abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85763937

Welkom in het UvT-topic!

Studenten O+

Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen
appelsap BSc Fiscale economie tweede jaar
arj1o1 Promovendus
booo BSc Economie en Bedrijfseconomie tweede jaar
Kingside BSc Economie en Bedrijseconomie tweede jaar
Gatenkaas BSc Economie en Bedrijfseconomie tweede jaar
GlowMouse Promovendus
Citizen.Erased MSc Marketing Management eerste jaar
BlackSheep MSc Marketing Management eerste jaar
Xtreem MSc Financial Management eerste jaar

Faculteit Sociale Wetenschappen
automatic_ BSc Psychologie derde jaar
Lenny_Leonard - BSc Organisatiewetenschappen derde jaar
Impressie BSc Psychologie eerste jaar
Muis006 BSc Psychologie tweede jaar
oompaloompa MSc Social and Behavioral Sciences tweede jaar

Faculteit Geesteswetenschappen
Biermeisje BA Algemene Cultuurwetenschappen tweede jaar
Friek_ BA Filosofie derde jaar
hetzusjevan MA Bedrijfscommunicatie en Digitale Media eerste jaar

Faculteit Rechtsgeleerdheid
aardappel LLB Recht en Management, Civiel Effect derde jaar
Complexiteit LLB Rechtsgeleerdheid tweede jaar
Dr_Strangelove LLM Rechten deeltijd
hmmmz LLB Recht en Management, Civiel Effect derde jaar
Steve LLM Rechten eerste jaar

Ereleden
Tegan Ontheemde oprichtster

Links

UvT
Studentenportal
Studiegids
Webmail
Blackboard
Studentenstatuut
Plattegrond Campus

Vorige delen

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42

Openingspost
UvT Fok!Wiki
pi_85763950
Het is wel de bedoeling dat je zelf een nieuwe opent nadat je de oude hebt volgemaakt toch? :P
pi_85766938
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:58 schreef Impressie het volgende:
Het is wel de bedoeling dat je zelf een nieuwe opent nadat je de oude hebt volgemaakt toch? :P
si.
pi_85768073
homies
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85768871
Hoi!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:21:20 #6
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_85768885
Hoi :W
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_85769304
Hallee.
Burning bridges gives you so much more
pi_85770256
vraagje aan de mensen van de feb. Ben een aantal dagen bezig met een economische paper waarin veel axiomas voorkomen en ik merk dat ik het moeilijk vind om op die manier te lezen.

Welk vak kan ik volgen dat mij daarbij helpt?
(het is dus niet dat ik het niet begrijp, maar dat ik er weinig ervaring in heb en het daarom veel energie kost)

Om een voorbeeld te geven van wat ik bedoel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85771764
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:33 schreef Gatenkaas het volgende:
Hallee.
Goeiendaag.
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_85773502
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:55 schreef oompaloompa het volgende:
vraagje aan de mensen van de feb. Ben een aantal dagen bezig met een economische paper waarin veel axiomas voorkomen en ik merk dat ik het moeilijk vind om op die manier te lezen.

Welk vak kan ik volgen dat mij daarbij helpt?
(het is dus niet dat ik het niet begrijp, maar dat ik er weinig ervaring in heb en het daarom veel energie kost)

Om een voorbeeld te geven van wat ik bedoel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat eigenlijk te denken aan Micro-Economics, maar daar zijn er heel veel subvakken van. Kan dus niet precies zeggen welke je daarvan moet hebben. :P
pi_85775557
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:47 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ik dacht dat je die sowieso niet meer via de post kreeg. Maar ik heb nog niks gehad, terwijl het collegegeld al afgeschreven is dus ik vind dat ze 'm onderhand wel op mogen sturen :+.
[..]

In de week van 30aug beginnen de colleges ;). Heb je je boeken, rooster, uvt-username etc. al wel dan? Anders is het knap lastig.. heb je je uberhaupt al ingeschreven eigenlijk? :P.
Dat is het probleem dus, ik heb me al ingeschreven en kreeg een mailtje dat de diploma en cijferlijst voor 1 September dient te worden ingeleverd. Nu heb ik dus zo geregeld dat ik Maandag als ik slaag aan het eind van de middag dus mijn diploma krijg (heb daarvoor eindverdediging). Mijn HBO instelling helpt mij hier echt goed mee maar aan de kant van de UVT wordt ik niet veel wijzer. Daarnaast heb ik dus ook die premasterday gemist waardoor het deels mijn eigen schuld is natuurlijk (alhoewel het niet anders kon aangezien dit de dag was dat ik de scriptie moest inleveren).
Als ik maandag dus mijn diploma heb rijd ik meteen door naar de UVT om deze af te geven en de resterende gegevens op te vragen (als er nog iemand is die mij kan helpen dan). Ik heb dus nog geen studentnummer, geen account, geen boekenlijst en geen rooster. Daarbij mis ik dus de colleges die op maandag worden gegeven, oftewel een goed begin voor mij :'(
pi_85778532
Goeiesmiddags-dese-middag.

Zo te zien hebben we er een paar verse bij. :9
pi_85778901
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:47 schreef Friek_ het volgende:
Goeiesmiddags-dese-middag.
Sterk :P

Zeg, Friek, je zei een tijdje terug dat je de logica vakken altijd het moeilijkst van heel je opleiding vond. Bizar moeilijk, of te doen? Ik zit nu wat te kijken op blackboard en in het boek en het ziet er niet bepaald simpel uit 8)7

Heb je een wiskundige achtergrond of iets dergelijks nodig, of gewoon veel tijd erinsteken zoals met de meeste vakken?

edit: laat maar, ben er al uit, dat vak is niet aan mij besteed :@

[ Bericht 9% gewijzigd door Complexiteit op 27-08-2010 18:19:47 ]
pi_85779857
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:01 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Sterk :P

Zeg, Friek, je zei een tijdje terug dat je de logica vakken altijd het moeilijkst van heel je opleiding vond. Bizar moeilijk, of te doen? Ik zit nu wat te kijken op blackboard en in het boek en het ziet er niet bepaald simpel uit 8)7

Heb je een wiskundige achtergrond of iets dergelijks nodig, of gewoon veel tijd erinsteken zoals met de meeste vakken?

edit: laat maar, ben er al uit, dat vak is niet aan mij besteed :@
Het valt best mee uiteindelijk hoor. Het zijn zeker de lastigste vakken aangezien je net als bij wiskunde het steeds stapje bij stapje moeilijker maakt en echt geen seconde je aandacht kan laten verslappen. Elk college aanwezig zijn en gedisciplineerd de opdrachten maken is gewoon een vereiste. Concreet leer je hoe propositie- en predikatenlogica in elkaar steken, hoe je een bepaalde redenering (of verzameling zinnen) op kan schrijven in logische taal en deze kan testen op geldigheid of consistentie.

Het wordt pas echt lastig zodra je de diepte in duikt zoals bij bijvoorbeeld modale logica. Daar snap ik nog steeds maar de helft van terwijl ik het vak wel met een goede beoordeling heb afgesloten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2010 19:12:16 ]
pi_85780094
Bedankt voor je uitleg :)

Dat gaat em niet worden :P
pi_85781377
Complexiteit, begin jij aankomend jaar met de minor Filosofie? Welke vakken wil jij daarvoor eigenlijk selecteren? Enkel de verplichte vakken of toch meer(zoals Logica)?
pi_85781696
Nee ik doe de minor filosofie niet, gewoon wat losse vakken.
pi_85782470
Ik zit net voor de tweede keer blackboard eens te bekijken, het zal vast wel prima werken als je weet waar alles zit, maar man o man wat ongebruiksvriendelijk :P

Ik heb maandag mijn eerste statistiek voor HBO college, en ik was benieuwt waar ik de sheets kan vinden, kan iemand mij vertellen waar ik dan moet kijken? _O_
BlaBlaBla
pi_85783194
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:01 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik zit net voor de tweede keer blackboard eens te bekijken, het zal vast wel prima werken als je weet waar alles zit, maar man o man wat ongebruiksvriendelijk :P
Ik heb inmiddels 4 jaar ervaring met soortgelijke ELO's maar het is telkens weer zoeken hoe het allemaal werkt etc :')

Waar je je sheets kan vinden weet ik niet, maar ik denk dat iemand anders hier dat vast wel binnen 2 seconden heeft opgezocht :P
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:48:38 #20
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_85789967
Dit jaar 1e jaars Psychologie op de UvT, Psycho was op de EUR 1 groot drama. maar ik verwacht dat het op de UvT een stuk beter zal zijn aangezien ze hier een veel traditioneler onderwijssysteem hebben.
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:41:04 #21
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_85792359
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:48 schreef Two het volgende:
Dit jaar 1e jaars Psychologie op de UvT, Psycho was op de EUR 1 groot drama. maar ik verwacht dat het op de UvT een stuk beter zal zijn aangezien ze hier een veel traditioneler onderwijssysteem hebben.
Welkom!
pi_85793350
Ondertussen via via via een rooster en een boekenlijst gekregen.
Ik mis maandag 2 colleges, en ik hoop zo erg dat dit introductie colleges zijn zodat ik niets mis.
pi_85794471
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:48 schreef Two het volgende:
Ooh, hallo jaargenoot!
pi_85799393
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:30 schreef Impressie het volgende:

[..]

Ooh, hallo jaargenoot!
hallo proefpersonen muhahahaha
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:20 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Ik zat eigenlijk te denken aan Micro-Economics, maar daar zijn er heel veel subvakken van. Kan dus niet precies zeggen welke je daarvan moet hebben. :P
nja dan weet ik nu in ieder geval waar te beginnen :)
pi_85800058
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:04 schreef sk888er het volgende:
Ondertussen via via via een rooster en een boekenlijst gekregen.
Ik mis maandag 2 colleges, en ik hoop zo erg dat dit introductie colleges zijn zodat ik niets mis.
Welke premaster ga je doen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')