Wel een theepot met hartjes en roosjes kunnen haken, maar een GS niet?quote:Op maandag 21 februari 2011 23:37 schreef trovey het volgende:
Ach Mirjam, ik ben ook nog niet toe aan Granny Squares, mijn pogingen lukten ook niet![]()
....komt vanzelf wel.
Mijn hoofdtheepot is van heel dun glas, schenkt ideaal maar moet je wel heel voorzichtig mee zijn...zeker met mijn stuntelige oude katten.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:39 schreef wyccie het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik zo'n deksel die zich goed vastklemt.![]()
Neu.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wel een theepot met hartjes en roosjes kunnen haken, maar een GS niet?![]()
Ik vind het ook wel apart dat DjinN gelijk met een cirkel begint. Mijn eerste stukje haaksel was een recht lapje met wat vasten en stokjes.
Ik ben een amigurumi beestje aan het haken, oftewel een rondgehaakt beestjequote:Op maandag 21 februari 2011 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel apart dat DjinN gelijk met een cirkel begint. Mijn eerste stukje haaksel was een recht lapje met wat vasten en stokjes.
Hmm... hoe staat het er precies?quote:Op maandag 21 februari 2011 23:41 schreef DjinN het volgende:
Kan iemand me eventjes helpen ?Ik moet nu 2v in elke 2e v haken. Betekent dat dat ik een v'tje moet vasten en er dan eentje moet overslaan ?
Nee, niets overslaan. Gewoon in iedere steek van de vorige ronde nu 2 steken doen. Het denk ik de volgende ronde van wat je eerder postte? Goed werk trouwens, wat je liet zien!quote:Op maandag 21 februari 2011 23:41 schreef DjinN het volgende:
Kan iemand me eventjes helpen ?Ik moet nu 2v in elke 2e v haken. Betekent dat dat ik 2 vasten in een v'tje moet haken en er dan een v'tje moet overslaan ?
Het staat er zo:quote:Op maandag 21 februari 2011 23:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hmm... hoe staat het er precies?
Als je gewoon een cirkel maakt en je bent toe aan je tweede rondje, moet je in principe in elke vaste 2 vasten proppen (verdubbeling van aantal steken). Als je aan je derde rondje toe bent, dan doe je om en om: 2 vasten, 1 vaste, 2 vasten etc.
Ik begon pas met ami's toen ik al 2 sjaals, een paar gs'jes en een paar mutsen had gehaakt.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:43 schreef DjinN het volgende:
Ik ben een amigurumi beestje aan het haken, oftewel een rondgehaakt beestjeNiks aparts aan dus
![]()
Nou, het is moeilijker dan een GS, vind ik. Je hebt uitsparingen (met gekleurd randje!), hartjes, roosjes, blaadjes!quote:Op maandag 21 februari 2011 23:42 schreef trovey het volgende:
Neu.Maakt je het zo duidelijk hoe eenvoudig die cozy is?
Echtquote:Op maandag 21 februari 2011 23:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik begon pas met ami's toen ik al 2 sjaals, een paar gs'jes en een paar mutsen had gehaakt.
[..]
Nou, het is moeilijker dan een GS, vind ik. Je hebt uitsparingen (met gekleurd randje!), hartjes, roosjes, blaadjes!
Ah, dan zijn ze vergeten erbij te zetten dat je in de overige vasten gewoon een enkele vaste moet maken. Je gaat per ronde telkens met 6v (je beginaantal) meerderen.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:46 schreef DjinN het volgende:
Het staat er zo:
toer 1: Haak 6v in de ring (gedaan, met magische ring).
toer 2: 2v in elke v (=12v) (ook gedaan)
toer 3: (hier ben ik dus nu). 2v in elke 2e v (=18v)
De basis van die cozy is een cirkel met twee aangepaste flappen aan de zijkant (daar moet je dus ook even minderen en meerderen) die je aan de onderkant aan het einde even weer vastmaakt als het geheel klaar is. De roze randjes zijn gewoon 2 rijen vasten die ik na afloop eraan heb gehaakt en de rozen en blaadjes zijn ook behoorlijk eenvoudig (maar zien er wellicht ingewikkeld uitquote:Op maandag 21 februari 2011 23:47 schreef wyccie het volgende:
Nou, het is moeilijker dan een GS, vind ik. Je hebt uitsparingen (met gekleurd randje!), hartjes, roosjes, blaadjes!
De roosjes zijn hier in dit topic ook ergens te vinden, ik heb de link aan iemand gegeven waar ze te vinden zijn.quote:
Jaaa ik ben ook blij nuquote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:22 schreef mijsje het volgende:
Djin!
fijn als iets lukt na proberen!
ik heb trouwens hele mooie dingen voorbij zien komen, een mooie rectangle, een eerste rondje en een prachtige eerste granny!(mijn eerste granny zag er niet veel beter uit hoor...
dat is absoluut een goed begin Mirjam!
) een hele mooie bloemenshawl (begin ervan...
ow, reminds me, ik moet ook mooie sockenwol halen met beetje kleurverloop voor de Old Rose Wrap, waarvoor het hele patroon beschikbaar is nu (alweer een tijdje ondertussen)...
) een prachtig zadelhoesje
en een draak die bijna af is!
mooi hoor!
Wyccie, is het anders niks om op de plek van de tuit een gleuf te maken, die je (als de cozy af is verder) met een handige naaisteek wat verder dicht kan maken als je je theepot erin hebt staan, zodat je precies weet hoe hoog/laag de tuit zit? dan is het echt op maat... en datzelfde dus aan de kant van het oor...
ik ben wel benieuwd naar foto's als je klaar bent
ik heb zelf een gekochte genaaide teacozy... (zelfgemaakt door degene van wie ik hem heb gekocht, dus niet brabantia-mooi ofzo, maar ik ben vlieft)heel mooi en gevoerd, dus de thee blijft nog langer warm...
Goed idee! Dan kan ik die naaisteek ook met een andere kleur doen zoals trovey.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:22 schreef mijsje het volgende:
Wyccie, is het anders niks om op de plek van de tuit een gleuf te maken, die je (als de cozy af is verder) met een handige naaisteek wat verder dicht kan maken als je je theepot erin hebt staan, zodat je precies weet hoe hoog/laag de tuit zit? dan is het echt op maat... en datzelfde dus aan de kant van het oor...
ik ben wel benieuwd naar foto's als je klaar bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop dat je lekker geslapen hebt, wat een mooie foto zag ik van jouw start!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:31 schreef DjinN het volgende:
Maar lieve mensjes, ik ga naar mijn bedje toeIk wens jullie allemaal een fijne nacht en nog veel haakplezier mochten jullie nog bezig zijn
![]()
Welterusten allemaal!![]()
![]()
Ik zal 'm in de loop van vandaag even inscannen en dan in een PM naar je sturen.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:20 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ooooh!
heb je daar een patroon van?
die vind ik echt tof
of zou je dan iig dat ene patroon willen laten zien dat je had? ik vind 'm echt té tof!
Ik begon ook met een rondjequote:Op maandag 21 februari 2011 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Een schildpad met een vestje? Wel foto's plaatsen als ie af is he!
wiehiejquote:Op dinsdag 22 februari 2011 07:51 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Ik zal 'm in de loop van vandaag even inscannen en dan in een PM naar je sturen.
Hahaha, ik wilde er nog bij zeggen: let niet op die enge roze ogenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat een enge pop.
Maar t mutsje en sjaaltje zijn wel leuk.
Nee, die ogen waren eerst blauwquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
Haha en hoe oud is je jongste dochter dan?
Waren die ogen altijd al zo eng roze dan?
En 100 gulden...wat erg eigenlijk!
Ik ben begonnen aan de eerste van mn serie roze katten. De kleine, dat wel
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:54 schreef caroline88 het volgende:
Prachtig mutsje en sjaal en jouw oma gaat blij verrast zijn Loqi!
Alleen moet je wel ophouden met gooien met bedreigde (en als ik me niet vergis ook beschermde) diersoorten
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:56 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vond die pop ook eng, maar ik kon de vinger er niet op leggen waarom. Het zijn de ogen dus!
Leuke muts en sjaal!
De bloemetjes en schildpad zijn ook leuk, Loqi.
Gaat goed, DjinN!
De rode kater heeft ook de tweede Granny Stripe goedgekeurd:
[ afbeelding ]
ik steek bij amigurimi altijd een veiligheidsspeld in de eerste nieuwe steek van een ronde, zodat ik niet voortdurend hoef op te letten en tellen, zeker als je niet meer hoeft te verminderen en vermeerderen, en ik turf altijd op een blaadje zodat ik weet bij welke ronde ik benquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:10 schreef DjinN het volgende:
Goedemiddag lieve hakers!![]()
Ik ben gisteravond even opnieuw begonnen met mijn haakselHet gaatje in het midden stond mij niet helemaal aan
![]()
Dit is wat ik tot voor zover heb nu
[ afbeelding ]
ik doe idd ook een touwtje door de laatste steek. En met m'n muis highlight ik de regel waar ik mee bezig benquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik steek bij amigurimi altijd een veiligheidsspeld in de eerste nieuwe steek van een ronde, zodat ik niet voortdurend hoef op te letten en tellen, zeker als je niet meer hoeft te verminderen en vermeerderen, en ik turf altijd op een blaadje zodat ik weet bij welke ronde ik ben
dat scheelt heel veel concentratie!
ziet er goed uit al hoor!
Nee, er zijn 2 methodes, eentje heeft idd 2 eindjesquote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Huh? Bedoel je als je er 2 maakt? of wat bedoel je?
Je moet bij een magic ring wel goed opletten of je niet toevallig een draadje ergens meeneemt want dan doet ie t inderdaad niet.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:12 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik snapte t al niet, ik magic ring maken, heb toch maar 1 touwtje.
Even die link bekijken hoor.
Ik snap m niet, dan moet je eerst aan een van de lussen trekken en dan t touwtje?
Maar wat is het verschil met de andere methode? Vrij weinig toch?
Ik vind het de fijnste methodequote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:30 schreef wyccie het volgende:
Ah, begrepen. Zelfde als de magic ring die ik ken, maar nu is de ring gewoon dubbel. Zal eens een keer kijken of dat prettiger werkt. Op zich heb ik geen problemen met het gat in mijn magic ring.
beter een gat in je magic ring...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:30 schreef wyccie het volgende:
Ah, begrepen. Zelfde als de magic ring die ik ken, maar nu is de ring gewoon dubbel. Zal eens een keer kijken of dat prettiger werkt. Op zich heb ik geen problemen met het gat in mijn magic ring.
quote:
Ah wat leuk!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:25 schreef Bloempje. het volgende:
Oeh ik vind dit leuheukVanmiddag eindelijk haaknaalden gescoord, nog 2 dorpen voor af moeten lopen ook
Hier in mijn dorp zit niets. Ik ben bezig met een vogeltje, maar las het patroon niet helemaal goed
Dus nu is het meer een ei dan een bolletje, maar ik ben er alsnog trots op
Als vleugeltjes er op zitten zal ik even een foto posten.
Edit: dat kan nog wel even duren, want kramp in m'n vingers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |