Dat is een 3ejaars psy vak toch? Dat was een 3ejaars vak maar is nu een 2ejaars vak geloof ik? Daar ben ik nooit naar toe geweest, heb alleen de sv van complex + sheets een keer doorgelezen en ingekopt met een 7quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:42 schreef Impressie het volgende:
Fipo!
Straks een college van 4 uur, over psychopathologie.. Ben benieuwd
Ik ben na een uur weggegaan. Wat ontzettend slecht geregeld.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:42 schreef Impressie het volgende:
Fipo!
NAD mevrouw had er bij gezet dat je haar na een bepaalde datum kon mailen voor een afspraakquote:Op donderdag 27 januari 2011 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Auto, enig idee wanneer de inzage van Klinische gezondheid is? Hoorde dat Neuro al was geweest maar heb nergens een bericht van een vak gezien. Bij ons komt dat altijd als announcement oid.
Wie was de gastdocent?quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:26 schreef Complexiteit het volgende:
Wat een leuk college was dat zeg (psychopathologie)![]()
Geniale man, die gastdocent. Heel intelligent, mooi om te zien, en dat op z'n 70e
Oo oke, dat is wel tofquote:Op donderdag 27 januari 2011 21:55 schreef Complexiteit het volgende:
Een chinese man. Aangezien de sheets niet op BB staan, of we er nog niet bijkunnen, weet ik z'n naam zo niet.
Maar het was een psychiater die nog steeds werkt ipv met pensioen te zijn, en hij had ook rechten gestudeerd. Echt een hoog EQ heeft hij volgens mij, prachtig
Inderdaad zeg. Gewoon tot wel vier keer toe applaus gehad geloof ik, dat heb ik nog nooit meegemaakt.quote:
Leuk! Dan is het die lange zittijd ook wel waard of niet?quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:41 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Gewoon tot wel vier keer toe applaus gehad geloof ik, dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Ja was het sowieso, veel interessants. Ging wel erg snel en het is wel heel wat anders dan een gemiddeld rechtencollege zeg.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:42 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Leuk! Dan is het die lange zittijd ook wel waard of niet?
Ik ben om 18:00 uur weggegaan voor shoarma en bier. Ben jij het hele college gebleven? Wat een held was die gozer trouwens tegenover die bewaking!quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:42 schreef Impressie het volgende:
Fipo!
En, is de poging gelukt?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gaat lekker daar bij de NS.Morgen een nieuwe poging om naar de masterbeurs te gaan.
Ik hoorde van iemand anders dat veel Nederlandse universiteiten hadden afgezegd en daardoor vrijwel alleen buitenlandse universiteiten en wat prive instellingen als Nijenrode er stonden. Utrecht (wat voor mij zeer interessant was) was afwezig. Ga denk ik wel een keer gewoon los naar Utrecht dan.quote:
Ja zeg, heb ik mezelf net aangewend om 'behaviour' te schrijven ipv 'behavior', kan ik het weer afleren..quote:Op zondag 30 januari 2011 16:27 schreef aardappel het volgende:
U aandacht alstublieft, ik las in de univers van afgelopen week (blz 2) dat de uni van Brits Engels naar Amerikaans Engels switcht... kan mij iemand uitleggen WAAROM?!
Ik vind Amerikaans Engels maar een stom dialect.quote:
Ik vind het lastig dus ik houd nog alle opties open. Ik vind psychologie echt heel interessant maar zie mezelf nog niet als psycholoog. Organisatiewetenschappen vind ik een stuk minder boeiend dus wellicht iets meer in de kant van organisatie/bestuurskunde op een andere universiteit.quote:Op zondag 30 januari 2011 14:25 schreef automatic_ het volgende:
Ooo, dan kan je inderdaad veel beter een keertje los gaan.
Wat zou je willen dan?
Gefeliciteerd. Ik had ook een 9quote:
Aha okequote:Op maandag 31 januari 2011 11:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik vind het lastig dus ik houd nog alle opties open. Ik vind psychologie echt heel interessant maar zie mezelf nog niet als psycholoog. Organisatiewetenschappen vind ik een stuk minder boeiend dus wellicht iets meer in de kant van organisatie/bestuurskunde op een andere universiteit.
Ik heb een gemiddelde van een 8,7 volgens mij, haha.quote:Gefeliciteerd. Ik had ook een 9. Doordat ik laks met die opdracht was gemiddeld een 8,4.
quote:
quote:Jullie site is al sinds de oprichting erg langzaam, en het kost veel clicks om bij het juiste dictaat uit te komen. Daarnaast lukt het niet om met de browser Firefox een bestelling te plaatsen, omdat ik daarmee niet door kan klikken naar iDeal. Deze problemen zijn er al sinds de dictaten online aangeschaft moeten worden.
Online aangeschafte dictaten kunnen ook niet worden geruild. Dit terwijl art. 7:46d BW bepaalt dat een koop die op afstand wordt gesloten, tot zeven werkdagen na levering nog ontbonden kan worden. Omdat u dit niet goed kenbaar maakt, betreft de termijn zelfs 3 maanden.
Er is dus nog ruimte voor verbetering.
Arbeids en organisatiepsychologie, lijkt je dat niets?quote:Op maandag 31 januari 2011 11:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind het lastig dus ik houd nog alle opties open. Ik vind psychologie echt heel interessant maar zie mezelf nog niet als psycholoog. Organisatiewetenschappen vind ik een stuk minder boeiend dus wellicht iets meer in de kant van organisatie/bestuurskunde op een andere universiteit.
[..]
Gefeliciteerd. Ik had ook een 9. Doordat ik laks met die opdracht was gemiddeld een 8,4.
En die foto zie je gewoon over het hoofd ofzo?quote:Op maandag 31 januari 2011 16:35 schreef GlowMouse het volgende:
Je kan het boek gebruikt hebben voor een vak waarvoor het niet geschikt is, en de vraag of je samenvattingen hebt is niet zo raar toch?
Die 9 was voor een open vragen tentamenquote:Op maandag 31 januari 2011 12:49 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ben jij goed in multiple choice-vragen?
Op onderstaande mail naar het dictatenmagazijn krijg ik:
a) geen antwoord
b) een verontwaardigd antwoord
c) een ontkennend antwoord
d) een begripvol antwoord
[..]
Het is B of C. D is te ongeloofwaardig gezien de post. En als het A was had hij het niet gevraagd denk ik.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:17 schreef aardappel het volgende:
ik denk A, of E: "we zijn super hard aan het werken jonge, niet zeiken"
Maar in die Regeling staat duidelijk:quote:Aan deze tekst op deze webpagina kun je geen rechten ontlenen. Deze tekst is een vereenvoudigde samenvatting van de Regeling Inschrijving en collegegeld, waar je wel rechten aan kunt ontlenen.
En ook al kunnen aan dat andere document geen rechten worden ontleend; ze geven toch heel duidelijk de intentie weer: garanderen dat het tarief niet omhoog gaat. Wordt vervolgdquote:1. In afwijking van artikel 3.1a kan een student die vóór het behalen van zijn eerste bachelor- respectievelijk mastergraad is begonnen met een tweede bachelor- respectievelijk masteropleiding, deze tweede opleiding in het collegejaar waarin de eerste graad is behaald voortzetten tegen het wettelijk tarief en vervolgens - zolang sprake is van een ononderbroken inschrijving - tegen een instellingstarief dat gelijk is aan het wettelijk tarief.
2. Een student (voltijd of deeltijd) die in 2009/10 aan de UvT was ingeschreven voor een of meer opleidingen betaalt hetzelfde -geďndexeerde- tarief als in 2009/10 voor een of meer opleidingen, bij inschrijving per september 2010. Dit tarief geldt tot tenminste september 2013, voor de opleiding(en) waarvoor hij in 2010/11 inschrijft.
3. Een student die zich in 2010/11 voor het eerst voor een of meer opleidingen aan de UvT inschrijft betaalt tenminste tot september 2013 hetzelfde -geďndexeerde- tarief als in 2010/11 voor ononderbroken inschrijving aan dezelfde opleiding(en).
Hier heb ik geen last van?quote:Op maandag 31 januari 2011 12:49 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Daarnaast lukt het niet om met de browser Firefox een bestelling te plaatsen, omdat ik daarmee niet door kan klikken naar iDeal.
[..]
Nee, ik zocht eerst de site van Study Store en daarna googlede ik op "gratis printen uvt" o.i.d.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:00 schreef Impressie het volgende:
Haha, je wou GM aan het werk zetten en bedacht toen dat googlen op 'gratis printen' hetzelfde resultaat zou geven?
Krijg je dan veel reclame via telefoon/sms/post als je je daarbij aanmeldt?quote:Op maandag 31 januari 2011 20:02 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee, ik zocht eerst de site van Study Store en daarna googlede ik op "gratis printen uvt" o.i.d.
Ik heb geen idee. Ik heb mijzelf net pas aangemeld.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:10 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Krijg je dan veel reclame via telefoon/sms/post als je je daarbij aanmeldt?
Waarom gratis?quote:Op maandag 31 januari 2011 21:10 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Krijg je dan veel reclame via telefoon/sms/post als je je daarbij aanmeldt?
Kromme logica ja in dat univers stukje, want in de regeling waar ze naar verwijzen staat dat het niet omhoog gaat.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:52 schreef GlowMouse het volgende:
Ik moet nog antwoord krijgen want ik heb de mail pas verstuurd toen ik hem postte, dus voorlopig is A het juiste antwoord.
Wat anders, er kwam vandaag een artikel in Univers: http://univers.uvt.nl/201(...)-niet-voor-iedereen/
Volgens mij is er iets over het hoofd gezien bij publicatie van dat artikel. De disclaimer waar ze naar verwijzen staat op http://www.tilburgunivers(...)ollegegeld/tarieven/
[..]
Maar in die Regeling staat duidelijk:
[..]
En ook al kunnen aan dat andere document geen rechten worden ontleend; ze geven toch heel duidelijk de intentie weer: garanderen dat het tarief niet omhoog gaat. Wordt vervolgd
Mooi cijfer.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:57 schreef Soldier2000 het volgende:
Whoei Stastiek voor HBO gehaald met een 8.5
Maar als je je aan gaat melden moet je je postadres en telefoonnr invullen en staat er in de voorwaarden oid dat je post/mail/sms/telefoontjes kan krijgen oid.. vandaar.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom gratis?
GratisPrint.nl werkt samen met grote, landelijke merken die graag met jou in contact willen komen. Ze gaan je niet bellen ofzo, maar zullen hun bericht aan jou achterlaten op het papier.
Je randomadressengenerator is stuk?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:33 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Maar als je je aan gaat melden moet je je postadres en telefoonnr invullen en staat er in de voorwaarden oid dat je post/mail/sms/telefoontjes kan krijgen oid.. vandaar.
Hahah nee, maar wel grappig!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Wie heeft er al op die kameel gezeten?
Kameel?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je randomadressengenerator is stuk?
Wie heeft er al op die kameel gezeten?
Ik heb hem vanuit de bieb bewonderd, de meeste mensen gaan erbij staan voor een foto of klimmen erop, maar ik heb nog niemand een rondje zien maken?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:44 schreef GlowMouse het volgende:
Voor K waar ze normaalgesproken flyeren, staat nu een kameel waar je een rondje op kunt rijden. Ik moest lachen.
Je hebt het er maar druk meequote:
Wat vervelendquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:50 schreef arucard het volgende:
Wtf accounting 4.5![]()
Had eigenlijk verwacht dat ik hem had gehaald
Zit sinds september bij gratisprint en nooit wat gekregen behalve soms een mailtje maar die kun je ook mooi filteren naar je spambox.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:33 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Maar als je je aan gaat melden moet je je postadres en telefoonnr invullen en staat er in de voorwaarden oid dat je post/mail/sms/telefoontjes kan krijgen oid.. vandaar.
Ik snap er niks meer van, moet je nou wel of niet voor een 2e master instellingsgeld gaan betalen of is dat alweer van de baan?quote:"Zo is er een leenstelsel voor studenten die moeite hebben met het ophoesten van het hogere collegegeld. Ook mogen deze studenten zich nog steeds overal voor inschrijven en hoeft er geen instellingscollegegeld betaald te worden.
Bron
Als jij het al niet snapt..quote:
Wat een dotje! Haha.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:32 schreef GlowMouse het volgende:
http://univers.uvt.nl/2011/02/01/kamelen-aan-de-lijn/
zie hem lopen!
Sorry =]quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:33 schreef GlowMouse het volgende:
- Mensen die hun fietsen niet netjes in de rekken zetten. Je kunt nu bijvoorbeeld veel rekken voor G niet bereiken omdat er andere fietsen in de weg staan.
Dat flyeren mag wel eens beter geregeld worden, zodat het minder irritant is ja.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:40 schreef Granaatappel het volgende:
Die irritante flyer personen die een blokkade opzetten zodat ze iedereen kunnen vangen voor G, vervolgens ook nog eens een deel van de bieb trap afbakenen met rood-wit lint zodat ze hun arm recht vooruit kunnen steken met die flyer in de hand zodat je hem wel moet aanpakken anders kom je er niet langs...
Duurt altijd eventjes bij nieuw personeel (mijn pagina was ook pas actief na enkele dagen/week).. ze staat wel al in LDAP, kamer D131.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:22 schreef GlowMouse het volgende:
Waarom staat de leonardohoogleraar niet in Webwijs?
Gewoon afschaffen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:18 schreef Steve het volgende:
[..]
Dat flyeren mag wel eens beter geregeld worden, zodat het minder irritant is ja.
Samen met alle marketing in heel Nederland.quote:
Ik heb er dit keer ook géén zin in, dus bedankt voor het adviesquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:07 schreef GlowMouse het volgende:
Vul de nationale studentenenquęte niet in. In het begin ga je snel naar 25%, maar daarna moet je 100 vragen invullen om telkens 2% verder te komen.
Dan is mijn studie in een klap niets meer waardquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Samen met alle marketing in heel Nederland.
Stop maar danquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan is mijn studie in een klap niets meer waard
Ik zou het niet meer doen...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wilde het eigenlijk binnen een aantal weken afronden.
Het einde ging best snelquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:07 schreef GlowMouse het volgende:
Vul de nationale studentenenquęte niet in. In het begin ga je snel naar 25%, maar daarna moet je 100 vragen invullen om telkens 2% verder te komen.
Hij is geen professor. Zie de post boven mij.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Huh, ik ben al een aantal keer op zijn kantoor geweest?
Dan ben ik alsnog bergen met geld kwijt wekelijks.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:18 schreef GlowMouse het volgende:
Je krijgt nog een jaar een 40% kortingskaart van de NS. Wel alleen geldig na 9 uur 's ochtends.
Ik moet hierna nog een jaar voor m'n bachelor omdat ik een aantal vakken niet gehaald heb.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:25 schreef GlowMouse het volgende:
Als je begint met je master, en dat is je eerste masterinschrijving, dan heb je nog twee jaar hč?
Goede vraag, hoe dat precies zit is me allemaal maar wazig.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 17:44 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik dacht dat je nog 3 jaar OV kreeg na de afronding van je eerste opleiding? Dus als je een 4jarige opleiding doet, krijg je 7 jaar OV ofzo? Toch? Hm!?
Een vriendin van me heeft 3 of 4 jaar HBO gedaan (+afgerond) en zit nu in haar 3e jaar (maar heeft een jaar studievertraging gehad).. Ze heeft sinds dit jaar geen OV meer. Dus je kreeg in elk geval wel extra jaren OV nog, maar hoe dat nu zit weet ik niet..quote:Op zaterdag 5 februari 2011 17:52 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Goede vraag, hoe dat precies zit is me allemaal maar wazig.
Het gaat wel om de rijksfinanciën hoor, hetzusjevan!!!!!!!111quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:19 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Wel flauw als ze dat óók nog van je afnemen hoor, alsof die boete al niet hoog genoeg is :/.
Het lijkt er nu dus wel op, aangezien jij en ik nu doodleuk vallen onder het kopje 'langstudeerders'.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:02 schreef automatic_ het volgende:
Maar geen idee of ze dat ook gaan veranderen..
ik ook!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het lijkt er nu dus wel op, aangezien jij en ik nu doodleuk vallen onder het kopje 'langstudeerders'.
Ik heb een HBO diploma en zit nu in mijn 3e Bachelor jaar, dus ik vraag mij af of ik er wel écht onder valquote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het lijkt er nu dus wel op, aangezien jij en ik nu doodleuk vallen onder het kopje 'langstudeerders'.
Volgens het schema van de NOS volgens mij niet. Al vind ik die ook maar wat verwarrend.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:13 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb een HBO diploma en zit nu in mijn 3e Bachelor jaar, dus ik vraag mij af of ik er wel écht onder val
Volgens mij ook niet, maar dat is meer omdat ik zoiets heb van; "Ik ben opnieuw begonnen, dus begint de telling ook opnieuw", haha.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens het schema van de NOS volgens mij niet.
Een lieve glimlach van mij?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:15 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nee, ik wil er op zijn minst toch iets voor terug hebben.
Als je een psychologisch artikel gaat lezen begin je sowieso met de abstract en de discussie te lezen: daar staat eigenlijk alles al in.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:05 schreef Complexiteit het volgende:
Wie helpt me? Hoe moet je een psychologie artikel samenvatten?![]()
Inleiding, methode, resultaten en discussie v/d resultaten. Is dat een prima opzet?
Die reacties op dat artikel zijn wel weer typisch Elsevier.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:47 schreef automatic_ het volgende:
Boete nieuws![]()
http://www.elsevier.nl/we(...)eerders-afwijzen.htm
Toe maar, dat heb ik niet meegekregen. Het stelde toch niks voor dat 'uit de hand lopen'?quote:Het plan van de staatssecretaris leidde tot grote onvrede bij de studenten. Zij organiseerden een protest op het Malieveld in Den Haag dat flink uit de hand is gelopen.
Draag jij een bril?quote:Op maandag 7 februari 2011 19:25 schreef automatic_ het volgende:
Whoei, vanaf nu elke dinsdag van 10.45 - 18.30 aan één stuk colleges op de UvT
Ik zat heel even op fok in de bieb en zag toen een meisje me aankijken. Maar dat was jij dus nietquote:Op maandag 7 februari 2011 19:46 schreef automatic_ het volgende:
Ehhh.. Thuis en op mijn werk. En bij de Mc Donalds in Middelburg & bij een vogeltuin in Middelburg.
Hoezo?
Heb je Developmental Disorders niet gehaald dan? Zijn de colleges aan te raden?quote:Op maandag 7 februari 2011 19:25 schreef automatic_ het volgende:
Whoei, vanaf nu elke dinsdag van 10.45 - 18.30 aan één stuk colleges op de UvT
Haha, nee sorryquote:Op maandag 7 februari 2011 20:04 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Ik zat heel even op fok in de bieb en zag toen een meisje me aankijken. Maar dat was jij dus niet
Goed dat je het zegt. Ik was niet van plan om te gaan.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:11 schreef automatic_ het volgende:
Nee, heb ik niet gehaald. Vorig jaar was het ruk, maar dit jaar hebben ze een hoop aangepast. Morgen is redelijk "verplicht" omdat je groepjes moet maken las ik.
Als het goed is, is dat na de pauze (groepjes maken).quote:Op maandag 7 februari 2011 20:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt. Ik was niet van plan om te gaan.
Voor zover ik weet niet neequote:Op maandag 7 februari 2011 20:11 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha, nee sorry
Ik weet toch ook niet hoe jij eruit ziet?
Doe even foto PM-enquote:
Godver. Als ik ergens dus niet op zit te wachten zijn het wel van deze onzinnige dingen.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:16 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Als het goed is, is dat na de pauze (groepjes maken).
Ik vind het echt belachelijk.. Met 6 personen een opdracht maken, 2 A4 en dan een presentatie
Juist. Ik heb al de neiging om die opdracht zelf te maken en dan de rest van mijn groepje moeten dan maar presenteren ofzoquote:Op maandag 7 februari 2011 20:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Godver. Als ik ergens dus niet op zit te wachten zijn het wel van deze onzinnige dingen.
Neequote:
Dat is een prima eigenschapquote:Op maandag 7 februari 2011 21:58 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft een goede eigenschap
Nee, onderzoek. Met die Griekse lettertjes in post #148.quote:
Oh, dan is het inderdaad vrij matig.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:03 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, onderzoek. Met die Griekse lettertjes in post #148.
Ik heb haar vandaag gezienquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:41 schreef GlowMouse het volgende:
Als oompaloompa nog rondloopt hier: http://www.nu.nl/wetensch(...)egrip-cijfers--.html
Je had gewoon moeten doen 'psssssst, automatic_', dan had je dat ook al geweten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:45 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Dan zat je niet voor me by psychopathologie.
Mijn neurale netwerken dachten er anders overquote:Op donderdag 10 februari 2011 20:48 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je had gewoon moeten doen 'psssssst, automatic_', dan had je dat ook al geweten.
Makkelijk? Want ik zat te denken dat ik dat echt never kan halenquote:Op donderdag 10 februari 2011 20:48 schreef automatic_ het volgende:
Klopt, want dat volg ik niet. Ik heb die vorig jaar voor de grap gemaakt en gehaald
Klinkt wel als een goede strategie.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:08 schreef Impressie het volgende:
Geeft wel de mogelijkheid om elk mogelijk tentamen te doen en te hopen dat je er bij een paar erg goed gokt.
Interessante gedachte ja, daar dacht ik ook al over na paar dagen geleden. Maar dat zou ten koste gaan van de verplichte tentamens, dus liever niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:08 schreef Impressie het volgende:
Geeft wel de mogelijkheid om elk mogelijk tentamen te doen en te hopen dat je er bij een paar erg goed gokt.
Zonde van je tijdquote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:31 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zou de hele MTO-reeks kunnen gaan halen.
Wel weer 28 studiepunten. Eigenlijk een beetje flauw, maar zo kun je wel 240 studiepunten in een jaar halen.quote:
Ja, bij ons is daar nog steeds onenigheid over volgens mijquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:51 schreef GlowMouse het volgende:
Docenten zien gewoon de blauwe lijsten en dat je niet geweest bent. Maar het hoogste cijfer telt (volgens mij op alle faculteiten, moet je nakijken), en van elk vak kan er maar één cijfer op je eindlijst staan.
Tja, als jij het niet afmaakt (dus geen eindcijfer krijgt), komt het niet op je cijferlijstquote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:00 schreef roosmar het volgende:
Bedankt voor de vlotte reacties!! Maar hoe geldt het dan voor een vak waarvan ik niet weet of ik het vak ooit wel afmaakt (in de zin van tentamen niet maken), maar waarvan ik wel de assignments heb gemaakt? Alvast bedankt
quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:06 schreef GlowMouse het volgende:
Ik ken iemand in die situatie, maar hij kon 't zich niet herinneren dat het op zijn diploma stond.
Zoals ik al zei;quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:06 schreef roosmar het volgende:
Ja, maar heb het cijfer (om en nabij de 2) dan ook liever niet op mijn niet-opgeschoonde lijst staan!
Ben jij eigenlijk al begonnen met zoeken naar een stage?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:07 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zoals ik al zei;
Als een vak bestaat uit een assignment EN een tentamen & jij maakt maar één van de twee dingen, dan komt het punt nooit op je cijferlijst, want je hebt het vak niet fatsoenlijk afgemaakt. Bij ons middelen ze die cijfers altijd en dan komt er een gemiddelde uit & dat komt op je cijferlijst.
Neequote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk al begonnen met zoeken naar een stage?
Dan pas?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:11 schreef automatic_ het volgende:
[..]
NeeZe gaan pas in maart/april sollicitatiebrieven behandelen, dus ik kan er nu nog even over nadenken.
Tja, je kan nu je brief sturen, maar instellingen doen er nu toch niets meequote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan pas?! Ik dacht dat ze in begin van het jaar zeiden dat het verstandig was om vanaf november al eens rond te kijken voor een stage.
Goed dat ik dat weet, dan kijk ik nog even rond. Ik vind het zo jammer dat ze geen contacten hebben in het buitenland. Maargoed, dan maar in Tilburg of omgeving.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:32 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Tja, je kan nu je brief sturen, maar instellingen doen er nu toch niets mee
En met rondkijken bedoelen ze (ook) jezelf oriënteren met wat je nu wil.
Ben je er nu al over uit dat je een Psychologie Master ga doen?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Goed dat ik dat weet, dan kijk ik nog even rond. Ik vind het zo jammer dat ze geen contacten hebben in het buitenland. Maargoed, dan maar in Tilburg of omgeving.
Sinds vandaag trouwens aangenomen bij mijn eerste psychologie geassocieerde baan.
Ja, de klinische psychologie voor volwassenen gaat het worden. Dat diploma maakt niet zoveel uit, ik voldoe aan de toelatingseisen van de master (als ik dit jaar nog haal wat ik wil halen dan).quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:50 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ben je er nu al over uit dat je een Psychologie Master ga doen?![]()
En is dat dan handig? Aangezien je niet officieel je Psychologie diploma hebt etc.?
Wat ga je doen?
Ooo kijk, dat is mooi danquote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, de klinische psychologie voor volwassenen gaat het worden. Dat diploma maakt niet zoveel uit, ik voldoe aan de toelatingseisen van de master (als ik dit jaar nog haal wat ik wil halen dan).
Er stond in dikke rode letters dat BB vandaag van 10 tot 18u down is... Stond geloof ik de hele week al boven BB. Hoe kun je dat nou gemist hebben?quote:Op zondag 13 februari 2011 11:21 schreef Oidipous het volgende:
Oké, ja ik wist dat de update er aan zat te komen maar stond er dus niet bij stil. Verdorie.![]()
In ieder geval bedankt.
47. A Welke ziekte kent het imiteren van spraak: Autismequote:Op zondag 13 februari 2011 18:52 schreef automatic_ het volgende:
Kwestie van wennen, stelletje autisten
Ben jij bezig met Psychopathologie ofzo?quote:Op zondag 13 februari 2011 18:57 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
47. A Welke ziekte kent het imiteren van spraak: Autisme
Ik keek even in een document wat ik kan verwachten. De dag ervoor is een interessante lezing, maar helaas moet ik dan leren voor het tentamen psychopathologie.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:57 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ben jij bezig met Psychopathologie ofzo?
Haha okequote:Op zondag 13 februari 2011 19:17 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Ik keek even in een document wat ik kan verwachten. De dag ervoor is een interessante lezing, maar helaas moet ik dan leren voor het tentamen psychopathologie.
Heb je zoveel valentijnshartjes gehad?quote:
Nee eigen voorraad, maar jij weet toch ook niet waar ik woon?quote:Op maandag 14 februari 2011 14:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Heb je zoveel valentijnshartjes gehad?
Hehehe. Ik heb inderdaad niets verstuurd & ik ga ook niets ontvangen.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:41 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Nee eigen voorraad, maar jij weet toch ook niet waar ik woon?Dat wordt een kale dag voor me denk ik.
Heb wel iets verstuurd, ben benieuwd wat ze er van vindt
hoe weet je dat zo zeker?quote:Op maandag 14 februari 2011 14:42 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hehehe. Ik heb inderdaad niets verstuurd & ik ga ook niets ontvangen.
Ehh.... Goede vraag! Ik weet het gewoonquote:
Hij ligt hier in huis standaard naast de plee, ken hem iedere week van buitenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zijn er nog mensen die de Univers lezen dan?
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 16 februari 2011 01:48 schreef Friek_ het volgende:
Verrek, m'n ingezonden brief staat al online!
Het was een reactie op dit artikel:quote:
Wat een baggerartikelquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het was een reactie op dit artikel:
Edit.
Jawel, dat is ook al geregeld, maar mijn bestralingstraject en alles eromheen heeft ervoor gezorgd dat ik 5,5 jaar over mijn bachelor ga doen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:00 schreef GlowMouse het volgende:
Kom jij niet in aanmerking voor een jaar extra studiefinanciering?
Ik las ergens dat ze een heel jaar aan inschrijving tellen als je op 30 september ingeschreven staat. Dat zou betekenen dat dit studiejaar niet meetelt. Je hebt ook nog een jaar extra ivm studiefinanciering die je kreeg. Dan gaat het toch net goed?quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:05 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Jawel, dat is ook al geregeld, maar mijn bestralingstraject en alles eromheen heeft ervoor gezorgd dat ik 5,5 jaar over mijn bachelor ga doen.
Schrijnend? Kindjes in Afrika met een hongerbuik in een modderhut, dat is schrijnendquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:31 schreef Friek_ het volgende:
Ach, ik word er ook mee gepakt, maar bij mij is de situatie veel simpeler en minder schrijnend. Na een jaar HBO heb ik besloten dat de opleiding deed ik te makkelijk voor me was en ben ik een universitaire opleiding gaan doen. Dit lag me goed, hoewel ik toch moeite had met de meer exacte vakken (logica, modale logica). Hierdoor heb ik een jaar uitloop gekregen in m'n bachelorfase, iets waardoor ik nu voor de vijfde maal mezelf mag inschrijven voor een bacheloropleiding. Resultaat: 3000 euro extra dokken of stoppen met m'n opleiding en m'n studieschuld afbetalen. Dit alles omdat ik ambitieus was.
Zo simpel kan het gaan.
Telt deze niet mee, nee?quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:44 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik las ergens dat ze een heel jaar aan inschrijving tellen als je op 30 september ingeschreven staat. Dat zou betekenen dat dit studiejaar niet meetelt. Je hebt ook nog een jaar extra ivm studiefinanciering die je kreeg. Dan gaat het toch net goed?
Hier staat het ook.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:44 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik las ergens dat ze een heel jaar aan inschrijving tellen als je op 30 september ingeschreven staat. Dat zou betekenen dat dit studiejaar niet meetelt. Je hebt ook nog een jaar extra ivm studiefinanciering die je kreeg. Dan gaat het toch net goed?
quote:Wanneer ben je langstudeerder?
De Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) geeft aan hoeveel jaren (vanaf 1991) een student heeft verbruikt. Daarbij hanteren ze de volgende uitgangspunten:
Een student die in het verleden in enig studiejaar jaar op 30 september van dat studiejaar was ingeschreven voor een studiefase, heeft daarmee - voor deze regeling - een heel jaar gebruikt, ook als hij of zij zich in de loop van het studiejaar weer heeft uitgeschreven.. Heb je bijvoorbeeld vier maal achter elkaar, of met een onderbreking, voor bacheloropleidingen per september ingeschreven en schreef je elke keer per oktober of wat later in dat jaar weer uit - om wat voor een reden dan ook dan betaal je bij een inschrijving voor een bachelor opleiding ¤ 3000 extra. Het maakt niet uit dat je in die jaren maar een paar maanden ingeschreven bent geweest.
Het maakt verder niet uit of je als voltijdstudent of als deeltijd student was ingeschreven, Een deeltijder gaat ook ¤ 3000 extra betalen bij een vijfde inschrijving voor de bachelorfase of bij een derde inschrijving voor de masterfase als de master 60 ects omvat.
Een jaar inschrijving (iedere 30 september telt mee voor een jaar) aan een HBO of doctoraalopleiding (vanaf 1991) telt ook volledig mee.
Als je meerdere opleidingen tegelijk volgt wordt er gekeken naar de opleiding die het minste rechten geeft. Schrijf je bijvoorbeeld per september voor een derde maal voor een masteropleiding in en je gaat tegelijkertijd een master van 60 ects en een master van 120 ects volgen dan betaal je de ¤ 3000 extra, want je bent wat betreft de master van 60 ects een langstudeerder. Schrijf je per 1 september voor de vijfdemaal in in de bachelorfase en je volgt een HBO en een WO bachelor dan betaal je ook de extra ¤ 3000 want je bent wat betreft de WO-bachelor een langstudeerder.
Dankje dat je me erop gewezen hebtquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:56 schreef GlowMouse het volgende:
De moraal van het verhaal is dat je pas in oktober met je studie moet beginnen. En ook pas per oktober voor je master in moet schrijven.
Nog wel één maar:quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:59 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dankje dat je me erop gewezen hebtjij ook Friek!
Die extra stufi moet dus niet dit jaar verleend zijn.quote:Een inschrijving voor een studiejaar waarin een student op grond van artikel 5.6, tiende
lid, van de Wet studiefinanciering 2000 een jaar verlenging van de duur van de
prestatiebeurs wordt verleend, telt niet mee voor het aantal studiejaren, bedoeld in het
eerste lid, onderdelen a,b en c.
Geen dank.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:59 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dankje dat je me erop gewezen hebtjij ook Friek!
Nee volgens mij is dat niet, ik ben in 2007 begonnen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nog wel één maar:
[..]
Die extra stufi moet dus niet dit jaar verleend zijn.
Eens met auteur van dit artikel, op uitzonderingen na zoals ziekte.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het was een reactie op dit artikel:
Edit.
Op zich heb ik ook niet tegen meer eigen verantwoordelijkheid voor de student, financieel gezien (bijvoorbeeld in vorm van een sociaal leenstelsel). Helaas denkt de auteur van dit artikel net als dit kabinet dat dat te bereiken is door het invoeren van idiote maatregelen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:16 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Eens met auteur van dit artikel, op uitzonderingen na zoals ziekte.
Wat is jouw voorstel?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Op zich heb ik ook niet tegen meer eigen verantwoordelijkheid voor de student, financieel gezien (bijvoorbeeld in vorm van een sociaal leenstelsel). Helaas denkt de auteur van dit artikel net als dit kabinet dat dat te bereiken is door het invoeren van idiote maatregelen.
Zie edit (sociaal leenstelsel dus). Hierbij moet opgemerkt worden dat de VVD dit stiekem ook wilde, maar doordat ze zich hebben laten gijzelen door drie partijen (CDA, PVV, SGP) die in wezen niet liberaal zijn is er nu dit uitgekomen. Dat een JOVD'er dit beleid dan alsnog wil verdedigen zie ik als een wanhopige poging om recht te praten wat niet recht te praten valt.quote:
Het gaat om het moment waarop het verleend wordt, niet om het moment van uitkering.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:04 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee volgens mij is dat niet, ik ben in 2007 begonnen.
*telt*
Que?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het gaat om het moment waarop het verleend wordt, niet om het moment van uitkering.
quote:Een inschrijving voor een studiejaar waarin een student op grond van artikel 5.6, tiende
lid, van de Wet studiefinanciering 2000 een jaar verlenging van de duur van de
prestatiebeurs wordt verleend, telt niet mee voor het aantal studiejaren, bedoeld in het
eerste lid, onderdelen a,b en c.
Stuur die kerel dan een mailtje met ditquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:11 schreef GlowMouse het volgende:
Werd net gewezen op http://erec.uvt.nl/vacancy?inc=UVT-EXT-2011-0083
2 maanden geleden heb ik een behoorlijk ernstige bug gemeld die waarschijnlijk door deze student mag worden opgelost (sluit aan bij de omschrijving). Dat gaat alleen maar meer problemen geven, want iemand met een beetje skills gaat niet voor 15 euro per uur aan de slag.
Daar lijkt het op ja.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
He? Pas in oktober inschrijven voor master en dan kom ik weg met mijn extra jaar?
Het ergste is nog dat ze geen inkomstenbelasting in het laatje brengen.quote:
2 gevallen en gelijk een verband met de nieuwe kabinetsplannen, rightquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:45 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ee-zelfdodingen.html
Waar zie jij dat verband?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:14 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
2 gevallen en gelijk een verband met de nieuwe kabinetsplannen, right
quote:
quote:''Vanwege het bindend studieadvies en financiële druk.'' Dat zegt Van Wely donderdag op de internetpagina van de RU.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |