Ik wilde niet te vroeg gaan spammen en had dus gehoopt dat men het wel zou zien omdat ie sticky staat.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:10 schreef Daste het volgende:
Wow, dat is een beetje kort dagIk wilde dat ik het eerder had gezien!...Even kijken of ik iets kan bedenken...
Joh, het is niet erg, het is ook mijn eigen onbekendheid met Fok! Ik heb al wat bedacht, alleen nog even door de eigen ballotagecommissie gooien.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:48 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik wilde niet te vroeg gaan spammen en had dus gehoopt dat men het wel zou zien omdat ie sticky staat.
Je hoeft het in ieder geval niet te maken, alleen te beschrijven!
Je hebt nog even de tijd, en het is niet zo dat we *BAM* op een bepaalde tijd het inzendingentopic sluiten.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:54 schreef Daste het volgende:
[..]
Joh, het is niet erg, het is ook mijn eigen onbekendheid met Fok! Ik heb al wat bedacht, alleen nog even door de eigen ballotagecommissie gooien.Ik vind het trouwens een heel leuk initiatief, ik wil met een vriendin gaan en vrijkaartjes zouden erg welkom zijn.
Ik heb ook een keer een stokje overgeslagen, die heb ik gewoon later erbij gehaakt en netjes afgehecht, je ziet er niets meer vanquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:38 schreef Tan het volgende:
[..]
Super!!
Overigens baal ikNa tien Granny-streep-rijen kom ik er achter dat ik ergens drie stokjes heb overgeslagen
Valt niet op, maar toch. Het is 'maar' de achterkant van een kussentje dus ik doe het niet over, maar ik baal wel.
Daar heb ik ook naar gekeken, maar dat kan hier niet, de rij erboven heeft geen plek voor drie stokjes, ik heb dus een set van drie stokjes gemistquote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:18 schreef Briggy het volgende:
[..]
Ik heb ook een keer een stokje overgeslagen, die heb ik gewoon later erbij gehaakt en netjes afgehecht, je ziet er niets meer van
Heel erg duidelijk, ik snapte het in ieder geval uitstekend.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:25 schreef antartica het volgende:
Was mn beschrijving van de bloemen duidelijk? Ik heb m zelf uitgeprobeerd en bij leek hij aardig hetzelfde als op het plaatje..
Steeds passen en aanpassen aan hoe het zit(meerderen/minderen of binnenste of buitenste lus pakken van de haaksteek waar je in moet steken)....zo heb ik die beschermdopjes voor de oortjes van mijn mobiele telefoon ook gemaakt want het origineel had platte oortjes en ik van die lange.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:
dames, I haz a question.
stel nou he, dat ik een hoesje wiol haken van een willekeurig iets, maar er staat nog geen patroon van op internet.
bijv. een hoesje voor m'n telefoon.
of een colafles, ik noem maar wat raars.
hoe bepaal je dan wat de maten zijn die je aanhoudt, waar je moet minderen/meerderen etc.?
quote:
Zoiets bedoelde ik, maar dan ook hittebestendig. Ik weet niet of stijfsel dat is. Uitinedelijk maar besloten dat het slappe lapje slap mag blijven.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:09 schreef Eska het volgende:
Wyccie, bedoel je met steviger maken dat je het wilt behandelen met een soort stijfsel of zo? Daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
En wanneer acryl smelt weet ik eigenlijk ook niet.
Voor een colafles kun je bijv. gewoon een rondje haken dat net iets kleiner is dan de bodem en dan rechtomhoog gaan. Het rekt wel mee en dan zit het netjes strak.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:
bijv. een hoesje voor m'n telefoon.
of een colafles, ik noem maar wat raars.
hoe bepaal je dan wat de maten zijn die je aanhoudt, waar je moet minderen/meerderen etc.?
Slappe lapjes kunnen ook erg oké zijn.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:38 schreef wyccie het volgende:
Zoiets bedoelde ik, maar dan ook hittebestendig. Ik weet niet of stijfsel dat is. Uitinedelijk maar besloten dat het slappe lapje slap mag blijven.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:38 schreef Eska het volgende:
Trovey; zie de edit in m'n vorige post voor wat online-naalden.
Ja, ik herinner me ook nog heel goed de gerepareerde maillots....
Het stoort mij enorm, maar verder ziet niemand het, aan de hand daarvan en het feit dat het een achterkant is heb ik besloten het zo te laten. Tja, als je het niet weet zie je het inderdaad niet, er zit niet een enorm gat of zo. Alleen één cluster is nu heel groot en een gat is ietsje groter, maar ik moest net zelf ook zoeken om het weer te vinden.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:09 schreef Eska het volgende:
Oh Tan, wat jammer van 't gemiste clustertje. Ik moet bekennen dat ik ook geregeld foutjes maak in mijn werk. Per foutje beoordeel ik dan of ik het zo laat (dan noem ik het een authenticiteitskenmerk) of dat ik het ga uithalen. Ik laat het niet eens zozeer afhangen van hoeveel werk het is om het opnieuw te doen. Maar vooral van hoeveel het me stoort.
Ha, en wat netjes dat jij eerst iets afmaakt voor je iets nieuws begint!Als ik iets zie dat me aanspreekt, dan wil ik het meteen uitproberen. Dan heb ik dat geduld echt niet. Daardoor soms wel tig projecten tegelijk.
Maar uiteindelijk maak ik alles alsnog wel af.
Ik heb volgens mij ergens een pdfje met patronen voor barbiekleertjes als je daar iets mee kunt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 08:45 schreef Tan het volgende:
Oh lijnloos wat gaaf zeg!!
[..]
Het stoort mij enorm, maar verder ziet niemand het, aan de hand daarvan en het feit dat het een achterkant is heb ik besloten het zo te laten. Tja, als je het niet weet zie je het inderdaad niet, er zit niet een enorm gat of zo. Alleen één cluster is nu heel groot en een gat is ietsje groter, maar ik moest net zelf ook zoeken om het weer te vinden.
Mijn schoonmoeder noemde het de charme van handwerk. Die houd ik er dan maar in
En ik sta te popelen om andere dingen te beginnen, maar ik weet hoe ik ben, dan maak ik het ander niet af. Ik ben erg slecht in het afronden van projecten maar heb in de loop der jaren mijzelf een soort doorzettingsvermogen aangeleerd. Heb trouwens gisteren nog even besloten snel een poppenmutsje met sjaaltje te haken voor een jarig vriendinnetje.
Heeft of weet iemand hier toevallig nog meer poppenkleertjes om te haken? Ik wil best betalen voor patronen, dus als iemand iets weet dan houd ik me aanbevolen!
Dankje voor het aanbodquote:Op zaterdag 19 februari 2011 09:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij ergens een pdfje met patronen voor barbiekleertjes als je daar iets mee kunt.
nog niet, als ik wat heb laat ik het zeker zienquote:Op zaterdag 19 februari 2011 07:38 schreef kirsten. het volgende:
is het al gelukt Mirjam? Ik heb zelf een telefoonhoesje voor m'n vriendje gemaakt.
Ik vond de bodem trouwens het lastigst.
Volgens dit patroon:
http://www.rheatheylia.com/index.php?page=patterns&id=4
En dan denk je huh, een ninja? Nou ik wilde een ninja voor hem maken maar halverwege had ik geen zin meer en paste toevallig z'n telefoon erin.
Wat het makkelijkste is om aan te houden is om zegmaar een 'ovaal' rondje te maken, en niet een 'rond' rondje (zoals ze uitleggen in dit patroon). Het is eigenlijk een keten lossen haken, dan aan 1 kant terughaken zoals bij een lapje, maar in plaats van zoals normaal op het einde om te keren ga je doorhaken naar de andere kant van de originele keten lossen, en zo heb je een ovaaltje.
Wat meerderen en minderen betreft, dat is echt een beetje passen en meten. Mijn ervaring is (wel met een smartphone, met bv. een mini-alcatel ligt dat natuurlijk anders) dat je als het ovaaltje in de lengte klopt (dus gewoon meerderen aanhouden met patroon) dat hij in de breedt ook goed is. En dan is het een kwestie van gelijk blijven en steeds passen. Vergeet niet dat wol ook enigzins meerekt, dus het heeft een beetje speling!
Ik maakte mijne op deze manier, ook het kleur wisselen, erg handige tutorial met goede plaatjesquote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:46 schreef Mirjam het volgende:
mag ik nog wat vragen?
ik wil dus zo'n granny square in verschillende kleuren gaan haken, maar ik weet dus niet hoe je van klleur wisselt
hoe doe je dat?
Iets met een ribbel zodat het elastisch blijft is wel handig. Halve stokjes in de achterste lus of zo?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:24 schreef Klaproosje het volgende:
Nu zou ik graag bijpassende beenwarmertjes willen, welke steken raden jullie me aan?
In feite maak je aan het begin van de ronde je kettingsteek d.m.v. drie lossen. Aan het einde van de toer maak je je halve vaste in de bovenste losse van die drie.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:33 schreef Mirjam het volgende:
maar 1 grote maar, ik snap nog steeds niet waar ik de toer aan het eind vast moet maken aan het begin, door welke losse ik dan de halve vaste moet maken![]()
is er een dame die mij op weg zou willen helpen door dit uit te leggen met behulp van foto's ofzo?
Het valt niet op, want ik heb het pas na twee keer zoeken kunnen vinden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:17 schreef Tan het volgende:
Zien jullie het foutje? op de foto valt het best op![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:17 schreef Tan het volgende:
Schattig! Straks een foto van rokje aan?
Hier mijn project!
Voorkant:
[ afbeelding ]
Achterkant: met name de blauwtinten zijn in het echt veel sprekender en steken meer af t.o.v. elkaar. Zien jullie het foutje? op de foto valt het best op![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb mezelf juist weer beter verklaard (hele weekend ziek geweest, bleghk!)quote:
ah, kun je die triggerpoints niet ook zelf masseren?quote:Ik ben zelf hypermobiel en krijg ook last van te lang haken, maar ik heb wel een groot aantal problemen opgelost door een masseuse te bezoeken die aan triggerpointmassage deed. Daarbij masseer je punten in de spieren waar een ophoping is van zuren en daardoor aan je gewrichten trekken, omdat ze niet meer goed kunnen ontspannen door zo'n ophoping. Helpt ook bij RSI zegt de site: http://www.triggerpointboek.nl/repetiti.htm/
Ja, maar je moet ze wel even weten te vindenquote:Op maandag 21 februari 2011 12:00 schreef trui het volgende:
ah, kun je die triggerpoints niet ook zelf masseren?
Hihi...krijg ik al 13 jaar bij mijn fysioquote:Op maandag 21 februari 2011 11:57 schreef Inu het volgende:
Thnx meiden
Wat een ziekenboeg hierIk ben zelf hypermobiel en krijg ook last van te lang haken, maar ik heb wel een groot aantal problemen opgelost door een masseuse te bezoeken die aan triggerpointmassage deed. Daarbij masseer je punten in de spieren waar een ophoping is van zuren en daardoor aan je gewrichten trekken, omdat ze niet meer goed kunnen ontspannen door zo'n ophoping. Helpt ook bij RSI zegt de site: http://www.triggerpointboek.nl/repetiti.htm
/offtopic
Oeh die sjaalquote:Op maandag 21 februari 2011 18:58 schreef kwakz0r het volgende:
ik kon t niet laten, ben met mn noro silk garden sock aan een tweede japanse bloemensjaal begonnen...
ben een beetje flieft...
[ afbeelding ]
Bedankt!quote:Op maandag 21 februari 2011 19:04 schreef Hoothoot het volgende:
Trovey, wat mooi!!!![]()
En al die Japanese flowers... zucht... ze zien er echt prachtig uit! En volgens mij is het heel simpel?
Ik heb intussen weer een heel topic gemist geloof ikwas druk, met van alles.
O.a. dit zadelhoesje:
[ afbeelding ]
Ik ben in de zomer ergens begonnen, maar hij heeft heel lang stil gelegen, hoeveel uur erin zit zou ik niet weten, het is wel het enige project waar ik aan werk, maar ik haak lang niet elke vrije minuut die ik heb, zit ook veel te gamenquote:Op maandag 21 februari 2011 19:22 schreef Whoopdidoo het volgende:
Die draakhoe lang ben je er nou al mee bezig?
Ik had wel een patroon, maar dat was nogal onduidelijk (o.a. geen stekenverhouding of maat wol/naald aangegeven). Dus heb er met zo'n plastic zadelhoesje maar wat van proberen te maken. Als je dat plastic ding uit elkaar haalt en de bovenkant (de vorm van het zadel dus) als basis neemt en die aan alle kanten 5cm groter maakt: dan ben je er. Onderin elastiek, dichtknopen en klaar!quote:Op maandag 21 februari 2011 19:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Bedankt!![]()
Mooi gelukt dat zadelhoesje.Ik heb een foto van een exemplaar maar geen patroon. Is dat nou moeilijk te maken? Ik heb nu een plastic zadelhoesje klaarliggen om als model te gebruiken maar voor de rest zal ik het op zicht moeten doen.
Op die manierquote:Op maandag 21 februari 2011 20:28 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Ik had wel een patroon, maar dat was nogal onduidelijk (o.a. geen stekenverhouding of maat wol/naald aangegeven). Dus heb er met zo'n plastic zadelhoesje maar wat van proberen te maken. Als je dat plastic ding uit elkaar haalt en de bovenkant (de vorm van het zadel dus) als basis neemt en die aan alle kanten 5cm groter maakt: dan ben je er. Onderin elastiek, dichtknopen en klaar!
Trek anders gewoon even je zadel over op een A4tjequote:Op maandag 21 februari 2011 20:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Op die manier..helaas kan ik dan weer niet het plastic zadelhoesje uit elkaar halen...ding is gloednieuw en was nogal prijzig
dus dan maar met de de rolmaat aan de slag. Bedankt.
Dat kan natuurlijk ookquote:Op maandag 21 februari 2011 20:39 schreef Inu het volgende:
[..]
Trek anders gewoon even je zadel over op een A4tje
Leuk al die kleurtjes.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:35 schreef Inu het volgende:
Die bloemenEn het zadelhoesje
(wordt dat niet helemaal zompig als ie in de regen staat?...)
Mijn granny rectangle om mn stash wat in te krimpen
[ afbeelding ]
Er staan trouwens meerdere zadelhoesjes op Ravelry;
http://www.ravelry.com/patterns/library/hklede-cykelsadler
http://www.ravelry.com/pa(...)ran-satulanpaallinen
http://www.ravelry.com/pa(...)t-bicycle-seat-cover
http://www.ravelry.com/pa(...)funks-bikeseat-cover
Goed idee maar Ik pak wel even het hoesje....anders moet ik weer door de koude heen vanavond en ik ben net weer een beetje warm...lees koukleum meldt zich.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:39 schreef Inu het volgende:
[..]
Trek anders gewoon even je zadel over op een A4tje
Die heb ik gehaakt, maar ik heb het uit de Nederlandse versie van De Happy Hooker (die ik nu niet hier heb). Dus de uitleg komt me niet heel bekend voor.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:05 schreef pep88 het volgende:
Row 2:
sl st in each st to center dtr of first shell (dec made), ch 1, sc in same st (top of shell) (tot hier snap ik het nog..) *ch 3, skip next ch - 2sp and dtr, dc in next ch- 2sp, ch 3, skip next dtr, ch-1 sp, etcetc..
Ik snap niet goed wat ze onder space (sp) verstaan en kom daardoor ook niet uit de rest van het verhaal, als ik eenmaal op weg ben snap ik het denk ik wel, maar kom nu echt niet verder![]()
En het ziet er nog netjes uit ook.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:04 schreef DjinN het volgende:
OMG! Ik heb het voorelkaar! Ik heb mijn eerste stukje gehaaktHet is me eindelijk gelukt
![]()
![]()
[ afbeelding ]
*trotskijkt*
ooooh!quote:Op maandag 21 februari 2011 19:04 schreef Hoothoot het volgende:
Trovey, wat mooi!!!![]()
En al die Japanese flowers... zucht... ze zien er echt prachtig uit! En volgens mij is het heel simpel?
Ik heb intussen weer een heel topic gemist geloof ikwas druk, met van alles.
O.a. dit zadelhoesje:
[ afbeelding ]
wiehiejquote:Op maandag 21 februari 2011 22:04 schreef DjinN het volgende:
OMG! Ik heb het voorelkaar! Ik heb mijn eerste stukje gehaaktHet is me eindelijk gelukt
![]()
![]()
[ afbeelding ]
*trotskijkt*
Mooi, dat groene is katoen of niet? Ziet er heerlijk zacht uit.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:48 schreef Mirjam het volgende:
mag ik even pimpen met mijn eerste grannysquare?
[ afbeelding ]
en ik heb een close-up geporbeerd te maken van het punt waar ik de paarse heb afgesloten, iok snap daar dus niks van.
iemand die met me mee wil kijken, en me tips kan geven?![]()
[ afbeelding ]
Met die magische ring heb ik mijn hartjes voor de teacozy gemaakt, kreeg alleen het uiteindelijke gaatje niet zo klein als ik gewild zou hebben.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:18 schreef DjinN het volgende:
Dankjulliewel!![]()
![]()
Ik heb het met de magische ring gemaakt.
De techniek uit mijn boekje vond ik veelste ingewikkeld uitgelegd...en er kwam elke keer een half eivormig dingetje uit toen ik het probeerde te makentoen ben ik gaan Googlen en kwam ik deze link tegen, die laat zien hoe je de magische ring maakt
Misschien een handige link voor iedereen. Alles word met plaatjes uitgelegd zodat het zelfs voor een beginneling zoals ik te begrijpen is
Ja dat probleempje had ik ook op het eerste gezicht, maar toen bleek dat ik het draadje toch niet goed genoeg had aangetrokkenquote:Op maandag 21 februari 2011 22:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Met die magische ring heb ik mijn hartjes voor de teacozy gemaakt, kreeg alleen het uiteindelijke gaatje niet zo klein als ik gewild zou hebben.
Ik heb dat draadje eens heel goed aangetrokken...brak hetquote:Op maandag 21 februari 2011 22:55 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ja dat probleempje had ik ook op het eerste gezicht, maar toen bleek dat ik het draadje toch niet goed genoeg had aangetrokken
nee, ik ben rechtshandigquote:Op maandag 21 februari 2011 22:57 schreef wyccie het volgende:
Mirjam, ben je toevallig linkshandig en werk je dus de andere kant op?
Je tea cozy is heel gaaf, maar hoe 'trek je 'm aan'?quote:Op maandag 21 februari 2011 22:54 schreef trovey het volgende:
Met die magische ring heb ik mijn hartjes voor de teacozy gemaakt, kreeg alleen het uiteindelijke gaatje niet zo klein als ik gewild zou hebben.
Ok. Dan begin en eindig je jouw rondje heel anders, maar misschien zijn er wel meer manieren om een standaard GS te maken.quote:
De hartjes die erop zitten maakt je met een "magic ring", de cozy zelf niet hoor.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je tea cozy is heel gaaf, maar hoe 'trek je 'm aan'?
Is echt iets om te verkopen in een 'spulletjeswinkel'.
Op die manierquote:Op maandag 21 februari 2011 23:21 schreef wyccie het volgende:
Haha, je typt een heel verhaal over het aantrekken van het draadje voor mij, maar ik bedoel hoe je je cozy over je theepot heen trekt.![]()
Zoals ik zie heb je gaten voor de tuit en het handvat vrijgelaten.
Genoeg modellen op Ravelry te vinden.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:27 schreef wyccie het volgende:
Ah, het rekt gewoon mee.
Ik wil ook zo'n cozy, maar ik denk dat ik iets ga verzinnen om het aan de bovenkant makkelijk te kunnen openen om bij te vullen.
Ja, ik ben te lui om zo'n cozy steeds aan- en uit te moeten trekken.
ik snap het nietquote:Op maandag 21 februari 2011 23:06 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ok. Dan begin en eindig je jouw rondje heel anders, maar misschien zijn er wel meer manieren om een standaard GS te maken.
Wat ik uit een boekje heb gehaald is dat je het rondje begint met 3 kettingsteken/chains, wat de laatste stok van je laatste cluster moet voorstellen. Daarna een chain voor 'het gat' en dan een cluster van 3 stokjes. Zo werk je door tot je aan het eind bent en dan maak je nog 2 stokjes in hetzelfde gat als waar je beginchain van 3 zit.
Ik zie wel dat de rechterkant van je GS anders is dan links, er lijken wat gaten te missen.
Edit: ah, zie nu op een filmpje dat het ook op de 'normale' manier wordt gedaan, gewoon beginnen bij de eerste stok van een cluster.![]()
Gelukkig heb ik zo'n deksel die zich goed vastklemt.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:31 schreef trovey het volgende:
Voordeel van de mijne is dat in ieder geval je deksel niet een eigen leven gaat leiden en je ineens de thee zit te schenken vanaf de vulopening
Ja, ik heb de neiging om iets altijd met heel veel woorden heel ingewikkeld uit te leggen.quote:
Wel een theepot met hartjes en roosjes kunnen haken, maar een GS niet?quote:Op maandag 21 februari 2011 23:37 schreef trovey het volgende:
Ach Mirjam, ik ben ook nog niet toe aan Granny Squares, mijn pogingen lukten ook niet![]()
....komt vanzelf wel.
Mijn hoofdtheepot is van heel dun glas, schenkt ideaal maar moet je wel heel voorzichtig mee zijn...zeker met mijn stuntelige oude katten.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:39 schreef wyccie het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik zo'n deksel die zich goed vastklemt.![]()
Neu.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wel een theepot met hartjes en roosjes kunnen haken, maar een GS niet?![]()
Ik vind het ook wel apart dat DjinN gelijk met een cirkel begint. Mijn eerste stukje haaksel was een recht lapje met wat vasten en stokjes.
Ik ben een amigurumi beestje aan het haken, oftewel een rondgehaakt beestjequote:Op maandag 21 februari 2011 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel apart dat DjinN gelijk met een cirkel begint. Mijn eerste stukje haaksel was een recht lapje met wat vasten en stokjes.
Hmm... hoe staat het er precies?quote:Op maandag 21 februari 2011 23:41 schreef DjinN het volgende:
Kan iemand me eventjes helpen ?Ik moet nu 2v in elke 2e v haken. Betekent dat dat ik een v'tje moet vasten en er dan eentje moet overslaan ?
Nee, niets overslaan. Gewoon in iedere steek van de vorige ronde nu 2 steken doen. Het denk ik de volgende ronde van wat je eerder postte? Goed werk trouwens, wat je liet zien!quote:Op maandag 21 februari 2011 23:41 schreef DjinN het volgende:
Kan iemand me eventjes helpen ?Ik moet nu 2v in elke 2e v haken. Betekent dat dat ik 2 vasten in een v'tje moet haken en er dan een v'tje moet overslaan ?
Het staat er zo:quote:Op maandag 21 februari 2011 23:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hmm... hoe staat het er precies?
Als je gewoon een cirkel maakt en je bent toe aan je tweede rondje, moet je in principe in elke vaste 2 vasten proppen (verdubbeling van aantal steken). Als je aan je derde rondje toe bent, dan doe je om en om: 2 vasten, 1 vaste, 2 vasten etc.
Ik begon pas met ami's toen ik al 2 sjaals, een paar gs'jes en een paar mutsen had gehaakt.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:43 schreef DjinN het volgende:
Ik ben een amigurumi beestje aan het haken, oftewel een rondgehaakt beestjeNiks aparts aan dus
![]()
Nou, het is moeilijker dan een GS, vind ik. Je hebt uitsparingen (met gekleurd randje!), hartjes, roosjes, blaadjes!quote:Op maandag 21 februari 2011 23:42 schreef trovey het volgende:
Neu.Maakt je het zo duidelijk hoe eenvoudig die cozy is?
Echtquote:Op maandag 21 februari 2011 23:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik begon pas met ami's toen ik al 2 sjaals, een paar gs'jes en een paar mutsen had gehaakt.
[..]
Nou, het is moeilijker dan een GS, vind ik. Je hebt uitsparingen (met gekleurd randje!), hartjes, roosjes, blaadjes!
Ah, dan zijn ze vergeten erbij te zetten dat je in de overige vasten gewoon een enkele vaste moet maken. Je gaat per ronde telkens met 6v (je beginaantal) meerderen.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:46 schreef DjinN het volgende:
Het staat er zo:
toer 1: Haak 6v in de ring (gedaan, met magische ring).
toer 2: 2v in elke v (=12v) (ook gedaan)
toer 3: (hier ben ik dus nu). 2v in elke 2e v (=18v)
De basis van die cozy is een cirkel met twee aangepaste flappen aan de zijkant (daar moet je dus ook even minderen en meerderen) die je aan de onderkant aan het einde even weer vastmaakt als het geheel klaar is. De roze randjes zijn gewoon 2 rijen vasten die ik na afloop eraan heb gehaakt en de rozen en blaadjes zijn ook behoorlijk eenvoudig (maar zien er wellicht ingewikkeld uitquote:Op maandag 21 februari 2011 23:47 schreef wyccie het volgende:
Nou, het is moeilijker dan een GS, vind ik. Je hebt uitsparingen (met gekleurd randje!), hartjes, roosjes, blaadjes!
De roosjes zijn hier in dit topic ook ergens te vinden, ik heb de link aan iemand gegeven waar ze te vinden zijn.quote:
Jaaa ik ben ook blij nuquote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:22 schreef mijsje het volgende:
Djin!
fijn als iets lukt na proberen!
ik heb trouwens hele mooie dingen voorbij zien komen, een mooie rectangle, een eerste rondje en een prachtige eerste granny!(mijn eerste granny zag er niet veel beter uit hoor...
dat is absoluut een goed begin Mirjam!
) een hele mooie bloemenshawl (begin ervan...
ow, reminds me, ik moet ook mooie sockenwol halen met beetje kleurverloop voor de Old Rose Wrap, waarvoor het hele patroon beschikbaar is nu (alweer een tijdje ondertussen)...
) een prachtig zadelhoesje
en een draak die bijna af is!
mooi hoor!
Wyccie, is het anders niks om op de plek van de tuit een gleuf te maken, die je (als de cozy af is verder) met een handige naaisteek wat verder dicht kan maken als je je theepot erin hebt staan, zodat je precies weet hoe hoog/laag de tuit zit? dan is het echt op maat... en datzelfde dus aan de kant van het oor...
ik ben wel benieuwd naar foto's als je klaar bent
ik heb zelf een gekochte genaaide teacozy... (zelfgemaakt door degene van wie ik hem heb gekocht, dus niet brabantia-mooi ofzo, maar ik ben vlieft)heel mooi en gevoerd, dus de thee blijft nog langer warm...
Goed idee! Dan kan ik die naaisteek ook met een andere kleur doen zoals trovey.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:22 schreef mijsje het volgende:
Wyccie, is het anders niks om op de plek van de tuit een gleuf te maken, die je (als de cozy af is verder) met een handige naaisteek wat verder dicht kan maken als je je theepot erin hebt staan, zodat je precies weet hoe hoog/laag de tuit zit? dan is het echt op maat... en datzelfde dus aan de kant van het oor...
ik ben wel benieuwd naar foto's als je klaar bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop dat je lekker geslapen hebt, wat een mooie foto zag ik van jouw start!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:31 schreef DjinN het volgende:
Maar lieve mensjes, ik ga naar mijn bedje toeIk wens jullie allemaal een fijne nacht en nog veel haakplezier mochten jullie nog bezig zijn
![]()
Welterusten allemaal!![]()
![]()
Ik zal 'm in de loop van vandaag even inscannen en dan in een PM naar je sturen.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:20 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ooooh!
heb je daar een patroon van?
die vind ik echt tof
of zou je dan iig dat ene patroon willen laten zien dat je had? ik vind 'm echt té tof!
Ik begon ook met een rondjequote:Op maandag 21 februari 2011 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Een schildpad met een vestje? Wel foto's plaatsen als ie af is he!
wiehiejquote:Op dinsdag 22 februari 2011 07:51 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Ik zal 'm in de loop van vandaag even inscannen en dan in een PM naar je sturen.
Hahaha, ik wilde er nog bij zeggen: let niet op die enge roze ogenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat een enge pop.
Maar t mutsje en sjaaltje zijn wel leuk.
Nee, die ogen waren eerst blauwquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
Haha en hoe oud is je jongste dochter dan?
Waren die ogen altijd al zo eng roze dan?
En 100 gulden...wat erg eigenlijk!
Ik ben begonnen aan de eerste van mn serie roze katten. De kleine, dat wel
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:54 schreef caroline88 het volgende:
Prachtig mutsje en sjaal en jouw oma gaat blij verrast zijn Loqi!
Alleen moet je wel ophouden met gooien met bedreigde (en als ik me niet vergis ook beschermde) diersoorten
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:56 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vond die pop ook eng, maar ik kon de vinger er niet op leggen waarom. Het zijn de ogen dus!
Leuke muts en sjaal!
De bloemetjes en schildpad zijn ook leuk, Loqi.
Gaat goed, DjinN!
De rode kater heeft ook de tweede Granny Stripe goedgekeurd:
[ afbeelding ]
ik steek bij amigurimi altijd een veiligheidsspeld in de eerste nieuwe steek van een ronde, zodat ik niet voortdurend hoef op te letten en tellen, zeker als je niet meer hoeft te verminderen en vermeerderen, en ik turf altijd op een blaadje zodat ik weet bij welke ronde ik benquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:10 schreef DjinN het volgende:
Goedemiddag lieve hakers!![]()
Ik ben gisteravond even opnieuw begonnen met mijn haakselHet gaatje in het midden stond mij niet helemaal aan
![]()
Dit is wat ik tot voor zover heb nu
[ afbeelding ]
ik doe idd ook een touwtje door de laatste steek. En met m'n muis highlight ik de regel waar ik mee bezig benquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik steek bij amigurimi altijd een veiligheidsspeld in de eerste nieuwe steek van een ronde, zodat ik niet voortdurend hoef op te letten en tellen, zeker als je niet meer hoeft te verminderen en vermeerderen, en ik turf altijd op een blaadje zodat ik weet bij welke ronde ik ben
dat scheelt heel veel concentratie!
ziet er goed uit al hoor!
Nee, er zijn 2 methodes, eentje heeft idd 2 eindjesquote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Huh? Bedoel je als je er 2 maakt? of wat bedoel je?
Je moet bij een magic ring wel goed opletten of je niet toevallig een draadje ergens meeneemt want dan doet ie t inderdaad niet.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:12 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik snapte t al niet, ik magic ring maken, heb toch maar 1 touwtje.
Even die link bekijken hoor.
Ik snap m niet, dan moet je eerst aan een van de lussen trekken en dan t touwtje?
Maar wat is het verschil met de andere methode? Vrij weinig toch?
Ik vind het de fijnste methodequote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:30 schreef wyccie het volgende:
Ah, begrepen. Zelfde als de magic ring die ik ken, maar nu is de ring gewoon dubbel. Zal eens een keer kijken of dat prettiger werkt. Op zich heb ik geen problemen met het gat in mijn magic ring.
beter een gat in je magic ring...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:30 schreef wyccie het volgende:
Ah, begrepen. Zelfde als de magic ring die ik ken, maar nu is de ring gewoon dubbel. Zal eens een keer kijken of dat prettiger werkt. Op zich heb ik geen problemen met het gat in mijn magic ring.
quote:
Ah wat leuk!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:25 schreef Bloempje. het volgende:
Oeh ik vind dit leuheukVanmiddag eindelijk haaknaalden gescoord, nog 2 dorpen voor af moeten lopen ook
Hier in mijn dorp zit niets. Ik ben bezig met een vogeltje, maar las het patroon niet helemaal goed
Dus nu is het meer een ei dan een bolletje, maar ik ben er alsnog trots op
Als vleugeltjes er op zitten zal ik even een foto posten.
Edit: dat kan nog wel even duren, want kramp in m'n vingers
Ja, hij hoort wel ovaal te zijn, maar hij hoort wat breder aan de onder en bovenkantquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:24 schreef EsseEi het volgende:
haha ja ik denk het whoop
ohhh en ik dacht dat ik zwarte Soft zag bij de Zeeman! (het was al donker en de winkel al dicht dus kon het niet heel goed zien). En die wil ik al heeeel lang!!! heb alleen maar dikke zwart.
Dus hopelijk nog eens optijd thuis om binnen te piepen.
Ohh bloempje je vogeltje is echt lief!!! ook al heeft ie nog geen gezicht.
En ik dacht dat ie ook beetje ovaal moest zijn? lijkt me iig geen probleem bij een vogel ^^
goed gedaan hoor als eerste haaksel!!!!
en nieuwsgierig: hoe oud ben je?
Vingerhaken.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:39 schreef trui het volgende:
photobucket doet 't ook prima, knitwit. maar imageshack is hier inderdaad een ellende. ik had vandaag een tas vol wol mee in de trein. alleen was ik helaas de haaknaald vergeten.
hahhahhha moet wel om je post lachen, maar muts en sjaaltje zijn leuk geworden.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat een enge pop.
Maar t mutsje en sjaaltje zijn wel leuk.
Ei of niet, ik vind em leuk!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:22 schreef Bloempje. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn eerste probeersel
Hij heeft alleen nog geen snavel + ogen, maar dat komt morgen wel denk..
Ik had iets fout gedaan met het patroontje en had geen zin om overnieuw te beginnen, dus hij is wat meer eivormig. En de vleugels zijn niet volgens het patroontje, ik vond deze leuker
Ik zet ze op photobucket of flickrquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:33 schreef Mirjam het volgende:
imageshack en fok gaat niet samen, doe ff je foto uploaden bij tinypic ofzo
ik koop mijn oogjes altijd bij http://www.etsy.com/shop/6060quote:Op woensdag 23 februari 2011 03:07 schreef YskaFredriksson het volgende:
Er waren hier toch ook dames die de oogjes voor hun dierenhaaksels op etsy kochten? Hebben jullie voor mij de shops waar je dit bij kocht?
En misschien de truc hoe je specifieker kan zoeken op etsy. Ik was laatst op zoek naar knopen maar dan krijg je 2250 pagina's :/
En dacht dat je er ook stof kon kopen maar dat is ook onvindbaarHelp!
Oooh ja, die is leuk!! Een ander snaveltje erop en het is een vogeltje.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:23 schreef trui het volgende:
tan, je zou kunnen beginnen met een eendje, zie dit patroon.
misschien spuit elf, maar voor t tweede lusje moet je gewoon hard aan het touwtje dat eruit hangt, het uiteindje zeg maar, trekken, dan gaat ie binnendoor strakker.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:16 schreef DjinN het volgende:
[..]
[ afbeelding ] zo hoort het eruit te zien WhoopidooJe moet aan het uiteinde trekken dan zie je welk lusje strakker gaat staan. Als je dan heel voorzichtig verder trekt zou het 2e lusje ook meteen strak moeten gaan zodat de cirkel gedicht word. Bij mij is het nu gelukt maar wel met een omwegje
Heb gekeken waar de draadjes heenleidde en heb het toen zo langzaam aan strakker getrokken
ik ben gestopt met mn goedkope acryl in mn stash op te nemen. werd gek van de hoeveelheid plaatjes, en ik gebruik in projectjes vaak maar een klein beetje van een bol en dan klopt mn stash niet meer etc...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:17 schreef trovey het volgende:
En weer even een voorraadje wol gaan invoeren bij Ravelry...straks heb ik daar de hele serie wol van de Wibra, Zeeman en de Action neergezet in de database (incl.foto).Kunnen jullie zo kiezen bij het uitzoeken van de wol.
![]()
Kleurtjesquote:Op woensdag 23 februari 2011 09:39 schreef knitwit het volgende:
Die vogeltjes zijn leuk zeg!
Stofjes bij Etsy (gevonden via Supplies -> fabric)
andere leuke stofjes
Ik heb eerder nooit problemen gehad met foto's via imageshack uploaden. Nu een nieuwe poging via ravelry dan maar:
[ afbeelding ]
Intussen is 'ie al bijna 2 keer zo lang!
Gaan er aanstaand weekend nog mensen naar de handwerkbeurs? Ik ben echt zoooo benieuwd wat er allemaal te zien is en ik hoop dat er nog wat mooie aanbiedingen zijn.
Toffe onderzetters! die zouden ook leuk zijn om aan elkaar te maken voor een sjaal denk ikquote:Op woensdag 23 februari 2011 10:46 schreef nathalie85 het volgende:
Ik ben sinds 2 weken ongeveer aan het haken. Ben begonnen met onderzetters
Gisteren voor het eerst met meerdere kleuren gehaakt
Denk dat ik straks begin aan een speldenkussen of aan een hartje die opgevuld kan worden
Hier mijn 1ste 2 onderzetters
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk! Ik vind vooral het mutsje liefquote:Op woensdag 23 februari 2011 10:57 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb even een outfitje voor babyborn gehaakt
Die is lieeeeefquote:Op woensdag 23 februari 2011 11:58 schreef NijntjesUk het volgende:
Tadaaaaaaaaa.. olifantje af!
[ afbeelding ]
Daar heb ik ze ook gehaald. Slechts 1 keer besteld, maar ik vond het een goede en snelle service.quote:Op woensdag 23 februari 2011 07:50 schreef Lyssa het volgende:
ik koop mijn oogjes altijd bij http://www.etsy.com/shop/6060![]()
Dat is een mooi patroon. Waar heb je die vandaan, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:46 schreef nathalie85 het volgende:
Ik ben sinds 2 weken ongeveer aan het haken. Ben begonnen met onderzetters
Hier mijn 1ste 2 onderzetters
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Poeziequote:Op woensdag 23 februari 2011 13:08 schreef KarinvdB het volgende:
nathalie, als je moeite hebt met 2 vaste in de vorige steken zou het kunnen dat je te strak haakt, in principe moet je altijd je haaknaald zonder echt te duwen weer door je steken kunnen halen. Bij beestjes haak je iets strakker dan bij andere dingen, omdat je anders de vulling er door heen gaat zien, maar je moet nog steeds je haaknaald goed er doorheen kunnen steken. Ik haakte in het begin echt superstrak, duurde even voor ik door had dat het zo strak niet moest.
Als er 'in de 2e losse' staat is het meestal de 2e losse vanaf het begin, anders staat er wel vanaf de naald of in het engels 'from hook'. En je krijgt inderdaad een rondje, je doet die 6 vasten allemaal in hetzelfde gat.
Wat een leuke dingen zie ik allemaal weer voorbij komen zeg! Koe, olifant, deken, onderzetters. Niet bij te houden
Doe er zelf nog eentje bovenop, m'n amineko is klaar en ik ben helemaal vliefd!!
[ link | afbeelding ]
Meer foto's op Ravelry
http://charaminl.wordpres(...)al-de-magische-ring/ Hier heb ik de magic ring geleerdquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:06 schreef nathalie85 het volgende:
ohw is dat de magic ring! Daar heb ik meer over gehoord! Thx zal ff op you tube kijken
Het is een zomerjurkje, zo sexy is het niet toch? Maar het wordt voor een andere baby-born dan deze, als ik mij goed herinner heeft het meisje dat het gaat krijgen een negerinnenpopje, dus volgens mij staat dat zomerse juist heel mooi.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:20 schreef antartica het volgende:
mooi jurkje Tan! ik vind de pop nog te sexy voor haar leeftijd, ga je nog een jasje maken?
En nieuwe ogen ben ik het ook mee eens whoopidooo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |