SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door No-P op 20-04-2011 21:26:51 ]Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
quote:Op woensdag 20 april 2011 17:27 schreef No-P het volgende:
Programma voor morgen:Dat is een stevig klimprogrammaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
Gefeliciteerd!quote:
Het is een manier om heuvels met elkaar te vergelijken qua moeilijkheid.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:51 schreef Narcotical het volgende:
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar wat houdt "kip" in op die profielkaartjes van beklimmingen?
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Dank. Dus hoe meer "kip", hoe zwaarder de klimquote:Op woensdag 20 april 2011 19:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is een manier om heuvels met elkaar te vergelijken qua moeilijkheid.
http://heuvelsfietsen.nl/methode.php
Wat dat betreft ben ik blij dat ik in Limburg woon.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:05 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dat is een stevig klimprogramma.
Geluksvogelquote:Op woensdag 20 april 2011 21:13 schreef Marurk het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik blij dat ik in Limburg woon.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 | [quote][img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1633760/1/50#95135438]woensdag 6 april 2011 20:19[/url] schreef Oksel het volgende:[/b] [i][b]Theo de Rooij Classic - Fok! Cycle meet.[/b][/i] Datum: Zaterdag 28 mei Plaats: Rijssen (Overijssel) Kosten: Inschrijfgeld Toertocht 150 km NTFU-lid ¤ 9,00 BBQ: 7,50 inc. alles. Plan: Iedereen mag zelf kiezen hoe ver (80/110/150) hij/zij fietst, en hoelang hij/zij er over wil doen. Nadien BBQ + bier bij Oksel in Almelo. [b]Inschrijvingen[/b]: Oksel (110/150km) Fromage Blik Freddeh (110km) Cap_Fab (110km) Kaas (110/150km) [b]Optie[/b]: eentwee Pritt (150km) maruk Tommeke Yankee Ursel SuperWeber Gripper [b]Officieel inschrijven kan via [url=http://doodle.com/h9938r6fsav6bvbz]Doodle[/url]. [/b] Wie o wie rijdt er de 150km met me? Gemiddelde van 30km/uur. Bij veel 110km liefhebbers is dat ook prima. Verder heb ik slaapruimte voor 1-2-3 mensen. Op voorwaarde dat het toffe mensen zijn, die gezellig zijn. Of gewoon lekkere wijven. [spoiler] [sub]Ik sta in de OP! :o Hebben jullie ook zo'n zin in de meet bij Oksel? :P[/sub][/spoiler] [/quote] |
Je merkt het pas goed als al die noorderlingen hier de Amstel Gold toerversie, Limburgs Mooiste of de Steven Rooks Classic komen fietsen.quote:Op woensdag 20 april 2011 21:16 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Geluksvogel. Hier in de randstad is alles zo plat als een dubbeltje.. De enige uitdagingen hier in de buurt zijn bruggen etc..
Was bij mij ook, waarschijnlijk omdat het nu een topicreeks is..quote:Op woensdag 20 april 2011 21:28 schreef Pritt het volgende:
Huh hoe kan deze opeens in mijn MyAT staan? Das handig!
Dan moet je ze eens de grens oversturen. Hoeft niet eens zo ver. De Drolenval bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 20 april 2011 21:19 schreef Marurk het volgende:
[..]
Je merkt het pas goed als al die noorderlingen hier de Amstel Gold toerversie, Limburgs Mooiste of de Steven Rooks Classic komen fietsen.Dan zijn ze met hun dubbel niet opgewassen tegen de uitdagingen van het zuiden.
Wat in je MyAT staat is blijkbaar gekoppeld aan "volg topic". Bovenaan staat nu een knop "stop volgen" en dan krijg je de volgende in de reeks niet meer in je MyAT mocht je dit hinderlijk vinden...quote:Op woensdag 20 april 2011 21:28 schreef Pritt het volgende:
Huh hoe kan deze opeens in mijn MyAT staan? Das handig!
Had er ook een paar naast me daarstraks toen ik terug kwam van een afspraak. Alleen zat ik in de auto en mocht ik maar 30. En uiteraard doe ik alles in de auto volgens de regels omdat ik het geld niet op de rug heb groeienquote:Op woensdag 20 april 2011 22:20 schreef Oksel het volgende:
Vanmiddag kwam er een andere racefietser helemaal puffend naast me fietsen.. terwijl ik echt tempo slak fietste. Was 't een mountainbike agent. Had meteen een hekel aan 'm.
Lijkt me iig een nieuwe functie. Vind het wel fijn, dit zijn precies de topics die ik in m'n MyAT wilquote:Op woensdag 20 april 2011 22:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat in je MyAT staat is blijkbaar gekoppeld aan "volg topic". Bovenaan staat nu een knop "stop volgen" en dan krijg je de volgende in de reeks niet meer in je MyAT mocht je dit hinderlijk vinden...
Ik reed een paar jaar 60k per jaar en ik kan je melden... Flitsers zat en met name op godsverlaten wegen in het noorden. Een boete of 3 per jaar pakte ik wel mee en dan zag ik ze veelal staan, dus flitsers genoeg gezien.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:54 schreef Oksel het volgende:
Rij je dan echt 30?Zo jong, en nu al rijden als een bejaarde. Vorig jaar 50.000 gereden, waarvan > 50% te hard. 1 boete gehad, van 20 euro. Flitsers bestaan niet.
hehe, so true. 1 jaar lang vanaf Utrecht naar Eindhoven gereden over de A2. Ben serieus maar 1 flitser tegengekomen in die periodequote:Op woensdag 20 april 2011 22:54 schreef Oksel het volgende:
Rij je dan echt 30?Zo jong, en nu al rijden als een bejaarde. Vorig jaar 50.000 gereden, waarvan > 50% te hard. 1 boete gehad, van 20 euro. Flitsers bestaan niet.
In een zone waar ik 30 mag, of een woonerf houd ik me perfect aan die snelheid. Op wegen waar je 50 mag ook in 90% van de gevallen, mits het niet een verlaten weg half buiten de bebouwde kom is. In dat geval wil ik wel eens iets harder rijden.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:54 schreef Oksel het volgende:
Rij je dan echt 30?Zo jong, en nu al rijden als een bejaarde. Vorig jaar 50.000 gereden, waarvan > 50% te hard. 1 boete gehad, van 20 euro. Flitsers bestaan niet.
Een beetje getrainde fietser komt in Limburg overal wel boven toch, met een dubbel?quote:Op woensdag 20 april 2011 21:19 schreef Marurk het volgende:
[..]
Je merkt het pas goed als al die noorderlingen hier de Amstel Gold toerversie, Limburgs Mooiste of de Steven Rooks Classic komen fietsen.Dan zijn ze met hun dubbel niet opgewassen tegen de uitdagingen van het zuiden.
Klopt idd weining van. In Noordwijk is de koepelweg volgens mij "veel erger". Eigenlijk moet je zelfs beneden aan de klucht beginnen.quote:Op woensdag 20 april 2011 21:40 schreef marcodej het volgende:
http://heuvelsfietsen.nl/Rest_van_Nederland/Wassenaarseslag.php
http://heuvelsfietsen.nl/Rest_van_Nederland/Erasmusweg.php
http://heuvelsfietsen.nl/(...)_Bergenlaan-west.php
Het hooggebergte bij mij om de hoekHet beruchte 22%-klimmetje hebben ze dan nog niet eens ontdekt.
Ja in principe wel. Heb alleen voor de gein op de Keutenberg een keertje teruggeschakeld naar mijn 30.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:28 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een beetje getrainde fietser komt in Limburg overal wel boven toch, met een dubbel?
je kunt het rondje van de Vreeswijk fietsmeet van vorig jaar gaan rijden, dan pik je aardig wat bultjes mee. Zorg sowieso dat je de Amerongse berg Noordkant, Defensieweg in Rhenen, paardenveld in Rhenen en de leersumseberg niet mist!quote:Op woensdag 20 april 2011 21:27 schreef Narcotical het volgende:
Ik ga vrijdag naar een studiegenoot van me, de Utrechtse heuvelrug onveilig maken.
Suggesties voor klimmetjes die we zeker niet mogen missen zijn welkom.
Van de zomer hoop ik Alpe d'Huez te gaan bedwingen
Haha, dat is met recht een Bullitquote:Op donderdag 21 april 2011 20:10 schreef kaasplankje het volgende:
sperm cell bike
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.copenhagenize.(...)e-in-copenhagen.html
Heb eens zitten kijken voor wat betreft de benaming "KIP" maar dat is nu niet echt algemeen goed zeg maar. Je komt maar zeer zelden tegen, het zegt me verder ook weinig. Zelfs na de uitleg op de sitequote:Op vrijdag 22 april 2011 09:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo; weer een beetje hersteld van de heuvels van Nijmegen. Prachtige omgeving daar zeg! No-P; nog bedankt voor de mooie rondleiding.
Klimmen was voor mij nog erg wennen. Kan er ook aan hebben gelegen dat ik te weinig water bij had. Niet de oude holleweg heeft mij klein gekregen; maar ik moest afstappen op de Kleefsebaan![]()
[ afbeelding ]
Meet op 28 mei in Almelo bij Oksel, in combinatie met de Theo de Rooij classic.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Leuk hoor de Utrechtse heuvelrug
Ik ga morgen Borsele rijden, die is vlak en zondag stad Roeselare, die is niet vlak.
Het is wel heerlijk weer om te fietsen.
Ik lees iets over een meet? Maar ik volg het niet helemaal, heb nu een echte baan (lol) dus kan niet meer zo veel inloggen.
Mooi beeld, de video laadde alleen erg langzaam. gp400sje zo te zien.quote:
Uploaden is helemaal een drama. Computer heeft de halve nacht aangestaan, en toen was 'ie klaar.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:27 schreef No-P het volgende:
[..]
Mooi beeld, de video laadde alleen erg langzaam. gp400sje zo te zien.
Grappig zo'n filmpjequote:Op vrijdag 22 april 2011 17:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Uploaden is helemaal een drama. Computer heeft de halve nacht aangestaan, en toen was 'ie klaar.![]()
En inderdaad GP4000s'je, alweer redelijk vierkant.En ik heb een slagje in mijn wiel, zag ik.
Iets onder de 300,- kaal. Komen er nog bevestingen (zoals bijv. op helm, borst of dus stuur/zadelpen) bij.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Grappig zo'n filmpjeWat kost zo'n camera?
Puike beelden. Mooi groepje ook om mee te fietsen. Ik ken ook wel wat mannen die fietsen hier maar mijn niveau is niet toereikend voor dat werk.quote:
Met dit groepje moet je wel meekunnen. Handjes op het stuur en rustig trappen, eindgemiddelde was 28 ofzo, denk dat mn hartslag niet boven de 120 is geweest. Onderweg sterke verhalen vertellen, dat werk. De captain van deze groep (die op die hybride) hoeft niet meer zo nodig hard, maar kent wel de hele omgeving als zijn broekzak. Ideaal als je lekker rustig wil toeren. De twee die achteraan rijden, rijden komende juni trouwens de Marmotte, rijden normaal in de A-groep. Ik normaal B/C.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:39 schreef jackson het volgende:
[..]
Puike beelden. Mooi groepje ook om mee te fietsen. Ik ken ook wel wat mannen die fietsen hier maar mijn niveau is niet toereikend voor dat werk.
Dat klinkt als goed te doen ja. Met een groepje is ook beter te doen dan alleen. Pak nu regelmatig 40-60km alleen maar 60 alleen is toch wel lang. Morgen weer 60 denk ik, waarschijnlijk met mijn zwager en anders alleenquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Met dit groepje moet je wel meekunnen. Handjes op het stuur en rustig trappen, eindgemiddelde was 28 ofzo, denk dat mn hartslag niet boven de 120 is geweest. Onderweg sterke verhalen vertellen, dat werk. De captain van deze groep (die op die hybride) hoeft niet meer zo nodig hard, maar kent wel de hele omgeving als zijn broekzak. Ideaal als je lekker rustig wil toeren. De twee die achteraan rijden, rijden komende juni trouwens de Marmotte, rijden normaal in de A-groep. Ik normaal B/C.
Wat is net wat kouder? Kniestukken zijn in eerste instantie vooral handig om te gebruiken op dagen dat het nog kouder is wanneer je weggaat, maar het gaandeweg de dag warmer zal worden.quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor de net wat koudere dagen; koop ik beter een 3/4 broek of een korte broek en kniestukken?
En iemand nog tips voor een goede helm? Prijsklasse iig niet meer als 100 euro.
Beenstukken. Ideaal.quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De lente-dagen die er onvermijdelijk weer aankomen. Dus best ok weer, maar tegen de tijd dat ik doordeweeks kan fietsen is het dan toch al behoorlijk afgekoeld. Beter 3/4 broek dus?
Daar zit wat in! Binnenkort maar weer eens naar de decathlon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast bedankt ik kan hem niet vinden
Edit: http://www.bobshop.de/nl/(...)hampion-2010-11.html
Dit is een iets andere broek maar komt in de buurt
[ Bericht 19% gewijzigd door Snuf. op 23-04-2011 12:46:14 ]
Garmin forerunner 305. Horloge formaat voor multisport.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:45 schreef OlivierV het volgende:
@No-p
Wat voor GPS-apparaat gebruik je?
Ja, wij zijn idd echt heel serieusquote:Op zaterdag 23 april 2011 15:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wou eens even kijken in dit topic, maar volgens mij is dit te serieus voor mij
Ik fiets momenteel (veel vrije tijd) op mijn fiets (niet eens een racefiets, maar mountainbike) gemiddeld tussen de 35/50km per dag, ongeveer 3 dagen per week door het heuvelige Zuid Limburg.
Was al heel trots dat ik de Cauberg en Keutenberg en nog een paar leuke hellinkjes opkwam in één tour laatst
Ander rondje dat ik pasgeleden heb gefietst: http://goo.gl/maps/PLxU
Nouja, jullie fietsen net wat meer km dan ik, jullie zijn in bezit van racefietsen + bijbehorende kleding en andere accesoiresquote:Op zaterdag 23 april 2011 16:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja, wij zijn idd echt heel serieusIedereen is hier welkom hoor. Die max 200km die ik rijd in een week weegt ook niet op tegen de afstanden van diverse anderen hier
Zadelpijn... Ja.... Ik ga helemaal niets zeggen, ik zie de opmerkingen allemaal al weer voor mequote:Op zaterdag 23 april 2011 16:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nouja, jullie fietsen net wat meer km dan ik, jullie zijn in bezit van racefietsen + bijbehorende kleding en andere accesoires
Enige wat overeenkomt is dat ik ook op redelijk tempo doorfiets en steeds m'n grenzen een beetje wil verleggen.
edit: hoe voorkom je zadelpijn? Altijd last van namelijk, vaak al na 20kmMeer kracht op de pedalen zetten leek me logisch, maar zo ben je in no-time door je kracht heen.
Ohjee, verkeerde opmerking van mequote:Op zaterdag 23 april 2011 16:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zadelpijn... Ja.... Ik ga helemaal niets zeggen, ik zie de opmerkingen allemaal al weer voor me
Ohja, broekevet is nog wel redelijk algemeen geaccepteerd.
Nee, teveel verkeerde opmerkingen over zadelpijntjes van mijn kant in het verledenquote:Op zaterdag 23 april 2011 16:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ohjee, verkeerde opmerking van me?
quote:Op zaterdag 23 april 2011 12:35 schreef Snuf. het volgende:
Weet iemand waar ik de koerstrui en broek van Valverde zou kunnen vinden?
[ afbeelding ]
Deze
Dat zijn toch gewoon netkouzen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast bedankt ik kan hem niet vinden
Edit: http://www.bobshop.de/nl/(...)hampion-2010-11.html
Dit is een iets andere broek maar komt in de buurt![]()
Was ook de eerste keer dat ik zo'n eind gefietst heb. Vaker fietsen dan maar, volgend jaar moeten we de 160 km doenquote:Op zaterdag 23 april 2011 18:30 schreef Freddeh het volgende:
Stuur omhoog, maar dat gaat weer ten koste van de aerodynamica. Gewoon vaker langer fietsen, dan wen je er aan.
Ach joh wat maakt dat uit, zolang je er maar plezier in hebtquote:Op zaterdag 23 april 2011 19:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
![]()
Ben duidelijk beginner hier, maar ik denk wel dat het eerlijk en noemenswaardig is dat ik in Zuid Limburg fiets en niet door plat Nederland.
Zojuist wederom ff wat gefietst. 36 km met 19 km/u
Da's zeker waar, maar met de getallen die ik hier zie val ik zo in het niet, terwijl ik het voor mezelf wel een prestatie vindquote:Op zaterdag 23 april 2011 19:42 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ach joh wat maakt dat uit, zolang je er maar plezier in hebt
Weet niet waar jij zit, maar hier (Landgraaf) valt geen druppeltje.quote:Op zaterdag 23 april 2011 20:17 schreef Blik het volgende:
Zul je net zien, zit ik 2 dagen in Limburg tijdens een weekend superweer. Blijkt dat de enige plek te zijn in heel Nederland waar er regen valt
Ben alweer thuis, maar zat in omgeving Epen. Gisteren echt volle bak in de regen gefietst terwijl het in heel Nederland mooi weer was. Echt zeiknat geworden en het heeft echt zeker een paar uur geregend. Vandaag zijn de buien net onder Epen door gegaan, maar in Eijsden regende het flink volgens mij.quote:Op zaterdag 23 april 2011 20:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Weet niet waar jij zit, maar hier (Landgraaf) valt geen druppeltje.
Gisteren zag ik het in de verte regenen, maar ook hier geen spatjequote:Op zaterdag 23 april 2011 20:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Ben alweer thuis, maar zat in omgeving Epen. Gisteren echt volle bak in de regen gefietst terwijl het in heel Nederland mooi weer was. Echt zeiknat geworden en het heeft echt zeker een paar uur geregend. Vandaag zijn de buien net onder Epen door gegaan, maar in Eijsden regende het flink volgens mij.
Maar het was wel leuk
quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:16 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Clubgenoot al rijdende met Terpstra op de foto.
Lekker! Vooral die max, waar heb je dat gedaan? Wij hadden 27.42 gem.quote:Op zaterdag 23 april 2011 21:17 schreef Pritt het volgende:
Ronde van Noord-Holland also known as the desert race. Stats: 160km done, Time: 5:14:25, Avg.: 30,6 km/h, Max: 56,8 km/h. FUCCCCCCK YEEEEAH!
^-- Van mij vandaag.
Welnee manquote:Op zondag 24 april 2011 01:26 schreef MallootJean het volgende:
Noem je dat lostrappen, 60-70km... Allememachies, 't lijkt wel een prof-schema wat je hier even opnoemt...
Ga je die in Gerwen rijden?quote:Op zondag 24 april 2011 08:36 schreef kaasplankje het volgende:
Ik doe vandaag een hersteltraining en morgen is het koers
Valt wel mee toch.quote:Op zondag 24 april 2011 01:26 schreef MallootJean het volgende:
Noem je dat lostrappen, 60-70km... Allememachies, 't lijkt wel een prof-schema wat je hier even opnoemt...
Nee, Waddinxveen.quote:Op zondag 24 april 2011 09:41 schreef Marurk het volgende:
Ga je die in Gerwen rijden?
Valt wel mee toch.
Ok. Ik denk dat ik mijn eerste koers in mei ga doen. Eerst nog even goed bijtrainen.quote:Op zondag 24 april 2011 10:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, Waddinxveen.
Snel rondje voor sprinters, lastige wedstrijd voor de kaas, maar ik ga ervoor. Pa komt kijken.
Met wederom een heel contigent Grunnegers aan de startquote:Op zondag 24 april 2011 10:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, Waddinxveen.
Snel rondje voor sprinters, lastige wedstrijd voor de kaas, maar ik ga ervoor. Pa komt kijken.
En waar ben jij dan?quote:Op zondag 24 april 2011 10:21 schreef Tommeke het volgende:
Met wederom een heel contigent Grunnegers aan de start
Oh, misschien sta ik nog ff langs het parcours.quote:Op zondag 24 april 2011 10:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, Waddinxveen.
Snel rondje voor sprinters, lastige wedstrijd voor de kaas, maar ik ga ervoor. Pa komt kijken.
Volgens mij op een viaduct tussen Alkmaar en Medemblik terwijl ik in volle achtervolging op een groepje was.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lekker! Vooral die max, waar heb je dat gedaan? Wij hadden 27.42 gem.
Was best druk trouwens
Ik vind het nieuwe rondje wel beter, mooie ruime bochten, op het oude parcours ben ik in de bocht voor finish nog eens keihard gecrashed.quote:Op zondag 24 april 2011 10:48 schreef Littlecreep het volgende:
Oh, misschien sta ik nog ff langs het parcours.
Snel rondje is het daar. Vroeger werd dat ding gereden in het centrum, was veel leuker dan dat industrieterrein waar ze nu zitten.
Mocht je gaan kijken, dan gaan wij wat beelden zien?quote:Op zondag 24 april 2011 10:48 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Oh, misschien sta ik nog ff langs het parcours.
Snel rondje is het daar. Vroeger werd dat ding gereden in het centrum, was veel leuker dan dat industrieterrein waar ze nu zitten.
Kan me herinneren dat er vroeger ook nog ergens een misplaatste vluchtheuvel lag, of ben ik nu in de war met een ander parcours? Maar het is inderdaad een beter rondje, zonde alleen dat het zo'n lelijk industrieterrein is.quote:Op zondag 24 april 2011 11:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind het nieuwe rondje wel beter, mooie ruime bochten, op het oude parcours ben ik in de bocht voor finish nog eens keihard gecrashed.
Het is idd niet in het centrum, dat is wel jammer. Wel een stuk veiliger koersen zo, je kan daar zo hard door de bocht. Op het oude rondje was iedere bocht een trechter.quote:Op zondag 24 april 2011 12:49 schreef Littlecreep het volgende:
Kan me herinneren dat er vroeger ook nog ergens een misplaatste vluchtheuvel lag, of ben ik nu in de war met een ander parcours? Maar het is inderdaad een beter rondje, zonde alleen dat het zo'n lelijk industrieterrein is.
Ik zal eens kijken of ik morgen even langs wip. Hoe laat moet je rijden kaas?
Marktplaatsquote:Op zondag 24 april 2011 13:16 schreef No-P het volgende:
Iemand nog tips voor een goedkoop opzetstuurtje?
Voor een triathlon zou ik kiezen voor 2 'losse' buizen. Die kun je iets dichter bij elkaar monteren dan een stuurtje met een boog, en vermoedelijk weegt dat ook zo'n 100gr minder doordat die boog mist.quote:Op zondag 24 april 2011 14:26 schreef No-P het volgende:
En qua soort? Met een ronde boog, gewone uitstekende buizen? Het is voor een sprinttriathlon (20km fietsen).
Ik zou eigenlijk in Emmen starten in eenquote:
Dan moet je niet te hard rijden en goed drinken onderweg en goed eten en slapen nadien.quote:Op zondag 24 april 2011 19:55 schreef Marurk het volgende:
Ook weer terug van het "losfietsen" van de benen, vanavond goed slapen en dan morgen zo'n 170 km met ~2000 hoogtemeters... Hopelijk ben ik dinsdag niet al te stuk voor de baantraining.
Zijn daar normen voor dan? Hopelijk zijn ze in de afgelopen 25 jaar niet herzien, anders heb ik een probleemquote:Op zondag 24 april 2011 21:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik rij met een of ander specialized stuur, wat ik zelf op maat heb gezaagd, zodat m'n fiets binnen de UCI-normen valt
En omdat ik 't stuur uberhaupt te lang vond. Waarom ik dat ding gekocht heb? Omdat ik er maar een paar euro voor hoefde te betalen.
Als je een tijdritstuur zoekt zou ik voor een Profile Design T2 gaan, is een mooi stuur en makkelijk op meerdere manieren af te stellen.
De afstand tussen het hart van je trapas en het uiteinde van je ligstuur mag maximaal 75 cm, of als je lang bent oid 80 cm zijn. En je zadel moet minimaal 5 cm achter het hart van je trapas staan. Maar dat is alleen tijdens KNWU tijdritten, bij andere evenementen doen ze niet moeilijk hoor...quote:Op zondag 24 april 2011 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zijn daar normen voor dan? Hopelijk zijn ze in de afgelopen 25 jaar niet herzien, anders heb ik een probleem
Helemaal geen, vroeger reed ik wel eens een tijdrit dan leende ik er eentje. De mooiste tijdritsturen die ik heb gezien waren Syntace. Ik had meestal een profile ofzo, ik weet 't niet meer. Niet dat 't uitmaakt, in een tijdrit ga je toch dood.quote:Op zondag 24 april 2011 20:33 schreef No-P het volgende:
Kaas en Tommeke, met wat voor een tijdritstuur rijden jullie en waarom.
Dat was wel makkelijk ja. Toch schijnt het voor sommige mensen moeilijk te zijn om het bordje rechtdoor te volgens, ipv daarvan ging een halfe groep naar rechts. Rest van die idioten meteen vol in de remmen en het fietspad blokkeren (vlak na Alkmaar, dan moest je een brug op, over, U bocht in, onder de brug door en daarna door een fietstunnel).quote:Op zondag 24 april 2011 10:54 schreef Pritt het volgende:
[..]
Volgens mij op een viaduct tussen Alkmaar en Medemblik terwijl ik in volle achtervolging op een groepje was.Het was idd super druk. Wel makkelijk overigens, dan hoef je niet op de bordjes te letten en gewoon de massa volgen.
Volgens mij heb ik een foto. Hij is iig nog aardig oud Er zit nog 4 gulden in 't zadeltasjequote:Op zondag 24 april 2011 22:00 schreef Tommeke het volgende:
Wat voor fiets heb je dan?
Ik heb vandaag m'n crosser weer opgeknapt. Die had ik eind januari na een wedstrijd in de schuur gegooid en nooit meer naar omgekeken. Na 2,5 uur prutsen was ie weer als vanouds
Klopt, lekker kotsenquote:Op zondag 24 april 2011 22:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Helemaal geen, vroeger reed ik wel eens een tijdrit dan leende ik er eentje. De mooiste tijdritsturen die ik heb gezien waren Syntace. Ik had meestal een profile ofzo, ik weet 't niet meer. Niet dat 't uitmaakt, in een tijdrit ga je toch dood.
Als 't voor één wedstrijd is (en daarvoor even aan de houding wennen) kun je er wel een van mij lenen. Ik heb er driequote:Op zondag 24 april 2011 14:26 schreef No-P het volgende:
En qua soort? Met een ronde boog, gewone uitstekende buizen? Het is voor een sprinttriathlon (20km fietsen).
Donders, das echt staal, met keilbouten in de muur verankerd?quote:
Dat sowieso. Maar die muursteun kan van de fiets af. Daar kwam ik pas na 20 km achter.quote:Op zondag 24 april 2011 23:04 schreef DakDuuf het volgende:
[..]
Donders, das echt staal, met keilbouten in de muur verankerd?
Held, dikke benen zeker?quote:Op zondag 24 april 2011 23:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar die muursteun kan van de fiets af. Daar kwam ik pas na 20 km achter.
Dan kijken mensen je toch raar aan met zo'n bagagerek aan de linkerkant van je fiets.
Zag je dequote:Op zondag 24 april 2011 23:11 schreef DakDuuf het volgende:
[..]
Held, dikke benen zeker?
En toch nog een snelheid van 30 in het uur halen?
Gemiddeld hé? En onderweg door nie-mand ingehaald worden.quote:Op zondag 24 april 2011 23:11 schreef DakDuuf het volgende:
Held, dikke benen zeker?
En toch nog een snelheid van 30 in het uur halen?
En dat alles terwijl ik een cursus doedelzakspelen voor gevorderden aan het volgen was.quote:Op maandag 25 april 2011 07:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gemiddeld hé? En onderweg door nie-mand ingehaald worden.
Fantastisch, je maakt die opmerking net op het moment dat ik de soundtrack van Braveheart aan heb gezetquote:Op maandag 25 april 2011 07:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dat alles terwijl ik een cursus doedelzakspelen voor gevorderden aan het volgen was.
Ja, ik begrijp wel dat het een rare vertoning was.
Dat, en een beetje geld mee voor 't geval je de man met de hamer tegenkomt.quote:Op maandag 25 april 2011 12:31 schreef Narcotical het volgende:
Wat te eten meenemen in je achterzakken. En bidons natuurlijk, maar ik neem aan dat je die sowieso wel bij je hebt
Bedankt voor het aanbod, maar ik ga rustig opzoek naar een goedkope met losse buizen. Zoiets als de Profile Design T2. Ik ga waarschijnlijk wel vaker triathlonwedstrijden doen dus ik wil er wel eentje voor mijzelf. De profile zelf vind ik op dit moment nog wat te prijzig, maar ik blijf marktplaats in de gaten houden.quote:Op zondag 24 april 2011 22:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als 't voor één wedstrijd is (en daarvoor even aan de houding wennen) kun je er wel een van mij lenen. Ik heb er drieAlleen hebben ze geen van drie rechte extensions.
Was zaterdag met de motor een deel van LBL rijden en ook daar op plaatsen flinke buien.quote:Op zaterdag 23 april 2011 20:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Ben alweer thuis, maar zat in omgeving Epen. Gisteren echt volle bak in de regen gefietst terwijl het in heel Nederland mooi weer was. Echt zeiknat geworden en het heeft echt zeker een paar uur geregend. Vandaag zijn de buien net onder Epen door gegaan, maar in Eijsden regende het flink volgens mij.
Maar het was wel leuk
Wowquote:Op maandag 25 april 2011 20:21 schreef Marurk het volgende:
Ook weer terug van zo'n 150 km fietsen. Als ik mijn training van morgen erbij tel, heb ik in 5 dagen ruim 400 km weggetrapt.
Ja die T2 is wel een mooie. Is op marktplaats vast wel een keer goedkoop te vinden. Die van mij zijn wel twee losse stukken maar hebben geen rechte (of S) extensions (Oval A700 slam, Syntace C2 en Streamliner). Mocht je gewoon eens wat uit willen proberen dan roep je maar.quote:Op maandag 25 april 2011 12:50 schreef No-P het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod, maar ik ga rustig opzoek naar een goedkope met losse buizen. Zoiets als de Profile Design T2. Ik ga waarschijnlijk wel vaker triathlonwedstrijden doen dus ik wil er wel eentje voor mijzelf. De profile zelf vind ik op dit moment nog wat te prijzig, maar ik blijf marktplaats in de gaten houden.
Je kan toch niet 25u30 achter elkaar fietsen zonder te slapen? Of na een rit van 200 km zeggen, kom, ik doe het nog een keer?quote:Op maandag 25 april 2011 10:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Zo, de 400 is ook verkend en in de pocket. 25u30 voor de hele rit. Ik ben tevreden. Wel wat maagproblemen op het laatste stuk gehad vanwege de hitte. En vannacht 12uur aan een stuk geslapen.
Kwam je ook Tandje Hogers tegen die bier zaten te zuipen en patat zaten te vreten?quote:Op maandag 25 april 2011 21:10 schreef nogeenmaarten het volgende:
Kort ritje en nog even gekeken bij de elite/beloften (oid) in Waddinxveen ca. 16:00. Wordt verreden op een kort rondje op een industrieterrein inderdaad, voor je een patatje kon halen waren ze alweer een paar keer rond.
Verder veel te veel volk op de fietspaden om lekker door te kunnen rijden, zal wat dat betreft blij zijn als het weer weer wat slechter wordt.
Hoezo geen 25u30 achter elkaar rijden? Uurtje of 40 gaat ook nog best wel. Dat heb ik al vaker (moeten) doen. Eten moet je inderdaad af en toe zitten doen, restaurantje, benzinepomp of wat er ook te vinden is. De voorraad fietskaarten zit trouwens in een klein doosjequote:Op maandag 25 april 2011 21:54 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Je kan toch niet 25u30 achter elkaar fietsen zonder te slapen? Of na een rit van 200 km zeggen, kom, ik doe het nog een keer?
Heel mooi resultaat in elk geval, en ook een hoog gemiddelde gezien de tijd en de noodzaak om te rusten/ eten/ drinken in meer dan een etmaal. En dan nog de route ... je hebt voor 400 km al een aardige voorraad fietskaarten nodig.
Is geloof ik de vierde al dit jaar ofzo...quote:Wielrenner dood na botsing
OVERVEEN - Een 69-jarige man uit Zandvoort is maandagavond overleden nadat hij bovenop een andere fietser was gebotst.
Het ongeluk gebeurde rond half zeven op de Zeeweg in Overveen. Twee fietsers wilde een groep fietsers inhalen. Een 26-jarige Duitse toerist kon daarbij de tegenmoetkomende wielrenner niet meer ontwijken.
Na de botsing werd de 69-jarige man gereanimeerd door hulpverleners en naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij later aan zijn verwondingen.
Door het ongeval was een rijstrook op de Zeeweg tijdelijk afgesloten, de brandweer heeft hier een anti-kijkersscherm geplaatst zodat automobilisten niet werden afgeleid door de hulpverlening. Doordat veel verkeer vanuit Zandvoort richting huis ging was het erg druk.
De verkeersongevallenanalyse (VOA) van de politie is een uitgebreid onderzoek gestart om de exacte toedracht van het ongeval te achterhalen.
gebeurt heel snel, ik was vandaag bijna dood gereden door een auto, een jan lul moest wachten want er stonden auto's langs de berm. ik fiets daar wat doet hij hij knalt er langs. ik uitwijken en vol in de remmen. bijna tegen een kei aan of tegen de auto als dat was gebeurd zeg maar dag dag fietsje en waarschijnlijk erger...quote:Op maandag 25 april 2011 22:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is geloof ik de vierde al dit jaar ofzo...
Ik wil niet te snel oordelen, maar over het algemeen dragen die ouwe mannen vaak ook geen helm.quote:Op maandag 25 april 2011 22:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is geloof ik de vierde al dit jaar ofzo...
Als dat mannetje 25 km/uur ging, en die ander 35+ omdat hij die groep inhaalde klap je toch met 60 km/uur tegen elkaar. Dan helpt die helm misschien wel iets, maar niet heel veel. Je krijgt de klap immers frontaal op je lichaam, niet op je hoofd.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:27 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik wil niet te snel oordelen, maar over het algemeen dragen die ouwe mannen vaak ook geen helm.
http://www.abradio.nl/web(...)p_de_zeeweg_overveenquote:Op dinsdag 26 april 2011 00:27 schreef Pritt het volgende:
Ik wil niet te snel oordelen, maar over het algemeen dragen die ouwe mannen vaak ook geen helm.
Lekker hoor, getraind met weerstand dus. Ik ben een beetje brak; gisteren aan het bier gezeten met de buurtjes op de kade.quote:Op maandag 25 april 2011 22:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Kwam je ook Tandje Hogers tegen die bier zaten te zuipen en patat zaten te vreten?
Ik heb vandaag een duurtraining gedaan met een maatje van me. Het was afzien, want ik reed op m'n crosser (35mm banden op 5 bar) en hij op z'n racefiets. Toch lukte het me hem eraf te sprinten op een viaduct en om lange stukken 40 te rijden. Topsnelheid, 50 per uur. Nog nooit zo hard op m'n crosser gereden
Op de rechterfoto zie ik iig een slecht ontworpen fietspad.quote:Op dinsdag 26 april 2011 07:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://www.abradio.nl/web(...)p_de_zeeweg_overveen
Hij had wel een helm op
"Re-koolhydrateren"quote:Op maandag 25 april 2011 22:22 schreef Tommeke het volgende:
Kwam je ook Tandje Hogers tegen die bier zaten te zuipen en patat zaten te vreten?
Lijkt mij alleen al moeilijk om de gedachten erbij te houden, alert te blijven. Om maar te zwijgen over stijve schouders/nek en beurs zitvlak.quote:Op maandag 25 april 2011 22:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoezo geen 25u30 achter elkaar rijden? Uurtje of 40 gaat ook nog best wel. Dat heb ik al vaker (moeten) doen. Eten moet je inderdaad af en toe zitten doen, restaurantje, benzinepomp of wat er ook te vinden is. De voorraad fietskaarten zit trouwens in een klein doosje.
Ik heb een agubroek en een nalini broek, en vind de zeem in de agu broek lekkerder. Was een broek van 75 euro, met een blauwe zeem. De nalini broek was ook zoiets qua prijs, heeft een witte/beige zeem. Wanneer ik in de beugels zit krijg ik last van mijn ballen in de nalinibroek. In de agubroek niet.quote:Op maandag 25 april 2011 23:59 schreef mytec het volgende:
ik heb trouwens een cheap ass agu broek. met dun rommel zeem volgens mij. heb in ieder geval altijd tering last. wil eigenlijk wel gaan voor nalini of assos is het alleen het geld waard ? of maakt het niet extreem uit?
Pas geleden in de winkel geïnformeerd naar zo'n Assos broek voor m'n vriendin. Verkoper gaf aan om eerst naar je zadel/fietsafstelling te kijken en wat verschillende dingen te proberen. Hij claimde vervolgens dat mensen die alles al geprobeerd hadden 9 van de 10 keer waren geholpen met zo'n Assos fietsbroek.quote:Op maandag 25 april 2011 23:59 schreef mytec het volgende:
ik heb trouwens een cheap ass agu broek. met dun rommel zeem volgens mij. heb in ieder geval altijd tering last. wil eigenlijk wel gaan voor nalini of assos is het alleen het geld waard ? of maakt het niet extreem uit?
Dit doet het 'emquote:
Haha lekker toch! Daar is het Pasen voorquote:Op dinsdag 26 april 2011 07:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lekker hoor, getraind met weerstand dus. Ik ben een beetje brak; gisteren aan
het bier gezeten met de buurtjes op de kade.![]()
Jullie hebben de nieuwe shirts al geloof ik hé? Ik zag er 1 van TH in het peloton gisteren. Een beetje een magere jonge renner.
Ik heb er nu 1 van de Decathlon, die zit prima. Nu is het ook zo dat ik nog nooit een dure heb gehad, dus misschien dat ik daar nog beter op zit.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb in de loop der jaren geen verband kunnen ontdekken tussen het zitcomfort van een broek en de prijs van de koersbroek. Ik heb zowel goed gezeten op dure Bioracer broeken en met spotgoedkope Decathlonbroeken. In dezelfde prijsklasses heb ik ook beroerde broeken gekocht. Je moet zelf proberen wat jou het beste zit. Ik heb baat bij een dunne zeem.
Met de Decathlonbroeken van tegenwoordig haal ik de 100-150km wel. Meer haal ik alleen met de oudere serie van een jaar of 6-8 geleden (helaas zijn ze bij mij bijna allemaal versleten).quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb er nu 1 van de Decathlon, die zit prima. Nu is het ook zo dat ik nog nooit een dure heb gehad, dus misschien dat ik daar nog beter op zit.
Als ik iig 140 km kan fietsen op een broek van de Decathlon zonder dat ik zadelpijn heb/krijg vind ik het wel goed
Ja, leuk! Mijn vriendin zal er ook zijn, dus ze is niet de enige vrouw met het BBQ'en. Fietst je vriendin ook? Oh ja, ik lees het.. 'trut'..quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:32 schreef Blik het volgende:
V.w.b. de Fok fietsmeet, is aanhang ook welkom. Mijn vriendin wil ook mee
Ik was best trots op d'r, ze reed me er gewoon vanaf op de bergjesquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:19 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, leuk! Mijn vriendin zal er ook zijn, dus ze is niet de enige vrouw met het BBQ'en. Fietst je vriendin ook? Oh ja, ik lees het.. 'trut'..Mooi. Kaas en ik zullen goed voor d'r zorgen als je af moet haken..
Dan kan je, in principe (even snel uitgerekend), met een weekje vrijnemen op de fiets naar de Middellandse zee en weer terug. Best aardige mogelijkheden als je het zo bedenkt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik bij een andere organisator rij kan ik 'm sneller rijden maar de tijden dat ik een 400km in 17uur brutto reed zijn voorbij (dan had ik wel een goede groep nodig).
voor een gemiddelde van 30/h bij 110km moet je toch bijna constant rond de 36 rijden...dat haal ik als beginneling nog niet!quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:22 schreef Oksel het volgende:
Theo de Rooij Classic - Fok! Cycle meet.
Datum: Zaterdag 28 mei
Plaats: Rijssen (Overijssel)
Kosten: Inschrijfgeld Toertocht 150 km NTFU-lid ¤ 9,00
BBQ: 7,50 inc. alles.
Plan: Iedereen mag zelf kiezen hoe ver (80/110/150) hij/zij fietst, en hoelang hij/zij er over wil doen. Nadien BBQ + bier bij Oksel in Almelo.
Inschrijvingen:
Oksel (110/150km)
Blik + trut (110km?)
Freddeh (110km)
Cap_Fab (110km)
Kaas (110/150km)
Optie:
eentwee
Pritt (150km)
maruk
Tommeke
Yankee
Ursel
SuperWeber
Gripper
Officieel inschrijven kan via Doodle.
Wie o wie rijdt er de 150km met me? Gemiddelde van 30km/uur. Bij veel 110km liefhebbers is dat ook prima.
Verder heb ik slaapruimte voor 1-2-3 mensen. Op voorwaarde dat het toffe mensen zijn, die gezellig zijn. Of gewoon lekkere wijven.
Wellicht kan je mensen vinden die graag met je een kleinere ronde fietsen en minder hardquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:46 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
voor een gemiddelde van 30/h bij 110km moet je toch bijna constant rond de 36 rijden...dat haal ik als beginneling nog niet!
"Continue" 33 = een gemiddelde van 33quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:37 schreef Oksel het volgende:
Voor 30km / u gemiddeld fiets je continue 33.. wat echt een eitje is, in een grote groep.
We fietsen niet in een gemengde groep. Dat werkt niet, met zoveel niveauverschil. Daarom kan iedereen zijn eigen afstand kiezen. Als je 70 wil fietsen, doe je dat. Waarschijnlijk in dezelfde tijd als anderen de 110 fietsen. Fab en Fred fietsen rustig de 110. Misschien pak ik met Kaas een snelle groep mee op de 150. Bijvoorbeeld. En als Tom en Yankee mee gaan, hebben we onze eigen kopmannen voor een snelle groep.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:54 schreef Blik het volgende:
Is wel waar, 30 gaat je echt niet lukken inclusief klimmetjes erbij. Helemaal niet in een gemengde groep waar het niveau niet aan elkaar gewaagd is.
Ik fiets niet zo vaak in groepjes, heb nog weinig geschikte fietsmaten gevonden hier. Ik rij in mn eentje al met gemak gemiddels ruim boven de 30quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:02 schreef Oksel het volgende:
@Gripper, wel te merken dat je niet zoveel meer fietst..Ei ! Ik kom nooit terug met gemiddeldes van < 30 als ik in een groep fiets. En dat komt niet omdat ik zo hard kan fietsen, maar omdat anderen dat wel doen.
Wat mij betreft is goedkoop duurkoop. Of zoals iemand anders ooit zei 'Liever pijn aan mijn portemonnee dan aan mijn reet'.quote:Op maandag 25 april 2011 23:59 schreef mytec het volgende:
ik heb trouwens een cheap ass agu broek. met dun rommel zeem volgens mij. heb in ieder geval altijd tering last. wil eigenlijk wel gaan voor nalini of assos is het alleen het geld waard ? of maakt het niet extreem uit?
Ben ik zeker met je eens, toch ga ik vaak eerst voor de goedkope. Als ik het dan niet helemaal lekker vind (zoals een fietsbroek) heb ik iig een reserve. Als hij wel goed is hou ik euro's over.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:21 schreef beammeup68 het volgende:
[..]
Wat mij betreft is goedkoop duurkoop. Of zoals iemand anders ooit zei 'Liever pijn aan mijn portemonnee dan aan mijn reet'.
Ik heb van de Bib's van Assos de T FI Uno_S5. Als je goed zoekt kom je die tegen voor rond de 115 EURO.
Zou knap zijn. Lijkt me campa als ik het zo zie maar verder durf ik er weinig over te zeggen. Even bellen morgen lijkt me handigerquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:36 schreef Dlocks het volgende:
Is er toevallig een kenner die met het blote oog kan zien met wat onderstaande Koga is afgemonteerd?
[ afbeelding ]
Meer info: http://www.fietsenwijk.nl(...)9414470CA07B900C&p=1
Shimanko oude 105 groep oid, kan ook minder zijn. Ik zie het aan de waslijnen. En t is een triple.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:36 schreef Dlocks het volgende:
Is er toevallig een kenner die met het blote oog kan zien met wat onderstaande Koga is afgemonteerd?
[ afbeelding ]
Meer info: http://www.fietsenwijk.nl(...)9414470CA07B900C&p=1
Bij mijn weten gebruiken shimano groepen uit die tijd de remmen om te schakelen en zit er dus niet zo'n shifter onder de rem. Maar ik ben absoluut geen kenner, dus ik zit er waarschijnlijk behoorlijk naastquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Shimanko oude 105 groep oid, kan ook minder zijn. Ik zie het aan de waslijnen. En t is een triple.
ah....de kennerquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Shimanko oude 105 groep oid, kan ook minder zijn. Ik zie het aan de waslijnen. En t is een triple.
En de remgrepen zitten te laag op de bocht gemonteerd.
Als het net zo gaat als de RVV richting de finish, weet ik niet of ik wel rustig aan wil doen. Nog even een stukje met een groepje op gereden, dik 40 op het vlakke. Fantastich.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:37 schreef Oksel het volgende:
En je kan altijd de 110 met Fab en Fred fietsen, die doen 't ook kalm aan.
Correctquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:46 schreef kaasplankje het volgende:
Shimano had altijd de remhendel voor opschakelen, en t kleine vaantje erachter voor afschakelen. Volgens mij is dat nog steeds zo bij de nieuwere groepen waar de derailleurkabels onder t stuurlint zitten. Toch?
Het interesseert me eigenlijk weinig wat er gemiddeld gereden wordt, ik heb niet eens een tellertje. Al lijkt een kruissnelheid van 30/35 km/u me prima. Als het hard waait misschien iets minder. Als 't harder gaat hoor je mij niet klagen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als het net zo gaat als de RVV richting de finish, weet ik niet of ik wel rustig aan wil doen. Nog even een stukje met een groepje op gereden, dik 40 op het vlakke. Fantastich.
Enne, where the fuck is Fab!?
Inderdaad, heel aardige mogelijkheden. Van Maastricht uit in een weekend ff naar Frankrijk, daar een ommetje en terug. Of in een verlengd weekend naar de baai van de Somme en terug. In het kader van m'n PBP voorbereiding rij ik sowieso nog een 1000km individueel. Dat kan dus de baai van de Somme als bestemming zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:44 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dan kan je, in principe (even snel uitgerekend), met een weekje vrijnemen op de fiets naar de Middellandse zee en weer terug. Best aardige mogelijkheden als je het zo bedenkt.
Dan is en was het zoquote:
Mooi fietsje hoor! Volledig carbon?quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:18 schreef kaasplankje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zo staat ie nu, met -17 graden stuurpen. de bocht staat eigenlijk nog iets meer onderuit, net boven de cassette langs als je de lijn zou doortrekken.
Neehoor, alu frame met carbon voorvork en achtervork. alu stuur, stuurpen en zadelpen. Alu vorkbuis.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:46 schreef Marurk het volgende:
Mooi fietsje hoor! Volledig carbon?
Heb trouwens het zelfde zadel denk ik.
Ja, dat zadel heb ik ook!quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neehoor, alu frame met carbon voorvork en achtervork. alu stuur, stuurpen en zadelpen. Alu vorkbuis.
Cranks en ergopowers carbon. Zadel is een Selle Italia SLR Team geloof ik. Heerlijk zadel.
Lekker zacht vergeleken met een San Marco Aspidequote:Op dinsdag 26 april 2011 20:58 schreef Marurk het volgende:
Ja, dat zadel heb ik ook!Heerlijk hard zadel inderdaad!
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:31 schreef jackson het volgende:
[..]
Zou knap zijn. Lijkt me campa als ik het zo zie maar verder durf ik er weinig over te zeggen. Even bellen morgen lijkt me handiger.
Bedankt voor de input (en anderen natuurlijk ook). Even bellen is inderdaad handiger.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Shimanko oude 105 groep oid, kan ook minder zijn. Ik zie het aan de waslijnen. En t is een triple.
En de remgrepen zitten te laag op de bocht gemonteerd.
Te weinig info is in dit geval marketing technisch zeer nadelig. Snap het zelf ook niet. Een beetje informatie is het minste wat de huidige internet generatie verwacht wanneer je iets zoekt op internet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:58 schreef Dlocks het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de input (en anderen natuurlijk ook). Even bellen is inderdaad handiger.
Wel vreemd eigenlijk dat je bijvoorbeeld op een site zoals fietsenwijk.nl door een flinke database met het aanbod van verschillende fietswinkels kunt bladeren maar dat bij veel racefietsen redelijk essentiële informatie mist. Als je dan toch de moeite neemt om je occasions online te zetten zorg dan dat alle belangrijke informatie erbij staat. Maar ja, zit misschien ook wel weer één of andere marketing gedachte achter om dit juist bewust niet te doen.
Giant OCR is prima hoor. Die met felgele voorvorken rijden snellerquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:06 schreef rudedeltadude het volgende:
Hallo, newbie-alert!
Sinds een week of drie schaar ik me op een fietsje op den Nederlandschen wegen.
Heb een tweedehands fietsje viavia gekocht. Een Giant OCR.
Het is mijn eerste ervaring met wielrennen, of hoe dat ook heet met het tempo dat ik rij.
Ben tijdens mijn eerste ritjes telkens zo'n veertig kilometer wezen maken, langzaam merk ik dat ik het langer volhoud. Afgelopen maandag een ritje van ongeveer 65 kilometer gemaakt, met bultje in het midden (Lemelerberg).
Vooral veel genot gehad die eerste drie weken. Echt genieten.
Hier mensen met tips voor beginners? Wat ik onderweg al geleerd heb:
- niet met lege maag rijden
- rustig warmrijden
- tegenwind is stom
Ziet er wel uit als Shimano hoor. Voorste flipper (rem/shifter) is grijs, achterste flipper (shifter) is zwart. Ziet er precies uit zo op een afstandje als mijn Tiagra shifters.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:12 schreef jackson het volgende:
[..]
Dan is en was het zo. Wist het van de huidige modellen niet zeker.
Maar dan is het toch geen shimano op die fiets?
Hoe denk je dat Bauke Mollema aan zijn klimmerscapaciteiten komt terwijl die in Friesland?quote:
Wind is ook irritant en onvoorspelbaar. Heuvels/bergen kun je tenminste van zien hoe steil het is, en waar ze ophouden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe denk je dat Bauke Mollema aan zijn klimmerscapaciteiten komt terwijl die in Friesland?
Juist, door op de dijk tegen de wind in te beuken. Ideale krachttraining
ik vind het ook hoogstirritant hoor
Ah vandaar! De mijne heeft een witte voorvorkquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Giant OCR is prima hoor. Die met felgele voorvorken rijden sneller
Naja, aan het einde van de rit mag ik prima kapot zitten, vind ik zelf. Maar halverwege voorkom ik.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:30 schreef mytec het volgende:
wind is alleen irritant als je al helemaal kapot bent, zorg dus dat dat niet gebeurt.
Goed plan. Wil extra kleding aan gaan schaffen. Do's and dont's?quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:38 schreef Oksel het volgende:
Tips? [....]
Mooie spullen kopen, waar je graag op/mee wilt fietsen.
ik bedoel halverwege ;-) aan het einde moet je natuurlijk kapot zijn,mits je de dag erna niet weer extreem gaat fietsen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:59 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Ah vandaar! De mijne heeft een witte voorvork
[..]
Naja, aan het einde van de rit mag ik prima kapot zitten, vind ik zelf. Maar halverwege voorkom ik.
[..]
Goed plan. Wil extra kleding aan gaan schaffen. Do's and dont's?
Met tegenwind ga je sowieso kapot.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:30 schreef mytec het volgende:
wind is alleen irritant als je al helemaal kapot bent, zorg dus dat dat niet gebeurt.
Ik snapte hemquote:Op woensdag 27 april 2011 00:04 schreef mytec het volgende:
[..]
ik bedoel halverwege ;-) aan het einde moet je natuurlijk kapot zijn,mits je de dag erna niet weer extreem gaat fietsen.
Cassetteafnemer (let op, verschillende maten Campa en Shimano) en freewheelafnemer voor de casette. Kettingpons voor de ketting.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:06 schreef marcodej het volgende:
Hmz, ik ga een dikke 100,- kwijt zijn voor nieuwe Ultegra cassette en ketting bij mijn FM... Dat moet goedkoper kunnen via Marktplaats. Helaas heb ik twee absoluut linkerhanden, maar een cassette moet ik zelf wel kunnen vervangen lijkt me? Welk gereedschap ga ik nodig hebben?
Ja voor voorblad, nee voor achter-cassette.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:46 schreef kaasplankje het volgende:
Shimano had altijd de remhendel voor opschakelen, en t kleine vaantje erachter voor afschakelen. Volgens mij is dat nog steeds zo bij de nieuwere groepen waar de derailleurkabels onder t stuurlint zitten. Toch?
Als je lid wordt van de KNWU (wielrennen) of NTFU (toerfietsen) krijg je een licentie (of toerfietskaart bij de NTFU). Met name bij de wielerlicenties zijn er verschillende varianten naargelang je niveau.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:01 schreef rudedeltadude het volgende:
Nog een beginnersvraag: In de OP staat bij elke renner 'licentie'.... Wat houdt die licentie in? [/newbie]
Een ketting ponsen is wel een secuur werkje hoor. Ook de lengte van de ketting moet kloppen, anders schakelt het niet goed. Enne, via Marktplaats aanschaffen bedoel je tweedehands? Ik zou een vervangings onderdeel nooit tweedehands aanschaffen, maar altijd nieuw.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:06 schreef marcodej het volgende:
Hmz, ik ga een dikke 100,- kwijt zijn voor nieuwe Ultegra cassette en ketting bij mijn FM... Dat moet goedkoper kunnen via Marktplaats. Helaas heb ik twee absoluut linkerhanden, maar een cassette moet ik zelf wel kunnen vervangen lijkt me? Welk gereedschap ga ik nodig hebben?
Hmm, ik heb er even over gedacht en ik zou in beginsel nee zeggen.Mijn wedstrijdwielen zou ik nooit uitlenen aan iemand. Ze zijn niet extreem duur, maar voor mij is 't toch een hoop geld.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:06 schreef Oksel het volgende:
Kaas, mag ik met jouw wielen rijden tijdens de meet? Ben nieuwsgierig.Mag jij m'n Zonda's.
Ik ben er op 't vlakke uitgefietst..Rustig de laatste 15km alleen naar huis gefietst. Had de km's van gisteren toch meer in de benen dan ik verwachte. Wel mee draaien natuurlijk, met 40+ km/u. Uiteindelijk 85km op de teller.
Zodat niet iedere mongool zomaar bij een wedstrijd mag starten, voor de veiligheid is dat.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:01 schreef rudedeltadude het volgende:
Nog een beginnersvraag: In de OP staat bij elke renner 'licentie'.... Wat houdt die licentie in? [/newbie]
niet begrijpquote:Op woensdag 27 april 2011 00:37 schreef Pritt het volgende:
Ja voor voorblad, nee voor achter-cassette.
quote:Op woensdag 27 april 2011 07:04 schreef kaasplankje het volgende:
Zodat niet iedere mongool zomaar bij een wedstrijd mag starten, voor de veiligheid is dat.
Ik heb een ergo bochtje erin zitten, maar heb de onderkant van de drops niet horizontaal. Als je jouw top en de remgrepen bekijkt zit er eigenlijk een heel ondiep kuiltje tussen die twee?quote:Op woensdag 27 april 2011 07:43 schreef kaasplankje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zo bedoel ik trouwens, de meesten rijden met de bocht horizontaal.
Bij mij is het precies andersom, lang en regelmatig gaat me prima af maar kort en stijl is te explosief en ga ik heel snel kapotquote:Op woensdag 27 april 2011 11:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gisteravond nog snel een rondje Utrechtse Heuvelrug gedaan. Alle heuveltjes tot Leersum meegenomen. Toch wel een enorm verschil met het betere werk rond Nijmegen![]()
Ik merk dat ik kort en "stijl" beter verteer als lang vals plat. Nog niet echt een manier gevonden om op die langere stukken gewoon een strak tempo naar boven te rijden. Die korte "sprint" ik vaak naar boven en dan heb je in de afdaling weer even om bij te komen. Uiteraard sta ik bij een iets langere dan op de helft gewoon stil
Hmm. Ik heb ook nog een laagje ijsberenvet. Misschien toch een verklaring.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:19 schreef Freddeh het volgende:
Bij mij is het hetzelfde als bij Knutje. Zal wel met m'n pens te maken hebben. Kort en steil is een gevalletje op de pedalen staan. Lang en vals plat dan blijf ik zitten en zal m'n pens wel in de weg zitten
Alle gekheid op een stokje, een felle heuvel vind ik prettiger dan een lang stuk vals plat.
Dit scheelt bij mij echt enorm veelquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:38 schreef Oksel het volgende:
Mooie spullen kopen, waar je graag op/mee wilt fietsen.
Yep, een ketting ponsen ziet er wel lastig uit op YouTube ja.quote:Op woensdag 27 april 2011 07:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Een ketting ponsen is wel een secuur werkje hoor. Ook de lengte van de ketting moet kloppen, anders schakelt het niet goed. Enne, via Marktplaats aanschaffen bedoel je tweedehands? Ik zou een vervangings onderdeel nooit tweedehands aanschaffen, maar altijd nieuw.
Waarschijnlijk ook de reden dat ik vrijdag op de Amerongseberg-Noord bijna geparkeerd stond.. Overigens kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik te weinig gegeten hadquote:Op woensdag 27 april 2011 11:19 schreef Freddeh het volgende:
Bij mij is het hetzelfde als bij Knutje. Zal wel met m'n pens te maken hebben. Kort en steil is een gevalletje op de pedalen staan. Lang en vals plat dan blijf ik zitten en zal m'n pens wel in de weg zitten
Alle gekheid op een stokje, een felle heuvel vind ik prettiger dan een lang stuk vals plat.
Het inmiddels bekende Feyenoord gevoel dusquote:Op woensdag 27 april 2011 11:44 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook de reden dat ik vrijdag op de Amerongseberg-Noord bijna geparkeerd stond.. Overigens kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik te weinig gegeten hadiets met wel willen maar niet meer kunnen
![]()
Dat inderdaadquote:Op woensdag 27 april 2011 11:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Het inmiddels bekende Feyenoord gevoel dus
Heb je dus deze twee tools voor nodig:quote:Op woensdag 27 april 2011 11:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Yep, een ketting ponsen ziet er wel lastig uit op YouTube ja.Ik zie dat gepriegel al weer helemaal mis gaan bij mij, zodat ik met twee halve kettingen in mn handen.
Nou vooruit, dat mag mn FM doen. Maar een cassette vervangen (nieuw uiteraard, maar via MP scheelt dat al gauw een euri of dertig) moet mij toch wel lukken?
Iedere mongool die een beetje normaal is qua gezondheid en die bereid is geld neer te leggen voor de sportmedische keuring en licentie krijgt gewoon een wedstrijdlicentie hoor, of hij of zij nou wel of niet kan fietsen.quote:Op woensdag 27 april 2011 07:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zodat niet iedere mongool zomaar bij een wedstrijd mag starten, voor de veiligheid is dat.
[..]
Utrechtse Heuvelrug is ook echt maximaal 7% 8% volgens mij. Rijk van Nijmegen zijn volgens korter en venijniger als ik het goed met maximaal 13%quote:Op woensdag 27 april 2011 14:18 schreef OlivierV het volgende:
Afgelopen vrijdag ben ik in het rijk van Nijmegen wezen fietsen, en maandag in de Utrechtse Heuvelrug. De klimmen in Nijmegen zijn zwaarder, maar minstens zo leuk als de heuvels in de heuvelrug. In Utrecht kun je overal met 26/27 km/h naar boven knallen, dat gaat in Nijmegen alleen nog op de zevenheuvelenweg of de kleefsebaan. Het mooiste aan de heuvelrug is dan ook dat je iedereen hard uit het wiel kan pieren.
Alleen deze nog:quote:Op woensdag 27 april 2011 14:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Utrechtse Heuvelrug is ook echt maximaal 7% volgens mij. Rijk van Nijmegen zijn volgens korter en venijniger als ik het goed met maximaal 13%
bijgewerktquote:Op woensdag 27 april 2011 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alleen deze nog:
[ afbeelding ]
8%![]()
Waar woon je precies in Limburg?quote:Op woensdag 27 april 2011 15:23 schreef Marurk het volgende:
Ben wat dat betreft echt blij dat ik in Limburg woon.
Gulpenerberg, Keutenberg, Kruisberg, Eyserbosweg, Slingerberg, Snijdersberg... ze liggen hier allemaal in de buurt.
Het is maar wat je gewend bentquote:Op woensdag 27 april 2011 15:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Waar woon je precies in Limburg?
Ik heb echt heerlijk gefietst afgelopen weekend in Limburg, is echt zoveel leuker als een rondje rond de Loosdrechtse Plassen.
Dat is zo, ik vind ook wel dat ik geluk heb dat ik in ieder geval een stukje van de Heuvelrug kan meepikken. Maar voor een echte heuveltocht woon ik net teveel de verkeerde kant op.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is maar wat je gewend bentMijn eerste fietservaringen waren in Zeeland, aan 3 kanten omgeven door water. Dan fiets je dus echt iedere keer hetzelfde rondje; met de zeedijk als "klim".
Dan is Utrecht toch ook echt een verademing hoor. Rondje Loosdrecht in het noorden; polders naar het westen; dijkfietsen in het zuiden en een soort van klimwerk in het oosten. En dat alles zonder dat je in de outback woont (aka limboland).
Trein pakken naar Nijmegen is me erg goed bevallen! Een stuk pittiger en vanaf Utrecht Centraal minder dan een uur.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is zo, ik vind ook wel dat ik geluk heb dat ik in ieder geval een stukje van de Heuvelrug kan meepikken. Maar voor een echte heuveltocht woon ik net teveel de verkeerde kant op.
Maastrichtquote:Op woensdag 27 april 2011 15:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Waar woon je precies in Limburg?
Ik heb echt heerlijk gefietst afgelopen weekend in Limburg, is echt zoveel leuker als een rondje rond de Loosdrechtse Plassen.
Wat dacht je van Trassenster, Drolenval, Redoute, Baraque Michel (ok, nu ff afgesloten) en een hele trits hellingen in de Ardennen?quote:Op woensdag 27 april 2011 15:23 schreef Marurk het volgende:
Ben wat dat betreft echt blij dat ik in Limburg woon.
Gulpenerberg, Keutenberg, Kruisberg, Eyserbosweg, Slingerberg, Snijdersberg... ze liggen hier allemaal in de buurt.
Heb met Pasen nog met de fiets de Baraque Michel beklommen.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat dacht je van Trassenster, Drolenval, Redoute, Baraque Michel (ok, nu ff afgesloten) en een hele trits hellingen in de Ardennen?
Zelfs de allergrootsten trainen hier hun klimvaardigheden..quote:Op woensdag 27 april 2011 16:31 schreef jackson het volgende:
Zijn er mensen die in Gelderland wat klimmetjes pakken? Als ik het her en der lees heeft de 7 heuvelweg allemaal weinig zin. Wellicht het builtje op bij Rhenen of de Posbank?
Ben nu aan het kijken om wat klimmetjes te doen als voorbereiding op de nurburgring eind augustus.
Vind het heerlijk fietsen hier in NL. Soms inderdaad wat druk, maar dat valt te overzien.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:26 schreef Marurk het volgende:
[..]
Heb met Pasen nog met de fiets de Baraque Michel beklommen.
Maar ik vind Nederland soms toch wel wat relaxter fietsen dan België met haar k*twegen.Voordeel van België is wel dat het er wat rustiger fietsen is.
Dat is vet makkelijk, zelfs ik kan hetquote:Op woensdag 27 april 2011 11:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Yep, een ketting ponsen ziet er wel lastig uit op YouTube ja.![]()
Dank voor je antwoord... Dan moet ik daar maar eens losgaanquote:Op woensdag 27 april 2011 16:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zelfs de allergrootsten trainen hier hun klimvaardigheden..
http://now.rabosport.nl/user/RGUpdate/view/6199796/sizes/full
Rondje posbank van Robert Gesink
Alles bij elkaar is het toch een pittige ronde volgens mij. Het is deze hele pagina http://heuvelsfietsen.nl/Veluwezoom.php behalve de nummer 2 en nummer 10quote:Op woensdag 27 april 2011 16:52 schreef jackson het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord... Dan moet ik daar maar eens losgaan. De klim is niet zo heftig als op de nurburgring als ik het zo bekijk maar een goede training. Tof
Valt wel mee hoor. Hij is lang (4570 m), maar niet heel erg stijl (4.0% gem, 8.3% max). Vind de Eyserbosweg (1110 m, 7.4% gem, 12.6% max) pijnlijker...quote:Op woensdag 27 april 2011 16:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Vind het heerlijk fietsen hier in NL. Soms inderdaad wat druk, maar dat valt te overzien.
Binnenkort Camerig-Zuid eens pakken. Schijnt het zwaarst te zijn met een lengte van 4,6 km.
http://heuvelsfietsen.nl/Slenaken-Epen-Vaals/Camerig-zuid.php
Nog zo eentje die ik nog niet heb gehadquote:Op woensdag 27 april 2011 17:14 schreef Marurk het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Hij is lang (4570 m), maar niet heel erg stijl (4.0% gem, 8.3% max). Vind de Eyserbosweg (1110 m, 7.4% gem, 12.6% max) pijnlijker...
Camerig is wel een lekkere klim die iedereen wel boven moet komen omdat die nooit echt stijl wordt. Maximum is volgens mij rond de 9%. Volgens de KIP-index overigens wel de "zwaarste" klim van Nederland. Maar goed, die index is ook maar relatief. Ik vond de Eyserbosweg en de Keutenberg ook pittiger om boven te komenquote:Op woensdag 27 april 2011 17:14 schreef Marurk het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Hij is lang (4570 m), maar niet heel erg stijl (4.0% gem, 8.3% max). Vind de Eyserbosweg (1110 m, 7.4% gem, 12.6% max) pijnlijker...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |