Hij ligt hier in huis standaard naast de plee, ken hem iedere week van buitenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zijn er nog mensen die de Univers lezen dan?
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 16 februari 2011 01:48 schreef Friek_ het volgende:
Verrek, m'n ingezonden brief staat al online!
Het was een reactie op dit artikel:quote:
Wat een baggerartikelquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het was een reactie op dit artikel:
Edit.
Jawel, dat is ook al geregeld, maar mijn bestralingstraject en alles eromheen heeft ervoor gezorgd dat ik 5,5 jaar over mijn bachelor ga doen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:00 schreef GlowMouse het volgende:
Kom jij niet in aanmerking voor een jaar extra studiefinanciering?
Ik las ergens dat ze een heel jaar aan inschrijving tellen als je op 30 september ingeschreven staat. Dat zou betekenen dat dit studiejaar niet meetelt. Je hebt ook nog een jaar extra ivm studiefinanciering die je kreeg. Dan gaat het toch net goed?quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:05 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Jawel, dat is ook al geregeld, maar mijn bestralingstraject en alles eromheen heeft ervoor gezorgd dat ik 5,5 jaar over mijn bachelor ga doen.
Schrijnend? Kindjes in Afrika met een hongerbuik in een modderhut, dat is schrijnendquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:31 schreef Friek_ het volgende:
Ach, ik word er ook mee gepakt, maar bij mij is de situatie veel simpeler en minder schrijnend. Na een jaar HBO heb ik besloten dat de opleiding deed ik te makkelijk voor me was en ben ik een universitaire opleiding gaan doen. Dit lag me goed, hoewel ik toch moeite had met de meer exacte vakken (logica, modale logica). Hierdoor heb ik een jaar uitloop gekregen in m'n bachelorfase, iets waardoor ik nu voor de vijfde maal mezelf mag inschrijven voor een bacheloropleiding. Resultaat: 3000 euro extra dokken of stoppen met m'n opleiding en m'n studieschuld afbetalen. Dit alles omdat ik ambitieus was.
Zo simpel kan het gaan.
Telt deze niet mee, nee?quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:44 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik las ergens dat ze een heel jaar aan inschrijving tellen als je op 30 september ingeschreven staat. Dat zou betekenen dat dit studiejaar niet meetelt. Je hebt ook nog een jaar extra ivm studiefinanciering die je kreeg. Dan gaat het toch net goed?
Hier staat het ook.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:44 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik las ergens dat ze een heel jaar aan inschrijving tellen als je op 30 september ingeschreven staat. Dat zou betekenen dat dit studiejaar niet meetelt. Je hebt ook nog een jaar extra ivm studiefinanciering die je kreeg. Dan gaat het toch net goed?
quote:Wanneer ben je langstudeerder?
De Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) geeft aan hoeveel jaren (vanaf 1991) een student heeft verbruikt. Daarbij hanteren ze de volgende uitgangspunten:
Een student die in het verleden in enig studiejaar jaar op 30 september van dat studiejaar was ingeschreven voor een studiefase, heeft daarmee - voor deze regeling - een heel jaar gebruikt, ook als hij of zij zich in de loop van het studiejaar weer heeft uitgeschreven.. Heb je bijvoorbeeld vier maal achter elkaar, of met een onderbreking, voor bacheloropleidingen per september ingeschreven en schreef je elke keer per oktober of wat later in dat jaar weer uit - om wat voor een reden dan ook dan betaal je bij een inschrijving voor een bachelor opleiding ¤ 3000 extra. Het maakt niet uit dat je in die jaren maar een paar maanden ingeschreven bent geweest.
Het maakt verder niet uit of je als voltijdstudent of als deeltijd student was ingeschreven, Een deeltijder gaat ook ¤ 3000 extra betalen bij een vijfde inschrijving voor de bachelorfase of bij een derde inschrijving voor de masterfase als de master 60 ects omvat.
Een jaar inschrijving (iedere 30 september telt mee voor een jaar) aan een HBO of doctoraalopleiding (vanaf 1991) telt ook volledig mee.
Als je meerdere opleidingen tegelijk volgt wordt er gekeken naar de opleiding die het minste rechten geeft. Schrijf je bijvoorbeeld per september voor een derde maal voor een masteropleiding in en je gaat tegelijkertijd een master van 60 ects en een master van 120 ects volgen dan betaal je de ¤ 3000 extra, want je bent wat betreft de master van 60 ects een langstudeerder. Schrijf je per 1 september voor de vijfdemaal in in de bachelorfase en je volgt een HBO en een WO bachelor dan betaal je ook de extra ¤ 3000 want je bent wat betreft de WO-bachelor een langstudeerder.
Dankje dat je me erop gewezen hebtquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:56 schreef GlowMouse het volgende:
De moraal van het verhaal is dat je pas in oktober met je studie moet beginnen. En ook pas per oktober voor je master in moet schrijven.
Nog wel één maar:quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:59 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dankje dat je me erop gewezen hebtjij ook Friek!
Die extra stufi moet dus niet dit jaar verleend zijn.quote:Een inschrijving voor een studiejaar waarin een student op grond van artikel 5.6, tiende
lid, van de Wet studiefinanciering 2000 een jaar verlenging van de duur van de
prestatiebeurs wordt verleend, telt niet mee voor het aantal studiejaren, bedoeld in het
eerste lid, onderdelen a,b en c.
Geen dank.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:59 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dankje dat je me erop gewezen hebtjij ook Friek!
Nee volgens mij is dat niet, ik ben in 2007 begonnen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nog wel één maar:
[..]
Die extra stufi moet dus niet dit jaar verleend zijn.
Eens met auteur van dit artikel, op uitzonderingen na zoals ziekte.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het was een reactie op dit artikel:
Edit.
Op zich heb ik ook niet tegen meer eigen verantwoordelijkheid voor de student, financieel gezien (bijvoorbeeld in vorm van een sociaal leenstelsel). Helaas denkt de auteur van dit artikel net als dit kabinet dat dat te bereiken is door het invoeren van idiote maatregelen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:16 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Eens met auteur van dit artikel, op uitzonderingen na zoals ziekte.
Wat is jouw voorstel?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Op zich heb ik ook niet tegen meer eigen verantwoordelijkheid voor de student, financieel gezien (bijvoorbeeld in vorm van een sociaal leenstelsel). Helaas denkt de auteur van dit artikel net als dit kabinet dat dat te bereiken is door het invoeren van idiote maatregelen.
Zie edit (sociaal leenstelsel dus). Hierbij moet opgemerkt worden dat de VVD dit stiekem ook wilde, maar doordat ze zich hebben laten gijzelen door drie partijen (CDA, PVV, SGP) die in wezen niet liberaal zijn is er nu dit uitgekomen. Dat een JOVD'er dit beleid dan alsnog wil verdedigen zie ik als een wanhopige poging om recht te praten wat niet recht te praten valt.quote:
Het gaat om het moment waarop het verleend wordt, niet om het moment van uitkering.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:04 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee volgens mij is dat niet, ik ben in 2007 begonnen.
*telt*
Que?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het gaat om het moment waarop het verleend wordt, niet om het moment van uitkering.
quote:Een inschrijving voor een studiejaar waarin een student op grond van artikel 5.6, tiende
lid, van de Wet studiefinanciering 2000 een jaar verlenging van de duur van de
prestatiebeurs wordt verleend, telt niet mee voor het aantal studiejaren, bedoeld in het
eerste lid, onderdelen a,b en c.
Stuur die kerel dan een mailtje met ditquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:11 schreef GlowMouse het volgende:
Werd net gewezen op http://erec.uvt.nl/vacancy?inc=UVT-EXT-2011-0083
2 maanden geleden heb ik een behoorlijk ernstige bug gemeld die waarschijnlijk door deze student mag worden opgelost (sluit aan bij de omschrijving). Dat gaat alleen maar meer problemen geven, want iemand met een beetje skills gaat niet voor 15 euro per uur aan de slag.
Daar lijkt het op ja.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
He? Pas in oktober inschrijven voor master en dan kom ik weg met mijn extra jaar?
Het ergste is nog dat ze geen inkomstenbelasting in het laatje brengen.quote:
2 gevallen en gelijk een verband met de nieuwe kabinetsplannen, rightquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:45 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ee-zelfdodingen.html
Waar zie jij dat verband?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:14 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
2 gevallen en gelijk een verband met de nieuwe kabinetsplannen, right
quote:
quote:''Vanwege het bindend studieadvies en financiële druk.'' Dat zegt Van Wely donderdag op de internetpagina van de RU.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |