btw, Ik d8 vol, maar ik keek scheel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef greavy het volgende:
Maar Sloterdijk-Hoorn is 33 minuten, Amersfoort-Zwolle 36 en Zwolle-Assen 39.
Dat schijnt hier nogal moeilijk te zijnquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Boeit het wat die afko's betekenen? Wie het interesseert, weet al wat er wordt bedoeld of zoekt het op; wie het niets boeit, leest er overheen.
Treinseries en stations mogen van mij ook voluit. Bij treinnamen snap ik niet dat Stadsgewestelijk Materieel duidelijker zou zijn dan SGM. Noem het dan gewoon Sprinter, Koploper, etc. (Dat laatste betekent etcetera)quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat schijnt hier nogal moeilijk te zijn
Precies, want dat weet een gemiddeld geinteresseerde dan weer wélquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Treinseries en stations mogen van mij ook voluit. Bij treinnamen snap ik niet dat Stadsgewestelijk Materieel duidelijker zou zijn dan SGM. Noem het dan gewoon Sprinter, Koploper, etc. (Dat laatste betekent etcetera)
WAAROM tegen vol tarief? Ik reis altijd met overgangskaartje gereduceerd tarief, en is nog niks over gezegd.. Lekker krom daar.quote:Reizen in de 1e klas:
Ook met je Studenten OV-chipkaart met studentenreisproduct kan je 1e klas reizen.
* Reis je met korting, dan koop je een overgangskaartje 2-1 tegen gereduceerd tarief.
* Wanneer je vrij reist, koop je een overgangskaartje tegen vol tarief.
Same here. Bij Sprinter en Koploper hebben mensen dan nog enigszins een beeld.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:18 schreef Ascendancy het volgende:
Nee Sounddragon, dat begrijp ik niet. De helft van het betreffende verhaald ging over treinen die geen bijnaam hebben en bijvoorbeeld het woord sprinter denkt totaal niet de lading. heeft namelijk 3 betekenissen: SLT, SGM en stoptrein. En bij die laatste kan je dan nog mat 64 erbij betrekken ook.
Ik weet het niet zeker, maar mijn vermoeden is dat de revisietermijn van die locomotieven is verlopen en ze daarom niet meer gebruikt mogen worden. En dat die stickers daarvoor waarschuwen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:40 schreef Fixers het volgende:
Zeg ik kom net door de watergraafsmeer. (De kapotgeknipte stuurstanden heb ik gemist, ik was ergens wat geneuzel over afkortingen aan 't lezen.) Op al die 1800-locs die er staan zitten witte stickers met rode letters geplakt. Wat staat daarop? Het ziet eruit als een serieuze waarschuwing.
Mooi, bemoei je er toch gewoon niet mee. Jij maar dan ook echt alleen jij bent de enige die erover zeurt, ook zojuist heb je weer voor een onnodige discussie van tientallen posts gezorgd. Voor daadwerkelijk geïnteresseerde nieuwelingen (en dus niet een moderator die vindt dat alles maar voor hem te begrijpen moet zijn zonder daar verder moeite of interesse voor te tonen) zijn de materieelafkortingen nooit een barrière geweest.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En nu ga ik erover ophouden; jullie begrijpen best wat er bedoeld wordt
Je StudentenOV-Chipkaart is óf een vrij-reizen kaart óf een kortingskaart. Wanneer je vrij reist, heb je dus géén recht op korting bij de aanschaf van een extra vervoersbewijs want dan zou je kaart zowel een vrij-reizen als kortingskaart zijn. Hij is alleen in het weekend een kortingskaart en dus alleen dan mag je met korting een extra vervoersbewijs kopen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:28 schreef greavy het volgende:
Studenten OV:
[..]
WAAROM tegen vol tarief? Ik reis altijd met overgangskaartje gereduceerd tarief, en is nog niks over gezegd.. Lekker krom daar.
Er staat op dat het materieel niet inzetbaar is. De exacte tekst weet ik niet, maar wel dat het daar zeker mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:40 schreef Fixers het volgende:
Zeg ik kom net door de watergraafsmeer. (De kapotgeknipte stuurstanden heb ik gemist, ik was ergens wat geneuzel over afkortingen aan 't lezen.) Op al die 1800-locs die er staan zitten witte stickers met rode letters geplakt. Wat staat daarop? Het ziet eruit als een serieuze waarschuwing.
Even Cliff's Notes van de geruchten?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:40 schreef James1988 het volgende:
Blaat maar rustig door, Jablan, het bevestigt alleen de geruchten maar
Dat laatste weet je niet, want mensen die het een barrière vinden, zullen niet meeposten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mooi, bemoei je er toch gewoon niet mee. Jij maar dan ook echt alleen jij bent de enige die erover zeurt, ook zojuist heb je weer voor een onnodige discussie van tientallen posts gezorgd. Voor daadwerkelijk geïnteresseerde nieuwelingen (en dus niet een moderator die vindt dat alles maar voor hem te begrijpen moet zijn zonder daar verder moeite of interesse voor te tonen) zijn de materieelafkortingen nooit een barrière geweest.
Ik kan in wat personeelsfora, maar zo vaak kom ik ook weer niet op ohih. Ik zal weer eens bijlezen inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:56 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg ziggy, jij hebt toch meer toegang op ohih. Zie jij niet wat meer?
Jij bent nog bijna erger dan die autisten op OHIH/SOMDA, wij bepalen zelf wel welke afkortingen we gebruiken. Je hoeft dit topic niet te lezen hoor. (Btw als je langer dan een week deze topics volgt weet je vanzelf wat er bedoeld wordt)quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Precies, want dat weet een gemiddeld geinteresseerde dan weer wéldáárom ook is er geen pindakaas te maken van die afkortingen, want je kort een woord of benaming af waar je voluit nog steeds niks mee kan; er zit geen logica in als je niet thuis bent in de treinenbizz..
Er mag ook best wel een afkorting in een post zitten van mij, maar maak er geen sport van om álles af te korten tot treinen-algebra.
En nu ga ik erover ophouden; jullie begrijpen best wat er bedoeld wordt
Zo erg hoef je nu ook weer niet te keer te gaan. Met gewoon een extra linkje in de OP is het opgelostquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:15 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Jij bent nog bijna erger dan die autisten op OHIH/SOMDA, wij bepalen zelf wel welke afkortingen we gebruiken. Je hoeft dit topic niet te lezen hoor. (Btw als je langer dan een week deze topics volgt weet je vanzelf wat er bedoeld wordt)
Spreek voor jezelf, dwaas.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:15 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
wij bepalen zelf wel welke afkortingen we gebruiken
Dat heb ik gedaan hoor. Overigens was het in Zuidhorn al volledig donker bij doorkomst...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:25 schreef dan13lv het volgende:
godver had dat gezegd dan ging ik foto's maken in zuidhorn
Ik vind het echt gaaf hoe je bij dit soort licht die "sterren" rondom de lampen krijgtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Gezellig weer hier!
Zal ik eens de boel opvrolijken hier...
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Dankje Fles! Diafragma-klusje inderdaad. Ik gebruikte ISO 100, F/9 met 6 s belichting. Bij zo'n diafragma krijg je vaak stervorming. De kunst is het niet te extreem te laten worden, dus speelt de sluitertijd ook een rol.
Stervorming (als dit niet met een speciaal filter wordt opgewekt), is het gevolg van optische diffractie. Ontstaat als het licht door een kleine opening moet (hoge f-waarde en kleine sensor). Een zeskantige opening zal een zeskantige ster veroorzaken, een ronde opening zal een het lichtpunt met circulairafnemende sterkte afbelden Alle punten in de foto vertonen deze stervorming, maar enkel bij zeer lichtke punten is dit zichtbaar. Het uitdeinend karakter dat elk beeldpunt in een foto ondergaat veroorzaakt scherpte reductie. Diffractie limiteert uiteindlijk de resolutie, ook van de ideale ("oneindig scherpe") lens die dan "diffraction limited" wordt genoemd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:52 schreef Temlin het volgende:
[..]hier begrijp ik helemaal niets van.
Wat betekenen al die afkortingen? ISO? F? S?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Dankje Fles! Diafragma-klusje inderdaad. Ik gebruikte ISO 100, F/9 met 6 s belichting. Bij zo'n diafragma krijg je vaak stervorming. De kunst is het niet te extreem te laten worden, dus speelt de sluitertijd ook een rol. Overigens is dat laatste meer iets persoonlijks.
International Organization for Standardizationquote:Op zondag 13 maart 2011 00:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat betekenen al die afkortingen? ISO? F? S?
Als je daar meer over wilt weten zou ik zeggen: Klik eens forum 71 aanquote:Op zondag 13 maart 2011 00:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat betekenen al die afkortingen? ISO? F? S?
Hip, lekker incrowdenquote:Op zondag 13 maart 2011 02:56 schreef James1988 het volgende:
Dat topic is inmiddels verplaatst naar een gedeelte waar normale users niet bijkunnen.
Ik denk DE2 contra landbouwvoertuig, en idd lang geleden.quote:
Uit Ongevallen op Nederlands Spoor. Je weet wel, dat boek wat jij ook hebt Duvelquote:Op 7 april 1988 rond 17:15 vond op het banvak Zwolle - Almelo en ernstige overwegbotsing plaats met trein 7955. Ter hoogte van de buurtschap Lienderholthuis nabij Heino reed een graafmachine plotseling een met knipperlichten beveiligde overweg op en werd in de flak gegrepen door DE2 184. Zowel de bestuurder van de graafmachine als de machinist van de trein, die in zijn cabine bekneld had gezeten, raakten zwaar gewond.
Ik heb een heleboel toffe ongevallenboeken:quote:Op zondag 13 maart 2011 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uit Ongevallen op Nederlands Spoor. Je weet wel, dat boek wat jij ook hebt Duvel![]()
Jij ook nietquote:Op zondag 13 maart 2011 15:14 schreef Peter het volgende:
Jammer at ze Liederholthuis niet goed kunnen spellen[details]
Jeetje, zo klinkt het in het dialect helemaal nietquote:Op zondag 13 maart 2011 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij ook niet
het is Lierderholthuis kennelijk, ik had het verkeerd overgetypt
Ja, waartegen beschermd vooral.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:29 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou het personeel van Hispeed beschermd moeten worden? Over Veolia wordt veel erger geklaagd op OHIH?
Oh jee. NS HiSpeed personeel moet beschermd worden tegen haperende communicatie vanuit hun eigen organisatie. En hoe doe je dat dan? Door allerlei hobbyistensites op de huid te gaan zittenquote:Op zondag 13 maart 2011 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het kan zijn omdat ze anders bepaalde nieuwtjes uit de spoorwereld misschien niet als eerste kunnen horen.
Zo werkt het soms wel, terwijl je beter op andere terreinen in kunt zetten.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh jee. NS HiSpeed personeel moet beschermd worden tegen haperende communicatie vanuit hun eigen organisatie. En hoe doe je dat dan? Door allerlei hobbyistensites op de huid te gaan zitten![]()
ERG geloofwaardig inderdaad![]()
Wat is de naam van zn twitter account?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:35 schreef greavy het volgende:
Ik lees net in een andere tweet van hem dat het komt dat ze informatie verspreiden wat niet mocht enzo.
Ben jij een NSHiSpeeder die op zoek is naar klikspanen of zo?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:51 schreef ckikilwai het volgende:
[..]
Wat is de naam van zn twitter account?
Gaan we paranoïde worden?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben jij een NSHiSpeeder die op zoek is naar klikspanen of zo?
Stel kleuters onder elkaar, echt.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:25 schreef ckikilwai het volgende:
[..]
Maar Greavy, je mag wel wat beleefder zijn tegen Robert, het is nog steeds hun forum.
Mooi hoorquote:
Mja, dan nog.quote:
Mooi!quote:Op zondag 13 maart 2011 17:37 schreef dan13lv het volgende:
http://stoomrobert.picturepush.com/?page=6
oude doos
SM 90 had toch ingebouwde rolstoelliften?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je hebt niet veel gemist aan die SM90 hoor Fles.
In mijn herinnering waren ze niet heel veel anders dan de DM-90 (Buffels, diesel-spul) wat nog wel rondrijdt tegenwoordig.
O ja, ze reden vaker niet dan welDus je hebt niet zoveel gemist. Ik kan me serieus nog een keer herinneren dat er een rem vast zat ofzo, en de trein toch maar verder is gaan rijden. Stinken naar rubber dat het deed!
Erg fraai. Nostalgiequote:Op zondag 13 maart 2011 17:37 schreef dan13lv het volgende:
http://stoomrobert.picturepush.com/?page=6
oude doos
Ja, klopt.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:45 schreef Peter het volgende:
[..]
SM 90 had toch ingebouwde rolstoelliften?
Blijft mooi, ouwe plaatjes kijkenquote:Op zondag 13 maart 2011 17:37 schreef dan13lv het volgende:
http://stoomrobert.picturepush.com/?page=6
oude doos
Op veel meer trajecten hoorquote:Op zondag 13 maart 2011 17:51 schreef dan13lv het volgende:
@peterselieman kijk het verschil uit 1988 en nu richting leeuwarden, echt gigantisch
Dat was een eilandperron ja, maar met de komst van de sneltreinen mocht het niet meer en werd de situatie weer zoals deze heel vroeger was.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:08 schreef Socios het volgende:
Ik vond station Buitenpost altijd zo mooi vroeger.
Is echt een aanraderquote:Op zondag 13 maart 2011 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
VSM ben ik nog nooit geweest trouwens. Moet dit seizoen ook maar eens op het programma
Lol? Toch geen verschil met stoptreinen dan? Of was het plan om de Sneltreinen daar niet te laten stoppen?quote:Op zondag 13 maart 2011 18:12 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou te gevaarlijk zijn, omdat het perron te smal was.
Ultrasoontreinquote:Op zondag 13 maart 2011 18:11 schreef Peter het volgende:
Wat is dit voor een trein?
http://stoomrobert.pictur(...)82616/detail/2751130
Terug naar Toen is zeker aan te raden.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
VSM ben ik nog nooit geweest trouwens. Moet dit seizoen ook maar eens op het programma
Gisteravond met de bus van Almelo naar Marienberg geweest, de buschauffeur ging rechtstreeks (terwijl hij ook langs andere stations moest) zodoende had ik gelijk aansluiting op de stopper naar emmen. Scheelde 45 min wachten in Marienbergquote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Soms vergeet ik te kijken of er niet toevallig werkzaamheden zijn op het traject waar ik wil reizen. Zo reden er dit geval geen treinen tussen Deventer en Hengelo, terwijl ik nou juist naar Hengelo wilde vanuit Deventer.
Op de heenweg lekker omgereisd via Zutphen, maar op de terugreis reed die trein nog maar 1x per uur en zou ik een half uur moeten wachten. De snelbus rechtstreeks naar Deventer gepakt dan maar.
Wat fijn dat die niet langs Almelo rijdt! Waar de trein er normaal 35 minuten over doet, was deze bus in 40 minuten in Deventer! Maar 5 minuten langere reistijd dus! Dat vind ik best aardig
Lekker veel beenruimte in die bus trouwens:
[ link | afbeelding ]
En de wachtende passagiers bij de brug in Geerdijk dan?quote:Op zondag 13 maart 2011 18:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Gisteravond met de bus van Almelo naar Marienberg geweest, de buschauffeur ging rechtstreeks (terwijl hij ook langs andere stations moest)
quote:Op zondag 13 maart 2011 18:28 schreef Socios het volgende:
[..]
En de wachtende passagiers bij de brug in Geerdijk dan?
Mja, vanwege de drukje op een smal perron zou het gevaarlijk kunnen worden, zeker als er een LM'etje tussendoor langs zou komen.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol? Toch geen verschil met stoptreinen dan? Of was het plan om de Sneltreinen daar niet te laten stoppen?
Was dat gewoon overdag? Want bij mijn weten rijdt er altijd een snelbus naar Gorinchem. En stadspolders wordt dan sowieso niet bediend.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:35 schreef greavy het volgende:
Ik had het laatst ook tussen Geldermalsen en Gorinchem. Hebben we rechtstreeks naar Gorinchem gereden omdat de reizigers allen naar Gorinchem moesten. Had Arriva een taxi busje langs de andere stations gestuurd om ons een halfuur te vertragen.
Hadden er in Geldermalsen reizigers geweest voor tussenliggende stations moesten we daar weer wel heen.
Ja die zijn er wel. Aan de balie in Luxembourg Hbf.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:52 schreef greavy het volgende:
Weet iemand ook of er een soort van spoorboekje van de Luxemburgse spoorwegen te krijgen zijn (CFL is dat toch?)
Grappig dat we op stationnetjes als Bedum wel gewoon goederentreinen met 80 langs laten razen. Dat zijn ook smalle eilandperrons.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, vanwege de drukje op een smal perron zou het gevaarlijk kunnen worden, zeker als er een LM'etje tussendoor langs zou komen.
Ja. Het is allemaal enkelspoor daar, met alleen op de stations twee sporen. Een goederentrein naar Delfzijl komt twee passagierstreinen tegen.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Maar laat je die er ook langs razen als er tegelijk aan de andere kant van dat perron een trein stilstaat en mensen in/uitstappen?
Het was even zoeken, Tubantia had en nietszeggend artikel m.b.t. de verlaging maar uiteindelijk stond het bij Prorailquote:Op maandag 14 maart 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
het perron van almelo is verlaagd, maar waarom? iemand een idee?
Aldus de papieren TC Tubantia van vanmorgen:quote:Op maandag 14 maart 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
het perron van almelo is verlaagd, maar waarom? iemand een idee?
quote:Op het station zelf werden de perrons verlaagd en vernieuwd. Een operatie die overal in Nederland noodzakelijk is vanwege de nieuwe, in heel Europa geldende norm van een perronhoogte van 76 centimeter."Hier in wierden zaten we op 84 centimeter. Dat is onhandig voor het in- en uitstappen van de huidige treinen [[zou die man wel weten dat hier geen SLT rijdt???]]. Dit weekend zaagden we simpelweg de bovenste perronlaag af om vervolgens een nieuwe rand en een nieuwe bestrating aan te brengen. Hetzelfde hebben we ook in Almelo gedaan."
dankje!quote:Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef bork het volgende:
[..]
Het was even zoeken, Tubantia had en nietszeggend artikel m.b.t. de verlaging maar uiteindelijk stond het bij Prorail
Het gaat om het programma toegankelijkheid ja ja.
hehe vanochtend iets te snel gelezen dusquote:Op maandag 14 maart 2011 10:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Aldus de papieren TC Tubantia van vanmorgen:
[..]
Voor concurrentie en internationaal verkeer enzo was het natuurlijk niet echt optimaal dat Nederland 8 cm hogere perrons had dan het buitenland en een regel heeft dat de instap van de trein niet lager dan het perron mag zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Als de Europese norm 76 cm is dan is de Europese norm 76 cm. Ongeacht of er DAAR en NU SLT rijdt. Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er binnen afzienbare tijd SLT zal komen te rijden, en anders wel iets anders met een instaphoogte van 76 cm. Dat is namelijk de Europese norm
Nee, maar hadden we die conclusie rond 1845 niet al bereikt toen we aan de grens ontdekten dat het Nederlandse breedspoor niet paste op het internationale normaalspoor?quote:Op maandag 14 maart 2011 10:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor concurrentie en internationaal verkeer enzo was het natuurlijk niet echt optimaal dat Nederland 8 cm hogere perrons had dan het buitenland en een regel heeft dat de instap van de trein niet lager dan het perron mag zijn.
Hebben de GTW's 84cm instaphoogte dan? En krijgen de nieuwe GTW's voor Zwolle-Emmen en de Achterhoek dat ook of is men zo verstandig om ze op 76cm te brengen?quote:Op maandag 14 maart 2011 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
En dan hebben we ook nog de Arriva-stellen rondrijden die wel de Nederlandse instaphoogte hebben
76 cm lijkt me iets anders dan "superlaag" trouwensquote:Op maandag 14 maart 2011 11:07 schreef Socios het volgende:
Ik vind die superlage perrons in het buitenland juist prachtig.
Ze moesten enkele jaren geleden hel wat perrons in het noorden verhogen. Reden is de gelijkvloerse instap die beloofd was. Ik meen dat het 84 centimeter was en dat de veroorzaker hiervan ProRail is die de gegevens niet goed doorgegeven had aan Arriva.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hebben de GTW's 84cm instaphoogte dan? En krijgen de nieuwe GTW's voor Zwolle-Emmen en de Achterhoek dat ook of is men zo verstandig om ze op 76cm te brengen?
76cm is alleen bij stations waar ICE's e.d. stoppen. Daarnaast heb je de iets kleinere stations, die hebben 55cm. En de echt kleine gaten waar alleen af en toe een RB'tje komt zijn de 38 centimeter.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
76 cm lijkt me iets anders dan "superlaag" trouwens
zo onnodig bedoel je?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:21 schreef Duvel het volgende:
De hele perrondiscussie is zo... tja... apart.
Ja, ook. Maar blijkbaar willen ze echt alle perrons gaan verlagen.quote:
Die ene centimeter lijkt me niet zo'n probleem eerlijk gezegd. Zelfs niet voor een rolstoeler.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:25 schreef Peterselieman het volgende:
@ Dennis: ik heb even gezocht en ook de GTW's voor de Achterhoek krijgen een vloer van 83 centimeter hoogte.
http://www.stadlerrail.co(...)10e_Arriva_DMU_E.pdf
Stellen met die vloerhoogte hebben ze dan ook niet besteldquote:Op maandag 14 maart 2011 11:33 schreef Igen het volgende:
Tsja, zolang er één perron nog niet is aangepast kan Arriva nog geen 76cm-treinen gaan inzetten, toch?
quote:Je bent tot zondag 20 maart 2011, 21:39 van dit forum verbannen.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met de beheerder.
De reden waarom je verbannen bent: Je kunt zelf wel bedenken waarom. Ns HiSpeed zal je niets vertellen en wij vertellen ook niets. Doorvragen is dan zinloos.
Deze ban is van toepassing op jouw gebruikersnaam.
Met Sint-Juttemis, volgens mij heeft NS ooit eens aangegeven dat de huidige SLT's niet aangepast zullen worden. De 4e en 5e optie zal echter niet gelicht worden vanwege de toiletdiscussie en de mankementen die de afgelopen jaren naar boven zijn gekomen.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Wanneer komen die toiletten in de SLT's?
Eikels.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:36 schreef dennistd het volgende:
Prorail geeft trouwens toe dat zij het waren die vorig jaar het stoomweekend in de Achterhoek verpestten: http://www.gelderlander.n(...)ade-stoomweekend.ece
Het zal toch ooit moeten. Vanaf 2030 moet er verplicht in elke trein een toilet zitten.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:23 schreef James1988 het volgende:
Met Sint-Juttemis, volgens mij heeft NS ooit eens aangegeven dat de huidige SLT's niet aangepast zullen worden.
De vloerhoogte mag best lager zijn dan de perrons. Syntus (LINT) en NS (SLT) rijden nu tenslotte al met treinen met zo'n lage vloer waardoor je op sommige stations vanaf het perron omlaag de trein in moet stappen. (Maar lang niet overal, veel perrons zijn juist lager dan 76cm.)quote:Op maandag 14 maart 2011 11:33 schreef Igen het volgende:
Tsja, zolang er één perron nog niet is aangepast kan Arriva nog geen 76cm-treinen gaan inzetten, toch?
Jep, maar toch best mooi dat witte met zwart.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:10 schreef James1988 het volgende:
Het blijft een achterlijke naam, "breng".
Bestuur Regio Emmerich Nijmegen Groesbeek? Waar slaat het sowieso op?quote:Op maandag 14 maart 2011 13:10 schreef James1988 het volgende:
Het blijft een achterlijke naam, "breng".
quote:Op maandag 14 maart 2011 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bestuur Regio Emmerich Nijmegen Groesbeek? Waar slaat het sowieso op?
Goed te gebruiken als broodroosterquote:Op maandag 14 maart 2011 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Bruut hee moet je kijken. Tussen Landgraaf en Kerkrade hebben ze 30.000 Volt![]()
http://www.nufoto.nl/foto(...)govergang-kapot.html
Kicken, geen idee waar ze het vandaan halen though.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Bruut hee moet je kijken. Tussen Landgraaf en Kerkrade hebben ze 30.000 Volt![]()
http://www.nufoto.nl/foto(...)govergang-kapot.html
Net als in Twente er onder Twents wordt gereden. Dat past er wel beter bij moet ik zeggen.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, ook bestEn waar slaat het dan op?
Bedolven onder de vouwfietsen en de sleepkoffersquote:Op maandag 14 maart 2011 15:20 schreef TeringHenkie het volgende:
Dat wordt wel wennen met VIRMs als de perronhoogte omlaag is gebracht, zie je al die forenzen er uit donderenOf zijn de grote stations al op 76cm gebracht?
En de Volkskrantjes, en de was die bij papa en mama gedaan isquote:Op maandag 14 maart 2011 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bedolven onder de vouwfietsen en de sleepkoffers
Wat heeft het OCCR daarmee te maken? Dat kan het MRC toch zelf wel oplossen?quote:Op maandag 14 maart 2011 16:08 schreef greavy het volgende:
Het OCCR in Utrecht kan soms ook echt verkeerde beslissingen nemen.
Een trein 's avonds aan de late kant van Leeuwarden naar Zwolle (en verder). De trein die keerde word gesplitst. Achterste blijft achter en gaat de tuin in, voorste gaat de rit aanvangen. Waren ze bij Heerenveen, belt NedTrain waar dat voorste stel gebleven is.. Ja, aan het rijden. Bleek later dat er een (ernstig) defect aan die ICMm was, en moest bij het eerste beste station tot stilstand gebracht worden en even gecontroleerd worden door het personeel. Ze zijn toen met beperkte snelheid tot Zwolle doorgereden.
OCCR wou de trein laten rijden met dat stel 'omdat dat zo in de boeken staat', NedTrain zei onmiddelijk uit dienst halen ivm mankement.
Lekker handig zijn ze daar dan zeg...
quote:[knip] conclusie OCCR Utrecht heeft besloten te laten doorrijden. van Nedtrain mocht dat niet [knip]
ProRail zet studenten in.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:17 schreef Temlin het volgende:
Treinstoring door nieuwe software
ARNHEM - De installatie van nieuwe software is er de oorzaak van dat al de hele maandag geen treinverkeer mogelijk is tussen Zevenaar en Winterswijk. Dat meldt ProRail.
De spoorbeheerder hoopt dat het probleem tegen de avond is verholpen.
Door de installatie van nieuwe software voor het zogeheten 'assentelsysteem' liep een van de computers van ProRail vast. Die is nu bezig een nieuwe computer te installeren. Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden tot nader bericht bussen.
http://www.omroepgelderla(...)-nieuwe-software.htm
Tsja... dan maar de vuilnisbakjes gebruiken denk ik zo. Een alternatief krijgen we zo te lezen immers niet.quote:Toch geen wc's in Sprinter-treinen
Maandag 14 mrt 2011, 15:37
In de nieuwe stoptreinen van de NS komen toch geen toiletten. Minister Schultz van Haegen legt een wens van de Tweede Kamer naast zich neer.
Veel reizigers hebben geklaagd over het ontbreken van toiletten in de nieuwe Sprinters, maar volgens Schultz is het te duur om ze alsnog in te bouwen. De kosten bedragen volgens de NS ruim 90 miljoen euro.
In een tijd dat de NS moet bezuinigen is zo'n uitgave maatschappelijk niet verantwoord, schrijft Schultz in een brief aan de Tweede Kamer. Als alternatief wil ze extra toiletten laten bouwen op veertig stations.
Bron: http://www.nos.nl
Hypocriet gelul is het.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tsja... dan maar de vuilnisbakjes gebruiken denk ik zo. Een alternatief krijgen we zo te lezen immers niet.
en nog maar een keerquote:Op maandag 14 maart 2011 16:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tsja... dan maar de vuilnisbakjes gebruiken denk ik zo. Een alternatief krijgen we zo te lezen immers niet.
Die dingen stoppen iedere paar minuten en op iedere metrostation is wel een toilet aanwezig volgens mij. Een Sprinter legt gerust 20 minuten non-stop af (Tilburg - Den Bosch v.v.).quote:Op maandag 14 maart 2011 16:58 schreef Temlin het volgende:
En de mensen die van de metro/tram/bus gebruik maken, waar sommige ritten nog langer duren dan met de SLT?
quote:Op maandag 14 maart 2011 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
Kost dat zoveel? Een beetje systeem is en vandalismeproof en een heel stuk goedkoper
Reken maar uit.quote:Het bouwen van nieuwe toiletten op 40 stations gaat naar schatting ruim drie jaar duren en 9,1 miljoen euro kosten.
Op elk metrostation een toilet? Echt niet. Laat staan op elke bus- of tramhalte.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die dingen stoppen iedere paar minuten en op iedere metrostation is wel een toilet aanwezig volgens mij. Een Sprinter legt gerust 20 minuten non-stop af (Tilburg - Den Bosch v.v.).
Microsoft train simulator?quote:Op maandag 14 maart 2011 17:02 schreef Stokstaart het volgende:
Hoop dat het hier mag
Weet iemand een leuk trainsimulatie game voor de pc?
Niet allemaal, in Hilversum verhogen ze het spoorquote:Op maandag 14 maart 2011 11:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, ook. Maar blijkbaar willen ze echt alle perrons gaan verlagen.
Christus te paard zegquote:Op maandag 14 maart 2011 18:54 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Niet allemaal, in Hilversum verhogen ze het spoor
http://www.gooieneemlande(...)ht-centimeter-omhoog
Moet de bovenleiding dan ook 8 cm hoger gehangen worden?quote:Op maandag 14 maart 2011 18:54 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Niet allemaal, in Hilversum verhogen ze het spoor
http://www.gooieneemlande(...)ht-centimeter-omhoog
Destijds was nog het idee dat Nederland en Engeland een uitzondering zouden worden op de Europese perronhoogtenorm, maar blijkbaar is dus op het laatste moment besloten (door wie?) dat Nederland toch voor 76cm gaat.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Christus te paard zegZe zijn wel razend druk met het vermijden van ELKE schijn van beleid of doordacht handelen he
Nou, dat lukt ze
Nee. Het is "economisch slimmer" om nieuwe treinen met een iets kortere stroomafnemer te bestellen. EN met een plee erinquote:Op maandag 14 maart 2011 19:05 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Moet de bovenleiding dan ook 8 cm hoger gehangen worden?
mag je dat ook weigeren trouwens?quote:Op maandag 14 maart 2011 19:13 schreef James1988 het volgende:
"Goedenavond, reizigersonderzoek, mag ik uw vervoersbewijs even zien alstublieft?"
* James1988 pakt OV-chipkaart en laat hem zien
"Zou ik hem ook nog even mogen scannen?"
Jamaar dat vroeg u niet!
*lacht* "Ja, je weet nooit wat er tevoorschijn komt"
* James1988 geeft kaart toch maar af
Altijd leuk, Synovatertje plagen.
Domme vraag aangezien papieren kaartjes altijd zullen blijven.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vroeg me meteen af of die lui met de OVC nog wel iets te doen hebben straks?Als er dus geen papieren kaartjes meer zijn en zo.
not sure bout thatquote:Op maandag 14 maart 2011 19:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Domme vraag aangezien papieren kaartjes altijd zullen blijven.
Jij welquote:Op maandag 14 maart 2011 19:16 schreef dan13lv het volgende:
[..]
mag je dat ook weigeren trouwens?
ik vraag dan altijd om identificatie
NS wil ze anders toch eind 2012 afschaffen. Misschien de internationale kaartjes nog... maar of dat nou de moeite is om zo'n Synovater voor in te huren?quote:Op maandag 14 maart 2011 19:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Domme vraag aangezien papieren kaartjes altijd zullen blijven.
Dat hopen we natuurlijk wel gewoonquote:Op maandag 14 maart 2011 19:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Domme vraag aangezien papieren kaartjes altijd zullen blijven.
Cool. Dan moet ik ze volgende keer echt eens mijn Slowaakse kortingskaart/railplus laten zien, kijken hoe ze daarop reageren.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:16 schreef Socios het volgende:
Ik laat dan altijd mijn BahnCard zien van Deutsche Bahn. (Ook in treinen van de Nederlandse Spoorwegen). Kijken ze een beetje vreemd, maar dan toch "Internationaal ticket" turfen.
100% zeker. Men zal te allen tijde (naast de OV-Chipkaart) met papieren treinkaartjes kunnen blijven reizen.quote:
Haha, ja, is lachen!quote:Op maandag 14 maart 2011 19:19 schreef Igen het volgende:
Cool. Dan moet ik ze volgende keer echt eens mijn Slowaakse kortingskaart/railplus laten zien, kijken hoe ze daarop reageren.
Moet je wel eerst doen alsof je zo'n controleur niet begrijpt.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Cool. Dan moet ik ze volgende keer echt eens mijn Slowaakse kortingskaart/railplus laten zien, kijken hoe ze daarop reageren.
ik hou je eraan hequote:Op maandag 14 maart 2011 19:21 schreef Socios het volgende:
[..]
100% zeker. Men zal te allen tijde (naast de OV-Chipkaart) met papieren treinkaartjes kunnen blijven reizen.
Sowieso is het Internationaal gewoon niet uit te bannen. En voordat we in het binnenlands verkeer helemaal van papieren kaartjes af zijn duurt misschien wel ene jaar of 10 nog, maar op zich zou ik me kunnen voorstellen dat dat er ooit wel helemaal uit gaat...quote:Op maandag 14 maart 2011 19:21 schreef Socios het volgende:
[..]
100% zeker. Men zal te allen tijde (naast de OV-Chipkaart) met papieren treinkaartjes kunnen blijven reizen.
Wat doen die gasten sowieso. Ga eens lekker buitenspelen ofzo...quote:Op maandag 14 maart 2011 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
En wat zijn we allemaal stoer tegen de synovaterOp internet ja
Wat ik niet snap is waarom het in godsnaam zoveel moet kosten? Laten we uitgaan van 1 toilet per trein, dan is 90.000.000/131: ¤687022,90 per toiletquote:Op maandag 14 maart 2011 16:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tsja... dan maar de vuilnisbakjes gebruiken denk ik zo. Een alternatief krijgen we zo te lezen immers niet.
Gewoon een chemo pleetje erinquote:Op maandag 14 maart 2011 19:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is waarom het in godsnaam zoveel moet kosten? Laten we uitgaan van 1 toilet per trein, dan is 90.000.000/131: ¤687022,90 per toilet
Nee snap ik ook niet, hoewel het verhaal wel iets minder simpel is dan wat jij voorsteltquote:Op maandag 14 maart 2011 19:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is waarom het in godsnaam zoveel moet kosten? Laten we uitgaan van 1 toilet per trein, dan is 90.000.000/131: ¤687022,90 per toilet
Ik als ze tref:quote:Op maandag 14 maart 2011 19:13 schreef James1988 het volgende:
"Goedenavond, reizigersonderzoek, mag ik uw vervoersbewijs even zien alstublieft?"
* James1988 pakt OV-chipkaart en laat hem zien
"Zou ik hem ook nog even mogen scannen?"
Jamaar dat vroeg u niet!
*lacht* "Ja, je weet nooit wat er tevoorschijn komt"
* James1988 geeft kaart toch maar af
Altijd leuk, Synovatertje plagen.
Trainz is ook wel leuk.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Microsoft train simulator?
Veel nederlandse routes en materieel
Waarom niet gewoon hetzelfde systeem inbouwen als de koplopers? De infrastructuur heb je al liggen en het systeem is al ontwikkeld. En als moest je een nieuw systeem bouwen, je hebt het nog steeds over toiletten die meer dan een half miljoen per stuk kosten.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee snap ik ook niet, hoewel het verhaal wel iets minder simpel is dan wat jij voorsteltEr moeten dan overal gesloten afvalwatersystemen ingebouwd worden en er moeten ook locaties gebouwd worden om de boel te kunnen "entsorgen" en zo. Maar ik blijf het een achterlijk hoog bedrag vinden.
Doe nou maar niet zo stoer, iedereen weet dat je het liegtquote:Op maandag 14 maart 2011 19:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik als ze tref:
"Goedenmiddag, reizigersonderzoek, mag ik uw vervoersbewijs even zien alstublieft?"
Ik zeg "Ik reis met de studentenkaart"
Zij weer: "Maar ik moet het wel inscannen"
Ik weer: "Dan maar niet, ik ga hem niet pakken"
Zij weer "Maar dat is niet goed voor het onderzoek"
Ik weer: "Ik hoef hem niet te tonen, werkse nog hé"
Daar wordt ook van uit gegaan. Maar de betreffende stoptreinen komen nou eenmaal op andere plekken dan de koplopers. Dus zullen er ook op plekken als Winterswijk en zo een aantal van die reinigingsinstallaties bijgebouwd moeten worden.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:46 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon hetzelfde systeem inbouwen als de koplopers? De infrastructuur heb je al liggen en het systeem is al ontwikkeld.
dan hoef je het nog niet te doen. dan kan wel als de conducteur er is.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:50 schreef greavy het volgende:
Nee. Ik pak echt niet voor die knaken mijn vervoersbewijs. Tenzij de HC vlak achter of voor hun loopt.
Dat jij dat nou niet durftquote:Op maandag 14 maart 2011 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe nou maar niet zo stoer, iedereen weet dat je het liegt
conducteur pak ik altijd mijn kaartje, maar als ik lig te slapen i/d trein dan maakt ie me altijd wakkerquote:Op maandag 14 maart 2011 19:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat jij dat nou niet durft![]()
Pak je ook je rijbewijs als de conducteur dat vraagt?
Precies. Rot eens op ,ik zit te lezenquote:Op maandag 14 maart 2011 19:53 schreef CrashO het volgende:
Ik doe hetzelfde als greavy
Ik zeg braaf waar ik mee reis
#ik moet hem zien meneer
Geen zin om te pakken
#Ik moet hem echt zien
Ik reis zwart, doei
Ga echt niet voor die wuppen me hele tas uitgraven
Ehm en hoe precies wou jij een sprinter in Winterswijk krijgen?quote:Op maandag 14 maart 2011 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar wordt ook van uit gegaan. Maar de betreffende stoptreinen komen nou eenmaal op andere plekken dan de koplopers. Dus zullen er ook op plekken als Winterswijk en zo een aantal van die reinigingsinstallaties bijgebouwd moeten worden.
En dat van die zitplaatsen is eigenlijk nooit een geloofwaardig verhaal geweest natuurlijk
Wil het dan niet snappen he.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ehm en hoe precies wou jij een sprinter in Winterswijk krijgen?
Hosselaarquote:Op maandag 14 maart 2011 20:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik koop alleen iets bij de `railtender´ als het een leuke meid is die langskomt.
ja, heb m aangepastquote:Op maandag 14 maart 2011 20:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Is toch opzich wel een redelijk relevant punt
Maar natuurlijk.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:08 schreef Yreal het volgende:
Hosselaar. Ze mag het wisselgeld zeker houden?
Wat ik al zei, ook in de sprinter naar Rhenen weer matje64 vandaagquote:Op maandag 14 maart 2011 20:11 schreef James1988 het volgende:
Wéér een stuk sletje denk ik dus. Wanneer wordt die meuk nou eens retour afzender gestuurd?
Verkopen aan 1 van die socios-groupies hier op FOK!quote:Op maandag 14 maart 2011 20:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat moet die muts met een volle condoom?
Allemaal volstrekt belachelijk beleid inderdaad.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
en spoorboekjegate. En de balietoeslag waarbij je moet betalen voor je eigen service. En de rücksichtslose sluiting van een hoop loketten en zo.
Nee dan krijgen we mensen die klaarkomen omdat de trein getrokken materieel isquote:Op maandag 14 maart 2011 20:28 schreef Socios het volgende:
Komt puur omdat er niet of nauwelijks meer spoor- en treinliefhebbers bij dat bedrijf werken. En solliciteren er eens mensen die er wel verstand van hebben en `hart hebben voor de zaak´, dan wordt men weggewuifd.
Arriva bouwt ook geen toiletten in als het niet hoeft (zie provincie Gelderland). Dus die andere organisaties zijn ook niet zo heilig.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:23 schreef James1988 het volgende:
Overigens ben ik van mening dat als NS vol blijft houden dat er geen toiletten in de sprinters hoeven ze het HRN echt niet onderhands hoeven te krijgen. Laat de boel dan maar lekker openbaar aanbesteden waarbij een toilet een van de eisen is.
Als DB, SNCF of zelfs Veolia mij wel een toilet kan garanderen mogen ze van mij het boeltje hebben. Ik ben NS wel beu na de geintjes die ze de reizigers de afgelopen tijd hebben geflikt: 2x een horrorwinter, toiletgate, het geklooi met de Fyra en gewoon reizigers wegpesten.
Don't get me wrong: treinreizen vind ik leuk en nuttig. Maar NS mag zich wel eens van een iets betere kant laten zien dan ze de afgelopen tijd hebben gedaan.
Maar bij een aanbesteding kan de Kamer eisen dat er een wc in moet, in plaats van dat ze (blijkbaar) alleen de minister lief aan kunnen kijken.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:41 schreef Temlin het volgende:
[..]
Arriva bouwt ook geen toiletten in als het niet hoeft (zie provincie Gelderland). Dus die andere organisaties zijn ook niet zo heilig.
Waarom zou iemand op het hoofdrailnet recht hebben op een toilet en iemand op een contractsectorlijn niet?quote:Op maandag 14 maart 2011 20:46 schreef James1988 het volgende:
De provincies willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dus daar snap ik het wel, maar voor het HRN moet gewoon iedere trein een toilet hebben ongeacht type of geplande inzet. Hetzelfde voor alles wat aanbesteed wordt.
Op de aanbestede lijnen moet soweiso maar eens gestopt worden met steeds nieuw materieel eisen: DM'90 is ook nog prima, straks zal het vrijwel allemaal aan de kant staan. Zonde.
Formeel wel ja, de nominale rijdraadhoogte is 5,50m.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:05 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Moet de bovenleiding dan ook 8 cm hoger gehangen worden?
Ja, 5,30 of 5,20. Maar Hilversum is geen tunnel.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:09 schreef dennistd het volgende:
In tunnels hangt de bovenleiding ook lager dan 5,5 meter volgens mij.
ja daag dan ben ik doodquote:Op maandag 14 maart 2011 20:49 schreef James1988 het volgende:
Op de aanbestede lijnen moeten ook gewoon toiletten komen. Is volgens mij per 2030 ook verplicht voor iedere trein.
DM'90 zuipt als een malle.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:46 schreef James1988 het volgende:
De provincies willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dus daar snap ik het wel, maar voor het HRN moet gewoon iedere trein een toilet hebben ongeacht type of geplande inzet. Hetzelfde voor alles wat aanbesteed wordt.
Op de aanbestede lijnen moet soweiso maar eens gestopt worden met steeds nieuw materieel eisen: DM'90 is ook nog prima, straks zal het vrijwel allemaal aan de kant staan. Zonde.
Dat is een fijne trein hoorquote:Op maandag 14 maart 2011 21:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
DM'90 zuipt als een malle.
En waarom zou ik in de provincie geen plee mogen hebben? Zelfs in het boemeltje van Enschede naar Münster zit een plee.
Jij bent ook niet erg zuinig op je postrechtenquote:
Dan mogen die ook even met een lange busrit mee gaan, waar geen treinen rijden.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:34 schreef James1988 het volgende:
Trouwens, alle mensen die zeggen dat een toilet in een SLT toch maar onzin is omdat je er zo kort in zit mogen van mij wel eens een dagje spijsverterings- danwel blaasproblemen krijgen, en dan aangewezen zijn op SLT voor hun lange reis.
Eens zien of ze dan nog zo onverschillig doen.
Als je voor een lange reis op SLT aangewezen bent dan moet je je reizen beter plannen.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:34 schreef James1988 het volgende:
Trouwens, alle mensen die zeggen dat een toilet in een SLT toch maar onzin is omdat je er zo kort in zit mogen van mij wel eens een dagje spijsverterings- danwel blaasproblemen krijgen, en dan aangewezen zijn op SLT voor hun lange reis.
Eens zien of ze dan nog zo onverschillig doen.
quote:Op maandag 14 maart 2011 21:38 schreef Temlin het volgende:
[..]
Dan mogen die ook even met een lange busrit mee gaan, waar geen treinen rijden.
Ja, dat kun je nou wel zeggen, en dan lijkt het alsof het OV in Nederland zo kut geregeld is, maar in andere landen heeft gewoon ELKE gore bouttrein een plee aan boord. Pak een klassiekske in België, een enkelbaks LINT27 in Duitsland. De discussie is er helemaal niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je voor een lange reis op SLT aangewezen bent dan moet je je reizen beter plannen.
Tilburg Reeshof - Tilburg - met IC Den Bosch - Stoptrein Houtenquote:Op maandag 14 maart 2011 21:51 schreef James1988 het volgende:
Geef mij eens een alternatief voor, doe eens gek, Tilburg Reeshof - Houten. 65 minuten in SLT.
En nee, verhuizen is geen optie en de fictieve reiziger in kwestie kan zijn rijbewijs niet halen omdat deze niet in staat is om diepte te schatten door een aangeboren oogafwijking.
ja hu maar. Je hoeft niet van een spoorvervoerder te verwachten dat die maar rekening houdt met ELKE potientiële reiziger met EN een blaasprobleem EN een aangeboren oogafwijking. Dat houdt heus ergens wel opquote:Op maandag 14 maart 2011 21:51 schreef James1988 het volgende:
Geef mij eens een alternatief voor, doe eens gek, Tilburg Reeshof - Houten. 65 minuten in SLT.
En nee, verhuizen is geen optie en de fictieve reiziger in kwestie kan zijn rijbewijs niet halen omdat deze niet in staat is om diepte te schatten door een aangeboren oogafwijking.
Ik zeg toch niet dat ik van vreugde zal dansen op je kist.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij bent ook niet erg zuinig op je postrechten
Ja stel je voor, misschien wil die reiziger nog wel een plek voor zijn rolstoel ook. Dat kan niet hoor, want op die plek kunnen 4 mensen staan!quote:Op maandag 14 maart 2011 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hu maar. Je hoeft niet van een spoorvervoerder te verwachten dat die maar rekening houdt met ELKE potientiële reiziger met EN een blaasprobleem EN een aangeboren oogafwijking. Dat houdt heus ergens wel op
Hmm nee het kost je maar een halfuurtje extra. Tevens kan je in Tilburg, 's-Hertogenbosch, Culemborg etc. ook naar de wc. Als je echt zo nodig moet, dan lijkt 't me niet dat je daar moeilijk over doet.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:55 schreef James1988 het volgende:
Gast, dat is niet eens reistijdverdubbeling, dat is verdrievoudiging
Ik kan ook met het SLeT naar Den Haag rechtstreeks, maar ik stap OOK over op een andere trein. Liever dat dan in het SLT.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:00 schreef James1988 het volgende:
Dat méén je niet? Je noemt het serieus een goed idee om 2x over te stappen terwijl er een rechtstreekse trein gaat?
Er zijn veel langere busdiensten waar je ook geen toilet hoeft te verwachten.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:51 schreef James1988 het volgende:
Geef mij eens een alternatief voor, doe eens gek, Tilburg Reeshof - Houten. 65 minuten in SLT.
En nee, verhuizen is geen optie en de fictieve reiziger in kwestie kan zijn rijbewijs niet halen omdat deze niet in staat is om diepte te schatten door een aangeboren oogafwijking.
Ik noem het geen goed idee, maar het is wel een prima optie als je per se moet. Sowieso dus beter dan de rechtstreekse trein hè.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:00 schreef James1988 het volgende:
Dat méén je niet? Je noemt het serieus een goed idee om 2x over te stappen terwijl er een rechtstreekse trein gaat?
Maar een bus kan iets wat een trein niet zomaar kam: onderweg een plasstop inlassen. Kost 5 minuten en de chauffeur moet het willen, maar het kan wel.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:05 schreef Temlin het volgende:
[..]
Er zijn veel langere busdiensten waar je ook geen toilet hoeft te verwachten.
Iedereen kan zijn plas wel zeker 15 minuten ophouden en in die tijd ben je bij een station met een toilet. Of vooraf naar de toilet gaan wil ook nog wel werken.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar een bus kan iets wat een trein niet zomaar kam: onderweg een plasstop inlassen. Kost 5 minuten en de chauffeur moet het willen, maar het kan wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |