quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
En in Nederland. Heb het meegemaakt met een stoptrein te Houten, die een stukje terug reed. Al stond de trein toen nog met een klein stukje langs het perron, dat wel.
Ow, wie opent er een nieuwe? De volgende uit de reeks openen knop heb ik niet in de mobiele layout.
beter dat de mcn de noodrem gebruikt omdat ie te hard binnen komt kachelenquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dat terugrijden heb ik ook eens meegemaakt ja. Was meende ik Culemborg waar de mcn iets te laat remde.
Ik heb een keer een dieseltrein met een sleep goederenwagens geredenquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:48 schreef dan13lv het volgende:
als we nu gaan opscheppen: ik heb wel eens in een GTW gereden als mcn ( wel over rangeerterrein maar toch)
Leuk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:48 schreef dan13lv het volgende:
als we nu gaan opscheppen: ik heb wel eens in een GTW gereden als mcn ( wel over rangeerterrein maar toch)
ook in de werkplaats?quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leuk.
Ik was destijds in 2006 mee met de eerste rit van de GTW nadat deze officieel in Groningen gepresenteerd was.
Jup. Dat was een maandje eerder. Moet er zelfs nog wel foto's van hebbenquote:
Ik ook, alleen zonder goederenwagensquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb een keer een dieseltrein met een sleep goederenwagens gereden
Ga nog even wat dichterbij staan andersquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:01 schreef James1988 het volgende:
Kijk, een Cargobelg in Utrecht Centraal!
Die Traxx-locs maken mooi geluid <3
Ik stond er verder vanaf dan het lijkt, hield m'n telefoon een halve meter voor me ofzo. Sowieso achter de streep.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga nog even wat dichterbij staan anders
Thalys-variant van de ICE-Sprinter?quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:49 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
En wat reed in deze Sprinter? Een SLT (onee, gewoon een Thalys)
Ik kan het plaatje niet zien...quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:49 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
En wat reed in deze Sprinter? Een SLT (onee, gewoon een Thalys)
Ik heb wel eens een sein op groen gezet. En ook wel eens op rood. Zo.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb een keer een dieseltrein met een sleep goederenwagens gereden
Ik heb weleens 300 meter koper gejat, gewoon met een snoeischaarquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:24 schreef Duvel het volgende:
Ik heb weleens de bovenleiding uitgezet. En nu?
Daar heb ik mijn mensen voor.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:24 schreef Duvel het volgende:
Ik heb weleens de bovenleiding uitgezet. En nu?
Jij bent geloof ik de enige in het rijtje die zijn plasje legaal doet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn mensen voor.
Ik heb wel eens het treinverkeer stilgelegd.
Wat is dit trouwens voor een ver-pis-wedstrijd?
Laat het die gasten in Zwolle maar niet horen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn mensen voor.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat is dit trouwens voor een ver-pis-wedstrijd?
En er nog voor betaald krijgen ook.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij bent geloof ik de enige in het rijtje die zijn plasje legaal doet.
Duidelijk. Dan gaan we nog even door.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Weet ik het. We hebben gewoon even niks beters te melden denk ik
quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Duidelijk. Dan gaan we nog even door.
Ik had onlangs een machinist aan de lijn die met zijn werktrein naast het spoor stond. Stop/ontspoorblok over het hoofd gezien.
Oh vandaar dat kapsel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb weleens 300 meter koper gejat, gewoon met een snoeischaar
Het was een beetje een oeps-momentje, gok ik. Ben er nog uren mee zoet geweest.quote:
Hij deed niks. Vriend ziggy stuurde hem een spoor op wat buiten dienst had moeten zijn. Denk ikquote:
was dat te groningen?quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het was een beetje een oeps-momentje, gok ik. Ben er nog uren mee zoet geweest.
Slechte instructie voor de machinist, kan ook.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij deed niks. Vriend ziggy stuurde hem een spoor op wat buiten dienst had moeten zijn. Denk ik![]()
Want die dingen zijn behoorlijk onverlicht. Ook snachts, als er werktreinen rijden
Neen.quote:
Het spoor was gewoon in dienst en het was overdag.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij deed niks. Vriend ziggy stuurde hem een spoor op wat buiten dienst had moeten zijn. Denk ik![]()
Want die dingen zijn behoorlijk onverlicht. Ook snachts, als er werktreinen rijden
Riekje uit Waterhuizen?quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
Riek was net ook weer eens op tv met haar openluchtmuseum
Met een stuitklamp erop? Gaafquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het spoor was gewoon in dienst en het was overdag.
Deze zat niet in de beveiliging opgenomen blijkbaar?quote:
Jawel, het blok is gekoppeld aan een grendel. Ik geef het grendel, daarna kan het grendel ter plaatse genomen worden en het blok handmatig weggeklapt. Het eerste is wel gebeurd, de andere twee niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Deze zat niet in de beveiliging opgenomen blijkbaar?
Slordig... Heeft de kuilwielenbank weer wat te doen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Jawel, het blok is gekoppeld aan een grendel. Ik geef het grendel, daarna kan het grendel ter plaatse genomen worden en het blok handmatig weggeklapt. Het eerste is wel gebeurd, de andere twee niet.
Hebben jullie niet een soort van walkie talkie of zo?quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Jawel, het blok is gekoppeld aan een grendel. Ik geef het grendel, daarna kan het grendel ter plaatse genomen worden en het blok handmatig weggeklapt. Het eerste is wel gebeurd, de andere twee niet.
http://www.bloomberg.com/(...)-channel-tunnel.htmlquote:The French government said it won’t bar Siemens AG (SIE) trains from the Channel Tunnel if Europe’s rail- safety agency backs their introduction, a shift that should clear the way for Deutsche Bahn AG to begin services to London.
France will respect the European Railway Agency’s advice on operations planned by the German state railway using a variant of Siemens’s InterCityExpress train, said a government official who declined to be identified, citing official policy.
wat een zwetsverhaal zeg. Conducteurs krijgen toch een opleiding?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Conducteurs bang om vertraging om te roepen
Mijn ervaring is dat bij Arriva iig op Leeuwarden - Groningen de vertragingen vrijwel altijd netjes omgeroepen worden, met een reden er bij.
Zou er achter de schermen iemand wat druk op die Fransozen hebben gezet?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee moet je nou eens kijken
[..]
http://www.bloomberg.com/(...)-channel-tunnel.html
Kadaffi denk ikquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou er achter de schermen iemand wat druk op die Fransozen hebben gezet?
ICE naar Parijs? Of gaat het in Duitsland al ergens sneller dan 300?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:19 schreef Socios het volgende:
Morgen reizen over het traject waar ICE het allersnelst rijdt.
Inderdaad, van Paris Est naar Frankfurt (Main) Hbf.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:19 schreef ReisT het volgende:
ICE naar Parijs? Of gaat het in Duitsland al ergens sneller dan 300?
Maar de praktijk is, vooral bij stoptreinen, naar mijn ervaring anders.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wat een zwetsverhaal zeg. Conducteurs krijgen toch een opleiding?:
Nice man, volgens mij wel degelijk de eerste rit voor de 1621 in z'n nieuwe jas.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:23 schreef Duvel het volgende:
Eindelijk nut van het meeslepen van een fototoestel elke dag.
[ afbeelding ]
Nou ja, ok, niet zo heel vers, maar hij ziet er in elk geval schoon uit.
Oh ja? Lollig!quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nice man, volgens mij wel degelijk de eerste rit voor de 1621 in z'n nieuwe jas.
Ja, volgens mij ook. Stond eerder nog in gele jas op de Kijfhoek, en later ineens in de nieuwe kleurstelling. Vandaag (of gistermiddag) is hij daar in die kleurstellling pas verdwenen. Begint wel fleurig te worden zo op de Kijfhoek, soms staan alle 1600'den die in HTRS kleurstelling er zijn + de diesel 7100'den.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nice man, volgens mij wel degelijk de eerste rit voor de 1621 in z'n nieuwe jas.
320 km/u.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:59 schreef dan13lv het volgende:
hoe hard rijd ice op parijs - frankfurt ?
Interessant. Het ontwerp lijkt wel een beetje op de Space Shuttle, alhoewel ik niet weet of dat een goed teken is als die nu net met pensioen gaan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:58 schreef James1988 het volgende:
Overigens, over Alstom gesproken... deze maand staat in het International Rail Journal een artikel over de nieuwe treinen voor de Franse regio's, de Coradia Polyvalent.
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
De thumbs zijn klikbaar, of hier is een dieplink naar een zwaar zuigende reader in Flash.
Grappig ja, hier het filmpje, en sorry voor de herrie van de wind.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ook. Stond eerder nog in gele jas op de Kijfhoek, en later ineens in de nieuwe kleurstelling. Vandaag (of gistermiddag) is hij daar in die kleurstellling pas verdwenen. Begint wel fleurig te worden zo op de Kijfhoek, soms staan alle 1600'den die in HTRS kleurstelling er zijn + de diesel 7100'den.
Ja, dat zijn ze op de 1609 even vergeten inderdaad.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:38 schreef V2 het volgende:
Tof, goed gemazzeld inderdaad. Vind het een mooi kleurenschema, jammer van 't gele rechthoekje met het nummer aan de voorkant, als ze dat nou ff hadden meegestijld...
Die vraag is makkelijk te beantwoorden, want de 6702 rijdt nogquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heeft het nou uiteindelijk langer volgehouden? De dieseltractie of de naam ACTS?![]()
Waarom eigenlijk met twee pantograven omhoog als er maar drie lege wagens achter hangen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig ja, hier het filmpje, en sorry voor de herrie van de wind.
Force of habit?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:06 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk met twee pantograven omhoog als er maar drie lege wagens achter hangen?
Er komt een automaat in, als ik het me goed herinner. Sjieke poepquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:11 schreef James1988 het volgende:
Stom trouwens, Fyra (als in: het V250) krijgt niet eens een bar. Dat moet dan hét paradepaardje worden van de NS, dé hogesnelheidstrein die alle mobilliteitsproblemen op gaat lossen en waar mensen grof voor moeten bijbetalen.
En dan krijg je een student met een afgeragd karretje met koude koffie en kleffe Pringles.
Logisch, ook geen toilet. Je zit er immers toch maar max 20 minuten inquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:11 schreef James1988 het volgende:
Stom trouwens, Fyra (als in: het V250) krijgt niet eens een bar.
Misschien willen ze als Paradeprzewalski's wel treintjes gebruiken die een beetje fatsoenlijk zitten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Snap eigenlijk niet dat ze niet gewoon met SLT op de HSL gaan rijden. Die mogen ook 160.
Ja van die intenties blijkt wat door met V250 te gaan rijdenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:31 schreef Watertornado het volgende:
Misschien willen ze als Paradeprzewalski's wel treintjes gebruiken die een beetje fatsoenlijk zitten.
Protos kan ook 160quote:Die nieuwste VIRM's kunnen toch ook 160 en alles?
Ik heb werkelijk waar geen idee hoe de V250 zit.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja van die intenties blijkt wat door met V250 te gaan rijden![]()
Zijn het niet van binnen gewoon Prio rijtuigen dan?quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:11 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee hoe de V250 zit.
Ik weet het niet, maar die Prio rijtuigen zitten wel fijn vind ik. Fijner dan de SLT in ieder geval. Zeker op de "verhogingen" waar de motoren/draaistellen/whatever onder zitten heb je totaal geen beenruimte.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn het niet van binnen gewoon Prio rijtuigen dan?
De steek in de 2e klasse wordt 90 centimer, in de eerste 95, zo heeft Ansaldo vermeld op een factsheet. De steek is de ruimte tussen de voor of achterkant van de ene stoel tussen de andere stoel. In de oude Sprinter is dit, voorzover ik dit kan achterhalen, 83 centimer in de tweede klas. ICK had een steek van 85,2 centimer.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En een hoofdkussentje!
Ik ben het wel met James eens dat ze meer op SLeT stoelen dan op dubbeldekkerstoelen lijken eigenlijk. Hopelijk dus wel wat meer beenruimte...
Gewoon ICEs laten rijden totdat de ondertussen bestelde Velaro's af zijn geleverd.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 02:17 schreef James1988 het volgende:
Nee dat klopt, die discussie is al vaker voorbijgekomen. En hij blijft terugkomen.
Op OHIH is het nog leuker nu: daar stelt iemand voor om BeneluxVIRM (meer ruimte, bagageruimte, 3 kV-installaties, etc) bij te laten bouwen de IC Brussel over de oude (huidige) route mee in stand te houden voor naast de Fyra die misschien ooit nog eens gaat rijden.
As if.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:06 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk met twee pantografen omhoog als er maar drie lege wagens achter hangen?
Dat. En extra lomp is dat het met de locs met vermogenselektronica niet eens meer echt nodig is.quote:
Volgens mij is dat lastig te vinden. Ik kan het reisadvies alleen verklaren door werkzaamheden in Arnhem? Ik krijg een advies dat via Utrecht en Den Bosch loopt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:14 schreef JDude het volgende:
Kan ik ergens de spoorwerkzaamheden in april al inzien? Ik krijg op 2 april een wel heel vreemd reisadvies van Zutphen naar Breda, via Apeldoorn en Rotterdam.
Nou geloof ik niet dat er tussen La Louvière en Binche zo veel mensen in die trein zitten, dus afgezien van een enorme ravage was de loss of life waarschijnlijk wel beperkt gebleven.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 07:19 schreef greavy het volgende:
Belgie waarschijnlijk ontsnapt aan enorme treinramp
donderdag 10 maart 2011
Onze zuiderburen zijn eind januari waarschijnlijk ontsnapt aan een enorme treinbotsing. De botsing tussen twee treinen zou verhinderd zijn door een botsing met een auto, waarna de eerste trein stopte. De informatie komt van het tijdschrift Trends, die op hun beurt de informatie hebben van een betrouwbare bron bij het spoorbedrijf NMBS.
Het ongeluk gebeurde op de lijn La Louvière - Binche. Een trein zou met volle vaart door rood zijn gereden, wat in België technisch gezien mogelijk is. Vervolgens reed de trein tegen een auto aan op een overweg. Wonder boven wonder raakte de bestuurster van de auto enkel lichtgewond, de auto werd honderden meter weggeslingerd. De vrouw verliet vervolgens de auto, waarna die geraakt werd door de tegemoetkomende trein.
Als de trein de auto niet geraakt zou hebben, zou de trein frontaal op de tegenliggende trein zijn gereden. Dat had kunnen gebeuren, doordat een deel van die spoorlijn enkelspoor is.
http://www.treinreiziger.(...)rme_treinramp-143443
Lidmaatschapskaart moet deze maand nog komen begreep ik van iemand van het bestuur. Maarja, kan ook ineens een maand later zijn. Lidmaatschapskaart 2010 is gewoon geldig tot die tijd.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens wel de nieuwe OdR ontvangen gisteren, MET spuuglelijk bestickerde 1254. Maar nog steeds geen lidmaatschapskaart
Ze zijn ook een Shinkansen kwijt, las ik ergens.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:07 schreef Peter het volgende:
Treinverkeer Japan ligt stil door aardbeving, tsunami, stroomuitval.
Honderdduizenden Jappanners kunnen niet meer van werk naar huis komen omdat ook ander OV stil ligt en de snelwegen grotendeels zijn afgesloten.
Jup! En http://http:// gaat sowieso niet werken.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ohja, want jij kan wel op mijn facebook kijken
Treinverkeer daar is nu wel de minste zorgquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ze zijn ook een Shinkansen kwijt, las ik ergens.
De zwaarste aardbeving ooit gemeten in Japan (als ik het goed heb), overtrof de beving van 1923 in Tokio.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Treinverkeer daar is nu wel de minste zorg![]()
Echt heel erg
Jup. Op de MerwedeLingeLijn zijn ze dit aan het inbouwenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:00 schreef Ascendancy het volgende:
Ik wist niet dat de arriva tegenwoordig ook internet in de trein had.
Wel langzaam
Het werkt alquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jup. Op de MerwedeLingeLijn zijn ze dit aan het inbouwen
Minder zorg, maar zeker niet de minste. Bij hulpverlening is infrastructuur en transport van groot belang.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Treinverkeer daar is nu wel de minste zorg![]()
ze zijn in ieder geval niet in hun slaap verrastquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En vergeet niet dat de aardbeving tijdens kantooruren gebeurde, dus thuiskomen is voor miljoenen mensen nu een probleem.
"Kwijt"?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh, en er zaten vast een hoop mensen in die trein die kwijt is. Ook niet onbelangrijk.
Bron: http://www.bndestem.nl/ni(...)rdwenen-in-Japan.ecequote:Een complete passagierstrein is vrijdag spoorloos verdwenen toen de tsunami aan land kwam in het noordoosten van Japan. Dat meldde het Japanse persbureau Kyodo vrijdagavond laat (lokale tijd).
De trein had een onbekend aantal mensen aan boord en was onderweg van Sendai naar Ishinomaki toen die werd geraakt door een metershoge vloedgolf
Damn.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:58 schreef James1988 het volgende:
Jep, kwijt. Er is een trein volledig van de kaart verdwenen.
[..]
Bron: http://www.bndestem.nl/ni(...)rdwenen-in-Japan.ece
Jij neemt even aan dat dat ding structureel intact blijft? Lijkt me voorbarigquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:10 schreef dan13lv het volgende:
tsja lijkt me redelijk makkelijk terug te vinden? redelijk is dan vergeleken met een auto met bepaald kenteken ...
De beelden van die vloedgolf gezien? Da's net een gehaktmolen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:10 schreef dan13lv het volgende:
tsja lijkt me redelijk makkelijk terug te vinden? redelijk is dan vergeleken met een auto met bepaald kenteken ...
ik zag het, autootjes die werden weggesmeten alsof het steentjes warenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De beelden van die vloedgolf gezien? Da's net een gehaktmolen.
Welke dag komt er na 30 juni bij jou? Of nee wacht. Welke dag komt er VOOR 1 juli bij jou?quote:
Helemaal in de stijl van de makers, the mentally challengedquote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:52 schreef Duvel het volgende:
Die schaar op een afscheurrand is ook leuk.
Volgens mij was het sowieso een bende: de IC naar Rotterdam van 16:32u viel uit, de volgende IC was een VIRM-IV en dat paste niet. Gelukkig kan ik ook de trein naar Den Haag nemen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:03 schreef greavy het volgende:
Jeroen, Plaatje dood. Ow, kut. Waren nog 2 pagina's.
Vandaag was de HC van de IC Rotterdam-Leeuwarden (vertrek 14:35) overactief. Meneer mocht helemaal mee naar Leeuwarden. Heb 5(!!) keer controle gehad. Eerste net na vertrek Rotterdam, tweede na Gouda, derde na Utrecht, 4e na Amersfoort, 5e na Steenwijk
Aldus Jablan op OpeensHadIkHet.quote:Op verzoek van NS HiSpeed besteden wij even geen aandacht aan de HSL-Zuid op deze site. Een en ander houdt verband met ontwikkelingen die de webmasters wel kennen maar niet bekend mogen maken.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Jablan op OpeensHadIkHet.
What the fuck.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Verklaart misschien wel waarom ze zo met die dingen lopen te slepen de laatste tijd.quote:
Oh krijgen we dat gebelangrijkdoe weerquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Jablan op OpeensHadIkHet.
What the fuck.
Opgejaagd door de curatoren?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Verklaart misschien wel waarom ze zo met die dingen lopen te slepen de laatste tijd.
Nee, er zitten gewoon wederzijds wat ellebogen in wat aarzen, dat is allesquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:27 schreef V2 het volgende:
Hm, is OHIH officieel onderdeel van NS/NS HiSpeed ofzo, dat NS HiSpeed verzoeken kan indienen bij ze?
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, er zitten gewoon wederzijds wat ellebogen in wat aarzen, dat is alles
Daarom ook die 70 heipalen. En een betonnen ondergrond et cetera. Zie ook deze Bewonersbrief voor meer informatie.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
130-150 meter lijkt me vrij extreem voor een kraan
Mooi, kunnen ze treinen bij Siemens bestellenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Jablan op OpeensHadIkHet.
What the fuck.
Geil. Laten we de meest bizarre doemscenario's gaan bedenkenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:33 schreef ckikilwai het volgende:
Het lijkt mij nogal vroeg voor het ter zielen gaan van HSA, ik dacht dat Schultz pas voor de zomer een oplossing ging presenteren en het is nog niet eens lente!
Een faillissement wacht echt niet op een beter weertje hoorquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:33 schreef ckikilwai het volgende:
Het lijkt mij nogal vroeg voor het ter zielen gaan van HSA, ik dacht dat Schultz pas voor de zomer een oplossing ging presenteren en het is nog niet eens lente!
There, FYP.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:34 schreef Temlin het volgende:
[..]
Mooi, kunnen ze treinen bij Siemens Alstom bestellen
Omdat de overheid de inkomsten dan misloopt? Klopt, maar de overheid had voorzichtiger moeten zijn met het inboeken van die inkomsten tot er meer zekerheid over is.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:44 schreef Duvel het volgende:
Een faillissement van HSA kost vooral de belastingbetalers geld.
Een topic openen om opheldering te vragen mag helaas nietquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Jablan op OpeensHadIkHet.
What the fuck.
Vestzak broekzak.. een onderdeel van een bedrijf eigendom van de staat betaalt aan de staat..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dan inderdaad om geld wat de belastingbetaler toch al kwijt is, en waar vooralsnog niks voor geleverd wordt. Van de regen in de drup dus. Het is niet alsof de belastingbetaler heel veel te winnen heeft bij het coûte que coûte overeind houden van HSA
Belachelijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een topic openen om opheldering te vragen mag helaas niet
Een brief vol spelfouten.. nee dat komt betrouwbaar overquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Daarom ook die 70 heipalen. En een betonnen ondergrond et cetera. Zie ook deze Bewonersbrief voor meer informatie.
Dat zullen we nog weleens zienquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een topic openen om opheldering te vragen mag helaas niet
Ja, gebelangrijkdoe, dat zeg ik.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
Kom net wel een tweede bericht in het topic op OHIH tegen
Dit soort gedrag wakkert speculatie ook HEUL niet aan inderdaadquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:29 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk is de speculatie slecht voor HSA ofzo?
Bedenk dat het contract met Infraspeed gewoon doorloopt, dus de HSL kost gewoon elke maand geld. Als de exploitant failliet gaat, valt de inkomstenkant weg. En mag de staat dan 30 jaar geen inkomsten inboeken van de exploitant? Er is een aanbesteding geweest, HSA heeft gewonnen met een reusachtige aanbieding die bijna niet terug te verdienen is. Het was dit staatsbedrijf of een buitenlands staatsbedrijf, hoe dan ook geen echte marktpartij die zijn vingers er aan wilde branden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Omdat de overheid de inkomsten dan misloopt? Klopt, maar de overheid had voorzichtiger moeten zijn met het inboeken van die inkomsten tot er meer zekerheid over is.
Halen ze die Benelux-stuurstanden toch nog terug.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:36 schreef James1988 het volgende:
En nu gaat HSA alsnog bankroet en mag de overheid op zoek gaa naar een nieuwe exploitant. En niemand die zoveel wil bieden als HSA heeft geboden... Reken maar dat de Beneluxtrein blijft rijden als bijv. SNCF een nieuwe aanbesteding wint.
SPECULEER NIET ZOquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Halen ze die Benelux-stuurstanden toch nog terug.
Maar dit gaat echt mis zo, dit moeten we niet hebben... En als het wel mis gaat, kan het niet zonder gevolgen blijven.
Hier niet iigquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:49 schreef Igen het volgende:
Wat een triest gedoe. Op elke pagina staat een V250 in de banner, nog steeds, maar het is nu verboden om het over dat ding/bedrijf te hebben.
oei ik word echt heel bangquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
SPECULEER NIET ZOIK MOET JE WAARSCHUWEN, ER ZAL MODERATIE VOLGEN
Jablan is een hele lieve vader, btw een stuk knapper dan jijquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Die jablan is helemaal een Major League strontbokser trouwens. Bah. Maar goed.
Heb je je daarvoor helemaal geregistreerd?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:54 schreef Paula67 het volgende:
[..]
Jablan is een hele lieve vader, btw een stuk knapper dan jij
Dan kan ie nog wel een strontbokser zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:54 schreef Paula67 het volgende:
[..]
Jablan is een hele lieve vader, btw een stuk knapper dan jij
Zij die gaan sterven, twitteren niet hequote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:25 schreef Temlin het volgende:
Nog geen bericht van http://twitter.com/nshispeed gekregen?
Al ontslagenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zij die gaan sterven, twitteren niet he
Vanmiddag werd er al eentje op de Watergraafsmeer flink aan gort geknipt..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:48 schreef James1988 het volgende:
De Beneluxstuurstanden worden op zeer korte termijn gesloopt, de sloper (Beelen) is er al bezig met voorbereidingen.
Nee.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vanmiddag werd er al eentje op de Watergraafsmeer flink aan gort geknipt..
Voor foto's ging 't te snel, maar 't was niet leuk om te zien nee. Heel de zijkant lag gewoon openquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
ik wist niet dat er op de watergraafsmeer geknipt werd?![]()
foto's?
Nou het is duidelijk dat er dingen zwaar niet goed gaan. En de enige die in zo'n geval baat hebben bij niet-openheid zijn curatoren.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:36 schreef Peter het volgende:
DB neemt HiSpeed over? Of er zijn andere overnameplannen? ( dan is stilte ook belangrijk..)
Daarom is het ook een forum waar je weinig moet posten.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:31 schreef James1988 het volgende:
Oh grappig, het oorspronkelijke bericht van Jablan is aangepast. Het stukje met als strekking "wij weten lekker iets wat jullie niet mogen weten, nanananana" is eruit.
Gelukkig hebben we de quote nog
Serieus te nemen stilte ja. Gebazel van wat ballenkrabbertjes ligt normaal gesproken niemand wakker van hoorquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:36 schreef Peter het volgende:
DB neemt HiSpeed over? Of er zijn andere overnameplannen? ( dan is stilte ook belangrijk..)
Dat had ik al gelezen jah.. En als er ergens hardnekkige geruchten zijn en bronnen oid, dan is het een leuke roddel voor op de FP.. Zou niet de eerste keer zijn dat we landelijk nieuws maken op de FPquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou het is duidelijk dat er dingen zwaar niet goed gaan. En de enige die in zo'n geval baat hebben bij niet-openheid zijn curatoren.
Meer hoef ik dan ook niet te weten eigenlijk. Eigenlijk spreekt het hele verhaal wel voor zich, als je er eens over nadenkt. Zoals op een uiterst geheim discussieforum eigenlijk ook al bleek.
oh ja de FPquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat had ik al gelezen jah.. En als er ergens hardnekkige geruchten zijn en bronnen oid, dan is het een leuke roddel voor op de FP.. Zou niet de eerste keer zijn dat we landelijk nieuws maken op de FP
Met de curator in overleg over een doorstart nog voor het faillissement is uitgesproken?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee precies, ik zou de boel eerst op de fles laten gaan en DAN voor een prikkie alsnog toeslaanMaar die moffen zijn ook niet gek, die snappen dit ook wel
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Hehe, zo ken ik je weer.. de negatievo van het topicWelkom op FOK! sunshine..
Dan nog zal DB dat weigeren. Een doorstart houdt in dat de huidige concessie wordt voortgezet, een concessie waarvoor 168 miljoen per jaar betaald moet worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Met de curator in overleg over een doorstart nog voor het faillissement is uitgesproken?
Verkopen ze hun stroomnet aan Tennet, hebben ze geld om NS-onderdelen te kopenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
DB heb ook geen rooie rotcent om ze reet te krabbe
Ik word een beetje misselijk van dit soort redeneringen. Ik bedoel, had ze dan, met dezelfde argumenten, nooit gebouwd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:04 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast is de revisietermijn van deze Bs-rijtuigen verlopen waardoor ze eerst gereviseerd moeten worden, gemoderniseerd moeten worden, iets wat de moeite en geld niet waard is omdat het maar een heel kleine deelserie is. Het zijn maar 11 rijtuigen.
De rijtuigen hebben iets van 24 jaar hun nut bewezen, wat een zeer acceptabele leeftijd is voor een spoorwegrijtuig. Na 25 jaar volgt normaalgesproken een grote revisie (zie SGMm, ICMm, DDZ en straks VIRMm) maar die rijtuigen hebben nog een nuttig leven te gaan. Net zoals Plan T en Plan V dit had toen zij hun laatste grote revisie kregen: die hebben nog veel reizigers vervoerd (en het V doet dat nog steeds).quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik word een beetje misselijk van dit soort redeneringen. Ik bedoel, had ze dan, met dezelfde argumenten, nooit gebouwd.
Nou dat vraag ik me ernstig af. De hersenloosheid waarmee dus blijkbaar stuurstanden zijn aangeschaft die maar één kunstje konden, en die nu met al hun zitplaatsen staan stof te happen terwijl iedere ochtend mensen bij bosjes moeten staan in de 1e klas, geeft mij niet de indruk dat er welke vorm van beleid dan ook achter zou zittenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 02:42 schreef James1988 het volgende:
Rijtuigen die staan weg te roesten is kapitaalvernietiging, dat weet NS zelf ook.
Tsja, daar kan ik het niet meer dan eens mee zijn. Materieelplanning is ook niet de sterkste kant van NS, als je kijkt naar het ICK en ICL. Dat moest ineens komen toen de dienstregeling werd omgegooid (drgl 2007) en het vervangend materieel (VIRM-4) nog op zich liet wachten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 02:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat vraag ik me ernstig af. De hersenloosheid waarmee dus blijkbaar stuurstanden zijn aangeschaft die maar één kunstje konden, en die nu met al hun zitplaatsen staan stof te happen terwijl iedere ochtend mensen bij bosjes moeten staan in de 1e klas, geeft mij niet de indruk dat er welke vorm van beleid dan ook achter zou zitten
Sloeg die sticker niet op de Traxx-Fyra? Dat is de enige dienst waarin de ICRm Prio rijtuigen op de HSL rijden.quote:Ik kan me de stickers op de ramen van het net-gemoderniseerde ICRm Prio nog herinneren: "Ik hoor hier niet thuis, ik ga rijden op de hogesnelheidslijn!". Duidelijk een teken aan de wand dat men toen verwachtte op korte termijn de Beneluxtrein te kunnen vervangen door een Fyra.
Viel me ook al opquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:32 schreef ckikilwai het volgende:
[..]
BTW, ik zie dat het topic over HSL Zuid op OHIH nu helemaal verdwenen is.
Wees blij, nu rijden hier straks rijtuigen die het comfort van elke andere trein in dit land tot dat van een houten zwerversbankje degradeertquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:32 schreef ckikilwai het volgende:
En als er 10 BDs'ers aan de kant staan, waarom gebruiken ze die niet als rijtuigen voor de Benelux? Nu moeten er rijtuigen helemaal uit Oosterijk komen om het tekort op te vangen.
Van daar:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
(...) Eigenlijk spreekt het hele verhaal wel voor zich, als je er eens over nadenkt. Zoals op een uiterst geheim discussieforum eigenlijk ook al bleek.
Ai ai ai, ik hoop dat we hier ook wel officieel toestemming hebben dan, anders kan FOK! binnenkort een dagvaarding verwachten.quote:OHIH heeft officieel toestemming van NS om het als forum zijnde het over NS/ NS Hispeed te hebben. Dan verwacht je ook dat er nu censuur is als NS / NS Hispeed daar om vraagt.
Aldus Rick op OHIH. http://forum.opeenshadikh(...)59&hilit=HSL#p324059quote:Zoals jullie hier hier hebben kunnen lezen is op verzoek van NS Hispeed het topic over de HSL-Zuid voorlopig onzichtbaar voor gebruikers. Over de aard van dat verzoek gaan we het niet in dat topic en ook niet in dit topic hebben.
Heb jij wel toestemming van de kneuzenbende om over ze te praten?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:51 schreef Duvel het volgende:
Ze bewijzen wel een kneuzenbende te zijn met hun 'toestemming'...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Nou ineens is het HSL-topic bij hun weer open en hebben ze meteen ook alle sporen van geheimdoenerij uitgewist. Oftewel, nou moet het ineens weer lijken alsof er helemaal niks aan de hand is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:46 schreef TeringHenkie het volgende:
JONGENS WE HADDEN TOCH AFGESPROKEN ER NIET OVER TE HEBBEN MAAR DAT WEL IN KOEIENLETTERS TE POSTEN, MAAR JA WE ZIJN EEN BENDE AUTISTEN DUS WE GAAN ER VOORAL HEEL GEHEIMZINNIG OVER DOEN, EN DOEN WE ALSOF EEN WEBSITE TOESTEMMING NODIG HEEFT OVER EEN HOGESNELHEIDSLIJN TE POSTEN
ICK ? ICL ? drgl? DDZ? DDM-1? DD-AR? ICMm? ICRm? HSA? VIRM-4? WHUT ?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 02:58 schreef James1988 het volgende:
Er is een reden dat men de revisietermijnen (afgezien van eventuele verlengingen) heeft laten verlopen: de huidige Beneluxtrein had 4 jaar geleden al vervangen moeten zijn door stofzuigers over de HSL. Zoals we nu weten liep/loopt het allemaal anders (en is HSA op sterven na dood) maar dat was destijds nog niet bekend.
Ik kan me de stickers op de ramen van het net-gemoderniseerde ICRm Prio nog herinneren: "Ik hoor hier niet thuis, ik ga rijden op de hogesnelheidslijn!". Duidelijk een teken aan de wand dat men toen verwachtte op korte termijn de Beneluxtrein te kunnen vervangen door een Fyra.
Ga jij nog een gloednieuwe badkamer in je huis zetten als je weet dat je een half jaar later toch gaat verhuizen? Die badkamer kun je niet meenemen, want je hebt er niks aan in je volgende huis.
[..]
Tsja, daar kan ik het niet meer dan eens mee zijn. Materieelplanning is ook niet de sterkste kant van NS, als je kijkt naar het ICK en ICL. Dat moest ineens komen toen de dienstregeling werd omgegooid (drgl 2007) en het vervangend materieel (VIRM-4) nog op zich liet wachten.
Wat dat betreft is er wel wat verbetering op komst: na de revisie van DDZ (klaar tegen 2014 ofzo?) moet er een vloot comfortabel intercitymaterieel bij zijn dat ingezet kan worden op de drukste lijnen en aldaar overvol ICRm kan aflossen zodat dit op rustigere lijnen kan worden ingezet.
De DDZ-revisie is een grotere klus dan het reviseren van een tiental stuurstandrijtuigen, waardoor het opzetten van een lopende band (zie ICMm en DDZ) goedkoper is. In 6 weken tijd wordt een Koploper-drietje geheel gemoderniseerd, dat is een moordend tempo en dat is alleen kostenefficiënt als je het met grote getalen doet. Voor 10 rijtuigen zet je geen lopende band op, en stuk voor stuk is veel te duur.
Dat is ook de reden dat DDM-1 terzijde is gesteld (nu nog warme reserve, over een tijdje waarschijnlijk verkoop of sloop). DDM-1 wijkt teveel af van het DD-AR en zou daarom veel duurder zijn om op de baan te houden en te moderniseren. De accountants van NS zouden dit ook nooit goedkeuren.
DDM-1 is qua aantal bakken (75 bakken) een grotere serie dan dat paar stuurstandrijtuigen dat nu dus gesloopt wordt. Ik vind het moeilijk te geloven dat zo'n grote hoeveelheid bakken zonder pardon terzijde wordt gesteld (en dus niet gereviseerd wordt), maar ik zie dus wel in waarom ze 10 stuurstandrijtuigen helemaal niet aan beginnen.
Dankjewel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:57 schreef Igen het volgende:
Geen aansluitingen gemist? Mooi dan hoor, gefeliciteerd.
Ik dacht alleen dat je de overstap op de trein naar Parijs, helemaal aan het begin van je rit dus, een beetje krap had ingepland? Mooi dat dat goed is gegaan, want het was heel zuur geweest als nog voor je uit Nederland weg bent je plan in duigen had gelegen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:05 schreef Socios het volgende:
[..]
Dankjewel.
Had 1,5 uur in Parijs en driekwartier in Frankfurt. Ruim voldoende.
Ik zal ze binnenkort in de OP klussen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ICK ? ICL ? drgl? DDZ? DDM-1? DD-AR? ICMm? ICRm? HSA? VIRM-4? WHUT ?
ICK = InterCity Korte termijnquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:58 schreef Sounddragon het volgende:
ICK ? ICL ? drgl? DDZ? DDM-1? DD-AR? ICMm? ICRm? HSA? VIRM-4? WHUT ?
Ohw, dat klopt, ja. Op Schiphol had ik 23 minuten overstaptijd en op Amersfoort maar 2.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:06 schreef Igen het volgende:
Ik dacht alleen dat je de overstap op de trein naar Parijs, helemaal aan het begin van je rit dus, een beetje krap had ingepland?
Omdat zo'n mod bewust te lui is om even te googlen? Nee, natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:03 schreef Igen het volgende:
Moet dat echt telkens allemaal voluit geschreven worden?
(ja okee drgl misschien wel ja)
Beetje kort door de bocht dit. Ook voor andere newbies is het geheimtaal, daar kun je best rekening mee houden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat zo'n mod bewust te lui is om even te googlen? Nee, natuurlijk niet.
Beetje vroeg boeken:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef Ireyon het volgende:
Erg gave reis Socios. Mag ik heel brutaal vragen hoeveel je nou kwijt bent geweest voor zo'n ritje..
?
voluit hoeft niet, maar die afkortingen is echt abracadabra voor niet-trein-o-fielen; hou het gewoon leesbaar voor iedereen die hier niet in het topic 'woont', dat leest wel zo fijn.. , met al die afkortingen erin is het wmb Hocus Pocusquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:03 schreef Igen het volgende:
Moet dat echt telkens allemaal voluit geschreven worden?
(ja okee drgl misschien wel ja)
Thanks! dat stuk tekst wordt ineens begrijpelijkquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:09 schreef Socios het volgende:
[..]
ICK = InterCity Korte termijn
ICL = InterCity Lease
DRGL = Dienstregeling
DDZ = DubbelDekkersZones
DDM-1 = DubbelDeksMaterieel
DD-AR = DubbelsDeks AggloRegiomaterieel
ICMm = InterCityMaterieel gemoderniseerd
ICRm = InterCityRijtuigen gemoderniseerd
HSA = High Speed Alliance B.V.
V-IRM-4 = Verlengd InterRegioMaterieel
WHUT = ???? Die weet ik ook niet
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zal ze binnenkort in de OP klussen.
Lul niet zo dom, de achterliggende gedachte is hier al lang en breed besproken, dat jouw selektieve geheugen dat alweer kwijt is, is niet mijn probleem, tevens is het bullshit om te moeten googlen om een tekst te begrijpen.. voor afkorting geile fappers zijn andere sites; old cow ..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat zo'n mod bewust te lui is om even te googlen? Nee, natuurlijk niet.
Mee eens hoor. Veel verder dan dat lijstje moet het niet gaan ...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:32 schreef Igen het volgende:
Maar maakt het dan echt zo veel uit of je DD-AR of Dubbeldeks Aggloregiomaterieel schrijft? Als je het niet kent weet je in beide gevallen niet dat daar specifiek de treinen met groene stoeltjes mee bedoeld worden.
wat is dan in jezusnaam het nut van die toevoeging ? staat dat interessanter dan of zo ?? is de term dubbeldeks trein te leesbaar?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:32 schreef Igen het volgende:
Maar maakt het dan echt zo veel uit of je DD-AR of Dubbeldeks Aggloregiomaterieel schrijft? Als je het niet kent weet je in beide gevallen niet dat daar specifiek de treinen met groene stoeltjes mee bedoeld worden.
Waarom spreekt men over Mercedes of Lamborghini? Wat is er mis met de term auto?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wat is dan in jezusnaam het nut van die toevoeging ? staat dat interessanter dan of zo ?? is de term dubbeldeks trein te leesbaar?
Ik ging gisteren met InterCityMaterieel naar Schiphol Airport. Onderweg te Amersfoort zag ik nog wat Dubbeldeks Aggloregiomaterieel en gemoderniseerd StadsGewestelijk Materieel staan. Toen ging ik over de HogeSnelheidsLijn Zuid met Thalys via Rotterdam Centraal, Antwerpen Centraal en Bruxelles-Midi naar Paris Nord. Op Paris Est zag ik ook nog vrij veel Train Grand Vitesse. Vanaf daar vertrok ik over de Ligne à Grande Vitesse Est met InterCityExpress naar Frankfurt (am Main) Hauptbahnhof.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:32 schreef Igen het volgende:
Maar maakt het dan echt zo veel uit of je DD-AR of Dubbeldeks Aggloregiomaterieel schrijft?
Thaly's moet langer kunnenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik ging gisteren met InterCityMaterieel naar Schiphol Airport. Onderweg te Amersfoort zag ik nog wat Dubbeldeks Aggloregiomaterieel en gemoderniseerd StadsGewestelijk Materieel staan. Toen ging ik over de HogeSnelheidsLijn Zuid met Thalys via Rotterdam Centraal, Antwerpen Centraal en Bruxelles-Midi naar Paris Nord. Op Paris Est zag ik ook nog vrij veel Train Grand Vitesse. Vanaf daar vertrok ik met InterCityExpress naar Frankfurt (am Main) Hauptbahnhof.
Ja, en er staat ook nog frans en duits in, daar ben ik ook erg slecht inquote:
De normale sterveling hoeft 4 dingen te wetenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, en er staat ook nog frans en duits in, daar ben ik ook erg slecht in![]()
Het hoeft niet zo overdreven natuurlijk allemaal, maar hou het gewoon een beetje leesbaar voor normale stervelingen, da's alles wat we vragen..
In de post waar jij je beklag over doet, ging het juist om de verschillen tussen twee typen dubbeldekstreinen en de redenen daarvoor. Dan moet je dus wel die typen expliciet benoemen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wat is dan in jezusnaam het nut van die toevoeging ? staat dat interessanter dan of zo ?? is de term dubbeldeks trein te leesbaar?
Een daarvan was dat wrak waar al foto's van zijn, dacht ik, maar dan nog zijn er 3 treinen helemaal kwijt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:00 schreef dan13lv het volgende:
er missen nu 4 treinen in japan @ nieuws
quote:Husa Transportation 189 096
Na 2 dagen fohnen, punniken, plakken, plakken en nog eens plakken is 'ie dan eindelijk af: de 189 096 van Husa Transportation. De lok heeft haar zwart-groene jas ingeruild voor een wat exotischere variant, en dat mag gezien worden: eindelijk weer een 189 die helemaal bestickerd is. Op 11 maart 2011 is de lok net neergezet op spoor 349C vanaf het terrein van Nedtrain Waalhaven-Zuid.
Onzin. Als je op wiki trein in tikt kom je via via makkelijk bij al het in nederland rijdend matquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:59 schreef James1988 het volgende:
Ik stem voor een overzichtelijk tabelletje ergens op de wiki en een link vanuit de OP.
En wat een kneuzenbende, officieel toestemming.
Ik zat volgens mij vorige week nog op Discovery te kijken en toen was er een repo over de risico's van de hogesnelheidstreinen daar bij aardbevingen enzo.. en nu ditquote:
Een beetje toegankelijke posts zijn wel zo leuk voor lurkers die nog niet diep in het jargon zitten..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Onzin. Als je op wiki trein in tikt kom je via via makkelijk bij al het in nederland rijdend mat![]()
Het is gewoon gezeur. Die tekst had niet duidelijker geweest als alles voluit was geschreven. De enige manier om het duidelijk weer te geven is bij elke trein een plaatje, maar das natuurlijk belachelijk.
En om hier over, "nieuwste dubbeldekkers" en "oudere dubbeldekkers" te gaan hebben lijkt me al helemaal niet wenselijk.
Diep in het jargon is iets anders. Ik vraag jou toch ook geen verduidelijking over een auto? Simpelweg omdat dat onwerkbaar wordt. Wil je iets begrijpen mag er best wat voor gedaan worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Een beetje toegankelijke posts zijn wel zo leuk voor lurkers die nog niet diep in het jargon zitten..
Ik wil t ook niet weten maar de 14500 weet ik welquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:41 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, nummers van treinseries zeggen mij niets. Ik heb geen flauw idee wat de 14500 is en wil het niet weten ook, gelukkig wordt daar wel rekening mee gehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |