig zijn...
It's wheelgap that kills...
Low is a lifestyle... Wie laag wil zijn moet er naar leven!
Ik ben gek van OEM wagens...
BMW promodag zal ik me ogen weer uit kijken...
Maar zelf rij ik liever wat aparters..
Pimpen/tunen hou ik absoluut niet van..
OEM+ een persoonlijke tint.. In mijn geval mijn velgen en hemelbekleding..
Niks meer niks minder...
Vind 't wel sexy om eerlijk te zijn. Sowieso vind ik Audi's wel tof, maar altijd net ff wat minder dan hun BMW evenknie.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik vind die nieuwe koplampen van Audi zo lelijk...
[ afbeelding ]
![]()
Ik moest ook eerst erg wennen aan die angel rings van BMW. Heb geregeld geknipperd naar BMW rijders die zulke verlichting voeren, omdat het leek alsof ze alleen met stadslicht reden.
Mwoah, ik vind de A4 Avant van 2001 (FL dus) toch echt een stuk mooier dan de 3-serie touring...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Vind 't wel sexy om eerlijk te zijn. Sowieso vind ik Audi's wel tof, maar altijd net ff wat minder dan hun BMW evenknie.
Ik snap niet dat je een wagen zo laag maakt. Ik heb nu iets breder velgen en raak de wielkasten als ik iets te hard over een drempel ga. Ik wil wel normaal kunnen rijden met mijn auto, niet voor elke kuil/hobbel hoeven remmen.
Dat dus, verder heb ik met Audi toch nog altijd het idee dat het een VW is waar je meer voor moet betalen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Het grote nadeel van een Audi: die voorwielaandrijving.![]()
Kiezen tussen een Audi en een BMW, is de keuze niet lastig: BMW natuurlijk.
wat een sjonnie bakquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:31 schreef Opa_vertelt het volgende:
Dit heeft wel wat. Wit heb ik altijd al een mooie kleur gevonden voor een auto en dat groene zorgt voor een leuk contrast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat denken jullie?
Een Yoshi?quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat hangt er nou rechtsachter? Een knuffeltje ofzo?
JA serieus joh, ik zat ook al te kijken en in te zoomen. Volgens mij is het echt een yoshiquote:
quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:10 schreef Bowny het volgende:
Ik ga hier ook maar weg
Stikt hier de laatste tijd van de tupperware-users. Klasse is ver te zoeken.....
dat moet je ook niet in een BMW topic zoekenquote:
dat is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:25 schreef lipje het volgende:
[..]
dat moet je ook niet in een BMW topic zoeken
Wijs mij eens aan wat er zo "tupperware" is aan die witte M3 dan?quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:10 schreef Bowny het volgende:
Ik ga hier ook maar weg
Stikt hier de laatste tijd van de tupperware-users. Klasse is ver te zoeken.....
Het is een BMW, mooi of niet maar het blijft er wel één dus kan je hem hier plaatsen, lijkt me geen punt en als we het allemaal over alles eens zouden zijn blijft er weinig van het forum over lijkt mequote:Op woensdag 1 juni 2011 11:27 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Wijs mij eens aan wat er zo "tupperware" is aan die witte M3 dan?
Het ding is, buiten de verlaging en de velgen om, volgens mij gewoon standaard.
Maar natuurlijk kan ik het ook mis hebben, ik ben immers geen BMW-'kenner' zoals sommigen hier.
Jij snapt het.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is een BMW, mooi of niet maar het blijft er wel één dus kan je hem hier plaatsen, lijkt me geen punt en als we het allemaal over alles eens zouden zijn blijft er weinig van het forum over lijkt me
De dingen welke jij opnoemt zijn imho echt kleine details, als ik Bownyquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Veel te erg geblindeerd, carbon bmw logo, zwarte kofferbak lipje, smoke knipperlichten rondom, angeleyes (op een 3), zwarte nieren.... en volgens mij is die dorpel ook niet origineel. Rest moet m-tech lijken, maar is het zeker niet
Is ook zo, maar het is verre van origineel. En ik hou best van dikke velgen en ook best van wat verlagen, maar te laag vind ik echt gewoon lelijk staan. Als er andere velgen onder hadden gezeten en normaal verlaagd was en gewoon chrome nieren had gehad dan vind ik het gewoon een mooie E36 hoorquote:Op woensdag 1 juni 2011 12:02 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
De dingen welke jij opnoemt zijn imho echt kleine details, als ik Bowny
over 'tupperware' hoor praten denk ik persoonlijk meer aan dit soort styling:
[ afbeelding ]
Al moet ik zeggen dat die angel eyes mijn keuze ook niet zouden zijn.
Hahah en dan nog met primer eropquote:Op woensdag 1 juni 2011 12:05 schreef FalleNk810i het volgende:
En dan nog, dat is lekker fout jaren 80 tupperware, dat vind ik nog steeds beter als die autostyle rommel met dat kippengaas tussen je bumpers enzo.
Die e21 was maar een voorbeeld, al vind ik het zelf geen porem.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:05 schreef FalleNk810i het volgende:
En dan nog, dat is lekker fout jaren 80 tupperware, dat vind ik nog steeds beter als die autostyle rommel met dat kippengaas tussen je bumpers enzo.
Niemand die zo n interface heeft aangesloten op zijn bmw business radio?quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:34 schreef Gokhan03 het volgende:
Wat zijn die mp3 modules/cd changer replacments duur hey.
Ik ben het volgende tegengekomen: GROM USB/iPod interface adapter
Kost dus ongeveer 100 euro wat ik te duur vind. Weten jullie soms een goedkoper variant hiervan?
Tevens zijn de bmw cd wisselaars ook niet onder de 100 euro te verkrijgen
Hmm kost mninimaal 100 euro nieuwquote:Op woensdag 1 juni 2011 15:02 schreef Rizkant het volgende:
Heb een Dension gateway..
Direkt op de radio...
Geen wisselaar voorbereiding..
7 tientjes op MP..
wat een na-aper zegquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:31 schreef Opa_vertelt het volgende:
Dit heeft wel wat. Wit heb ik altijd al een mooie kleur gevonden voor een auto en dat groene zorgt voor een leuk contrast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat denken jullie?
Ja, mijnes was 2dehands..quote:
quote:
Je zei dat je dat rechtstreeks hebt aangesloten op de radio. Dus je sluit hem aan op de aansluiting van de bmw cd changer ingang achter de radio?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:57 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Ja, mijnes was 2dehands..
Stond laatst een grom op een bmwforum voor 80 geloof ik.. Op Bmwfan !
[..]
Ik heb de CP600 met SD kaartje ipv. mijn oude cd-wisselaarquote:Op woensdag 1 juni 2011 14:18 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Niemand die zo n interface heeft aangesloten op zijn bmw business radio?
Ja daar heb je gelijk in ind.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Weet ik, maar die Pioneer is vele malen gruwelijker en ik vind die MK4 maar lelijk met die knopjes enzo aan de zijkant.
Ik hoop dat het je lukt en zie de nieuwe foto's dan ook graag in: [PROJECT] BMW 318i 2.5 24v --S/C of Turbo?-- Part 2quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Sorry Opa, en ik ga binnenkort nog een topic spammen want heb voor Donderdag een afspraak om dat kut ding () van mij terug te kopen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kan niet wachten![]()
Dat laatste was dus het geval. Op de foto's allemaal mooi/netjes en zo.. Bleek (toen ik daar kwam)quote:Op donderdag 2 juni 2011 00:02 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom niet?
Theoretisch kan een M54 nauwelijks kapot. Maar helaas houden sommige idioten zich niet aan de theorie; daar kan je idd. beter geen tweedehandsje van overnemen.
Maare, zowiezoo is sedan ftwquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:49 schreef Hyperdude het volgende:
Touring is altijd minder prollig dan een coupé
Dan maar een hok.![]()
NB.
Mijn vorige was een E36 Coupé
Verstand komt, kennelijk, met de jaren.
Of niet soms, Opa?
hahah voor een sedan neem je een 5 reihe!quote:
Daarom zeg ik ook. Als je een sedan wilt dan moet je de 5 nemen. Ik wilde ook nooit in een sedan rijden. Toen ik de E39 zag had ik hem meteen gekocht zonder erover te twijfelen haha.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Sedan is veel saaier en minder mooi dan een coupe, dat is gewoon een feit en bij elke 3-serie duidelijk te zien! Die extra deuren zijn misschien handig, maar eigenlijk wil je toch niet achterin een 3-serie zitten
Nou leuk, maar ik wil wel wat meer dan alleen patsen met de bak.. Wegliging is ver te zoeken bij een coupé tov. een Sedan..quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Sedan is veel saaier en minder mooi dan een coupe, dat is gewoon een feit en bij elke 3-serie duidelijk te zien! Die extra deuren zijn misschien handig, maar eigenlijk wil je toch niet achterin een 3-serie zitten
Mja, ik vind het jammer dat de lijn van het dashboard onderbroken wordt, dat is het vooral. Overigens vind ik 1.500 euro echt veel te duur voor aftermarket inbouw. De grens ligt bij mij op 500 euro inclusief de inbouw, en dan moet het wel echt mooi zijn. Scheelt dat ik ook niet per se heel veel features hoef... ik gebruik navi en dergelijke toch relatief weinig. Misschien tien keer per jaar, dan kan ook ook wel zo'n raamplakkertje lenen ergens. Films afspelen enzo hoeft ook niet, doe ik niks mee. Eigenlijk moet ie gewoon heel makkelijk een USB-aansluiting hebben en audio kunnen afspelen, meer niet. Navi met TMC erbij mag, maar hoeft niet. En een handsfreekit heb ik al ingebouwd zitten en werkt top, ben bang dat ik er alleen maar op achteruit kan gaan...quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha waarom weer niet helemaal super?? Het is een Pioneer AVIC-HD3, die dingen waren vroeger 2000 euro. Ja touch screen, zit een navigatie op, radio/cd/mp3, harde schijf en kan ook films afspelen. Bluetooth ingebouwd, met microfoontje bij m'n binnenspiegel en usbaansluiting in m'n dashboardkast. Heb me al vaak genoeg vermaakt bij de McDonalds met een filmpje op![]()
Vandaag ben ik ook nog gered, de navigatie laat geen flitsers ofzo zien (beetje jammer), maar via de TMC laat hij wel files en mobiele controles zien (die blijkbaar gemeld zijn) en toevallig keek ik en was er net eentje in de buurt op de A7 en ik ging 160. Merkte later ook dat opvallend veel vrachtwagens aan het seinen waren
Er zijn nu ook andere Pioneers met wat meer opties, dit ding is al best wat verouderd, maar werkt prima. Had hem voor 600 euro volgens mij 2e hands gekocht 2 jaar terug. Inbouwen is een ramp... heb het Ron de Vries laten doen (is hier om de hoek) maar dat ding eromheen en wat er binnenin zit is via een duitse site gekocht en allemaal hand made zeg maar. Het past dus ook net nietze moesten veel hakken en zagen. Kan ook niet meer terug naar een normale radio
Kosten voor inbouw waren 250 dacht ik, met een opmerking dat ze dit nooit meer gingen doen haha.
Verder heb ik ook nog 4 x-ion speakers erin laten zetten en wat van dat dempende materiaal in m'n deurgeluid klinkt ook meteen veeeeeeeel beter. Die standaard speakers van E46 zijn echt slecht. Nu binnenkort nog even een versterker plaatsen, heb een oude nostlagische uit de jaren 90 op de kop getikt voor 30 euro bij marktplaats
en dan heb ik eigenlijk al veel te veel uitgegeven aan audio, terwijl ik me daar eigenlijk niet heel erg in interesseer.
Pioneer HD3 600
Inbouw 250
Inbouwmateriaal 200
Speakers + tweeters 400
Versterker + kabels 60
¤ 1500..... slik
edit: oh ja, minus ¤ 160 van m'n oude business CD die ik verkocht heb aan B46
Zoveel scheelt dat ook weer niet. Misschien M3 sedan vs. coupe dat je het een heel klein beetje zal merken maar voor de rest maakt het echt nauwelijks wat uit. Dus ver te zoeken is echt overdreven...quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nou leuk, maar ik wil wel wat meer dan alleen patsen met de bak.. Wegliging is ver te zoeken bij een coupé tov. een Sedan..
Ben je dan meteen cheap, of denk je aan functionaliteit en geen geld over de balk smijten? Misschien dat jij geld zat hebt hoor, maar ik probeer nog altijd op normale wijze met m'n financiën om te gaan. En dat betekent dat ik best geld wil uitgeven aan leuke en mooie dingen, maar dat betekent niet meteen dat ik dan maar iets super-te-gek-gaafs wil kopen dat meteen de hoofdprijs kost.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je zo cheap bent, koop dan gewoon een sony radio met usb en een tomtom
Volledig mee eensquote:Op donderdag 2 juni 2011 12:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, ik vind het jammer dat de lijn van het dashboard onderbroken wordt, dat is het vooral. Overigens vind ik 1.500 euro echt veel te duur voor aftermarket inbouw. De grens ligt bij mij op 500 euro inclusief de inbouw, en dan moet het wel echt mooi zijn. Scheelt dat ik ook niet per se heel veel features hoef... ik gebruik navi en dergelijke toch relatief weinig. Misschien tien keer per jaar, dan kan ook ook wel zo'n raamplakkertje lenen ergens. Films afspelen enzo hoeft ook niet, doe ik niks mee. Eigenlijk moet ie gewoon heel makkelijk een USB-aansluiting hebben en audio kunnen afspelen, meer niet. Navi met TMC erbij mag, maar hoeft niet. En een handsfreekit heb ik al ingebouwd zitten en werkt top, ben bang dat ik er alleen maar op achteruit kan gaan...
Duurder hoeft niet altijd mooier te zijn, jouw radio is daar een goed voorbeeld van.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je zo cheap bent, koop dan gewoon een sony radio met usb en een tomtom
quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb de CP600 met SD kaartje ipv. mijn oude cd-wisselaar
http://www.rentier.nl/ Geschikte vent!
Ding is niet goedkoop, wel goed (icm. mijn HarmanKarton speakertjes.)
Hm, da's wel vreemd. Ik heb hem nooit over zoiets horen klagen. (ik heb dat ding nl. toen voor hem geïmporteerd)quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:22 schreef Mikkie het volgende:
Maar dat is dus de unit die nogal wel wat kinderziektes vertoont, dus daar begin ik nog even niet aan
Och ochquote:Op donderdag 2 juni 2011 14:12 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Duurder hoeft niet altijd mooier te zijn, jouw radio is daar een goed voorbeeld van.
Loopt niet mooi mee met de welving/bolling van je dash en de plastic rand past ook niet echt
(te glanzend) bij het plastic van het dash. Nee, dan weet ik voor die ¤1000 welke je betaalde
(HD3+inbouw) wel radio's welke beter passen, er mooier uitzien en nagenoeg dezelfde (of meer)
functies hebben. Maar die zullen in jouw ogen wel te min zijn omdat er geen bekend merkje op
pronkt (of OEM is).
Onderstaande unit kost bijvoorbeeld nog geen ¤650 (zelfs minder als je zelf importeert)
Collega van me heeft ook zo'n ding in zijn E46 (al een jaartje), inbouwen was echt kinderspel
en kost ook bij de audiospecialist een schijntje (5 a 6 tientjes) als je er zelf liever niet aan begint.
Niet zozeer om dat bekende merkje maar wel omdat je iemand welkequote:Op donderdag 2 juni 2011 16:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Och ochje verdenkt mij er meteen dat ik alleen een nav koopt vanwege een bekend merkje (weet niet hoe je daar op komt) en dan kom je zelf met dat chinese prut aan zetten.
Ik betaalde toen ¤479 voor die unit, het kan dus wel (als je zelf even de inbouw doet tenminste).quote:Pioneer weet je wat je kan verwachten, van Chinese replica troep weet je ook wat je kan verwachten. Dat verklaart ook het prijsverschil.
Met max 500 voor een dubbeldin met inbouw kom je er gewoon niet vandaar mijn opmerking van usb radio + tomtom.
Allemaal tov de oude radio die het wel deed:quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:25 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Hm, da's wel vreemd. Ik heb hem nooit over zoiets horen klagen. (ik heb dat ding nl. toen voor hem geïmporteerd)
Hij heeft al weleens een firmware update gedaan, zou natuurlijk kunnen dat ze daarmee zijn opgelost o.i.d.
Welke kinderziektes stond dat ding (Dynavin) om bekend dan?
Volgens mij kost zo'n MK4 ook al gauw 1300 euro.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:39 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Niet zozeer om dat bekende merkje maar wel omdat je iemand welke
een ¤500 als grens aangeeft meteen al als "cheap" bestempelde.
[..]
Ik betaalde toen ¤479 voor die unit, het kan dus wel (als je zelf even de inbouw doet tenminste).
Zelf heb een nóg goedkopere (model lijkt trouwens nog qua uiterlijk op de jouwe) no-name uit china,
deze kocht ik 3 jaar geleden voor ¤269 en is voorzien van GPS (TT), DVB-T en de hele reutemeteut.
Ding werkt trouwens nog steeds feilloos*. Mooi issie niet, maar daar is de prijs dan natuurlijk ook naar.
(*in tegenstelling tot de Alpine iVA310R welke ik daarvoor had en in het 3e jaar de geest gaf, wat een bagger was dat zeg)
Anyway.. wat kost zo'n originele breedbeeld navi voor de E46 trouwens?
Dit klopt, had hij het ook al over en vond het echt rete-irritant. Hij heeft het toen (deels)quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:42 schreef Mikkie het volgende:
Daarnaast het behoorlijk reflecterende scherm, da's niet handig aangezien ik vaak met m'n schuifdak open rij, dan zie ik dus niks...
Maar dan heb ik het over ebay prijs weet de nieuwprijs is eerlijk gezegd. Meeste 3rd party navi's zijn gewoon beter hoor dus dat zegt niet per se wat.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:51 schreef Opa_vertelt het volgende:
Dat vind ik dan nog best wel meevallen, als je ziet wat sommige 3rd party radio's kosten.
Het is ook niet bij alle modellen zo, maar het is wel iets dat ik met regelmaat teruglees. En daar zou ik bij een apparaat van ruim 600 euro toch van balen. Het mag dan in verhouding 'goedkoop' zijn, ik vind 600 euro toch een hoop geld en daarvoor verwacht ik een unit die perfect werkt. Chinaplastic of niet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:51 schreef Opa_vertelt het volgende:
Dat vind ik dan nog best wel meevallen, als je ziet wat sommige 3rd party radio's kosten.
[..]
Dit klopt, had hij het ook al over en vond het echt rete-irritant. Hij heeft het toen (deels)
opgelost door één of andere matte screenprotector ervoor te kopen en op maat te snijden.
(als je wil, kan ik hem wel vragen welke dat was) Over die andere dingen heb ik hem niet
horen klagen eerlijk gezegd, kan het hem natuurlijk volgende week wel even vragen als je wil.
De MK4 is gewoon zwaar overpriced, dat vind ik vooral en daarom zet ik het daar niet tegen af. Heel simpel, ik kijk wat ik nodig heb: een Parrot kost 100,- een radio met USB 120,- en een TomTom 150,-. Samen 370 euro en het werkt allemaal perfect en voldoet aan wat ik nodig heb, ik mis alleen het design. Nou snap ik best dat het wat kost om dat allemaal te integreren, werkend te krijgen middels software en een mooi design te maken, maar als je daar vervolgens nog 250 euro voor moet 'bijbetalen', verwacht ik wel dat het geheel gewoon foolproof is en werkt. Als dat niet zo is, vind ik het 't geld niet waard.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, daar zit jouw probleem. Je verwacht dat een product dat minstens 3x zo goedkoop is als het origineel PERFECT werkt en ook nog stukken meer opties heeft dan de MK4. Zo werkt dat niet he? Je hebt zat producten uit China die gewoon "goed" zijn, ik zeg niet dat het allemaal rotzooi is, maar je moet wel in je achterhoofd houden dat zoiets zomaar kapot kan gaan of dat er dingen zijn die niet helemaal goed werken. Daar betaal je immers veel minder voor
Er zijn tot nu toe vijf versies uitgebracht, dus daar kan wel een verschil in zitten. Maar sowieso is 't maar net afhankelijk van welke unit je daadwerkelijk hebt gekregen, of alles werkt. Zelfs met identieke software is gebleken dat de units soms verschillend werken en dat is dus het irritante eraan, je weet nooit wat je koopt en krijgt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:45 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik ga die gast nu even bellen, eens kijken wat de 'flaws' zijn.
/edit
Zijn iPhone 3Gs laad gewoon via de USB-poort op, met andere toestellen heeft hij geen ervaring.
Met de GPS/TMC heeft hij nooit problemen gehad, de TMC stond wel eerst op hoog volume,
maar dat was een vage instelling welke hij heeft aangepast. (dus nu weer op normaal volume)
Reflecterende scherm is opgelost door een matte-screenprotector, welke eigenlijk voor laptops
was, op maat te snijden. Geen speciale screenprotector ofzo, gewoon zo'n ebay ding van ¤6
Stuurbediening heeft hij nooit problemen mee gehad, werkte sinds het begin al gewoon feilloos.
Hij wil nu trouwens nog die 3G-stick erbij kopen zodat hij overal internet heeft en ten altijd weet
waar zijn auto zich bevind. (op zich vind ik dat ook wel een handig iets, ook ivm diefstal en zo)
Nu weet ik het natuurlijk niet (heb zelf niet zo'n ding in bezit) maar het zou natuurlijk kunnen dat
er verschillende varianten van die dynavin te koop zijn of dat de mensen welke een dynavin met
kinderziektes hebben nog nooit een update hebben uitgevoerd. Correct me if I'm wrong.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Even maar wat klasse terugbrengen in dit topic, want al die E36's word ik een beetje zat
M'n E21 bleek toch behoorlijk verrot te zijn aan de krikpunten en er was nog genoeg mis mee. Kon bij iemand inruilen voor een E23 en na een proefrit etc. maar gedaan. Uiteraard moest er geld bij, maar deze zag er echt goed uit en van onder ook helemaal geen roest.
[ afbeelding ]
En wat rijdt dat lekkerdat is echt een klasse anders dan zo'n 3-serie. Het is een 732i. Ik schrok me ook rot hoe hard dat ding gaat. Echt leuk om die motorkap zo omhoog te zien komen als je vol gas geeft
Welk jaar is ie?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:28 schreef YoshiBignose het volgende:
In het echt is ie mooier dan op de foto hoor, maar niet zo poepbruin als de E28 van RizzoEr moeten nog wel wat kleine dingetjes gebeuren, maar ook dat is standaard (en leuk
).
Begrijp ik dat goed..? Is het een 2 liter..????quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk en type: BMW M3 GTR
Eigenaar: Motor Sport Museum am Hockenheimring
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Hockenheimring (Duitsland)
Datum: 26 april 2011
Coureur: JOhnny Cecotto
Hoe kan dat eigenlijk..? Een M3 heeft een 3.0 en een 3.2, die hebben 300 en 321PK.. een 320i heeft 'maar' 150PK, is da dan een typo of is er zwaar aan een 320i geklust om hem M3 GTR waardig te maken..?quote:
Heeft weinig meer met het origineel te maken, BMW haalde in de jaren 80 uit een 4 cylinder turbo 1600cc al 1000pk voor de formule 1, dus 325pk uit een 2 liter moet geen enkel probleem zijnquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoe kan dat eigenlijk..? Een M3 heeft een 3.0 en een 3.2, die hebben 300 en 321PK.. een 320i heeft 'maar' 150PK, is da dan een typo of is er zwaar aan een 320i geklust om hem M3 GTR waardig te maken..?
732i hequote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:28 schreef Oksel het volgende:
Hehe, je hebt een 723i gekocht uit '80?
Held.
Is 100% een Typo, durf ik mijn BMW voor in te zetten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heeft weinig meer met het origineel te maken, BMW haalde in de jaren 80 uit een 4 cylinder turbo 1600cc al 1000pk voor de formule 1, dus 325pk uit een 2 liter moet geen enkel probleem zijn
Ik heb het gezien ja, zal inderdaad een 2,5 2,9 zijnquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is 100% een Typo, durf ik mijn BMW voor in te zetten.
Het is een M3, een M3 heeft geen 2.0 6 cilinder blok, je kunt wel een M3 krukas e.d. er in gooien maar dan heb je een 2.9 liter, check mijn 2e post voor de Boring x slag.
Ik accepteer deze weddenschap en leg ook ¤10 in!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is 100% een Typo, durf ik mijn BMW voor in te zetten.
Het is een M3, een M3 heeft geen 2.0 6 cilinder blok, je kunt wel een M3 krukas e.d. er in gooien maar dan heb je een 2.9 liter, check mijn 2e post voor de Boring x slag.
Is gewoon een S50B30 zoals ik al postte, paar tweakjes en je hebt 325PK.. Denk dat ze S52B32 (M3 3.2 321PK) krukas met drijfstangen hebben gebruikt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:44 schreef Tarado het volgende:
Even verder gekeken en het is BMW M3 GTR # - BMW L6 4v 2xOHC 2996 cc N/A
Hier een link naar een foto kon hem niet rechtstreeks linken
http://www.racingsportsca(...)g-1993-07-11-002.jpg
Wel een afgang trouwens van dat museum
Nou je weet meer dan gemiddeldquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is gewoon een S50B30 zoals ik al postte, paar tweakjes en je hebt 325PK.. Denk dat ze S52B32 (M3 3.2 321PK) krukas met drijfstangen hebben gebruikt.
Maargoed, ik wil niet doen alsof ik er zoveel van af weet, Google en logica explains everything..
XxTurqje is weg!
Thanks, maar ik leer toch ook wel veel van anderen hier op het forum, Zij weten wel zelf over wie ik het heb..quote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:54 schreef Gokhan03 het volgende:
Voor de mensen die willen weten hoe de electrisch raam van een e36 werkt
Ik heb ook heel wat fotos gemaakt zodat ik er ooit een howto van kan maken
Mijn ramen gaan nu lekker soepel open en dicht
Haha neeeequote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:55 schreef Turquaz52 het volgende:
Lower that bitch! sla hem plat op zijn bek Yoshii![]()
[ afbeelding ]
Haha, ja helaas de E21 moest ik erop inruilen, was ook de enige reden dat ik nu deze bak nam omdat ik kon inruilen. Rijdt echt heerlijk. Wanneer gaan we naar oriental?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:03 schreef Bowny het volgende:
YOSHIIIII, GANSTAH NIGGER!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Nu heb je 2 auto´s waar ik een keer in mee wil
Edit: Oh, de E21 is weg![]()
Ja ik kan ook wel wat suggesties doen, maar dan ben ik bang dat ik mezelf notes moet gaan geven.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:17 schreef Rizkant het volgende:
Haha... No comment wat betreft verlaging....
Als ze allemaal in dezelfde bank zaten zou dat kunnen duiden op een mengsel- of ontstekings verschil tussen de linker- en rechter cilinderbank. Als je over een weekje of 2 nog een keertje checkt weet je het zekerquote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:41 schreef Gokhan03 het volgende:
[ afbeelding ]
Bougies ff vervangen. De laatste 3 zijn nogal wit. Heeft dit te maken met een te arm mengsel?
Ik merk met een koud blok dat wanneer ik rustig optrek dat de motor een beetje inhoud. Kan ook te maken hebben met de benzinefilter maar die kon ik nu niet vervangen omdat hij onder de auto zit.
Met het verlagen van de auto verlaag je ook het niveau!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Thnxik had een reactie verwacht dat ie lager moest
![]()
Ik geef toe hij staat ook wel erg hoog maar nu zitten er ook nog lelijke 14" onder. Ik wil niet teveel comfort inleveren natuurlijk, het blijft een 7-serie, maar dit staat wel cool bijv.:
[ afbeelding ]
Maar volgens mij heb ik nu wel de oudste auto in het topic of niet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
Ach sjit ja, BMW's hebben een L6 natuurlijkquote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:19 schreef Hyperdude het volgende:
Een BMW 6 cylinder heeft maar 1 "bank".
Weet niet precies over wat voor blok het gaat; maar ding heeft sinds ongeveer 1990 6 bobines; worden die soms per 3 aangestuurd ofzo? Hoeveel kms hebben de bougies er in gezeten? Zijn het 6 dezelfde bougies?
Verder weet ik er ook niets van (breng het kreng met plezier naar de garage)![]()
Maar dit plaatje maakt eea. misschien iets duidelijker:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:35 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Met het verlagen van de auto verlaag je ook het niveau!Een paar cm maakt het geen sjonniebak toch ? kan best als dat cosmetisch gewoon beter oogtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Het begin van een hoop ellendequote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:42 schreef Hyperdude het volgende:
Een beetje verlagen is hetzelfde als een beetje zwanger.
Het gaat om een M52B25 uit 1999.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:19 schreef Hyperdude het volgende:
Een BMW 6 cylinder heeft maar 1 "bank".
Weet niet precies over wat voor blok het gaat; maar ding heeft sinds ongeveer 1990 6 bobines; worden die soms per 3 aangestuurd ofzo? Hoeveel kms hebben de bougies er in gezeten? Zijn het 6 dezelfde bougies?
Verder weet ik er ook niets van (breng het kreng met plezier naar de garage)![]()
Maar dit plaatje maakt eea. misschien iets duidelijker:
[ afbeelding ]
NB. paar maanden geleden heb ik er zelf 6 nwe BRK6QUPjes ingeschroefd. De oude zagen er na 90000 km. nog pico de luxe uit.![]()
Nou..als ik kijk hoeveel tijd al in mijn e28 gaat zitten dan zul je nog wel effe geduld moeten hebben!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Pff wat een werk, kon ik dat allemaal zelf maarKan je niet ff langskomen om e.e.a. te fixen aan m'n E23
Mijn smaak ook niet echt, voorkant lijkt wel het down-syndroom te hebben of zo..quote:Op zondag 5 juni 2011 01:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat een gedrocht is de nieuwe BMW 1 serie. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sowiso alle bmw's na de E46, E39 en E38quote:Op zondag 5 juni 2011 01:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat een gedrocht is de nieuwe BMW 1 serie. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moest ook ff denken aan een Polo ja, way to go BMW, dan heb ik liever de poloquote:Op zondag 5 juni 2011 01:33 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Mijn smaak ook niet echt, voorkant lijkt wel het down-syndroom te hebben of zo.. [ afbeelding ]
Achterkant lijkt wel een Volkswagen Polo op steroïden. Nee, dan is de vorige mooier.
Nou, die heb je al, dus dat komt goed uit.quote:Op zondag 5 juni 2011 02:07 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik moest ook ff denken aan een Polo ja, way to go BMW, dan heb ik liever de polo
De E28 heeft et20.. maar zoek je zoiets?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Hey maar nu je toch zo op zoek bent naar velgen, als je wat voor mij tegenkomt laat het maar wetenvolgens mij passen veel van E28 onder de E23.
Als ik het goed heb et11 en voor et14 en 5x120.
Is dat 15"? Ik heb ook zoiets maar dan 4x100.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:44 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
De E28 heeft et20.. maar zoek je zoiets?
Ja, ik denk de Z1 of de Z8.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:25 schreef Scorpie het volgende:
Ik zag vandaag een leuke roadster-uitziende auto rijden van BMW, laag model, 2 zitter, was wel wat ouder, iemand enig idee welke auto ik bedoel? Kenteken begon met ZL-DD volgens mij.
Deze site heeft wel een aardig assortiment wielen met of zonder bandenquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja inderdaad volgens mij kon et20 ook nog wel, in sommige gevallen. Ik kan ook een paar mooie bbs velgen 16" kopen maar daar zitten nog geen banden onder. Hier zit 3mm onder dus dat is ook vrijwel niets
kan je laten verzenden, ik heb mijn styling 32 daar ook gekocht, je moet wel vooruit betalen, tenminste dat heb ik gedaan, missschien kan het ook anders maar ik denk het nietquote:Op woensdag 8 juni 2011 15:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Die zijn inderdaad niet duur, maar dan moet ik naar DE, of laten verzenden??? En ik heb nog centreerringen nodig denk ik dan, die komen van een E38.
Vergeet niet dat dat niet de eigenlijke foto van die velg is, zijn gewoon voorbeeldfoto's.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Die zijn inderdaad niet duur, maar dan moet ik naar DE, of laten verzenden??? En ik heb nog centreerringen nodig denk ik dan, die komen van een E38.
het is ook maar een suggestiequote:Op woensdag 8 juni 2011 15:49 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dat niet de eigenlijke foto van die velg is, zijn gewoon voorbeeldfoto's.
Daarnaast kosten naafkapjes ook nog eens ¤15 per stuk extra. Als je zelf de bouten al
hebt komt de prijs van 4 velgen + 4 naafkapjes + verzendkosten dus uit op ¤256
Over het algemeen zijn die Duitsers inderdaad wel erg eerlijk in hun omschrijvingen van aangeboden spul.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is ook maar een suggestie, ik moet zeggen die van mij waren puntgaaf alleen wat lijmresten van balanceerloodjes, verder geen beschadigingen
Ik blijf die neus/koplampen gewoon lelijk vinden. De rest valt wel mee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:55 schreef Catch22- het volgende:
ik ben ook nog niet overtuigd van de 1-serie, maar als ik dit filmpje kijk
vind ik het al wat beter.
De e60 vond ik op foto ook een stuk minder mooi dan in t echt
Ze volgen daar wel een beetje het Audi idee mee dat alle fronts van 1 tot 7 serie nagenoeg gelijk zijnquote:Op woensdag 8 juni 2011 15:56 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik blijf die neus/koplampen gewoon lelijk vinden. De rest valt wel mee.
Oh ja inderdaad.. nou ja ik kan nu van iemand krijgen ¤250 met centreerringen en die zijn ook opnieuw gespoten en goeie staat. 11 juni is de sharknosemeeting in Apeldoornquote:Op woensdag 8 juni 2011 15:49 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dat niet de eigenlijke foto van die velg is, zijn gewoon voorbeeldfoto's.
Daarnaast kosten naafkapjes ook nog eens ¤15 per stuk extra. Als je zelf de bouten al
hebt komt de prijs van 4 velgen + 4 naafkapjes + verzendkosten (40kg) dus uit op ¤256
Met een beetje pech kom je net boven die 40 kilo uit, dan is de totaalprijs ¤271..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |