btw, Ik d8 vol, maar ik keek scheel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef greavy het volgende:
Maar Sloterdijk-Hoorn is 33 minuten, Amersfoort-Zwolle 36 en Zwolle-Assen 39.
Dat schijnt hier nogal moeilijk te zijnquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Boeit het wat die afko's betekenen? Wie het interesseert, weet al wat er wordt bedoeld of zoekt het op; wie het niets boeit, leest er overheen.
Treinseries en stations mogen van mij ook voluit. Bij treinnamen snap ik niet dat Stadsgewestelijk Materieel duidelijker zou zijn dan SGM. Noem het dan gewoon Sprinter, Koploper, etc. (Dat laatste betekent etcetera)quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat schijnt hier nogal moeilijk te zijn
Precies, want dat weet een gemiddeld geinteresseerde dan weer wélquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Treinseries en stations mogen van mij ook voluit. Bij treinnamen snap ik niet dat Stadsgewestelijk Materieel duidelijker zou zijn dan SGM. Noem het dan gewoon Sprinter, Koploper, etc. (Dat laatste betekent etcetera)
WAAROM tegen vol tarief? Ik reis altijd met overgangskaartje gereduceerd tarief, en is nog niks over gezegd.. Lekker krom daar.quote:Reizen in de 1e klas:
Ook met je Studenten OV-chipkaart met studentenreisproduct kan je 1e klas reizen.
* Reis je met korting, dan koop je een overgangskaartje 2-1 tegen gereduceerd tarief.
* Wanneer je vrij reist, koop je een overgangskaartje tegen vol tarief.
Same here. Bij Sprinter en Koploper hebben mensen dan nog enigszins een beeld.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:18 schreef Ascendancy het volgende:
Nee Sounddragon, dat begrijp ik niet. De helft van het betreffende verhaald ging over treinen die geen bijnaam hebben en bijvoorbeeld het woord sprinter denkt totaal niet de lading. heeft namelijk 3 betekenissen: SLT, SGM en stoptrein. En bij die laatste kan je dan nog mat 64 erbij betrekken ook.
Ik weet het niet zeker, maar mijn vermoeden is dat de revisietermijn van die locomotieven is verlopen en ze daarom niet meer gebruikt mogen worden. En dat die stickers daarvoor waarschuwen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:40 schreef Fixers het volgende:
Zeg ik kom net door de watergraafsmeer. (De kapotgeknipte stuurstanden heb ik gemist, ik was ergens wat geneuzel over afkortingen aan 't lezen.) Op al die 1800-locs die er staan zitten witte stickers met rode letters geplakt. Wat staat daarop? Het ziet eruit als een serieuze waarschuwing.
Mooi, bemoei je er toch gewoon niet mee. Jij maar dan ook echt alleen jij bent de enige die erover zeurt, ook zojuist heb je weer voor een onnodige discussie van tientallen posts gezorgd. Voor daadwerkelijk geïnteresseerde nieuwelingen (en dus niet een moderator die vindt dat alles maar voor hem te begrijpen moet zijn zonder daar verder moeite of interesse voor te tonen) zijn de materieelafkortingen nooit een barrière geweest.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En nu ga ik erover ophouden; jullie begrijpen best wat er bedoeld wordt
Je StudentenOV-Chipkaart is óf een vrij-reizen kaart óf een kortingskaart. Wanneer je vrij reist, heb je dus géén recht op korting bij de aanschaf van een extra vervoersbewijs want dan zou je kaart zowel een vrij-reizen als kortingskaart zijn. Hij is alleen in het weekend een kortingskaart en dus alleen dan mag je met korting een extra vervoersbewijs kopen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:28 schreef greavy het volgende:
Studenten OV:
[..]
WAAROM tegen vol tarief? Ik reis altijd met overgangskaartje gereduceerd tarief, en is nog niks over gezegd.. Lekker krom daar.
Er staat op dat het materieel niet inzetbaar is. De exacte tekst weet ik niet, maar wel dat het daar zeker mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:40 schreef Fixers het volgende:
Zeg ik kom net door de watergraafsmeer. (De kapotgeknipte stuurstanden heb ik gemist, ik was ergens wat geneuzel over afkortingen aan 't lezen.) Op al die 1800-locs die er staan zitten witte stickers met rode letters geplakt. Wat staat daarop? Het ziet eruit als een serieuze waarschuwing.
Even Cliff's Notes van de geruchten?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:40 schreef James1988 het volgende:
Blaat maar rustig door, Jablan, het bevestigt alleen de geruchten maar
Dat laatste weet je niet, want mensen die het een barrière vinden, zullen niet meeposten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mooi, bemoei je er toch gewoon niet mee. Jij maar dan ook echt alleen jij bent de enige die erover zeurt, ook zojuist heb je weer voor een onnodige discussie van tientallen posts gezorgd. Voor daadwerkelijk geïnteresseerde nieuwelingen (en dus niet een moderator die vindt dat alles maar voor hem te begrijpen moet zijn zonder daar verder moeite of interesse voor te tonen) zijn de materieelafkortingen nooit een barrière geweest.
Ik kan in wat personeelsfora, maar zo vaak kom ik ook weer niet op ohih. Ik zal weer eens bijlezen inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:56 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg ziggy, jij hebt toch meer toegang op ohih. Zie jij niet wat meer?
Jij bent nog bijna erger dan die autisten op OHIH/SOMDA, wij bepalen zelf wel welke afkortingen we gebruiken. Je hoeft dit topic niet te lezen hoor. (Btw als je langer dan een week deze topics volgt weet je vanzelf wat er bedoeld wordt)quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Precies, want dat weet een gemiddeld geinteresseerde dan weer wéldáárom ook is er geen pindakaas te maken van die afkortingen, want je kort een woord of benaming af waar je voluit nog steeds niks mee kan; er zit geen logica in als je niet thuis bent in de treinenbizz..
Er mag ook best wel een afkorting in een post zitten van mij, maar maak er geen sport van om álles af te korten tot treinen-algebra.
En nu ga ik erover ophouden; jullie begrijpen best wat er bedoeld wordt
Zo erg hoef je nu ook weer niet te keer te gaan. Met gewoon een extra linkje in de OP is het opgelostquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:15 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Jij bent nog bijna erger dan die autisten op OHIH/SOMDA, wij bepalen zelf wel welke afkortingen we gebruiken. Je hoeft dit topic niet te lezen hoor. (Btw als je langer dan een week deze topics volgt weet je vanzelf wat er bedoeld wordt)
Spreek voor jezelf, dwaas.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:15 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
wij bepalen zelf wel welke afkortingen we gebruiken
Dat heb ik gedaan hoor. Overigens was het in Zuidhorn al volledig donker bij doorkomst...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:25 schreef dan13lv het volgende:
godver had dat gezegd dan ging ik foto's maken in zuidhorn
Ik vind het echt gaaf hoe je bij dit soort licht die "sterren" rondom de lampen krijgtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Gezellig weer hier!
Zal ik eens de boel opvrolijken hier...
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Dankje Fles! Diafragma-klusje inderdaad. Ik gebruikte ISO 100, F/9 met 6 s belichting. Bij zo'n diafragma krijg je vaak stervorming. De kunst is het niet te extreem te laten worden, dus speelt de sluitertijd ook een rol.
Stervorming (als dit niet met een speciaal filter wordt opgewekt), is het gevolg van optische diffractie. Ontstaat als het licht door een kleine opening moet (hoge f-waarde en kleine sensor). Een zeskantige opening zal een zeskantige ster veroorzaken, een ronde opening zal een het lichtpunt met circulairafnemende sterkte afbelden Alle punten in de foto vertonen deze stervorming, maar enkel bij zeer lichtke punten is dit zichtbaar. Het uitdeinend karakter dat elk beeldpunt in een foto ondergaat veroorzaakt scherpte reductie. Diffractie limiteert uiteindlijk de resolutie, ook van de ideale ("oneindig scherpe") lens die dan "diffraction limited" wordt genoemd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:52 schreef Temlin het volgende:
[..]hier begrijp ik helemaal niets van.
Wat betekenen al die afkortingen? ISO? F? S?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Dankje Fles! Diafragma-klusje inderdaad. Ik gebruikte ISO 100, F/9 met 6 s belichting. Bij zo'n diafragma krijg je vaak stervorming. De kunst is het niet te extreem te laten worden, dus speelt de sluitertijd ook een rol. Overigens is dat laatste meer iets persoonlijks.
International Organization for Standardizationquote:Op zondag 13 maart 2011 00:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat betekenen al die afkortingen? ISO? F? S?
Als je daar meer over wilt weten zou ik zeggen: Klik eens forum 71 aanquote:Op zondag 13 maart 2011 00:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat betekenen al die afkortingen? ISO? F? S?
Hip, lekker incrowdenquote:Op zondag 13 maart 2011 02:56 schreef James1988 het volgende:
Dat topic is inmiddels verplaatst naar een gedeelte waar normale users niet bijkunnen.
Ik denk DE2 contra landbouwvoertuig, en idd lang geleden.quote:
Uit Ongevallen op Nederlands Spoor. Je weet wel, dat boek wat jij ook hebt Duvelquote:Op 7 april 1988 rond 17:15 vond op het banvak Zwolle - Almelo en ernstige overwegbotsing plaats met trein 7955. Ter hoogte van de buurtschap Lienderholthuis nabij Heino reed een graafmachine plotseling een met knipperlichten beveiligde overweg op en werd in de flak gegrepen door DE2 184. Zowel de bestuurder van de graafmachine als de machinist van de trein, die in zijn cabine bekneld had gezeten, raakten zwaar gewond.
Ik heb een heleboel toffe ongevallenboeken:quote:Op zondag 13 maart 2011 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uit Ongevallen op Nederlands Spoor. Je weet wel, dat boek wat jij ook hebt Duvel![]()
Jij ook nietquote:Op zondag 13 maart 2011 15:14 schreef Peter het volgende:
Jammer at ze Liederholthuis niet goed kunnen spellen[details]
Jeetje, zo klinkt het in het dialect helemaal nietquote:Op zondag 13 maart 2011 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij ook niet
het is Lierderholthuis kennelijk, ik had het verkeerd overgetypt
Ja, waartegen beschermd vooral.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:29 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou het personeel van Hispeed beschermd moeten worden? Over Veolia wordt veel erger geklaagd op OHIH?
Oh jee. NS HiSpeed personeel moet beschermd worden tegen haperende communicatie vanuit hun eigen organisatie. En hoe doe je dat dan? Door allerlei hobbyistensites op de huid te gaan zittenquote:Op zondag 13 maart 2011 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het kan zijn omdat ze anders bepaalde nieuwtjes uit de spoorwereld misschien niet als eerste kunnen horen.
Zo werkt het soms wel, terwijl je beter op andere terreinen in kunt zetten.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh jee. NS HiSpeed personeel moet beschermd worden tegen haperende communicatie vanuit hun eigen organisatie. En hoe doe je dat dan? Door allerlei hobbyistensites op de huid te gaan zitten![]()
ERG geloofwaardig inderdaad![]()
Wat is de naam van zn twitter account?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:35 schreef greavy het volgende:
Ik lees net in een andere tweet van hem dat het komt dat ze informatie verspreiden wat niet mocht enzo.
Ben jij een NSHiSpeeder die op zoek is naar klikspanen of zo?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:51 schreef ckikilwai het volgende:
[..]
Wat is de naam van zn twitter account?
Gaan we paranoïde worden?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben jij een NSHiSpeeder die op zoek is naar klikspanen of zo?
Stel kleuters onder elkaar, echt.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:25 schreef ckikilwai het volgende:
[..]
Maar Greavy, je mag wel wat beleefder zijn tegen Robert, het is nog steeds hun forum.
Mooi hoorquote:
Mja, dan nog.quote:
Mooi!quote:Op zondag 13 maart 2011 17:37 schreef dan13lv het volgende:
http://stoomrobert.picturepush.com/?page=6
oude doos
SM 90 had toch ingebouwde rolstoelliften?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je hebt niet veel gemist aan die SM90 hoor Fles.
In mijn herinnering waren ze niet heel veel anders dan de DM-90 (Buffels, diesel-spul) wat nog wel rondrijdt tegenwoordig.
O ja, ze reden vaker niet dan welDus je hebt niet zoveel gemist. Ik kan me serieus nog een keer herinneren dat er een rem vast zat ofzo, en de trein toch maar verder is gaan rijden. Stinken naar rubber dat het deed!
Erg fraai. Nostalgiequote:Op zondag 13 maart 2011 17:37 schreef dan13lv het volgende:
http://stoomrobert.picturepush.com/?page=6
oude doos
Ja, klopt.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:45 schreef Peter het volgende:
[..]
SM 90 had toch ingebouwde rolstoelliften?
Blijft mooi, ouwe plaatjes kijkenquote:Op zondag 13 maart 2011 17:37 schreef dan13lv het volgende:
http://stoomrobert.picturepush.com/?page=6
oude doos
Op veel meer trajecten hoorquote:Op zondag 13 maart 2011 17:51 schreef dan13lv het volgende:
@peterselieman kijk het verschil uit 1988 en nu richting leeuwarden, echt gigantisch
Dat was een eilandperron ja, maar met de komst van de sneltreinen mocht het niet meer en werd de situatie weer zoals deze heel vroeger was.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:08 schreef Socios het volgende:
Ik vond station Buitenpost altijd zo mooi vroeger.
Is echt een aanraderquote:Op zondag 13 maart 2011 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
VSM ben ik nog nooit geweest trouwens. Moet dit seizoen ook maar eens op het programma
Lol? Toch geen verschil met stoptreinen dan? Of was het plan om de Sneltreinen daar niet te laten stoppen?quote:Op zondag 13 maart 2011 18:12 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou te gevaarlijk zijn, omdat het perron te smal was.
Ultrasoontreinquote:Op zondag 13 maart 2011 18:11 schreef Peter het volgende:
Wat is dit voor een trein?
http://stoomrobert.pictur(...)82616/detail/2751130
Terug naar Toen is zeker aan te raden.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
VSM ben ik nog nooit geweest trouwens. Moet dit seizoen ook maar eens op het programma
Gisteravond met de bus van Almelo naar Marienberg geweest, de buschauffeur ging rechtstreeks (terwijl hij ook langs andere stations moest) zodoende had ik gelijk aansluiting op de stopper naar emmen. Scheelde 45 min wachten in Marienbergquote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Soms vergeet ik te kijken of er niet toevallig werkzaamheden zijn op het traject waar ik wil reizen. Zo reden er dit geval geen treinen tussen Deventer en Hengelo, terwijl ik nou juist naar Hengelo wilde vanuit Deventer.
Op de heenweg lekker omgereisd via Zutphen, maar op de terugreis reed die trein nog maar 1x per uur en zou ik een half uur moeten wachten. De snelbus rechtstreeks naar Deventer gepakt dan maar.
Wat fijn dat die niet langs Almelo rijdt! Waar de trein er normaal 35 minuten over doet, was deze bus in 40 minuten in Deventer! Maar 5 minuten langere reistijd dus! Dat vind ik best aardig
Lekker veel beenruimte in die bus trouwens:
[ link | afbeelding ]
En de wachtende passagiers bij de brug in Geerdijk dan?quote:Op zondag 13 maart 2011 18:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Gisteravond met de bus van Almelo naar Marienberg geweest, de buschauffeur ging rechtstreeks (terwijl hij ook langs andere stations moest)
quote:Op zondag 13 maart 2011 18:28 schreef Socios het volgende:
[..]
En de wachtende passagiers bij de brug in Geerdijk dan?
Mja, vanwege de drukje op een smal perron zou het gevaarlijk kunnen worden, zeker als er een LM'etje tussendoor langs zou komen.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol? Toch geen verschil met stoptreinen dan? Of was het plan om de Sneltreinen daar niet te laten stoppen?
Was dat gewoon overdag? Want bij mijn weten rijdt er altijd een snelbus naar Gorinchem. En stadspolders wordt dan sowieso niet bediend.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:35 schreef greavy het volgende:
Ik had het laatst ook tussen Geldermalsen en Gorinchem. Hebben we rechtstreeks naar Gorinchem gereden omdat de reizigers allen naar Gorinchem moesten. Had Arriva een taxi busje langs de andere stations gestuurd om ons een halfuur te vertragen.
Hadden er in Geldermalsen reizigers geweest voor tussenliggende stations moesten we daar weer wel heen.
Ja die zijn er wel. Aan de balie in Luxembourg Hbf.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:52 schreef greavy het volgende:
Weet iemand ook of er een soort van spoorboekje van de Luxemburgse spoorwegen te krijgen zijn (CFL is dat toch?)
Grappig dat we op stationnetjes als Bedum wel gewoon goederentreinen met 80 langs laten razen. Dat zijn ook smalle eilandperrons.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, vanwege de drukje op een smal perron zou het gevaarlijk kunnen worden, zeker als er een LM'etje tussendoor langs zou komen.
Ja. Het is allemaal enkelspoor daar, met alleen op de stations twee sporen. Een goederentrein naar Delfzijl komt twee passagierstreinen tegen.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Maar laat je die er ook langs razen als er tegelijk aan de andere kant van dat perron een trein stilstaat en mensen in/uitstappen?
Het was even zoeken, Tubantia had en nietszeggend artikel m.b.t. de verlaging maar uiteindelijk stond het bij Prorailquote:Op maandag 14 maart 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
het perron van almelo is verlaagd, maar waarom? iemand een idee?
Aldus de papieren TC Tubantia van vanmorgen:quote:Op maandag 14 maart 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
het perron van almelo is verlaagd, maar waarom? iemand een idee?
quote:Op het station zelf werden de perrons verlaagd en vernieuwd. Een operatie die overal in Nederland noodzakelijk is vanwege de nieuwe, in heel Europa geldende norm van een perronhoogte van 76 centimeter."Hier in wierden zaten we op 84 centimeter. Dat is onhandig voor het in- en uitstappen van de huidige treinen [[zou die man wel weten dat hier geen SLT rijdt???]]. Dit weekend zaagden we simpelweg de bovenste perronlaag af om vervolgens een nieuwe rand en een nieuwe bestrating aan te brengen. Hetzelfde hebben we ook in Almelo gedaan."
dankje!quote:Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef bork het volgende:
[..]
Het was even zoeken, Tubantia had en nietszeggend artikel m.b.t. de verlaging maar uiteindelijk stond het bij Prorail
Het gaat om het programma toegankelijkheid ja ja.
hehe vanochtend iets te snel gelezen dusquote:Op maandag 14 maart 2011 10:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Aldus de papieren TC Tubantia van vanmorgen:
[..]
Voor concurrentie en internationaal verkeer enzo was het natuurlijk niet echt optimaal dat Nederland 8 cm hogere perrons had dan het buitenland en een regel heeft dat de instap van de trein niet lager dan het perron mag zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Als de Europese norm 76 cm is dan is de Europese norm 76 cm. Ongeacht of er DAAR en NU SLT rijdt. Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er binnen afzienbare tijd SLT zal komen te rijden, en anders wel iets anders met een instaphoogte van 76 cm. Dat is namelijk de Europese norm
Nee, maar hadden we die conclusie rond 1845 niet al bereikt toen we aan de grens ontdekten dat het Nederlandse breedspoor niet paste op het internationale normaalspoor?quote:Op maandag 14 maart 2011 10:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor concurrentie en internationaal verkeer enzo was het natuurlijk niet echt optimaal dat Nederland 8 cm hogere perrons had dan het buitenland en een regel heeft dat de instap van de trein niet lager dan het perron mag zijn.
Hebben de GTW's 84cm instaphoogte dan? En krijgen de nieuwe GTW's voor Zwolle-Emmen en de Achterhoek dat ook of is men zo verstandig om ze op 76cm te brengen?quote:Op maandag 14 maart 2011 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
En dan hebben we ook nog de Arriva-stellen rondrijden die wel de Nederlandse instaphoogte hebben
76 cm lijkt me iets anders dan "superlaag" trouwensquote:Op maandag 14 maart 2011 11:07 schreef Socios het volgende:
Ik vind die superlage perrons in het buitenland juist prachtig.
Ze moesten enkele jaren geleden hel wat perrons in het noorden verhogen. Reden is de gelijkvloerse instap die beloofd was. Ik meen dat het 84 centimeter was en dat de veroorzaker hiervan ProRail is die de gegevens niet goed doorgegeven had aan Arriva.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hebben de GTW's 84cm instaphoogte dan? En krijgen de nieuwe GTW's voor Zwolle-Emmen en de Achterhoek dat ook of is men zo verstandig om ze op 76cm te brengen?
76cm is alleen bij stations waar ICE's e.d. stoppen. Daarnaast heb je de iets kleinere stations, die hebben 55cm. En de echt kleine gaten waar alleen af en toe een RB'tje komt zijn de 38 centimeter.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
76 cm lijkt me iets anders dan "superlaag" trouwens
zo onnodig bedoel je?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:21 schreef Duvel het volgende:
De hele perrondiscussie is zo... tja... apart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |