Nee, ik was een boterham aan het smeren.quote:Op zondag 6 maart 2011 10:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zat je nu daadwerkelijk op die laatste post te wachten om dit topic te openen.
Leugensquote:Op zondag 6 maart 2011 10:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, ik was een boterham aan het smeren.
Als je boterham op is ga je de OP dan bijwerken?quote:Op zondag 6 maart 2011 10:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, ik was een boterham aan het smeren.
quote:
Je kan me nog meer vertellen met je bewondering voor de SAS.quote:'Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth' - Albert Einstein
Moet het vorige deel er in? Niet te veel hoor, ik ben net wakker.quote:Op zondag 6 maart 2011 10:32 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Als je boterham op is ga je de OP dan bijwerken?
Grappig om te zien dat je alleen de laatste zin uit mijn argumentatie quote. Juist hetgeen om aan te geven dat inhoudelijke context waarin jij aangeeft dat deze mensen zich in de ''handen'' van de rebellen bevinden op het moment dat zij de missie aan het uitvoeren waren, onjuist en taaltechnisch incorrect is. Je verwart daarnaast dat gedeelte met protocollen. Als je daadwerkelijk de betekenis van een protocol wist, dan had je kunnen weten dat hiermee voorschriften of een stelsel van afspraken bedoelt wordt. Die juist bij zulke eenheden tot den treurigste toe getraind wordt.quote:Op zondag 6 maart 2011 10:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het verschil tussen een kop koffie krijgen, of in een cel gezet worden bij aankomst, is in dit soort situaties niet erg groot, en heeft verder niets te maken met de protocollen van de SAS. Het is geen gevechtsmissie, ze begeleidden een diplomaat.
Dat niet-gevechtsmissies risico's hebben zagen we ook aan het beschieten van de Hercules van de week.
Stompzinnige, quotes op het internet gaan afstruinen van geleerden en dit vervolgens in een context plaatsen die totaal misplaatst is, laat jouw stompzinnigheid daadwerkelijk zien. Maar dit geen was al eerder bevestigd door anderen. Daarnaast spreek je hier over het feit dat ik bewondering zou hebben voor de SAS terwijl dit nergens aangegeven wordt.quote:Op zondag 6 maart 2011 10:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Je kan me nog meer vertellen met je bewondering voor de SAS.
Zullen we in een apart topic ruzie maken?quote:
Er is geen sprake van een ruzie, ik corrigeer je alleen op je onnozelheid.quote:Op zondag 6 maart 2011 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zullen we in een apart topic ruzie maken?
Pijnlijk, maar moeilijk te voorkomenquote:Op zondag 6 maart 2011 10:42 schreef MangoTree het volgende:
Evacus uit Libi verdronken bij Kreta
zondag 6 maart 2011 - 10:30
ATHENE (ANP) - Zeker drie Bengalen uit Libi zijn zondagochtend voor de kust van het Griekse eiland Kreta verdronken, toen ze met tientallen anderen van een veerboot sprongen op het moment dat deze de haven van het noordelijk gelegen plaatsje Souda binnenvoer. Meerdere mensen worden nog vermist. De Griekse autoriteiten hebben een reddingsactie op touw gezet.
Volgens Griekse media had een Griekse veerboot 1300 Bengalen in Libi opgehaald wegens de gewelddadige onlusten daar. De gastarbeiders zouden hebben geweten dat ze niet in Griekenland mochten blijven en onmiddellijk zouden worden uitgezet naar Bangladesh. Tussen de dertig en 46 mensen sprongen van boord om naar het strand te zwemmen en naar aangenomen wordt om in de illegaliteit te verdwijnen.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook geen vertrouwen heb en zie dat deze persoon gaat opstappen zonder militaire interventie. Ik zie dan ook niet in hoe de rebellen hem zouden moeten verdrijven. Aangezien het leger van de rebellen voornamelijk uit burgers bestaat die nog nooit een wapen hiervoor in hun handen hebben gehad. En ook niet getraind hiervoor zijn.quote:
Libi kent de dienstplicht, veel van de mannen in de oppositie hebben in dienst gezeten. Verder worden de rebellen getraind door overgelopen soldaten.quote:Op zondag 6 maart 2011 10:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook geen vertrouwen zie dat deze persoon gaat opstappen zonder militaire interventie. Ik zie dan ook niet in hoe de rebellen hem zouden moeten verdrijven. Aangezien het voornamelijk uit burgers bestaat die nog nooit een wapen hiervoor in hun handen hebben gehad. En ook niet getraind hiervoor zijn.
Ik was in de veronderstelling dat er geen dienstplicht gold. Maar over de professionaliteit van de rebellen had ik in een item van de NOS mijn vraagtekens over, net zo min dat de verslaggever dat ook in dezelfde bewoordingen te kennen had gegeven. Wat overigens een feit is is hetgeen dat de rebellen over veel minder wapens, voertuigen beschikt dan het leger. Daarnaast heeft Khadaffi de luchtmacht nog aan zijn zijde. Die er niet van schroomt om de aanval in te zetten tegen hun eigen burgers. Als de situatie zo blijft als het nu is, dan zie ik de kans tot een geslaagde resolutie somber in.quote:Op zondag 6 maart 2011 10:47 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Libi kent de dienstplicht, veel van de mannen in de oppositie hebben in dienst gezeten. Verder worden de rebellen getraind door overgelopen soldaten.
Het zal niet makkelijk zijn om Tripoli te veroveren. Maar volgens mij is dat bijna het enige dat Ghaddafi nog over heeft. Sirt horen we berichten over problemen onderling? Voorbij Sirt is Misrata, dat ook al/nog in handen lijkt van de rebellen.quote:Op zondag 6 maart 2011 11:04 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik lees hier dat er steeds minder mensen in geloven dat de rebellen nog kunnen winnen en dat de pro's steeds meer de overhand krijgen.. Ben het hier toch niet helemaal mee eens.
Staatstv beweert met regelmaat dat een aantal steden is teruggenomen door de pro-Ghadaffi's. Nieuwsberichten en twitterberichten blijven dit tegenspreken. Je kan dus ook stellen dat ondanks dat Ghadaffi meer (professionele) mensen heeft en meer materiaal tot zijn beschikking, dat Ghadaffi nog vrij weinig succes heeft.
Hoe de anti's het uiteindelijk kunnen winnen is de vraag, het zal waarschijnlijk nog heel erg lang duren, maar ik blijf positief
Wat steden in het zuiden geloof ikquote:Op zondag 6 maart 2011 11:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het zal niet makkelijk zijn om Tripoli te veroveren. Maar volgens mij is dat bijna het enige dat Ghaddafi nog over heeft. Sirt horen we berichten over problemen onderling? Voorbij Sirt is Misrata, dat ook al in handen lijkt van de rebellen.
Al Zawya kan nog heroverd worden door G, maar verder?
de informatie die gegeven wordt : 1 diplomaat (engels) en 8 SAS militairenquote:
He? Wat is er precies gebeurd.quote:Op zondag 6 maart 2011 11:22 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
de engelsen zijn overgebracht naar benghazi
Benghazi is wel in de handen van de anti's.quote:Op zondag 6 maart 2011 11:30 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zover ik nu kan zien zijn ze min of meer gevangen genomen
En aan de andere kant 3 Nederlanders.quote:Op zondag 6 maart 2011 11:22 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
de informatie die gegeven wordt : 1 diplomaat (engels) en 8 SAS militairen
Een "junior" diplomaat was onderweg naar de rebellen om een bezoek van een "senior" diplomaat te regelen. De SASers begeleidden hem, gewapend en in burger.quote:
zou ook wel eens de bedoeling kunnen zijnquote:Op zondag 6 maart 2011 11:32 schreef rakotto het volgende:
Meh, commando's.Zelfde als de Nederlanders wss. Overbewapend ernaar toe gaan. Wat dus ook meteen opvallend en suspicious is.
door diplomatieke toenadering is er een erkenningquote:Op zondag 6 maart 2011 11:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een "junior" diplomaat was onderweg naar de rebellen om een bezoek van een "senior" diplomaat te regelen. De SASers begeleidden hem, gewapend en in burger.
De rebellen meldden dat het handig zou zijn als de Britse regering hun nieuw opgerichte "regering" zou erkennen.
Ze willen natuurlijk dat de regering dat op TV zegt.quote:Op zondag 6 maart 2011 11:35 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
door diplomatieke toenadering is er een erkenning
Die zijn er vlug bijquote:gisteren werd gemeld dat Qatar de oppositie-regering erkent
Overbewapend? De wapens die de Nederlandse heli aan boord had zijn standaard voor dit soort missies. Pistolen en een C7/C8 voor zelfverdediging en de GPMG als boordgeschut. Men is zwaarder bewapen als er tegen piraten ten strijde wordt getrokken.quote:Op zondag 6 maart 2011 11:32 schreef rakotto het volgende:
Meh, commando's.Zelfde als de Nederlanders wss. Overbewapend ernaar toe gaan. Wat dus ook meteen opvallend en suspicious is.
Overbewapend, vooral als je stiekem een land binnendringt.quote:Op zondag 6 maart 2011 11:41 schreef franske19 het volgende:
[..]
Overbewapend? De wapens die de Nederlandse heli aan boord had zijn standaard voor dit soort missies. Pistolen en een C7/C8 voor zelfverdediging en de GPMG als boordgeschut. Men is zwaarder bewapen als er tegen piraten ten strijde wordt getrokken.
niet te snel conclusies trekken, ze waren daar juist om contact te leggen met de interem regering in benghazi , dat is en was het doelquote:Op zondag 6 maart 2011 11:41 schreef franske19 het volgende:
[..]
Overbewapend? De wapens die de Nederlandse heli aan boord had zijn standaard voor dit soort missies. Pistolen en een C7/C8 voor zelfverdediging en de GPMG als boordgeschut. Men is zwaarder bewapen als er tegen piraten ten strijde wordt getrokken.
Sirt gaat blijkbaar ook vallenquote:Op zondag 6 maart 2011 11:50 schreef Dance99Vv het volgende:
.Timestamp:
11:10am The Associated Press news agency reports Libyan warplanes have launched airstrikes on an anti-Gaddafi force advancing towardthe Libyan leader's stronghold of Sirte.
An AP television crew saw the airstrikes targeting the rebels on Sunday.
.
Sirt is in handen van de pro's toch?quote:Op zondag 6 maart 2011 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sirt gaat blijkbaar ook vallen
quote:http://www.telegraph.co.u(...)F-rescue-planes.html
In an exclusive interview with The Sunday Telegraph, Brigadier James Bashall, the commander of Operation Deference, the British code name for the rescue, revealed that part of the mission had to be aborted following threats by the Libyans.
Brig Bashall, 48, the commander of the Joint Force Headquarters (JFHQ) which planned the SAS rescue operation, said that had one of the Hercules C-130 transport aircraft been shot down or forced to land, it would have been a " strategic game changer" and the situation would have escalated into a crisis".
Brig Bashall, a former Para said: " It was a tense moment, we were flying into the unknown. The Libyan's once had formidable surface-to-air defences and they may still have.
"They certainly had the capability to shoot down a Hercules and if that had happened the operation would have gone from being a humanitarian rescue mission to something very different. It worried me, given the Libyans capabilities, and I worried that they might not be as rationale as we imagined. Once the threat had been made I told the aircraft to turn around, I had no choice, but fortunately two others got through. All military operations involve risk – you are never going to get there for nothing."
Ik hoorde gisteren geruchten over gerommel, interne spanningen, of misschien wilden mensen demonstreren?quote:Op zondag 6 maart 2011 11:59 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Sirt is in handen van de pro's toch?
Sirt was ook de plaats waar die 3 militairen waren gevangengenomen. En dat gebeurde door pro's.quote:Op zondag 6 maart 2011 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren geruchten over gerommel, interne spanningen, of misschien wilden mensen demonstreren?
als ik het goed heb worden ze nu teruggedreven en is er geen opmars naar sirt(stad) door de rebellenquote:Op zondag 6 maart 2011 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren geruchten over gerommel, interne spanningen, of misschien wilden mensen demonstreren?
Inderdaad... Toch zijn het weer de regeringsgezinde die met het geweld zijn begonnen. Dat zagen we ook in Egypte.quote:
Dat doen ze vaker lonen omhoog en taxes naar beneden om wat sympatie te kopen, klinkt wel goed.......kunnen we dat in nederland ook niet bewerkstelligenquote:Op zondag 6 maart 2011 12:22 schreef bokaal het volgende:
BTW naar 0% op 'basic commidities', BTW op andere producten ook omlaag // AJE:
[ afbeelding ]
Zie je? Ze willen dat de UK publiekelijk diplomatieke banden met de revolutionairen erkent.quote:Op zondag 6 maart 2011 12:48 schreef Dance99Vv het volgende:
@martinchulov: The rebels say they'll free the captured britons if the UK Govt vouches for them #libya #feb17
haha, slimme zet tochquote:Op zondag 6 maart 2011 12:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zie je? Ze willen dat de UK publiekelijk diplomatieke banden met de revolutionairen erkent.
Sommige media gebruiken de term burgeroorlog inmiddels als beschrijving van de huidige situatie in plaats van als iets dat in de toekomst ligt:quote:
maar dat wilde de UK toch ook , ik denk eerder dat dit een opzet is om het te coverenquote:
Yep.quote:
"Burgeroorlog in Libi" of "Libische burgeroorlog" lijkt me dan ook een mooie titel voor het volgende deel in de topicreeks.quote:Op zondag 6 maart 2011 12:57 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij mag je dit ondertussen wel een burgeroorlog gaan noemen. Kennelijk zijn er toch wel voldoende mensen nog die Ghadaffi niet willen zien vertrekken of in ieder geval voldoende geloven in zijn systeem om ervoor te willen vechten. Ik las trouwens in een krant hier in Turkije dat Libie nog niet eens zo lang geleden een land is geworden. Er was voordat de Italianen kwamen een situatie van drie onafhankelijke staten in het land.
Ze wilden wel contact, maar ondertussen hebben de rebellen zichzelf tot officile autoriteit verklaard en zoeken ze erkenning van de Internationale gemeenschap. Qatar deed alquote:Op zondag 6 maart 2011 12:57 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
maar dat wilde de UK toch ook , ik denk eerder dat dit een opzet is om het te coveren
Beginnen we dan ook weer bij deel #1?quote:Op zondag 6 maart 2011 13:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
"Burgeroorlog in Libi" of "Libische burgeroorlog" lijkt me dan ook een mooie titel voor het volgende deel in de topicreeks.
Het kan natuurlijk dat ze worden vastgehouden door "een clubje" rebellen, niet pers de nieuwe autoriteit in Benghazi.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:02 schreef Dance99Vv het volgende:
"It is a very difficult situation to be able to understand in detail," he said. "There are a number of different opposition groups to Colonel Gadhafi in Libya who do seem relatively disparate."
Maar wel een compleet nieuw hoofdstuk van het verhaalquote:Op zondag 6 maart 2011 13:07 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
nee het is gewoon een vervolg verhaal
quote:Op zondag 6 maart 2011 13:07 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Maar wel een compleet nieuw hoofdstuk van het verhaal
Geen van de betrokken partijen en/of landen spreken van een burgeroorlog. Fok moet de eerste zijn?quote:Op zondag 6 maart 2011 13:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
"Burgeroorlog in Libi" of "Libische burgeroorlog" lijkt me dan ook een mooie titel voor het volgende deel in de topicreeks.
Ben ik het mee eens. De Anti's willen zelf ook niet dat er van zoiets gesproken wordt - revolutie dekt de lading afdoende.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Geen van de betrokken partijen en/of landen spreken van een burgeroorlog. Fok moet de eerste zijn?
Wat mij betreft is het nog steeds gewoon een gewelddadig revolutie.
En waar bevond zij zich dan?quote:Op zondag 6 maart 2011 13:14 schreef Dance99Vv het volgende:
net op aje een verslaggeefster van aje die nauwelijks verslag kon doen door juigende feestvierende pro G menigte ......
Zitten we dan niet in dezelfde ontkenningsfase als de staats tv?...quote:Op zondag 6 maart 2011 13:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Geen van de betrokken partijen en/of landen spreken van een burgeroorlog. Fok moet de eerste zijn?
Wat mij betreft is het nog steeds gewoon een gewelddadige revolutie.
Volgens mij is het makkelijker om gebeld te worden ipv andersom. Ook 'n verschil.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:34 schreef Dance99Vv het volgende:
geruchten gaan dat er wel in libie onderling gebeld kan worden maar niet met het buitenland, en in tripoli zei de verslaggeefster iets van ik kan met de hele wereld praten maar geen info van de grond in libie
Nee. Het verschil tussen een (gewapende) revolutie en een burgeroorlog is filosofisch.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:25 schreef pippicaro het volgende:
[..]
Zitten we dan niet in dezelfde ontkenningsfase als de staats tv?...
in iedergeval is communicatie lastig in libiequote:Op zondag 6 maart 2011 13:35 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Volgens mij is het makkelijker om gebeld te worden ipv andersom. Ook 'n verschil.
Vraag het zequote:Op zondag 6 maart 2011 13:36 schreef Bartholomaeus het volgende:
Waar zijn raistlin6 en RvLaak trouwens?
RvLaak heeft een studie en een vrouw die tijdens Egypte onder druk stonden, dus ik kan me voorstellen dat ie pauze heeft.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:36 schreef Bartholomaeus het volgende:
Waar zijn raistlin6 en RvLaak trouwens?
Dat had ik kunnen weten ja. Maar waar raistlin is gebleven?quote:Op zondag 6 maart 2011 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
RvLaak heeft een studie en een vrouw die tijdens Egypte onder druk stonden, dus ik kan me voorstellen dat ie pauze heeft.
Hoh, kijk die hoeveelheid munitie in die technical op 1:30. Tekorten zullen ze voorlopig niet hebben.quote:
quote:2:12pm (time GMT +2)
Residents in Az Zawiyah say that the city is under heavy artillery attacks from the West and tanks are trying to enter the city. Also, electricity, communication lines, and internet are reported to have been cut.
Abdel Fatah, a political activist, says that in Misurata, Gaddafi's tanks attacked the city, supported by armored vehicles - some tanks are now under siege by rebels inside a main square in the city.
Voorlopig willen de rebellen zeker weten met wie ze te maken hebben.quote:http://www.guardian.co.uk(...)m-fox-sas-unit-libya
The defence secretary, Liam Fox, has confirmed that a "small diplomatic team" is in Benghazi to talk to Libyan rebels but refused to confirm reports that any British nationals had been detained.
According to Guardian sources, a suspected British intelligence and special forces unit, which parachuted in about four days ago, was caught near the town of Khandra, about 30km west of Benghazi.
A senior member of Benghazi's revolutionary council said: "They were carrying espionage equipment, reconnaissance equipment, multiple passports and weapons. This is no way to conduct yourself during an uprising.
"Gaddafi is bringing in thousands of mercenaries to kill us, most are using foreign passports and how do we know who these people are?
"They say they're British nationals and some of the passports they have are British. But the Israelis used British passports to kill that man in Dubai last year."
Rebel leaders claimed the captives were being treated well and would be released as soon as the British government vouched for their identity with the rebel command.
Het is voor mij niet zo heel relevant hoe de partijen zelf het willen noemen, wat ik zie is een conflict tussen twee partijen die allebei kennelijk over voldoende militaire macht beschikken om het onmogelijk te maken de tegenpartij eenvoudig uit te schakelen. Die partijen zijn onderdeel van hetzelfde volk en ze schieten op elkaar. Alle kenmerken van een burgeroorlog zijn aanwezig. Dat 'men' het niet zo wil noemen omdat dan de claim voor het hele volk te spreken onderuit wordt geschoffeld vind ik minder relevant.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. De Anti's willen zelf ook niet dat er van zoiets gesproken wordt - revolutie dekt de lading afdoende.
Wordt dat misbaksel ook weer van stal gehaald. De slechtste minister van defensie van na de Tweede Wereldoorlog kan maar beter gewoon z'n mond dicht houden.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:32 schreef MangoTree het volgende:
'Gevangengenomen militairen lopen geen gevaar' (de Pers)
Gepubliceerd: vandaag 13:23
Update: vandaag 13:30
De drie Nederlandse militairen die door Libi gevangen zijn genomen lopen lijfelijk geen gevaar. Het is niet in het belang van de Libische leider Moammar Gadhafi hen te mishandelen, zei oud-minister van Defensie Joris Voorhoeve (tot vorig jaar VVD-lid) zondag in het televisieprogramma Buitenhof.
maar hij leeft nog, nou nog bij een capu komen en hij is gelukkig, blijf medelijden hebben met zijn kat in het asiel sorry pensionquote:Op zondag 6 maart 2011 14:02 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast is weer terug!!!!!
gpdMiddleEast
he, he, he...eindelijk weer eens bij een internet verbinding...zo goed als communicatie met libie is nu onmogelijk, lastig werken...
---
Dat wisten we al gpd... Tweet eens iets over de situatie.![]()
Waarom zou je het een burgeroorlog willen noemen? Dat zou een mooi excuus zijn voor de internationale gemeenschap om niet in te grijpen: intern conflict.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is voor mij niet zo heel relevant hoe de partijen zelf het willen noemen, wat ik zie is een conflict tussen twee partijen die allebei kennelijk over voldoende militaire macht beschikken om het onmogelijk te maken de tegenpartij eenvoudig uit te schakelen. Die partijen zijn onderdeel van hetzelfde volk en ze schieten op elkaar. Alle kenmerken van een burgeroorlog zijn aanwezig. Dat 'men' het niet zo wil noemen omdat dan de claim voor het hele volk te spreken onderuit wordt geschoffeld vind ik minder relevant.
stond een verslag van in de stentor ......... ja hij reed heen en weer.....quote:Op zondag 6 maart 2011 14:08 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast
Afgelopen vrijdag angstige momenten beleefd nabij het dorpje Ras Lanuf. We reden een hinderlaag in van Kadhafi troepen...
hier the notequote:Op zondag 6 maart 2011 13:14 schreef Dance99Vv het volgende:
net op aje een verslaggeefster van aje die nauwelijks verslag kon doen door juigende feestvierende pro G menigte ......
http://nl.wikipedia.org/wiki/Burgeroorlogquote:Op zondag 6 maart 2011 14:27 schreef sunny16947 het volgende:
Van een burgeroorlog is sprake als (het woord zegt het al) 2 groepen burgers tegenover elkaar komen te staan. En daar is hier geen sprake van.
Als je kijkt naar de gevangen genomen "soldaten", zijn dat vnl. huurlingen. Je ziet helemaal geen gewone pro G burgers die ten strijde trekken. Die hebben het te druk met toejuichen van G.
G heeft gelijk als hij zegt geen opdracht aan het leger te hebben gegeven. Het zijn nl. zijn zoons en andere die daar de scepter zwaaien.
De pro's en de anti's maken allebei deel uit van hetzelfde land. Ook wordt deze 'oorlog' uitgevochten om politieke redenen. Dus eigenlijk kan je het wel een burgeroorlog noemen.quote:Een burgeroorlog is een oorlog waarbij de strijdende partijen deel uitmaken van hetzelfde land of rijk. Burgeroorlogen worden vaak uitgevochten om religieuze, etnische of politieke redenen, maar soms is het eenvoudigweg een strijd tussen twee rivaliserende groepen.
Triest. Zogenaamd zelf voor vrijheid vechten maar nu een dictator steunenquote:Op zondag 6 maart 2011 14:29 schreef Mutant01 het volgende:
POLISARIO-leden vechten mee met pro-Khadaffi militanten. (Aljazeera Arabic)
Inderdaad.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:31 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Triest. Zogenaamd zelf voor vrijheid vechten maar nu een dictator steunen
Tja, aan de ene kant wel logisch. Khadaffi steunde een onafhankelijk WS, middels militaire en financiele middelen.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:31 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Triest. Zogenaamd zelf voor vrijheid vechten maar nu een dictator steunen
Wist trouwens niet eens dat die groep nog bestond.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:29 schreef Mutant01 het volgende:
Maar is het dan nog een burgeroorlog?quote:Op zondag 6 maart 2011 14:29 schreef Mutant01 het volgende:
Algerije stuurt duizenden troepen naar de grens met Libie. (Aljazeera Arabic)
quote:Youth in Tindouf refugee camps call for protest against Polisario leadership tomorrow, March 5
WASHINGTON, March 4, 2011 /PRNewswire-USNewswire/ -- At the National Press Club today, Libya's former Minister of State for Immigration & Expatriates, Dr. Ali Errishithe first Libyan official to call on Muammar Qadhafi to step down condemned members of the Polisario Front for their "hypocrisy" in claiming to fight for freedom and progressive ideals, but joining the mercenary army that Qadhafi is paying to attack Libyan protesters and cling to power.
"I appeal to Algerian President Abdelaziz Bouteflika to be a good neighbor," said Errishi, "and stop these people from crossing Algeria into Libya" to join Qadhafi's mercenary army. "The hypocrisy of members of the Polisario who speak of their ideals and progressive values, yet participate in such a viscous enterprise is disheartening," said Errishi, who resigned two weeks ago from a regime he no longer considers legitimate. He served as Minister for Immigration & Expatriates since 2006, and is well known among Libyans as a human rights activist.
Recent news reports allege that Libyan leader Muammar Qadhafi has recruited up to 25,000 mercenaries, including Tuareg separatist fighters from Niger, Mali, Algeria, and Burkina Faso, to suppress the popular uprising against his regime, in which, it is estimated, up to 6,000 people have been killed in the deadliest violence yet in the unrest sweeping North Africa and the Middle East.
Dr. Errishi confirmed that well-armed members of the Polisario Front, a separatist organization based near Tindouf in southwest Algeria, which for decades has challenged Morocco for control of the Western Sahara, are among the mercenaries Qadhafi has recruited to prop up his regime, a move which has brought international condemnation.
Tomorrow, March 5, the Polisario leaders face their own protests, as youth in the Tindouf refugee camps that serve are the Polisario's base have called for demonstrations against corruption in the Polisario leadership. The Polisario has maintained the same leaders for more than three decades, as conditions in the camps for refugees have grown steadily worse. The Polisario has continued to refuse serious negotiations on Morocco's compromise autonomy solution for the Western Sahara, which has gained wide backing in the international community, majorities in both houses of the US Congress, and the past three US administrations.
"I sincerely hope Sahrawi refugees who continue to be stranded in the camps in Tindouf send a strong message to their leadership tomorrow," said Robert Holley, executive director, Moroccan American Center for Policy. "It is outrageous that members of the Polisario are likely part of the mercenaries Qadhafi has organized to suppress and kill his own people. The international community should heed Dr. Errishi's call for blockading transit for these hired guns through Algeria and elsewhere. As Dr. Errishi notes, the hypocrisy is dishearteningand a challenge to regional stability."
De demonstranten (anti's) willen zelf absoluut niet dat het een burgeroorlog wordt genoemd.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:40 schreef Monidique het volgende:
Natuurlijk is dit ondertussen een burgeroorlog geworden.
Natuurlijk willen ze dat niet, het is echter wel de realiteit.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:41 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
De demonstranten (anti's) willen zelf absoluut niet dat het een burgeroorlog wordt genoemd.
Het is een wereldrevolutie.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:40 schreef Monidique het volgende:
Natuurlijk is dit ondertussen een burgeroorlog geworden.
Yeah, whatever, dude...quote:Op zondag 6 maart 2011 14:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een wereldrevolutie.
De Polisario Front heeft zijn eigen interne revolutiequote:
First they ignore you...quote:
Kende je ze? Of waren het spontane volgers?quote:Op zondag 6 maart 2011 14:48 schreef Bartholomaeus het volgende:
Jemig hee, ik tweet een paar keer over Libie (wat ik wel vaker doe) en nu ben ik ineens 4 followers kwijt.
Dat weet ik nou juist niet. Toen ik keek op who unfollowed tracker zei die website dat ik niks was kwijtgeraakt. Vreemd. Maar ach ja, boeit me niet. Zo hou ik alleen echte goede followers over.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kende je ze? Of waren het spontane volgers?
Deze topicreeks heette ook al "revolutie" toen de media het nog over "demonstraties" of "protesten" hadden. Het is dus niet ongebruikelijk dat Fok! de officile berichtgeving voor is.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het nog steeds gewoon een gewelddadige revolutie.
Toch niet. Het woord revolutie impliceert een bepaalde uitkomst, namelijk een omwenteling van het politieke systeem, oude machthebbers eruit, nieuwe machthebbers erin. In Libi is het helemaal niet zeker dat dat gaat gebeuren. Wat wl zeker is, is dat er pro- en anti-troepen middels gecordineerde militaire acties strijden om de macht. Dat is een (burger)oorlog.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Het verschil tussen een (gewapende) revolutie en een burgeroorlog is filosofisch.
Dan zou je sowieso pas achteraf over een revolutie kunnen spreken. Dan moeten we het hele MO-subforum renamen.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:53 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Deze topicreeks heette ook al "revolutie" toen de media het nog over "demonstraties" of "protesten" hadden. Het is dus niet ongebruikelijk dat Fok! de officile berichtgeving voor is.
[..]
Toch niet. Het woord revolutie impliceert een bepaalde uitkomst, namelijk een omwenteling van het politieke systeem, oude machthebbers eruit, nieuwe machthebbers erin. In Libi is het helemaal niet zeker dat dat gaat gebeuren. Wat wl zeker is, is dat er pro- en anti-troepen middels gecordineerde militaire acties strijden om de macht. Dat is een (burger)oorlog.
Dat het gebruiken van die benaming nadelig zou zijn voor (een van de) partijen zal me worst wezen.
Mij maakt het wel uit. Ik hou niet van dictaturen, ik vind niet dat je ze te veel moet helpen. Neutraal of anti-dictatuur.quote:Dat het gebruiken van die benaming nadelig zou zijn voor (een van de) partijen zal me worst wezen.
zoals ik al voorspelde een revolutie op Fokquote:Op zondag 6 maart 2011 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zou je sowieso pas achteraf over een revolutie kunnen spreken. Dan moeten we het hele MO-subforum renamen.
Daar ben ik het mee eens!quote:Mij maakt het wel uit. Ik hou niet van dictaturen, ik vind niet dat je ze te veel moet helpen. Neutraal of anti-dictatuur.
quote:Op zondag 6 maart 2011 14:56 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zoals ik al voorspelde een revolutie op Fok
quote:
ik ben niet tegen een dictatuur of voor democratie, beiden zijn frames waarbinnen vanalles mogelijk isquote:
Dat noemen ze gelegenheidscoalities.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:01 schreef pippicaro het volgende:
[..]
Ik ben PRO Papierversnipperaar...al is het alleen maar omdat ik ook een cafeinejunk ben...
pas maar op als die moet afkicken....quote:Op zondag 6 maart 2011 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat noemen ze gelegenheidscoalities.![]()
Ach, dan krijgen we gewoon een revolutie.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:03 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
pas maar op als die moet afkicken....
quote:Op zondag 6 maart 2011 15:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ach, dan krijgen we gewoon een revolutie.
Nou ja, ze hebben al moeite met een afgezonderde stad in het westen, de regering is behoorlijk zwak, lijkt mij dan.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:09 schreef Bartholomaeus het volgende:
ShababLibya
Gaddafi's propaganda machine is hard at work, to gain supporters, feeding them with lies as he has done for 42 years #Libya #Feb17
it isnt over yetquote:Op zondag 6 maart 2011 15:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben al moeite met een afgezonderde stad in het westen, de regering is behoorlijk zwak, lijkt mij dan.
Nou voor deze keer dan, maar alleen omdat ik tegen rookverboden ben.quote:
wow....engquote:Op zondag 6 maart 2011 14:24 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast
Omdat ik een videocamera bij me had, heb ik deze beelden gemaakt toen we dekking zochten achter de auto... http://twitpic.com/46s2eo
Ze hebben een boot in de haven van Benghazi!quote:1.46pm: HMS Cumberland is in Benghazi harbour to evacuate any British and EU nationals. The ship is due to leave at dusk, says the Foreign Office. The foreign secretary, William Hague, told BBC1's Politics Show that he is in touch with people across Libya as he confirms that a British diplomatic team was in Libya.
hun equipment zegt genoegquote:Op zondag 6 maart 2011 15:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben een boot in de haven van Benghazi!
Waar was dat gedoe met de SAS en parachutes dan goed voor?
lolquote:Op zondag 6 maart 2011 15:55 schreef Dance99Vv het volgende:
ChangeInLibya: 4 year old cousin stuck in tripoli still thinks what's going on outside is celebrations for the mawlid nabawi.. fireworks.. #libya #feb17
30 minutes ago via web
Moesten ze in Benghazi zijn dan? Ze waren meer naar het oosten opgepakt.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben een boot in de haven van Benghazi!
Waar was dat gedoe met de SAS en parachutes dan goed voor?
Hoi.quote:
Man... Zelfs de doodstraf is te mild voor zo'n ziek wijfquote:Op zondag 6 maart 2011 16:10 schreef Daniel1976 het volgende:
ieuwwww http://feb17.info/general/libyas-devil-in-female-form/
Wat een zieke macht geile wijf is dat.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:10 schreef Daniel1976 het volgende:
ieuwwww http://feb17.info/general/libyas-devil-in-female-form/
Je kunt idd pas achteraf van een revolutie spreken. Revolutie betekent omwenteling. Als er geen omwenteling plaatsvindt is het geen revolutie.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zou je sowieso pas achteraf over een revolutie kunnen spreken. Dan moeten we het hele MO-subforum renamen.
Dus we moeten maar net doen of er geen burgeroorlog gaande is omdat we anders Kaddafi zouden helpen? Hoera voor objectieve berichtgeving.quote:Mij maakt het wel uit. Ik hou niet van dictaturen, ik vind niet dat je ze te veel moet helpen. Neutraal of anti-dictatuur.
Ga jij eerst even met CNN en Libyan State TV in discussie voor je hier kom zeiken over objectiviteit ja!quote:Op zondag 6 maart 2011 16:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je kunt idd pas achteraf van een revolutie spreken. Revolutie betekent omwenteling. Als er geen omwenteling plaatsvindt is het geen revolutie.
[..]
Dus we moeten maar net doen of er geen burgeroorlog gaande is omdat we anders Kaddafi zouden helpen? Hoera voor objectieve berichtgeving.
Jij wilt ontkennen dat er een burgeroorlog gaande is in Libi, omdat het onderkennen van de werkelijke situatie niet in je politieke straatje past. Ga eens bij jezelf te rade voordat je mij vertelt wat ik moet doen.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ga jij eerst even met CNN en Libyan Stat TV in discussie voor je hier kom zieken over objectiviteit ja!
Het staat je vrij een nieuw topic te openen voor je burgeroorlog discussie, deze reeks heet 'revolutie' en dat blijft voorlopig zo.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:02 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Jij wilt ontkennen dat er een burgeroorlog gaande is in Libi, omdat het onderkennen van de werkelijke situatie niet in je politieke straatje past. Ga eens bij jezelf te rade voordat je mij vertelt wat ik moet doen.
quote:Op zondag 6 maart 2011 17:09 schreef yavanna het volgende:
[..]
Het staat je vrij een nieuw topic te openen voor je burgeroorlog discussie, deze reeks heet 'revolutie' en dat blijft voorlopig zo.
quote:Op zondag 6 maart 2011 17:18 schreef yavanna het volgende:
iyad_elbaghdadi
Live call from Ras Lanuf on AJA: Negotiations ongoing with factions in Sirt and we're hoping to enter it in 24 hours without a fight. #Libya
Republikeinen.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:23 schreef yavanna het volgende:
Met video interview met Amanpour Gaat overigens niet alleen over Libi.
John McCain: Gadhafi Is 'Insane'
John McCain, R-Ariz., reiterated his call for a U.S.-backed no-fly zone over Libya this morning and called Libyan leader Moammar Gadhafi "insane."
In calling for the no-fly zone, McCain told "This Week" anchor Christiane Amanpour, "We can't risk allowing Gadhafi to massacre people from the air, both by helicopter and fixed-wing [aircraft]."
He! De NL Hercquote:Op zondag 6 maart 2011 17:32 schreef Silven het volgende:
Vliegveld Malta:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er stonden er 3 van deze by the way.
Mooie foto.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:34 schreef Monidique het volgende:
En om even door te gaan:
[ afbeelding ]
Dat is geen revolutie, dat is een oorlog.
Wat zullen die daar doen op Malta ?quote:Op zondag 6 maart 2011 17:32 schreef Silven het volgende:
Vliegveld Malta:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er stonden er 3 van deze by the way.
Don't know, foto's zijn van vanmiddag trouwens. Post straks nog wel eentje van een aantal NL militairen en de 3 vliegtuigen op een rijtje.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:48 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Wat zullen die daar doen op Malta ?
Saoedi-Arabie steunt Gadaffi? Bron?quote:Op zondag 6 maart 2011 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Recap. Afrikaanse landen (Zimbabwe, Niger, Chad) en landen in het MO (Saudi Arabi, Isral) lijken Ghaddafi te steunen.
En nu?
Daar gaan toch alle dictators naartoe?quote:Op zondag 6 maart 2011 17:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Saoedi-Arabie steunt Gadaffi? Bron?
De Saudi koning en Gadaffi zijn geen vriendenquote:Op zondag 6 maart 2011 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar gaan toch alle dictators naartoe?
quote:
quote:Op zondag 6 maart 2011 17:01 schreef Dance99Vv het volgende:
Yediot Aharonot newspaper : " Saif al-Islam, son of Colonel Muammar Gaddafi " visit Israel suddenly .
Rate This PostToo Brief No Substance Poor Grammar & Spelling Israeli daily Yediot Ahronot, Israel that had been reported, according to diplomatic sources, an Israeli high-informed and that the affairs of Libya's Saif al-Islam, son of Colonel Muammar Gaddafi, the two days before a quick visit
And a surprise to Israel to ask for help to save the system.
The newspaper said that according to the Hebrew source of other Libyan spoke to Arab media outlets, the relationship between Saif al-Islam and Israel has evolved considerably during the current crisis came amid reports that Israeli security firms active in Chad and the recruitment of mercenaries sent to Libya unrealized gains billions of dollars.
Yediot revealed that Saif al-Islam asked senior leaders in Israeli security military assistance munitions and night observation devices, as well as satellite imagery, and in turn, pledged to develop ties between Tripoli and Tel Aviv or what may remain of them under his authority with Israel in the fields of political and economic development.
In another context, had been sources for the Libyan opposition's newspaper "Al Rai Kuwait" that a group of Israeli experts arrived in Libya on a plane large private landed at the airport, "walked" a few days ago to help the regime of Colonel Muammar Gaddafi to regain the initiative in the field against the Revolution overwhelming that the country has seen.
bbcquote:Op zondag 6 maart 2011 18:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dance!
Kan je iets aan die tekst doen? Dit is onleesbaar, linkje misschien?
Ik zou niet te snel conclusies trekken. De eerste revolutie, Tunesie, begon op 3 januari. Gebeurtenissen voltrekken zich buitengewoon snel, maar je raakt daar ook buitengewoon snel aan gewend.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Waarom heb ik zo'n vermoeden dat deze revolutie/oorlog heel lang gaat duren? Dit gaat echt zo'n situatie worden waar men gaat vechten om 3 meter land, die vervolgens de volgende dag weer door de tegenpartij wordt ingepikt.
quote:Op zondag 6 maart 2011 18:35 schreef Bartholomaeus het volgende:
AlArabiya_Eng
Libyan rebel council says forces in Zawiyah and Misrata fought off Gaddafi troops, cities now "liberated" http://goo.gl/C1zrc![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hier meer:quote:Op zondag 6 maart 2011 17:01 schreef Dance99Vv het volgende:
Yediot Aharonot newspaper : " Saif al-Islam, son of Colonel Muammar Gaddafi " visit Israel suddenly .
Rate This PostToo Brief No Substance Poor Grammar & Spelling Israeli daily Yediot Ahronot, Israel that had been reported, according to diplomatic sources, an Israeli high-informed and that the affairs of Libya's Saif al-Islam, son of Colonel Muammar Gaddafi, the two days before a quick visit
And a surprise to Israel to ask for help to save the system.
The newspaper said that according to the Hebrew source of other Libyan spoke to Arab media outlets, the relationship between Saif al-Islam and Israel has evolved considerably during the current crisis came amid reports that Israeli security firms active in Chad and the recruitment of mercenaries sent to Libya unrealized gains billions of dollars.
Yediot revealed that Saif al-Islam asked senior leaders in Israeli security military assistance munitions and night observation devices, as well as satellite imagery, and in turn, pledged to develop ties between Tripoli and Tel Aviv or what may remain of them under his authority with Israel in the fields of political and economic development.
In another context, had been sources for the Libyan opposition's newspaper "Al Rai Kuwait" that a group of Israeli experts arrived in Libya on a plane large private landed at the airport, "walked" a few days ago to help the regime of Colonel Muammar Gaddafi to regain the initiative in the field against the Revolution overwhelming that the country has seen.
Yep. De revolutie-steentjes gaan de hele wereld over.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:57 schreef ikbenwel het volgende:
[..]
hier meer:
http://www.sott.net/artic(...)n-Libya-For-Gaddafi-
Of the original "Axis of Evil," only Libya and Israel remain
bedankt voor het onderhouden, volg het.
Zijn al vrijquote:Op zondag 6 maart 2011 19:08 schreef remlof het volgende:
Waarom laten de anti's die Engelsen niet gewoon vrij, met een statement dat ze geen buitenlandse interventie blieven?
omdat dat tegenstrijdig is met wat ze gezegt hebben , en de soldaten zijn al vrijquote:Op zondag 6 maart 2011 19:08 schreef remlof het volgende:
Waarom laten de anti's die Engelsen niet gewoon vrij, met een statement dat ze geen buitenlandse interventie blieven?
Vaag volk, die lijken pas onder invloed van drugsquote:Op zondag 6 maart 2011 19:17 schreef yavanna het volgende:
6:44pm
Al Jazeera's Anita McNaught met an enthusiastic bunch of Gaddafi supporters in central Tripoli. They're not keen on Al Jazeera, but we won't hold that against them...
Op de TV? Ik dacht dat Ghaddafi alle steden weer had terugveroverd?quote:Op zondag 6 maart 2011 20:14 schreef shomila het volgende:
NicRobertsonCNN Nic Robertson
#Libya TV lower screen banner: URGENT. Milit sources: strict orders issued to armed forces not to enter cities taken by terrorist gangs MORE
1 minute ago
Ghaddafi is aan het terugkrabbelen. Wanner komt de volgende speech?quote:#Saif Gadhafi now characterizes the opposition as groups of militias, no longer calling them Al Qaeda and drug-takers. 6:02 PM Mar 4th via web
#Saif Gadhafi says he regrets reforms he pushed for half a decade have been blocked by old guard and security services. 5:59 PM Mar 4th via web
Ik verheug er me al op.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ghaddafi is aan het terugkrabbelen. Wanner komt de volgende speech?
Dat is wel heel vreemd, zeker om dat announcement zo openbaar te maken.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:14 schreef shomila het volgende:
NicRobertsonCNN Nic Robertson
#Libya TV lower screen banner: URGENT. Milit sources: strict orders issued to armed forces not to enter cities taken by terrorist gangs MORE
1 minute ago
Het bericht zelf zegt niets. Je kan openbaar roepen dat je niets doet en ondertussen door gaan met schieten. Je kan de militairen vast houden en mercenaries naar binnen sturen.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is wel heel vreemd, zeker om dat announcement zo openbaar te maken.
Zijn dat niet gewoon enkele van de vliegtuigen die nog meegeholpen hebben aan de eerdere evacuaties? Waarschijnlijk staan ze nu nog gewoon op 'standby' om te helpen bij verdere evacuaties of wachten ze op brandstof voor de terugtocht naar Nederland.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:48 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Wat zullen die daar doen op Malta ?
Jij hebt zeker nu de tijd van je leven he. Wilders twitterde net dat hij achter je staat. Toch een mooie steun in de rug.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het bericht zelf zegt niets. Je kan openbaar roepen dat je niets doet en ondertussen door gaan met schieten. Je kan de militairen vast houden en mercenaries naar binnen sturen.
Het vreemdste is dit bericht op de State TV terwijl die de hele dag geroepen heeft dat alles weer terugveroverd is.
Zei ik al een paar dagen geleden die is volgens mij gewoon de baas.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:22 schreef sunny16947 het volgende:
Krijg steeds meer het gevoel dat het eigenlijk Saif Khadafi is die aan de touwtjes trekt. Dat de troonopvolging in alle stilte al eerder heeft plaatsgevonden.
Wilders? Oh die haatzaaier!quote:Op zondag 6 maart 2011 21:24 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nu de tijd van je leven he. Wilders twitterde net dat hij achter je staat. Toch een mooie steun in de rug.
Ik denk dat Saif al-Islam wel beter is dan Muammar.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:22 schreef sunny16947 het volgende:
Krijg steeds meer het gevoel dat het eigenlijk Saif Khadafi is die aan de touwtjes trekt. Dat de troonopvolging in alle stilte al eerder heeft plaatsgevonden.
Beter in onderdrukken en moorden?quote:Op zondag 6 maart 2011 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat Saif al-Islam wel beter is dan Muammar.
Beter in meer democratie hoop ik. Denk ikquote:Op zondag 6 maart 2011 21:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Beter in onderdrukken en moorden?
hij is wel gewend aan dat alles te koop . legers , mensen ach eigenlijk allesquote:Op zondag 6 maart 2011 21:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Beter in onderdrukken en moorden?
Wat feitelijk betekent dat Muammar gelijk heeft als hij zegt alleen nog een symbolische leider te zijn. Alleen zijn volk weet het nog niet.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:26 schreef shomila het volgende:
[..]
Zei ik al een paar dagen geleden die is volgens mij gewoon de baas.
Dat wel, ja.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:41 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
hij is wel gewend aan dat alles te koop . legers , mensen ach eigenlijk alles
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |