quote:
quote:Op zondag 20 februari 2011 14:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Al wil mijn hoofd nog niet echt meewerken.
quote:
Voor jou is het toch ook nog eens goedkoper om niet af te studeren? Vanwaar die haast?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Masterscriptie, pokkewerk, kan geen confederate vinden, had allang moeten beginnen met experiment uitvoeren, crap....
Mja, er spelen een aantal dingen.. Ten eerste wil mijn vader dat ik deze studie gewoon afmaak, ik moest me niet druk maken om het geld want dat is er wel en hij vond het bovendien de investering wel waard (daarnaast wilde mijn vriend het anders wel betalen en nouja, ik kan het zelf ook gewoon betalen, ik heb tenslotte gespaard). Daarbij lijkt het me erg lastig om een vak in Tilburg te combineren met het rooster in Nijmegen gezien bij beide studies de vakken verplichte aanwezigheid hebben. Ten derde is het voor mijn gemoedsrust waarschijnlijk ook beter dat ik dit gewoon afsluit deze zomer. De druk is namelijk al hoog genoeg aankomend studiejaar: ik moet die studie halen voor september 2012 anders krijg ik én nog een keer dat instellingstarief én een boete van 3k als ik het goed begrepen hebquote:Op zondag 20 februari 2011 23:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Voor jou is het toch ook nog eens goedkoper om niet af te studeren? Vanwaar die haast?
Als dat zou kunnen (diploma uitstellen), dan zou dat perfect zijn, maar ik vraag me af of ik dat echt voor elkaar kan krijgen. Ik zal het eens gaan uitzoeken, thnxquote:Op maandag 21 februari 2011 09:59 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)elijk-onderzoek.html
Volgens art. 7.45a lid 6 hoef je het afstudeermoment alleen maar naar september door te schuiven. Je scriptieverdediging kun je zelf plannen. Daarnaast kun je vermoedelijk gewoon vragen of ze je diploma niet aanmaken.
Eenmaal afgestudeerd voor één opleiding, betaal je geen verhoogd wettelijk collegegeld meer.
Het instellingstarief aan de RU is ¤ 6.310,-. Nu afstuderen is zelfs duurder dan een jaar in Nijmegen te studeren (kost wettelijk collegegeld, ~1700) en daarna hier nog het resterende vak te doen (kost instellingstarief, gesteld op ~1700 ivm overgangsregeling).
Ik vind deze master wel leuk en het ligt me ook wel (zit ook veel psy in) maar het werkveld is niet echt iets voor mij heb ik het idee. Ik denk dat mijn roots toch bij de psychologie liggen en dat een baan in die richting beter bij me pastquote:Op maandag 21 februari 2011 14:08 schreef automatic_ het volgende:
Ik kan mij wel voorstellen dat je daar niet "zomaar" op wil gokken hetzusjevan!
Maar wat ik mij dan afvraag hè. Je hebt niet voor niets nu gekozen voor de master doe je nu doetBen je nu over die master aan het twijfelen dat je daarom nog A&O wil gaan doen of kan je straks die twee combineren of....?
niet eens gezienquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:41 schreef GlowMouse het volgende:
Als oompaloompa nog rondloopt hier: http://www.nu.nl/wetensch(...)egrip-cijfers--.html
Je hebt ook daadwerkelijk gesproken met haar of ging dat je te ver?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:11 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb oompaloompa zomaar gespot in het wild, buiten UvT-terreinZe had
[..]
niet eens gezien
Jawel, anders wist ik niet dat ze dat gezien heeft. Volgens mij valt ze op kalende mannen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:54 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je hebt ook daadwerkelijk gesproken met haar of ging dat je te ver?
quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:58 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Jawel, anders wist ik niet dat ze dat gezien heeft. Volgens mij valt ze op kalende mannen.
Had ze een kalende lover bij dan?quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:58 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Jawel, anders wist ik niet dat ze dat gezien heeft. Volgens mij valt ze op kalende mannen.
Iemand waarmee je boodschappen doet is een lover?quote:Op donderdag 24 februari 2011 00:12 schreef Tegan het volgende:
[..]
Had ze een kalende lover bij dan?
Nee, mijn lover weigert namelijk permanent om boodschappen met me te doen. Ik geloof daarnaast niet dat er heteroseksuele mannen bestaan die boodschappen doen leuk vinden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 08:05 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Iemand waarmee je boodschappen doet is een lover?
Nee, maar jij zegt dat ze op hem valt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 08:05 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Iemand waarmee je boodschappen doet is een lover?
Boodschappen doen is leuk! (Ja heteroseksueelquote:Op donderdag 24 februari 2011 08:32 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Nee, mijn lover weigert namelijk permanent om boodschappen met me te doen. Ik geloof daarnaast niet dat er heteroseksuele mannen bestaan die boodschappen doen leuk vinden.
Daarom luidt mijn conclusie: of oompa heeft haar lover erg goed onder de duim, of het was niet haar lover.
De FGW heeft zo'n regel niet. De vraag is of zo'n regel redelijk is; ik denk van niet.quote:In geval van een verbetermogelijkheid, zoals bedoeld in artikel 16, vijfde lid [GM: aanpasbaar werk zoals papers], kan de
examinator besluiten dat het te behalen resultaat van de toets wordt gesteld op
maximaal 6.0.
Pardon? Ik had allang een klacht ingediend bij de examencommissie. Dit soort fascistengedrag van docenten gaat er bij mij niet in.quote:Op zondag 27 februari 2011 16:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Hulp nodig!
Voor een vak moesten we drie opdrachten maken; het eindcijfer voor dit vak wordt bepaald door het gemiddelde te nemen van deze drie opdrachten, welke allen een voldoende moeten zijn.
Nu moesten wij één opdracht over doen, voor de andere twee hadden we goede cijfers. Nu wil het geval dat de docent in de studie-informatie heeft staan: "Studenten die de cursus niet met een voldoende afronden, krijgen een herkansingsopdracht. Voor deze herkansingsopdracht kunnen zij echter maximaal een 6 halen."
Mag zij dit zomaar stellen? Ik vind het niet kloppen, immers, als onze herkansing een 8 waard is, dan zouden wij alsnog maar een 6 krijgen. Deze regeling lijkt me erg krom. Stel dat we een tentamen zouden moeten doen voor dit vak, dan kan zij mij toch ook geen 6 geven bij de herkansing als ik volgens de puntentelling een 8 gehaald zou hebben? Of zie ik dit nu verkeerd?
Kortom: kan ik dit aanvechten? Ik weet niet zo goed waar in het examenregelement ik moet zoeken. Ik was wel van plan eerst een gesprek met haar aan te gaan, maar ik vind het toch wel prettig om te weten of ik in mijn recht sta of dat zij gerechtigd is om zo'n regel in te stellen.
Ik vind het anders niet vreemd. Je mag je in mijn ogen al gelukkig prijzen met al die herkansingsmogelijkheden.quote:Op zondag 27 februari 2011 16:38 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Pardon? Ik had allang een klacht ingediend bij de examencommissie. Dit soort fascistengedrag van docenten gaat er bij mij niet in.
Nee, ik kon het idd ook niet vinden, alleen dat bij een herkansing het hoogste cijfer telt, maar niet expliciet dat bij een herkansing niet hoger dan een 6 gegeven mag worden. Ik kan op zijn minst een beleefd gesprek met de docente aangaan, kijken wat daaruit komt.quote:Op zondag 27 februari 2011 16:16 schreef GlowMouse het volgende:
Bij de FEB geldt expliciet http://www.tilburgunivers(...)regelsrichtlijen.pdf
[..]
De FGW heeft zo'n regel niet. De vraag is of zo'n regel redelijk is; ik denk van niet.
Dat kan geen kwaad, maar houd wel de beroepstermijn van 6 weken (lopend vanaf de dag van publicatie van het cijfer op de studiegids) in de gaten.quote:Op zondag 27 februari 2011 16:53 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Zal ik gewoon een gesprek aangaan met de docente? Of beter van niet?
Er zijn nu eenmaal regels en deze regels zie ik graag nageleefd worden. Ik heb nu al vaak zat meegemaakt dat docenten maar zelf een beetje creatief aan de slag gingen met de eindtermen van een vak. Dat gaat er bij mij toch ècht niet in.quote:Op zondag 27 februari 2011 16:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik vind het anders niet vreemd. Je mag je in mijn ogen al gelukkig prijzen met al die herkansingsmogelijkheden.
Als de regels er zijn moeten ze nageleefd worden natuurlijk.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal regels en deze regels zie ik graag nageleefd worden. Ik heb nu al vaak zat meegemaakt dat docenten maar zelf een beetje creatief aan de slag gingen met de eindtermen van een vak. Dat gaat er bij mij toch ècht niet in.
Eens. Zo handhaaft de ene docent wel 'het hoogste cijfer geldt' terwijl de ander de regel 'het cijfer van de herkansing geldt' hanteert. Daarnaast nemen een aantal docenten de nakijktermijn wel erg ruim, terwijl wij ons aan strikte deadlines moeten houden.. etcetera.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal regels en deze regels zie ik graag nageleefd worden. Ik heb nu al vaak zat meegemaakt dat docenten maar zelf een beetje creatief aan de slag gingen met de eindtermen van een vak. Dat gaat er bij mij toch ècht niet in.
Precies. En natuurlijk maar door blijven mekkeren over die 'luie studenten' wars van elk verantwoordelijkheidsgevoel. Dat aloude riedeltje 'wij zijn hardwerkend, jullie zijn lui' begint me ernstig de keel uit te hangen af en toe.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:05 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Eens. Zo handhaaft de ene docent wel 'het hoogste cijfer geldt' terwijl de ander de regel 'het cijfer van de herkansing geldt' hanteert. Daarnaast nemen een aantal docenten de nakijktermijn wel erg ruim, terwijl wij ons aan strikte deadlines moeten houden.. etcetera.
Maar je doet er weinig aan.
Ooo spannend!!quote:Op zondag 27 februari 2011 16:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
Komende week scriptieverdediging.
Persoonlijk weet ik niet zo goed hoe me voor te bereiden. Ik lees mijn eigen scriptie nog eens door en kijk nog even wat uitgangspunten van mijn methode na. Zijn er verder nog dingen om aandacht aan te besteden?
Heeeeel veel succes! Al denk ik dat je dit niet meer leestquote:Op maandag 28 februari 2011 13:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vanmiddag ben ik aan de beurt. Ga zo vertrekken richting Tilburg.
Succes!quote:Op maandag 28 februari 2011 13:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Misschien te laat maar ik wens je heel veel succes!!quote:Op maandag 28 februari 2011 13:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar stond mijn hoofd op dat moment niet zo na. Nu trekt het qua acceptatie van het punt wel weer bij.quote:
Sociale? Heeft een vriendin van mij vandaag voor de 6e keer gemaakt, dus zo makkelijk istie blijkbaar niet (voor iedereen)quote:Op maandag 28 februari 2011 18:53 schreef Complexiteit het volgende:
Zo, m'n eerste psychologietentamen achter de rug. Dat was makkelijk. Maarja, je moet wel heel weinig fouten maken wil je een goed punt halen.
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 28 februari 2011 18:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
Heb uiteindelijk een 7 voor mijn scriptie gehaald. Had een 7.5 als doel omdat ik dan met genoegen af had kunnen studeren. Was daarom eigenlijk teleurgesteld, maar nu begint langzaam toch een soort van blijdschap te komen dat ik het allemaal gehaald heb en afgerond heb.
Hoe had je geleerd?quote:Op maandag 28 februari 2011 18:53 schreef Complexiteit het volgende:
Zo, m'n eerste psychologietentamen achter de rug. Dat was makkelijk. Maarja, je moet wel heel weinig fouten maken wil je een goed punt halen.
Ik heb afgelopen drie dagen, vandaag meegerekend, in totaal iets van 9 tot 14 uur een beetje door het boek gebladerd, een samenvatting gelezen en een paar kleine oefentoetsen gemaakt. Zo is er wel veel blijven hangen.quote:
Oh, ja ik heb inderdaad wel wat gehoord van mensen die het al heel vaak gedaan hebben.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:23 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Sociale? Heeft een vriendin van mij vandaag voor de 6e keer gemaakt, dus zo makkelijk istie blijkbaar niet (voor iedereen).
Ik heb het ook gemaakt maar ik was veel te laat begonnen. Gisteravond en deze middag eraan gezeten. Had wel een samenvatting maar ik ben niet voorbij hoofdstuk 10 gekomen. In de toets heb ik die laatste hoofdstukken dus een beetje moeten gokken. Had er de laatste dagen echt totaal geen tijd voor helaas.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:35 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen drie dagen, vandaag meegerekend, in totaal iets van 9 tot 14 uur een beetje door het boek gebladerd, een samenvatting gelezen en een paar kleine oefentoetsen gemaakt. Zo is er wel veel blijven hangen.
Heb jij het ook gemaakt?
[..]
Oh, ja ik heb inderdaad wel wat gehoord van mensen die het al heel vaak gedaan hebben.![]()
Het kwam in ieder geval als makkelijk over. Maarja, dat vond ik met de oefentoetsen ook, en daar had ik telkens maar de helft goedAlleen dit keer wist ik gewoon veel dingen heel zeker, genoeg voor een voldoende denk ik.
Kijk, dat is een goede eerste ervaringquote:Op maandag 28 februari 2011 18:53 schreef Complexiteit het volgende:
Je hebt groot gelijkquote:Op maandag 28 februari 2011 20:21 schreef Complexiteit het volgende:
De samenvatting die ik heb is ook erg slecht Lenny, gewoon vertaling van wat er ook in het boek staat. De toetsen kreeg ik van een groepsgenoot.
Psychopathologie ga ik wel doen ja, maar het is zeer de vraag of ik kans maak. Heb het boek niet en heb nog niets gedaan, heb bovendien morgen geen tijd dus dat wordt nog maar zien.
Idd automatic, ook een van de laatsten denk ik want tweede- en derdejaars vakken zijn wat te hoog gegrepen, staan te ver van me af, en eerstejaarsvakken doe ik misschien volgend jaar nog 1, of 2.
Denk het ook niet nee. Ben blij dat ik deze twee vakken gevolgd heb en hopelijk haal ik ze allebei, staat weer mooi op de lijst wat mij betreft, maar meer dan nog twee of drie extra vakken volgend jaar gaat em niet worden. Moet ook al een extra rechten/bestuurskunde vak gaan doen voor het challenge programmequote:Op maandag 28 februari 2011 20:31 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Je hebt groot gelijk![]()
Je moet ook niet teveel willen denk ik...
Gefeliciteerdquote:Op maandag 28 februari 2011 18:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
Heb uiteindelijk een 7 voor mijn scriptie gehaald. Had een 7.5 als doel omdat ik dan met genoegen af had kunnen studeren. Was daarom eigenlijk teleurgesteld, maar nu begint langzaam toch een soort van blijdschap te komen dat ik het allemaal gehaald heb en afgerond heb.
Teveel willen; herkenbaar..quote:Op maandag 28 februari 2011 20:31 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Je hebt groot gelijk![]()
Je moet ook niet teveel willen denk ik...
Ah prima, ik probeer het donderdag en als het kut is doe ik de derdejaarsvariant wel. Weet je toevallig nog of het nuttiger was om de samenvatting te leren of de colleges terug te kijken?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:40 schreef automatic_ het volgende:
Vorig jaar was de stof precies hetzelfde, maar de vragen bij de "eerste" makkelijker / minder diepgaand dacht ik.
Maar goed; er is nu een nieuwe docent en opzet, dus geen idee.
Ik heb de samenvatting een paar keer doorgelezen en met een 7 gehaaldquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ah prima, ik probeer het donderdag en als het kut is doe ik de derdejaarsvariant wel. Weet je toevallig nog of het nuttiger was om de samenvatting te leren of de colleges terug te kijken?
Heb je die samenvatting nog? Klinkt als mijn vrijbrief naar een voldoende.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:45 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik heb de samenvatting een paar keer doorgelezen en met een 7 gehaald. Vriendinnetje van me was op dat moment bezig met een 2ejaars vak van de klinische kant en die had veelal dezelfde onderwerpen, dus ik gok dat het vak voor de klinische psychologen-in-spé helemaal een eitje is. Ken ook iemand die het boek twee keer van voor tot achter had doorgelezen (alleen lezen) en die had een 9 ofzo
.
Ik heb gehoord dat het verschil is dat de derdejaars een practicum van tevoren moeten doen voor elk college, maar pin me er niet op vast. Heb je je wel enrolled bij beide vakken in blackboard? Bij 421029 staat een proeftentamen wat bij 421001 niet staat.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Edit 2: Nu zijn er ineens 2 verschillende psychopathologievakken waarbij de ene 5 ECTS is en de ander 6. Toevallig een psychologiestudent die enig idee heeft wat we minder hoeven te kennen dan de derdejaars?
Jazeker. Ik ben nu een videocollege aan het kijken maar ik vind dat het wel erg traag wordt verteld. Hoe bereid jij je voor?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:53 schreef Impressie het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat het verschil is dat de derdejaars een practicum van tevoren moeten doen voor elk college, maar pin me er niet op vast. Heb je je wel enrolled bij beide vakken in blackboard? Bij 421029 staat een proeftentamen wat bij 421001 niet staat.
Samenvatting kun je bij complex kopenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb je die samenvatting nog? Klinkt als mijn vrijbrief naar een voldoende.
Wat een drama dag vandaag trouwens. Zit nu mijn biografie van KliVa te schrijven. Zo nog huiswerk van Spaans. Dan nog even thesis en dan nog ergens Psychopathologie leren. En dan mezelf proberen te beheersen om op mijn verjaardag niet de kroeg in te gaan omdat ik morgen dan helemaal niks leer.
En dan nog even naar de carnavalswinkel in west.
Spaans 1. Volg jij ook Spaans dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:55 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Samenvatting kun je bij complex kopen. Doe je Spaans 1 of 2?
Vorig semester gevolgdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Spaans 1. Volg jij ook Spaans dan?
Ja meneer, meteen meneer.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:55 schreef Friek_ het volgende:
We gaan morgen toch wel braaf allemaal stemmen he? Graag op SP, GroenLinks, PvdA of D66 zodat ik niet plots 3000 euro extra moet lappen.
Was vanmorgen de 5e bij mijn stembureau.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:55 schreef Friek_ het volgende:
We gaan morgen toch wel braaf allemaal stemmen he? Graag op SP, GroenLinks, PvdA of D66 zodat ik niet plots 3000 euro extra moet lappen.
Stembureau Tilbury's was aardig drukquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Was vanmorgen de 5e bij mijn stembureau.
Nu bezig met Spaans 2? Of ga je die niet doen?quote:
Goed, dan sla ik die over. Gister een halve gekeken maar ik vond dat het niet op schoot.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:11 schreef Complexiteit het volgende:
Lenny, de colleges zijn kennelijk niet zo relevant voor het tentamen.
Vooruit, zojuist D66 gestemd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:55 schreef Friek_ het volgende:
Nee, heb het veel te druk nuquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nu bezig met Spaans 2? Of ga je die niet doen?
Die heb ik ook. Ik vind het vak leuker dan ik verwacht had, wat ook mede door de docente komt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:12 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Nee, heb het veel te druk nu. Vind je het leuk? Ik had Mariska, leuke vrouw, geeft ook erg goed les moet ik zeggen.
Een paar honderd meter verderop is het altijd rustige wijkcentrum De Reit.quote:
quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:06 schreef Impressie het volgende:
De furie van Friek zal zich wel richten op de VVDer 2 posts boven je, dus volgens mij ben je wel veilig.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:06 schreef Impressie het volgende:
De furie van Friek zal zich wel richten op de VVDer 2 posts boven je, dus volgens mij ben je wel veilig.
* hetzusjevan zet haar helm op en kruipt weg achter de bankquote:
Daar ben ik langs gelopen denk ik, wist dat niet eens, Tilbury's leek me makkelijk. Stempas zei Fontys Journalistiek maar dat is net de andere kant op.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:55 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Een paar honderd meter verderop is het altijd rustige wijkcentrum De Reit.
Ga je band plakken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:33 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Daar ben ik langs gelopen denk ik, wist dat niet eens, Tilbury's leek me makkelijk. Stempas zei Fontys Journalistiek maar dat is net de andere kant op.
Held.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb net iemand omgepraat van VVD naar D66. Friek zal trots op me zijn.
Aan carnaval doen ze iig niet! Aanstaande woensdag 09:00 deadline IRP thesis en gewoon om 08:45-11:30 college. Dat zijn toch geen grappen? Ik hoor haring te happen dan..quote:
Brr haring.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Aan carnaval doen ze iig niet! Aanstaande woensdag 09:00 deadline IRP thesis en gewoon om 08:45-11:30 college. Dat zijn toch geen grappen? Ik hoor haring te happen dan..
Tilburg vakantiequote:Op woensdag 2 maart 2011 23:15 schreef Granaatappel het volgende:
Voorkeur ligt bij VVD, maar uit protest i.v.m. de langstudeerwet op D66 gestemd.
Waar kan ik trouwens de vakantiedata vinden van de UvT? Kon het niet zo 123 vinden met de zoekfunctie.
Vaag tentamen ja.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:27 schreef Impressie het volgende:
Het tentamen psychopathologie was met afstand het slechtste tentamen wat ik ooit gezien heb. Zo'n klein deel van de stof werd maar gevraagd en heel oppervlakkig. Denk dat iedereen minstens een 9 heeft
Zo zie je de impact van de overheidsplannen maar weer. De kwaliteit is wel omhoog gegaan als iedereen een 9 haalt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:27 schreef Impressie het volgende:
Het tentamen psychopathologie was met afstand het slechtste tentamen wat ik ooit gezien heb. Zo'n klein deel van de stof werd maar gevraagd en heel oppervlakkig. Denk dat iedereen minstens een 9 heeft
Heeft niets met de overheidsplannen te maken, dit tentamen was altijd al zo makkelijk (zie mijn post, eerder: tentamen met een 7 gehaald door twee keer samenvatting door te lezen).quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zo zie je de impact van de overheidsplannen maar weer. De kwaliteit is wel omhoog gegaan als iedereen een 9 haalt.
Of ik kan gewoon supergoed leren jonge!!quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:54 schreef GlowMouse het volgende:
Jij zult door dezelfde overheidsplannen beïnvloed zijn geweest.
Ik hoop maar dat deze post sarcastisch was.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zo zie je de impact van de overheidsplannen maar weer. De kwaliteit is wel omhoog gegaan als iedereen een 9 haalt.
Dat is het.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat deze post sarcastisch was.
Ze mogen wel eens de sleutel online gooien.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:36 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Vaag tentamen ja.
BIjna een kwart ging over de DSM. Pure feitenkennis. Erg makkelijk, als je er een paar minuten naar gekeken hebt.
Niet gedaan, dus ik heb daar bijna alles foutMaarja, misschien heb ik nog een 6.
Ok bedankt voor de infoquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:19 schreef GlowMouse het volgende:
Je kunt tot ongeveer 18:30 het gebouw door zonder te tekenen, daarna kun je tot 21.30 of 22.30 (weet niet precies, 22.30 moet je buiten zijn) door je naam op een lijst te zetten nog naar binnen. Maar secretariaten sluiten om 17.00 dus als je daar iets in moet leveren dan moet je wel op tijd zijn.
Volgens mij niet, maar je kan even bij de course information kijken of je even aanmelden op BB?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:36 schreef Two het volgende:
Weet iemand of er voor Ontwikkelingsleer en Cultuurpsychologie in het eerste jaar verplichte werkcolleges of iets in die geest zijn?
En kan het kloppen dat de docent van Ontwikkelingsleer (Jens Henrichs) ook betrokken is bij het vak ontwikkelingspsychologie op de Erasmus? Ik heb het idee dat ik hem vorig jaar namelijk ook had voor ontwikkelingspsychologie (maar dan in Rotterdam).
Ik vind het iig naar dat meneer Henrichs ons dwingt om een boek te kopen. Als ik ergens geen behoefte aan heb is het om weer veel geld uit te geven aan een boek.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:36 schreef Two het volgende:
Weet iemand of er voor Ontwikkelingsleer en Cultuurpsychologie in het eerste jaar verplichte werkcolleges of iets in die geest zijn?
En kan het kloppen dat de docent van Ontwikkelingsleer (Jens Henrichs) ook betrokken is bij het vak ontwikkelingspsychologie op de Erasmus? Ik heb het idee dat ik hem vorig jaar namelijk ook had voor ontwikkelingspsychologie (maar dan in Rotterdam).
Welk boek? Mss kan je het tweedehands kopen op MP / via een van de oud-psy studenten hier?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind het iig naar dat meneer Henrichs ons dwingt om een boek te kopen. Als ik ergens geen behoefte aan heb is het om weer veel geld uit te geven aan een boek.
'Schaf het boek aub niet 2e hands aan, omdat die geen accesscode bevat. Deze code heb je wel nodig voor de cursus. De accesscode geeft toegang tot een virtuele leeromgeving (Mydevelopmentlab).'quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:23 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Welk boek? Mss kan je het tweedehands kopen op MP / via een van de oud-psy studenten hier?
Kunnen ze dat niet ook op de literatuurlijst zetten als waarschuwing?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
'Schaf het boek aub niet 2e hands aan, omdat die geen accesscode bevat. Deze code heb je wel nodig voor de cursus. De accesscode geeft toegang tot een virtuele leeromgeving (Mydevelopmentlab).'
L O Lquote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
'Schaf het boek aub niet 2e hands aan, omdat die geen accesscode bevat. Deze code heb je wel nodig voor de cursus. De accesscode geeft toegang tot een virtuele leeromgeving (Mydevelopmentlab).'
Bij ons was dat toen ook al zo'n drama met die acces-code. In ieder geval wel fijn dat ze het nu al van tevoren aangevenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind het iig naar dat meneer Henrichs ons dwingt om een boek te kopen. Als ik ergens geen behoefte aan heb is het om weer veel geld uit te geven aan een boek.
In dat geval wacht ik nog even met het boek te kopen. Ik hoor vanzelf wel als het écht niet meer kan wachten.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:29 schreef automatic_ het volgende:
Bij ons, twee jaar geleden, waren er voor beide vakken geen werkcolleges o.i.d. Wij kregen alleen bij ontwikkelingsleer een "tussentoets" omdat er toen een hoop gezeik was met dat boek en die code.
Ja, dat is een nieuwe docent voor dat vak.
Volgens mij is dat (bijna) nergensquote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:48 schreef Complexiteit het volgende:
Dat ligt uiteraard aan de hoeveelheid vakken.
Maar ik had oorspronkelijk het idee dat een scriptie geschreven wordt zonder iets anders te doen.
Organisatiewetenschappen heeft een masterthesis van 30 ECTS.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:49 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Volgens mij is dat (bijna) nergens![]()
Beetje onhandig om via de week schedules week voor week door te scrollen?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:34 schreef GlowMouse het volgende:
Die kon je sinds augustus opzoeken in de studiegids.
Ah bedankt, beetje vervelend dat het in de laatste week van april valt.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:08 schreef GlowMouse het volgende:
Dat klopt wel. Je kunt ook http://mystudy.uvt.nl/esgportal/it10.iprooster?taal=e&groep=dummy gebruiken.
De meivakantie is "overal" anders dit jaar. Wij hebben het inderdaad in die week en de (basis)scholen hebben het de week erna.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:06 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Beetje onhandig om via de week schedules week voor week door te scrollen?
Meivakantie is dan van 25 april tot en met 1 mei? Klopt volgens mij niet echt.
Iemand een simpel overzichtje?
Good timesquote:Op maandag 7 maart 2011 23:10 schreef GlowMouse het volgende:
Vroeger liep je langs en had je hem direct.
Antwoorden vergelijken?quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:38 schreef Complexiteit het volgende:
Vaag dat de sleutel van psychopathologie gewoon niet op BB komt![]()
Als je ze nog terugvindt hoor ik het wel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:13 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Kom er net achter dat ik m'n antwoorden wss kwijt ben
Matigquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:12 schreef automatic_ het volgende:
Bij ons, oude docent, werd er ook geen bericht geplaatst op BB, maar stond "opeens" je cijfer in je cijferlijst.
Blijkbaar is dat zijn "tactiek". Er zijn wel meer mensen die er een handje van hebben om het op BB te plaatsen en geen bericht erop te zetten, haha. Maar goed; deze man sloeg BB gewoon overquote:
http://www.consequences.nl/forum/ al geprobeerd? In mijn tijd waren er altijd veel mensen actief en werd er volop vergeleken en gediscussieerd over het tentamen etc.quote:
Ons ook of niet? ;-)quote:Op maandag 14 maart 2011 23:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
Moet deze week nog wat praktische zaken gaan regelen en dan zwaai ik de uvt vaarwel
15-20. Ik vind het nogal.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:01 schreef Impressie het volgende:
Het tentamen Hersenen en Gedrag was radicaal anders. Stuk of 15-20 vragen waren maar hetzelfde, je kon de zaal horen zuchten.
Gefeliciteerd! Same here overigensquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:32 schreef Complexiteit het volgende:
Hoppa, een mooi punt voor sociale psychologie.
Zwaarste is achter de rug!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:19 schreef Two het volgende:
Morgen lekker vroeg op voor een herkansing persoonlijkheidspsychologie. Ben zeer benieuwd.
Dit zijn verdomme toch geen tijden. Ook nog in die klote gymzaal dat tentamen..quote:
Is altijd al geweest volgens mij, volgens mij zijn er 200/300+ psychologiestudenten (?) en dan nog mensen die het vak als minor volgen oid, die moeten ze toch ergens kwijt. Ik vond het - op de kou soms na - wel een fijne zaal, je hoeft tenminste niet over tafels en stoelen heen te klimmen -_-'. Zo irritant vind ik dat, hou er altijd blauwe plekken aan over. Ik ben ook altijd eerder klaar dan de meeste mensen, vind het ook zo aso om 5 mensen voor me op te laten staan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit zijn verdomme toch geen tijden. Ook nog in die klote gymzaal dat tentamen..
ben tamelijk chagrijnig
Ik klim dan altijd naar een hogere of lagere rij. Spectaculair is dat.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:21 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Is altijd al geweest volgens mij, volgens mij zijn er 200/300+ psychologiestudenten (?) en dan nog mensen die het vak als minor volgen oid, die moeten ze toch ergens kwijt. Ik vond het - op de kou soms na - wel een fijne zaal, je hoeft tenminste niet over tafels en stoelen heen te klimmen -_-'. Zo irritant vind ik dat, hou er altijd blauwe plekken aan over. Ik ben ook altijd eerder klaar dan de meeste mensen, vind het ook zo aso om 5 mensen voor me op te laten staan.
Maar succes in elk geval!
Ik ben klein en kan nou eenmaal niet goed over die dingen klimmenquote:Op woensdag 16 maart 2011 09:40 schreef GlowMouse het volgende:
blauwe plekken aan een tentamen overhouden. Als je dan drie tentamens in dezelfde week hebt
Een 6,5 voor sociale psychologie en een 7 voor psychopathologie!quote:
Stom, staat de regel ergens?quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:45 schreef arucard het volgende:
Ik was laatst ook aan een hele klimpartij begonnen, bleek dat je nog niet weg mocht omdat er blijkbaar een minimum tijd was die je eerst uit moest zitten.
Ja dat stond op dat voorblad, maar die lees ik meestal niet omdat ze die van tevoren toch altijd even oplezen, blijkbaar waren ze dat van die tijd vergeten. Ik was ook niet de enige, en toen kwam er nog wel even een mededeling.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:47 schreef GlowMouse het volgende:
Wat een psychopaten hier
[..]
Stom, staat de regel ergens?
Die je moet ook wel lezen. Maar ik ben dat nog niet tegengekomen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:53 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja dat stond op dat voorblad, maar die lees ik meestal niet omdat ze die van tevoren toch altijd even oplezen, blijkbaar waren ze dat van die tijd vergeten. Ik was ook niet de enige, en toen kwam er nog wel even een mededeling.
Ahja, dat staat ook in de regels van de FEB (art. 17). De FSW heeft dezelfde regeling. Bij de FRW mag je het eerste halfuur zowel nog binnenkomen als weggaan. Bij de FGW mag je wel direct weg, maar mag daarna niemand meer binnenkomen. Gaat de eerste na 2 uur pas weg, dan mag je dus bijna 2 uur te laat komen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:00 schreef Granaatappel het volgende:
Was eerst inderdaad zo'n minimumtijd dat je moest blijven zitten, volgens mij i.v.m. antwoorden doorspelen voor mensen die te laat komen.
In Rotterdam hebben ze in ieder geval wel een aparte tentamen ruimte. Dat is zo'n beetje de hele beneden verdieping van een gebouw.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:59 schreef GlowMouse het volgende:
De tafeltjes zijn al zo klein. Wil je naast elke stoel een gangpad, dan verlies je een derde van de ruimte (als de paadjes zo smal zijn als één stoel). WZ1 is al enorm, die kan niet nog 50% groter.
Voor tentamens kun je iedereen in de gymzaal zetten. Volgens mij hebben ze in Utrecht wel aparte tentamenruimtes.
Weggaan?quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ahja, dat staat ook in de regels van de FEB (art. 17). De FSW heeft dezelfde regeling. Bij de FRW mag je het eerste halfuur zowel nog binnenkomen als weggaan. Bij de FGW mag je wel direct weg, maar mag daarna niemand meer binnenkomen. Gaat de eerste na 2 uur pas weg, dan mag je dus bijna 2 uur te laat komen.
Hm ik lees altijd het voorblad aandachtig door.. maar dat is om mijn zenuwen onder controle te krijgenquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:53 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja dat stond op dat voorblad, maar die lees ik meestal niet omdat ze die van tevoren toch altijd even oplezen, blijkbaar waren ze dat van die tijd vergeten. Ik was ook niet de enige, en toen kwam er nog wel even een mededeling.
Is WZ1 de grootste collegezaal die we hebben eigenlijk? WZ1 is groter dan DZ1 en DZ2 toch?quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:59 schreef GlowMouse het volgende:
De tafeltjes zijn al zo klein. Wil je naast elke stoel een gangpad, dan verlies je een derde van de ruimte (als de paadjes zo smal zijn als één stoel). WZ1 is al enorm, die kan niet nog 50% groter.
Voor tentamens kun je iedereen in de gymzaal zetten. Volgens mij hebben ze in Utrecht wel aparte tentamenruimtes.
De zaal lijkt qua oppervlakte wel kleiner dan WZ1 vind ik. Zal idd wel door het gebrek aan tafeltjes komen idd. Ik had die zaal iig veel groter verwacht.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:54 schreef GlowMouse het volgende:
De aula is het grootst, maar die heeft geen tafeltjes, daarna WZ1. Op http://www.tilburgunivers(...)g-lis/zaaloverzicht/ staat een overzicht.
Hahaquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:22 schreef Complexiteit het volgende:
Lol een 7,5 en een 8 voor de psychologievakken.
Haalde ik maar dat soort cijfers voor m'n rechtenvakken
Het ip-adres is uniek voor een pc, maar de precieze koppeling is voor gebruikers onbekend. Je moet dus zelf de computers afgaan en opschrijven welk ip bij welke pc hoort.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:58 schreef Tegan het volgende:
Kan je aan de hand van een email traceren achter welke computer iemand zit op de UvT?
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:06 schreef Tegan het volgende:
Nee, maar ik wilde iemand laten schrikken door ineens achter haar te staan.
Ja, stelletje mongolen.. Je zou toch zeggen dat een mail naar alle studenten van de faculteit 3 x gecontroleerd wordt....quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:59 schreef GlowMouse het volgende:
UvT-faal. De bacheloropleiding recht gaat compleet op de schop. De e-mail waarin dat werd aangekondigd verwijst naar deze pagina voor de details.
zoals?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:25 schreef Complexiteit het volgende:
Ja zeg, de vakken hebben veel betere namen in het nieuwe programma.
Dat laatste klopt inderdaad. Die code geeft toegang tot de virtuele omgeving. Het boek is alleen 75 euro en het ziet er best karig uit. Niet een boek waar ik waarschijnlijk nog ooit in ga kijken na dit vak. Beetje zonden van mijn centen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:34 schreef automatic_ het volgende:
In "mijn" tijd hebben we dat niet gebruikt en hebben we een tussentoets gehad die mee telde voor je tentamen (was niet verplicht). In het jaar ervoor (van hetzusjevan) was het volgens mij wel verplicht. Alleen wij hadden een andere docente
Ik zou gewoon even mailen voor de zekerheid, maar iemand anders had hier al eerder gepost dat je een nieuw boek moest aanschaffen ivm die code? Die code heb je nodig om in te loggen op die virtuele omgeving..
Het kwam op mij over als optioneel. Een beetje als dit ( http://highered.mcgraw-hi(...)dent_view0/chapter1/ ), maar dan met wat meer biografieën en extra achtergronden erbij.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Weet toevallig iemand van jullie of het verplicht is om die virtuele mydevelopmentlab te gebruiken voor ontwikkelingsleer? Ik zie op blackboard dat de toetsing enkel een MC tentamen is. In hoeverre is het dan verplicht om mee te doen met die toetsjes online? Kan dat zo niet vinden op Blackboard.
Klopt, het is niet verplicht.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:30 schreef Impressie het volgende:
[..]
Het kwam op mij over als optioneel. Een beetje als dit ( http://highered.mcgraw-hi(...)dent_view0/chapter1/ ), maar dan met wat meer biografieën en extra achtergronden erbij.
Niceeeeé!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
Morgen diploma aanvragen en uitschrijven. Resultaten zijn eindelijk binnen.
En gefeli trouwensquote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
Morgen diploma aanvragen en uitschrijven. Resultaten zijn eindelijk binnen.
Rondje Lidl, krijg ik altijd direct zin om te studerenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:12 schreef Ebbao het volgende:
Morgen tentamen purchasing management. Doordat het zo'n verschrikkelijk saai (keuze)vak is heb ik gewoon nauwelijks motivatie weten te vindenDit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets tegenkom, hoe gaan jullie hier mee om?
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:31 schreef aardappel het volgende:
[..]
Rondje Lidl, krijg ik altijd direct zin om te studeren
Bij speciaal onderwijs in Bergen op Zoom, lekker dichtbij dus!quote:
Ik ben ook onderweg naar mijn laatste tentamen (morgen) en heb precies dezelfde symptomenquote:Op woensdag 23 maart 2011 11:33 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik heb deze week twee van de drie laatste tentamens op de UvT. De motivatie is nu echt weg, zo irritant. Ook teveel aan m'n kop gehad deze week, iemand overleden, experiment voor scriptie opgezet waarbij ik heel veel naar de uni heb moeten bellen en mensen achter hun vodden aan heb moeten zitten -_-'. Het zijn twee hele pittige tentamens deze week, maar toch kan ik me er niet toe zetten, het kan me gewoon ff niet boeien nu ofzo :/. Normaal ben ik zo'n stresskip.
Ik ga mezelf toch nog even er toe zetten om het nog eens door te lezen, wie weet blijft er nog iets hangen.
Als je vaker in groepen samen moet werken zou je bijvoorbeeld daarin wat aansluiting kunnen vinden. Dan kunnen die ook wat meer achter je aanzitten.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:26 schreef stress-kip het volgende:
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Het rare is, ik besef nu wel hoe graag ik het wil. Dus ja, ik zit op de goede plek, heb me alleen heel dom gedragen, de afgelopen perioden.
Nee, werk niet in groepen. Maar achter mij aan zitten is niet meer nodig. Besef nu heel goed hoe hard ik moet gaan werken om het te halen. Is alleen wel even fijn om te kijken of mensen die al langer studeren mij even een peptalk kunnen geven. Heb ik echt even nodig haha.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je vaker in groepen samen moet werken zou je bijvoorbeeld daarin wat aansluiting kunnen vinden. Dan kunnen die ook wat meer achter je aanzitten.
Ja, wil het echt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:32 schreef automatic_ het volgende:
Als je het dan écht wil, dan is het misschien niet geheel onmogelijk
En die drie weken tentamens, hoeveel heb je er dan?
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Bij een vrij keuzevak dat niks met mijn studie of wat dan ook te maken heeft hoef ik dan niet om toestemming te vragen?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:55 schreef GlowMouse het volgende:
Het gaat niet om volgen, maar om opnemen als officieel onderdeel van je curriculum. In sommige studies zit een aan keuzevakken, en die moeten wel worden goedgekeurd.
Let op: Masterstudenten die in 2010-11 op grond van de overgangsregeling zijn ingeschreven voor het lage instellingstarief (¤1672), betalen bij inschrijving voor diezelfde master in september 2011 het hoge instellingstarief (¤10.644).quote:Op maandag 28 maart 2011 18:47 schreef automatic_ het volgende:
hetzusjevan; weet je al wat je gaat doen met je master?
http://www.tilburgunivers(...)/toelichting11-12/#3
De cache-versie:quote:Een student die zich in 2010/11 voor het eerst voor een of meer opleidingen aan de UvT inschrijft betaalt tenminste tot september 2013 hetzelfde -geïndexeerde- tarief als in 2010/11 voor ononderbroken inschrijving aan dezelfde opleiding(en) gedurende de nominale studieduur.
Die regeling ligt nergens in geprinte versie en op deze manier brengen ze de bewijspositie van studenten ernstige schade toe. Ik heb hier geen goed woord voor over, ga er morgen direct achteraan.quote:Een student die zich in 2010/11 voor het eerst voor een of meer opleidingen aan de UvT inschrijft betaalt tenminste tot september 2013 hetzelfde -geïndexeerde- tarief als in 2010/11 voor ononderbroken inschrijving aan dezelfde opleiding(en).
Dat geldt toch niet voor ons?quote:Op maandag 28 maart 2011 18:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Let op: Masterstudenten die in 2010-11 op grond van de overgangsregeling zijn ingeschreven voor het lage instellingstarief (¤1672), betalen bij inschrijving voor diezelfde master in september 2011 het hoge instellingstarief (¤10.644).?!
Dat geldt voor mensen die een tweede studie doen (en dus instellingscollegegeld betalen). Voor mij dus.quote:
Hè, balenquote:Op maandag 28 maart 2011 19:20 schreef GlowMouse het volgende:
De politie wil geen aangifte opnemen voor poging tot bedrog.
Hoezo poging?quote:Op maandag 28 maart 2011 19:20 schreef GlowMouse het volgende:
De politie wil geen aangifte opnemen voor poging tot bedrog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |