abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 februari 2011 @ 17:26:56 #1
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92972315
100513_112545_haaktopic.gif

Handige sites:
Maten van haaknaalden vergelijken
Haakpatroon in tekens
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65

>>Doodle voor het kiezen van een datum voor een volgende meeting <<

We zijn weer bezig met een swap. Rond april laten we de werkjes bij de ontvanger bezorgen. Het thema is Voorjaar en het budget is vastgesteld op maximaal 15, incl. verzenden.

Wie doen er mee?
StefanieV
Spiegelei
Daste
EsseEi
Muck
Lyssa
mijsje
antartica

De laatste haaksels:

Bloemen van Kwakz0r

Rudy the rectangle van Trovey

Bloemen shawl in wording van Eska

Gehaakte Baby all stars van Lady Black

Bloemenshawl in wording van Trui

Granny shawl in wording van Loqi
pi_92972666
*O* !!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_92972672
Zulke mooie dingetjes die jullie gemaakt hebben O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_92973654
He hallo!
Wat een mooie dingen zijn er weer in de maak en gemaakt!
Afgelopen week zaten wij lekker in belgie en heb ik de up er weer eens bijgepakt... Resultaat: weer iets van 25 gsjes erbij, 8 rijen aan elkaar en 2 losse rijen... Ik dacht ook nog die uitgerangeerde kleur catania te moeten hebben maar bleek een andere kleur te hebben en ook al genoeg, geen paniek meer dus! Hopelijk snel de up afronden en ondertussen aan de slag voor de swap!
pi_92973928
Misschien leuk om eens de kijken, juist voor jullie haaksters/hakers:

[WIN!] Vrijkaartjes voor de Handwerkbeurs
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_92974341
Wow, dat is een beetje kort dag -O- Ik wilde dat ik het eerder had gezien!...Even kijken of ik iets kan bedenken...
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92974806
Ik zag ook dat Ella liggen bij de Wibra. Ziet en voelt wel lekker zacht aan, maar ik kon inderdaad zo al zien dat het makkelijker splijt. Niet meegenomen dus. Wel wat Saskia, mooie nieuwe kleurtjes. Ik ben blij met het paasgeel.
pi_92975645
ik heb net een half uur breiwerk uitgetrokken. Ik snapte t patroon niet, maar ik las gewoon verkeerd (al blijft er iets onduidelijks in staan :( )

ik haat kooppatronen die ambigu zijn zodat je t alsnog zelf moet uitzoeken. grrrr.
Kwak
pi_92975995
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 18:10 schreef Daste het volgende:
Wow, dat is een beetje kort dag -O- Ik wilde dat ik het eerder had gezien!...Even kijken of ik iets kan bedenken...
Ik wilde niet te vroeg gaan spammen en had dus gehoopt dat men het wel zou zien omdat ie sticky staat.

Je hoeft het in ieder geval niet te maken, alleen te beschrijven!
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_92976338
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:48 schreef Lutte het volgende:

[..]

Ik wilde niet te vroeg gaan spammen en had dus gehoopt dat men het wel zou zien omdat ie sticky staat.

Je hoeft het in ieder geval niet te maken, alleen te beschrijven!
Joh, het is niet erg, het is ook mijn eigen onbekendheid met Fok! Ik heb al wat bedacht, alleen nog even door de eigen ballotagecommissie gooien. ;) Ik vind het trouwens een heel leuk initiatief, ik wil met een vriendin gaan en vrijkaartjes zouden erg welkom zijn.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92976490
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 18:54 schreef Daste het volgende:

[..]

Joh, het is niet erg, het is ook mijn eigen onbekendheid met Fok! Ik heb al wat bedacht, alleen nog even door de eigen ballotagecommissie gooien. ;) Ik vind het trouwens een heel leuk initiatief, ik wil met een vriendin gaan en vrijkaartjes zouden erg welkom zijn.
Je hebt nog even de tijd, en het is niet zo dat we *BAM* op een bepaalde tijd het inzendingentopic sluiten.

We mogen 8x2 kaartjes weggeven en hebben nog maar drie inzendingen en eentje in de maak, dus de kans dat je wint is bij voorbaat al erg groot.

Er zweeft in de topiclijst ook nog een overlegtopic langs, waar je eventuele vragen kunt stellen of over je idee kunt vertellen.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
  vrijdag 18 februari 2011 @ 18:59:32 #12
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92976635
Die Japanse bloemen heb ik wel heel veel zin in! Ze zien er zo leuk uit bij jullie. Maar eerst nog mijn huidige werkje (met fout ;( ) afmaken.
pi_92977134
Ik heb mijn oranje wol gevonden..leuk prijsje (1,20 voor bolletje van 50 gram, merk Annel ,soort: Rapido fine). Eén nadeel...ik moet het haken op 3. :') Heb meteen ook de goede kleur blauw meegenomen die ik ook nodig had. Gelukkig heb ik aan 1 bolletje per kleur genoeg voor dit projectje (tea cozy). Ze hadden dezelfde wol ook in een wat dikkere variant (4-4,5) voor dezelfde prijs maar daar zaten de kleuren dan weer niet bij die ik zocht. }:| . Nu nog even mijn "Oranje boven" tea cozy plannen in het haakschema. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:17:33 #14
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92977725
Rudy Voodoo is super cool :) en ik zag nog meer maar kan het allemaal slecht onthouden op de late vrijdagavond. Trovey, dank voor je pdf link, die heb ik gelijk bij mijn favorieten gezet!
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:18:51 #15
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_92977819
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:38 schreef Tan het volgende:

[..]

Super!!

Overigens baal ik ;( Na tien Granny-streep-rijen kom ik er achter dat ik ergens drie stokjes heb overgeslagen :'( Valt niet op, maar toch. Het is 'maar' de achterkant van een kussentje dus ik doe het niet over, maar ik baal wel.
Ik heb ook een keer een stokje overgeslagen, die heb ik gewoon later erbij gehaakt en netjes afgehecht, je ziet er niets meer van :P
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 20:23:27 #16
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92981756
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:18 schreef Briggy het volgende:

[..]

Ik heb ook een keer een stokje overgeslagen, die heb ik gewoon later erbij gehaakt en netjes afgehecht, je ziet er niets meer van :P
Daar heb ik ook naar gekeken, maar dat kan hier niet, de rij erboven heeft geen plek voor drie stokjes, ik heb dus een set van drie stokjes gemist :{
pi_92981876
Was mn beschrijving van de bloemen duidelijk? Ik heb m zelf uitgeprobeerd en bij leek hij aardig hetzelfde als op het plaatje..
haken is cool
pi_92983871
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn vierkantje (katoen van de Wibra) wat steviger wordt? 't Is nu maar een slap lapje.

Óf.... iemand die weet bij hoeveel graden acryl smelt?

[ Bericht 10% gewijzigd door wyccie op 18-02-2011 21:01:31 ]
pi_92984813

tadaa.... :)
pi_92985662
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:08 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
O+ O+ O+ O+
pi_92986948
Wow!
Wel een draadjeswegwerkhorror. :o
pi_92988677
Daar zit schot in, Lijnloos! :Y Leuk dat je het weer hebt opgepakt.

Wyccie, bedoel je met steviger maken dat je het wilt behandelen met een soort stijfsel of zo? Daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
En wanneer acryl smelt weet ik eigenlijk ook niet.

Oh Tan, wat jammer van 't gemiste clustertje. Ik moet bekennen dat ik ook geregeld foutjes maak in mijn werk. Per foutje beoordeel ik dan of ik het zo laat (dan noem ik het een authenticiteitskenmerk :7 ) of dat ik het ga uithalen. Ik laat het niet eens zozeer afhangen van hoeveel werk het is om het opnieuw te doen. Maar vooral van hoeveel het me stoort. :)
Ha, en wat netjes dat jij eerst iets afmaakt voor je iets nieuws begint! :D Als ik iets zie dat me aanspreekt, dan wil ik het meteen uitproberen. Dan heb ik dat geduld echt niet. Daardoor soms wel tig projecten tegelijk. :P Maar uiteindelijk maak ik alles alsnog wel af. ;)
pi_92989239
*O* leuk weer een nieuw deel *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_92992078
dames, I haz a question.
stel nou he, dat ik een hoesje wiol haken van een willekeurig iets, maar er staat nog geen patroon van op internet.
bijv. een hoesje voor m'n telefoon.
of een colafles, ik noem maar wat raars.
hoe bepaal je dan wat de maten zijn die je aanhoudt, waar je moet minderen/meerderen etc.? :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_92992388
Misschien dat de meer ervaren dames er trucjes of formules voor hebben, maar ik probeer gewoon maar wat dan. :+
Poosje terug heb ik een paar lampenkapjes gehaakt, zonder bestaand patroon. En dan gewoon steeds regelmatig er omheen gehouden en gekeken of ik nog een beetje de goede lijn volgde. Werkte prima. :Y
pi_92992918
Ik probeer dan ook maar wat inderdaad en af en toe passen op het voorwerp.
pi_92995966
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:25 schreef antartica het volgende:
Was mn beschrijving van de bloemen duidelijk? Ik heb m zelf uitgeprobeerd en bij leek hij aardig hetzelfde als op het plaatje..
Heel erg duidelijk, ik snapte het in ieder geval uitstekend. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_92996260
[]
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:
dames, I haz a question.
stel nou he, dat ik een hoesje wiol haken van een willekeurig iets, maar er staat nog geen patroon van op internet.
hoe bepaal je dan wat de maten zijn die je aanhoudt, waar je moet minderen/meerderen etc.? :@
Steeds passen en aanpassen aan hoe het zit(meerderen/minderen of binnenste of buitenste lus pakken van de haaksteek waar je in moet steken)....zo heb ik die beschermdopjes voor de oortjes van mijn mobiele telefoon ook gemaakt want het origineel had platte oortjes en ik van die lange.
Optimist tot in de kist
pi_92996537
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:08 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
^O^ en nu lekker draadjes gaan afhechten. Ik gebruik er trouwens een hobbynaald voor uit een naaldenmapje van de Hema. IK heb naar een echte wolnaald lopen zoeken maar toen keek iedereen me vreemd aan in de handwerkwinkels. :') Nu werk ik alles weg met een naald voor lopers/vloerkleden, had liever een stompe punt gehad maar ja :P
Optimist tot in de kist
pi_92997091
Ik heb gelukkig nog zo'n ouderwetse maasnaald liggen (geërfd van mijn oma ;) ), dat vind ik erg prettig werken.
Volgens mij worden die ook online wel verkocht. In fysieke winkels zie ik idd ook alleen maar van die scherpe punten liggen, ja.

Lekkere dikke maasnaald (stukje scrollen, linkerkant)
Hier een setje
Nog een setje

[ Bericht 37% gewijzigd door Eska op 19-02-2011 00:35:37 ]
pi_92997675
Misschien moet ik het woord maasnaald dan eens gaan gebruiken >:) ...die dingen zullen toch niet uitgestorven zijn in een goed gesorteerde fourniturenzaak waarvan de helft van het winkeloppervlakte wol is? :') Ik heb ook al in de oude naaidoos (ja, ook erfstuk) van mijn moeder zitten kijken maar heb maaswol gevonden, zo'n houten bol om sokken te mazen maar geen maasnaald te vinden terwijl ik me toch duidelijk kan herinneren dat mijn moeder in vroegere tijden de sokken nog maasde, later toen ik groter was kocht ze wel nieuwe sokken als de oude het begeven hadden. :')
Optimist tot in de kist
pi_92997873
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:09 schreef Eska het volgende:

Wyccie, bedoel je met steviger maken dat je het wilt behandelen met een soort stijfsel of zo? Daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
En wanneer acryl smelt weet ik eigenlijk ook niet.
Zoiets bedoelde ik, maar dan ook hittebestendig. Ik weet niet of stijfsel dat is. Uitinedelijk maar besloten dat het slappe lapje slap mag blijven.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:
Voor een colafles kun je bijv. gewoon een rondje haken dat net iets kleiner is dan de bodem en dan rechtomhoog gaan. Het rekt wel mee en dan zit het netjes strak.
pi_92997908
Trovey; zie de edit in m'n vorige post voor wat online-naalden. ;)

Ja, ik herinner me ook nog heel goed de gerepareerde maillots.... :+
pi_92997996
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 00:38 schreef wyccie het volgende:

Zoiets bedoelde ik, maar dan ook hittebestendig. Ik weet niet of stijfsel dat is. Uitinedelijk maar besloten dat het slappe lapje slap mag blijven.

Slappe lapjes kunnen ook erg oké zijn. ;)
pi_92998189
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 00:38 schreef Eska het volgende:
Trovey; zie de edit in m'n vorige post voor wat online-naalden. ;)

Ja, ik herinner me ook nog heel goed de gerepareerde maillots.... :+
^O^

Maillots, kniekousen....tja toen was het nog de gewoonste zaak van de wereld. Ik koop wel 3 paar sokken bij de Action voor nog geen 2 euro....veel gemakkelijker. :Y)
Optimist tot in de kist
pi_92999046
thsnkd voor de tips dames!
pi_93003070
is het al gelukt Mirjam? Ik heb zelf een telefoonhoesje voor m'n vriendje gemaakt.
Ik vond de bodem trouwens het lastigst.

Volgens dit patroon:
http://www.rheatheylia.com/index.php?page=patterns&id=4

En dan denk je huh, een ninja? Nou ik wilde een ninja voor hem maken maar halverwege had ik geen zin meer en paste toevallig z'n telefoon erin.

Wat het makkelijkste is om aan te houden is om zegmaar een 'ovaal' rondje te maken, en niet een 'rond' rondje (zoals ze uitleggen in dit patroon). Het is eigenlijk een keten lossen haken, dan aan 1 kant terughaken zoals bij een lapje, maar in plaats van zoals normaal op het einde om te keren ga je doorhaken naar de andere kant van de originele keten lossen, en zo heb je een ovaaltje.

Wat meerderen en minderen betreft, dat is echt een beetje passen en meten. Mijn ervaring is (wel met een smartphone, met bv. een mini-alcatel ligt dat natuurlijk anders) dat je als het ovaaltje in de lengte klopt (dus gewoon meerderen aanhouden met patroon) dat hij in de breedt ook goed is. En dan is het een kwestie van gelijk blijven en steeds passen. Vergeet niet dat wol ook enigzins meerekt, dus het heeft een beetje speling!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 08:00:46 #38
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93003130
De Hema heeft anders ook wel borduurnaalden met stompe punt. Ik moest het alleen wel even vragen en toen heeft een winkeldame de barcode gescand want blijkbaar waren ze allemaal gejat en daarom werd het lege rekje nooit aangevuld.

Lijnloos tadaa indeed *O*
  zaterdag 19 februari 2011 @ 08:45:54 #39
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93003310
Oh lijnloos wat gaaf zeg!!

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:09 schreef Eska het volgende:

Oh Tan, wat jammer van 't gemiste clustertje. Ik moet bekennen dat ik ook geregeld foutjes maak in mijn werk. Per foutje beoordeel ik dan of ik het zo laat (dan noem ik het een authenticiteitskenmerk :7 ) of dat ik het ga uithalen. Ik laat het niet eens zozeer afhangen van hoeveel werk het is om het opnieuw te doen. Maar vooral van hoeveel het me stoort. :)
Ha, en wat netjes dat jij eerst iets afmaakt voor je iets nieuws begint! :D Als ik iets zie dat me aanspreekt, dan wil ik het meteen uitproberen. Dan heb ik dat geduld echt niet. Daardoor soms wel tig projecten tegelijk. :P Maar uiteindelijk maak ik alles alsnog wel af. ;)
Het stoort mij enorm, maar verder ziet niemand het, aan de hand daarvan en het feit dat het een achterkant is heb ik besloten het zo te laten. Tja, als je het niet weet zie je het inderdaad niet, er zit niet een enorm gat of zo. Alleen één cluster is nu heel groot en een gat is ietsje groter, maar ik moest net zelf ook zoeken om het weer te vinden.

Mijn schoonmoeder noemde het de charme van handwerk. Die houd ik er dan maar in ;)

En ik sta te popelen om andere dingen te beginnen, maar ik weet hoe ik ben, dan maak ik het ander niet af. Ik ben erg slecht in het afronden van projecten maar heb in de loop der jaren mijzelf een soort doorzettingsvermogen aangeleerd. Heb trouwens gisteren nog even besloten snel een poppenmutsje met sjaaltje te haken voor een jarig vriendinnetje.

Heeft of weet iemand hier toevallig nog meer poppenkleertjes om te haken? Ik wil best betalen voor patronen, dus als iemand iets weet dan houd ik me aanbevolen!
pi_93003525
Je schoonmoeder heeft gelijk, Tan. ;)

En volgens mij is Spuuglokje wel thuis in poppenkleertjes.
pi_93003820
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 08:45 schreef Tan het volgende:
Oh lijnloos wat gaaf zeg!!

[..]

Het stoort mij enorm, maar verder ziet niemand het, aan de hand daarvan en het feit dat het een achterkant is heb ik besloten het zo te laten. Tja, als je het niet weet zie je het inderdaad niet, er zit niet een enorm gat of zo. Alleen één cluster is nu heel groot en een gat is ietsje groter, maar ik moest net zelf ook zoeken om het weer te vinden.

Mijn schoonmoeder noemde het de charme van handwerk. Die houd ik er dan maar in ;)

En ik sta te popelen om andere dingen te beginnen, maar ik weet hoe ik ben, dan maak ik het ander niet af. Ik ben erg slecht in het afronden van projecten maar heb in de loop der jaren mijzelf een soort doorzettingsvermogen aangeleerd. Heb trouwens gisteren nog even besloten snel een poppenmutsje met sjaaltje te haken voor een jarig vriendinnetje.

Heeft of weet iemand hier toevallig nog meer poppenkleertjes om te haken? Ik wil best betalen voor patronen, dus als iemand iets weet dan houd ik me aanbevolen!
Ik heb volgens mij ergens een pdfje met patronen voor barbiekleertjes als je daar iets mee kunt.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:37:21 #42
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93003861
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:34 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij ergens een pdfje met patronen voor barbiekleertjes als je daar iets mee kunt.
Dankje voor het aanbod :*, maar ik bedoel meer baby-born formaat!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:47:22 #43
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93003963
Lijnloos je schiet lekker op ^^ hij wordt weer gaaf :D

En volgens mij is hoesjes maken inderdaad gewoon een beetje proberen en passen en meten...
Tan kan je niet op ravelry wat zoeken voor poppenkleren?? :) staat best wel wat op denk ik...

Trouwens, die gehaakte All Stars, tot welke leeftijd zijn die ongeveer?? (Lady Black?)
Zit te denken of ik ze voor m'n nichtje van 6 maanden nog kan maken of dat ze dan al te klein zijn...

Zit weer eens in dubio, wil haken maar bedenk me dat m'n mondeling over 111 ziektebeelden ook al op gaat schieten dus leren zou ook niet onverstandig zijn (herhalen dat wel hoor)
pi_93004482
Die japanse bloemen zien er mooi uit!

Ik ben nu bezig met mijn tweede knuffel, weer uit één kleur gemaakt. Ik houd het dus nog even bij heel simpel vasten haken...de rest moet ik nog leren...ook hoe ik van kleur moet wisselen.
pi_93005031
mag ik nog wat vragen? :@
ik wil dus zo'n granny square in verschillende kleuren gaan haken, maar ik weet dus niet hoe je van klleur wisselt :D
hoe doe je dat? :@
pi_93005048
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 07:38 schreef kirsten. het volgende:
is het al gelukt Mirjam? Ik heb zelf een telefoonhoesje voor m'n vriendje gemaakt.
Ik vond de bodem trouwens het lastigst.

Volgens dit patroon:
http://www.rheatheylia.com/index.php?page=patterns&id=4

En dan denk je huh, een ninja? Nou ik wilde een ninja voor hem maken maar halverwege had ik geen zin meer en paste toevallig z'n telefoon erin.

Wat het makkelijkste is om aan te houden is om zegmaar een 'ovaal' rondje te maken, en niet een 'rond' rondje (zoals ze uitleggen in dit patroon). Het is eigenlijk een keten lossen haken, dan aan 1 kant terughaken zoals bij een lapje, maar in plaats van zoals normaal op het einde om te keren ga je doorhaken naar de andere kant van de originele keten lossen, en zo heb je een ovaaltje.

Wat meerderen en minderen betreft, dat is echt een beetje passen en meten. Mijn ervaring is (wel met een smartphone, met bv. een mini-alcatel ligt dat natuurlijk anders) dat je als het ovaaltje in de lengte klopt (dus gewoon meerderen aanhouden met patroon) dat hij in de breedt ook goed is. En dan is het een kwestie van gelijk blijven en steeds passen. Vergeet niet dat wol ook enigzins meerekt, dus het heeft een beetje speling!
nog niet, als ik wat heb laat ik het zeker zien :D
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:51:39 #47
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93005163
Mirjam ik doe meestal bij de laatste steek van de ene kleur: als er nog 2 lusjes op je haaknaald zitten, met de volgende kleur de steek afmaken (dus die erdoorheen trekken).
Wat ook kan (en wat bij GSjes geloof k handiger is): eerst de ene ronde met de ene kleur afmaken. Kleur afknippen. Volgende kleur een beginlus maken (zoals je dat altijd doet) en dan een slip stitch/halve vaste maken in een steek van de vorige kleur, waar je verder wil gaan zeg maar. (snap je het? ik kan het echt niet duidelijk uit leggen) Volgens mij staat het bij Attic24 ook wel duidelijk uitgelegd. Al legt zij er gewoon een knoopje in :) (de makkelijkste methode :))
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:23:36 #48
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93005981
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:46 schreef Mirjam het volgende:
mag ik nog wat vragen? :@
ik wil dus zo'n granny square in verschillende kleuren gaan haken, maar ik weet dus niet hoe je van klleur wisselt :D
hoe doe je dat? :@
Ik maakte mijne op deze manier, ook het kleur wisselen, erg handige tutorial met goede plaatjes
Knoei
pi_93006229
een nieuw topic, ik was jullie kwijt... (op de Ipad moet ik er nog even aan wennen wanneer het topic dicht is... :D )
ik heb een maasnaald met een scherpe punt. ik vind dat persoonlijk prettig werken, omdat ik dan niet alleen langs draadjes kan, maar ook erdoorheen als ik dat wil, en dan gaat het heel soepel. ik heb eigenlijk nooit dat ik door draden heen steek waar ik niet doorheen had gewild...
pi_93007837
kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een vasten en een halve vasten ? :@ in mijn boekje word namelijk wel vasten beschreven maar geen halve vasten :{
  zaterdag 19 februari 2011 @ 12:26:15 #51
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93007916
Het verschil is dat je bij een vaste eerst door de eerste 2 lusjes gaat en dan door de volgende 2.
Bij een halve vaste ga je in 1 keer door alle 3 de lusjes :)
pi_93007965
ahaaa op die manier :) Dankjewel! ^O^ :D
pi_93008406
@EsseEi dat is toch een stokje en half stokje? Bij een vaste haal je de draad door en dan de draad door de 2 lusjes, bij een halve vaste haal je de draad door en dan gelijk door het lusje op de haak. (Toch?)

Een halve vaste in het engels is een slip stitch, daar kan je wel plaatjes en videos van vinden.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 12:50:27 #54
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93008686
pffik kan niet lezen inderdaad :S Karin je hebt helemaal gelijk! Sorry Djinn!!
pi_93009794
geen probleem ;) Kan gebeuren :Y
pi_93014697
http://www.etsy.com/shop/pasubio9?ref=seller_info iemand nog zin om te priegelen?
(en het vervolgens verkopen voor 40 dollar :P)

Edit: eew! http://www.etsy.com/listi(...)l?ref=cat2_gallery_5
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:42:02 #57
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93016493
haha die kleine priegeldingen zijn wel tof :)

maar die childbirth education doll heb ik al eens gezien en BAH ja ;)'

wowhoo net 500 knopen voor 10 euro gekocht via marktplaats ^^
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:57:22 #58
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93018788
Whoei, die zijn wel een uitdaging :D

Mijn uitdaging - mijn allereerste 'officiele' project is klaar *O* Afgezien van mijn foutje ben ik er zeer tevreden over (foto volgt nog) O+ Ik ben inmiddels ook gewend aan de kleuren, al kan ik niet wachten tot ik aan mijn deken ga beginnen in extra mooie kleuren O+

Maar nu eerst een poppenmutsje en sjaaltje en Japanse bloemen.
pi_93019406
Ik heb een tijdje terug een keer meegepost over hoe leuk het me leek om dit ook te kunnen :) toen werd me het boekje "happy hooker" aangeraden, dus.. deze is nu (eindelijk) besteld! Ik hoop dus binnenkort ook een keer een beginnelingencreatie te kunnen laten zien en het lijkt me leuk om een beetje mee te posten :@

[ Bericht 1% gewijzigd door femsss op 19-02-2011 18:28:41 (typvout) ]
Hooked ;)
pi_93019861
Gisteravond met hartjes haken zitten stoeien...dacht ik een Engels patroon voor me te hebben...bleek het een Amerikaan patroon te zijn...gevolg...ik heb nu ook maat XS hartjes buiten de S-hartjes. :') Alleen de middelmaat en de grote maat blijken nog een heel gedoe te zijn, daar moet ik nog even flink op oefenen. :9 Nu bezig met rozen te maken...een hele bos rozen...voor mijn theepotverwarmer. O+
Optimist tot in de kist
pi_93021246
Meegedaan met de wedstrijd. *O*
Optimist tot in de kist
pi_93021815
Joehoe, hier ben ik ook weer eens:

Het rokje voor mijn dochtertje van 9 maand!
Nu zou ik graag bijpassende beenwarmertjes willen, welke steken raden jullie me aan?
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
pi_93022276
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:24 schreef Klaproosje het volgende:
Nu zou ik graag bijpassende beenwarmertjes willen, welke steken raden jullie me aan?
Iets met een ribbel zodat het elastisch blijft is wel handig. Halve stokjes in de achterste lus of zo?
pi_93022434
Hmm? halve stokjes snap ik.. maareh.. achterste lus? je bedoelt zo'n helft van een losse?
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:38:00 #65
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93022576
1 steek bestaat uit een V'tje zeg maar (dus twee draadjes naast elkaar van bovenaf gezien). Dan kies je de achterste en haak je dus maar door 1 van de 2 draadjes. Normaal door allebei de draadjes ^^ (snap je?)
pi_93022633
Ja dat snap ik :) Ik ga meteen beginnen dank je!
pi_93028337
Wat een leuk rokje!!!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:17:19 #68
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93030730
Schattig! Straks een foto van rokje aan? O+

Hier mijn project!

Voorkant:

Achterkant: met name de blauwtinten zijn in het echt veel sprekender en steken meer af t.o.v. elkaar. Zien jullie het foutje? op de foto valt het best op :@ ;(
pi_93031696
ik heb zojuist mijn eerste, flodderige, grannysquare ghaakt :D
pics volgen morgen.

maar 1 grote maar, ik snap nog steeds niet waar ik de toer aan het eind vast moet maken aan het begin, door welke losse ik dan de halve vaste moet maken ;( :@
is er een dame die mij op weg zou willen helpen door dit uit te leggen met behulp van foto's ofzo? :@
pi_93037181
Tan, is het in het midden, in het donker blauwe? Ik vind het wel meevallen als het die plek is, en zo niet valt het helemaal mee! ^O^ mooi kussen hoor! O+

Mirjam, heb je al gekeken op de site van Lucy, van Attic24? Zij heeft een hele duidelijke foto-tutorial... Ik ben wel benieuwd naar je pics...

Ik ben vandaag dan eindelijk bij de Xenos geweest en heb gekeken voor de uilen-kraaltjes...ik heb maar gelijk 2 doosjes meegenomen... *O* waar een volwassen vrouw al niet blij mee kan zijn... :')
pi_93040294
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:33 schreef Mirjam het volgende:
maar 1 grote maar, ik snap nog steeds niet waar ik de toer aan het eind vast moet maken aan het begin, door welke losse ik dan de halve vaste moet maken ;( :@
is er een dame die mij op weg zou willen helpen door dit uit te leggen met behulp van foto's ofzo? :@
In feite maak je aan het begin van de ronde je kettingsteek d.m.v. drie lossen. Aan het einde van de toer maak je je halve vaste in de bovenste losse van die drie.

Ik vind dat zelf ook nog steeds lastig en ik vind een kettingsteek van 3 lossen ook niet altijd even mooi (te lang en dun). Soms maak ik daarom ook maar een kettingsteek van 2 lossen of 1 vaste en 1 losse.
Ik zet de halve vaste ook vaak niet eens in de losse die het zou moeten zijn, maar in een losse die ik te pakken kan krijgen. :@
pi_93040684
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:17 schreef Tan het volgende:
Zien jullie het foutje? op de foto valt het best op :@ ;(
[ afbeelding ]
Het valt niet op, want ik heb het pas na twee keer zoeken kunnen vinden.
pi_93044321
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:17 schreef Tan het volgende:
Schattig! Straks een foto van rokje aan? O+

Hier mijn project!

Voorkant:
[ afbeelding ]

Achterkant: met name de blauwtinten zijn in het echt veel sprekender en steken meer af t.o.v. elkaar. Zien jullie het foutje? op de foto valt het best op :@ ;(
[ afbeelding ]
8)7 ik zie geen foutje hoor
pi_93044675
Zal wel aan mij liggen hoor :P maar ik zie ook niets. :') Mijn rozen zitten op mijn teacozy, in de tussentijd was ik even bezig om Windows te redden want ik kreeg ineens een hele enge foutmelding :X .....om precies te zijn...Windows wilde niet meer opstarten met het starten van de computer }:| ...gelukkig heb ik nog de oude cd-rom van de buurman hier liggen die overgestapt is van XP naar 7 en *O* *O* weer 50 euro in de zak gehouden voor een herstel door de "PC-boer" :P Nu :Z
Optimist tot in de kist
  zondag 20 februari 2011 @ 07:22:27 #75
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93044914
Haha, gelukkig maar. Iets boven het midden van het kussen loopt een heel donkerblauwe, bijna zwarte streep, daaronder een wat lichtere blauwe. In die lichtere streep zit de fout, links van het midden zie je een drietal clusters heel dicht op elkaar, daar had nog een cluster tussen gemoeten.

Blij dat jullie het niet zien :')
pi_93045403
Ow,daar, Tan, ik had dat idd zelf niet gezien... Het is dat je het zegt, waar het zit, anders had ik ook niet gezien dat het zo was. :)

Vandaag weer druk met de swap... Op de een of andere manier voel ik nu tijdsdruk, ondanks dat we lekker de tijd hebben...
  zondag 20 februari 2011 @ 09:38:34 #77
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93045831
Leuk rokje :D en mooi kussen. Zie geen foutje maar kijk ook op mn telefoon. Al 2 swap dingen af ^^ is nog geen reden om druk te voelen mijsje, genoeg tijd inderdaad :)
pi_93046485
Tan, ik zag het ook niet hoor.

Ik had vilt en oogjes besteld...die zijn binnen dus ik ga weer lekker verder aan mijn octopus vandaag.
pi_93050360
Ik zie het foutje ook niet!

Gister nog een zak Saskia bij de Wibra gehaald. Ik vraag me alleen af hoe ik dat mee ga nemen (ik ben bij mijn vriend). Ik had al zo lekker veel bij me. :') (ramp in inpakken)
  zondag 20 februari 2011 @ 13:03:44 #80
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93051877
Tan ik zag alleen een mooi kussen :) Mooi rokje ook trouwens, originele kleurencombinatie.
Ik ga heel binnenkort starten met de zeephouder.
pi_93052346
Ik zie het foutje ook niet!

Wat een leuk rokje!!

Hier staat het een beetje stil. Wil te veel en dan doe je maar niets. Ja of aan je zoveelste kat beginnen.
  zondag 20 februari 2011 @ 14:08:28 #82
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93054891
Oooh ik ben zo blij *O* Ik had geen patroon voor een poppenmutsje, dus ben maar zo wat gaan haken op goed geluk en het is nog gelukt ook. Ben zo blij, vind het gewoon jammer om weg te geven (het is voor een jarig meisje) Ik maak er in ieder geval nog een sjaaltje bij.

zondag 20 februari 2011 @ 14:10:00 #83
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93054977
ohh wat een schattig mutsje tan! :D en wat goed gelukt! :D
pi_93056126
Mooie creaties weer!

Ik ben eindelijk weer eens aan haken toegekomen. Het konijn voor Leia van Orea is klaar

:)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 20 februari 2011 @ 14:37:32 #85
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93056383
Oh wat schattig Vicky! Diertjes haken lijkt me ook erg leuk, maar ik wil nog zo veel :')
  zondag 20 februari 2011 @ 15:00:47 #86
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93057613
haha Tan, geef je er maar aan over, die lijst wordt alleen maar langer ;) en je moet gewoon als je iets graag wilt er gelijk aan beginnen anders komt het er nooit ;)

Vicky je Konijn is echt heeel mooi geworden!!! :D echt schattig!!

zit nog steeds te denken om 'm nog eens te maken (heb 'm 1 keer gemaakt maar niet op de goede haak manier zeg maar dus hij is niet zo mooi) maar ik wil zoveeeeel haken...

uitgeleerd voor vandaag dus mag weer lekker haken :@
pi_93068261
mijn rokje is al weer stuk :( na 1x dragen is aan de achterkant een draadje losgegaan.. zou ik hem vast kunnen naaien?? ?verder ben ik al 4x overnieuw begonnen aan mn beenwarmertjes.. snap nu wat ik steeds verkeerd deed (ben hardleers)

Kreeg trouwens veel complimentjes over het rokje in de kerk. ze had zo'n zelfde rozekleurig shirtje erop, met zwart bolero'tje en witte legging en roze sokjes. O+

Leuk dat konijn zeg.. nou en dat foutje zie ik ook niet. Zulke dingen moet je niet vertellen :P
pi_93069859
Oh en dat mutsje!!
  zondag 20 februari 2011 @ 19:45:12 #89
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93070221
Klaproosje weet niet hoe lang het draadje is maar volgens mij kun je dat wel weer gewoon vastnaaien... of langer draadje aan knopen en die heel goed afhechten!
Klinkt leuk de kleren die ze aan had ^^

Hihi m'n moeder is fan van 1 van m'n swap dingen ^^
pi_93092789
Oh, dat konijntje O+ Leuke retro kleuren :Y

Ik ben een granny rectangle aan het maken om mn stash te verminderen, heb ik net drie clusters te weinig aan lichtroze }:| En het is een oude Wibra kleur, dus ga ff mn collega's vragen of zij nog wat hebben liggen, anders moet ik de hele rij uithalen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93092816
Nog steeds een grote haakpauze hier ivm serieuze rsi klachten :'(
Mijn swap is gelukkig al vergevorderd, dus daar maak ik me geen zorgen om! ik kan altijd nog mn schoonmoeder inhuren. Mijn Swap geval wordt hier ook erg gewaardeerd :Y
Ik mis het haken wel, snif!
haken is cool
pi_93093405
Heb gestemd!

Arme antartica!

Wat is t stil hier trouwens de afgelopen dagen.

Hier weinig haken eigenlijk, geen idee waarom.

En moet straks terug naar t ziekenhuis en ik wil niet.
pi_93094663
ik heb ook gestemd hoor Inu! :D leuk dat jullie de finale al gehaald hebben!

ik ga zometeen ook maar weer verder met m'n swap... ik vind het zelf al heel leuk worden, misschien dat ik het voor mezelf ook nog een keer ooit ga maken... :D
het enige jammere aan swaps is, dat je geen foto's kan laten zien hier... (kan wel, maar is wel jammer van het idee...)

succes in het ziekenhuis straks Whoop...
ik moet morgen weer...
pi_93094763
Ik word zo nieuwsgierig door al dat gepraat over de swaps en ik doe niet eens mee!

nog een :* voor jou mijsje, wilde m eigenlijk al pmmen maar durfde niet.
jij ook succes, bij mij is t niet zo boeiend hoor :P Tis maar een enkel :P

jullie hebben toch geen ziekenhuis in dat weiland? :P
pi_93094810
Tan, wat ga je hard en wat goed gelukt ook dat poppemutsje! *O*

Inu, ik heb ook gestemd hoor! Succes...

Antartica, niet leuk joh, rsi zuigt!!!

Whoop en Mijsje sterkte en succes!! :*
pi_93094824
:* dank je Whoop...
gewoon doen hoor... :) pm is altijd fijn, toch? ;) (maar ik snap wel wat je bedoelt... ik vind dat ook altijd heel lastig in zo'n geval...)
evengoed kan ik me ook voorstellen dat je het vervelend vindt om voor je enkel terug te moeten... :)
  maandag 21 februari 2011 @ 11:40:32 #97
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93095148
mijsje ik las jullie nieuws net pas, wat erg... sterkte ermee. :*
ik vind 't heerlijk om niet mee te doen met de swap dit keer. :o ik kom al om in m'n gewone to-hook-plannen, dus er ook nog een swap-plan bij hebben zou ik nu echt niet trekken. maar ik ben wel benieuwd wat er straks weer allemaal voor moois gemaakt blijkt te zijn hoor!
antarctica, wat rot van je rsi-klachten. waar heb je precies last van? bij mij doet het middelste kootje van m'n rechterwijsvinger de laatste dagen ineens pijn. vreemd!
inu, mijn stem heb je!
in de haak.
pi_93095214
het middelste kootje van je rechter wijsvinger? _O-
Inderdaad vreemd ja :P Met buigen en strekken ofzo? of gewoon?
Jij moest ook nog een :*
pi_93095265
Mijn schouder doet heel veel pijn (heb al stiekem diclofenac genomen van mn vriend) en mijn rechterarm + hand is gewoon stijver in vergelijking met mn andere hand. Ik schrijf links maar haak met rechts..ik zat al te bedenken hoe ik misschien met links moet gaan haken, maar ik kan me daar niet echt een voorstelling van maken hihi...lijkt me heel onnatuurlijk, en dan ga je ook de andere kant op of niet?
haken is cool
  maandag 21 februari 2011 @ 11:48:54 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93095428
dat kan wel, er zijn linkshakers. en die doen 't vaak inderdaad in spiegelbeeld. maar ik weet niet of het een oplossing is. waarschijnlijk is 't beter om jezelf een betere houding aan te leren tijdens het haken, meer ontspannen. ik had ook een tijd last van m'n (linker)schouder, en ik merk dat als ik er wat meer op let om die wat losser te laten hangen tijdens het haken, die klachten minder worden. maar erg veel van dezelfde beweging is natuurlijk altijd riskant...
in de haak.
pi_93095729
Thnx meiden *O*

Wat een ziekenboeg hier :o Ik ben zelf hypermobiel en krijg ook last van te lang haken, maar ik heb wel een groot aantal problemen opgelost door een masseuse te bezoeken die aan triggerpointmassage deed. Daarbij masseer je punten in de spieren waar een ophoping is van zuren en daardoor aan je gewrichten trekken, omdat ze niet meer goed kunnen ontspannen door zo'n ophoping. Helpt ook bij RSI zegt de site: http://www.triggerpointboek.nl/repetiti.htm

/offtopic ;)
pi_93095803
:* lief Trui, dank je wel...

ik moet ook zeggen dat ik het gigantisch druk heb nu... er liggen naast de swap ook nog 2 andere projecten te wachten die ook een beetje haastklussen zijn... heb ik dat... :P
  maandag 21 februari 2011 @ 12:00:03 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93095805
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:57 schreef Inu het volgende:
Wat een ziekenboeg hier :o
ik heb mezelf juist weer beter verklaard (hele weekend ziek geweest, bleghk!)

quote:
Ik ben zelf hypermobiel en krijg ook last van te lang haken, maar ik heb wel een groot aantal problemen opgelost door een masseuse te bezoeken die aan triggerpointmassage deed. Daarbij masseer je punten in de spieren waar een ophoping is van zuren en daardoor aan je gewrichten trekken, omdat ze niet meer goed kunnen ontspannen door zo'n ophoping. Helpt ook bij RSI zegt de site: http://www.triggerpointboek.nl/repetiti.htm/
ah, kun je die triggerpoints niet ook zelf masseren?
in de haak.
pi_93095910
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:00 schreef trui het volgende:
ah, kun je die triggerpoints niet ook zelf masseren?
Ja, maar je moet ze wel even weten te vinden :) Ik heb er ook een boel onder mn schouderbladen zitten, dus de masseuse heeft me geleerd die te vinden en te behandelen door er een bal op te leggen en dan tegen de muur aan te staan met die bal en te bewegen.

Ben er twee keer geweest vorig jaar en sindsdien heel weinig last en als ik last krijg heb ik het zelf zo weggehaald :)
pi_93105066
hmm bedankt voor alle tips! ik had er eerst nooit last van, maar ik was afgelopen week hele week vrij en kon daardoor full time haken...Morgen ga ik voor het eerst weer aan het werk, hopelijk gaat dat wel goed.
haken is cool
pi_93105703
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:57 schreef Inu het volgende:
Thnx meiden *O*

Wat een ziekenboeg hier :o Ik ben zelf hypermobiel en krijg ook last van te lang haken, maar ik heb wel een groot aantal problemen opgelost door een masseuse te bezoeken die aan triggerpointmassage deed. Daarbij masseer je punten in de spieren waar een ophoping is van zuren en daardoor aan je gewrichten trekken, omdat ze niet meer goed kunnen ontspannen door zo'n ophoping. Helpt ook bij RSI zegt de site: http://www.triggerpointboek.nl/repetiti.htm

/offtopic ;)
Hihi...krijg ik al 13 jaar bij mijn fysio :P , geneest niet maar helpt inderdaad wel om redelijk in beweging te blijven. ;) Iedereen beterschap. :*

OT:

Op de basis na: mijn zelfbedachte Romantic Rosy Tea Cozy :+

Tan en Vicky: Leuk mutsje en konijn. O+
Optimist tot in de kist
pi_93111170
*O* wat schattig trovey, hij is inderdaad erg 'cozy'
haken is cool
pi_93111502
En Romantic!

Er zijn weer mooie dingen gemaakt! Ik ga binnenkort ook maar aan de Lavender Bunny, er zijn zoveel vriendinnen zwanger (de vierde hoorde ik vanmorgen) en ik vind het een leuk kadootje.

En ik weet niet of mijn swapidee wel gaat lukken, volgens mij wordt het wel erg klein. Maar nog genoeg tijd om daar wat aan te doen!
W. Somerset Maugham
  maandag 21 februari 2011 @ 18:08:53 #109
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93111824
Trovey wat gaaf zeg! Het is dat ik mijn theepotten zo al veel te leuk vind om te zien, maar wel een leuk idee zo'n warmhouder.

Zojuist een complete map vol ariadnes uit 1978 en 1979 gekocht bij de kringloop _O- Er staan erg leuke haakdingetjes in :') Waaronder een paar hele mooie spreien en kussens. :o
pi_93112398
O+ Trovey, mooi hoor! :D

wat een goudmijntje Tan, dat soort dingen mis ik nou altijd als ik ernaar zoek... :')
pi_93113303
Bedankt dames O+ , ben er zelf ook blij mee. Nog zoveel ideeën om nog anderen te maken...een voorjaarsversie en een Koninginnedag. :') Die dingen worden ook wel een keer smerig dus je moet wel reserve-exemplaren hebben hè als er eentje in de was gaat. O-)
Optimist tot in de kist
pi_93114206
ik kon t niet laten, ben met mn noro silk garden sock aan een tweede japanse bloemensjaal begonnen...

ben een beetje flieft... O+

Kwak
pi_93114524
Trovey, wat mooi!!! _O_

En al die Japanese flowers... zucht... ze zien er echt prachtig uit! En volgens mij is het heel simpel?

Ik heb intussen weer een heel topic gemist geloof ik :@ was druk, met van alles.
O.a. dit zadelhoesje:
pi_93114591
Ik post niet zo vaak maar lees wel mee, zal voortaan eens wat vaker gaan posten :P
ik ben bezig met de sweet pea shawl (http://www.nexstitch.com/pat_sweetpea.html) en heb nu de eerste rij af. Maar nu snap ik niet wat ik bij de 2e rij moet doen..
Ik geloof dat iemand hier ook deze shawl heeft gemaakt? misschien kan diegene het mij uitleggen.

Dit staat er:
Row 2:
sl st in each st to center dtr of first shell (dec made), ch 1, sc in same st (top of shell) (tot hier snap ik het nog..) *ch 3, skip next ch - 2sp and dtr, dc in next ch- 2sp, ch 3, skip next dtr, ch-1 sp, etcetc..

Ik snap niet goed wat ze onder space (sp) verstaan en kom daardoor ook niet uit de rest van het verhaal, als ik eenmaal op weg ben snap ik het denk ik wel, maar kom nu echt niet verder :'(

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! :)

[ Bericht 3% gewijzigd door pep88 op 21-02-2011 19:16:13 ]
pi_93115316
Wat een mooie dingen zie ik weer voorbij komen!

Mijn draak moet voor zondag af zijn, dus ik ben er erg druk mee. De poten en 1 vleugel moeten nog gemaakt worden. De laatste foto:

pi_93115359
Mooie dingen weer!

Kan je helaas niet helpen pep, misschien bedoelen ze het gat van de vorige rij?

Ziekenhuis is goed afgelopen, nog 2 weken tape(en als het moet daarna weer).
Dus stukken beter dan de vorige keer. Dit keer zei ie dat ik rustig aan moest doen en de vorige keer zei ie dat ik deze keer zonder krukken moest kunnen, dus beetje omgekeerd.
Mja ben wel blij dus.

Die draak O+ hoe lang ben je er nou al mee bezig?
pi_93115414
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:58 schreef kwakz0r het volgende:
ik kon t niet laten, ben met mn noro silk garden sock aan een tweede japanse bloemensjaal begonnen...

ben een beetje flieft... O+

[ afbeelding ]
Oeh die sjaal O+ ...die bloemen wil ik vastmaken op een bestaande zwaret fleecesjaal, om het geheel wat warmer te krijgen.
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:04 schreef Hoothoot het volgende:
Trovey, wat mooi!!! _O_

En al die Japanese flowers... zucht... ze zien er echt prachtig uit! En volgens mij is het heel simpel?

Ik heb intussen weer een heel topic gemist geloof ik :@ was druk, met van alles.
O.a. dit zadelhoesje:
[ afbeelding ]
Bedankt! :*
Mooi gelukt dat zadelhoesje. O+ Ik heb een foto van een exemplaar maar geen patroon. Is dat nou moeilijk te maken? Ik heb nu een plastic zadelhoesje klaarliggen om als model te gebruiken maar voor de rest zal ik het op zicht moeten doen. :P
Optimist tot in de kist
pi_93115936
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:22 schreef Whoopdidoo het volgende:

Die draak O+ hoe lang ben je er nou al mee bezig?
Ik ben in de zomer ergens begonnen, maar hij heeft heel lang stil gelegen, hoeveel uur erin zit zou ik niet weten, het is wel het enige project waar ik aan werk, maar ik haak lang niet elke vrije minuut die ik heb, zit ook veel te gamen ;)
pi_93119321
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:23 schreef trovey het volgende:
[..]

Bedankt! :*
Mooi gelukt dat zadelhoesje. O+ Ik heb een foto van een exemplaar maar geen patroon. Is dat nou moeilijk te maken? Ik heb nu een plastic zadelhoesje klaarliggen om als model te gebruiken maar voor de rest zal ik het op zicht moeten doen. :P
Ik had wel een patroon, maar dat was nogal onduidelijk (o.a. geen stekenverhouding of maat wol/naald aangegeven). Dus heb er met zo'n plastic zadelhoesje maar wat van proberen te maken. Als je dat plastic ding uit elkaar haalt en de bovenkant (de vorm van het zadel dus) als basis neemt en die aan alle kanten 5cm groter maakt: dan ben je er. Onderin elastiek, dichtknopen en klaar!
pi_93119715
Die bloemen O+ En het zadelhoesje O+ (wordt dat niet helemaal zompig als ie in de regen staat?...)

Mijn granny rectangle om mn stash wat in te krimpen :s)

Er staan trouwens meerdere zadelhoesjes op Ravelry;

http://www.ravelry.com/patterns/library/hklede-cykelsadler

http://www.ravelry.com/pa(...)ran-satulanpaallinen

http://www.ravelry.com/pa(...)t-bicycle-seat-cover

http://www.ravelry.com/pa(...)funks-bikeseat-cover
pi_93119841
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:28 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Ik had wel een patroon, maar dat was nogal onduidelijk (o.a. geen stekenverhouding of maat wol/naald aangegeven). Dus heb er met zo'n plastic zadelhoesje maar wat van proberen te maken. Als je dat plastic ding uit elkaar haalt en de bovenkant (de vorm van het zadel dus) als basis neemt en die aan alle kanten 5cm groter maakt: dan ben je er. Onderin elastiek, dichtknopen en klaar!
Op die manier :D ..helaas kan ik dan weer niet het plastic zadelhoesje uit elkaar halen...ding is gloednieuw en was nogal prijzig :P dus dan maar met de de rolmaat aan de slag. Bedankt. :*
Optimist tot in de kist
pi_93119907
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:38 schreef trovey het volgende:

[..]

Op die manier :D ..helaas kan ik dan weer niet het plastic zadelhoesje uit elkaar halen...ding is gloednieuw en was nogal prijzig :P dus dan maar met de de rolmaat aan de slag. Bedankt. :*
Trek anders gewoon even je zadel over op een A4tje ;)
pi_93120335
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:39 schreef Inu het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook ;)
Iemand vroeg of 'ie niet zompig werd van regen: bij regen gaat dat ding in m'n fietstas. Op een natte plastic zadelhoes ga ik immers ook niet zitten.
pi_93121209
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:35 schreef Inu het volgende:
Die bloemen O+ En het zadelhoesje O+ (wordt dat niet helemaal zompig als ie in de regen staat?...)

Mijn granny rectangle om mn stash wat in te krimpen :s)

[ afbeelding ]

Er staan trouwens meerdere zadelhoesjes op Ravelry;

http://www.ravelry.com/patterns/library/hklede-cykelsadler

http://www.ravelry.com/pa(...)ran-satulanpaallinen

http://www.ravelry.com/pa(...)t-bicycle-seat-cover

http://www.ravelry.com/pa(...)funks-bikeseat-cover
Leuk al die kleurtjes. *;
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:39 schreef Inu het volgende:

[..]

Goed idee maar Ik pak wel even het hoesje....anders moet ik weer door de koude heen vanavond en ik ben net weer een beetje warm...lees koukleum meldt zich. :')
Optimist tot in de kist
pi_93123843
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:05 schreef pep88 het volgende:
Row 2:
sl st in each st to center dtr of first shell (dec made), ch 1, sc in same st (top of shell) (tot hier snap ik het nog..) *ch 3, skip next ch - 2sp and dtr, dc in next ch- 2sp, ch 3, skip next dtr, ch-1 sp, etcetc..

Ik snap niet goed wat ze onder space (sp) verstaan en kom daardoor ook niet uit de rest van het verhaal, als ik eenmaal op weg ben snap ik het denk ik wel, maar kom nu echt niet verder :'(
Die heb ik gehaakt, maar ik heb het uit de Nederlandse versie van De Happy Hooker (die ik nu niet hier heb). Dus de uitleg komt me niet heel bekend voor.
Moet even diep graven hoe dat ook al weer ging. Gelukkig heb ik de shawl zelf wel hier liggen.

Als ik het zo zie is Row 1 de eerste rij met schelpen (en wordt de rij lossen niet als een rij meegeteld). Je begint nu dus halverwege je laatste schelp en maakt een tussenrij, wat de onderkant is voor je volgende schelpenrij.
De ch - 2sp and dtr waar ze het overhebben die je moet skippen is gewoon het gat tussen de dtr's van je onderliggende schelp. Dat wil zeggen dat je een dc in de daaropvolgende ch- 2sp moet maken (= tussen 4e en 5e dtr). Met de ch3 daarna overbrug je het dal tussen de schelpen, en je volgende dc komt dan tussen de 1e en 2e dtr van de tweede schelp.

Als het niet duidelijk is, moet je het maar zeggen. Dan kan ik het nog met foto/paint proberen uit te leggen.
pi_93125944
OMG! Ik heb het voorelkaar! Ik heb mijn eerste stukje gehaakt :D Het is me eindelijk gelukt *O* O+

*trotskijkt* :@
pi_93126232
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* :*
Optimist tot in de kist
pi_93126372
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:04 schreef DjinN het volgende:
OMG! Ik heb het voorelkaar! Ik heb mijn eerste stukje gehaakt :D Het is me eindelijk gelukt *O* O+
[ afbeelding ]
En het ziet er nog netjes uit ook.
pi_93127041
Ziet er beter uit dan mijn eerste frutsel hoor! _O_ ende *O*

Oh die draak... die moet ik ook nog eens, ooit, een keer, als ik later groot ben, als ik ooit weer genoeg tijd heb, als ik weer zwangerschapsverlof of zo heb en toch niks te doen... AaRGH!
pi_93127174
Dankjulliewel! :D *O*
Ik heb het met de magische ring gemaakt.
De techniek uit mijn boekje vond ik veelste ingewikkeld uitgelegd...en er kwam elke keer een half eivormig dingetje uit toen ik het probeerde te maken :') toen ben ik gaan Googlen en kwam ik deze link tegen, die laat zien hoe je de magische ring maakt :) Misschien een handige link voor iedereen. Alles word met plaatjes uitgelegd zodat het zelfs voor een beginneling zoals ik te begrijpen is :)
pi_93127304
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:04 schreef Hoothoot het volgende:
Trovey, wat mooi!!! _O_

O.a. dit zadelhoesje:
[ afbeelding ]
ooooh! :D
heb je daar een patroon van? :D
die vind ik echt tof *O*

of zou je dan iig dat ene patroon willen laten zien dat je had? ik vind 'm echt té tof! :@

[ Bericht 7% gewijzigd door Mirjam op 21-02-2011 23:47:59 ]
pi_93127423
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:04 schreef DjinN het volgende:
[ afbeelding ]
wiehiej *O*
pi_93129537
mag ik even pimpen met mijn eerste grannysquare? :D

en ik heb een close-up geporbeerd te maken van het punt waar ik de paarse heb afgesloten, iok snap daar dus niks van.
iemand die met me mee wil kijken, en me tips kan geven? :@ ;(

pi_93129945
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:48 schreef Mirjam het volgende:
mag ik even pimpen met mijn eerste grannysquare? :D
[ afbeelding ]

en ik heb een close-up geporbeerd te maken van het punt waar ik de paarse heb afgesloten, iok snap daar dus niks van.
iemand die met me mee wil kijken, en me tips kan geven? :@ ;(

[ afbeelding ]
Mooi, dat groene is katoen of niet? Ziet er heerlijk zacht uit.

Het lijkt alsof je het paars hebt gesloten aan de V tussen de 1e en 2e stok (van rechts), en ook maar aan 1 lusje of niet?
pi_93129971
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:18 schreef DjinN het volgende:
Dankjulliewel! :D *O*
Ik heb het met de magische ring gemaakt.
De techniek uit mijn boekje vond ik veelste ingewikkeld uitgelegd...en er kwam elke keer een half eivormig dingetje uit toen ik het probeerde te maken :') toen ben ik gaan Googlen en kwam ik deze link tegen, die laat zien hoe je de magische ring maakt :) Misschien een handige link voor iedereen. Alles word met plaatjes uitgelegd zodat het zelfs voor een beginneling zoals ik te begrijpen is :)
Met die magische ring heb ik mijn hartjes voor de teacozy gemaakt, kreeg alleen het uiteindelijke gaatje niet zo klein als ik gewild zou hebben. :')
Optimist tot in de kist
pi_93130066
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:54 schreef trovey het volgende:

[..]

Met die magische ring heb ik mijn hartjes voor de teacozy gemaakt, kreeg alleen het uiteindelijke gaatje niet zo klein als ik gewild zou hebben. :')
Ja dat probleempje had ik ook op het eerste gezicht, maar toen bleek dat ik het draadje toch niet goed genoeg had aangetrokken :X
pi_93130190
Mirjam, ben je toevallig linkshandig en werk je dus de andere kant op?
pi_93130212
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:55 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ja dat probleempje had ik ook op het eerste gezicht, maar toen bleek dat ik het draadje toch niet goed genoeg had aangetrokken :X
Ik heb dat draadje eens heel goed aangetrokken...brak het _O- ...iets te goed aangetrokken dus ;( ....kon ik weer een nieuwe maken. :') Wellicht ligt het ook aan de vorm van wat je maakt, een rondje laat zich waarschijnljk beter aantrekken dan een hartje. ;)
Optimist tot in de kist
pi_93130327
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:57 schreef wyccie het volgende:
Mirjam, ben je toevallig linkshandig en werk je dus de andere kant op?
nee, ik ben rechtshandig
pi_93130365
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:54 schreef trovey het volgende:
Je tea cozy is heel gaaf, maar hoe 'trek je 'm aan'?
Is echt iets om te verkopen in een 'spulletjeswinkel'. O+
pi_93130681
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:

nee, ik ben rechtshandig
Ok. Dan begin en eindig je jouw rondje heel anders, maar misschien zijn er wel meer manieren om een standaard GS te maken.
Wat ik uit een boekje heb gehaald is dat je het rondje begint met 3 kettingsteken/chains, wat de laatste stok van je laatste cluster moet voorstellen. Daarna een chain voor 'het gat' en dan een cluster van 3 stokjes. Zo werk je door tot je aan het eind bent en dan maak je nog 2 stokjes in hetzelfde gat als waar je beginchain van 3 zit.

Ik zie wel dat de rechterkant van je GS anders is dan links, er lijken wat gaten te missen.

Edit: ah, zie nu op een filmpje dat het ook op de 'normale' manier wordt gedaan, gewoon beginnen bij de eerste stok van een cluster. :D

[ Bericht 11% gewijzigd door wyccie op 21-02-2011 23:15:29 ]
pi_93131119
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:00 schreef wyccie het volgende:

[..]

Je tea cozy is heel gaaf, maar hoe 'trek je 'm aan'?
Is echt iets om te verkopen in een 'spulletjeswinkel'. O+
De hartjes die erop zitten maakt je met een "magic ring", de cozy zelf niet hoor. ;) Die hartjes zitten reageren nogal vreemd als je de "magic ring"gaat aantrekken, eerst verfrommelt het geheel en dat moet je weer rechttrekken, je bent er even mee bezig voordat de vorm erin zit en dan zit er een einde aan het aantrekken van die magic ring omdat het kan breken. Als ik helemaal goede handen en armen had zou er wellicht een handeltje in het maken van tea cozy's zitten maar helaas ben ik beperkt in de momenten en tijdsduur dat ik kan haken, ik ben allang blij dat ik weer kan haken na meer dan 10 jaar het niet hebben kunnen doen dus ik wil datgene wat ik nu kan niet weer verpesten doordat ik moet haken in opdracht want dan ben ik weer snel terug bij af en stort de rest van de zorgvuldige planning van toch wat kunnen doen elke dag (huishouden b.v.) ;) weer in. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door trovey op 21-02-2011 23:25:57 ]
Optimist tot in de kist
pi_93131486
Haha, je typt een heel verhaal over het aantrekken van het draadje voor mij, maar ik bedoel hoe je je cozy over je theepot heen trekt. :D
Zoals ik zie heb je gaten voor de tuit en het handvat vrijgelaten.
pi_93131716
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:21 schreef wyccie het volgende:
Haha, je typt een heel verhaal over het aantrekken van het draadje voor mij, maar ik bedoel hoe je je cozy over je theepot heen trekt. :D
Zoals ik zie heb je gaten voor de tuit en het handvat vrijgelaten.
Op die manier :P ....gewoon net als je een trui aantrekt, armen erdoor (hier tuit en handvat)) en naar beneden trekken, materiaal is soepel genoeg en dan zit het netjes om de pot heen. De basis van de cozy is een heel eenvoudig model, ik heb het gewoon "opgetuigd" met de rozen, blaadjes en de hartjes want het standaardmodel was me te kaal. :')
Optimist tot in de kist
pi_93131844
Ah, het rekt gewoon mee.
Ik wil ook zo'n cozy, maar ik denk dat ik iets ga verzinnen om het aan de bovenkant makkelijk te kunnen openen om bij te vullen.
Ja, ik ben te lui om zo'n cozy steeds aan- en uit te moeten trekken. :')
pi_93132089
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:27 schreef wyccie het volgende:
Ah, het rekt gewoon mee.
Ik wil ook zo'n cozy, maar ik denk dat ik iets ga verzinnen om het aan de bovenkant makkelijk te kunnen openen om bij te vullen.
Ja, ik ben te lui om zo'n cozy steeds aan- en uit te moeten trekken. :')
Genoeg modellen op Ravelry te vinden. ;) Gewoon tea intypen bij de patronen en de teacozy's vliegen je om de oren heen, moeilijke, makkelijke, gehaakte, gebreide. Voordeel van de mijne is dat in ieder geval je deksel niet een eigen leven gaat leiden en je ineens de thee zit te schenken vanaf de vulopening en dat de basis echt heel makkelijk te maken is, je hoeft maar heel weinig te meerderen en te minderen en wat je wel moet doen is heel erg duidelijk. :')
Optimist tot in de kist
pi_93132197
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:06 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ok. Dan begin en eindig je jouw rondje heel anders, maar misschien zijn er wel meer manieren om een standaard GS te maken.
Wat ik uit een boekje heb gehaald is dat je het rondje begint met 3 kettingsteken/chains, wat de laatste stok van je laatste cluster moet voorstellen. Daarna een chain voor 'het gat' en dan een cluster van 3 stokjes. Zo werk je door tot je aan het eind bent en dan maak je nog 2 stokjes in hetzelfde gat als waar je beginchain van 3 zit.

Ik zie wel dat de rechterkant van je GS anders is dan links, er lijken wat gaten te missen.

Edit: ah, zie nu op een filmpje dat het ook op de 'normale' manier wordt gedaan, gewoon beginnen bij de eerste stok van een cluster. :D
ik snap het niet :D :@
pi_93132386
Ach Mirjam, ik ben ook nog niet toe aan Granny Squares, mijn pogingen lukten ook niet :') :@ ....komt vanzelf wel. :P
Optimist tot in de kist
pi_93132491
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:31 schreef trovey het volgende:
Voordeel van de mijne is dat in ieder geval je deksel niet een eigen leven gaat leiden en je ineens de thee zit te schenken vanaf de vulopening
Gelukkig heb ik zo'n deksel die zich goed vastklemt. :)
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:33 schreef Mirjam het volgende:
ik snap het niet :D :@
Ja, ik heb de neiging om iets altijd met heel veel woorden heel ingewikkeld uit te leggen. :')
Vergeet mijn gelul dus maar.

Maar ik geloof dat wanneer je je laatste slipstitch door beide lusjes van de V haalt, het gat al kleiner wordt.
pi_93132589
Kan iemand me eventjes helpen ? :@ Ik moet nu 2v in elke 2e v haken. Betekent dat dat ik 2 vasten in een v'tje moet haken en er dan een v'tje moet overslaan ?
pi_93132596
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:37 schreef trovey het volgende:
Ach Mirjam, ik ben ook nog niet toe aan Granny Squares, mijn pogingen lukten ook niet :') :@ ....komt vanzelf wel. :P
Wel een theepot met hartjes en roosjes kunnen haken, maar een GS niet? :o
Ik vind het ook wel apart dat DjinN gelijk met een cirkel begint. Mijn eerste stukje haaksel was een recht lapje met wat vasten en stokjes.
pi_93132602
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:39 schreef wyccie het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik zo'n deksel die zich goed vastklemt. :)

Mijn hoofdtheepot is van heel dun glas, schenkt ideaal maar moet je wel heel voorzichtig mee zijn...zeker met mijn stuntelige oude katten. :X Reservetheepot is stuk steviger maar lekt altijd bij het inschenken. }:|
Optimist tot in de kist
pi_93132636
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:42 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel apart dat DjinN gelijk met een cirkel begint. Mijn eerste stukje haaksel was een recht lapje met wat vasten en stokjes.
Neu. :') Maakt je het zo duidelijk hoe eenvoudig die cozy is? :+
Optimist tot in de kist
pi_93132661
quote:

[..]

Ik ben een amigurumi beestje aan het haken, oftewel een rondgehaakt beestje ;) Niks aparts aan dus :P
pi_93132722
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:41 schreef DjinN het volgende:
Kan iemand me eventjes helpen ? :@ Ik moet nu 2v in elke 2e v haken. Betekent dat dat ik een v'tje moet vasten en er dan eentje moet overslaan ?
Hmm... hoe staat het er precies?
Als je gewoon een cirkel maakt en je bent toe aan je tweede rondje, moet je in principe in elke vaste 2 vasten proppen (verdubbeling van aantal steken). Als je aan je derde rondje toe bent, dan doe je om en om: 2 vasten, 1 vaste, 2 vasten etc.
pi_93132789
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:41 schreef DjinN het volgende:
Kan iemand me eventjes helpen ? :@ Ik moet nu 2v in elke 2e v haken. Betekent dat dat ik 2 vasten in een v'tje moet haken en er dan een v'tje moet overslaan ?
Nee, niets overslaan. Gewoon in iedere steek van de vorige ronde nu 2 steken doen. Het denk ik de volgende ronde van wat je eerder postte? Goed werk trouwens, wat je liet zien! ^O^
pi_93132812
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:44 schreef wyccie het volgende:

[..]

Hmm... hoe staat het er precies?
Als je gewoon een cirkel maakt en je bent toe aan je tweede rondje, moet je in principe in elke vaste 2 vasten proppen (verdubbeling van aantal steken). Als je aan je derde rondje toe bent, dan doe je om en om: 2 vasten, 1 vaste, 2 vasten etc.
Het staat er zo:
toer 1: Haak 6v in de ring (gedaan, met magische ring).
toer 2: 2v in elke v (=12v) (ook gedaan)
toer 3: (hier ben ik dus nu). 2v in elke 2e v (=18v)
pi_93132826
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:43 schreef DjinN het volgende:
Ik ben een amigurumi beestje aan het haken, oftewel een rondgehaakt beestje ;) Niks aparts aan dus :P
Ik begon pas met ami's toen ik al 2 sjaals, een paar gs'jes en een paar mutsen had gehaakt. :D
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:42 schreef trovey het volgende:
Neu. :') Maakt je het zo duidelijk hoe eenvoudig die cozy is? :+
Nou, het is moeilijker dan een GS, vind ik. Je hebt uitsparingen (met gekleurd randje!), hartjes, roosjes, blaadjes!
pi_93132867
Oh, en de cozy is goed gelukt, Trovey! :D

En het zadelhoesje dat ik voorbij zag komen is ook leuk! :Y
pi_93132871
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:47 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik begon pas met ami's toen ik al 2 sjaals, een paar gs'jes en een paar mutsen had gehaakt. :D

[..]

Nou, het is moeilijker dan een GS, vind ik. Je hebt uitsparingen (met gekleurd randje!), hartjes, roosjes, blaadjes!
Echt :D Hahaha ik hou gewoon van een uitdaging :@ Het kost me alleen nog wat moeite :X Mn moeder is er ook mee begonnen en die had binnen een uur al bijna heel het hoofdje af :') Laatste keer dat ze daarvoor gehaakt had was toen ze 12 jaar oud was :')
pi_93132980
Djin, 2v in elke 2e v wil zeggen datde v's waar ze het niet over hebben, elk gewoon 1 v erin krijgen... dus precies wat net al gezegd werd, 1v, 2v, 1v enz... :)

hier lekker bezig met m'n swapcadeautje... het gaat prima *O* maar zo lekker slapen... :O
pi_93133099
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:46 schreef DjinN het volgende:
Het staat er zo:
toer 1: Haak 6v in de ring (gedaan, met magische ring).
toer 2: 2v in elke v (=12v) (ook gedaan)
toer 3: (hier ben ik dus nu). 2v in elke 2e v (=18v)
Ah, dan zijn ze vergeten erbij te zetten dat je in de overige vasten gewoon een enkele vaste moet maken. Je gaat per ronde telkens met 6v (je beginaantal) meerderen.
In de volgende ronde moet je dan waarschijnlijk: vaste, vaste, 2 vasten, vaste vaste, 2 vasten. (24v)
Daarna: vaste, vaste, vaste, 2 vasten, vaste, vaste, vaste, 2 vasten. (30v)
En op een gegeven moment in alle vasten weer 1 vaste, zodat je cirkel omhoog gaat.

Het woord 'vaste' gaat er heel raar uitzien als je het zo vaak ziet. :+
pi_93133177
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:47 schreef wyccie het volgende:

De basis van die cozy is een cirkel met twee aangepaste flappen aan de zijkant (daar moet je dus ook even minderen en meerderen) die je aan de onderkant aan het einde even weer vastmaakt als het geheel klaar is. De roze randjes zijn gewoon 2 rijen vasten die ik na afloop eraan heb gehaakt en de rozen en blaadjes zijn ook behoorlijk eenvoudig (maar zien er wellicht ingewikkeld uit :P ), gewoon vasten, stokjes en dubbele stokjes in de goede volgorde en bij de rozen het geheel dan oprollen op de correcte manier en vastzetten. De hartjes vond ik eigenlijk het meest moeilijke deel want daar heb ik echt even mee zitten oefenen voordat ik de goede vorm had. :') Het meeste werk is eigenlijk het zo in elkaar zetten zoals je het in het hoofd hebt maar dat is uiteindelijk ook goed gelukt want zoals het is geworden zo had ik het ook in mijn hoofd bedacht. De onderzetter had ik eigenlijk plat willen hebben maar dat lukt niet helemaal (blijkbaar iets niet goed gedaan met het meerderen) en nu zit er een "romantisch" golfje in...past er dan wel weer helemaal bij. :')
Optimist tot in de kist
pi_93133266
Blaadjes en hartjes kan ik al. *O*
pi_93133335
Dankje wyccie en mijsje! Tis gelukt nu O+ Het begint heel langzaam ergens op te lijken :D Van 18 naar 24 naar 30 klopte inderdaad wyccie :Y
pi_93133439
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:56 schreef wyccie het volgende:
Blaadjes en hartjes kan ik al. *O*
De roosjes zijn hier in dit topic ook ergens te vinden, ik heb de link aan iemand gegeven waar ze te vinden zijn. ;) Er zijn allerlei manieren maar dit is de meest eenvoudige en levert toch hele mooie rozen op (let wel even op bij het oprollen want daar kan het fout gaan en dan krijg je een hele rare roos ;)).
Optimist tot in de kist
pi_93134195
Ik ga geen roosjes maken, iets te romantisch voor mij. De mijne wordt waarschijnlijk een beetje opengewerkt en in 2 of 3 kleuren.

Oh...shit....mijn theepot heeft nauwelijks een tuit. Lastig om het gat precies daar te krijgen.
pi_93134458
*O* Djin! :D fijn als iets lukt na proberen! :D

ik heb trouwens hele mooie dingen voorbij zien komen, een mooie rectangle, een eerste rondje en een prachtige eerste granny! *O* (mijn eerste granny zag er niet veel beter uit hoor... ;) dat is absoluut een goed begin Mirjam! ^O^ ) een hele mooie bloemenshawl (begin ervan... :D ow, reminds me, ik moet ook mooie sockenwol halen met beetje kleurverloop voor de Old Rose Wrap, waarvoor het hele patroon beschikbaar is nu (alweer een tijdje ondertussen)... *O* ) een prachtig zadelhoesje O+ en een draak die bijna af is! :D mooi hoor!

Wyccie, is het anders niks om op de plek van de tuit een gleuf te maken, die je (als de cozy af is verder) met een handige naaisteek wat verder dicht kan maken als je je theepot erin hebt staan, zodat je precies weet hoe hoog/laag de tuit zit? dan is het echt op maat... en datzelfde dus aan de kant van het oor...
ik ben wel benieuwd naar foto's als je klaar bent :D

ik heb zelf een gekochte genaaide teacozy... (zelfgemaakt door degene van wie ik hem heb gekocht, dus niet brabantia-mooi ofzo, maar ik ben vlieft O+ )heel mooi en gevoerd, dus de thee blijft nog langer warm... :D
pi_93134786
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 00:22 schreef mijsje het volgende:
*O* Djin! :D fijn als iets lukt na proberen! :D

ik heb trouwens hele mooie dingen voorbij zien komen, een mooie rectangle, een eerste rondje en een prachtige eerste granny! *O* (mijn eerste granny zag er niet veel beter uit hoor... ;) dat is absoluut een goed begin Mirjam! ^O^ ) een hele mooie bloemenshawl (begin ervan... :D ow, reminds me, ik moet ook mooie sockenwol halen met beetje kleurverloop voor de Old Rose Wrap, waarvoor het hele patroon beschikbaar is nu (alweer een tijdje ondertussen)... *O* ) een prachtig zadelhoesje O+ en een draak die bijna af is! :D mooi hoor!

Wyccie, is het anders niks om op de plek van de tuit een gleuf te maken, die je (als de cozy af is verder) met een handige naaisteek wat verder dicht kan maken als je je theepot erin hebt staan, zodat je precies weet hoe hoog/laag de tuit zit? dan is het echt op maat... en datzelfde dus aan de kant van het oor...

ik heb zelf een gekochte genaaide teacozy... (zelfgemaakt door degene van wie ik hem heb gekocht, dus niet brabantia-mooi ofzo, maar ik ben vlieft O+ )heel mooi en gevoerd, dus de thee blijft nog langer warm... :D
Jaaa ik ben ook blij nu :D Heb nu 4 toeren klaar en ben even gestopt voor vandaag :) Heb alleen bij de laatste steek een foutje gemaakt. Was aan het tellen en zat op 22. Was even kwijt of ik nu 2v in een v moest doen of 2x een v'tje gewoon :P Maar ja het ziet er allemaal prima uit en ik denk niet dat 1 klein (vermoedelijk) foutje heel erg veel kwaad kan :@
pi_93134841
Maar lieve mensjes, ik ga naar mijn bedje toe :Y Ik wens jullie allemaal een fijne nacht en nog veel haakplezier mochten jullie nog bezig zijn :P
Welterusten allemaal! :* :* :W
pi_93135005
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 00:22 schreef mijsje het volgende:
Goed idee! Dan kan ik die naaisteek ook met een andere kleur doen zoals trovey.
Moet alleen eerst nog wat andere dingen afmaken, voor ik ermee mag beginnen.
Ik denk dat ik hiervoor wel even een bouwtekening moet maken. :)
pi_93135765
Hmm, best lastig, mijn theepot. Dat wordt geen mooie bovenkant, waarschijnlijk met een touwtje bijeen gebonden.

Gauw naar bed, nog even wat haken.
pi_93138375
mozes kriebel wat gaat dit topic hard! Maar wat een leuke dingen zijn er weer gemaakt O+ Die tea cosy O+ Ik ben zelf momenteel niet zo actief, veel werk gehad aan het afgelopen/komende blok enzo!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 07:14:10 #174
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93138383
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 00:31 schreef DjinN het volgende:
Maar lieve mensjes, ik ga naar mijn bedje toe :Y Ik wens jullie allemaal een fijne nacht en nog veel haakplezier mochten jullie nog bezig zijn :P
Welterusten allemaal! :* :* :W
Hoop dat je lekker geslapen hebt, wat een mooie foto zag ik van jouw start!

Mirjam, mooie GS - heb ze zelf nog nooit gemaakt dus ik weet niet of ik je kan helpen. Als ik zelf een probleem heb met afhechten dan foezel ik er gewoon een paar halve vasten bij en probeer dat zo onzichtbaar mogelijk te doen.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 07:47:18 #175
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93138533
Haha wat gaan jullie ineens snel hier!

Die Japanse bloemen zijn erg mooi zeg, wat een gaaf effect zo met die in elkaar overgaande kleuren.

En het zadelhoesje O+ Die moet ik ook nog maar maken, past goed bij mijn kleurige fiets.

Mooi begin DjinN en Mirjam! Het haken is zooo verslavend. Al moet ik zeggen dat ik nog voornamelijk stokjes haak :@, ik vind vasten een stuk lastiger mooi en regelmatig te krijgen, maar goed, ik blijf geduldig oefenen :Y
pi_93138553
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:20 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ooooh! :D
heb je daar een patroon van? :D
die vind ik echt tof *O*

of zou je dan iig dat ene patroon willen laten zien dat je had? ik vind 'm echt té tof! :@
Ik zal 'm in de loop van vandaag even inscannen en dan in een PM naar je sturen.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:57:29 #177
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93139216
Waah wat hebben jullie veel gekletst gister!
Zag mooie shawl, draak en rectangle. En tea cosy ^^ al is die niet helemaal mijn smaak :@
En mooie (beginnen van) eerste haaksels :D

Grappig dat over de magic ring, haak ik eigenlijk altijd mee :p

Had avonddienst dus mag nu lekker uitslapen
pi_93139446
Foto's kan ik niet zien, dus daar kan ik ook niets over zeggen. Haken is in elk geval verslavend.

Leuke teacosy trouwens (die kan ik wel zien :P)

quote:

[..]

Ik begon ook met een rondje :P Met een olifant om precies te zijn.

En GS kan ik ook niet, ik kom altijd fout uit en dan is 'ie schot en scheef.
pi_93139659
Ah het word hier gewoon pas laat leuk.
Ik zag een heel mooi beginnend rondje voorbij komen!!

Volgens mij begon ik gewoon recht om t zeg maar te leren, al werd dat lapje niet erg recht _O-
En toen een rondje, een kikker.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:34:00 #180
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93139896
Ik ben ook begonnen met rondjes/amigurumi's, gewoon omdat ik die tof vond.
En heb heel lang best we moeite gehad om recht te haken, nu lukt het wel aardig.
Al vind ik toch dat het snel scheef wordt :(

ik kan kiezen: of hier schoonmaken...of...haken ;) tja 3 keer raden wat ik kies
pi_93140088
Schoonmaken natuurlijk!!

Ik ben voor t eerst sinds 3 weken weer redelijke tijd mn bed uit. En moet allemaal dingen doen waar ik geen zin in heb, naar de winkel(au) en mn werk bellen.
Dus ik ga maar een filmpje zoeken en haken :P
En daarna maar eens leren
  dinsdag 22 februari 2011 @ 10:20:13 #182
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93141175
Whoa, teveel om op iedereen te reageren, maar wat een leuke dingetjes weer!

Ik doe nu 4 of 5 topics mee ofzo? En ik ben ook begonnen met rond haken voor beestjes enzo ipv recht, dat sprak me meer aan :D Inmiddels heb ik al verschillende amigurumi op aanvraag van vrienden gemaakt, ben ik voor mezelf een enorme schildpad aan het maken (met een stukje recht gehaakt want hij heeft een vestje aan) en heb ik hier een hele bult grannies liggen voor een sjaal.
Ik denk niet dat t heel veel uitmaakt waar je mee begint, alles blijkt hetzelfde te zijn en met oefenen komt alles goed *O*
Knoei
pi_93141226
Een schildpad met een vestje? Wel foto's plaatsen als ie af is he!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 10:22:22 #184
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93141241
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Een schildpad met een vestje? Wel foto's plaatsen als ie af is he!
:Y zodat hij zijn schild aan en uit kan, met knoopjes :D ik kan zo wel foto's maken van de onderdelen
Knoei
pi_93143074
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 07:51 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Ik zal 'm in de loop van vandaag even inscannen en dan in een PM naar je sturen.
wiehiej *O*
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:36:54 #186
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93143883
Schildpad stukjes, z'n schild is dus een los vest wat uit en aan kan. Kleuren zijn niet kleurecht, ze zijn lekker fel in het echt
Hoofd en pootjes

Lijf (met toetsenbord ter vergelijking, is een groter dan gemiddeld bord) Beetje bobbelig op het moment maar er is mee gegooid :P

Schild delen

En het buikdeel wat open en dicht kan. Krult nog heel erg op, maar dat trekt wel bij als het vast zit aan de schildstukjes

Knoei
pi_93143988
Wow das best een lijf!
Ik moest even heel goed kijken hoe zn hoofd nou was.
Hij is leuk!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:43:39 #188
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93144133
Ja z'n hoofd is eigenlijk gewoon een steeltje met een bol eraan, met oogjes aan de zijkant en dan zn mondje onder.

Ik heb ook nog een kleinigheidje voor mijn oma gemaakt. Ze is vrijdag jarig en ik geef haar eigenlijk altijd een bloemetje, dus nu ook maar dan anders :)
Knoei
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:02:16 #189
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93144852
Oooh wat mooi zeg Loqi! O+

En wat wordt die schildpad al gaaf _O_

Ik heb mijn poppensjaaltje nu ook af. Nu wil ik nog een jurkje gaan maken, maar heb nog geen idee hoe :')

pi_93144994
Wat een enge pop.
Maar t mutsje en sjaaltje zijn wel leuk.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:08:21 #191
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93145058
Dank jullie wel :)

Wat leuk die bloemen met die rode kralen erop O+
Knoei
pi_93145141
Goedemiddag lieve hakers! :W O+
Ik ben gisteravond even opnieuw begonnen met mijn haaksel :@ Het gaatje in het midden stond mij niet helemaal aan :P
Dit is wat ik tot voor zover heb nu
pi_93145191
Gaat goed djinn!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:22:18 #194
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93145590
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat een enge pop.
Hahaha, ik wilde er nog bij zeggen: let niet op die enge roze ogen }:|

Het is een baby-born die mijn oudste ooit - ik denk zo'n 13 jaar geleden - kreeg. We woonden toen in een ontzettend zonnig huis waardoor de pop vaak in de zon lag en de ogen al vrij snel van blauw naar roze zijn verbleekt. En daar betaalde ik destijds dan 100 gulden voor 8)7

Maar goed, mijn jongste dochter speelt er nog mee en zij vindt het juist gaaf dat ze roze zijn, maar zij houdt van horror-achtige dingen.
pi_93145785
Haha en hoe oud is je jongste dochter dan?
Waren die ogen altijd al zo eng roze dan?
En 100 gulden...wat erg eigenlijk!

Ik ben begonnen aan de eerste van mn serie roze katten. De kleine, dat wel :P
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:54:22 #196
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93146811
Prachtig mutsje en sjaal en jouw oma gaat blij verrast zijn Loqi!
Alleen moet je wel ophouden met gooien met bedreigde (en als ik me niet vergis ook beschermde) diersoorten :P
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:54:25 #197
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93146814
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
Haha en hoe oud is je jongste dochter dan?
Waren die ogen altijd al zo eng roze dan?
En 100 gulden...wat erg eigenlijk!

Ik ben begonnen aan de eerste van mn serie roze katten. De kleine, dat wel :P
Nee, die ogen waren eerst blauw :D

Mijn oudste dochter is 14 en de jongste dochter is 6 (ik heb nog jongere kinderen, maar dat zijn jongens).
pi_93146899
Ik vond die pop ook eng, maar ik kon de vinger er niet op leggen waarom. Het zijn de ogen dus!
Leuke muts en sjaal!

De bloemetjes en schildpad zijn ook leuk, Loqi.

Gaat goed, DjinN!

De rode kater heeft ook de tweede Granny Stripe goedgekeurd:
  dinsdag 22 februari 2011 @ 13:05:10 #199
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93147263
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:54 schreef caroline88 het volgende:
Prachtig mutsje en sjaal en jouw oma gaat blij verrast zijn Loqi!
Alleen moet je wel ophouden met gooien met bedreigde (en als ik me niet vergis ook beschermde) diersoorten :P
:D ja eigenlijk wel he, maar tis zo verleidelijk om met een redelijk veilige zachte bal naar mn vriend te gooien als hij dat niet verwacht achter zijn pc >:)
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:56 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vond die pop ook eng, maar ik kon de vinger er niet op leggen waarom. Het zijn de ogen dus!
Leuke muts en sjaal!

De bloemetjes en schildpad zijn ook leuk, Loqi.

Gaat goed, DjinN!

De rode kater heeft ook de tweede Granny Stripe goedgekeurd:
[ afbeelding ]
:o wat een mooie poezel! (en de granny stripe ook natuurlijk :D )
Knoei
pi_93150042
Zo, weer "kilo"s wol"in Ravelry gezet. :P Nu nog foto's maken en dan de volgende ronde. Straks eerst even fluoriserende wol ophalen voor een projectje voor de honden en dan beginnen aan mijn gehaakte dakraamgordijnen...ik ben er eindelijk uit wat er voor die ramen komt....eindelijk verlost van de zwarte vuilniszakken. :') :@ Straks lees ik even bij....nu weg om wol op te halen en foto's te maken. :W
Optimist tot in de kist
pi_93150160
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:10 schreef DjinN het volgende:
Goedemiddag lieve hakers! :W O+
Ik ben gisteravond even opnieuw begonnen met mijn haaksel :@ Het gaatje in het midden stond mij niet helemaal aan :P
Dit is wat ik tot voor zover heb nu
[ afbeelding ]
ik steek bij amigurimi altijd een veiligheidsspeld in de eerste nieuwe steek van een ronde, zodat ik niet voortdurend hoef op te letten en tellen, zeker als je niet meer hoeft te verminderen en vermeerderen, en ik turf altijd op een blaadje zodat ik weet bij welke ronde ik ben

dat scheelt heel veel concentratie!

ziet er goed uit al hoor!
Kwak
pi_93150557
Ik kijk gewoon naar het mutsje en sjaaltje, dan zie je niet zo snel dat het een enge pop is ;) leuk Tan! En ben heel benieuwd hoe de schildpad wordt Loqi, ziet er al heel gaaf uit!

Wissel zelf nu af tussen de tas en m'n eerste Amineko, schiet allebei al goed op, maak nu eerst de kat af (eeh dat kan je heel verkeerd lezen!) en ga dan weer verder met de tas.

Ben gaan afwisselen omdat ik merkte naarmate de tas zwaarder werd ik last ging krijgen van m'n schouder. Ik kamp helaas ook al jaren met schouderklachten (waarschijnlijk verkeerde houding en teveel achter de computer, ik werk als programmeur) en het haken was eerst een mooie afleiding maar nu merk ik dus dat ik ook daarmee uit moet kijken. Dan zijn de kleine lichte stukjes van een ami toch een stukje prettiger. Pas er wel mee op dames want ik kan het absoluut niemand aanbevelen, dit soort ellende. Als je lichaam 'zegt' dat het even genoeg is geweest, gewoon luisteren. Dan kan je uiteindelijk veel meer doen dan als je dat niet doet....
pi_93150561
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik steek bij amigurimi altijd een veiligheidsspeld in de eerste nieuwe steek van een ronde, zodat ik niet voortdurend hoef op te letten en tellen, zeker als je niet meer hoeft te verminderen en vermeerderen, en ik turf altijd op een blaadje zodat ik weet bij welke ronde ik ben

dat scheelt heel veel concentratie!

ziet er goed uit al hoor!
ik doe idd ook een touwtje door de laatste steek. En met m'n muis highlight ik de regel waar ik mee bezig ben :P
pi_93150974
Ami's zijn inderdaad lichter dan tassen en dekens enzo.

Ik merk altijd aan mijn vingers dat ik teveel heb gedaan :)
pi_93152046
Touwtjes!! En turven bij gelijke rondes deed ik eerst ook, maar nu niet meer, dan laat je t touwtje gewoon zitten en ga je gewoon verder tot je de goede aantal rondes heb.

Karin: leuke tas, en amineko is altijd leuk. Mooie kleur wordt ie! Die van mij wordt nu roze.

Trovey hoe kom je bij jouw ravelry?
pi_93154706
een ding van de magic ring vind ik altijd zo stomvervelend he...als ik het lusje aantrek is het cirkeltje dicht, maar bij het andere lusje kan ik trekken tot ik in ons weeg maar die gaat verdorie niet mee :{
pi_93154905
Huh? Bedoel je als je er 2 maakt? of wat bedoel je?
Je moet bij een magic ring wel goed opletten of je niet toevallig een draadje ergens meeneemt want dan doet ie t inderdaad niet.
pi_93154946
neuh ik moet op het laatste een van de 2 lusjes aantrekken om de cirkel te dichten en daarna moet ik het andere lusje nog aantrekken maar dat gaat dan niet meer
pi_93154971
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Huh? Bedoel je als je er 2 maakt? of wat bedoel je?
Je moet bij een magic ring wel goed opletten of je niet toevallig een draadje ergens meeneemt want dan doet ie t inderdaad niet.
Nee, er zijn 2 methodes, eentje heeft idd 2 eindjes :) Die zit uiteindelijk strakker...
pi_93155048
Oh, wat is dan die andere methode?
pi_93155094
pi_93155309
Ik snapte t al niet, ik magic ring maken, heb toch maar 1 touwtje.

Even die link bekijken hoor.
Ik snap m niet, dan moet je eerst aan een van de lussen trekken en dan t touwtje?
Maar wat is het verschil met de andere methode? Vrij weinig toch?
pi_93155385
Volgens mij alleen dat deze watminder snel los komt... Ik heb hem ooit gedaan adv een youtube filmpje, maar ik kreeg ook dat tweede dingetje niet goed getrokken of ik trok eerst aan de verkeerde ofzo. Die andere is makkelijker :Y
pi_93155500
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:12 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik snapte t al niet, ik magic ring maken, heb toch maar 1 touwtje.

Even die link bekijken hoor.
Ik snap m niet, dan moet je eerst aan een van de lussen trekken en dan t touwtje?
Maar wat is het verschil met de andere methode? Vrij weinig toch?
zo hoort het eruit te zien Whoopidoo :) Je moet aan het uiteinde trekken dan zie je welk lusje strakker gaat staan. Als je dan heel voorzichtig verder trekt zou het 2e lusje ook meteen strak moeten gaan zodat de cirkel gedicht word. Bij mij is het nu gelukt maar wel met een omwegje :') Heb gekeken waar de draadjes heenleidde en heb het toen zo langzaam aan strakker getrokken
pi_93156201
Ah, begrepen. Zelfde als de magic ring die ik ken, maar nu is de ring gewoon dubbel. Zal eens een keer kijken of dat prettiger werkt. Op zich heb ik geen problemen met het gat in mijn magic ring.
pi_93156567
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:30 schreef wyccie het volgende:
Ah, begrepen. Zelfde als de magic ring die ik ken, maar nu is de ring gewoon dubbel. Zal eens een keer kijken of dat prettiger werkt. Op zich heb ik geen problemen met het gat in mijn magic ring.
Ik vind het de fijnste methode :Y Vind deze methode erg fijn voor als ik een beestje wil maken en geen gaatjes in mn werk wil hebben (waardoor de vulling dus uit kan gaan :P )
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:38:52 #217
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93156597
ik had eerst ook moeite met die dubbele magic ring maar doe 'm nu altijd: je moet eerst heel even aan 't uiteinde trekken, dan trek je aan het draadje dat als gevolg daarvan beweegt tot het andere lusje strak gesloten is, daarna trek je weer aan 't uiteinde en zitten ze allebei strak dicht.
in de haak.
pi_93156652
Jep :Y
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:41:02 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93156711
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:30 schreef wyccie het volgende:
beter een gat in je magic ring... :+
in de haak.
pi_93157527
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:41 schreef trui het volgende:
Hè bah, trui! :o
pi_93157597
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:41 schreef trui het volgende:

[..]

_O-
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:25:24 #222
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_93159025
Oeh ik vind dit leuheuk *O* Vanmiddag eindelijk haaknaalden gescoord, nog 2 dorpen voor af moeten lopen ook ;( Hier in mijn dorp zit niets. Ik ben bezig met een vogeltje, maar las het patroon niet helemaal goed }:| Dus nu is het meer een ei dan een bolletje, maar ik ben er alsnog trots op :Y Als vleugeltjes er op zitten zal ik even een foto posten.
Edit: dat kan nog wel even duren, want kramp in m'n vingers _O-
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
pi_93159697
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:25 schreef Bloempje. het volgende:
Oeh ik vind dit leuheuk *O* Vanmiddag eindelijk haaknaalden gescoord, nog 2 dorpen voor af moeten lopen ook ;( Hier in mijn dorp zit niets. Ik ben bezig met een vogeltje, maar las het patroon niet helemaal goed }:| Dus nu is het meer een ei dan een bolletje, maar ik ben er alsnog trots op :Y Als vleugeltjes er op zitten zal ik even een foto posten.
Edit: dat kan nog wel even duren, want kramp in m'n vingers _O-
Ah wat leuk! O+ Ben benieuwd naar de foto :D
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:03:44 #224
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93163583
Oeeh ik zag weer veel moois, een leuk shawltje op een pop met inderdaad wel enge ogen ;)
en een mooie deken met een lieve kat
en een beginseltje van Djinn :D
en nog iets....oh ja een super vette schildpad in wording!!!! :Den leuk roosjes ding ^^

Dat vogeltje is schattig he Bloempje?? :) ben benieuwd naar je foto.
Wil die vogel ook nog maken, ga een bergje paasversiering maken voor de paastakken ;)

oh en ik doe altijd enkele magic ring...heb ook niet zo'n moeite met het gaatje, en kan ik meestal naderhand nog wel beetje strak trekken.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:25:41 #225
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93164582
*O* het schild zit in elkaar, met heel wat gepiel en improviseer-werk. Het patroon wat ik gebruik klopt niet, het is een patroon wat iemand zelf aan heeft aangepast. Het was namelijk een kleine schildpad en zij wilde een grotere. Maar ik denk dat ze ergens wat vergeten is.... want die enorme groene bol die ik liet zien past dus nooooit in die kleine vierkantjes die het schild moeten vormen.
De vierkantjes die ik op de foto liet zien waren allemaal al 2 rijen groter dan ze in het patroon waren eigenlijk (zelf rijen bijgerekend *O*). Behalve de middelste, die heb ik straks nog groter gemaakt.

En nu heb ik dus alle vierkantjes aan elkaar maar is het schild nog te kort, dus ik ben er een mooie rand aan het maken zodat ie wat langer word (en de kleurbanen overal even breed zijn) en dan denk ik dat ik er nog een of twee rijen aanmaak in de kleur van het knopenvest, zodat het echt lijkt of hij een truitje aanheeft :D
Knoei
pi_93164917
k vond de losse onderdelen dr al erg mooi uit zien loqi!
ik ga weer voorzichtig proberen te haken, het gaat goed met mn schouder/arm maar nog niet helemaal goed dus ff rustig aan..
Om nog even terug te komen op het beginnen met rond haken, zo ben ik ook begonnen. Ik snapte niets van rijen haken heen en terug, en toen begon ik rondjes te haken en bloemetjes en toen snapte ik het veel beter, dus het is niet heel raar.
haken is cool
pi_93165979
Mn kat is al af :o Lijf en hoofd zelfs al aan elkaar. Zou ik te veel tijd hebben?
Morgen vroeg op want wil donderdag naar college(7 uur de deur uit) dus dan kan ik mooi een iets grotere maken O+
pi_93169857
Haha dat wordt een race Whoop, heb net het gezicht af en lijf aan de kop gespeld. ;)
pi_93170450
Haha, nou ik ga zo naar bed en betwijfel of ik morgenochtend er zin in heb, dus je zal wel winnen.

Ik ga morgen met de volgende beginnen, een grotere, en daarna een nog grotere!
Ja sorry mocht nooit een kat, jeugdtrauma.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:15:07 #230
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93170771
wow whoop snap niet dat je iedere keer zin hebt hetzelfde te maken! kan ik echt niet opbrengen, vind het bij GSjes al lastig, laat staan amigurumi's!
wel leuk een hele familie ^^

*gaat draadjes afhechten van een swapding ;)*
pi_93170960
tis niet hetzelfde, hij wordt groter, compleet anders! :P
Wat niet wegneemt dan ik vorige week 4 dezelfde heb gemaakt, waarvan 3 met kleiner draad, dus das ook compleet anders :P

Mn hersens verslappen, wil gewoon simpel lekker haken.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:18:45 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93171013
dat kan ik me ook niet zo goed voorstellen nee, ik vind 't veel leuker om steeds iets anders te maken. al is telkens iets groter natuurlijk ook wel een tikkeltje anders... :+
in de haak.
pi_93171123
Jullie hersens hebben meer stimulatie nodig, die van mij niet. Dat is t denk ik.

En ik denk dat ik na die van morgen even wacht met die grote.
Moest geloof ik nog wat dingetjes afmaken O-)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:22:46 #234
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_93171333

Mijn eerste probeersel O+
Hij heeft alleen nog geen snavel + ogen, maar dat komt morgen wel denk..
Ik had iets fout gedaan met het patroontje en had geen zin om overnieuw te beginnen, dus hij is wat meer eivormig. En de vleugels zijn niet volgens het patroontje, ik vond deze leuker O+
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:24:25 #235
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93171465
haha ja ik denk het whoop ;)

ohhh en ik dacht dat ik zwarte Soft zag bij de Zeeman! (het was al donker en de winkel al dicht dus kon het niet heel goed zien). En die wil ik al heeeel lang!!! heb alleen maar dikke zwart.
Dus hopelijk nog eens optijd thuis om binnen te piepen.

Ohh bloempje je vogeltje is echt lief!!! ook al heeft ie nog geen gezicht.
En ik dacht dat ie ook beetje ovaal moest zijn? lijkt me iig geen probleem bij een vogel ^^
goed gedaan hoor als eerste haaksel!!!!

en nieuwsgierig: hoe oud ben je? ;)
pi_93171911
Leuk, Bloempje!

Ik kan dat ook niet, elke keer dezelfde - of een soort van - ami maken. :P Heel af en toe lukt het wel.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:34:24 #237
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_93172239
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:24 schreef EsseEi het volgende:
haha ja ik denk het whoop ;)

ohhh en ik dacht dat ik zwarte Soft zag bij de Zeeman! (het was al donker en de winkel al dicht dus kon het niet heel goed zien). En die wil ik al heeeel lang!!! heb alleen maar dikke zwart.
Dus hopelijk nog eens optijd thuis om binnen te piepen.

Ohh bloempje je vogeltje is echt lief!!! ook al heeft ie nog geen gezicht.
En ik dacht dat ie ook beetje ovaal moest zijn? lijkt me iig geen probleem bij een vogel ^^
goed gedaan hoor als eerste haaksel!!!!

en nieuwsgierig: hoe oud ben je? ;)
Ja, hij hoort wel ovaal te zijn, maar hij hoort wat breder aan de onder en bovenkant :) Ach, ik ben er reuze trots op.
Ik ben 20 :) Al lijk ik op deze foto's reuzejong, want ziek enzo :P
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:35:38 #238
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93172318
haha oke :) ik dacht ook wel 20 ofzo hoor ;)
hier 23 :P

ja ik zou er ook maar trots op zijn, hij is vet leuk! :D :D

ik schiet echt niet op vandaag :P had gehoopt heleboel kleine dingetjes te kunnen maken (of aan nog een projectje te beginnen) maar lukt niet meer denk ik ;)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:41:33 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93172662
lief vogeltje wordt dat, bloem!
in de haak.
pi_93172664
Nou ik heb ook wel zin in een Amineko familie hoor! Heb al een en ander aan verschillend garen gekocht in kleuren die me leuk lijken voor zo'n kat en ook al een aantal mensen voor wie ik er wel eentje wil maken. Vind het ook wel lekker om gewoon door te kunnen haken zonder teveel na te denken, daarom was ik na die hondjes (steeds kleine deeltjes die je dan heel snel alweer aan elkaar moet naaien) ook aan die tas begonnen, gewoon lekker door gaan.
Ben er nu in ieder geval achter dat het gewone patroon net uit 1 bol katoen (phil cotton 3 in dit geval, vrijwel hetzelfde als een bol catania) gaat met naald 2.5, heb nog een grammetje of 4-5 over.

Koppie zit inmiddels ook vast.

Ziet er goed uit bloempje! Misschien een foutje gemaakt maar hij is echt niet misvormd ofzo.
pi_93173244
Birdie ziet er prima uit hoor. ;) Vanmiddag de buurman geholpen met het verplaatsen van wat dingen in huis (scenario de lamme helpt de blinde :') ) en nu doet mijn rechterhand pijn }:| Doei haken vanavond. :( Wel een paar bolletjes fluorwol (groen en roze) gekocht voor toekomstige hondenjasjes...nu alleen nog een patroon vinden wat begrijpelijk is voor mijn niveau van haken. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:51:03 #242
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_93173276
Oh bedankt allemaal O+
Ik ga morgen eventjes aan een grijze beginnen en dan wel braaf het patroon volgen :P Het valt me echt heel erg mee hoe moeilijk het is O+
pi_93176074
Wow, wat gaat het hier toch weer in hoog tempo door. Wat is iedereen lekker bezig.
Ik ben echt benieuwd naar de swap. Jammer dat er nu wat minder foto's zijn. Die kunnen natuurlijk nog niet gepost worden!

Hier gaat mijn granny stripe deken gestaag verder: (intussen een stuk verder dan op de foto)

Ik krijg m'n foto maar niet in orde. Had laatst niet ook al iemand problemen met imageshack!?

Op verzoek van vriend heb ik er een verloop in de kleuren in gemaakt en dat houd ik aan. Ik denk dat ik een volgende toch liever ad random maak, a la Lucy! :)

Trusten allemaal. Morgen weer een nieuwe (haak-)dag. :) *O*
pi_93176162
imageshack en fok gaat niet samen, doe ff je foto uploaden bij tinypic ofzo :)
pi_93176293
Mooie deken! :)

Hier gaan de bollen snel op in de deken. Zitten nu al 2 bollen roze en wit en van de andere 4 kleuren 1 bol in, dus al 8 bollen in totaal. Morgen dus nog even langs de Wibra. Ook meteen voor een nieuwe deken, dan kan ik nog even inslaan met de 25% korting per bol. :P

Ik upload ook altijd bij tinypic voor fok.

[ Bericht 20% gewijzigd door Herfstblad op 22-02-2011 23:00:02 ]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:39:40 #246
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93176612
photobucket doet 't ook prima, knitwit. maar imageshack is hier inderdaad een ellende. ik had vandaag een tas vol wol mee in de trein. alleen was ik helaas de haaknaald vergeten. :')
in de haak.
pi_93178094
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:39 schreef trui het volgende:
photobucket doet 't ook prima, knitwit. maar imageshack is hier inderdaad een ellende. ik had vandaag een tas vol wol mee in de trein. alleen was ik helaas de haaknaald vergeten. :')
Vingerhaken. :7 :+
Optimist tot in de kist
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:11:10 #248
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93178595
He trui wat suf, jammer bedoel ik. Karin dank voor de RSI waarschuwing - ik moet daar ook alert op zijn en blijven! Zwarte wol zat ik net aan te denken dat ik dat dus nodig heb...
pi_93178962
En weer even een voorraadje wol gaan invoeren bij Ravelry...straks heb ik daar de hele serie wol van de Wibra, Zeeman en de Action neergezet in de database (incl.foto). :') Kunnen jullie zo kiezen bij het uitzoeken van de wol. :+
Optimist tot in de kist
pi_93179312
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat een enge pop.
hahhahhha moet wel om je post lachen, maar muts en sjaaltje zijn leuk geworden.
, zie ook weer allemaal leuke dingen ^O^ in het topic
pi_93180467
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:22 schreef Bloempje. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn eerste probeersel O+
Hij heeft alleen nog geen snavel + ogen, maar dat komt morgen wel denk..
Ik had iets fout gedaan met het patroontje en had geen zin om overnieuw te beginnen, dus hij is wat meer eivormig. En de vleugels zijn niet volgens het patroontje, ik vond deze leuker O+
Ei of niet, ik vind em leuk! :D
pi_93180491
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:33 schreef Mirjam het volgende:
imageshack en fok gaat niet samen, doe ff je foto uploaden bij tinypic ofzo :)
Ik zet ze op photobucket of flickr ^O^
pi_93183931
Ik zet m'n haakfoto's meestal eerst op ravelry, en via die site met de properties van de afbeelding in de img-tags hier op FOK... Werkt ook prima. :)

Ik kan niks laten zien of vertellen van m'n swap, maar ik zit een beetje te stressen of ik het wel op tijd af ga krijgen deze keer... De precieze uitpakdatum was nog niet bekend, toch? :@
  woensdag 23 februari 2011 @ 03:07:07 #254
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_93186361
Er waren hier toch ook dames die de oogjes voor hun dierenhaaksels op etsy kochten? Hebben jullie voor mij de shops waar je dit bij kocht?
En misschien de truc hoe je specifieker kan zoeken op etsy. Ik was laatst op zoek naar knopen maar dan krijg je 2250 pagina's :/

En dacht dat je er ook stof kon kopen maar dat is ook onvindbaar :o Help!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  woensdag 23 februari 2011 @ 06:59:48 #255
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93186932
hmm mijsje volgens mij was er inderdaad nog geen precieze uitpakdatum, zo rond 15 april allemaal enzo.
Misschien moeten we die eens bepalen? Zullen we ongeveer 15e versturen, 20 april uitpakdatum?? (4 dagen voor pasen, voor de paasgerelateerde swap dingen ;))
pi_93187159
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 03:07 schreef YskaFredriksson het volgende:
Er waren hier toch ook dames die de oogjes voor hun dierenhaaksels op etsy kochten? Hebben jullie voor mij de shops waar je dit bij kocht?
En misschien de truc hoe je specifieker kan zoeken op etsy. Ik was laatst op zoek naar knopen maar dan krijg je 2250 pagina's :/

En dacht dat je er ook stof kon kopen maar dat is ook onvindbaar :o Help!
ik koop mijn oogjes altijd bij http://www.etsy.com/shop/6060 :) En qua zoektermen kan ik je niet echt helpen, sorry!
  woensdag 23 februari 2011 @ 08:49:25 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93187815
yska, ik heb wel eens stof gekocht via Etsy inderdaad, maar die Etsy-shop was me toen aanbevolen door een kennis, dus ik heb niet zelf zitten zoeken.
in de haak.
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:05:05 #258
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93188012
Aaaah dat vogeltje is echt leuk!! O+

Ik zoek ook nog een vogeltjespatroon, maar dan meer met echt een hoofd en staart.
pi_93188540
Die vogeltjes zijn leuk zeg!

Stofjes bij Etsy (gevonden via Supplies -> fabric)

andere leuke stofjes

Ik heb eerder nooit problemen gehad met foto's via imageshack uploaden. Nu een nieuwe poging via ravelry dan maar:

Intussen is 'ie al bijna 2 keer zo lang! :)

Gaan er aanstaand weekend nog mensen naar de handwerkbeurs? Ik ben echt zoooo benieuwd wat er allemaal te zien is en ik hoop dat er nog wat mooie aanbiedingen zijn. :@
pi_93189464
Oh, hij is mooi geworden die deken... knitwit! _O_

Ik ga zaterdag naar de handwerkbeurs met een vriendin, ben ook erg benieuwd wat er allemaal is te vinden... *O*
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:23:59 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93189558
tan, je zou kunnen beginnen met een eendje, zie dit patroon.

of zo'n vogel. :)

[ Bericht 28% gewijzigd door trui op 23-02-2011 10:59:49 ]
in de haak.
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:27:11 #262
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93189654
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:23 schreef trui het volgende:
tan, je zou kunnen beginnen met een eendje, zie dit patroon.
Oooh ja, die is leuk!! Een ander snaveltje erop en het is een vogeltje.
pi_93189660
Ik ga zondag naar de beurs :D
pi_93190285
Ik ben sinds 2 weken ongeveer aan het haken. Ben begonnen met onderzetters :)
Gisteren voor het eerst met meerdere kleuren gehaakt

Denk dat ik straks begin aan een speldenkussen of aan een hartje die opgevuld kan worden :)

Hier mijn 1ste 2 onderzetters :)

pi_93190632

ik heb even een outfitje voor babyborn gehaakt :')
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:00:16 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93190709
cool, KD! ik was ook aan zoiets begonnen, maar dan met mouwen. helaas ging 't juist bij die mouwen dramatisch mis. :') daar moet ik toch even een voorbeeldpatroontje voor bekijken.
in de haak.
pi_93190759
ik heb t gewoon op de gok gedaan, en die mouwen komen nog, denk dat ik er idd gewoon heel creatief 2 cilinders op ga plakken :P
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:03:09 #268
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93190795
ja dat had ik ook bedacht, maar die aanhechting zorgde voor nogal rare effecten. :+
in de haak.
pi_93190834
hmzz, dat kan idd een probleem worden :D
pi_93191548
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:16 schreef DjinN het volgende:

[..]

[ afbeelding ] zo hoort het eruit te zien Whoopidoo :) Je moet aan het uiteinde trekken dan zie je welk lusje strakker gaat staan. Als je dan heel voorzichtig verder trekt zou het 2e lusje ook meteen strak moeten gaan zodat de cirkel gedicht word. Bij mij is het nu gelukt maar wel met een omwegje :') Heb gekeken waar de draadjes heenleidde en heb het toen zo langzaam aan strakker getrokken
misschien spuit elf, maar voor t tweede lusje moet je gewoon hard aan het touwtje dat eruit hangt, het uiteindje zeg maar, trekken, dan gaat ie binnendoor strakker.
Kwak
pi_93191712
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:17 schreef trovey het volgende:
En weer even een voorraadje wol gaan invoeren bij Ravelry...straks heb ik daar de hele serie wol van de Wibra, Zeeman en de Action neergezet in de database (incl.foto). :') Kunnen jullie zo kiezen bij het uitzoeken van de wol. :+
ik ben gestopt met mn goedkope acryl in mn stash op te nemen. werd gek van de hoeveelheid plaatjes, en ik gebruik in projectjes vaak maar een klein beetje van een bol en dan klopt mn stash niet meer etc...
Kwak
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:58:15 #272
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_93192733
Tadaaaaaaaaa.. olifantje af!

woensdag 23 februari 2011 @ 12:08:35 #273
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93193230
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:39 schreef knitwit het volgende:
Die vogeltjes zijn leuk zeg!

Stofjes bij Etsy (gevonden via Supplies -> fabric)

andere leuke stofjes

Ik heb eerder nooit problemen gehad met foto's via imageshack uploaden. Nu een nieuwe poging via ravelry dan maar:

[ afbeelding ]

Intussen is 'ie al bijna 2 keer zo lang! :)

Gaan er aanstaand weekend nog mensen naar de handwerkbeurs? Ik ben echt zoooo benieuwd wat er allemaal te zien is en ik hoop dat er nog wat mooie aanbiedingen zijn. :@
Kleurtjes O+ leuk
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:46 schreef nathalie85 het volgende:
Gisteren voor het eerst met meerdere kleuren gehaakt

Denk dat ik straks begin aan een speldenkussen of aan een hartje die opgevuld kan worden :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Toffe onderzetters! die zouden ook leuk zijn om aan elkaar te maken voor een sjaal denk ik
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:57 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]

ik heb even een outfitje voor babyborn gehaakt :')
Leuk! Ik vind vooral het mutsje lief
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:58 schreef NijntjesUk het volgende:
Tadaaaaaaaaa.. olifantje af!

[ afbeelding ]
Die is lieeeeef O+
Knoei
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:20:56 #274
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_93193768
Leuke olifant! En Loqi, ik ben erg benieuwd hoe je schildpad eruit ziet als ie in elkaar ziet, ziet er nu al super uit!

Knitwit, ook al is je dekentje niet 'at random' , ik vind hem toch wel erg leuk zo!! Mooie kleuren zijn 't...

Ben ook erg benieuwd naar handwerkbeurs ervaringen!
pi_93194035
Leuke dingen zijn er weer gemaakt! (Voor zover ik zie dan. Stom internet :'))

Ik koop mijn oogjes trouwens ook altijd bij 6060 :)

[ Bericht 31% gewijzigd door Herfstblad op 23-02-2011 12:39:30 ]
pi_93194523
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 07:50 schreef Lyssa het volgende:
ik koop mijn oogjes altijd bij http://www.etsy.com/shop/6060 :)
Daar heb ik ze ook gehaald. Slechts 1 keer besteld, maar ik vond het een goede en snelle service.
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:46 schreef nathalie85 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is een mooi patroon. Waar heb je die vandaan, als ik vragen mag?
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:41:07 #277
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_93194663
jaaa, nu zien jullie t wel!

Dan hier fotootjes van Stella, de koe!

pi_93194790
Bloempje hij is goed gelukt! En nog een twintiger erbij.

EsseEi: zou je het willen zeggen als je weet of t zwarte soft was?
Beetje rare zin, maar je snapt m wel.

Mn kat heeft ook een oor. Niet gehaakt,kon mn bed niet uitkomen. Zit ook te twijfelenn of ik naar college ga morgen, durf niet eigenlijk.

Nu een opdracht doen die toch niet wordt nagekeken.

Oh en de koe! O+ en de deken was ook O+
pi_93195059
@ Loqi: Thx. Goed idee trouwens! :D

@Wyccie: Die heb ik van een vriendin gekregen.... Kon m zelf ook niet vinden op internet...
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:51:11 #280
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_93195106
Welke maat oogjes kopen jullie trouwens meestal? (Bijv voor die koe ofzo.. geen idee welk maatje een beetje gangbaar is!)
pi_93195279
Ik heb alle maatjes ogen, maar gebruik 9 en 12 mm het meeste. :)
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:57:22 #282
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_93195379
Dank je, Herfstblad! Ga daar ook ns rondkijken bij 6060 :)
pi_93195455
Ik heb topic nr. 39 weer even bekeken om mezelf gerust te stellen voor de swap..hihi ik kan soms zoooo onzeker zijn. Maar nu ben ik weer rustig! wie was er bang niet genoeg tijd te hebben? we hebben nog meer dan een maand!! Ga zo weer verder met mn swapseltje jeej
haken is cool
pi_93195510
btw: waar is stefanieV gebleven??
haken is cool
pi_93195564
Euhm snap 'm nu al niet.... het patroon dan he :)

Haak 2 lossen.
1e toer: haak 6 vasten in 2e losse
2e toer: 2 v in iedere v = 12 vasten
---------------------------------------------------

6 vasten in de 2e losse. Krijg je zo'n kettingidee toch? En in de 2e losse vanaf de opzetlus of vanaf de haaknaald?

En dan 2 vasten in de vorige 6 vasten... Dat is priegelwerk :? dus ik doe vast iets niet goed...
pi_93195633
Bij 6 vasten in de 2e losse krijg je altijd een soort rondje(dat is de bedoeling).
Misschien kun je op youtube kijken voor de magic ring, dat is een andere manier om het begin te maken.
pi_93195829
ohw is dat de magic ring! Daar heb ik meer over gehoord! Thx zal ff op you tube kijken :)
pi_93195891
Die 6 vaste in de 2e lus niet, dat is zeg maar de normale manier, maar dan hou je vaak ook een groot gat over, met je magic ring is dat minder. 1 of 2 paginas terug staat ook een link naar een uitleg.
pi_93195935
nathalie, als je moeite hebt met 2 vaste in de vorige steken zou het kunnen dat je te strak haakt, in principe moet je altijd je haaknaald zonder echt te duwen weer door je steken kunnen halen. Bij beestjes haak je iets strakker dan bij andere dingen, omdat je anders de vulling er door heen gaat zien, maar je moet nog steeds je haaknaald goed er doorheen kunnen steken. Ik haakte in het begin echt superstrak, duurde even voor ik door had dat het zo strak niet moest.

Als er 'in de 2e losse' staat is het meestal de 2e losse vanaf het begin, anders staat er wel vanaf de naald of in het engels 'from hook'. En je krijgt inderdaad een rondje, je doet die 6 vasten allemaal in hetzelfde gat.

Wat een leuke dingen zie ik allemaal weer voorbij komen zeg! Koe, olifant, deken, onderzetters. Niet bij te houden :)

Doe er zelf nog eentje bovenop, m'n amineko is klaar en ik ben helemaal vliefd!!

Meer foto's op Ravelry
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:10:28 #290
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_93196009
Hij is erg leuk geworden, Karin!
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:11:27 #291
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93196052
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:08 schreef KarinvdB het volgende:
nathalie, als je moeite hebt met 2 vaste in de vorige steken zou het kunnen dat je te strak haakt, in principe moet je altijd je haaknaald zonder echt te duwen weer door je steken kunnen halen. Bij beestjes haak je iets strakker dan bij andere dingen, omdat je anders de vulling er door heen gaat zien, maar je moet nog steeds je haaknaald goed er doorheen kunnen steken. Ik haakte in het begin echt superstrak, duurde even voor ik door had dat het zo strak niet moest.

Als er 'in de 2e losse' staat is het meestal de 2e losse vanaf het begin, anders staat er wel vanaf de naald of in het engels 'from hook'. En je krijgt inderdaad een rondje, je doet die 6 vasten allemaal in hetzelfde gat.

Wat een leuke dingen zie ik allemaal weer voorbij komen zeg! Koe, olifant, deken, onderzetters. Niet bij te houden :)

Doe er zelf nog eentje bovenop, m'n amineko is klaar en ik ben helemaal vliefd!!

[ link | afbeelding ]

Meer foto's op Ravelry
Poezie O+ nu MOET ik er ook een :D
Knoei
pi_93196087
Al die foto's O+

Loqi dan moet je er eentje maken!
pi_93196112
Hij is leuk, Karin! Misschien moet dat mijn volgende amigurumi maar worden. O+
pi_93196359
Wat gaaf Karin, ik hoop dat straks ook te kunnen! En dank je wel voor je uitleg!
Ik haak nu trouwens met Catania. Ik wil het speldenkussen maken van Jannie.
Pfff dacht doe ik ff maar nee dus... Magic ring is ook niet makkelijk zo te zien...

.....Gaat weer verder proberen....
pi_93197257
Pfff denk dat ik mn mams maar weer moet vragen ;)

Maar ik wil NU iets haken... ik denk maar weer de onderzetter in een andere kleurencombi...
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:42:37 #296
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93197432
KD, heb je een patroontje voor de baby-bornslofjes? Ik vind ze erg leuk, maar weet niet goed hoe ik slofjes moet maken.

Ik zag nog leuke onderzetters, goed idee zeg, die gaat op mijn lijstje :Y

En dat olifantje is leuk zeg!! Was íe erg moeilijk? Ik O+ olifantjes

En die koe :D superleuk

O+ poesje O+ als mijn jongste dochter die ziet moet ik aan de slag vrees ik.

Mijn Enge-Ogen-Pop heeft nu ook een jurkje *O*

pi_93197529
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:06 schreef nathalie85 het volgende:
ohw is dat de magic ring! Daar heb ik meer over gehoord! Thx zal ff op you tube kijken :)
http://charaminl.wordpres(...)al-de-magische-ring/ Hier heb ik de magic ring geleerd :)
pi_93197592
Tan wat ga je hard!
Leuk wordt ie zo. Nu nog nieuwe ogen haken :P
pi_93197964
Thx DjinN

Hier het patroon van de onderzetters!
Ik hoop dat het leesbaar is?
pi_93199235
mooi jurkje Tan! ik vind de pop nog te sexy voor haar leeftijd, ga je nog een jasje maken? :o
En nieuwe ogen ben ik het ook mee eens whoopidooo
haken is cool
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:30:35 #301
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93199716
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:20 schreef antartica het volgende:
mooi jurkje Tan! ik vind de pop nog te sexy voor haar leeftijd, ga je nog een jasje maken? :o
En nieuwe ogen ben ik het ook mee eens whoopidooo
Het is een zomerjurkje, zo sexy is het niet toch? Maar het wordt voor een andere baby-born dan deze, als ik mij goed herinner heeft het meisje dat het gaat krijgen een negerinnenpopje, dus volgens mij staat dat zomerse juist heel mooi.

Ben nu wel bezig met een onderbroekje :P Anders is het wel erg aanstootgevend ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')