abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92992918
Ik probeer dan ook maar wat inderdaad en af en toe passen op het voorwerp.
pi_92995966
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:25 schreef antartica het volgende:
Was mn beschrijving van de bloemen duidelijk? Ik heb m zelf uitgeprobeerd en bij leek hij aardig hetzelfde als op het plaatje..
Heel erg duidelijk, ik snapte het in ieder geval uitstekend. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92996260
[]
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:
dames, I haz a question.
stel nou he, dat ik een hoesje wiol haken van een willekeurig iets, maar er staat nog geen patroon van op internet.
bijv. een hoesje voor m'n telefoon.
of een colafles, ik noem maar wat raars.
hoe bepaal je dan wat de maten zijn die je aanhoudt, waar je moet minderen/meerderen etc.? :@
Steeds passen en aanpassen aan hoe het zit(meerderen/minderen of binnenste of buitenste lus pakken van de haaksteek waar je in moet steken)....zo heb ik die beschermdopjes voor de oortjes van mijn mobiele telefoon ook gemaakt want het origineel had platte oortjes en ik van die lange.
Optimist tot in de kist
pi_92996537
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:08 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
tadaa.... :)
^O^ en nu lekker draadjes gaan afhechten. Ik gebruik er trouwens een hobbynaald voor uit een naaldenmapje van de Hema. IK heb naar een echte wolnaald lopen zoeken maar toen keek iedereen me vreemd aan in de handwerkwinkels. :') Nu werk ik alles weg met een naald voor lopers/vloerkleden, had liever een stompe punt gehad maar ja :P
Optimist tot in de kist
pi_92997091
Ik heb gelukkig nog zo'n ouderwetse maasnaald liggen (geërfd van mijn oma ;) ), dat vind ik erg prettig werken.
Volgens mij worden die ook online wel verkocht. In fysieke winkels zie ik idd ook alleen maar van die scherpe punten liggen, ja.

Lekkere dikke maasnaald (stukje scrollen, linkerkant)
Hier een setje
Nog een setje

[ Bericht 37% gewijzigd door Eska op 19-02-2011 00:35:37 ]
pi_92997675
Misschien moet ik het woord maasnaald dan eens gaan gebruiken >:) ...die dingen zullen toch niet uitgestorven zijn in een goed gesorteerde fourniturenzaak waarvan de helft van het winkeloppervlakte wol is? :') Ik heb ook al in de oude naaidoos (ja, ook erfstuk) van mijn moeder zitten kijken maar heb maaswol gevonden, zo'n houten bol om sokken te mazen maar geen maasnaald te vinden terwijl ik me toch duidelijk kan herinneren dat mijn moeder in vroegere tijden de sokken nog maasde, later toen ik groter was kocht ze wel nieuwe sokken als de oude het begeven hadden. :')
Optimist tot in de kist
pi_92997873
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:09 schreef Eska het volgende:

Wyccie, bedoel je met steviger maken dat je het wilt behandelen met een soort stijfsel of zo? Daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
En wanneer acryl smelt weet ik eigenlijk ook niet.
Zoiets bedoelde ik, maar dan ook hittebestendig. Ik weet niet of stijfsel dat is. Uitinedelijk maar besloten dat het slappe lapje slap mag blijven.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:
bijv. een hoesje voor m'n telefoon.
of een colafles, ik noem maar wat raars.
hoe bepaal je dan wat de maten zijn die je aanhoudt, waar je moet minderen/meerderen etc.? :@
Voor een colafles kun je bijv. gewoon een rondje haken dat net iets kleiner is dan de bodem en dan rechtomhoog gaan. Het rekt wel mee en dan zit het netjes strak.
pi_92997908
Trovey; zie de edit in m'n vorige post voor wat online-naalden. ;)

Ja, ik herinner me ook nog heel goed de gerepareerde maillots.... :+
pi_92997996
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 00:38 schreef wyccie het volgende:

Zoiets bedoelde ik, maar dan ook hittebestendig. Ik weet niet of stijfsel dat is. Uitinedelijk maar besloten dat het slappe lapje slap mag blijven.

Slappe lapjes kunnen ook erg oké zijn. ;)
pi_92998189
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 00:38 schreef Eska het volgende:
Trovey; zie de edit in m'n vorige post voor wat online-naalden. ;)

Ja, ik herinner me ook nog heel goed de gerepareerde maillots.... :+
^O^

Maillots, kniekousen....tja toen was het nog de gewoonste zaak van de wereld. Ik koop wel 3 paar sokken bij de Action voor nog geen 2 euro....veel gemakkelijker. :Y)
Optimist tot in de kist
pi_92999046
thsnkd voor de tips dames!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_93003070
is het al gelukt Mirjam? Ik heb zelf een telefoonhoesje voor m'n vriendje gemaakt.
Ik vond de bodem trouwens het lastigst.

Volgens dit patroon:
http://www.rheatheylia.com/index.php?page=patterns&id=4

En dan denk je huh, een ninja? Nou ik wilde een ninja voor hem maken maar halverwege had ik geen zin meer en paste toevallig z'n telefoon erin.

Wat het makkelijkste is om aan te houden is om zegmaar een 'ovaal' rondje te maken, en niet een 'rond' rondje (zoals ze uitleggen in dit patroon). Het is eigenlijk een keten lossen haken, dan aan 1 kant terughaken zoals bij een lapje, maar in plaats van zoals normaal op het einde om te keren ga je doorhaken naar de andere kant van de originele keten lossen, en zo heb je een ovaaltje.

Wat meerderen en minderen betreft, dat is echt een beetje passen en meten. Mijn ervaring is (wel met een smartphone, met bv. een mini-alcatel ligt dat natuurlijk anders) dat je als het ovaaltje in de lengte klopt (dus gewoon meerderen aanhouden met patroon) dat hij in de breedt ook goed is. En dan is het een kwestie van gelijk blijven en steeds passen. Vergeet niet dat wol ook enigzins meerekt, dus het heeft een beetje speling!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 08:00:46 #38
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93003130
De Hema heeft anders ook wel borduurnaalden met stompe punt. Ik moest het alleen wel even vragen en toen heeft een winkeldame de barcode gescand want blijkbaar waren ze allemaal gejat en daarom werd het lege rekje nooit aangevuld.

Lijnloos tadaa indeed *O*
  zaterdag 19 februari 2011 @ 08:45:54 #39
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93003310
Oh lijnloos wat gaaf zeg!!

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:09 schreef Eska het volgende:

Oh Tan, wat jammer van 't gemiste clustertje. Ik moet bekennen dat ik ook geregeld foutjes maak in mijn werk. Per foutje beoordeel ik dan of ik het zo laat (dan noem ik het een authenticiteitskenmerk :7 ) of dat ik het ga uithalen. Ik laat het niet eens zozeer afhangen van hoeveel werk het is om het opnieuw te doen. Maar vooral van hoeveel het me stoort. :)
Ha, en wat netjes dat jij eerst iets afmaakt voor je iets nieuws begint! :D Als ik iets zie dat me aanspreekt, dan wil ik het meteen uitproberen. Dan heb ik dat geduld echt niet. Daardoor soms wel tig projecten tegelijk. :P Maar uiteindelijk maak ik alles alsnog wel af. ;)
Het stoort mij enorm, maar verder ziet niemand het, aan de hand daarvan en het feit dat het een achterkant is heb ik besloten het zo te laten. Tja, als je het niet weet zie je het inderdaad niet, er zit niet een enorm gat of zo. Alleen één cluster is nu heel groot en een gat is ietsje groter, maar ik moest net zelf ook zoeken om het weer te vinden.

Mijn schoonmoeder noemde het de charme van handwerk. Die houd ik er dan maar in ;)

En ik sta te popelen om andere dingen te beginnen, maar ik weet hoe ik ben, dan maak ik het ander niet af. Ik ben erg slecht in het afronden van projecten maar heb in de loop der jaren mijzelf een soort doorzettingsvermogen aangeleerd. Heb trouwens gisteren nog even besloten snel een poppenmutsje met sjaaltje te haken voor een jarig vriendinnetje.

Heeft of weet iemand hier toevallig nog meer poppenkleertjes om te haken? Ik wil best betalen voor patronen, dus als iemand iets weet dan houd ik me aanbevolen!
pi_93003525
Je schoonmoeder heeft gelijk, Tan. ;)

En volgens mij is Spuuglokje wel thuis in poppenkleertjes.
pi_93003820
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 08:45 schreef Tan het volgende:
Oh lijnloos wat gaaf zeg!!

[..]

Het stoort mij enorm, maar verder ziet niemand het, aan de hand daarvan en het feit dat het een achterkant is heb ik besloten het zo te laten. Tja, als je het niet weet zie je het inderdaad niet, er zit niet een enorm gat of zo. Alleen één cluster is nu heel groot en een gat is ietsje groter, maar ik moest net zelf ook zoeken om het weer te vinden.

Mijn schoonmoeder noemde het de charme van handwerk. Die houd ik er dan maar in ;)

En ik sta te popelen om andere dingen te beginnen, maar ik weet hoe ik ben, dan maak ik het ander niet af. Ik ben erg slecht in het afronden van projecten maar heb in de loop der jaren mijzelf een soort doorzettingsvermogen aangeleerd. Heb trouwens gisteren nog even besloten snel een poppenmutsje met sjaaltje te haken voor een jarig vriendinnetje.

Heeft of weet iemand hier toevallig nog meer poppenkleertjes om te haken? Ik wil best betalen voor patronen, dus als iemand iets weet dan houd ik me aanbevolen!
Ik heb volgens mij ergens een pdfje met patronen voor barbiekleertjes als je daar iets mee kunt.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:37:21 #42
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93003861
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:34 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij ergens een pdfje met patronen voor barbiekleertjes als je daar iets mee kunt.
Dankje voor het aanbod :*, maar ik bedoel meer baby-born formaat!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:47:22 #43
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93003963
Lijnloos je schiet lekker op ^^ hij wordt weer gaaf :D

En volgens mij is hoesjes maken inderdaad gewoon een beetje proberen en passen en meten...
Tan kan je niet op ravelry wat zoeken voor poppenkleren?? :) staat best wel wat op denk ik...

Trouwens, die gehaakte All Stars, tot welke leeftijd zijn die ongeveer?? (Lady Black?)
Zit te denken of ik ze voor m'n nichtje van 6 maanden nog kan maken of dat ze dan al te klein zijn...

Zit weer eens in dubio, wil haken maar bedenk me dat m'n mondeling over 111 ziektebeelden ook al op gaat schieten dus leren zou ook niet onverstandig zijn (herhalen dat wel hoor)
pi_93004482
Die japanse bloemen zien er mooi uit!

Ik ben nu bezig met mijn tweede knuffel, weer uit één kleur gemaakt. Ik houd het dus nog even bij heel simpel vasten haken...de rest moet ik nog leren...ook hoe ik van kleur moet wisselen.
pi_93005031
mag ik nog wat vragen? :@
ik wil dus zo'n granny square in verschillende kleuren gaan haken, maar ik weet dus niet hoe je van klleur wisselt :D
hoe doe je dat? :@
pi_93005048
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 07:38 schreef kirsten. het volgende:
is het al gelukt Mirjam? Ik heb zelf een telefoonhoesje voor m'n vriendje gemaakt.
Ik vond de bodem trouwens het lastigst.

Volgens dit patroon:
http://www.rheatheylia.com/index.php?page=patterns&id=4

En dan denk je huh, een ninja? Nou ik wilde een ninja voor hem maken maar halverwege had ik geen zin meer en paste toevallig z'n telefoon erin.

Wat het makkelijkste is om aan te houden is om zegmaar een 'ovaal' rondje te maken, en niet een 'rond' rondje (zoals ze uitleggen in dit patroon). Het is eigenlijk een keten lossen haken, dan aan 1 kant terughaken zoals bij een lapje, maar in plaats van zoals normaal op het einde om te keren ga je doorhaken naar de andere kant van de originele keten lossen, en zo heb je een ovaaltje.

Wat meerderen en minderen betreft, dat is echt een beetje passen en meten. Mijn ervaring is (wel met een smartphone, met bv. een mini-alcatel ligt dat natuurlijk anders) dat je als het ovaaltje in de lengte klopt (dus gewoon meerderen aanhouden met patroon) dat hij in de breedt ook goed is. En dan is het een kwestie van gelijk blijven en steeds passen. Vergeet niet dat wol ook enigzins meerekt, dus het heeft een beetje speling!
nog niet, als ik wat heb laat ik het zeker zien :D
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:51:39 #47
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93005163
Mirjam ik doe meestal bij de laatste steek van de ene kleur: als er nog 2 lusjes op je haaknaald zitten, met de volgende kleur de steek afmaken (dus die erdoorheen trekken).
Wat ook kan (en wat bij GSjes geloof k handiger is): eerst de ene ronde met de ene kleur afmaken. Kleur afknippen. Volgende kleur een beginlus maken (zoals je dat altijd doet) en dan een slip stitch/halve vaste maken in een steek van de vorige kleur, waar je verder wil gaan zeg maar. (snap je het? ik kan het echt niet duidelijk uit leggen) Volgens mij staat het bij Attic24 ook wel duidelijk uitgelegd. Al legt zij er gewoon een knoopje in :) (de makkelijkste methode :))
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:23:36 #48
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93005981
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:46 schreef Mirjam het volgende:
mag ik nog wat vragen? :@
ik wil dus zo'n granny square in verschillende kleuren gaan haken, maar ik weet dus niet hoe je van klleur wisselt :D
hoe doe je dat? :@
Ik maakte mijne op deze manier, ook het kleur wisselen, erg handige tutorial met goede plaatjes
Knoei
pi_93006229
een nieuw topic, ik was jullie kwijt... (op de Ipad moet ik er nog even aan wennen wanneer het topic dicht is... :D )
ik heb een maasnaald met een scherpe punt. ik vind dat persoonlijk prettig werken, omdat ik dan niet alleen langs draadjes kan, maar ook erdoorheen als ik dat wil, en dan gaat het heel soepel. ik heb eigenlijk nooit dat ik door draden heen steek waar ik niet doorheen had gewild...
pi_93007837
kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een vasten en een halve vasten ? :@ in mijn boekje word namelijk wel vasten beschreven maar geen halve vasten :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')