abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96063921



Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!






Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |



Salaristabel Zaterdagwerker:



Uitbetalingen:





Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>



Overige linkjes:
Over TNT Post<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>



Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>



De OP is hier te vinden.

Laatste post uit het vorige deel:
quote:
[quote]0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Was het nog druk gisteren?
Geloof het niet, volgens mij was er ook geen buslichting maandag en zondag. Dus dan loop je met wat herstelpost en wat buitenland post.
[/quote]
  woensdag 27 april 2011 @ 21:37:10 #2
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_96064222
Ja, dat is inderdaad even wennen. :P
Nothing is what it seems
pi_96064240
Wow, wordt nou automatisch het volgende deel van de reeks toegevoegd aan je MyAT? Eindelijk een mooie verbetering! :)
pi_96064269
Maandag was er wel gelicht.

Hier binnenkort een informatiebijeenkomst over autobedrijf. Ben benieuwd.
lama
pi_96064311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:37 schreef gekkewiebel het volgende:
Wow, wordt nou automatisch het volgende deel van de reeks toegevoegd aan je MyAT? Eindelijk een mooie verbetering! :)
Bij een lapo kun je het meteen koppelen.
  woensdag 27 april 2011 @ 21:39:26 #6
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_96064372
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:37 schreef gekkewiebel het volgende:
Wow, wordt nou automatisch het volgende deel van de reeks toegevoegd aan je MyAT? Eindelijk een mooie verbetering! :)
Wel handig ja. Hoef ik niet telkens alle topicreeksen die ik volg op te zoeken als er weer eentje vol is. :P
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 april 2011 @ 21:40:56 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96064479
Tijd voor een nieuwe header en nieuwe kopjes in de OP dus :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96064718
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:37 schreef lbeew het volgende:
Maandag was er wel gelicht.

Hier binnenkort een informatiebijeenkomst over autobedrijf. Ben benieuwd.
Al gehad, mooi lulverhaal over hoe ze de toekomst zien. Ze denken dat ze extra business kunnen pakken in de vorm van bewakingsbedrijfje spelen (panden controleren of het leeg is terwijl je de post ophaalt :') ), meterstanden bij mensen opnemen. Etc. alles om een wagenpark dat eigenlijk al continu rijd van 8 uur tot 19 uur geen minuut stil te laten staan. Al die auto's krijgen GPS dus als je in de buurt bent van een klant die iets wil laten ophalen word de dichtstbijzijnde auto gestuurd.
Pakketten gaan weer mee, autobedrijf gaat subcontracten voor TNT Post in de buitengebieden, 10 aan reorganisatie worden weer teruggedraaid hier :'). Overigens denken ze ook nog subcontractor te kunnen spelen voor TNT express, UPS, DHL etc.
Ze gaan werken in shifts van 6.00 tot 21.00, 6 tot 11, 11 tot 15, 15 tot 21. Ze gaan ook zelf werk uitbesteden aan subcontractors net zoals pakketservice. TNT kennende zal binnen 5 jaar 90% van het werk gedaan worden door een nauwelijks Nederlands sprekende turk (nofi ze zijn aardig, maar wel de enige die gek genoeg zijn om zo weinig te verdienen en geen pensioen op te bouwen)
Als zaterdagwerker en postbode kun je solliciteren met behoud van salaris, vakantiedagen en rooster. Alleen postbodes raken hun sociaal plan kwijt op het moment dat ze accepteren en kunnen niet meer terug.
Overigens van wat ik er gehoord heb is die sollicitatieprocedure een farce die nauwelijks beoordeeld op hoe goed een persoon daar zal functioneren. Gelul over situaties, star vragen. Van sommige collega's die aangenomen zijn weet iedereen dat ze totaal niet flexibel noch tegen stress kunnen.
  woensdag 27 april 2011 @ 21:49:38 #9
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96065060
Tsja, ik ben blij dat ik er per 1 juli weg ben als medewerker.
Hier gaat het van kwaad tot erger. ;(
pi_96065223
Die autounit is gewoon begin van het einde van het einde. Hier krijgen we 20 juni autounit, dan blijft het VBG nog 1 jaar open en dan is het over. Bedoeling is dat die autounit dan verhuist naar Almere op een half uur rijden. Businesspoint gaan dicht in Oktober en postbussen gaan dan ook weg.
pi_96071285
Vandaag schade gereden tijdens een haalrit }:|

Reed achteruit een parkeervak in, en blijkbaar een prullenbak (dit model: http://de3torens.web-log.nl/de3torens/images/dsc_0876.jpg ) over het hoofd gezien.

Schade: verbogen bullbar achterop VW Transporter.

Gelukkig is de schade niet heel erg, hij is aan een uiteinde verbogen. Maar voelt toch lullig als je de boel beschadigd ;( Wel netjes op KM-standen boekje ingevuld, en doorgegeven aan m'n TC natuurlijk.
pi_96072970
quote:
13s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:17 schreef Think_Pad het volgende:
Vandaag schade gereden tijdens een haalrit }:|

Reed achteruit een parkeervak in, en blijkbaar een prullenbak (dit model: http://de3torens.web-log.nl/de3torens/images/dsc_0876.jpg ) over het hoofd gezien.

Schade: verbogen bullbar achterop VW Transporter.

Gelukkig is de schade niet heel erg, hij is aan een uiteinde verbogen. Maar voelt toch lullig als je de boel beschadigd ;( Wel netjes op KM-standen boekje ingevuld, en doorgegeven aan m'n TC natuurlijk.
Ah, nu krijg je een brief van je VBG manager dat je een stoute jongen was, dat vermijdbare schades het bedrijf jaarlijks veel geld kost, dat het schade bedrag onbekend is maar het eigen risico 750 euro.

Zeker een van de weinige oude T5'jes zonder parkeersensoren? Die zijn zo oud dat ze toch binnen een jaar vervangen worden. Hier hadden we er ook een, zeer verraderlijk als je even snel achteruit rijd en gewend ben aan een T5 met sensoren.
En het is geen bullbar maar een extra bumper bedoeld voor deze schades. Zal niet de eerste keer zijn dat ik eerst op die bumper moet staan springen omdat iemand er weer tegen aan is gereden en de parkeersensoren maar blijven piepen.
  woensdag 27 april 2011 @ 23:48:14 #13
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_96073015
En dat je binnen een jaar niet nog een keer schade mag rijden, anders zullen er andere "maatregelen" getroffen worden. :')
Nothing is what it seems
pi_96073049
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:48 schreef Viper86 het volgende:
En dat je binnen een jaar niet nog een keer schade mag rijden, anders zullen er andere "maatregelen" getroffen moeten worden. :')
Oh ja, collega had het overigens voor elkaar gekregen om 2 schades in 2 maanden te rijden. De tweede brief is dan een LAATSTE (stond ook met hoofdletters in de brief) waarschuwing.
Overigens mooiste aan mijn schade is dat ze wel heel zielig deden over hoeveel geld het ze kost maar dat die schade nog steeds niet gerepareerd is terwijl die echt heel opvallend is. Zijbar die naar binnen geduwd is plus wat krasjes.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 april 2011 @ 23:51:15 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96073146
Ach, sommige dingen zoals lekke banden zijn buiten je schuld om :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96073273
Schadeformulier schrijven is wel een ontzettend gedoe zeg
  donderdag 28 april 2011 @ 00:03:59 #17
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_96073709
Een tractor die tegen de zijkant van je auto aanrijd is gelukkig ook buiten je schuld om. :')
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 april 2011 @ 00:05:07 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96073769
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:03 schreef Viper86 het volgende:
Een tractor die tegen de zijkant van je auto aanrijd is gelukkig ook buiten je schuld om. :')
ervaring?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96073916
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:03 schreef Viper86 het volgende:
Een tractor die tegen de zijkant van je auto aanrijd is gelukkig ook buiten je schuld om. :')
Worthless without pics
  donderdag 28 april 2011 @ 00:09:00 #20
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_96073946
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ervaring?
Ja, was vorig jaar zomer gebeurd.

Complete zijkant moest er opnieuw ingezet worden, duurde wel een aardig tijdje voordat ie weer terug was van de garage. :P
Nothing is what it seems
pi_96074244
Wat zou er eigenlijk gebeuren met de ex-TNT auto's. Kan me niet voorstellen dat er nog een goede prijs voor te vangen is.
pi_96074319
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:15 schreef carboni het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren met de ex-TNT auto's. Kan me niet voorstellen dat er nog een goede prijs voor te vangen is.
Niet de zorg van TNT aangezien het hele wagenpark geleased is.
pi_96074334
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:16 schreef lololo het volgende:

[..]

Niet de zorg van TNT aangezien het hele wagenpark geleased is.
Weet ik, maar wat doet ING met die dingen? Heb wel eens mee zitten lezen in het studentchauffeurtopic, daar haten ze TNT auto's

Een gevonden.
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=13893724;referer=gaspedaal
Moet wel ex-TNT zijn, de kleur, de radio, de smerigheid zowel binnen als buiten plus de missende versnellingspook. Een kapot handdeurvat die half aan elkaar zit met een postelastiek
Geloof dat die bedrijf allemaal ex-postauto's verkoopt. http://veenhuizenbv.nl/ Verbleekt van voren, glanzend waar het wit zat. 9500 euro zou ik er niet voor over hebben.
Op zich zijn die auto's dus best PostNL te maken zonder over te spuiten.

[ Bericht 8% gewijzigd door carboni op 28-04-2011 00:26:05 ]
pi_96074449
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:17 schreef carboni het volgende:

[..]

Weet ik, maar wat doet ING met die dingen? Heb wel eens mee zitten lezen in het studentchauffeurtopic, daar haten ze TNT auto's
Meeste worden gewoon doorverkocht als 2e hands auto. Zie regelmatig ford transit connectjes rijden die wel heel verdacht TNT oranje zijn. Ook nog sprinter kleppenwagens in TPG rood wel eens zien rondrijden.
lama
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 april 2011 @ 00:31:59 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96074923
Je moet iig niet zo'n auto willen hebben. Lage kilometerstand is mooi, maar steeds die kleine eindjes waarbij er opgetrokken en geremd moet worden. Dat is funest voor die auto's.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')