SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb mezelf juist weer beter verklaard (hele weekend ziek geweest, bleghk!)quote:
ah, kun je die triggerpoints niet ook zelf masseren?quote:Ik ben zelf hypermobiel en krijg ook last van te lang haken, maar ik heb wel een groot aantal problemen opgelost door een masseuse te bezoeken die aan triggerpointmassage deed. Daarbij masseer je punten in de spieren waar een ophoping is van zuren en daardoor aan je gewrichten trekken, omdat ze niet meer goed kunnen ontspannen door zo'n ophoping. Helpt ook bij RSI zegt de site: http://www.triggerpointboek.nl/repetiti.htm/
Ja, maar je moet ze wel even weten te vindenquote:Op maandag 21 februari 2011 12:00 schreef trui het volgende:
ah, kun je die triggerpoints niet ook zelf masseren?
Hihi...krijg ik al 13 jaar bij mijn fysioquote:Op maandag 21 februari 2011 11:57 schreef Inu het volgende:
Thnx meiden
Wat een ziekenboeg hierIk ben zelf hypermobiel en krijg ook last van te lang haken, maar ik heb wel een groot aantal problemen opgelost door een masseuse te bezoeken die aan triggerpointmassage deed. Daarbij masseer je punten in de spieren waar een ophoping is van zuren en daardoor aan je gewrichten trekken, omdat ze niet meer goed kunnen ontspannen door zo'n ophoping. Helpt ook bij RSI zegt de site: http://www.triggerpointboek.nl/repetiti.htm
/offtopic
Oeh die sjaalquote:Op maandag 21 februari 2011 18:58 schreef kwakz0r het volgende:
ik kon t niet laten, ben met mn noro silk garden sock aan een tweede japanse bloemensjaal begonnen...
ben een beetje flieft...
[ afbeelding ]
Bedankt!quote:Op maandag 21 februari 2011 19:04 schreef Hoothoot het volgende:
Trovey, wat mooi!!!![]()
En al die Japanese flowers... zucht... ze zien er echt prachtig uit! En volgens mij is het heel simpel?
Ik heb intussen weer een heel topic gemist geloof ikwas druk, met van alles.
O.a. dit zadelhoesje:
[ afbeelding ]
Ik ben in de zomer ergens begonnen, maar hij heeft heel lang stil gelegen, hoeveel uur erin zit zou ik niet weten, het is wel het enige project waar ik aan werk, maar ik haak lang niet elke vrije minuut die ik heb, zit ook veel te gamenquote:Op maandag 21 februari 2011 19:22 schreef Whoopdidoo het volgende:
Die draakhoe lang ben je er nou al mee bezig?
Ik had wel een patroon, maar dat was nogal onduidelijk (o.a. geen stekenverhouding of maat wol/naald aangegeven). Dus heb er met zo'n plastic zadelhoesje maar wat van proberen te maken. Als je dat plastic ding uit elkaar haalt en de bovenkant (de vorm van het zadel dus) als basis neemt en die aan alle kanten 5cm groter maakt: dan ben je er. Onderin elastiek, dichtknopen en klaar!quote:Op maandag 21 februari 2011 19:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Bedankt!![]()
Mooi gelukt dat zadelhoesje.Ik heb een foto van een exemplaar maar geen patroon. Is dat nou moeilijk te maken? Ik heb nu een plastic zadelhoesje klaarliggen om als model te gebruiken maar voor de rest zal ik het op zicht moeten doen.
Op die manierquote:Op maandag 21 februari 2011 20:28 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Ik had wel een patroon, maar dat was nogal onduidelijk (o.a. geen stekenverhouding of maat wol/naald aangegeven). Dus heb er met zo'n plastic zadelhoesje maar wat van proberen te maken. Als je dat plastic ding uit elkaar haalt en de bovenkant (de vorm van het zadel dus) als basis neemt en die aan alle kanten 5cm groter maakt: dan ben je er. Onderin elastiek, dichtknopen en klaar!
Trek anders gewoon even je zadel over op een A4tjequote:Op maandag 21 februari 2011 20:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Op die manier..helaas kan ik dan weer niet het plastic zadelhoesje uit elkaar halen...ding is gloednieuw en was nogal prijzig
dus dan maar met de de rolmaat aan de slag. Bedankt.
Dat kan natuurlijk ookquote:Op maandag 21 februari 2011 20:39 schreef Inu het volgende:
[..]
Trek anders gewoon even je zadel over op een A4tje
Leuk al die kleurtjes.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:35 schreef Inu het volgende:
Die bloemenEn het zadelhoesje
(wordt dat niet helemaal zompig als ie in de regen staat?...)
Mijn granny rectangle om mn stash wat in te krimpen
[ afbeelding ]
Er staan trouwens meerdere zadelhoesjes op Ravelry;
http://www.ravelry.com/patterns/library/hklede-cykelsadler
http://www.ravelry.com/pa(...)ran-satulanpaallinen
http://www.ravelry.com/pa(...)t-bicycle-seat-cover
http://www.ravelry.com/pa(...)funks-bikeseat-cover
Goed idee maar Ik pak wel even het hoesje....anders moet ik weer door de koude heen vanavond en ik ben net weer een beetje warm...lees koukleum meldt zich.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:39 schreef Inu het volgende:
[..]
Trek anders gewoon even je zadel over op een A4tje
Die heb ik gehaakt, maar ik heb het uit de Nederlandse versie van De Happy Hooker (die ik nu niet hier heb). Dus de uitleg komt me niet heel bekend voor.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:05 schreef pep88 het volgende:
Row 2:
sl st in each st to center dtr of first shell (dec made), ch 1, sc in same st (top of shell) (tot hier snap ik het nog..) *ch 3, skip next ch - 2sp and dtr, dc in next ch- 2sp, ch 3, skip next dtr, ch-1 sp, etcetc..
Ik snap niet goed wat ze onder space (sp) verstaan en kom daardoor ook niet uit de rest van het verhaal, als ik eenmaal op weg ben snap ik het denk ik wel, maar kom nu echt niet verder![]()
En het ziet er nog netjes uit ook.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:04 schreef DjinN het volgende:
OMG! Ik heb het voorelkaar! Ik heb mijn eerste stukje gehaaktHet is me eindelijk gelukt
![]()
![]()
[ afbeelding ]
*trotskijkt*
ooooh!quote:Op maandag 21 februari 2011 19:04 schreef Hoothoot het volgende:
Trovey, wat mooi!!!![]()
En al die Japanese flowers... zucht... ze zien er echt prachtig uit! En volgens mij is het heel simpel?
Ik heb intussen weer een heel topic gemist geloof ikwas druk, met van alles.
O.a. dit zadelhoesje:
[ afbeelding ]
wiehiejquote:Op maandag 21 februari 2011 22:04 schreef DjinN het volgende:
OMG! Ik heb het voorelkaar! Ik heb mijn eerste stukje gehaaktHet is me eindelijk gelukt
![]()
![]()
[ afbeelding ]
*trotskijkt*
Mooi, dat groene is katoen of niet? Ziet er heerlijk zacht uit.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:48 schreef Mirjam het volgende:
mag ik even pimpen met mijn eerste grannysquare?
[ afbeelding ]
en ik heb een close-up geporbeerd te maken van het punt waar ik de paarse heb afgesloten, iok snap daar dus niks van.
iemand die met me mee wil kijken, en me tips kan geven?![]()
[ afbeelding ]
Met die magische ring heb ik mijn hartjes voor de teacozy gemaakt, kreeg alleen het uiteindelijke gaatje niet zo klein als ik gewild zou hebben.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:18 schreef DjinN het volgende:
Dankjulliewel!![]()
![]()
Ik heb het met de magische ring gemaakt.
De techniek uit mijn boekje vond ik veelste ingewikkeld uitgelegd...en er kwam elke keer een half eivormig dingetje uit toen ik het probeerde te makentoen ben ik gaan Googlen en kwam ik deze link tegen, die laat zien hoe je de magische ring maakt
Misschien een handige link voor iedereen. Alles word met plaatjes uitgelegd zodat het zelfs voor een beginneling zoals ik te begrijpen is
Ja dat probleempje had ik ook op het eerste gezicht, maar toen bleek dat ik het draadje toch niet goed genoeg had aangetrokkenquote:Op maandag 21 februari 2011 22:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Met die magische ring heb ik mijn hartjes voor de teacozy gemaakt, kreeg alleen het uiteindelijke gaatje niet zo klein als ik gewild zou hebben.
Ik heb dat draadje eens heel goed aangetrokken...brak hetquote:Op maandag 21 februari 2011 22:55 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ja dat probleempje had ik ook op het eerste gezicht, maar toen bleek dat ik het draadje toch niet goed genoeg had aangetrokken
nee, ik ben rechtshandigquote:Op maandag 21 februari 2011 22:57 schreef wyccie het volgende:
Mirjam, ben je toevallig linkshandig en werk je dus de andere kant op?
Je tea cozy is heel gaaf, maar hoe 'trek je 'm aan'?quote:Op maandag 21 februari 2011 22:54 schreef trovey het volgende:
Met die magische ring heb ik mijn hartjes voor de teacozy gemaakt, kreeg alleen het uiteindelijke gaatje niet zo klein als ik gewild zou hebben.
Ok. Dan begin en eindig je jouw rondje heel anders, maar misschien zijn er wel meer manieren om een standaard GS te maken.quote:
De hartjes die erop zitten maakt je met een "magic ring", de cozy zelf niet hoor.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je tea cozy is heel gaaf, maar hoe 'trek je 'm aan'?
Is echt iets om te verkopen in een 'spulletjeswinkel'.
Op die manierquote:Op maandag 21 februari 2011 23:21 schreef wyccie het volgende:
Haha, je typt een heel verhaal over het aantrekken van het draadje voor mij, maar ik bedoel hoe je je cozy over je theepot heen trekt.![]()
Zoals ik zie heb je gaten voor de tuit en het handvat vrijgelaten.
Genoeg modellen op Ravelry te vinden.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:27 schreef wyccie het volgende:
Ah, het rekt gewoon mee.
Ik wil ook zo'n cozy, maar ik denk dat ik iets ga verzinnen om het aan de bovenkant makkelijk te kunnen openen om bij te vullen.
Ja, ik ben te lui om zo'n cozy steeds aan- en uit te moeten trekken.
ik snap het nietquote:Op maandag 21 februari 2011 23:06 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ok. Dan begin en eindig je jouw rondje heel anders, maar misschien zijn er wel meer manieren om een standaard GS te maken.
Wat ik uit een boekje heb gehaald is dat je het rondje begint met 3 kettingsteken/chains, wat de laatste stok van je laatste cluster moet voorstellen. Daarna een chain voor 'het gat' en dan een cluster van 3 stokjes. Zo werk je door tot je aan het eind bent en dan maak je nog 2 stokjes in hetzelfde gat als waar je beginchain van 3 zit.
Ik zie wel dat de rechterkant van je GS anders is dan links, er lijken wat gaten te missen.
Edit: ah, zie nu op een filmpje dat het ook op de 'normale' manier wordt gedaan, gewoon beginnen bij de eerste stok van een cluster.![]()
Gelukkig heb ik zo'n deksel die zich goed vastklemt.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:31 schreef trovey het volgende:
Voordeel van de mijne is dat in ieder geval je deksel niet een eigen leven gaat leiden en je ineens de thee zit te schenken vanaf de vulopening
Ja, ik heb de neiging om iets altijd met heel veel woorden heel ingewikkeld uit te leggen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |