Dan kan je, in principe (even snel uitgerekend), met een weekje vrijnemen op de fiets naar de Middellandse zee en weer terug. Best aardige mogelijkheden als je het zo bedenkt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik bij een andere organisator rij kan ik 'm sneller rijden maar de tijden dat ik een 400km in 17uur brutto reed zijn voorbij (dan had ik wel een goede groep nodig).
voor een gemiddelde van 30/h bij 110km moet je toch bijna constant rond de 36 rijden...dat haal ik als beginneling nog niet!quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:22 schreef Oksel het volgende:
Theo de Rooij Classic - Fok! Cycle meet.
Datum: Zaterdag 28 mei
Plaats: Rijssen (Overijssel)
Kosten: Inschrijfgeld Toertocht 150 km NTFU-lid ¤ 9,00
BBQ: 7,50 inc. alles.
Plan: Iedereen mag zelf kiezen hoe ver (80/110/150) hij/zij fietst, en hoelang hij/zij er over wil doen. Nadien BBQ + bier bij Oksel in Almelo.
Inschrijvingen:
Oksel (110/150km)
Blik + trut (110km?)
Freddeh (110km)
Cap_Fab (110km)
Kaas (110/150km)
Optie:
eentwee
Pritt (150km)
maruk
Tommeke
Yankee
Ursel
SuperWeber
Gripper
Officieel inschrijven kan via Doodle.
Wie o wie rijdt er de 150km met me? Gemiddelde van 30km/uur. Bij veel 110km liefhebbers is dat ook prima.
Verder heb ik slaapruimte voor 1-2-3 mensen. Op voorwaarde dat het toffe mensen zijn, die gezellig zijn. Of gewoon lekkere wijven.
Wellicht kan je mensen vinden die graag met je een kleinere ronde fietsen en minder hardquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:46 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
voor een gemiddelde van 30/h bij 110km moet je toch bijna constant rond de 36 rijden...dat haal ik als beginneling nog niet!
"Continue" 33 = een gemiddelde van 33quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:37 schreef Oksel het volgende:
Voor 30km / u gemiddeld fiets je continue 33.. wat echt een eitje is, in een grote groep.
We fietsen niet in een gemengde groep. Dat werkt niet, met zoveel niveauverschil. Daarom kan iedereen zijn eigen afstand kiezen. Als je 70 wil fietsen, doe je dat. Waarschijnlijk in dezelfde tijd als anderen de 110 fietsen. Fab en Fred fietsen rustig de 110. Misschien pak ik met Kaas een snelle groep mee op de 150. Bijvoorbeeld. En als Tom en Yankee mee gaan, hebben we onze eigen kopmannen voor een snelle groep.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:54 schreef Blik het volgende:
Is wel waar, 30 gaat je echt niet lukken inclusief klimmetjes erbij. Helemaal niet in een gemengde groep waar het niveau niet aan elkaar gewaagd is.
Ik fiets niet zo vaak in groepjes, heb nog weinig geschikte fietsmaten gevonden hier. Ik rij in mn eentje al met gemak gemiddels ruim boven de 30quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:02 schreef Oksel het volgende:
@Gripper, wel te merken dat je niet zoveel meer fietst..Ei ! Ik kom nooit terug met gemiddeldes van < 30 als ik in een groep fiets. En dat komt niet omdat ik zo hard kan fietsen, maar omdat anderen dat wel doen.
Wat mij betreft is goedkoop duurkoop. Of zoals iemand anders ooit zei 'Liever pijn aan mijn portemonnee dan aan mijn reet'.quote:Op maandag 25 april 2011 23:59 schreef mytec het volgende:
ik heb trouwens een cheap ass agu broek. met dun rommel zeem volgens mij. heb in ieder geval altijd tering last. wil eigenlijk wel gaan voor nalini of assos is het alleen het geld waard ? of maakt het niet extreem uit?
Ben ik zeker met je eens, toch ga ik vaak eerst voor de goedkope. Als ik het dan niet helemaal lekker vind (zoals een fietsbroek) heb ik iig een reserve. Als hij wel goed is hou ik euro's over.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:21 schreef beammeup68 het volgende:
[..]
Wat mij betreft is goedkoop duurkoop. Of zoals iemand anders ooit zei 'Liever pijn aan mijn portemonnee dan aan mijn reet'.
Ik heb van de Bib's van Assos de T FI Uno_S5. Als je goed zoekt kom je die tegen voor rond de 115 EURO.
Zou knap zijn. Lijkt me campa als ik het zo zie maar verder durf ik er weinig over te zeggen. Even bellen morgen lijkt me handigerquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:36 schreef Dlocks het volgende:
Is er toevallig een kenner die met het blote oog kan zien met wat onderstaande Koga is afgemonteerd?
[ afbeelding ]
Meer info: http://www.fietsenwijk.nl(...)9414470CA07B900C&p=1
Shimanko oude 105 groep oid, kan ook minder zijn. Ik zie het aan de waslijnen. En t is een triple.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:36 schreef Dlocks het volgende:
Is er toevallig een kenner die met het blote oog kan zien met wat onderstaande Koga is afgemonteerd?
[ afbeelding ]
Meer info: http://www.fietsenwijk.nl(...)9414470CA07B900C&p=1
Bij mijn weten gebruiken shimano groepen uit die tijd de remmen om te schakelen en zit er dus niet zo'n shifter onder de rem. Maar ik ben absoluut geen kenner, dus ik zit er waarschijnlijk behoorlijk naastquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Shimanko oude 105 groep oid, kan ook minder zijn. Ik zie het aan de waslijnen. En t is een triple.
ah....de kennerquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Shimanko oude 105 groep oid, kan ook minder zijn. Ik zie het aan de waslijnen. En t is een triple.
En de remgrepen zitten te laag op de bocht gemonteerd.
Als het net zo gaat als de RVV richting de finish, weet ik niet of ik wel rustig aan wil doen. Nog even een stukje met een groepje op gereden, dik 40 op het vlakke. Fantastich.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:37 schreef Oksel het volgende:
En je kan altijd de 110 met Fab en Fred fietsen, die doen 't ook kalm aan.
Correctquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:46 schreef kaasplankje het volgende:
Shimano had altijd de remhendel voor opschakelen, en t kleine vaantje erachter voor afschakelen. Volgens mij is dat nog steeds zo bij de nieuwere groepen waar de derailleurkabels onder t stuurlint zitten. Toch?
Het interesseert me eigenlijk weinig wat er gemiddeld gereden wordt, ik heb niet eens een tellertje. Al lijkt een kruissnelheid van 30/35 km/u me prima. Als het hard waait misschien iets minder. Als 't harder gaat hoor je mij niet klagen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als het net zo gaat als de RVV richting de finish, weet ik niet of ik wel rustig aan wil doen. Nog even een stukje met een groepje op gereden, dik 40 op het vlakke. Fantastich.
Enne, where the fuck is Fab!?
Inderdaad, heel aardige mogelijkheden. Van Maastricht uit in een weekend ff naar Frankrijk, daar een ommetje en terug. Of in een verlengd weekend naar de baai van de Somme en terug. In het kader van m'n PBP voorbereiding rij ik sowieso nog een 1000km individueel. Dat kan dus de baai van de Somme als bestemming zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:44 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dan kan je, in principe (even snel uitgerekend), met een weekje vrijnemen op de fiets naar de Middellandse zee en weer terug. Best aardige mogelijkheden als je het zo bedenkt.
Dan is en was het zoquote:
Mooi fietsje hoor! Volledig carbon?quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:18 schreef kaasplankje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zo staat ie nu, met -17 graden stuurpen. de bocht staat eigenlijk nog iets meer onderuit, net boven de cassette langs als je de lijn zou doortrekken.
Neehoor, alu frame met carbon voorvork en achtervork. alu stuur, stuurpen en zadelpen. Alu vorkbuis.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:46 schreef Marurk het volgende:
Mooi fietsje hoor! Volledig carbon?
Heb trouwens het zelfde zadel denk ik.
Ja, dat zadel heb ik ook!quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neehoor, alu frame met carbon voorvork en achtervork. alu stuur, stuurpen en zadelpen. Alu vorkbuis.
Cranks en ergopowers carbon. Zadel is een Selle Italia SLR Team geloof ik. Heerlijk zadel.
Lekker zacht vergeleken met een San Marco Aspidequote:Op dinsdag 26 april 2011 20:58 schreef Marurk het volgende:
Ja, dat zadel heb ik ook!Heerlijk hard zadel inderdaad!
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:31 schreef jackson het volgende:
[..]
Zou knap zijn. Lijkt me campa als ik het zo zie maar verder durf ik er weinig over te zeggen. Even bellen morgen lijkt me handiger.
Bedankt voor de input (en anderen natuurlijk ook). Even bellen is inderdaad handiger.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En de remgrepen zitten te laag op de bocht gemonteerd.
Te weinig info is in dit geval marketing technisch zeer nadelig. Snap het zelf ook niet. Een beetje informatie is het minste wat de huidige internet generatie verwacht wanneer je iets zoekt op internet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:58 schreef Dlocks het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de input (en anderen natuurlijk ook). Even bellen is inderdaad handiger.
Wel vreemd eigenlijk dat je bijvoorbeeld op een site zoals fietsenwijk.nl door een flinke database met het aanbod van verschillende fietswinkels kunt bladeren maar dat bij veel racefietsen redelijk essentiële informatie mist. Als je dan toch de moeite neemt om je occasions online te zetten zorg dan dat alle belangrijke informatie erbij staat. Maar ja, zit misschien ook wel weer één of andere marketing gedachte achter om dit juist bewust niet te doen.
Giant OCR is prima hoor. Die met felgele voorvorken rijden snellerquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:06 schreef rudedeltadude het volgende:
Hallo, newbie-alert!
Sinds een week of drie schaar ik me op een fietsje op den Nederlandschen wegen.
Heb een tweedehands fietsje viavia gekocht. Een Giant OCR.
Het is mijn eerste ervaring met wielrennen, of hoe dat ook heet met het tempo dat ik rij.
Ben tijdens mijn eerste ritjes telkens zo'n veertig kilometer wezen maken, langzaam merk ik dat ik het langer volhoud. Afgelopen maandag een ritje van ongeveer 65 kilometer gemaakt, met bultje in het midden (Lemelerberg).
Vooral veel genot gehad die eerste drie weken. Echt genieten.
Hier mensen met tips voor beginners? Wat ik onderweg al geleerd heb:
- niet met lege maag rijden
- rustig warmrijden
- tegenwind is stom
Ziet er wel uit als Shimano hoor. Voorste flipper (rem/shifter) is grijs, achterste flipper (shifter) is zwart. Ziet er precies uit zo op een afstandje als mijn Tiagra shifters.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:12 schreef jackson het volgende:
[..]
Dan is en was het zo. Wist het van de huidige modellen niet zeker.
Maar dan is het toch geen shimano op die fiets?
Hoe denk je dat Bauke Mollema aan zijn klimmerscapaciteiten komt terwijl die in Friesland?quote:
Wind is ook irritant en onvoorspelbaar. Heuvels/bergen kun je tenminste van zien hoe steil het is, en waar ze ophouden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe denk je dat Bauke Mollema aan zijn klimmerscapaciteiten komt terwijl die in Friesland?
Juist, door op de dijk tegen de wind in te beuken. Ideale krachttraining
ik vind het ook hoogstirritant hoor
Ah vandaar! De mijne heeft een witte voorvorkquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Giant OCR is prima hoor. Die met felgele voorvorken rijden sneller
Naja, aan het einde van de rit mag ik prima kapot zitten, vind ik zelf. Maar halverwege voorkom ik.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:30 schreef mytec het volgende:
wind is alleen irritant als je al helemaal kapot bent, zorg dus dat dat niet gebeurt.
Goed plan. Wil extra kleding aan gaan schaffen. Do's and dont's?quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:38 schreef Oksel het volgende:
Tips? [....]
Mooie spullen kopen, waar je graag op/mee wilt fietsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |