Ik weet dat de Meyles voor de E46 bekend staan als beter dan origineel BMW, maar hoe dat voor de E30 zit, weet ik nietquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:54 schreef Catch22- het volgende:
http://cgi.ebay.de/BMW-3E(...)a68b8#ht_1798wt_1139wel zonder spoorstangen. Meyle is dus goed?
True, alleen dan heb je alsnog 2x verzendkosten, en helaas versturen ze niet allemaal buiten Duitsland...quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:03 schreef Mikkie het volgende:
Shoppen op eBay kan ook lonen trouwens!
http://cgi.ebay.de/Achsge(...)&hash=item27a5789f5b
http://cgi.ebay.de/FEBI-W(...)0?pt=Autoteile_Zubehör&hash=item20b9a40a5e
ATP verstuurd ook naar NL, en voor zeer redelijke prijzen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:40 schreef TommyGun het volgende:
[..]
True, alleen dan heb je alsnog 2x verzendkosten, en helaas versturen ze niet allemaal buiten Duitsland...
De Febi hadden ze overigens niet meer, dus krijg nu voor hetzelfde geld een SKF (OEM?).
Maar het is weer een fijne dag voor me. Er was niets te vinden qua storing, een dik half uur zijn ze bezig geweest met uitlezen en zo; niks aan de hand. Waar ik dus al voor vreesde: de storing is alleen te vinden (vermoedelijk) wanneer de led ook echt snel gaat knipperen, anders is het systeem gewoon weer 'leeg'... Nu trad het uiteraard niet op.
En bij het uitrijden nam ik even een muurtje mee... rechtsvoor flink beschadigd (bumper en nog een ander paneel). Op naar de verzekeraar...![]()
![]()
OK, thanks voor de tipquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:52 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
ATP verstuurd ook naar NL, en voor zeer redelijke prijzen.
Je betaald maar 1 keer verzendkosten ongeacht de aantal podukten die je koopt.
Ik was voor de hele meuk 12,95 aan verzenden kwijt.
Ik begin het bijna niet meer te gelovenquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:40 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Maar het is weer een fijne dag voor me. Er was niets te vinden qua storing, een dik half uur zijn ze bezig geweest met uitlezen en zo; niks aan de hand. Waar ik dus al voor vreesde: de storing is alleen te vinden (vermoedelijk) wanneer de led ook echt snel gaat knipperen, anders is het systeem gewoon weer 'leeg'... Nu trad het uiteraard niet op.
En bij het uitrijden nam ik even een muurtje mee... rechtsvoor flink beschadigd (bumper en nog een ander paneel). Op naar de verzekeraar...![]()
![]()
Ik begrijp jequote:Op woensdag 25 mei 2011 11:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik begin het bijna niet meer te geloven
Geen eigen risico. Wel 2 schadevrije jaren, dus dat is jammer...quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:28 schreef Catch22- het volgende:
geen eigen risico en terugloop van schadevrije jaren ?
Denk dat je beter eerst eens zelf kunt bekijken wat het kost zonder verzekering.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:29 schreef TommyGun het volgende:
Even de resten muur eraf gepoetst, en zo ziet het er nu uit:
Van een afstandje valt het gelukkig niet zo op. Het zag er veel erger uit met de muurresten...
Helaas is het niet alleen oppervlakkige schade. De bumper is wat ontzet, en het glas/kunststof van de richtingaanwijzer steekt daardoor wat uit. De rubberen strip in de bumper zal ook vervangen moeten worden, maar goed dat valt wel mee. Het grootste probleem is denk ik dat zowat alle panelen beschadigd zijn... BTW: er zat al schade op die plek viel me onlangs op, dus dat is dan weer een meevaller (ben ik daar ook van af).
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Bedankt! Morgen even kijken met een collega (die er wat verstand van heeft). Volgens mij zitten er geen deuken in, en is gewoon de ophanging ietwat verbogen. Ospel in Limburg bedoel je? Redelijk in de buurt dus hou ik als optiequote:Op woensdag 25 mei 2011 13:53 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Denk dat je beter eerst eens zelf kunt bekijken wat het kost zonder verzekering.
ik schat de schade op ongeveer 300 euro bij de juiste spuiter, en dat kan goed al je eigen risico zijn. Spitters in ospel bijv. spuit goed en goedkoop, ik heb daar hele goede ervaringen mee!
Ja, bij weert.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:24 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Bedankt! Morgen even kijken met een collega (die er wat verstand van heeft). Volgens mij zitten er geen deuken in, en is gewoon de ophanging ietwat verbogen. Ospel in Limburg bedoel je? Redelijk in de buurt dus hou ik als optie.
Agree, ATP is echt relaxed jaquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:52 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
ATP verstuurd ook naar NL, en voor zeer redelijke prijzen.
Je betaald maar 1 keer verzendkosten ongeacht de aantal podukten die je koopt.
Ik was voor de hele meuk 12,95 aan verzenden kwijt.
Ik zal 'm onthouden.quote:
Dat scheelt ook wel ja. Ik hobby nog steeds met een krik van twee tientjes en twee el cheapo assteunen. En basisgereedschapquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:40 schreef rival het volgende:
Moet ik ook wel eerlijk bekennen dat het klussen hier pas is begonnen toen mijn maatje in een garage ging werken en wij daar konden klussen na 17:00 met alle gereedschappen die je kan bedenken, een brug e.d....
Dude! Wat doe je?!quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:29 schreef TommyGun het volgende:
Even de resten muur eraf gepoetst, en zo ziet het er nu uit:
Van een afstandje valt het gelukkig niet zo op. Het zag er veel erger uit met de muurresten...
Helaas is het niet alleen oppervlakkige schade. De bumper is wat ontzet, en het glas/kunststof van de richtingaanwijzer steekt daardoor wat uit. De rubberen strip in de bumper zal ook vervangen moeten worden, maar goed dat valt wel mee. Het grootste probleem is denk ik dat zowat alle panelen beschadigd zijn... BTW: er zat al schade op die plek viel me onlangs op, dus dat is dan weer een meevaller (ben ik daar ook van af).
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ja ik kan mezelf ook wel slaan... Ik denk dat ik morgen gewoon even naar Ospel rij, kijken wat 't zou gaan kosten.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dude! Wat doe je?!![]()
![]()
. Houdt het nog een keer op bij jou offeuh...?
Hoe dan ook: wat flikmans zegt. Als je hier verzekeringswerk van maakt, betaal je die schade wel tien keer. Je achteruitgang in premie is niet te zuinig (vooral met weinig schadevrije jaren kost het je tientallen procenten). Kun je beter die paar honderd euro zelf ophoesten.
Een E36?quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:10 schreef Hyperdude het volgende:
Anyways.
Vandaag de 245 per uur op de GPS gehaald met het oude brik uit 2001
Dat is niet slechtquote:Op donderdag 26 mei 2011 18:10 schreef Hyperdude het volgende:
Anyways.
Vandaag de 245 per uur op de GPS gehaald met het oude brik uit 2001
Bedankt Willy Betz dat ik de remmen moest; 247 had er volgens mij wel in gezeten.![]()
NB.
Volgende week staat de teller op 250000
A31![]()
Achja je hebt gelijk...quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:59 schreef YoshiBignose het volgende:
In 2001 werden geen E36's meer gemaakt
Begrensd door het gebrek aan PK'squote:Op donderdag 26 mei 2011 19:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is niet slecht, is de auto niet begrensd op 250?
Toch wel lekker, even doorblazen, even de benen strekken... Is de motor ook weer eens goed schoongeblazen, de roetwolken eruit...quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Begrensd door het gebrek aan PK's![]()
Officieel is ie wel begrensd, maar denk niet dat ie zonder begrenzing veel harder zou kunnen dan 250.
Ga je weer aan de tuning...?!? Een tactisch likje verf en sideskirts, en 't is al een heel andere auto natuurlijk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:33 schreef Turquaz52 het volgende:
Dus ik ga jullie zwaar kutten met mijn kutverhalen over mijn kut autotje
Respect. Mijn bak staat nu op iets meer dan 150k, maar boven de 215 kwam ik niet vandaag. Maar goed, ik heb een eenvoudige vierpitter, dat scheeltquote:Op donderdag 26 mei 2011 18:10 schreef Hyperdude het volgende:
Anyways.
Vandaag de 245 per uur op de GPS gehaald met het oude brik uit 2001
Bedankt Willy Betz dat ik de remmen moest; 247 had er volgens mij wel in gezeten.![]()
NB.
Volgende week staat de teller op 250000
A31![]()
Iets met vleugeldeuren als nieuw project?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:33 schreef Turquaz52 het volgende:
Dus ik ga jullie zwaar kutten met mijn kutverhalen over mijn kut autotje
Je zou 't bijna denken hequote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:51 schreef rival het volgende:
[..]
Oke ik denk dat jij een troll bent die BMW een slechte naam wilt geven
Gelukkig wel inderdaad...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:51 schreef rival het volgende:
Nee maar ff serieus, wat een pech heb jij zeg
"gelukkig" was het iets dat wel al op de planning stond
Enerzijds: ja. Anderzijds heeft ie er nu al zo veel ingestoken, dat ik ook door zou gaan. Dan is ie tiptop en kun je een flinke tijd vooruit. Maar ik zou er ook goed ziek van zijn inderdaad... bahbah.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:12 schreef Hyperdude het volgende:
Verkoop dat hok, of zet er iemand op die er verstand van heeft en doorpakt.
Ik zou er ziek van worden, zoveel gezeik.
Ik heb geen idee. Ik weet alleen dat de bovenste roller van de waterpomp is en deze te bewegen is met de hand. Je hoort dan ook een tikkend / klonk geluid. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Het eraf lopen van de band zal wel komen door het slingeren van de poelie.quote:
Mijn monteur heeft 25 jaar ervaring, maar hij kan ook niets voorspellen natuurlijk. Alles wat hij maakt is daarna gewoon in orde, maar het volgt elkaar op, dus je blijft bezig op die manier. Maar zoals Mikkie zegt ga ik gewoon door met in orde maken!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:12 schreef Hyperdude het volgende:
Verkoop dat hok, of zet er iemand op die er verstand van heeft en doorpakt.
Ik zou er ziek van worden, zoveel gezeik.
Je bedoelt de 318i 24v automaat?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:33 schreef Turquaz52 het volgende:
Und Folowing, en hopelijk Volgende week mijn 318tjee weer teruuuuuuuuuuuugggggggggggggg:D:D:D:D:D:D:D!!!!!!111EISNSZZZloolllolololl
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
TommyGun nou hou je op met die grappen hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:47 schreef TommyGun het volgende:
Zoals eerder vermeld zou ik komende maandag de waterpomp gaan (laten) vervangen. Nu kneep ik 'm al een beetje omdat ik dit weekend redelijk wat kilometers ga maken, en of 'ie het wel uit zou houden (gisterenavond begon 'ie steeds meer herrie te maken).
Maar daar hoef ik niet meer voor te vrezen! Vanmorgen was het immers al einde spel. Een hoop herrie, de poelie kantelt als een gek en de riem ligt er bijna af. Dat gaat dus slepen worden naar de garage... Gelukkig kan ik een andere auto lenen voor het weekend.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
helemaal gelijk!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:37 schreef TommyGun het volgende:
Mijn monteur heeft 25 jaar ervaring, maar hij kan ook niets voorspellen natuurlijk. Alles wat hij maakt is daarna gewoon in orde, maar het volgt elkaar op, dus je blijft bezig op die manier. Maar zoals Mikkie zegt ga ik gewoon door met in orde maken!
Dat is zo.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:37 schreef TommyGun het volgende:
...Mijn monteur heeft 25 jaar ervaring, maar hij kan ook niets voorspellen natuurlijk. ...
Jup, maar dat is vanwege een lekkage aan de radiateur. Er was toen verder niets waar te nemen. De waterpomp ging pas eind vorige week geluid maken, en dat werd met de dag erger. Maar dat 'ie zo snel zou falen had ik nou ook weer niet verwacht...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is zo.
Alleen had je een paar weken geleden toch ook al een brandend koelvloeistoflampje?
En toen liep de waterpomp/multiriem nog geluidsloos en soepel?
Probleem is dat mijn monteur overdag gewoon werkt, dus we hebben alleen 's avonds de tijd. Daarbij ben ik niet de enige klant van hem natuurlijk. Maar we hadden afgesproken eerst de belangrijkste dingen te vervangen, en dan een paar weken later de rest (ik moet ook wat rekening houden met m'n budget en zo).quote:Mijn garage vervangt meestal, op mijn verzoek, de hele zooi, als de boel toch open moet.
Laatste keer een nieuwe radiator (oude lekte nog nauwelijks, maar stond/hing wel bol aan de onderzijde) dan vervangen ze, in dit geval, tegelijkertijd slangen en expansievat.
Kost wel wat extra tijd en geld; maar betrouwbaarder (en goedkoper?) dan een jaar later de boel weer lostrekken.
Begrijp ik, maar als we iets vervangen en zien daarbij dat er ook wat anders kapot aan het gaan is dan doe je daar weinig aan. Het enige wat ik dan kan doen is een nieuwe avond inplannen. Als er dan ook nog eens wat stuk gaat in die tussentijd dan bouwt het alleen maar op.quote:Ach, je moet het zo aanpakken als je zelf denkt dat het best is, maar ik word er al moedeloos van als ik je avonturen lees.
Als ik nou eens een Coupe of een Cabrioslet had..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 07:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Iets met vleugeldeuren als nieuw project?
Yes.. That one..quote:
Hiermee bedoel je oktober 2011 of 2012. Een maand na de presentatie bij de Dealers zou erg mooi uitkomen, een jaar en een maand is wellicht wat lang..quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:37 schreef Hyperdude het volgende:
Koop een 3-deurs 130i met goede korting.![]()
Komt de nieuwe eigenlijk nog met 6 cylinder, of krijgen we alleen nog maar 4 cylinder turbo troep?![]()
on-topic: veel eerder dan oktober zal wel niet lukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |