Heb je dus deze twee tools voor nodig:quote:Op woensdag 27 april 2011 11:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Yep, een ketting ponsen ziet er wel lastig uit op YouTube ja.Ik zie dat gepriegel al weer helemaal mis gaan bij mij, zodat ik met twee halve kettingen in mn handen.
Nou vooruit, dat mag mn FM doen. Maar een cassette vervangen (nieuw uiteraard, maar via MP scheelt dat al gauw een euri of dertig) moet mij toch wel lukken?
Iedere mongool die een beetje normaal is qua gezondheid en die bereid is geld neer te leggen voor de sportmedische keuring en licentie krijgt gewoon een wedstrijdlicentie hoor, of hij of zij nou wel of niet kan fietsen.quote:Op woensdag 27 april 2011 07:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zodat niet iedere mongool zomaar bij een wedstrijd mag starten, voor de veiligheid is dat.
[..]
Utrechtse Heuvelrug is ook echt maximaal 7% 8% volgens mij. Rijk van Nijmegen zijn volgens korter en venijniger als ik het goed met maximaal 13%quote:Op woensdag 27 april 2011 14:18 schreef OlivierV het volgende:
Afgelopen vrijdag ben ik in het rijk van Nijmegen wezen fietsen, en maandag in de Utrechtse Heuvelrug. De klimmen in Nijmegen zijn zwaarder, maar minstens zo leuk als de heuvels in de heuvelrug. In Utrecht kun je overal met 26/27 km/h naar boven knallen, dat gaat in Nijmegen alleen nog op de zevenheuvelenweg of de kleefsebaan. Het mooiste aan de heuvelrug is dan ook dat je iedereen hard uit het wiel kan pieren.
Alleen deze nog:quote:Op woensdag 27 april 2011 14:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Utrechtse Heuvelrug is ook echt maximaal 7% volgens mij. Rijk van Nijmegen zijn volgens korter en venijniger als ik het goed met maximaal 13%
bijgewerktquote:Op woensdag 27 april 2011 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alleen deze nog:
[ afbeelding ]
8%![]()
Waar woon je precies in Limburg?quote:Op woensdag 27 april 2011 15:23 schreef Marurk het volgende:
Ben wat dat betreft echt blij dat ik in Limburg woon.
Gulpenerberg, Keutenberg, Kruisberg, Eyserbosweg, Slingerberg, Snijdersberg... ze liggen hier allemaal in de buurt.
Het is maar wat je gewend bentquote:Op woensdag 27 april 2011 15:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Waar woon je precies in Limburg?
Ik heb echt heerlijk gefietst afgelopen weekend in Limburg, is echt zoveel leuker als een rondje rond de Loosdrechtse Plassen.
Dat is zo, ik vind ook wel dat ik geluk heb dat ik in ieder geval een stukje van de Heuvelrug kan meepikken. Maar voor een echte heuveltocht woon ik net teveel de verkeerde kant op.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is maar wat je gewend bentMijn eerste fietservaringen waren in Zeeland, aan 3 kanten omgeven door water. Dan fiets je dus echt iedere keer hetzelfde rondje; met de zeedijk als "klim".
Dan is Utrecht toch ook echt een verademing hoor. Rondje Loosdrecht in het noorden; polders naar het westen; dijkfietsen in het zuiden en een soort van klimwerk in het oosten. En dat alles zonder dat je in de outback woont (aka limboland).
Trein pakken naar Nijmegen is me erg goed bevallen! Een stuk pittiger en vanaf Utrecht Centraal minder dan een uur.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is zo, ik vind ook wel dat ik geluk heb dat ik in ieder geval een stukje van de Heuvelrug kan meepikken. Maar voor een echte heuveltocht woon ik net teveel de verkeerde kant op.
Maastrichtquote:Op woensdag 27 april 2011 15:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Waar woon je precies in Limburg?
Ik heb echt heerlijk gefietst afgelopen weekend in Limburg, is echt zoveel leuker als een rondje rond de Loosdrechtse Plassen.
Wat dacht je van Trassenster, Drolenval, Redoute, Baraque Michel (ok, nu ff afgesloten) en een hele trits hellingen in de Ardennen?quote:Op woensdag 27 april 2011 15:23 schreef Marurk het volgende:
Ben wat dat betreft echt blij dat ik in Limburg woon.
Gulpenerberg, Keutenberg, Kruisberg, Eyserbosweg, Slingerberg, Snijdersberg... ze liggen hier allemaal in de buurt.
Heb met Pasen nog met de fiets de Baraque Michel beklommen.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat dacht je van Trassenster, Drolenval, Redoute, Baraque Michel (ok, nu ff afgesloten) en een hele trits hellingen in de Ardennen?
Zelfs de allergrootsten trainen hier hun klimvaardigheden..quote:Op woensdag 27 april 2011 16:31 schreef jackson het volgende:
Zijn er mensen die in Gelderland wat klimmetjes pakken? Als ik het her en der lees heeft de 7 heuvelweg allemaal weinig zin. Wellicht het builtje op bij Rhenen of de Posbank?
Ben nu aan het kijken om wat klimmetjes te doen als voorbereiding op de nurburgring eind augustus.
Vind het heerlijk fietsen hier in NL. Soms inderdaad wat druk, maar dat valt te overzien.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:26 schreef Marurk het volgende:
[..]
Heb met Pasen nog met de fiets de Baraque Michel beklommen.
Maar ik vind Nederland soms toch wel wat relaxter fietsen dan België met haar k*twegen.Voordeel van België is wel dat het er wat rustiger fietsen is.
Dat is vet makkelijk, zelfs ik kan hetquote:Op woensdag 27 april 2011 11:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Yep, een ketting ponsen ziet er wel lastig uit op YouTube ja.![]()
Dank voor je antwoord... Dan moet ik daar maar eens losgaanquote:Op woensdag 27 april 2011 16:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zelfs de allergrootsten trainen hier hun klimvaardigheden..
http://now.rabosport.nl/user/RGUpdate/view/6199796/sizes/full
Rondje posbank van Robert Gesink
Alles bij elkaar is het toch een pittige ronde volgens mij. Het is deze hele pagina http://heuvelsfietsen.nl/Veluwezoom.php behalve de nummer 2 en nummer 10quote:Op woensdag 27 april 2011 16:52 schreef jackson het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord... Dan moet ik daar maar eens losgaan. De klim is niet zo heftig als op de nurburgring als ik het zo bekijk maar een goede training. Tof
Valt wel mee hoor. Hij is lang (4570 m), maar niet heel erg stijl (4.0% gem, 8.3% max). Vind de Eyserbosweg (1110 m, 7.4% gem, 12.6% max) pijnlijker...quote:Op woensdag 27 april 2011 16:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Vind het heerlijk fietsen hier in NL. Soms inderdaad wat druk, maar dat valt te overzien.
Binnenkort Camerig-Zuid eens pakken. Schijnt het zwaarst te zijn met een lengte van 4,6 km.
http://heuvelsfietsen.nl/Slenaken-Epen-Vaals/Camerig-zuid.php
Nog zo eentje die ik nog niet heb gehadquote:Op woensdag 27 april 2011 17:14 schreef Marurk het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Hij is lang (4570 m), maar niet heel erg stijl (4.0% gem, 8.3% max). Vind de Eyserbosweg (1110 m, 7.4% gem, 12.6% max) pijnlijker...
Camerig is wel een lekkere klim die iedereen wel boven moet komen omdat die nooit echt stijl wordt. Maximum is volgens mij rond de 9%. Volgens de KIP-index overigens wel de "zwaarste" klim van Nederland. Maar goed, die index is ook maar relatief. Ik vond de Eyserbosweg en de Keutenberg ook pittiger om boven te komenquote:Op woensdag 27 april 2011 17:14 schreef Marurk het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Hij is lang (4570 m), maar niet heel erg stijl (4.0% gem, 8.3% max). Vind de Eyserbosweg (1110 m, 7.4% gem, 12.6% max) pijnlijker...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |