Heel erg duidelijk, ik snapte het in ieder geval uitstekend.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:25 schreef antartica het volgende:
Was mn beschrijving van de bloemen duidelijk? Ik heb m zelf uitgeprobeerd en bij leek hij aardig hetzelfde als op het plaatje..
Steeds passen en aanpassen aan hoe het zit(meerderen/minderen of binnenste of buitenste lus pakken van de haaksteek waar je in moet steken)....zo heb ik die beschermdopjes voor de oortjes van mijn mobiele telefoon ook gemaakt want het origineel had platte oortjes en ik van die lange.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:
dames, I haz a question.
stel nou he, dat ik een hoesje wiol haken van een willekeurig iets, maar er staat nog geen patroon van op internet.
bijv. een hoesje voor m'n telefoon.
of een colafles, ik noem maar wat raars.
hoe bepaal je dan wat de maten zijn die je aanhoudt, waar je moet minderen/meerderen etc.?
quote:
Zoiets bedoelde ik, maar dan ook hittebestendig. Ik weet niet of stijfsel dat is. Uitinedelijk maar besloten dat het slappe lapje slap mag blijven.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:09 schreef Eska het volgende:
Wyccie, bedoel je met steviger maken dat je het wilt behandelen met een soort stijfsel of zo? Daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
En wanneer acryl smelt weet ik eigenlijk ook niet.
Voor een colafles kun je bijv. gewoon een rondje haken dat net iets kleiner is dan de bodem en dan rechtomhoog gaan. Het rekt wel mee en dan zit het netjes strak.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:
bijv. een hoesje voor m'n telefoon.
of een colafles, ik noem maar wat raars.
hoe bepaal je dan wat de maten zijn die je aanhoudt, waar je moet minderen/meerderen etc.?
Slappe lapjes kunnen ook erg oké zijn.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:38 schreef wyccie het volgende:
Zoiets bedoelde ik, maar dan ook hittebestendig. Ik weet niet of stijfsel dat is. Uitinedelijk maar besloten dat het slappe lapje slap mag blijven.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:38 schreef Eska het volgende:
Trovey; zie de edit in m'n vorige post voor wat online-naalden.
Ja, ik herinner me ook nog heel goed de gerepareerde maillots....
Het stoort mij enorm, maar verder ziet niemand het, aan de hand daarvan en het feit dat het een achterkant is heb ik besloten het zo te laten. Tja, als je het niet weet zie je het inderdaad niet, er zit niet een enorm gat of zo. Alleen één cluster is nu heel groot en een gat is ietsje groter, maar ik moest net zelf ook zoeken om het weer te vinden.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:09 schreef Eska het volgende:
Oh Tan, wat jammer van 't gemiste clustertje. Ik moet bekennen dat ik ook geregeld foutjes maak in mijn werk. Per foutje beoordeel ik dan of ik het zo laat (dan noem ik het een authenticiteitskenmerk) of dat ik het ga uithalen. Ik laat het niet eens zozeer afhangen van hoeveel werk het is om het opnieuw te doen. Maar vooral van hoeveel het me stoort.
Ha, en wat netjes dat jij eerst iets afmaakt voor je iets nieuws begint!Als ik iets zie dat me aanspreekt, dan wil ik het meteen uitproberen. Dan heb ik dat geduld echt niet. Daardoor soms wel tig projecten tegelijk.
Maar uiteindelijk maak ik alles alsnog wel af.
Ik heb volgens mij ergens een pdfje met patronen voor barbiekleertjes als je daar iets mee kunt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 08:45 schreef Tan het volgende:
Oh lijnloos wat gaaf zeg!!
[..]
Het stoort mij enorm, maar verder ziet niemand het, aan de hand daarvan en het feit dat het een achterkant is heb ik besloten het zo te laten. Tja, als je het niet weet zie je het inderdaad niet, er zit niet een enorm gat of zo. Alleen één cluster is nu heel groot en een gat is ietsje groter, maar ik moest net zelf ook zoeken om het weer te vinden.
Mijn schoonmoeder noemde het de charme van handwerk. Die houd ik er dan maar in
En ik sta te popelen om andere dingen te beginnen, maar ik weet hoe ik ben, dan maak ik het ander niet af. Ik ben erg slecht in het afronden van projecten maar heb in de loop der jaren mijzelf een soort doorzettingsvermogen aangeleerd. Heb trouwens gisteren nog even besloten snel een poppenmutsje met sjaaltje te haken voor een jarig vriendinnetje.
Heeft of weet iemand hier toevallig nog meer poppenkleertjes om te haken? Ik wil best betalen voor patronen, dus als iemand iets weet dan houd ik me aanbevolen!
Dankje voor het aanbodquote:Op zaterdag 19 februari 2011 09:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij ergens een pdfje met patronen voor barbiekleertjes als je daar iets mee kunt.
nog niet, als ik wat heb laat ik het zeker zienquote:Op zaterdag 19 februari 2011 07:38 schreef kirsten. het volgende:
is het al gelukt Mirjam? Ik heb zelf een telefoonhoesje voor m'n vriendje gemaakt.
Ik vond de bodem trouwens het lastigst.
Volgens dit patroon:
http://www.rheatheylia.com/index.php?page=patterns&id=4
En dan denk je huh, een ninja? Nou ik wilde een ninja voor hem maken maar halverwege had ik geen zin meer en paste toevallig z'n telefoon erin.
Wat het makkelijkste is om aan te houden is om zegmaar een 'ovaal' rondje te maken, en niet een 'rond' rondje (zoals ze uitleggen in dit patroon). Het is eigenlijk een keten lossen haken, dan aan 1 kant terughaken zoals bij een lapje, maar in plaats van zoals normaal op het einde om te keren ga je doorhaken naar de andere kant van de originele keten lossen, en zo heb je een ovaaltje.
Wat meerderen en minderen betreft, dat is echt een beetje passen en meten. Mijn ervaring is (wel met een smartphone, met bv. een mini-alcatel ligt dat natuurlijk anders) dat je als het ovaaltje in de lengte klopt (dus gewoon meerderen aanhouden met patroon) dat hij in de breedt ook goed is. En dan is het een kwestie van gelijk blijven en steeds passen. Vergeet niet dat wol ook enigzins meerekt, dus het heeft een beetje speling!
Ik maakte mijne op deze manier, ook het kleur wisselen, erg handige tutorial met goede plaatjesquote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:46 schreef Mirjam het volgende:
mag ik nog wat vragen?
ik wil dus zo'n granny square in verschillende kleuren gaan haken, maar ik weet dus niet hoe je van klleur wisselt
hoe doe je dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |