Ik ben een amigurumi beestje aan het haken, oftewel een rondgehaakt beestjequote:Op maandag 21 februari 2011 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wel een theepot met hartjes en roosjes kunnen haken, maar een GS niet?
Ik vind het ook wel apart dat DjinN gelijk met een cirkel begint. Mijn eerste stukje haaksel was een recht lapje met wat vasten en stokjes.
 Niks aparts aan dus
 Niks aparts aan dus  

Hmm... hoe staat het er precies?quote:Op maandag 21 februari 2011 23:41 schreef DjinN het volgende:
Kan iemand me eventjes helpen ?Ik moet nu 2v in elke 2e v haken. Betekent dat dat ik een v'tje moet vasten en er dan eentje moet overslaan ?

Nee, niets overslaan. Gewoon in iedere steek van de vorige ronde nu 2 steken doen. Het denk ik de volgende ronde van wat je eerder postte? Goed werk trouwens, wat je liet zien!quote:Op maandag 21 februari 2011 23:41 schreef DjinN het volgende:
Kan iemand me eventjes helpen ?Ik moet nu 2v in elke 2e v haken. Betekent dat dat ik 2 vasten in een v'tje moet haken en er dan een v'tje moet overslaan ?

Het staat er zo:quote:Op maandag 21 februari 2011 23:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hmm... hoe staat het er precies?
Als je gewoon een cirkel maakt en je bent toe aan je tweede rondje, moet je in principe in elke vaste 2 vasten proppen (verdubbeling van aantal steken). Als je aan je derde rondje toe bent, dan doe je om en om: 2 vasten, 1 vaste, 2 vasten etc.

Ik begon pas met ami's toen ik al 2 sjaals, een paar gs'jes en een paar mutsen had gehaakt.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:43 schreef DjinN het volgende:
Ik ben een amigurumi beestje aan het haken, oftewel een rondgehaakt beestjeNiks aparts aan dus

Nou, het is moeilijker dan een GS, vind ik. Je hebt uitsparingen (met gekleurd randje!), hartjes, roosjes, blaadjes!quote:Op maandag 21 februari 2011 23:42 schreef trovey het volgende:
Neu.Maakt je het zo duidelijk hoe eenvoudig die cozy is?

Echtquote:Op maandag 21 februari 2011 23:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik begon pas met ami's toen ik al 2 sjaals, een paar gs'jes en een paar mutsen had gehaakt.
[..]
Nou, het is moeilijker dan een GS, vind ik. Je hebt uitsparingen (met gekleurd randje!), hartjes, roosjes, blaadjes!
 Hahaha ik hou gewoon van een uitdaging
 Hahaha ik hou gewoon van een uitdaging  Het kost me alleen nog wat moeite
 Het kost me alleen nog wat moeite  Mn moeder is er ook mee begonnen en die had binnen een uur al bijna heel het hoofdje af
 Mn moeder is er ook mee begonnen en die had binnen een uur al bijna heel het hoofdje af  Laatste keer dat ze daarvoor gehaakt had was toen ze 12 jaar oud was
 Laatste keer dat ze daarvoor gehaakt had was toen ze 12 jaar oud was  

maar zo lekker slapen...
 maar zo lekker slapen...  

Ah, dan zijn ze vergeten erbij te zetten dat je in de overige vasten gewoon een enkele vaste moet maken. Je gaat per ronde telkens met 6v (je beginaantal) meerderen.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:46 schreef DjinN het volgende:
Het staat er zo:
toer 1: Haak 6v in de ring (gedaan, met magische ring).
toer 2: 2v in elke v (=12v) (ook gedaan)
toer 3: (hier ben ik dus nu). 2v in elke 2e v (=18v)

De basis van die cozy is een cirkel met twee aangepaste flappen aan de zijkant (daar moet je dus ook even minderen en meerderen) die je aan de onderkant aan het einde even weer vastmaakt als het geheel klaar is. De roze randjes zijn gewoon 2 rijen vasten die ik na afloop eraan heb gehaakt en de rozen en blaadjes zijn ook behoorlijk eenvoudig (maar zien er wellicht ingewikkeld uitquote:Op maandag 21 februari 2011 23:47 schreef wyccie het volgende:
Nou, het is moeilijker dan een GS, vind ik. Je hebt uitsparingen (met gekleurd randje!), hartjes, roosjes, blaadjes!
 ), gewoon vasten, stokjes en dubbele stokjes in de goede volgorde en bij de rozen het geheel dan oprollen op de correcte manier en vastzetten. De hartjes vond ik eigenlijk het meest moeilijke deel want daar heb ik echt even mee zitten oefenen voordat ik de goede vorm had.
 ), gewoon vasten, stokjes en dubbele stokjes in de goede volgorde en bij de rozen het geheel dan oprollen op de correcte manier en vastzetten. De hartjes vond ik eigenlijk het meest moeilijke deel want daar heb ik echt even mee zitten oefenen voordat ik de goede vorm had.  Het meeste werk is eigenlijk het zo in elkaar zetten zoals je het in het hoofd hebt maar dat is uiteindelijk ook goed gelukt want zoals het is geworden zo had ik het ook in mijn hoofd bedacht. De onderzetter had ik eigenlijk plat willen hebben maar dat lukt niet helemaal (blijkbaar iets niet goed gedaan met het meerderen) en nu zit er een "romantisch" golfje in...past er dan wel weer helemaal bij.
  Het meeste werk is eigenlijk het zo in elkaar zetten zoals je het in het hoofd hebt maar dat is uiteindelijk ook goed gelukt want zoals het is geworden zo had ik het ook in mijn hoofd bedacht. De onderzetter had ik eigenlijk plat willen hebben maar dat lukt niet helemaal (blijkbaar iets niet goed gedaan met het meerderen) en nu zit er een "romantisch" golfje in...past er dan wel weer helemaal bij.  

Het begint heel langzaam ergens op te lijken
 Het begint heel langzaam ergens op te lijken  Van 18 naar 24 naar 30 klopte inderdaad wyccie
 Van 18 naar 24 naar 30 klopte inderdaad wyccie  

De roosjes zijn hier in dit topic ook ergens te vinden, ik heb de link aan iemand gegeven waar ze te vinden zijn.quote:
 Er zijn allerlei manieren maar dit is de meest eenvoudige en levert toch hele mooie rozen op (let wel even op bij het oprollen want daar kan het fout gaan en dan krijg je een hele rare roos
  Er zijn allerlei manieren maar dit is de meest eenvoudige en levert toch hele mooie rozen op (let wel even op bij het oprollen want daar kan het fout gaan en dan krijg je een hele rare roos   ).
).

Djin!
 Djin!  fijn als iets lukt na proberen!
 fijn als iets lukt na proberen! 
 (mijn eerste granny zag er niet veel beter uit hoor...
 (mijn eerste granny zag er niet veel beter uit hoor...  dat is absoluut een goed begin Mirjam!
 dat is absoluut een goed begin Mirjam!  ) een hele mooie bloemenshawl (begin ervan...
 ) een hele mooie bloemenshawl (begin ervan...  ow, reminds me, ik moet ook mooie sockenwol halen met beetje kleurverloop voor de Old Rose Wrap, waarvoor het hele patroon beschikbaar is nu (alweer een tijdje ondertussen)...
 ow, reminds me, ik moet ook mooie sockenwol halen met beetje kleurverloop voor de Old Rose Wrap, waarvoor het hele patroon beschikbaar is nu (alweer een tijdje ondertussen)...  ) een prachtig zadelhoesje
 ) een prachtig zadelhoesje  en een draak die bijna af is!
 en een draak die bijna af is!  mooi hoor!
 mooi hoor!
 )heel mooi en gevoerd, dus de thee blijft nog langer warm...
 )heel mooi en gevoerd, dus de thee blijft nog langer warm...  

Jaaa ik ben ook blij nuquote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:22 schreef mijsje het volgende:
Djin!
fijn als iets lukt na proberen!
ik heb trouwens hele mooie dingen voorbij zien komen, een mooie rectangle, een eerste rondje en een prachtige eerste granny!(mijn eerste granny zag er niet veel beter uit hoor...
dat is absoluut een goed begin Mirjam!
) een hele mooie bloemenshawl (begin ervan...
ow, reminds me, ik moet ook mooie sockenwol halen met beetje kleurverloop voor de Old Rose Wrap, waarvoor het hele patroon beschikbaar is nu (alweer een tijdje ondertussen)...
) een prachtig zadelhoesje
en een draak die bijna af is!
mooi hoor!
Wyccie, is het anders niks om op de plek van de tuit een gleuf te maken, die je (als de cozy af is verder) met een handige naaisteek wat verder dicht kan maken als je je theepot erin hebt staan, zodat je precies weet hoe hoog/laag de tuit zit? dan is het echt op maat... en datzelfde dus aan de kant van het oor...
ik ben wel benieuwd naar foto's als je klaar bent
ik heb zelf een gekochte genaaide teacozy... (zelfgemaakt door degene van wie ik hem heb gekocht, dus niet brabantia-mooi ofzo, maar ik ben vlieft)heel mooi en gevoerd, dus de thee blijft nog langer warm...
 Heb nu 4 toeren klaar en ben even gestopt voor vandaag
 Heb nu 4 toeren klaar en ben even gestopt voor vandaag  Heb alleen bij de laatste steek een foutje gemaakt. Was aan het tellen en zat op 22. Was even kwijt of ik nu 2v in een v moest doen of 2x een v'tje gewoon
 Heb alleen bij de laatste steek een foutje gemaakt. Was aan het tellen en zat op 22. Was even kwijt of ik nu 2v in een v moest doen of 2x een v'tje gewoon  Maar ja het ziet er allemaal prima uit en ik denk niet dat 1 klein (vermoedelijk) foutje heel erg veel kwaad kan
 Maar ja het ziet er allemaal prima uit en ik denk niet dat 1 klein (vermoedelijk) foutje heel erg veel kwaad kan  

Ik wens jullie allemaal een fijne nacht en nog veel haakplezier mochten jullie nog bezig zijn
 Ik wens jullie allemaal een fijne nacht en nog veel haakplezier mochten jullie nog bezig zijn  

Goed idee! Dan kan ik die naaisteek ook met een andere kleur doen zoals trovey.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:22 schreef mijsje het volgende:
Wyccie, is het anders niks om op de plek van de tuit een gleuf te maken, die je (als de cozy af is verder) met een handige naaisteek wat verder dicht kan maken als je je theepot erin hebt staan, zodat je precies weet hoe hoog/laag de tuit zit? dan is het echt op maat... en datzelfde dus aan de kant van het oor...
ik ben wel benieuwd naar foto's als je klaar bent

Die tea cosy
 Die tea cosy  Ik ben zelf momenteel niet zo actief, veel werk gehad aan het afgelopen/komende blok enzo!
  Ik ben zelf momenteel niet zo actief, veel werk gehad aan het afgelopen/komende blok enzo!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Hoop dat je lekker geslapen hebt, wat een mooie foto zag ik van jouw start!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:31 schreef DjinN het volgende:
Maar lieve mensjes, ik ga naar mijn bedje toeIk wens jullie allemaal een fijne nacht en nog veel haakplezier mochten jullie nog bezig zijn

Welterusten allemaal!

Die moet ik ook nog maar maken, past goed bij mijn kleurige fiets.
 Die moet ik ook nog maar maken, past goed bij mijn kleurige fiets.  , ik vind vasten een stuk lastiger mooi en regelmatig te krijgen, maar goed, ik blijf geduldig oefenen
, ik vind vasten een stuk lastiger mooi en regelmatig te krijgen, maar goed, ik blijf geduldig oefenen  

Ik zal 'm in de loop van vandaag even inscannen en dan in een PM naar je sturen.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:20 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ooooh!
heb je daar een patroon van?
die vind ik echt tof
of zou je dan iig dat ene patroon willen laten zien dat je had? ik vind 'm echt té tof!

)
)Ik begon ook met een rondjequote:Op maandag 21 februari 2011 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wel een theepot met hartjes en roosjes kunnen haken, maar een GS niet?
Ik vind het ook wel apart dat DjinN gelijk met een cirkel begint. Mijn eerste stukje haaksel was een recht lapje met wat vasten en stokjes.
 Met een olifant om precies te zijn.
 Met een olifant om precies te zijn. 

tja 3 keer raden wat ik kies
 tja 3 keer raden wat ik kies

Inmiddels heb ik al verschillende amigurumi op aanvraag van vrienden gemaakt, ben ik voor mezelf een enorme schildpad aan het maken (met een stukje recht gehaakt want hij heeft een vestje aan) en heb ik hier een hele bult grannies liggen voor een sjaal.
 Inmiddels heb ik al verschillende amigurumi op aanvraag van vrienden gemaakt, ben ik voor mezelf een enorme schildpad aan het maken (met een stukje recht gehaakt want hij heeft een vestje aan) en heb ik hier een hele bult grannies liggen voor een sjaal. 

quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Een schildpad met een vestje? Wel foto's plaatsen als ie af is he!
 zodat hij zijn schild aan en uit kan, met knoopjes
 zodat hij zijn schild aan en uit kan, met knoopjes   ik kan zo wel foto's maken van de onderdelen
 ik kan zo wel foto's maken van de onderdelen

wiehiejquote:Op dinsdag 22 februari 2011 07:51 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Ik zal 'm in de loop van vandaag even inscannen en dan in een PM naar je sturen.

Het gaatje in het midden stond mij niet helemaal aan
 Het gaatje in het midden stond mij niet helemaal aan  

Hahaha, ik wilde er nog bij zeggen: let niet op die enge roze ogenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat een enge pop.
Maar t mutsje en sjaaltje zijn wel leuk.

Nee, die ogen waren eerst blauwquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
Haha en hoe oud is je jongste dochter dan?
Waren die ogen altijd al zo eng roze dan?
En 100 gulden...wat erg eigenlijk!
Ik ben begonnen aan de eerste van mn serie roze katten. De kleine, dat wel

quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:54 schreef caroline88 het volgende:
Prachtig mutsje en sjaal en jouw oma gaat blij verrast zijn Loqi!
Alleen moet je wel ophouden met gooien met bedreigde (en als ik me niet vergis ook beschermde) diersoorten
 ja eigenlijk wel he, maar tis zo verleidelijk om met een redelijk veilige zachte bal naar mn vriend te gooien als hij dat niet verwacht achter zijn pc
 ja eigenlijk wel he, maar tis zo verleidelijk om met een redelijk veilige zachte bal naar mn vriend te gooien als hij dat niet verwacht achter zijn pc   
 quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:56 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vond die pop ook eng, maar ik kon de vinger er niet op leggen waarom. Het zijn de ogen dus!
Leuke muts en sjaal!
De bloemetjes en schildpad zijn ook leuk, Loqi.
Gaat goed, DjinN!
De rode kater heeft ook de tweede Granny Stripe goedgekeurd:
[ afbeelding ]
 wat een mooie poezel! (en de granny stripe ook natuurlijk
 wat een mooie poezel! (en de granny stripe ook natuurlijk   )
 )

Nu nog foto's maken en dan de volgende ronde. Straks eerst even fluoriserende wol ophalen voor een projectje voor de honden en dan beginnen aan mijn gehaakte dakraamgordijnen...ik ben er eindelijk uit wat er voor die ramen komt....eindelijk verlost van de zwarte vuilniszakken.
  Nu nog foto's maken en dan de volgende ronde. Straks eerst even fluoriserende wol ophalen voor een projectje voor de honden en dan beginnen aan mijn gehaakte dakraamgordijnen...ik ben er eindelijk uit wat er voor die ramen komt....eindelijk verlost van de zwarte vuilniszakken.  
   Straks lees ik even bij....nu weg om wol op te halen en foto's te maken.
 Straks lees ik even bij....nu weg om wol op te halen en foto's te maken.  

ik steek bij amigurimi altijd een veiligheidsspeld in de eerste nieuwe steek van een ronde, zodat ik niet voortdurend hoef op te letten en tellen, zeker als je niet meer hoeft te verminderen en vermeerderen, en ik turf altijd op een blaadje zodat ik weet bij welke ronde ik benquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:10 schreef DjinN het volgende:
Goedemiddag lieve hakers!
Ik ben gisteravond even opnieuw begonnen met mijn haakselHet gaatje in het midden stond mij niet helemaal aan

Dit is wat ik tot voor zover heb nu
[ afbeelding ]

leuk Tan! En ben heel benieuwd hoe de schildpad wordt Loqi, ziet er al heel gaaf uit!
 leuk Tan! En ben heel benieuwd hoe de schildpad wordt Loqi, ziet er al heel gaaf uit! 

ik doe idd ook een touwtje door de laatste steek. En met m'n muis highlight ik de regel waar ik mee bezig benquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik steek bij amigurimi altijd een veiligheidsspeld in de eerste nieuwe steek van een ronde, zodat ik niet voortdurend hoef op te letten en tellen, zeker als je niet meer hoeft te verminderen en vermeerderen, en ik turf altijd op een blaadje zodat ik weet bij welke ronde ik ben
dat scheelt heel veel concentratie!
ziet er goed uit al hoor!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |