abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93045403
Ow,daar, Tan, ik had dat idd zelf niet gezien... Het is dat je het zegt, waar het zit, anders had ik ook niet gezien dat het zo was. :)

Vandaag weer druk met de swap... Op de een of andere manier voel ik nu tijdsdruk, ondanks dat we lekker de tijd hebben...
  zondag 20 februari 2011 @ 09:38:34 #77
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93045831
Leuk rokje :D en mooi kussen. Zie geen foutje maar kijk ook op mn telefoon. Al 2 swap dingen af ^^ is nog geen reden om druk te voelen mijsje, genoeg tijd inderdaad :)
pi_93046485
Tan, ik zag het ook niet hoor.

Ik had vilt en oogjes besteld...die zijn binnen dus ik ga weer lekker verder aan mijn octopus vandaag.
pi_93050360
Ik zie het foutje ook niet!

Gister nog een zak Saskia bij de Wibra gehaald. Ik vraag me alleen af hoe ik dat mee ga nemen (ik ben bij mijn vriend). Ik had al zo lekker veel bij me. :') (ramp in inpakken)
  zondag 20 februari 2011 @ 13:03:44 #80
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93051877
Tan ik zag alleen een mooi kussen :) Mooi rokje ook trouwens, originele kleurencombinatie.
Ik ga heel binnenkort starten met de zeephouder.
pi_93052346
Ik zie het foutje ook niet!

Wat een leuk rokje!!

Hier staat het een beetje stil. Wil te veel en dan doe je maar niets. Ja of aan je zoveelste kat beginnen.
  zondag 20 februari 2011 @ 14:08:28 #82
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93054891
Oooh ik ben zo blij *O* Ik had geen patroon voor een poppenmutsje, dus ben maar zo wat gaan haken op goed geluk en het is nog gelukt ook. Ben zo blij, vind het gewoon jammer om weg te geven (het is voor een jarig meisje) Ik maak er in ieder geval nog een sjaaltje bij.

zondag 20 februari 2011 @ 14:10:00 #83
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93054977
ohh wat een schattig mutsje tan! :D en wat goed gelukt! :D
pi_93056126
Mooie creaties weer!

Ik ben eindelijk weer eens aan haken toegekomen. Het konijn voor Leia van Orea is klaar

:)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 20 februari 2011 @ 14:37:32 #85
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93056383
Oh wat schattig Vicky! Diertjes haken lijkt me ook erg leuk, maar ik wil nog zo veel :')
  zondag 20 februari 2011 @ 15:00:47 #86
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93057613
haha Tan, geef je er maar aan over, die lijst wordt alleen maar langer ;) en je moet gewoon als je iets graag wilt er gelijk aan beginnen anders komt het er nooit ;)

Vicky je Konijn is echt heeel mooi geworden!!! :D echt schattig!!

zit nog steeds te denken om 'm nog eens te maken (heb 'm 1 keer gemaakt maar niet op de goede haak manier zeg maar dus hij is niet zo mooi) maar ik wil zoveeeeel haken...

uitgeleerd voor vandaag dus mag weer lekker haken :@
pi_93068261
mijn rokje is al weer stuk :( na 1x dragen is aan de achterkant een draadje losgegaan.. zou ik hem vast kunnen naaien?? ?verder ben ik al 4x overnieuw begonnen aan mn beenwarmertjes.. snap nu wat ik steeds verkeerd deed (ben hardleers)

Kreeg trouwens veel complimentjes over het rokje in de kerk. ze had zo'n zelfde rozekleurig shirtje erop, met zwart bolero'tje en witte legging en roze sokjes. O+

Leuk dat konijn zeg.. nou en dat foutje zie ik ook niet. Zulke dingen moet je niet vertellen :P
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
pi_93069859
Oh en dat mutsje!!
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
  zondag 20 februari 2011 @ 19:45:12 #89
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93070221
Klaproosje weet niet hoe lang het draadje is maar volgens mij kun je dat wel weer gewoon vastnaaien... of langer draadje aan knopen en die heel goed afhechten!
Klinkt leuk de kleren die ze aan had ^^

Hihi m'n moeder is fan van 1 van m'n swap dingen ^^
pi_93092789
Oh, dat konijntje O+ Leuke retro kleuren :Y

Ik ben een granny rectangle aan het maken om mn stash te verminderen, heb ik net drie clusters te weinig aan lichtroze }:| En het is een oude Wibra kleur, dus ga ff mn collega's vragen of zij nog wat hebben liggen, anders moet ik de hele rij uithalen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93092816
Nog steeds een grote haakpauze hier ivm serieuze rsi klachten :'(
Mijn swap is gelukkig al vergevorderd, dus daar maak ik me geen zorgen om! ik kan altijd nog mn schoonmoeder inhuren. Mijn Swap geval wordt hier ook erg gewaardeerd :Y
Ik mis het haken wel, snif!
haken is cool
pi_93093405
Heb gestemd!

Arme antartica!

Wat is t stil hier trouwens de afgelopen dagen.

Hier weinig haken eigenlijk, geen idee waarom.

En moet straks terug naar t ziekenhuis en ik wil niet.
pi_93094663
ik heb ook gestemd hoor Inu! :D leuk dat jullie de finale al gehaald hebben!

ik ga zometeen ook maar weer verder met m'n swap... ik vind het zelf al heel leuk worden, misschien dat ik het voor mezelf ook nog een keer ooit ga maken... :D
het enige jammere aan swaps is, dat je geen foto's kan laten zien hier... (kan wel, maar is wel jammer van het idee...)

succes in het ziekenhuis straks Whoop...
ik moet morgen weer...
pi_93094763
Ik word zo nieuwsgierig door al dat gepraat over de swaps en ik doe niet eens mee!

nog een :* voor jou mijsje, wilde m eigenlijk al pmmen maar durfde niet.
jij ook succes, bij mij is t niet zo boeiend hoor :P Tis maar een enkel :P

jullie hebben toch geen ziekenhuis in dat weiland? :P
pi_93094810
Tan, wat ga je hard en wat goed gelukt ook dat poppemutsje! *O*

Inu, ik heb ook gestemd hoor! Succes...

Antartica, niet leuk joh, rsi zuigt!!!

Whoop en Mijsje sterkte en succes!! :*
pi_93094824
:* dank je Whoop...
gewoon doen hoor... :) pm is altijd fijn, toch? ;) (maar ik snap wel wat je bedoelt... ik vind dat ook altijd heel lastig in zo'n geval...)
evengoed kan ik me ook voorstellen dat je het vervelend vindt om voor je enkel terug te moeten... :)
  maandag 21 februari 2011 @ 11:40:32 #97
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93095148
mijsje ik las jullie nieuws net pas, wat erg... sterkte ermee. :*
ik vind 't heerlijk om niet mee te doen met de swap dit keer. :o ik kom al om in m'n gewone to-hook-plannen, dus er ook nog een swap-plan bij hebben zou ik nu echt niet trekken. maar ik ben wel benieuwd wat er straks weer allemaal voor moois gemaakt blijkt te zijn hoor!
antarctica, wat rot van je rsi-klachten. waar heb je precies last van? bij mij doet het middelste kootje van m'n rechterwijsvinger de laatste dagen ineens pijn. vreemd!
inu, mijn stem heb je!
in de haak.
pi_93095214
het middelste kootje van je rechter wijsvinger? _O-
Inderdaad vreemd ja :P Met buigen en strekken ofzo? of gewoon?
Jij moest ook nog een :*
pi_93095265
Mijn schouder doet heel veel pijn (heb al stiekem diclofenac genomen van mn vriend) en mijn rechterarm + hand is gewoon stijver in vergelijking met mn andere hand. Ik schrijf links maar haak met rechts..ik zat al te bedenken hoe ik misschien met links moet gaan haken, maar ik kan me daar niet echt een voorstelling van maken hihi...lijkt me heel onnatuurlijk, en dan ga je ook de andere kant op of niet?
haken is cool
  maandag 21 februari 2011 @ 11:48:54 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93095428
dat kan wel, er zijn linkshakers. en die doen 't vaak inderdaad in spiegelbeeld. maar ik weet niet of het een oplossing is. waarschijnlijk is 't beter om jezelf een betere houding aan te leren tijdens het haken, meer ontspannen. ik had ook een tijd last van m'n (linker)schouder, en ik merk dat als ik er wat meer op let om die wat losser te laten hangen tijdens het haken, die klachten minder worden. maar erg veel van dezelfde beweging is natuurlijk altijd riskant...
in de haak.
pi_93095729
Thnx meiden *O*

Wat een ziekenboeg hier :o Ik ben zelf hypermobiel en krijg ook last van te lang haken, maar ik heb wel een groot aantal problemen opgelost door een masseuse te bezoeken die aan triggerpointmassage deed. Daarbij masseer je punten in de spieren waar een ophoping is van zuren en daardoor aan je gewrichten trekken, omdat ze niet meer goed kunnen ontspannen door zo'n ophoping. Helpt ook bij RSI zegt de site: http://www.triggerpointboek.nl/repetiti.htm

/offtopic ;)
pi_93095803
:* lief Trui, dank je wel...

ik moet ook zeggen dat ik het gigantisch druk heb nu... er liggen naast de swap ook nog 2 andere projecten te wachten die ook een beetje haastklussen zijn... heb ik dat... :P
  maandag 21 februari 2011 @ 12:00:03 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93095805
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:57 schreef Inu het volgende:
Wat een ziekenboeg hier :o
ik heb mezelf juist weer beter verklaard (hele weekend ziek geweest, bleghk!)

quote:
Ik ben zelf hypermobiel en krijg ook last van te lang haken, maar ik heb wel een groot aantal problemen opgelost door een masseuse te bezoeken die aan triggerpointmassage deed. Daarbij masseer je punten in de spieren waar een ophoping is van zuren en daardoor aan je gewrichten trekken, omdat ze niet meer goed kunnen ontspannen door zo'n ophoping. Helpt ook bij RSI zegt de site: http://www.triggerpointboek.nl/repetiti.htm/
ah, kun je die triggerpoints niet ook zelf masseren?
in de haak.
pi_93095910
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:00 schreef trui het volgende:
ah, kun je die triggerpoints niet ook zelf masseren?
Ja, maar je moet ze wel even weten te vinden :) Ik heb er ook een boel onder mn schouderbladen zitten, dus de masseuse heeft me geleerd die te vinden en te behandelen door er een bal op te leggen en dan tegen de muur aan te staan met die bal en te bewegen.

Ben er twee keer geweest vorig jaar en sindsdien heel weinig last en als ik last krijg heb ik het zelf zo weggehaald :)
pi_93105066
hmm bedankt voor alle tips! ik had er eerst nooit last van, maar ik was afgelopen week hele week vrij en kon daardoor full time haken...Morgen ga ik voor het eerst weer aan het werk, hopelijk gaat dat wel goed.
haken is cool
pi_93105703
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:57 schreef Inu het volgende:
Thnx meiden *O*

Wat een ziekenboeg hier :o Ik ben zelf hypermobiel en krijg ook last van te lang haken, maar ik heb wel een groot aantal problemen opgelost door een masseuse te bezoeken die aan triggerpointmassage deed. Daarbij masseer je punten in de spieren waar een ophoping is van zuren en daardoor aan je gewrichten trekken, omdat ze niet meer goed kunnen ontspannen door zo'n ophoping. Helpt ook bij RSI zegt de site: http://www.triggerpointboek.nl/repetiti.htm

/offtopic ;)
Hihi...krijg ik al 13 jaar bij mijn fysio :P , geneest niet maar helpt inderdaad wel om redelijk in beweging te blijven. ;) Iedereen beterschap. :*

OT:

Op de basis na: mijn zelfbedachte Romantic Rosy Tea Cozy :+

Tan en Vicky: Leuk mutsje en konijn. O+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_93111170
*O* wat schattig trovey, hij is inderdaad erg 'cozy'
haken is cool
pi_93111502
En Romantic!

Er zijn weer mooie dingen gemaakt! Ik ga binnenkort ook maar aan de Lavender Bunny, er zijn zoveel vriendinnen zwanger (de vierde hoorde ik vanmorgen) en ik vind het een leuk kadootje.

En ik weet niet of mijn swapidee wel gaat lukken, volgens mij wordt het wel erg klein. Maar nog genoeg tijd om daar wat aan te doen!
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  maandag 21 februari 2011 @ 18:08:53 #109
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93111824
Trovey wat gaaf zeg! Het is dat ik mijn theepotten zo al veel te leuk vind om te zien, maar wel een leuk idee zo'n warmhouder.

Zojuist een complete map vol ariadnes uit 1978 en 1979 gekocht bij de kringloop _O- Er staan erg leuke haakdingetjes in :') Waaronder een paar hele mooie spreien en kussens. :o
pi_93112398
O+ Trovey, mooi hoor! :D

wat een goudmijntje Tan, dat soort dingen mis ik nou altijd als ik ernaar zoek... :')
pi_93113303
Bedankt dames O+ , ben er zelf ook blij mee. Nog zoveel ideeën om nog anderen te maken...een voorjaarsversie en een Koninginnedag. :') Die dingen worden ook wel een keer smerig dus je moet wel reserve-exemplaren hebben hè als er eentje in de was gaat. O-)
Optimist tot in de kist
pi_93114206
ik kon t niet laten, ben met mn noro silk garden sock aan een tweede japanse bloemensjaal begonnen...

ben een beetje flieft... O+

Kwak
pi_93114524
Trovey, wat mooi!!! _O_

En al die Japanese flowers... zucht... ze zien er echt prachtig uit! En volgens mij is het heel simpel?

Ik heb intussen weer een heel topic gemist geloof ik :@ was druk, met van alles.
O.a. dit zadelhoesje:
pi_93114591
Ik post niet zo vaak maar lees wel mee, zal voortaan eens wat vaker gaan posten :P
ik ben bezig met de sweet pea shawl (http://www.nexstitch.com/pat_sweetpea.html) en heb nu de eerste rij af. Maar nu snap ik niet wat ik bij de 2e rij moet doen..
Ik geloof dat iemand hier ook deze shawl heeft gemaakt? misschien kan diegene het mij uitleggen.

Dit staat er:
Row 2:
sl st in each st to center dtr of first shell (dec made), ch 1, sc in same st (top of shell) (tot hier snap ik het nog..) *ch 3, skip next ch - 2sp and dtr, dc in next ch- 2sp, ch 3, skip next dtr, ch-1 sp, etcetc..

Ik snap niet goed wat ze onder space (sp) verstaan en kom daardoor ook niet uit de rest van het verhaal, als ik eenmaal op weg ben snap ik het denk ik wel, maar kom nu echt niet verder :'(

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! :)

[ Bericht 3% gewijzigd door pep88 op 21-02-2011 19:16:13 ]
pi_93115316
Wat een mooie dingen zie ik weer voorbij komen!

Mijn draak moet voor zondag af zijn, dus ik ben er erg druk mee. De poten en 1 vleugel moeten nog gemaakt worden. De laatste foto:

pi_93115359
Mooie dingen weer!

Kan je helaas niet helpen pep, misschien bedoelen ze het gat van de vorige rij?

Ziekenhuis is goed afgelopen, nog 2 weken tape(en als het moet daarna weer).
Dus stukken beter dan de vorige keer. Dit keer zei ie dat ik rustig aan moest doen en de vorige keer zei ie dat ik deze keer zonder krukken moest kunnen, dus beetje omgekeerd.
Mja ben wel blij dus.

Die draak O+ hoe lang ben je er nou al mee bezig?
pi_93115414
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:58 schreef kwakz0r het volgende:
ik kon t niet laten, ben met mn noro silk garden sock aan een tweede japanse bloemensjaal begonnen...

ben een beetje flieft... O+

[ afbeelding ]
Oeh die sjaal O+ ...die bloemen wil ik vastmaken op een bestaande zwaret fleecesjaal, om het geheel wat warmer te krijgen.
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:04 schreef Hoothoot het volgende:
Trovey, wat mooi!!! _O_

En al die Japanese flowers... zucht... ze zien er echt prachtig uit! En volgens mij is het heel simpel?

Ik heb intussen weer een heel topic gemist geloof ik :@ was druk, met van alles.
O.a. dit zadelhoesje:
[ afbeelding ]
Bedankt! :*
Mooi gelukt dat zadelhoesje. O+ Ik heb een foto van een exemplaar maar geen patroon. Is dat nou moeilijk te maken? Ik heb nu een plastic zadelhoesje klaarliggen om als model te gebruiken maar voor de rest zal ik het op zicht moeten doen. :P
Optimist tot in de kist
pi_93115936
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:22 schreef Whoopdidoo het volgende:

Die draak O+ hoe lang ben je er nou al mee bezig?
Ik ben in de zomer ergens begonnen, maar hij heeft heel lang stil gelegen, hoeveel uur erin zit zou ik niet weten, het is wel het enige project waar ik aan werk, maar ik haak lang niet elke vrije minuut die ik heb, zit ook veel te gamen ;)
pi_93119321
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:23 schreef trovey het volgende:
[..]

Bedankt! :*
Mooi gelukt dat zadelhoesje. O+ Ik heb een foto van een exemplaar maar geen patroon. Is dat nou moeilijk te maken? Ik heb nu een plastic zadelhoesje klaarliggen om als model te gebruiken maar voor de rest zal ik het op zicht moeten doen. :P
Ik had wel een patroon, maar dat was nogal onduidelijk (o.a. geen stekenverhouding of maat wol/naald aangegeven). Dus heb er met zo'n plastic zadelhoesje maar wat van proberen te maken. Als je dat plastic ding uit elkaar haalt en de bovenkant (de vorm van het zadel dus) als basis neemt en die aan alle kanten 5cm groter maakt: dan ben je er. Onderin elastiek, dichtknopen en klaar!
pi_93119715
Die bloemen O+ En het zadelhoesje O+ (wordt dat niet helemaal zompig als ie in de regen staat?...)

Mijn granny rectangle om mn stash wat in te krimpen :s)

Er staan trouwens meerdere zadelhoesjes op Ravelry;

http://www.ravelry.com/patterns/library/hklede-cykelsadler

http://www.ravelry.com/pa(...)ran-satulanpaallinen

http://www.ravelry.com/pa(...)t-bicycle-seat-cover

http://www.ravelry.com/pa(...)funks-bikeseat-cover
pi_93119841
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:28 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Ik had wel een patroon, maar dat was nogal onduidelijk (o.a. geen stekenverhouding of maat wol/naald aangegeven). Dus heb er met zo'n plastic zadelhoesje maar wat van proberen te maken. Als je dat plastic ding uit elkaar haalt en de bovenkant (de vorm van het zadel dus) als basis neemt en die aan alle kanten 5cm groter maakt: dan ben je er. Onderin elastiek, dichtknopen en klaar!
Op die manier :D ..helaas kan ik dan weer niet het plastic zadelhoesje uit elkaar halen...ding is gloednieuw en was nogal prijzig :P dus dan maar met de de rolmaat aan de slag. Bedankt. :*
Optimist tot in de kist
pi_93119907
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:38 schreef trovey het volgende:

[..]

Op die manier :D ..helaas kan ik dan weer niet het plastic zadelhoesje uit elkaar halen...ding is gloednieuw en was nogal prijzig :P dus dan maar met de de rolmaat aan de slag. Bedankt. :*
Trek anders gewoon even je zadel over op een A4tje ;)
pi_93120335
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:39 schreef Inu het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook ;)
Iemand vroeg of 'ie niet zompig werd van regen: bij regen gaat dat ding in m'n fietstas. Op een natte plastic zadelhoes ga ik immers ook niet zitten.
pi_93121209
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:35 schreef Inu het volgende:
Die bloemen O+ En het zadelhoesje O+ (wordt dat niet helemaal zompig als ie in de regen staat?...)

Mijn granny rectangle om mn stash wat in te krimpen :s)

[ afbeelding ]

Er staan trouwens meerdere zadelhoesjes op Ravelry;

http://www.ravelry.com/patterns/library/hklede-cykelsadler

http://www.ravelry.com/pa(...)ran-satulanpaallinen

http://www.ravelry.com/pa(...)t-bicycle-seat-cover

http://www.ravelry.com/pa(...)funks-bikeseat-cover
Leuk al die kleurtjes. *;
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:39 schreef Inu het volgende:

[..]

Goed idee maar Ik pak wel even het hoesje....anders moet ik weer door de koude heen vanavond en ik ben net weer een beetje warm...lees koukleum meldt zich. :')
Optimist tot in de kist
pi_93123843
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:05 schreef pep88 het volgende:
Row 2:
sl st in each st to center dtr of first shell (dec made), ch 1, sc in same st (top of shell) (tot hier snap ik het nog..) *ch 3, skip next ch - 2sp and dtr, dc in next ch- 2sp, ch 3, skip next dtr, ch-1 sp, etcetc..

Ik snap niet goed wat ze onder space (sp) verstaan en kom daardoor ook niet uit de rest van het verhaal, als ik eenmaal op weg ben snap ik het denk ik wel, maar kom nu echt niet verder :'(
Die heb ik gehaakt, maar ik heb het uit de Nederlandse versie van De Happy Hooker (die ik nu niet hier heb). Dus de uitleg komt me niet heel bekend voor.
Moet even diep graven hoe dat ook al weer ging. Gelukkig heb ik de shawl zelf wel hier liggen.

Als ik het zo zie is Row 1 de eerste rij met schelpen (en wordt de rij lossen niet als een rij meegeteld). Je begint nu dus halverwege je laatste schelp en maakt een tussenrij, wat de onderkant is voor je volgende schelpenrij.
De ch - 2sp and dtr waar ze het overhebben die je moet skippen is gewoon het gat tussen de dtr's van je onderliggende schelp. Dat wil zeggen dat je een dc in de daaropvolgende ch- 2sp moet maken (= tussen 4e en 5e dtr). Met de ch3 daarna overbrug je het dal tussen de schelpen, en je volgende dc komt dan tussen de 1e en 2e dtr van de tweede schelp.

Als het niet duidelijk is, moet je het maar zeggen. Dan kan ik het nog met foto/paint proberen uit te leggen.
pi_93125944
OMG! Ik heb het voorelkaar! Ik heb mijn eerste stukje gehaakt :D Het is me eindelijk gelukt *O* O+

*trotskijkt* :@
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_93126232
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* :*
Optimist tot in de kist
pi_93126372
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:04 schreef DjinN het volgende:
OMG! Ik heb het voorelkaar! Ik heb mijn eerste stukje gehaakt :D Het is me eindelijk gelukt *O* O+
[ afbeelding ]
En het ziet er nog netjes uit ook.
pi_93127041
Ziet er beter uit dan mijn eerste frutsel hoor! _O_ ende *O*

Oh die draak... die moet ik ook nog eens, ooit, een keer, als ik later groot ben, als ik ooit weer genoeg tijd heb, als ik weer zwangerschapsverlof of zo heb en toch niks te doen... AaRGH!
pi_93127174
Dankjulliewel! :D *O*
Ik heb het met de magische ring gemaakt.
De techniek uit mijn boekje vond ik veelste ingewikkeld uitgelegd...en er kwam elke keer een half eivormig dingetje uit toen ik het probeerde te maken :') toen ben ik gaan Googlen en kwam ik deze link tegen, die laat zien hoe je de magische ring maakt :) Misschien een handige link voor iedereen. Alles word met plaatjes uitgelegd zodat het zelfs voor een beginneling zoals ik te begrijpen is :)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_93127304
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:04 schreef Hoothoot het volgende:
Trovey, wat mooi!!! _O_

O.a. dit zadelhoesje:
[ afbeelding ]
ooooh! :D
heb je daar een patroon van? :D
die vind ik echt tof *O*

of zou je dan iig dat ene patroon willen laten zien dat je had? ik vind 'm echt té tof! :@

[ Bericht 7% gewijzigd door Mirjam op 21-02-2011 23:47:59 ]
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_93127423
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:04 schreef DjinN het volgende:
[ afbeelding ]
wiehiej *O*
pi_93129537
mag ik even pimpen met mijn eerste grannysquare? :D

en ik heb een close-up geporbeerd te maken van het punt waar ik de paarse heb afgesloten, iok snap daar dus niks van.
iemand die met me mee wil kijken, en me tips kan geven? :@ ;(

pi_93129945
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:48 schreef Mirjam het volgende:
mag ik even pimpen met mijn eerste grannysquare? :D
[ afbeelding ]

en ik heb een close-up geporbeerd te maken van het punt waar ik de paarse heb afgesloten, iok snap daar dus niks van.
iemand die met me mee wil kijken, en me tips kan geven? :@ ;(

[ afbeelding ]
Mooi, dat groene is katoen of niet? Ziet er heerlijk zacht uit.

Het lijkt alsof je het paars hebt gesloten aan de V tussen de 1e en 2e stok (van rechts), en ook maar aan 1 lusje of niet?
pi_93129971
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:18 schreef DjinN het volgende:
Dankjulliewel! :D *O*
Ik heb het met de magische ring gemaakt.
De techniek uit mijn boekje vond ik veelste ingewikkeld uitgelegd...en er kwam elke keer een half eivormig dingetje uit toen ik het probeerde te maken :') toen ben ik gaan Googlen en kwam ik deze link tegen, die laat zien hoe je de magische ring maakt :) Misschien een handige link voor iedereen. Alles word met plaatjes uitgelegd zodat het zelfs voor een beginneling zoals ik te begrijpen is :)
Met die magische ring heb ik mijn hartjes voor de teacozy gemaakt, kreeg alleen het uiteindelijke gaatje niet zo klein als ik gewild zou hebben. :')
Optimist tot in de kist
pi_93130066
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:54 schreef trovey het volgende:

[..]

Met die magische ring heb ik mijn hartjes voor de teacozy gemaakt, kreeg alleen het uiteindelijke gaatje niet zo klein als ik gewild zou hebben. :')
Ja dat probleempje had ik ook op het eerste gezicht, maar toen bleek dat ik het draadje toch niet goed genoeg had aangetrokken :X
pi_93130190
Mirjam, ben je toevallig linkshandig en werk je dus de andere kant op?
pi_93130212
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:55 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ja dat probleempje had ik ook op het eerste gezicht, maar toen bleek dat ik het draadje toch niet goed genoeg had aangetrokken :X
Ik heb dat draadje eens heel goed aangetrokken...brak het _O- ...iets te goed aangetrokken dus ;( ....kon ik weer een nieuwe maken. :') Wellicht ligt het ook aan de vorm van wat je maakt, een rondje laat zich waarschijnljk beter aantrekken dan een hartje. ;)
Optimist tot in de kist
pi_93130327
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:57 schreef wyccie het volgende:
Mirjam, ben je toevallig linkshandig en werk je dus de andere kant op?
nee, ik ben rechtshandig
pi_93130365
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:54 schreef trovey het volgende:
Je tea cozy is heel gaaf, maar hoe 'trek je 'm aan'?
Is echt iets om te verkopen in een 'spulletjeswinkel'. O+
pi_93130681
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:

nee, ik ben rechtshandig
Ok. Dan begin en eindig je jouw rondje heel anders, maar misschien zijn er wel meer manieren om een standaard GS te maken.
Wat ik uit een boekje heb gehaald is dat je het rondje begint met 3 kettingsteken/chains, wat de laatste stok van je laatste cluster moet voorstellen. Daarna een chain voor 'het gat' en dan een cluster van 3 stokjes. Zo werk je door tot je aan het eind bent en dan maak je nog 2 stokjes in hetzelfde gat als waar je beginchain van 3 zit.

Ik zie wel dat de rechterkant van je GS anders is dan links, er lijken wat gaten te missen.

Edit: ah, zie nu op een filmpje dat het ook op de 'normale' manier wordt gedaan, gewoon beginnen bij de eerste stok van een cluster. :D

[ Bericht 11% gewijzigd door wyccie op 21-02-2011 23:15:29 ]
pi_93131119
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:00 schreef wyccie het volgende:

[..]

Je tea cozy is heel gaaf, maar hoe 'trek je 'm aan'?
Is echt iets om te verkopen in een 'spulletjeswinkel'. O+
De hartjes die erop zitten maakt je met een "magic ring", de cozy zelf niet hoor. ;) Die hartjes zitten reageren nogal vreemd als je de "magic ring"gaat aantrekken, eerst verfrommelt het geheel en dat moet je weer rechttrekken, je bent er even mee bezig voordat de vorm erin zit en dan zit er een einde aan het aantrekken van die magic ring omdat het kan breken. Als ik helemaal goede handen en armen had zou er wellicht een handeltje in het maken van tea cozy's zitten maar helaas ben ik beperkt in de momenten en tijdsduur dat ik kan haken, ik ben allang blij dat ik weer kan haken na meer dan 10 jaar het niet hebben kunnen doen dus ik wil datgene wat ik nu kan niet weer verpesten doordat ik moet haken in opdracht want dan ben ik weer snel terug bij af en stort de rest van de zorgvuldige planning van toch wat kunnen doen elke dag (huishouden b.v.) ;) weer in. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door trovey op 21-02-2011 23:25:57 ]
Optimist tot in de kist
pi_93131486
Haha, je typt een heel verhaal over het aantrekken van het draadje voor mij, maar ik bedoel hoe je je cozy over je theepot heen trekt. :D
Zoals ik zie heb je gaten voor de tuit en het handvat vrijgelaten.
pi_93131716
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:21 schreef wyccie het volgende:
Haha, je typt een heel verhaal over het aantrekken van het draadje voor mij, maar ik bedoel hoe je je cozy over je theepot heen trekt. :D
Zoals ik zie heb je gaten voor de tuit en het handvat vrijgelaten.
Op die manier :P ....gewoon net als je een trui aantrekt, armen erdoor (hier tuit en handvat)) en naar beneden trekken, materiaal is soepel genoeg en dan zit het netjes om de pot heen. De basis van de cozy is een heel eenvoudig model, ik heb het gewoon "opgetuigd" met de rozen, blaadjes en de hartjes want het standaardmodel was me te kaal. :')
Optimist tot in de kist
pi_93131844
Ah, het rekt gewoon mee.
Ik wil ook zo'n cozy, maar ik denk dat ik iets ga verzinnen om het aan de bovenkant makkelijk te kunnen openen om bij te vullen.
Ja, ik ben te lui om zo'n cozy steeds aan- en uit te moeten trekken. :')
pi_93132089
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:27 schreef wyccie het volgende:
Ah, het rekt gewoon mee.
Ik wil ook zo'n cozy, maar ik denk dat ik iets ga verzinnen om het aan de bovenkant makkelijk te kunnen openen om bij te vullen.
Ja, ik ben te lui om zo'n cozy steeds aan- en uit te moeten trekken. :')
Genoeg modellen op Ravelry te vinden. ;) Gewoon tea intypen bij de patronen en de teacozy's vliegen je om de oren heen, moeilijke, makkelijke, gehaakte, gebreide. Voordeel van de mijne is dat in ieder geval je deksel niet een eigen leven gaat leiden en je ineens de thee zit te schenken vanaf de vulopening en dat de basis echt heel makkelijk te maken is, je hoeft maar heel weinig te meerderen en te minderen en wat je wel moet doen is heel erg duidelijk. :')
Optimist tot in de kist
pi_93132197
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:06 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ok. Dan begin en eindig je jouw rondje heel anders, maar misschien zijn er wel meer manieren om een standaard GS te maken.
Wat ik uit een boekje heb gehaald is dat je het rondje begint met 3 kettingsteken/chains, wat de laatste stok van je laatste cluster moet voorstellen. Daarna een chain voor 'het gat' en dan een cluster van 3 stokjes. Zo werk je door tot je aan het eind bent en dan maak je nog 2 stokjes in hetzelfde gat als waar je beginchain van 3 zit.

Ik zie wel dat de rechterkant van je GS anders is dan links, er lijken wat gaten te missen.

Edit: ah, zie nu op een filmpje dat het ook op de 'normale' manier wordt gedaan, gewoon beginnen bij de eerste stok van een cluster. :D
ik snap het niet :D :@
pi_93132386
Ach Mirjam, ik ben ook nog niet toe aan Granny Squares, mijn pogingen lukten ook niet :') :@ ....komt vanzelf wel. :P
Optimist tot in de kist
pi_93132491
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:31 schreef trovey het volgende:
Voordeel van de mijne is dat in ieder geval je deksel niet een eigen leven gaat leiden en je ineens de thee zit te schenken vanaf de vulopening
Gelukkig heb ik zo'n deksel die zich goed vastklemt. :)
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:33 schreef Mirjam het volgende:
ik snap het niet :D :@
Ja, ik heb de neiging om iets altijd met heel veel woorden heel ingewikkeld uit te leggen. :')
Vergeet mijn gelul dus maar.

Maar ik geloof dat wanneer je je laatste slipstitch door beide lusjes van de V haalt, het gat al kleiner wordt.
pi_93132589
Kan iemand me eventjes helpen ? :@ Ik moet nu 2v in elke 2e v haken. Betekent dat dat ik 2 vasten in een v'tje moet haken en er dan een v'tje moet overslaan ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')