quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
En in Nederland. Heb het meegemaakt met een stoptrein te Houten, die een stukje terug reed. Al stond de trein toen nog met een klein stukje langs het perron, dat wel.
Ow, wie opent er een nieuwe? De volgende uit de reeks openen knop heb ik niet in de mobiele layout.
beter dat de mcn de noodrem gebruikt omdat ie te hard binnen komt kachelenquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dat terugrijden heb ik ook eens meegemaakt ja. Was meende ik Culemborg waar de mcn iets te laat remde.
Ik heb een keer een dieseltrein met een sleep goederenwagens geredenquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:48 schreef dan13lv het volgende:
als we nu gaan opscheppen: ik heb wel eens in een GTW gereden als mcn ( wel over rangeerterrein maar toch)
Leuk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:48 schreef dan13lv het volgende:
als we nu gaan opscheppen: ik heb wel eens in een GTW gereden als mcn ( wel over rangeerterrein maar toch)
ook in de werkplaats?quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leuk.
Ik was destijds in 2006 mee met de eerste rit van de GTW nadat deze officieel in Groningen gepresenteerd was.
Jup. Dat was een maandje eerder. Moet er zelfs nog wel foto's van hebbenquote:
Ik ook, alleen zonder goederenwagensquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb een keer een dieseltrein met een sleep goederenwagens gereden
Ga nog even wat dichterbij staan andersquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:01 schreef James1988 het volgende:
Kijk, een Cargobelg in Utrecht Centraal!
Die Traxx-locs maken mooi geluid <3
Ik stond er verder vanaf dan het lijkt, hield m'n telefoon een halve meter voor me ofzo. Sowieso achter de streep.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga nog even wat dichterbij staan anders
Thalys-variant van de ICE-Sprinter?quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:49 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
En wat reed in deze Sprinter? Een SLT (onee, gewoon een Thalys)
Ik kan het plaatje niet zien...quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:49 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
En wat reed in deze Sprinter? Een SLT (onee, gewoon een Thalys)
Ik heb wel eens een sein op groen gezet. En ook wel eens op rood. Zo.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb een keer een dieseltrein met een sleep goederenwagens gereden
Ik heb weleens 300 meter koper gejat, gewoon met een snoeischaarquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:24 schreef Duvel het volgende:
Ik heb weleens de bovenleiding uitgezet. En nu?
Daar heb ik mijn mensen voor.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:24 schreef Duvel het volgende:
Ik heb weleens de bovenleiding uitgezet. En nu?
Jij bent geloof ik de enige in het rijtje die zijn plasje legaal doet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn mensen voor.
Ik heb wel eens het treinverkeer stilgelegd.
Wat is dit trouwens voor een ver-pis-wedstrijd?
Laat het die gasten in Zwolle maar niet horen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn mensen voor.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat is dit trouwens voor een ver-pis-wedstrijd?
En er nog voor betaald krijgen ook.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij bent geloof ik de enige in het rijtje die zijn plasje legaal doet.
Duidelijk. Dan gaan we nog even door.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Weet ik het. We hebben gewoon even niks beters te melden denk ik
quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Duidelijk. Dan gaan we nog even door.
Ik had onlangs een machinist aan de lijn die met zijn werktrein naast het spoor stond. Stop/ontspoorblok over het hoofd gezien.
Oh vandaar dat kapsel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb weleens 300 meter koper gejat, gewoon met een snoeischaar
Het was een beetje een oeps-momentje, gok ik. Ben er nog uren mee zoet geweest.quote:
Hij deed niks. Vriend ziggy stuurde hem een spoor op wat buiten dienst had moeten zijn. Denk ikquote:
was dat te groningen?quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het was een beetje een oeps-momentje, gok ik. Ben er nog uren mee zoet geweest.
Slechte instructie voor de machinist, kan ook.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij deed niks. Vriend ziggy stuurde hem een spoor op wat buiten dienst had moeten zijn. Denk ik![]()
Want die dingen zijn behoorlijk onverlicht. Ook snachts, als er werktreinen rijden
Neen.quote:
Het spoor was gewoon in dienst en het was overdag.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij deed niks. Vriend ziggy stuurde hem een spoor op wat buiten dienst had moeten zijn. Denk ik![]()
Want die dingen zijn behoorlijk onverlicht. Ook snachts, als er werktreinen rijden
Riekje uit Waterhuizen?quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
Riek was net ook weer eens op tv met haar openluchtmuseum
Met een stuitklamp erop? Gaafquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het spoor was gewoon in dienst en het was overdag.
Deze zat niet in de beveiliging opgenomen blijkbaar?quote:
Jawel, het blok is gekoppeld aan een grendel. Ik geef het grendel, daarna kan het grendel ter plaatse genomen worden en het blok handmatig weggeklapt. Het eerste is wel gebeurd, de andere twee niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Deze zat niet in de beveiliging opgenomen blijkbaar?
Slordig... Heeft de kuilwielenbank weer wat te doen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Jawel, het blok is gekoppeld aan een grendel. Ik geef het grendel, daarna kan het grendel ter plaatse genomen worden en het blok handmatig weggeklapt. Het eerste is wel gebeurd, de andere twee niet.
Hebben jullie niet een soort van walkie talkie of zo?quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Jawel, het blok is gekoppeld aan een grendel. Ik geef het grendel, daarna kan het grendel ter plaatse genomen worden en het blok handmatig weggeklapt. Het eerste is wel gebeurd, de andere twee niet.
http://www.bloomberg.com/(...)-channel-tunnel.htmlquote:The French government said it won’t bar Siemens AG (SIE) trains from the Channel Tunnel if Europe’s rail- safety agency backs their introduction, a shift that should clear the way for Deutsche Bahn AG to begin services to London.
France will respect the European Railway Agency’s advice on operations planned by the German state railway using a variant of Siemens’s InterCityExpress train, said a government official who declined to be identified, citing official policy.
wat een zwetsverhaal zeg. Conducteurs krijgen toch een opleiding?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Conducteurs bang om vertraging om te roepen
Mijn ervaring is dat bij Arriva iig op Leeuwarden - Groningen de vertragingen vrijwel altijd netjes omgeroepen worden, met een reden er bij.
Zou er achter de schermen iemand wat druk op die Fransozen hebben gezet?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee moet je nou eens kijken
[..]
http://www.bloomberg.com/(...)-channel-tunnel.html
Kadaffi denk ikquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou er achter de schermen iemand wat druk op die Fransozen hebben gezet?
ICE naar Parijs? Of gaat het in Duitsland al ergens sneller dan 300?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:19 schreef Socios het volgende:
Morgen reizen over het traject waar ICE het allersnelst rijdt.
Inderdaad, van Paris Est naar Frankfurt (Main) Hbf.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:19 schreef ReisT het volgende:
ICE naar Parijs? Of gaat het in Duitsland al ergens sneller dan 300?
Maar de praktijk is, vooral bij stoptreinen, naar mijn ervaring anders.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wat een zwetsverhaal zeg. Conducteurs krijgen toch een opleiding?:
Nice man, volgens mij wel degelijk de eerste rit voor de 1621 in z'n nieuwe jas.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:23 schreef Duvel het volgende:
Eindelijk nut van het meeslepen van een fototoestel elke dag.
[ afbeelding ]
Nou ja, ok, niet zo heel vers, maar hij ziet er in elk geval schoon uit.
Oh ja? Lollig!quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nice man, volgens mij wel degelijk de eerste rit voor de 1621 in z'n nieuwe jas.
Ja, volgens mij ook. Stond eerder nog in gele jas op de Kijfhoek, en later ineens in de nieuwe kleurstelling. Vandaag (of gistermiddag) is hij daar in die kleurstellling pas verdwenen. Begint wel fleurig te worden zo op de Kijfhoek, soms staan alle 1600'den die in HTRS kleurstelling er zijn + de diesel 7100'den.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nice man, volgens mij wel degelijk de eerste rit voor de 1621 in z'n nieuwe jas.
320 km/u.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:59 schreef dan13lv het volgende:
hoe hard rijd ice op parijs - frankfurt ?
Interessant. Het ontwerp lijkt wel een beetje op de Space Shuttle, alhoewel ik niet weet of dat een goed teken is als die nu net met pensioen gaan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:58 schreef James1988 het volgende:
Overigens, over Alstom gesproken... deze maand staat in het International Rail Journal een artikel over de nieuwe treinen voor de Franse regio's, de Coradia Polyvalent.
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
De thumbs zijn klikbaar, of hier is een dieplink naar een zwaar zuigende reader in Flash.
Grappig ja, hier het filmpje, en sorry voor de herrie van de wind.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ook. Stond eerder nog in gele jas op de Kijfhoek, en later ineens in de nieuwe kleurstelling. Vandaag (of gistermiddag) is hij daar in die kleurstellling pas verdwenen. Begint wel fleurig te worden zo op de Kijfhoek, soms staan alle 1600'den die in HTRS kleurstelling er zijn + de diesel 7100'den.
Ja, dat zijn ze op de 1609 even vergeten inderdaad.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:38 schreef V2 het volgende:
Tof, goed gemazzeld inderdaad. Vind het een mooi kleurenschema, jammer van 't gele rechthoekje met het nummer aan de voorkant, als ze dat nou ff hadden meegestijld...
Die vraag is makkelijk te beantwoorden, want de 6702 rijdt nogquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heeft het nou uiteindelijk langer volgehouden? De dieseltractie of de naam ACTS?![]()
Waarom eigenlijk met twee pantograven omhoog als er maar drie lege wagens achter hangen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig ja, hier het filmpje, en sorry voor de herrie van de wind.
Force of habit?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:06 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk met twee pantograven omhoog als er maar drie lege wagens achter hangen?
Er komt een automaat in, als ik het me goed herinner. Sjieke poepquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:11 schreef James1988 het volgende:
Stom trouwens, Fyra (als in: het V250) krijgt niet eens een bar. Dat moet dan hét paradepaardje worden van de NS, dé hogesnelheidstrein die alle mobilliteitsproblemen op gaat lossen en waar mensen grof voor moeten bijbetalen.
En dan krijg je een student met een afgeragd karretje met koude koffie en kleffe Pringles.
Logisch, ook geen toilet. Je zit er immers toch maar max 20 minuten inquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:11 schreef James1988 het volgende:
Stom trouwens, Fyra (als in: het V250) krijgt niet eens een bar.
Misschien willen ze als Paradeprzewalski's wel treintjes gebruiken die een beetje fatsoenlijk zitten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Snap eigenlijk niet dat ze niet gewoon met SLT op de HSL gaan rijden. Die mogen ook 160.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |