quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
En in Nederland. Heb het meegemaakt met een stoptrein te Houten, die een stukje terug reed. Al stond de trein toen nog met een klein stukje langs het perron, dat wel.
Ow, wie opent er een nieuwe? De volgende uit de reeks openen knop heb ik niet in de mobiele layout.
beter dat de mcn de noodrem gebruikt omdat ie te hard binnen komt kachelenquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dat terugrijden heb ik ook eens meegemaakt ja. Was meende ik Culemborg waar de mcn iets te laat remde.
Ik heb een keer een dieseltrein met een sleep goederenwagens geredenquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:48 schreef dan13lv het volgende:
als we nu gaan opscheppen: ik heb wel eens in een GTW gereden als mcn ( wel over rangeerterrein maar toch)
Leuk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:48 schreef dan13lv het volgende:
als we nu gaan opscheppen: ik heb wel eens in een GTW gereden als mcn ( wel over rangeerterrein maar toch)
ook in de werkplaats?quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leuk.
Ik was destijds in 2006 mee met de eerste rit van de GTW nadat deze officieel in Groningen gepresenteerd was.
Jup. Dat was een maandje eerder. Moet er zelfs nog wel foto's van hebbenquote:
Ik ook, alleen zonder goederenwagensquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb een keer een dieseltrein met een sleep goederenwagens gereden
Ga nog even wat dichterbij staan andersquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:01 schreef James1988 het volgende:
Kijk, een Cargobelg in Utrecht Centraal!
Die Traxx-locs maken mooi geluid <3
Ik stond er verder vanaf dan het lijkt, hield m'n telefoon een halve meter voor me ofzo. Sowieso achter de streep.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga nog even wat dichterbij staan anders
Thalys-variant van de ICE-Sprinter?quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:49 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
En wat reed in deze Sprinter? Een SLT (onee, gewoon een Thalys)
Ik kan het plaatje niet zien...quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:49 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
En wat reed in deze Sprinter? Een SLT (onee, gewoon een Thalys)
Ik heb wel eens een sein op groen gezet. En ook wel eens op rood. Zo.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb een keer een dieseltrein met een sleep goederenwagens gereden
Ik heb weleens 300 meter koper gejat, gewoon met een snoeischaarquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:24 schreef Duvel het volgende:
Ik heb weleens de bovenleiding uitgezet. En nu?
Daar heb ik mijn mensen voor.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:24 schreef Duvel het volgende:
Ik heb weleens de bovenleiding uitgezet. En nu?
Jij bent geloof ik de enige in het rijtje die zijn plasje legaal doet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn mensen voor.
Ik heb wel eens het treinverkeer stilgelegd.
Wat is dit trouwens voor een ver-pis-wedstrijd?
Laat het die gasten in Zwolle maar niet horen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn mensen voor.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat is dit trouwens voor een ver-pis-wedstrijd?
En er nog voor betaald krijgen ook.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij bent geloof ik de enige in het rijtje die zijn plasje legaal doet.
Duidelijk. Dan gaan we nog even door.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Weet ik het. We hebben gewoon even niks beters te melden denk ik
quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Duidelijk. Dan gaan we nog even door.
Ik had onlangs een machinist aan de lijn die met zijn werktrein naast het spoor stond. Stop/ontspoorblok over het hoofd gezien.
Oh vandaar dat kapsel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb weleens 300 meter koper gejat, gewoon met een snoeischaar
Het was een beetje een oeps-momentje, gok ik. Ben er nog uren mee zoet geweest.quote:
Hij deed niks. Vriend ziggy stuurde hem een spoor op wat buiten dienst had moeten zijn. Denk ikquote:
was dat te groningen?quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het was een beetje een oeps-momentje, gok ik. Ben er nog uren mee zoet geweest.
Slechte instructie voor de machinist, kan ook.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij deed niks. Vriend ziggy stuurde hem een spoor op wat buiten dienst had moeten zijn. Denk ik![]()
Want die dingen zijn behoorlijk onverlicht. Ook snachts, als er werktreinen rijden
Neen.quote:
Het spoor was gewoon in dienst en het was overdag.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij deed niks. Vriend ziggy stuurde hem een spoor op wat buiten dienst had moeten zijn. Denk ik![]()
Want die dingen zijn behoorlijk onverlicht. Ook snachts, als er werktreinen rijden
Riekje uit Waterhuizen?quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
Riek was net ook weer eens op tv met haar openluchtmuseum
Met een stuitklamp erop? Gaafquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het spoor was gewoon in dienst en het was overdag.
Deze zat niet in de beveiliging opgenomen blijkbaar?quote:
Jawel, het blok is gekoppeld aan een grendel. Ik geef het grendel, daarna kan het grendel ter plaatse genomen worden en het blok handmatig weggeklapt. Het eerste is wel gebeurd, de andere twee niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Deze zat niet in de beveiliging opgenomen blijkbaar?
Slordig... Heeft de kuilwielenbank weer wat te doen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Jawel, het blok is gekoppeld aan een grendel. Ik geef het grendel, daarna kan het grendel ter plaatse genomen worden en het blok handmatig weggeklapt. Het eerste is wel gebeurd, de andere twee niet.
Hebben jullie niet een soort van walkie talkie of zo?quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Jawel, het blok is gekoppeld aan een grendel. Ik geef het grendel, daarna kan het grendel ter plaatse genomen worden en het blok handmatig weggeklapt. Het eerste is wel gebeurd, de andere twee niet.
http://www.bloomberg.com/(...)-channel-tunnel.htmlquote:The French government said it won’t bar Siemens AG (SIE) trains from the Channel Tunnel if Europe’s rail- safety agency backs their introduction, a shift that should clear the way for Deutsche Bahn AG to begin services to London.
France will respect the European Railway Agency’s advice on operations planned by the German state railway using a variant of Siemens’s InterCityExpress train, said a government official who declined to be identified, citing official policy.
wat een zwetsverhaal zeg. Conducteurs krijgen toch een opleiding?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Conducteurs bang om vertraging om te roepen
Mijn ervaring is dat bij Arriva iig op Leeuwarden - Groningen de vertragingen vrijwel altijd netjes omgeroepen worden, met een reden er bij.
Zou er achter de schermen iemand wat druk op die Fransozen hebben gezet?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee moet je nou eens kijken
[..]
http://www.bloomberg.com/(...)-channel-tunnel.html
Kadaffi denk ikquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou er achter de schermen iemand wat druk op die Fransozen hebben gezet?
ICE naar Parijs? Of gaat het in Duitsland al ergens sneller dan 300?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:19 schreef Socios het volgende:
Morgen reizen over het traject waar ICE het allersnelst rijdt.
Inderdaad, van Paris Est naar Frankfurt (Main) Hbf.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:19 schreef ReisT het volgende:
ICE naar Parijs? Of gaat het in Duitsland al ergens sneller dan 300?
Maar de praktijk is, vooral bij stoptreinen, naar mijn ervaring anders.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wat een zwetsverhaal zeg. Conducteurs krijgen toch een opleiding?:
Nice man, volgens mij wel degelijk de eerste rit voor de 1621 in z'n nieuwe jas.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:23 schreef Duvel het volgende:
Eindelijk nut van het meeslepen van een fototoestel elke dag.
[ afbeelding ]
Nou ja, ok, niet zo heel vers, maar hij ziet er in elk geval schoon uit.
Oh ja? Lollig!quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nice man, volgens mij wel degelijk de eerste rit voor de 1621 in z'n nieuwe jas.
Ja, volgens mij ook. Stond eerder nog in gele jas op de Kijfhoek, en later ineens in de nieuwe kleurstelling. Vandaag (of gistermiddag) is hij daar in die kleurstellling pas verdwenen. Begint wel fleurig te worden zo op de Kijfhoek, soms staan alle 1600'den die in HTRS kleurstelling er zijn + de diesel 7100'den.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nice man, volgens mij wel degelijk de eerste rit voor de 1621 in z'n nieuwe jas.
320 km/u.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:59 schreef dan13lv het volgende:
hoe hard rijd ice op parijs - frankfurt ?
Interessant. Het ontwerp lijkt wel een beetje op de Space Shuttle, alhoewel ik niet weet of dat een goed teken is als die nu net met pensioen gaan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:58 schreef James1988 het volgende:
Overigens, over Alstom gesproken... deze maand staat in het International Rail Journal een artikel over de nieuwe treinen voor de Franse regio's, de Coradia Polyvalent.
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
De thumbs zijn klikbaar, of hier is een dieplink naar een zwaar zuigende reader in Flash.
Grappig ja, hier het filmpje, en sorry voor de herrie van de wind.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ook. Stond eerder nog in gele jas op de Kijfhoek, en later ineens in de nieuwe kleurstelling. Vandaag (of gistermiddag) is hij daar in die kleurstellling pas verdwenen. Begint wel fleurig te worden zo op de Kijfhoek, soms staan alle 1600'den die in HTRS kleurstelling er zijn + de diesel 7100'den.
Ja, dat zijn ze op de 1609 even vergeten inderdaad.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:38 schreef V2 het volgende:
Tof, goed gemazzeld inderdaad. Vind het een mooi kleurenschema, jammer van 't gele rechthoekje met het nummer aan de voorkant, als ze dat nou ff hadden meegestijld...
Die vraag is makkelijk te beantwoorden, want de 6702 rijdt nogquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heeft het nou uiteindelijk langer volgehouden? De dieseltractie of de naam ACTS?![]()
Waarom eigenlijk met twee pantograven omhoog als er maar drie lege wagens achter hangen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig ja, hier het filmpje, en sorry voor de herrie van de wind.
Force of habit?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:06 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk met twee pantograven omhoog als er maar drie lege wagens achter hangen?
Er komt een automaat in, als ik het me goed herinner. Sjieke poepquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:11 schreef James1988 het volgende:
Stom trouwens, Fyra (als in: het V250) krijgt niet eens een bar. Dat moet dan hét paradepaardje worden van de NS, dé hogesnelheidstrein die alle mobilliteitsproblemen op gaat lossen en waar mensen grof voor moeten bijbetalen.
En dan krijg je een student met een afgeragd karretje met koude koffie en kleffe Pringles.
Logisch, ook geen toilet. Je zit er immers toch maar max 20 minuten inquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:11 schreef James1988 het volgende:
Stom trouwens, Fyra (als in: het V250) krijgt niet eens een bar.
Misschien willen ze als Paradeprzewalski's wel treintjes gebruiken die een beetje fatsoenlijk zitten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Snap eigenlijk niet dat ze niet gewoon met SLT op de HSL gaan rijden. Die mogen ook 160.
Ja van die intenties blijkt wat door met V250 te gaan rijdenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:31 schreef Watertornado het volgende:
Misschien willen ze als Paradeprzewalski's wel treintjes gebruiken die een beetje fatsoenlijk zitten.
Protos kan ook 160quote:Die nieuwste VIRM's kunnen toch ook 160 en alles?
Ik heb werkelijk waar geen idee hoe de V250 zit.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja van die intenties blijkt wat door met V250 te gaan rijden![]()
Zijn het niet van binnen gewoon Prio rijtuigen dan?quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:11 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee hoe de V250 zit.
Ik weet het niet, maar die Prio rijtuigen zitten wel fijn vind ik. Fijner dan de SLT in ieder geval. Zeker op de "verhogingen" waar de motoren/draaistellen/whatever onder zitten heb je totaal geen beenruimte.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn het niet van binnen gewoon Prio rijtuigen dan?
De steek in de 2e klasse wordt 90 centimer, in de eerste 95, zo heeft Ansaldo vermeld op een factsheet. De steek is de ruimte tussen de voor of achterkant van de ene stoel tussen de andere stoel. In de oude Sprinter is dit, voorzover ik dit kan achterhalen, 83 centimer in de tweede klas. ICK had een steek van 85,2 centimer.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En een hoofdkussentje!
Ik ben het wel met James eens dat ze meer op SLeT stoelen dan op dubbeldekkerstoelen lijken eigenlijk. Hopelijk dus wel wat meer beenruimte...
Gewoon ICEs laten rijden totdat de ondertussen bestelde Velaro's af zijn geleverd.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 02:17 schreef James1988 het volgende:
Nee dat klopt, die discussie is al vaker voorbijgekomen. En hij blijft terugkomen.
Op OHIH is het nog leuker nu: daar stelt iemand voor om BeneluxVIRM (meer ruimte, bagageruimte, 3 kV-installaties, etc) bij te laten bouwen de IC Brussel over de oude (huidige) route mee in stand te houden voor naast de Fyra die misschien ooit nog eens gaat rijden.
As if.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:06 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk met twee pantografen omhoog als er maar drie lege wagens achter hangen?
Dat. En extra lomp is dat het met de locs met vermogenselektronica niet eens meer echt nodig is.quote:
Volgens mij is dat lastig te vinden. Ik kan het reisadvies alleen verklaren door werkzaamheden in Arnhem? Ik krijg een advies dat via Utrecht en Den Bosch loopt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:14 schreef JDude het volgende:
Kan ik ergens de spoorwerkzaamheden in april al inzien? Ik krijg op 2 april een wel heel vreemd reisadvies van Zutphen naar Breda, via Apeldoorn en Rotterdam.
Nou geloof ik niet dat er tussen La Louvière en Binche zo veel mensen in die trein zitten, dus afgezien van een enorme ravage was de loss of life waarschijnlijk wel beperkt gebleven.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 07:19 schreef greavy het volgende:
Belgie waarschijnlijk ontsnapt aan enorme treinramp
donderdag 10 maart 2011
Onze zuiderburen zijn eind januari waarschijnlijk ontsnapt aan een enorme treinbotsing. De botsing tussen twee treinen zou verhinderd zijn door een botsing met een auto, waarna de eerste trein stopte. De informatie komt van het tijdschrift Trends, die op hun beurt de informatie hebben van een betrouwbare bron bij het spoorbedrijf NMBS.
Het ongeluk gebeurde op de lijn La Louvière - Binche. Een trein zou met volle vaart door rood zijn gereden, wat in België technisch gezien mogelijk is. Vervolgens reed de trein tegen een auto aan op een overweg. Wonder boven wonder raakte de bestuurster van de auto enkel lichtgewond, de auto werd honderden meter weggeslingerd. De vrouw verliet vervolgens de auto, waarna die geraakt werd door de tegemoetkomende trein.
Als de trein de auto niet geraakt zou hebben, zou de trein frontaal op de tegenliggende trein zijn gereden. Dat had kunnen gebeuren, doordat een deel van die spoorlijn enkelspoor is.
http://www.treinreiziger.(...)rme_treinramp-143443
Lidmaatschapskaart moet deze maand nog komen begreep ik van iemand van het bestuur. Maarja, kan ook ineens een maand later zijn. Lidmaatschapskaart 2010 is gewoon geldig tot die tijd.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens wel de nieuwe OdR ontvangen gisteren, MET spuuglelijk bestickerde 1254. Maar nog steeds geen lidmaatschapskaart
Ze zijn ook een Shinkansen kwijt, las ik ergens.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:07 schreef Peter het volgende:
Treinverkeer Japan ligt stil door aardbeving, tsunami, stroomuitval.
Honderdduizenden Jappanners kunnen niet meer van werk naar huis komen omdat ook ander OV stil ligt en de snelwegen grotendeels zijn afgesloten.
Jup! En http://http:// gaat sowieso niet werken.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ohja, want jij kan wel op mijn facebook kijken
Treinverkeer daar is nu wel de minste zorgquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ze zijn ook een Shinkansen kwijt, las ik ergens.
De zwaarste aardbeving ooit gemeten in Japan (als ik het goed heb), overtrof de beving van 1923 in Tokio.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Treinverkeer daar is nu wel de minste zorg![]()
Echt heel erg
Jup. Op de MerwedeLingeLijn zijn ze dit aan het inbouwenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:00 schreef Ascendancy het volgende:
Ik wist niet dat de arriva tegenwoordig ook internet in de trein had.
Wel langzaam
Het werkt alquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jup. Op de MerwedeLingeLijn zijn ze dit aan het inbouwen
Minder zorg, maar zeker niet de minste. Bij hulpverlening is infrastructuur en transport van groot belang.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Treinverkeer daar is nu wel de minste zorg![]()
ze zijn in ieder geval niet in hun slaap verrastquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En vergeet niet dat de aardbeving tijdens kantooruren gebeurde, dus thuiskomen is voor miljoenen mensen nu een probleem.
"Kwijt"?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh, en er zaten vast een hoop mensen in die trein die kwijt is. Ook niet onbelangrijk.
Bron: http://www.bndestem.nl/ni(...)rdwenen-in-Japan.ecequote:Een complete passagierstrein is vrijdag spoorloos verdwenen toen de tsunami aan land kwam in het noordoosten van Japan. Dat meldde het Japanse persbureau Kyodo vrijdagavond laat (lokale tijd).
De trein had een onbekend aantal mensen aan boord en was onderweg van Sendai naar Ishinomaki toen die werd geraakt door een metershoge vloedgolf
Damn.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:58 schreef James1988 het volgende:
Jep, kwijt. Er is een trein volledig van de kaart verdwenen.
[..]
Bron: http://www.bndestem.nl/ni(...)rdwenen-in-Japan.ece
Jij neemt even aan dat dat ding structureel intact blijft? Lijkt me voorbarigquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:10 schreef dan13lv het volgende:
tsja lijkt me redelijk makkelijk terug te vinden? redelijk is dan vergeleken met een auto met bepaald kenteken ...
De beelden van die vloedgolf gezien? Da's net een gehaktmolen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:10 schreef dan13lv het volgende:
tsja lijkt me redelijk makkelijk terug te vinden? redelijk is dan vergeleken met een auto met bepaald kenteken ...
ik zag het, autootjes die werden weggesmeten alsof het steentjes warenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De beelden van die vloedgolf gezien? Da's net een gehaktmolen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |