abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:27:48 #176
148059 Pritt
Atheïst
pi_95979581
quote:
15s.gif Op maandag 25 april 2011 22:47 schreef marcodej het volgende:

[..]

Is geloof ik de vierde al dit jaar ofzo...
Ik wil niet te snel oordelen, maar over het algemeen dragen die ouwe mannen vaak ook geen helm.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 26 april 2011 @ 06:31:13 #177
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_95982818
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:27 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ik wil niet te snel oordelen, maar over het algemeen dragen die ouwe mannen vaak ook geen helm.
Als dat mannetje 25 km/uur ging, en die ander 35+ omdat hij die groep inhaalde klap je toch met 60 km/uur tegen elkaar. Dan helpt die helm misschien wel iets, maar niet heel veel. Je krijgt de klap immers frontaal op je lichaam, niet op je hoofd.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 26 april 2011 @ 07:16:41 #178
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95982993
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:27 schreef Pritt het volgende:

http://www.abradio.nl/web(...)p_de_zeeweg_overveen

Hij had wel een helm op
  dinsdag 26 april 2011 @ 07:23:22 #179
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95983022
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:22 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Kwam je ook Tandje Hogers tegen die bier zaten te zuipen en patat zaten te vreten? :D

Ik heb vandaag een duurtraining gedaan met een maatje van me. Het was afzien, want ik reed op m'n crosser (35mm banden op 5 bar) en hij op z'n racefiets. Toch lukte het me hem eraf te sprinten op een viaduct en om lange stukken 40 te rijden. Topsnelheid, 50 per uur. Nog nooit zo hard op m'n crosser gereden :D
Lekker hoor, getraind met weerstand dus. Ik ben een beetje brak; gisteren aan het bier gezeten met de buurtjes op de kade. :')

Jullie hebben de nieuwe shirts al geloof ik hé? Ik zag er 1 van TH in het peloton gisteren. Een beetje een magere jonge renner.
  FOK!Fotograaf dinsdag 26 april 2011 @ 07:50:02 #180
73911 ultra_ivo
pi_95983239
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 07:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

http://www.abradio.nl/web(...)p_de_zeeweg_overveen

Hij had wel een helm op
Op de rechterfoto zie ik iig een slecht ontworpen fietspad.
  dinsdag 26 april 2011 @ 10:04:44 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_95985561
Nog een kort verslagje van mijn weekend.

Vrijdagochtend richting Limburg gegaan om met een grote groep die in training is voor Alpe D'Huzes daar te gaan fietsen (team van NOC-NSF). Daarbij waren ook een paar team-members van het Marco Polo Cycling Team .Ik had er al een hard hoofd in die dag aangezien ik last had van mijn hamstring, en dat is erg lastig omhoog fietsen kwam ik al snel achter. Afijn, rond 11:30 gingen we op pad vanuit Epen met als doel, lunchen rond 14:00 in Bemelen. We besloten om de Camerig nog even te laten voor wat het was en gingen met een omweg naar de beruchte Eyserbosweg, mijn kleinste versnelling deed het gelukkig en ik kwam heelhuids boven. Vond het wel een erg zware puist. Hierna de Fromberg welke eigenlijk best goed te doen was, bovenop een korte eetpauze gehouden en gewacht totdat de groep weer bij elkaar was. Toen gingen we op weg naar de Keutenberg, bevreesd door iedereen vanwege dat heftige stijgingspercentage van 22% op het begin. Ook ik kreeg het niet voor elkaar om zonder te lopen boven te komen. Maar dit was volledig te wijten aan mijn versnellingsapparaat die de kleinste tandjes niet meer wilde pakken en een haperende hamstring waardoor ik weinig kracht kon zetten. Jammer, maar helaas. Hierna door naar Bemelen voor de lunch, waar het opeens begon te stortregenen. Vanuit Bemelen zijn we via de Mergellandroute terug gereden naar Epen. De mechanicien van het Marco Polo Cycling Team kwam naast me fietsen tijdens de beklimming van de Loorberg en zei dat ik mijn zadel een klein stukje naar beneden moest doen, dat zou wel helpen voor mijn hamstring. Na de beklimming van de Loorberg waren we bijna thuis. Zeiknat en na 71 km fietsen kwamen we aan in Epen, waar het niet geregend had! Mijn vriendin ging nog even door en had 106 km op de teller.

Zaterdagochtend rond 10:00 vertrokken we voor nog een ronde door Zuid-Limburg. Vandaag zou het mooi weer worden en blijven volgens de voorspellingen. Nu gingen we direct de Camerig op vanuit Epen, voor de mensen in training voor Alpe D'Huzes een uitstekende training. In de afdaling van de Camerig de 60 km/u nog aangetikt. Hierna door naar de Vaalserberg voor een bezoekje aan het 3-landenpunt en de beklimming van de Pas van de Wolfshaag. Na 25 km waren we weer terug bij Epen, en toch al weer flink wat hoogtemeters in de benen voor dat kleine stukje fietsen. Vanuit Epen gingen we door om via Slenaken naar Gulpen te rijden om daar de Gulpenerberg te beklimmen. Wat een lelijke puist is dat! De eerste 400 meter is al dik 10% en dus al redelijk zwaar, dan komt er een kleine knik in de weg waarna de weg opeens 17%-18% gaat stijgen. Erg pittig en misschien vond ik deze wel zwaarder als de Eyserbosweg. Na de Gulpenerberg weer richting Epen voor de lunch, waar ik er vanwege de fysieke ongemakken van de dag ervoor de brui aan gaf met maar 55 km op de teller. Geen beklimmingen meer voor mij. Mijn vriendin ging wederom door, en reed 101 km... (trut :P)

Kortom: Vanwege de fysieke ongemakken van mijn hamstring wel wat problemen gehad met het fietsen, maar desondanks wel een erg geslaagd weekend in Limburg wat zeker voor herhaling vatbaar is. Wil ik zeker vaker gaan doen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 10:06:48 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_95985608
Heb overigens in mei wel wat leuke tochten op het programma staan

8 mei: classico giro utrecht (120 km)
14 mei: Veluwe tocht (100 of 130 km)
28 mei: Fok!-meet (110 of 150 km)

Nu maar hopen dat het iedere dag mooi weer wordt :P
pi_95985690
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:22 schreef Tommeke het volgende:
Kwam je ook Tandje Hogers tegen die bier zaten te zuipen en patat zaten te vreten? :D
"Re-koolhydrateren"

Ken de Tandje Hoger niet, moet ik eerst een keer het shirt gezien hebben. En dan volgende keer roepen -hup- Tommeke? Of wat roepen ze in Groningen? Was op zoek naar onze Spartanen (Tacx shirts), maar die deden niet mee om 4 uur, in het internationale veld.
pi_95985875
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoezo geen 25u30 achter elkaar rijden? Uurtje of 40 gaat ook nog best wel. Dat heb ik al vaker (moeten) doen. Eten moet je inderdaad af en toe zitten doen, restaurantje, benzinepomp of wat er ook te vinden is. De voorraad fietskaarten zit trouwens in een klein doosje ;).
Lijkt mij alleen al moeilijk om de gedachten erbij te houden, alert te blijven. Om maar te zwijgen over stijve schouders/nek en beurs zitvlak.

Dacht eerder foutief dat je bij de 400 km op een gemiddelde van 25 zat, maar dat was een rekenfoutje van mij, het moet zijn 15,7 km/h. Met een kruissnelheid van 25? zou je van de 25,5 uur ongeveer 9 uur pauze kunnen hebben en dat klinkt wel weer wat redelijker.

Is het overigens ook een doel om de afstand snel af te leggen, of doet dat bij jou niet ter zake en is het de route en de afstand waar je voldoening uit haalt?
  FOK!Fotograaf dinsdag 26 april 2011 @ 10:20:28 #185
73911 ultra_ivo
pi_95985960
Stijve schouders en nek is niet zo'n probleem. Ik heb m'n fiets aangepast voor lange afstanden. Op het vlakke rij je idd vaak met een kruissnelheid van rond de 25km/u. Bergop zakt dat fors, zeer fors. Mijn doel van de rit was enerzijds de afstand afleggen binnen de maximale tijd (27uur) en anderzijds de routebeschrijving te controleren. Op 14 mei organiseer ik deze route als officieel brevet. Dan moet de routebeschrijving kloppen. Als ik bij een andere organisator rij kan ik 'm sneller rijden maar de tijden dat ik een 400km in 17uur brutto reed zijn voorbij (dan had ik wel een goede groep nodig).
  dinsdag 26 april 2011 @ 10:32:39 #186
62913 Blik
The one and Only!
pi_95986339
V.w.b. de Fok fietsmeet, is aanhang ook welkom. Mijn vriendin wil ook mee :)
pi_95987455
Pff, na 4 maanden lekker in india te hebben rondgereisd. Ben ik afgelopen vrijdag weer in Nederland teruggekomen. Natuurlijk meteen mijn fietshe bij mijn ouders opgehaald! :D

Zaterdagochtend dan ook maar meteen weer op de fiets gekropen en een rondje gefietst. Ik had steeds het gevoel dat de remmen aanliepen, het wiel scheef in de vork zat, de banden lek waren of dat het toch wel erg hard waaide... :')

Sjezoes wat een drama, zelfs mijn kont deed na dit rondje van nog geen 50km ontzettend zeer! ;( Heb dan ook een dag lang op een kussentje moeten zitten :P

Gisterenmiddag ben ik toch maar weer met een paar kameraden van nijmegen naar arnhem gefietst en het ging gelukkig al weer iets beter. Net iets meer dan 70km weggetrapt en mijn kont hield het redelijk goed. Ik heb natuurlijk nog niks in de melk te brokkelen maar in het wiel volgen ging vrij aardig, tot we natuurlijk bij een viaduct of een heuveltje kwamen :') .

Komende tijd maar intensief aan mijn conditie gaan werken want ik heb me inmiddels ingeschreven voor Diekirch-Valkenswaard (eind augustus) 8-) en met deze benen denk ik dat dat geen plezier zal zijn... ;(

Zijn er nog meer mensen hier van plan om die tocht te gaan fietsen?
pi_95987811
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:59 schreef mytec het volgende:
ik heb trouwens een cheap ass agu broek. met dun rommel zeem volgens mij. heb in ieder geval altijd tering last. wil eigenlijk wel gaan voor nalini of assos is het alleen het geld waard ? of maakt het niet extreem uit?
Ik heb een agubroek en een nalini broek, en vind de zeem in de agu broek lekkerder. Was een broek van 75 euro, met een blauwe zeem. De nalini broek was ook zoiets qua prijs, heeft een witte/beige zeem. Wanneer ik in de beugels zit krijg ik last van mijn ballen in de nalinibroek. In de agubroek niet.
Assos heb ik geen ervaring mee, maar schijnt wel de top van de markt te zijn.

Trouwens, weer eens een post in dit draadje, mijn laatste was ergens in #73 ofzo, daar heb ik me voorgesteld ;)
pi_95988103
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:59 schreef mytec het volgende:
ik heb trouwens een cheap ass agu broek. met dun rommel zeem volgens mij. heb in ieder geval altijd tering last. wil eigenlijk wel gaan voor nalini of assos is het alleen het geld waard ? of maakt het niet extreem uit?
Pas geleden in de winkel geïnformeerd naar zo'n Assos broek voor m'n vriendin. Verkoper gaf aan om eerst naar je zadel/fietsafstelling te kijken en wat verschillende dingen te proberen. Hij claimde vervolgens dat mensen die alles al geprobeerd hadden 9 van de 10 keer waren geholpen met zo'n Assos fietsbroek.

Lijkt me een vrij loze opmerking; maar goed, je hoort verder ook vrijwel geen negatieve verhalen en je voelt imo wel dat het echt zeer goede kwaliteit is.

Alleen de prijs..
pi_95989374
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:04 schreef Blik het volgende:
(trut :P)
Dit doet het 'em :')

Staat binnenkort hier ook een weekendje Limburg op het programma, ter voorbereiding van waarschijnlijk Alpen rondrit deze zomer :)
pi_95990559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 07:23 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Lekker hoor, getraind met weerstand dus. Ik ben een beetje brak; gisteren aan
het bier gezeten met de buurtjes op de kade. :')

Jullie hebben de nieuwe shirts al geloof ik hé? Ik zag er 1 van TH in het peloton gisteren. Een beetje een magere jonge renner.
Haha lekker toch! Daar is het Pasen voor ;) Nee, volgens mij hebben we nog geen nieuwe kleding. Reed ie op een Stevens? Die gast is ook fietskoerier en kan wel aardig doortrappen!
  FOK!Fotograaf dinsdag 26 april 2011 @ 13:05:53 #192
73911 ultra_ivo
pi_95991362
Ik heb in de loop der jaren geen verband kunnen ontdekken tussen het zitcomfort van een broek en de prijs van de koersbroek. Ik heb zowel goed gezeten op dure Bioracer broeken en met spotgoedkope Decathlonbroeken. In dezelfde prijsklasses heb ik ook beroerde broeken gekocht. Je moet zelf proberen wat jou het beste zit. Ik heb baat bij een dunne zeem.
  dinsdag 26 april 2011 @ 13:09:34 #193
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_95991479
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb in de loop der jaren geen verband kunnen ontdekken tussen het zitcomfort van een broek en de prijs van de koersbroek. Ik heb zowel goed gezeten op dure Bioracer broeken en met spotgoedkope Decathlonbroeken. In dezelfde prijsklasses heb ik ook beroerde broeken gekocht. Je moet zelf proberen wat jou het beste zit. Ik heb baat bij een dunne zeem.
Ik heb er nu 1 van de Decathlon, die zit prima. Nu is het ook zo dat ik nog nooit een dure heb gehad, dus misschien dat ik daar nog beter op zit.
Als ik iig 140 km kan fietsen op een broek van de Decathlon zonder dat ik zadelpijn heb/krijg vind ik het wel goed :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 26 april 2011 @ 13:10:27 #194
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_95991510
Zelf rij ik nu sinds een aantal weken met een BBB broekje. Had hiervoor Agu maar vind de prijs kwaliteit van de BBB broek beter. Ding kost 40 euro maar is verder prima en strak qua design, gewoon zwart and that it!
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  FOK!Fotograaf dinsdag 26 april 2011 @ 13:11:30 #195
73911 ultra_ivo
pi_95991553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb er nu 1 van de Decathlon, die zit prima. Nu is het ook zo dat ik nog nooit een dure heb gehad, dus misschien dat ik daar nog beter op zit.
Als ik iig 140 km kan fietsen op een broek van de Decathlon zonder dat ik zadelpijn heb/krijg vind ik het wel goed :P
Met de Decathlonbroeken van tegenwoordig haal ik de 100-150km wel. Meer haal ik alleen met de oudere serie van een jaar of 6-8 geleden (helaas zijn ze bij mij bijna allemaal versleten).
  dinsdag 26 april 2011 @ 13:19:55 #196
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95991863
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:32 schreef Blik het volgende:
V.w.b. de Fok fietsmeet, is aanhang ook welkom. Mijn vriendin wil ook mee :)
Ja, leuk! Mijn vriendin zal er ook zijn, dus ze is niet de enige vrouw met het BBQ'en. Fietst je vriendin ook? Oh ja, ik lees het.. 'trut'.. :D Mooi. Kaas en ik zullen goed voor d'r zorgen als je af moet haken.. :+
  dinsdag 26 april 2011 @ 13:22:59 #197
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95992013
Theo de Rooij Classic - Fok! Cycle meet.
Datum: Zaterdag 28 mei
Plaats: Rijssen (Overijssel)
Kosten: Inschrijfgeld Toertocht 150 km NTFU-lid ¤ 9,00
BBQ: 7,50 inc. alles.

Plan: Iedereen mag zelf kiezen hoe ver (80/110/150) hij/zij fietst, en hoelang hij/zij er over wil doen. Nadien BBQ + bier bij Oksel in Almelo.

Inschrijvingen:
Oksel (110/150km)
Blik + Sanne (110km?)
Freddeh (110km)
Cap_Fab (110km)
Kaas (110/150km)

Optie:
LittleCreep
eentwee
Pritt (150km)
maruk
Tommeke
Yankee
Ursel
SuperWeber
Gripper

Officieel inschrijven kan via Doodle.

Wie o wie rijdt er de 150km met me? Gemiddelde van 30km/uur. Bij veel 110km liefhebbers is dat ook prima.

Verder heb ik slaapruimte voor 1-2-3 mensen. Op voorwaarde dat het toffe mensen zijn, die gezellig zijn. Of gewoon lekkere wijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Oksel op 26-04-2011 16:38:08 ]
  dinsdag 26 april 2011 @ 13:23:59 #198
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95992067
Gisteren rondje Duitsland gefietst.. 85km. Ging hard, heel hard. Nog bijna op m'n bek gegaan in een bocht, voorwiel stuiterde op steen.. moest bijsturen en ging dus de berm in. :) Geen gemiddelde, rij met ander voorwiel.
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:03:02 #199
62913 Blik
The one and Only!
pi_95993562
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:19 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja, leuk! Mijn vriendin zal er ook zijn, dus ze is niet de enige vrouw met het BBQ'en. Fietst je vriendin ook? Oh ja, ik lees het.. 'trut'.. :D Mooi. Kaas en ik zullen goed voor d'r zorgen als je af moet haken.. :+
Ik was best trots op d'r, ze reed me er gewoon vanaf op de bergjes :D

ze heet overigens Sanne :D (voordat ik op mijn flikker krijg dat ze trut genoemd wordt :))

Zal even overleggen voor welke afstand we gaan, de 110 of 150. We hebben namelijk dan al wat 100+ km tochtjes gehad, dus als dat goed gaat wellicht de 150.
pi_95994903
Had toch graag meegefietst met de meet :( Jammer genoeg word ik 27 mei 21 en komt mijn vriendin op 23 mei terug van vier maanden Nieuw-Zeeland.

Ik denk dat ik dan genoeg reden heb om niet mee te fietsen, maar toch zonde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')