ik bedoel halverwege ;-) aan het einde moet je natuurlijk kapot zijn,mits je de dag erna niet weer extreem gaat fietsen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:59 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Ah vandaar! De mijne heeft een witte voorvork
[..]
Naja, aan het einde van de rit mag ik prima kapot zitten, vind ik zelf. Maar halverwege voorkom ik.
[..]
Goed plan. Wil extra kleding aan gaan schaffen. Do's and dont's?
Met tegenwind ga je sowieso kapot.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:30 schreef mytec het volgende:
wind is alleen irritant als je al helemaal kapot bent, zorg dus dat dat niet gebeurt.
Ik snapte hemquote:Op woensdag 27 april 2011 00:04 schreef mytec het volgende:
[..]
ik bedoel halverwege ;-) aan het einde moet je natuurlijk kapot zijn,mits je de dag erna niet weer extreem gaat fietsen.
Cassetteafnemer (let op, verschillende maten Campa en Shimano) en freewheelafnemer voor de casette. Kettingpons voor de ketting.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:06 schreef marcodej het volgende:
Hmz, ik ga een dikke 100,- kwijt zijn voor nieuwe Ultegra cassette en ketting bij mijn FM... Dat moet goedkoper kunnen via Marktplaats. Helaas heb ik twee absoluut linkerhanden, maar een cassette moet ik zelf wel kunnen vervangen lijkt me? Welk gereedschap ga ik nodig hebben?
Ja voor voorblad, nee voor achter-cassette.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:46 schreef kaasplankje het volgende:
Shimano had altijd de remhendel voor opschakelen, en t kleine vaantje erachter voor afschakelen. Volgens mij is dat nog steeds zo bij de nieuwere groepen waar de derailleurkabels onder t stuurlint zitten. Toch?
Als je lid wordt van de KNWU (wielrennen) of NTFU (toerfietsen) krijg je een licentie (of toerfietskaart bij de NTFU). Met name bij de wielerlicenties zijn er verschillende varianten naargelang je niveau.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:01 schreef rudedeltadude het volgende:
Nog een beginnersvraag: In de OP staat bij elke renner 'licentie'.... Wat houdt die licentie in? [/newbie]
Een ketting ponsen is wel een secuur werkje hoor. Ook de lengte van de ketting moet kloppen, anders schakelt het niet goed. Enne, via Marktplaats aanschaffen bedoel je tweedehands? Ik zou een vervangings onderdeel nooit tweedehands aanschaffen, maar altijd nieuw.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:06 schreef marcodej het volgende:
Hmz, ik ga een dikke 100,- kwijt zijn voor nieuwe Ultegra cassette en ketting bij mijn FM... Dat moet goedkoper kunnen via Marktplaats. Helaas heb ik twee absoluut linkerhanden, maar een cassette moet ik zelf wel kunnen vervangen lijkt me? Welk gereedschap ga ik nodig hebben?
Hmm, ik heb er even over gedacht en ik zou in beginsel nee zeggen.Mijn wedstrijdwielen zou ik nooit uitlenen aan iemand. Ze zijn niet extreem duur, maar voor mij is 't toch een hoop geld.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:06 schreef Oksel het volgende:
Kaas, mag ik met jouw wielen rijden tijdens de meet? Ben nieuwsgierig.Mag jij m'n Zonda's.
Ik ben er op 't vlakke uitgefietst..Rustig de laatste 15km alleen naar huis gefietst. Had de km's van gisteren toch meer in de benen dan ik verwachte. Wel mee draaien natuurlijk, met 40+ km/u. Uiteindelijk 85km op de teller.
Zodat niet iedere mongool zomaar bij een wedstrijd mag starten, voor de veiligheid is dat.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:01 schreef rudedeltadude het volgende:
Nog een beginnersvraag: In de OP staat bij elke renner 'licentie'.... Wat houdt die licentie in? [/newbie]
niet begrijpquote:Op woensdag 27 april 2011 00:37 schreef Pritt het volgende:
Ja voor voorblad, nee voor achter-cassette.
quote:Op woensdag 27 april 2011 07:04 schreef kaasplankje het volgende:
Zodat niet iedere mongool zomaar bij een wedstrijd mag starten, voor de veiligheid is dat.
Ik heb een ergo bochtje erin zitten, maar heb de onderkant van de drops niet horizontaal. Als je jouw top en de remgrepen bekijkt zit er eigenlijk een heel ondiep kuiltje tussen die twee?quote:Op woensdag 27 april 2011 07:43 schreef kaasplankje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zo bedoel ik trouwens, de meesten rijden met de bocht horizontaal.
Bij mij is het precies andersom, lang en regelmatig gaat me prima af maar kort en stijl is te explosief en ga ik heel snel kapotquote:Op woensdag 27 april 2011 11:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gisteravond nog snel een rondje Utrechtse Heuvelrug gedaan. Alle heuveltjes tot Leersum meegenomen. Toch wel een enorm verschil met het betere werk rond Nijmegen![]()
Ik merk dat ik kort en "stijl" beter verteer als lang vals plat. Nog niet echt een manier gevonden om op die langere stukken gewoon een strak tempo naar boven te rijden. Die korte "sprint" ik vaak naar boven en dan heb je in de afdaling weer even om bij te komen. Uiteraard sta ik bij een iets langere dan op de helft gewoon stil
Hmm. Ik heb ook nog een laagje ijsberenvet. Misschien toch een verklaring.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:19 schreef Freddeh het volgende:
Bij mij is het hetzelfde als bij Knutje. Zal wel met m'n pens te maken hebben. Kort en steil is een gevalletje op de pedalen staan. Lang en vals plat dan blijf ik zitten en zal m'n pens wel in de weg zitten
Alle gekheid op een stokje, een felle heuvel vind ik prettiger dan een lang stuk vals plat.
Dit scheelt bij mij echt enorm veelquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:38 schreef Oksel het volgende:
Mooie spullen kopen, waar je graag op/mee wilt fietsen.
Yep, een ketting ponsen ziet er wel lastig uit op YouTube ja.quote:Op woensdag 27 april 2011 07:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Een ketting ponsen is wel een secuur werkje hoor. Ook de lengte van de ketting moet kloppen, anders schakelt het niet goed. Enne, via Marktplaats aanschaffen bedoel je tweedehands? Ik zou een vervangings onderdeel nooit tweedehands aanschaffen, maar altijd nieuw.
Waarschijnlijk ook de reden dat ik vrijdag op de Amerongseberg-Noord bijna geparkeerd stond.. Overigens kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik te weinig gegeten hadquote:Op woensdag 27 april 2011 11:19 schreef Freddeh het volgende:
Bij mij is het hetzelfde als bij Knutje. Zal wel met m'n pens te maken hebben. Kort en steil is een gevalletje op de pedalen staan. Lang en vals plat dan blijf ik zitten en zal m'n pens wel in de weg zitten
Alle gekheid op een stokje, een felle heuvel vind ik prettiger dan een lang stuk vals plat.
Het inmiddels bekende Feyenoord gevoel dusquote:Op woensdag 27 april 2011 11:44 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook de reden dat ik vrijdag op de Amerongseberg-Noord bijna geparkeerd stond.. Overigens kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik te weinig gegeten hadiets met wel willen maar niet meer kunnen
![]()
Dat inderdaadquote:Op woensdag 27 april 2011 11:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Het inmiddels bekende Feyenoord gevoel dus
Heb je dus deze twee tools voor nodig:quote:Op woensdag 27 april 2011 11:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Yep, een ketting ponsen ziet er wel lastig uit op YouTube ja.Ik zie dat gepriegel al weer helemaal mis gaan bij mij, zodat ik met twee halve kettingen in mn handen.
Nou vooruit, dat mag mn FM doen. Maar een cassette vervangen (nieuw uiteraard, maar via MP scheelt dat al gauw een euri of dertig) moet mij toch wel lukken?
Iedere mongool die een beetje normaal is qua gezondheid en die bereid is geld neer te leggen voor de sportmedische keuring en licentie krijgt gewoon een wedstrijdlicentie hoor, of hij of zij nou wel of niet kan fietsen.quote:Op woensdag 27 april 2011 07:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zodat niet iedere mongool zomaar bij een wedstrijd mag starten, voor de veiligheid is dat.
[..]
Utrechtse Heuvelrug is ook echt maximaal 7% 8% volgens mij. Rijk van Nijmegen zijn volgens korter en venijniger als ik het goed met maximaal 13%quote:Op woensdag 27 april 2011 14:18 schreef OlivierV het volgende:
Afgelopen vrijdag ben ik in het rijk van Nijmegen wezen fietsen, en maandag in de Utrechtse Heuvelrug. De klimmen in Nijmegen zijn zwaarder, maar minstens zo leuk als de heuvels in de heuvelrug. In Utrecht kun je overal met 26/27 km/h naar boven knallen, dat gaat in Nijmegen alleen nog op de zevenheuvelenweg of de kleefsebaan. Het mooiste aan de heuvelrug is dan ook dat je iedereen hard uit het wiel kan pieren.
Alleen deze nog:quote:Op woensdag 27 april 2011 14:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Utrechtse Heuvelrug is ook echt maximaal 7% volgens mij. Rijk van Nijmegen zijn volgens korter en venijniger als ik het goed met maximaal 13%
bijgewerktquote:Op woensdag 27 april 2011 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alleen deze nog:
[ afbeelding ]
8%![]()
Waar woon je precies in Limburg?quote:Op woensdag 27 april 2011 15:23 schreef Marurk het volgende:
Ben wat dat betreft echt blij dat ik in Limburg woon.
Gulpenerberg, Keutenberg, Kruisberg, Eyserbosweg, Slingerberg, Snijdersberg... ze liggen hier allemaal in de buurt.
Het is maar wat je gewend bentquote:Op woensdag 27 april 2011 15:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Waar woon je precies in Limburg?
Ik heb echt heerlijk gefietst afgelopen weekend in Limburg, is echt zoveel leuker als een rondje rond de Loosdrechtse Plassen.
Dat is zo, ik vind ook wel dat ik geluk heb dat ik in ieder geval een stukje van de Heuvelrug kan meepikken. Maar voor een echte heuveltocht woon ik net teveel de verkeerde kant op.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is maar wat je gewend bentMijn eerste fietservaringen waren in Zeeland, aan 3 kanten omgeven door water. Dan fiets je dus echt iedere keer hetzelfde rondje; met de zeedijk als "klim".
Dan is Utrecht toch ook echt een verademing hoor. Rondje Loosdrecht in het noorden; polders naar het westen; dijkfietsen in het zuiden en een soort van klimwerk in het oosten. En dat alles zonder dat je in de outback woont (aka limboland).
Trein pakken naar Nijmegen is me erg goed bevallen! Een stuk pittiger en vanaf Utrecht Centraal minder dan een uur.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is zo, ik vind ook wel dat ik geluk heb dat ik in ieder geval een stukje van de Heuvelrug kan meepikken. Maar voor een echte heuveltocht woon ik net teveel de verkeerde kant op.
Maastrichtquote:Op woensdag 27 april 2011 15:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Waar woon je precies in Limburg?
Ik heb echt heerlijk gefietst afgelopen weekend in Limburg, is echt zoveel leuker als een rondje rond de Loosdrechtse Plassen.
Wat dacht je van Trassenster, Drolenval, Redoute, Baraque Michel (ok, nu ff afgesloten) en een hele trits hellingen in de Ardennen?quote:Op woensdag 27 april 2011 15:23 schreef Marurk het volgende:
Ben wat dat betreft echt blij dat ik in Limburg woon.
Gulpenerberg, Keutenberg, Kruisberg, Eyserbosweg, Slingerberg, Snijdersberg... ze liggen hier allemaal in de buurt.
Heb met Pasen nog met de fiets de Baraque Michel beklommen.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat dacht je van Trassenster, Drolenval, Redoute, Baraque Michel (ok, nu ff afgesloten) en een hele trits hellingen in de Ardennen?
Zelfs de allergrootsten trainen hier hun klimvaardigheden..quote:Op woensdag 27 april 2011 16:31 schreef jackson het volgende:
Zijn er mensen die in Gelderland wat klimmetjes pakken? Als ik het her en der lees heeft de 7 heuvelweg allemaal weinig zin. Wellicht het builtje op bij Rhenen of de Posbank?
Ben nu aan het kijken om wat klimmetjes te doen als voorbereiding op de nurburgring eind augustus.
Vind het heerlijk fietsen hier in NL. Soms inderdaad wat druk, maar dat valt te overzien.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:26 schreef Marurk het volgende:
[..]
Heb met Pasen nog met de fiets de Baraque Michel beklommen.
Maar ik vind Nederland soms toch wel wat relaxter fietsen dan België met haar k*twegen.Voordeel van België is wel dat het er wat rustiger fietsen is.
Dat is vet makkelijk, zelfs ik kan hetquote:Op woensdag 27 april 2011 11:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Yep, een ketting ponsen ziet er wel lastig uit op YouTube ja.![]()
Dank voor je antwoord... Dan moet ik daar maar eens losgaanquote:Op woensdag 27 april 2011 16:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zelfs de allergrootsten trainen hier hun klimvaardigheden..
http://now.rabosport.nl/user/RGUpdate/view/6199796/sizes/full
Rondje posbank van Robert Gesink
Alles bij elkaar is het toch een pittige ronde volgens mij. Het is deze hele pagina http://heuvelsfietsen.nl/Veluwezoom.php behalve de nummer 2 en nummer 10quote:Op woensdag 27 april 2011 16:52 schreef jackson het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord... Dan moet ik daar maar eens losgaan. De klim is niet zo heftig als op de nurburgring als ik het zo bekijk maar een goede training. Tof
Valt wel mee hoor. Hij is lang (4570 m), maar niet heel erg stijl (4.0% gem, 8.3% max). Vind de Eyserbosweg (1110 m, 7.4% gem, 12.6% max) pijnlijker...quote:Op woensdag 27 april 2011 16:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Vind het heerlijk fietsen hier in NL. Soms inderdaad wat druk, maar dat valt te overzien.
Binnenkort Camerig-Zuid eens pakken. Schijnt het zwaarst te zijn met een lengte van 4,6 km.
http://heuvelsfietsen.nl/Slenaken-Epen-Vaals/Camerig-zuid.php
Nog zo eentje die ik nog niet heb gehadquote:Op woensdag 27 april 2011 17:14 schreef Marurk het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Hij is lang (4570 m), maar niet heel erg stijl (4.0% gem, 8.3% max). Vind de Eyserbosweg (1110 m, 7.4% gem, 12.6% max) pijnlijker...
Camerig is wel een lekkere klim die iedereen wel boven moet komen omdat die nooit echt stijl wordt. Maximum is volgens mij rond de 9%. Volgens de KIP-index overigens wel de "zwaarste" klim van Nederland. Maar goed, die index is ook maar relatief. Ik vond de Eyserbosweg en de Keutenberg ook pittiger om boven te komenquote:Op woensdag 27 april 2011 17:14 schreef Marurk het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Hij is lang (4570 m), maar niet heel erg stijl (4.0% gem, 8.3% max). Vind de Eyserbosweg (1110 m, 7.4% gem, 12.6% max) pijnlijker...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |