abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:55:15 #1
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92611345
- Aangebroken producten niet goed afsluiten
- Met hetzelfde mes in bijvoorbeeld eerst de boter en daarna de jam
- Potje met één zilveruitje (of ander waardeloos restje) terug in de koelkast zetten i.p.v. opmaken
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee :r
- Bij Teflon-pannen met metalen bestek in de pan krassen :(
- Expres in vlees prikken ("Ja, want dan kan het niet ontploffen") zodat het niet meer sappig is
- Grote hoeveelheden zout gebruiken om het eten 'smaakvol' te maken
- Mensen die zich ongevraagd gaan bemoeien terwijl je aan het koken bent (bijvoorbeeld het vuur lager of hoger gaan zetten of het vlees om gaan draaien)
- Een nieuwe verpakking aanbreken terwijl er nog een aangebroken identiek product staat
- Uit het pak/fles drinken i.p.v. een glas pakken :r
- Geen biefstuk kunnen bakken (helemaal doorgebakken en taai) :{
- Eerst het vlees op tafel zetten en 10 minuten later de aardappels, i.p.v. alles tegelijk
- Frituren in oud frituurvet
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:57:16 #2
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_92611523
Eerlijk gezegd bemoei ik me niet in de keukens van anderen en boeit het me ook weinig.
Zolang ik zelf maar lekker kook O+
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:58:42 #3
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92611655
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:57 schreef Microtubuli het volgende:
Eerlijk gezegd bemoei ik me niet in de keukens van anderen.
Maar soms eet je toch bij anderen of anderen bij jou?
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:59:07 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_92611684
Mens erger je niet. :')
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:05:20 #5
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_92612290
Verder wel eens met de klachten.
Alleen snap ik niet dat je Teflon pannen gebruikt. Teflon is giftig en laat op d'n duur los door slijtage (ook met plastic bestek) en dat vreet je dus vrolijk mee op.
pi_92612392
quote:
8s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:55 schreef Yu-Kee het volgende:
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee :r
Dit doe ik zelf wel bij m'n eigen eten/drinken. Maar boeiend, beetje bacteriën gaat niemand dood aan, en gemak dient de mens :Y)
pi_92612425
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:05 schreef Microtubuli het volgende:
Verder wel eens met de klachten.
Alleen snap ik niet dat je Teflon pannen gebruikt. Teflon is giftig en laat op d'n duur los door slijtage (ook met plastic bestek) en dat vreet je dus vrolijk mee op.
Niet in krassen en op tijd vervangen. Zo veel kosten ze niet.
pi_92612511
En een eigen koelkast lost heel wat problemen op. Over dat roeren, proeven en verder roeren heb ik weinig problemen mee. Of durf je ook niet uit andermans glas te drinken?
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:09:26 #9
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_92612604
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:06 schreef Adames het volgende:

[..]

Niet in krassen en op tijd vervangen. Zo veel kosten ze niet.
Dan nog laten ze los, teflonvrije aanbaklaag gebruiken is gezonder. En een goede aanbaklaag (bv van Demeyere) daar doe je jaren mee.
pi_92612676
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:09 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Dan nog laten ze los, teflonvrije aanbaklaag gebruiken is gezonder.
Waar mee roer jij? Onze plastic pollepels zijn ook al half versleten, die moet ik dus ondertussen ook al gedeeltelijk hebben opgegeten.
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:13:06 #11
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_92612889
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:10 schreef Adames het volgende:

[..]

Waar mee roer jij? Onze plastic pollepels zijn ook al half versleten, die moet ik dus ondertussen ook al gedeeltelijk hebben opgegeten.
Ook met kunststof lepels, en ja die slijten ook maar daar zit geen giftig Teflon in. Blij dat ik van die Tefal prulpannen verlost ben.
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:28:26 #12
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92613938
Volgens wetenschappelijk onderzoek is Teflon niet giftig:

quote:
Teflon is chemisch inert en niet giftig, maar begint bij temperaturen boven 260 °C in kwaliteit achteruit te gaan en zal boven de 350 °C ontleden[1]. De daarbij vrijkomende ontledingsproducten zijn schadelijk en kunnen zelfs dodelijk zijn voor vogels. Bij mensen kunnen ze griepachtige verschijnselen veroorzaken [2] Ter vergelijking, boter en andere vetten die gebruikt worden bij bakken en braden beginnen te schroeien en te roken vanaf 200 °C. Vlees wordt in de regel niet heter dan 230 °C om aanbranden te voorkomen. Kookgerei dat leeg op een hete kookplaat wordt gezet kan evenwel de temperaturen bereiken waarbij schadelijke gassen vrijkomen. Na onderzoek in 1959 van de Amerikaanse FDA werd teflon goedgekeurd voor toepassing in voedselbereidingsapparatuur. Het onderzoek liet zien dat de giftigheid van de bij grote verhitting van een lege pan vrijkomende dampen kleiner was dan die van gebruikelijke oliën [3]
Maar kunnen we dan nu weer ontopic gaan? ;)
Keukengewoontes van anderen waar je je aan ergert dus!

En als je je nooit ergert aan andermans keukengewoontes, dan post je gewoon niks. :)
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2011 @ 22:30:52 #13
91830 MaximusTG
pi_92614136
Oh leuk! Ergernissen!
Bij mijn vriendin thuis hadden ze de rare gewoonte om alles na elkaar te eten. Dus wel vlees, groente, aardappels (what else) op tafel, maar vervolgens eerst het vlees opscheppen en opeten, dan de aardappels en dan pas de groente.
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 22:33:26 #14
9859 crew  Karina
Woman
pi_92614295
Melk niet willen drinken omdat het 1 dag over de datum is.Op het werk: een heel klein laagje koffie in de kan laten zitten zodat je geen koffie hoeft te zetten, want er is toch nog.

Een pak melk/sap terugzetten in de ijskast met nog maar 1 slok erin.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:42:02 #15
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92614938
quote:
99s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:33 schreef Karina het volgende:
Melk niet willen drinken omdat het 1 dag over de datum is.
Van die mensen inderdaad die precies op de datum spullen gaan weggooien. Ook bijvoorbeeld bij dingen zoals een onaangebroken zak chips die een maand over de datum is. Die is gewoon lekker en eetbaar hoor :D!

quote:
99s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:33 schreef Karina het volgende:
Op het werk: een heel klein laagje koffie in de kan laten zitten zodat je geen koffie hoeft te zetten, want er is toch nog.

Een pak melk/sap terugzetten in de ijskast met nog maar 1 slok erin.
Ergerlijk ja, vind ik dus ook:

quote:
- Potje met één zilveruitje (of ander waardeloos restje) terug in de koelkast zetten i.p.v. opmaken
pi_92615543
Ach, dit zijn nog normale ergenissen.
Ik woonde samen met iemand die viscose doekjes direct weggooit als die een nacht in een propje op het aanrecht had gelegen.
En scherpe messen zet hij met de punt omhoog in het afdroogrek wat mijn inziens levensgevaarlijk is.
pi_92618042
Enige keukengewoonte waar ik mij aan erg zijn slechte koks.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 10 februari 2011 @ 23:41:52 #18
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92618349
Ik heb er nog eentje:

- Mensen die geen rijst kunnen koken en gaan zitten klunzen met roeren en afgieten, waardoor het altijd een beetje soppig is. En/of dat ze het na het koken een kwartier in de pan laten staan, om het minder soppig te laten worden. Maar ja, dan heb je lauwe rijst.

Kom op zeg, het is zo simpel:

Per persoon: 1 kopje rijst, 1 1/2 kopje water

Water in de pan doen, pan op het vuur, wachten tot het kookt. Rijst erbij, roeren totdat het weer kookt. Deksel op de pan. Vuur op de laagste stand. Niet meer naar omkijken, niet roeren. Wekker zetten: 15-20 minuten. Pan van het vuur halen, even doorroeren. Klaar!
pi_92621867
quote:
jij pakt voor elk ding een nieuw mes? gewoon je boter op je brood smeren, mes aan je brood 'afvegen' en dan met je mes in de jam. wat is daar vies aan?
oke als mensen met boter in de jam gaan is het wel vies gezicht. vooral als je de volgende dag de pot open doet.

verder met veel dingen wel eens. niet dat ik me eraan erger maar wel dat ik het zelf niet zou doen. en graag zou zien dat anderen het ook niet doen.
uit pak drinken doe ik trouwens wel eens maar dan alleen als ik het pak in 1x leeg drink. scheelt weer afwas.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 11-02-2011 02:05:55 ]
pi_92622403
groentes niet wassen. :r
  vrijdag 11 februari 2011 @ 01:59:41 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_92622456
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 01:29 schreef loecje het volgende:

mest aan je brood 'afvegen' en dan met je mes in de jam. wat is daar vies aan?

Bah!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_92622528
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 01:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Bah!
:z
dat bedoelde ik natuurlijk niet
  vrijdag 11 februari 2011 @ 02:22:20 #23
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92622723
Ik erger me in principe niet aan andermans keukengewoonten.
Gewoon al omdat ik niet zo'n zeiksnor als TS wil zijn.

PS Liever een bitch dan een zeiksnor. :+
pi_92625058
waar ik me bij mn moeder altijd aan ergerde:
- vlees in de pan voordat de pan heet is
- braadworst niet bruin bakken
- saus niet aanmaken
- op elke groente kaas gooien

* gianni61is blij om op zichzelf te wonen en voor zichzelf te koken
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_92625345
Als er zo'n beschermpapiertje op een pot zit, dat erop laten zitten na openen. :{w
pi_92626879
quote:
- Expres in vlees prikken ("Ja, want dan kan het niet ontploffen") zodat het niet meer sappig is
- Mensen die zich ongevraagd gaan bemoeien terwijl je aan het koken bent (bijvoorbeeld het vuur lager of hoger gaan zetten of het vlees om gaan draaien)- Een nieuwe verpakking aanbreken terwijl er nog een aangebroken identiek product staat
- Eerst het vlees op tafel zetten en 10 minuten later de aardappels, i.p.v. alles tegelijk
Oe. :( |:( :(
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_92631823
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:50 schreef bl_henkie2 het volgende:
Ach, dit zijn nog normale ergenissen.
Ik woonde samen met iemand die viscose doekjes direct weggooit als die een nacht in een propje op het aanrecht had gelegen.
En scherpe messen zet hij met de punt omhoog in het afdroogrek wat mijn inziens levensgevaarlijk is.
Oh, ik vind die doekjes altijd zo vreselijk vies dan, van die natte, stinkende dingen :X Ik zou ze in de kookwas gooien.
Uitspoelen, uitwringen, en een beetje uithangen zodat het kan drogen :Y
pi_92632164
nou, ik erger me me niet echt aan iets wat anderen doen. Ik denk alleen: dat zou ik dus nooit of niet snel doen. Betreft bijvoorbeeld: vaatdoekjes nat in elkaar proppen, voelt zo goor glad en vochtig aen de volgende dag. Vlees inprikken. Dingen die een dag over datum zijn weggooien ja, zijn echt nog wel goed hoor maar ja. Maar zoals ik al zei: ik erger me er niet echt aan.
Maar zelf zal ik heus ook wel zoiets hebben. Zoals boter uit het kuipje op mijn boterham smeren en dat blijkt dan te veel boter te zijn, zodat ik het restje terug afsmeer op het kuipje. Dat is alles waar ik zo snel opkom.
pi_92632252
vaatdoekjes gewoon helemaal niet laten liggen(ook niet opgepropt) maar uithangen en in de was gooien.
pi_92633689
Het opleuken van eten met meer ingrediënten, zomaar. Je moet weten wat je ermee wilt bereiken. Maar ik denk dat ik me daar vooral aan erger omdat ik dat zelf ook lang deed. In het algemeen erger ik me aan zomaar wat doen, omschudden omdat je toch iets moet doen, het vuur bijstellen zonder naar de temperatuur van het eten te kijken, de korst van de kaas afsnijden, olie in de grillpan, dat soort dingen.

En niet snijden maar duwen, snijden op glas of een bord, dan moet ik me echt inhouden om er niets van te zeggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:21:57 #31
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92636519
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 01:29 schreef loecje het volgende:

[..]

jij pakt voor elk ding een nieuw mes?
Ja. :)

quote:
gewoon je boter op je brood smeren, mes aan je brood 'afvegen' en dan met je mes in de jam. wat is daar vies aan?
Ik vind het niet vies (behalve dan dat ikzelf sowieso geen boter en jam eet), maar ik vind het gewoon niet o.k. Boter + jam was eigenlijk gewoon een voorbeeld. Het gaat er mij eigenlijk vooral om dat er bestek gebruikt wordt om het ene mee te pakken/snijden en vervolgens wordt het andere ermee gepakt/gesneden en dat andere is een lang houdbaar product, maar nu zit er een restje van het ene in, waardoor het lang houdbare product óók snel gaat bederven. Dat vind ik zonde.

Nog eentje trouwens:

- Mensen die roken tijdens het eten bereiden.
pi_92637787
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Het opleuken van eten met meer ingrediënten, zomaar. Je moet weten wat je ermee wilt bereiken. Maar ik denk dat ik me daar vooral aan erger omdat ik dat zelf ook lang deed. In het algemeen erger ik me aan zomaar wat doen, omschudden omdat je toch iets moet doen, het vuur bijstellen zonder naar de temperatuur van het eten te kijken, de korst van de kaas afsnijden, olie in de grillpan, dat soort dingen.

En niet snijden maar duwen, snijden op glas of een bord, dan moet ik me echt inhouden om er niets van te zeggen.
Het enige wat ik dan vraag is of het mes duur was.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_92638061
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:51 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Het enige wat ik dan vraag is of het mes duur was.
Ik vraag of het mes scherp is.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:13:32 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92638801
quote:
]
- Mensen die zich ongevraagd gaan bemoeien terwijl je aan het koken bent (bijvoorbeeld het vuur lager of hoger gaan zetten of het vlees om gaan draaien)

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:14:54 #35
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92638864
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:38 schreef chocolatelover het volgende:
nou, ik erger me me niet echt aan iets wat anderen doen. Ik denk alleen: dat zou ik dus nooit of niet snel doen.
Dit dus.

In mijn eigen keuken heb ik geen teflon en geen magnetron. Ik gebruik gaspitten en alleen houten spatels. De houdbaarheidsdatum kijk ik niet al teveel naar, maar gebruik m'n neus. Vooral eieren hebben hier een belachelijke tht en soms eet ik eieren maanden over de tht datum.

Van de tht op water, zout, honing, suiker, meel en dat soort moet ik altijd lachen.

Vrij conservatief dus, maar bij pasta/Italiaans maken bv drink en rook ik dan wel weer. :7

Oh en mensen die om recepten gaan vragen verwijs ik naar Google. Ik gebruik geen weegschaal of maatbeker dus ik heb geen idee hoeveel precies van wat erin gaat.

Mensen staan wel eens vreemd te kijken als ik rijst maak. Eerst opbakken met olijfolie en zout en dan pas kokend water erover gooien.
reset
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:17:16 #36
45206 Pietverdriet
pi_92638969
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:14 schreef Individual het volgende:

Mensen staan wel eens vreemd te kijken als ik rijst maak. Eerst opbakken met olijfolie en zout en dan pas kokend water erover gooien.
Prima manier, lekker de rijst bakken voor je het kookt, smaakt goed.
Doe er dan ook altijd knoflook en saffraan bij (geen zout)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:27:20 #37
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92639441
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:21 schreef Yu-Kee het volgende:

Het gaat er mij eigenlijk vooral om dat er bestek gebruikt wordt om het ene mee te pakken/snijden en vervolgens wordt het andere ermee gepakt/gesneden en dat andere is een lang houdbaar product, maar nu zit er een restje van het ene in, waardoor het lang houdbare product óók snel gaat bederven.
:Y
Zoals hier:

vrijdag 11 februari 2011 @ 15:27:49 #38
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92639461
- Mensen die al hun eten volkwakken met mayonaise/ketchup.

En dan nog eentje waar ik me niet zozeer aan erger, maar me wel over verbaas:

- Mensen die 'duur' handafwasmiddel in de keuken hebben staan (bijvoorbeeld Dreft) en daar ook echt bij zweren als in 'Ja, dat gaat langer mee!'
pi_92639585
Mensen die boter in de pan doen, stuk vlees erbij en dan pas het vuur aansteken.
Dop van frisdrank niet goed vastdraaien zodat alle prik weg is.
pi_92639634
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:27 schreef Yu-Kee het volgende:

- Mensen die 'duur' handafwasmiddel in de keuken hebben staan (bijvoorbeeld Dreft) en daar ook echt bij zweren als in 'Ja, dat gaat langer mee!'
Dat is dan nog één van de dingen waar ze gelijk in hebben.
Er zijn echt merken waarbij je zo door zo'n fles heen bent zonder dat het schoonmaakt.
Bij Dreft kan je tenminste nog écht toe met een paar drupjes.
pi_92639793
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:27 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Zoals hier:

[ link | afbeelding ]
Ieuw. :P
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:40:14 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92640042
Troep niet opruimen. Ik had zo'n huisgenote die dan uitgebreid sinaasappels had staan uitpersen, wat een aardig kleverig aanrecht opleverde. Nee hoor, niet schoonmaken. Want dat vond zij niet vies.

Gelukkig is de keuken tegenwoordig bijna geheel mijn privédomein. O+
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:43:37 #43
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92640205
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:30 schreef MaGNeT het volgende:
Mensen die boter in de pan doen, stuk vlees erbij en dan pas het vuur aansteken.
Dat is gewoon dom! :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:30 schreef MaGNeT het volgende:
Dop van frisdrank niet goed vastdraaien zodat alle prik weg is.
Vind ik ook:

quote:
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:31 schreef MaGNeT het volgende:
Dat is dan nog één van de dingen waar ze gelijk in hebben.
Er zijn echt merken waarbij je zo door zo'n fles heen bent zonder dat het schoonmaakt.
Bij Dreft kan je tenminste nog écht toe met een paar drupjes.
Ik pak gewoon altijd goedkoop afwasmiddel (dat kan van de Aldi zijn of van de Albert Heijn, net waar ik op dat moment ben) en doe daar ontzettend lang mee en heb daar ook niet veel van nodig. Ik denk echt dat ik goedkoper uit ben dan de Dreft-gebruikers hoor! :) Niet dat die paar cent 'winst' me nou zo ontzettend veel kan schelen, maar ik verbaas me er gewoon over dat er echt van die mensen zijn met een Dreft-overtuiging.
pi_92640218
Wie men liefheeft kastijdt men, zeggen ze altijd. Dus erger ik me aan bijna niemand (**) , behalve aan mn eigen vriendin, als ze bijvoorbeeld:

- de afzuigkap niet aanzet (Ze heeft een hekel aan het geluid) , en het hele huis vervolgens blauw staat.
- het hele aanrecht smerig maakt, overal kledders eten, pakjes, papiertjes, spatels etc, voor 1 gebakken ei :')

Verder is het natuurlijk een schatje O+

(**) = 1 uitzondering:
Als ik op een feestje of andere gelegenheid ben waar geBBQ-d wordt, en ik zie dat alles gruwelijk fout gaat (buitenkant zwart, binnenin rauw, dat soort ellende), dan móet ik me ermee bemoeien. Ik ben dan ook een grillmeister. Mn vrienden weten dat gelukkig, dus vragen ze me vaak of ik de spatel ter hand wil nemen. Scheelt ook weer gemopper.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:55:28 #45
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92640793
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:41 schreef Yu-Kee het volgende:
Ik heb er nog eentje:

- Mensen die geen rijst kunnen koken en gaan zitten klunzen met roeren en afgieten, waardoor het altijd een beetje soppig is. En/of dat ze het na het koken een kwartier in de pan laten staan, om het minder soppig te laten worden. Maar ja, dan heb je lauwe rijst.

Kom op zeg, het is zo simpel:

Water in de pan doen, pan op het vuur, wachten tot het kookt. Rijst erbij, roeren totdat het weer kookt. Deksel op de pan. Vuur op de laagste stand. Niet meer naar omkijken, niet roeren. Wekker zetten: 15-20 minuten. Pan van het vuur halen, even doorroeren. Klaar!
Rijst is het lekkerste als deze een paar minuten heeft gestaan nadat het afgegoten is/water opgekookt is. Dat "hoort", ook als je op jouw manier kookt.

Verder:
-Groentes e.d. nadat ze gesneden zijn met de (niet langer) scherpe kant van het mes de pan in schuiven (daar gaan m'n nekharen echt van overeind staan, vooral als ze "even mijn mes lenen en hem zo wel afwassen")
-Olijfolie in het kookwater bij spagghetti koken
-Mensen die vast komen helpen opruimen bij het koken en zo mijn bouillon, waar ik expres van wat opzij had gezet, weggooien.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:03:58 #46
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92641203
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:55 schreef Tanin het volgende:
Rijst is het lekkerste als deze een paar minuten heeft gestaan nadat het afgegoten is/water opgekookt is. Dat "hoort", ook als je op jouw manier kookt.
Paar minuten ja, maar niet 15+ minuten, dan vind ik het te veel afgekoeld.

Waar ik me trouwens ontzettend aan erger in een restaurant en wat me iets te vaak overkomt:

- Je bestelde eten komt op tafel, maar je moet nog wachten op de saus/mayonaise/bijgerechten/zout. Soms duurt dat echt lang en moet je er meerdere keren om vragen! :{
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:06:55 #47
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92641319
quote:
Ik heb er nog eentje:

Wekker zetten: 15-20 minuten.
- Mensen die in paniek raken als je geen maatbekers, weegschalen of kookwekkers gebruikt en niet een recept volgt.

- Mensen die een boekenkast vol kookboeken hebben en absoluut niet zonder kunnen koken.

- Mensen die denken culinair te zijn en een ei of pannekoeken met olijfolie bakken..
reset
pi_92641407
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:43 schreef Yu-Kee het volgende:

Ik pak gewoon altijd goedkoop afwasmiddel (dat kan van de Aldi zijn of van de Albert Heijn, net waar ik op dat moment ben) en doe daar ontzettend lang mee en heb daar ook niet veel van nodig. Ik denk echt dat ik goedkoper uit ben dan de Dreft-gebruikers hoor! :) Niet dat die paar cent 'winst' me nou zo ontzettend veel kan schelen, maar ik verbaas me er gewoon over dat er echt van die mensen zijn met een Dreft-overtuiging.
Het is toch ook gewoon geconcentreerder afwasmiddel? Ik gebruik het niet, omdat ik vaak even 1 bord afwas en dan verspil je dus, en als je geconcentreerd spul verspilt, verspil je in wezen meer, en ik hou niet van verspillen van dingen die allemaal weeruit het grondwater gezuiverd moeten worden e.d. Maar als je altijd een bak vult met sop, dan maakt het niet uit lijkt me.

Maar het kan natuurlijk ook gewoon reclamebullshit zijn, daar was ik dan niet van op de hoogte.
pi_92641431
Mensen die zich met je koken bemoeien zijn inderdaad lastig.

Maar dat leren ze heel snel af als je zegt 'jij wilt koken?' en dan gewoon weglopen.

En mensen die dingen opruimen als je ze nog nodig hebt zijn ook lastig.

Gelukkig zijn ze bang voor mijn keukenmes (en ik zelf ook een beetje, snij nog regelmatig in mijn vingers als ik iets wil doen wat eigenlijk niet mag, maar met het oude mes altijd goed ging)

En het afwasmiddel zit hier in een zeeppompje, wij hebben hier een vaatwasser, maar als we even iets met de hand af willen wassen is het even een pompje zeep op de afwasborstel doen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:12:45 #50
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92641585
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:06 schreef Individual het volgende:
- Mensen die in paniek raken als je geen maatbekers, weegschalen of kookwekkers gebruikt en niet een recept volgt.
Oh, ik raak niet in paniek hoor, maar voor bepaalde basisdingen zoals rijst, zijn gewoon bepaalde basismethodes waardoor het nooit mislukt. En als een ander goede rijst kan koken met veel water en afgieten en alles, vind ik dat ook prima. Maar ik schreef dus:

quote:
Als de rijst dus altijd mislukt bij die mensen. Waarom gebruiken ze dan niet gewoon een goeie basismethode i.p.v. dat ze elke keer opnieuw gaan zitten klunzen?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:15:15 #51
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92641705
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:03 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Paar minuten ja, maar niet 15+ minuten, dan vind ik het te veel afgekoeld.

Waar ik me trouwens ontzettend aan erger in een restaurant en wat me iets te vaak overkomt:

- Je bestelde eten komt op tafel, maar je moet nog wachten op de saus/mayonaise/bijgerechten/zout. Soms duurt dat echt lang en moet je er meerdere keren om vragen! :{
Nee ok, dat geef ik je. Ik kook altijd voor 1, dus ik gooi de rijst vaak op mijn bord, met de deksel erover heen, ga dan de pan en de rest van de vaat wassen, als laatste die deksel en dan als ik daarmee klaar ben eten.

Wat afwasmiddel betreft: lang leven W5. We wassen hier met 4 man al 3 maanden lang met 1 fles.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:23:07 #52
45206 Pietverdriet
pi_92642048
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:08 schreef Weltscherz het volgende:

[..]

Het is toch ook gewoon geconcentreerder afwasmiddel? Ik gebruik het niet, omdat ik vaak even 1 bord afwas
Waarom ben ik niet verbaasd
_O- _O-
pi_92642299
Zijn username, wat doe je? :+
pi_92642355
Mensen met een 20 jaar oude houten snijplank mogen ze van mij wel kapot maken...
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:33:57 #55
45206 Pietverdriet
pi_92642574
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:29 schreef 100% Tukker het volgende:
Mensen met een 20 jaar oude houten snijplank mogen ze van mij wel kapot maken...
Niets mis met kopshouten snijplanken
pi_92642645
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:29 schreef 100% Tukker het volgende:
Hoezo? even de bandschuurmachine er over en hij is weer vlak.

Mensen met een 10 jaar oude plastic snijplank mogen wel een voedselvergiftiging krijgen.

(wij doen 1 jaar per snijplank, en hebben er meerdere voor brood, groenten en vlees, en ja, hier krijg je commentaar als je de verkeerde hebt)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:36:57 #57
45206 Pietverdriet
pi_92642728
Oh, ergernis van mij, mensen die hun koelkast op lauw hebben staan
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:39:47 #58
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92642860
- Mensen die hun eten laten ontdooien op het aanrecht.
- Mensen die etenswaren die gekoeld bewaard moeten worden, 's middags uit de koelkast halen (bijvoorbeeld broodbeleg), dan de rest wat ze niet gebruiken de hele verdere dag op tafel laten liggen en het 's avonds weer eens een keertje terug in de koelkast zetten.
- Mensen die de koelkast openzetten en vervolgens uitgebreid gaan zitten denken en kijken wat ze zullen gaan pakken.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:40:11 #59
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_92642881
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Inderdaad, gewoon op z'n warmste stand!
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:46:56 #60
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92643212
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Of de keerzijde, mensen die de koelkast op de "vriezer" stand zetten (bij voorkeur net nadat ze jouw groentes tegen het koelelement hebben geduwd)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:49:48 #61
45206 Pietverdriet
pi_92643339
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:46 schreef Tanin het volgende:

[..]

Of de keerzijde, mensen die de koelkast op de "vriezer" stand zetten (bij voorkeur net nadat ze jouw groentes tegen het koelelement hebben geduwd)
Student?
pi_92643420
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Student?
Jij doorziet iedereen ook meteen he?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:53:51 #63
45206 Pietverdriet
pi_92643528
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:51 schreef Weltscmerz het volgende:

[..]

Jij doorziet iedereen ook meteen he?
Klaar met je bordje afwassen? :P
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:56:34 #64
325753 Dartboard
Denk niet zwart/wit
pi_92643654
''even proeven'' tijdens het koken, als het te warm is valt het terug de pan in brrrr
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:58:19 #65
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92643739
- Mensen die god gaan bedanken voor het eten als ík uitgebreid boodschappen heb gedaan, als ík de mooiste en duurste stukken vlees heb gekocht, en als ík urenlang in de keuken heb gestaan! En dan gaan ze god bedanken... ;(
pi_92644250
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klaar met je bordje afwassen? :P
De kruimels van vanochtend zijn eraf, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het toets der kritiek van de Nederlandse bond van huistrutten zou kunnen doorstaan.
pi_92644372
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:43 schreef Gripper het volgende:
Wie men liefheeft kastijdt men, zeggen ze altijd. Dus erger ik me aan bijna niemand (**) , behalve aan mn eigen vriendin, als ze bijvoorbeeld:

- de afzuigkap niet aanzet (Ze heeft een hekel aan het geluid) , en het hele huis vervolgens blauw staat.
- het hele aanrecht smerig maakt, overal kledders eten, pakjes, papiertjes, spatels etc, voor 1 gebakken ei :')

Verder is het natuurlijk een schatje O+

Ah dat ken ik. Ofja, wij hebben geen afzuigkap ( :') ) maar mijn vriend zet dus nooit uit zichzelf het raam open als hij kookt, omdat hij het dan koud krijgt..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 11 februari 2011 @ 17:15:30 #68
230788 n8n
Pragmatisch
pi_92644702
Zeikende mensen, al is dat niet specifiek in de keuken zo
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 11 februari 2011 @ 17:15:58 #69
230788 n8n
Pragmatisch
pi_92644736
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:58 schreef Yu-Kee het volgende:
- Mensen die god gaan bedanken voor het eten als ík uitgebreid boodschappen heb gedaan, als ík de mooiste en duurste stukken vlees heb gekocht, en als ík urenlang in de keuken heb gestaan! En dan gaan ze god bedanken... ;(
_O-

Dat is zeker hatelijk
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:53:48 #70
45206 Pietverdriet
pi_92649131
quote:
Dat hoeven ze maar 1 keer te proberen, haal het eten prompt van tafel.
pi_92649837
Wij hebben ook geen afzuigkap. Vind ik niet nodig. De mechanische ventilatie-buis zit wel recht boven het fornuis.
pi_92650748
Super goed topic, TS maakt met haar kleinburgerlijke irritaties mijn dag weer helemaal goed.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_92651050
Enige waar ik me echt aan stoor is als je je restje boter met broodkruimels weer terug in het boterbakje smeert :r YUK!

En nu heb ik een vrij kleine keuken, kook graag met mijn lief, alleen is de keuken zo klein dat we elkaar dan in de weg staan .. heel irritant!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 19:37:34 #74
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92651144
Oh, ik heb er nog 1!

-Mensen die (mijn) vaatdoekjes na 1 keer gebruiken weggooien :r
pi_92651870
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:55 schreef Tanin het volgende:
-Olijfolie in het kookwater bij spaghetti koken
Gewoon effe ter info hoor, waarom vind je dat vervelend?
quote:
Ik vind dat best veel, wij doen met 1 kopje rijst met z'n tweeën en dan hebben we meer dan voldoende.
pi_92651983
quote:

Met de rest heb je een punt.. Maar bovenstaande....? :')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:26:57 #77
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_92653330
Mensen die hun mes aflikken. Ik kan er niks aan doen, ik vind dat zo'n vies gezicht :N
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:31:45 #78
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92653510
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat hoeven ze maar 1 keer te proberen, haal het eten prompt van tafel.
Toen ik nog een heel klein meisje was, gingen we een keer bij familie eten. En daar werd gebeden voor het eten. Later vroeg ik aan mijn moeder waarom ze dat deden en mijn moeder zei dat ze god bedankten voor het eten.

Ik zei toen: "Werken oom <insert name here> en tante <insert name here> dan niet?"

(M.a.w.: Betalen zij hun eten niet zelf?)

:')

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:53 schreef lezzer het volgende:
Ik vind dat best veel, wij doen met 1 kopje rijst met z'n tweeën en dan hebben we meer dan voldoende.
Er bestaan natuurlijk kleine en grote kopjes hè. ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:55 schreef theKiD het volgende:
Met de rest heb je een punt.. Maar bovenstaande....? :')
Jij vindt dit:

quote:
serieus niet erg :?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:41:19 #79
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92653917
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:53 schreef lezzer het volgende:

[..]

Gewoon effe ter info hoor, waarom vind je dat vervelend?

[..]

Olie drijft op water. Spaghetti ligt in water. Leg mij uit wat die olie met spaghetti koken te maken heeft :? Straks giet je het water af , gaat de olie mee, en waarschijnlijk gooi je er dan weer olijfolie in om te zorgen dat het niet plakt.

De Italiaan doet het ook niet zo :')

M.a.w. het irriteert me dat mensen basis scheikunde niet snappen en heel interessant lopen te doen. Het irriteert me dat ze daarmee voedsel verspillen, wat overigens nog een ergenis is:

-mensen die (stelselmatig) teveel voedsel maken en dat wegflikkeren. En dan heb ik het niet over dat ene schepje rijst dat er echt niet meer in kan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Tanin op 11-02-2011 20:53:38 ]
pi_92654463
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:31 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Jij vindt dit:

[..]

serieus niet erg :?
Dat gebeurt maar 1 keer.. Of ze krijgen een klap met een pollepel op hun handen (zoals oma en mama vroeger deden >:) ) Of ze mogen het overnemen van me, incl de afwas.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:57:09 #81
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92654594
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:41 schreef Tanin het volgende:
-mensen die (stelselmatig) teveel voedsel maken en dat wegflikkeren. En dan heb ik het niet over dat ene schepje rijst dat er echt niet meer in kan.
Inderdaad, helemaal mee eens. Dat zie je ook vaak bij barbecue. Sommige mensen zetten al het vlees buiten, i.p.v. een beetje buiten en de rest in de koelkast laten totdat je het nodig hebt. Met als gevolg dat alles wat niet gegeten wordt veel te lang buiten ligt en weggegooid kan worden.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 21:20:20 #82
97745 Thorical
finding a way
pi_92655800
Wat een ander in z'n keuken doet boeit me eigenlijk niet.
Ik vind alles best zolang het maar lekker is en ik er niets aan over houd.
pi_92657384
Mensen die hun groente uit een potje (altijd Hak, alleen dat is goed) nog kruiden met boter, zout en suiker. De laatste hoort gewoon bij de worteltjes. Ja, ook als er doperwtjes bijzitten!
Heb bij de volgende keer mee-eten gevraagd of hij het eten wilde kruiden nadat ik had opgeschept. Brrrr, hou niet van potjes voer en helemaal niet met extra zout en suiker.
pi_92670810
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 02:22 schreef RobinOok het volgende:
Ik erger me in principe niet aan andermans keukengewoonten.
Gewoon al omdat ik niet zo'n zeiksnor als TS wil zijn.

Wat een onvoorstelbaar gebrek aan zelfkennis.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 10:13:35 #85
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92671874
quote:
Doe dat zelf niet, maar de bacillen aan de lepel gaan toch gewoon dood tijdens het roeren in de hete pan?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 11:15:19 #87
45206 Pietverdriet
pi_92672449
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

Doe dat zelf niet, maar de bacillen aan de lepel gaan toch gewoon dood tijdens het roeren in de hete pan?
Blijft onsmakelijk
  zaterdag 12 februari 2011 @ 11:25:57 #88
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92672847
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Blijft onsmakelijk
Dat dus. Zo kun je ook wel in de pan gaan spugen, daar zullen je gasten ook heus niet aan overlijden of ziek van worden.

Nog eentje, lang geleden een keer meegemaakt:

- Ik ging bij iemand ontbijten. Ik had lekkere ovenbroodjes :9 gehaald, dus ik zat me al helemaal te verheugen. Die moeten ongeveer 10 minuten in de oven. Uiteraard eerst de oven voorverwarmen, dat weet iedereen natuurlijk, bovendien staat dat gewoon op de verpakking. Hij zou het ontbijt verzorgen. :) Hij zei nog wel: "Ze moeten maar 3 minuten in de oven, anders verbranden ze, maar echt lekker worden ze sowieso nooit." Dus ik zei nog: "Nee joh, gewoon 10 minuten, dan zijn ze perfect." Maar inderdaad, na 10 minuten helemaal verbrand. Hij had dus de oven niet voorverwarmd, want dat deed hij nooit. Hoe kan iemand zoiets simpels toch laten mislukken... :|W
  zaterdag 12 februari 2011 @ 11:28:42 #89
45206 Pietverdriet
pi_92672943
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:25 schreef Yu-Kee het volgende:

- Ik ging bij iemand ontbijten. Ik had lekkere ovenbroodjes :9 gehaald, dus ik zat me al helemaal te verheugen. Die moeten ongeveer 10 minuten in de oven. Uiteraard eerst de oven voorverwarmen, dat weet iedereen natuurlijk, bovendien staat dat gewoon op de verpakking. Hij zou het ontbijt verzorgen. :) Hij zei nog wel: "Ze moeten maar 3 minuten in de oven, anders verbranden ze, maar echt lekker worden ze sowieso nooit." Dus ik zei nog: "Nee joh, gewoon 10 minuten, dan zijn ze perfect." Maar inderdaad, na 10 minuten helemaal verbrand. Hij had dus de oven niet voorverwarmd, want dat deed hij nooit. :|W
Ik denk niet dat dit met voorverwarmen te maken heeft maar met de temperatuur van de oven.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 11:31:59 #90
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92673083
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk niet dat dit met voorverwarmen te maken heeft maar met de temperatuur van de oven.
Misschien beide, maar als je de oven niet voorverwarmt en daarbij waarschijnlijk een te hoge temperatuur, drogen de broodjes aan de buitenkant dus helemaal uit en aan de binnenkant gebeurt er niks.
pi_92673592
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De combioven hier heeft ook een hele eigen gebruiksaanwijzing.

Je kan wel voorverwarmen tot de ingestelde temperatuur, maar zodra hij op temperatuur is schakelt hij naar een 'standje lager' om de temperatuur vast te houden. Dat 'standje lager' is dus niet genoeg om hem op temperatuur te houden als je de deur open moet doen om het gerecht er in te zetten |:(

'8 minuten in een op 180oC voorverwarmde oven' -> broodjes in de oven, oven voor laten verwarmen tot 250oC, en als de oven met broodjes op temperatuur is oven uit en 5 minuten op de grillstand. Perfect gecamoufleerde broodjes op de kleur van de houten broodplank :P

En ik ben de enige die dat weet hier in huis :X
  zaterdag 12 februari 2011 @ 12:04:15 #92
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92674048
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:48 schreef Resistor het volgende:
En ik ben de enige die dat weet hier in huis :X
En waarom hou je dat dan geheim voor de andere bewoners? ;)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:44:07 #93
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92679038
- 'Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet.'
- Mensen die wel kip/koe/varken/whatever eten, maar gaan huilen als ze konijn voorgeschoteld krijgen, 'want dat is zo zielig...' en jou barbaars vinden als je het wel gewoon opeet, stelletje hypocrieten. :')
pi_92679715
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 12:04 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

En waarom hou je dat dan geheim voor de andere bewoners? ;)
Willen niet leren.
pi_92684166
Oe, ik ontdekte vanmiddag nog een MEGA-keukenergenis van mezelf: van die aparaten waar je aluminiumfolie 'makkelijk' in kunt uitrollen. Die werken nooit!!!! En je bent meer tijd kwijt met het weer rechttrekken van de folie!!! En dan moet je dat weer door dat gaatje pielen!!! Vreselijk!!!!!!!!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:51:09 #96
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_92687362
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:44 schreef Yu-Kee het volgende:
- 'Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet.'
- Mensen die wel kip/koe/varken/whatever eten, maar gaan huilen als ze konijn voorgeschoteld krijgen, 'want dat is zo zielig...' en jou barbaars vinden als je het wel gewoon opeet, stelletje hypocrieten. :')
Haha ja! Ik heb laatst een heerlijk hertenfiletje gehad :9. En net alsof een kalfje niet schattig is :{w.

Overigens moet je ook niet álles willen weten. Heb laatst zeeduivelfilet gehad. Gelukkig wist ik toen nog niet hoe zo'n beest eruit zag, anders had ik het niet met zoveel smaak opgegeten :D.

Andere ergernis: stelselmatig te weinig koken. En dan ook vertellen hoeveel iedereen "mag" nemen. Daar heeft mijn schoonmoeder een handje van. Een voorbeeld: "er zijn voor iedereen twee drumsticks en voor F (onze dochter van 6) is er eentje!"
Ik als volwassen vrouw heb NIET genoeg aan twee aardappeltjes en twee drumsticks en dochterlief heeft ook niet genoeg aan één drumstick }:| .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:59:38 #97
230788 n8n
Pragmatisch
pi_92687605
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:51 schreef MaLo het volgende:

[..]

Haha ja! Ik heb laatst een heerlijk hertenfiletje gehad :9. En net alsof een kalfje niet schattig is :{w.

Overigens moet je ook niet álles willen weten. Heb laatst zeeduivelfilet gehad. Gelukkig wist ik toen nog niet hoe zo'n beest eruit zag, anders had ik het niet met zoveel smaak opgegeten :D.

Andere ergernis: stelselmatig te weinig koken. En dan ook vertellen hoeveel iedereen "mag" nemen. Daar heeft mijn schoonmoeder een handje van. Een voorbeeld: "er zijn voor iedereen twee drumsticks en voor F (onze dochter van 6) is er eentje!"
Ik als volwassen vrouw heb NIET genoeg aan twee aardappeltjes en twee drumsticks en dochterlief heeft ook niet genoeg aan één drumstick }:| .
Ik kreeg lasagne met broccoli en stukken wortel van schoonmams niet klagen jij :{w :D
pi_92914804
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:39 schreef Yu-Kee het volgende:
- Mensen die etenswaren die gekoeld bewaard moeten worden, 's middags uit de koelkast halen (bijvoorbeeld broodbeleg), dan de rest wat ze niet gebruiken de hele verdere dag op tafel laten liggen en het 's avonds weer eens een keertje terug in de koelkast zetten.
Dat dus. }:|
En mensen die met een afgelikte lepel (of mes) weer in het potje jam gaan (of ander product), terwijl iederéén daarvan moet eten. :r
Walgelijke gewoonte vind ik dat.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_92918709
in de keuken van 'n ander waag ik me gewoon niet: wat men daar doet moet men zelf weten én ik weet dat men zich ook niet bij mij in de keuken hoeft te wagen... want da's mijn terrein als ik bezig ben, dus accepteer ik dat ook van anderen.

De enige die daar 'mag' komen is m'n man en die ruimt altijd lekker achter me aan op als ik aan 't koken ben zodat alles lekker opgeruimd blijft O+ we zijn een goed team O+

Want als ze wel in m'n keuken komen en dingen doen als:

stukjes vers gesneden groenten van m'n snijplank plukken en eten, aan het vuur gaan klooien, roeren in pannen, dingen om gaan draaien of erger nog 'echt ineens gaan helpen' door dingen precies anders te snijden zoals ik dat graag zou willen :') nee... dank je de koekkoek :P
Ja doei.
pi_92922924
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:26 schreef MaLo het volgende:
Mensen die hun mes aflikken. Ik kan er niks aan doen, ik vind dat zo'n vies gezicht :N
oh, dat doe ik ook :@
pi_92923191
quote:
3s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:08 schreef Scootmobiel het volgende:

[..]
En mensen die met een afgelikte lepel (of mes) weer in het potje jam gaan (of ander product), terwijl iederéén daarvan moet eten. :r
Walgelijke gewoonte vind ik dat.
Dat is ook smerig. Doe ik niet.
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik twee posts in een bericht kan krijgen? Als iemand dit snapt. Ik heb namelijk twee posts nu en ik heb wel eens bij anderen gezien dat die op twee berichten tegelijk reageren en ik weet echt niet hoe ik dat moet doen.
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:31:04 #102
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92923609
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:16 schreef chocolatelover het volgende:

[..]

oh, dat doe ik ook :@
Ik ook. Aan messen likken. En aan flessen ook.
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:41:04 #103
45206 Pietverdriet
pi_92924008
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:31 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik ook. Aan messen likken. En aan flessen ook. [ afbeelding ]
Jouw tong is scherper dan je messen
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:51:12 #104
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92924370
Ook dat!
pi_92931637
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:22 schreef chocolatelover het volgende:
[..]
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik twee posts in een bericht kan krijgen? Als iemand dit snapt. Ik heb namelijk twee posts nu en ik heb wel eens bij anderen gezien dat die op twee berichten tegelijk reageren en ik weet echt niet hoe ik dat moet doen.
Je bedoelt dus twee verschillende quotes in je bericht zetten, neem ik aan?
Ik doe het altijd zo:

Bij de eerste post die je (als quote) in je bericht op wilt nemen, klik je op het quote-icoontje, zoals je tot zover al deed. Dan krijg je dus het invoervenster. Maar in plaats van daarin je bericht te typen, onder de quote, selecteer je alles wat daar tot zover staat, 'knipt' het eruit met CTRL/X, gaat terug naar de pagina en klikt op het quote-icoontje van de tweede post die je op wilt nemen. Ook dan krijg je het invoervenster, met daarin de (2e) post.
Je zet dan de cursor helemaal aan het begin daarvan, drukt op CTRL/V om de opgeslagen tekst (= de eerste post dus) erin te 'plakken', en scheidt de twee quotes dan goed van elkaar door ertussenin een paar witregels te maken. Zo kan je onder elk van deze twee quotes een eigen tekst typen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Succes ermee. :)
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_92932629
quote:
2s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:25 schreef Scootmobiel het volgende:

[..]

Je bedoelt dus twee verschillende quotes in je bericht zetten, neem ik aan?
Ik doe het altijd zo:

Bij de eerste post die je (als quote) in je bericht op wilt nemen, klik je op het quote-icoontje, zoals je tot zover al deed. Dan krijg je dus het invoervenster. Maar in plaats van daarin je bericht te typen, onder de quote, selecteer je alles wat daar tot zover staat, 'knipt' het eruit met CTRL/X, gaat terug naar de pagina en klikt op het quote-icoontje van de tweede post die je op wilt nemen. Ook dan krijg je het invoervenster, met daarin de (2e) post.
Je zet dan de cursor helemaal aan het begin daarvan, drukt op CTRL/V om de opgeslagen tekst (= de eerste post dus) erin te 'plakken', en scheidt de twee quotes dan goed van elkaar door ertussenin een paar witregels te maken. Zo kan je onder elk van deze twee quotes een eigen tekst typen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Succes ermee. :)
Hoeft niet eens met de quick reply functie. Dan kan je quoten en je bericht er onder typen. Daarna weer naar boven scrollen en de volgende post quoten, die komt er dan onder te staan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 februari 2011 @ 21:00:31 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_92933835
Ik at vroeger een keer bij een vriendinnetje thuis, groot gezin, die schraapten allemaal hun bord schoon leeg want daarna werd er op datzelfde bord vla geschonken :{

Nou, wij namen daar thuis wel even een schoon schaaltje voor. Bah!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:03:34 #108
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92934053
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:00 schreef Rewimo het volgende:
Ik at vroeger een keer bij een vriendinnetje thuis, groot gezin, die schraapten allemaal hun bord schoon leeg want daarna werd er op datzelfde bord vla geschonken :{
Ieuw! :{

Zo zijn er ook mensen die na het eten aan tafel gaan zitten roken (dat vind ik niet erg), en vervolgens hun sigaret uitdrukken op hun bord tussen de etensresten! :{
pi_92934497
quote:

dat deed mijn opa ook altijd, maar dat was dan ook de enige persoon die dat mocht doen O+
Ja doei.
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:11:08 #110
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_92934599
Mensen die de folie van bv margarine of roomkaas er maar half afhalen en het dan terugvouwen alvorens de echte deksel op de kuip te doen. Het is irritant en het houdt de boel echt niet verser dan zonder.
Ook irritant: mensen die gaan snoepen van je net gechopte ingredienten.
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:19:00 #111
296595 foodlover
live and learn
pi_92935104
quote:

Vroeger bij oma werd er eerst erwtensoep gegeten uit een diep bord, daarna draaide je het bord om voor een pannenkoek, ook zoiets.
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:24:03 #112
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_92935446
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:19 schreef foodlover het volgende:

[..]

Vroeger bij oma werd er eerst erwtensoep gegeten uit een diep bord, daarna draaide je het bord om voor een pannenkoek, ook zoiets.
Dan moet je het bord juist niet omdraaien, pannenkoek met restjes erwtensoep eraan is een heel lekkere combinatie!

:@
pi_92941722
Mijn moeder pakte altijd een schoon bord na de soep. Mijn vader en ik aten de aardappels en aanverwanten gewoon van hetzelfde bord. Niks mis mee. :Y)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:23:36 #114
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92944537
quote:
15s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:03 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Ieuw! :{

Zo zijn er ook mensen die na het eten aan tafel gaan zitten roken (dat vind ik niet erg), en vervolgens hun sigaret uitdrukken op hun bord tussen de etensresten! :{
Ooooh ja, dat vond ik ook altijd zo leuk om te doen toen ik nog rookte!
Heeeeeeerlijk, alleen van het idee al word ik weer vrolijk.
pi_92945299
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 22:45 schreef Cat22 het volgende:
Mijn moeder pakte altijd een schoon bord na de soep. Mijn vader en ik aten de aardappels en aanverwanten gewoon van hetzelfde bord. Niks mis mee. :Y)
Ik kwam vroeger wel eens bij mensen bij wie je de vla van je eetbord moest eten. Gat-ver-damme!
pi_92945344
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:34 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik kwam vroeger wel eens bij mensen bij wie je de vla van je eetbord moest eten. Gat-ver-damme!
Met de resten van de maaltijd er nog op? :o :r
pi_92945581
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 23:35 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Met de resten van de maaltijd er nog op? :o :r
Ja, en het MOEST ook echt. :r
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:39:54 #118
267651 Klaploper
pi_92945590
quote:

[..]

Ik kwam vroeger wel eens bij mensen die nooit afwasten. Ze veegden alles alleen af met wat keukenpapier. :r
pi_92945814
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 23:39 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Ik kwam vroeger wel eens bij mensen die nooit afwasten. Ze veegden alles alleen af met wat keukenpapier. :r
Hoax!
  vrijdag 18 februari 2011 @ 03:25:25 #120
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92951919
Nou, mijn oma deed dat met haar koekenpan.
Oh man oh man, wat vond ik dat goor!
En nog!
pi_92952467
quote:

Mijn oma deed dat ook :'( En ze vond het maar onzin dat ik het bord eerst ging afspoelen onder de kraan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_92952559
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 05:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn oma deed dat ook :'( En ze vond het maar onzin dat ik het bord eerst ging afspoelen onder de kraan.
Generatiedingetje denk ik, mijn opa deed het ook.
En ik vond dat goooor, vla met stukjes zuurkoolstamp er in :r
pi_92952603
Mensen die niet kunnen snijden,

of nog erger als ik bij mijn moeder ben die zeurt als ik snijd.

Nee mam, mijn manier van snijden is veiliger dan de manier waarop jij snijdt. Ja ook als dat betekent dat mijn vingers dichter bij het mes zijn dan de jouwe. Nee man ik vind fruit/groente snijden met een koksmes makkelijker dan met een fileermes (daarmee snijdt ze fruit).
  vrijdag 18 februari 2011 @ 09:17:25 #124
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92953998
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 03:25 schreef RobinOok het volgende:
Nou, mijn oma deed dat met haar koekenpan.
Oh man oh man, wat vond ik dat goor!
En nog!
Ieuw! Ja, mijn ex-schoonmoeder deed dat ook met haar koekenpannen. Ik ontdekte het toen ik een keer alleen was in haar huis en daar mijn eigen eten moest bereiden. Allemaal vieze koekenpannen in de kast! :r
  vrijdag 18 februari 2011 @ 10:04:09 #125
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_92955148
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 05:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is toch donker binnen :P En de koekenpan uitvegen met een keukenpapiertje doe ik ook weleens, want het enige dat je eruit veegt is oud vet, om er vervolgens nieuw vet in te doen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 februari 2011 @ 10:11:35 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_92955349
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:51 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat vind ik inderdaad vreselijk... van die momenten dat je niet kunt wachten om naar huis te gaan omdat je na het eten nog rammelt van de honger (1 pak Knorr Wereldgerechten :X voor vier volwassenen en een kind bijvoorbeeld) of gewoon maar rechtstreeks door gaan naar de friture.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_92957185
quote:

ow herinneringen.. dat deden mn opa en oma ook. zo vies. heb je vla met stukjes aardappel
pi_92957268
Mijn opa en oma doen dat nog steeds, de hele maaltijd uit één diep bord. Zelfs nu ze een vaatwasser hebben! :{
pi_92957372
mn oma krijgt nu eten(aanleunwoning). als ik daar ben eten word er gedeeld.
jawel een halve maaltijd. nee oma dankje ik loop wel ff naar de snackbar.

ze is ook kilo's afgevallen. goh hoe zou dat toch komen? pannenkoeken met vetspek en extra schep van het uitgevakken vet erover, frituur elke avonds aan...
zag laatst op tv iemand die frituurvet bij de stampot ofzo in deed, om het lekker romig te maken.
zoiets zou ik mn oma ook zo zien doen.
pi_92958403
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 11:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
Mijn opa en oma doen dat nog steeds, de hele maaltijd uit één diep bord. Zelfs nu ze een vaatwasser hebben! :{
Daar had ik nog nooit van gehoord, wat vies :{
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_92959051
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 11:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
Waarom zou je dat dan nog doen? :') Niet dat 'minder afwas' een legitieme reden is. :')

Mensen die alles volledig doodkoken is ook zo fijn. :r Nee, een biefstuk hoort niet een half uur in de Croma. :')
pi_92959200
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 11:15 schreef loecje het volgende:
mn oma krijgt nu eten(aanleunwoning). als ik daar ben eten word er gedeeld.
jawel een halve maaltijd. nee oma dankje ik loop wel ff naar de snackbar.

ze is ook kilo's afgevallen. goh hoe zou dat toch komen? pannenkoeken met vetspek en extra schep van het uitgevakken vet erover, frituur elke avonds aan...
zag laatst op tv iemand die frituurvet bij de stampot ofzo in deed, om het lekker romig te maken.
zoiets zou ik mn oma ook zo zien doen.
Je moet het uitgebakken spekvet juist over de stampot heengooien, met name zuurkoolstampot. Helemaal niks mis mee.

En dat brengt mij wel op een andere ergernis, dat hysterische gedoe over vet en dan vooral vet wat er ook uitziet als vet. Dat moet ik de oma's nageven, die hebben nog meegemaakt dat vet waardevol en schaars was en waarderen het gewoon. De industrie waardeert het ook gewoon nog steeds, maar dan als smakeloze makkelijke goedkope smaakdrager en smeuiigmaker van allerlie rommel, en dat eten de meeste mensen dan weer wel.

Mijn ergernis is dan ook jus die een gebonden onduidelijke bruine saus moet zijn met ongedefinieerde smaakjes erin, in plaats van wat het is, mooi dierlijk vet met veel smaak in vloeibare vorm.
pi_92959325
Iedereen is bang voor vet maar mensen zijn nog nooit zo dik geweest als nu. :')
pi_92960050
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je moet het uitgebakken spekvet juist over de stampot heengooien, met name zuurkoolstampot. Helemaal niks mis mee.

En dat brengt mij wel op een andere ergernis, dat hysterische gedoe over vet en dan vooral vet wat er ook uitziet als vet. Dat moet ik de oma's nageven, die hebben nog meegemaakt dat vet waardevol en schaars was en waarderen het gewoon. De industrie waardeert het ook gewoon nog steeds, maar dan als smakeloze makkelijke goedkope smaakdrager en smeuiigmaker van allerlie rommel, en dat eten de meeste mensen dan weer wel.

Mijn ergernis is dan ook jus die een gebonden onduidelijke bruine saus moet zijn met ongedefinieerde smaakjes erin, in plaats van wat het is, mooi dierlijk vet met veel smaak in vloeibare vorm.
niets mist met vet.
spekvet over je stampot ja, niet over de pannenkoek waardoor ze in een badje van vet op je bord drijven.
en in de stampot doe je geen frituurvet ( ja die harde blokken) ik weet alleen niet meer welk tv programma dat was.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 12:40:55 #135
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_92960136
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:38 schreef loecje het volgende:

[..]

niets mist met vet.
spekvet over je stampot ja, niet over de pannenkoek waardoor ze in een badje van vet op je bord drijven.
en in de stampot doe je geen frituurvet ( ja die harde blokken) ik weet alleen niet meer welk tv programma dat was.
Pannenkoeken met stroop, spekjes en een beetje spekvet vind ik anders wel lekker hoor :9
  vrijdag 18 februari 2011 @ 12:41:29 #136
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92960157
Was dat niet in zo'n programma van Den Blijker waarvoor mensen werden opgegeven door hun omgeving omdat ze niet konden koken maar zelf dachten dat ze het wel konden?
pi_92960457
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:41 schreef RobinOok het volgende:
Was dat niet in zo'n programma van Den Blijker waarvoor mensen werden opgegeven door hun omgeving omdat ze niet konden koken maar zelf dachten dat ze het wel konden?
gevonden http://www.rtl.nl/xl/#/u/d63147de-b702-3d45-b19b-5fcc54f74458
(8:50)
pi_92960578
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:38 schreef loecje het volgende:

[..]

niets mist met vet.
Het lijkt mij ook dat er smaakvoller vet is. Ik ben ook niet zo'n fan van spekpannenkoeken, maar als je dat een lekkere combinatie van smaken vindt, waarom dan niet het spekvet?

Vet en zetmeel is nou eenmaal een geheide combinatie. Frituren drijft erop, kibbeling is ook niks anders dan inferieure vis met zetmeel en vet, calamares hetzelfde principe. Bij oliebollen laat men zelfs het hoofdingredient weg en volstaat een klont meel in het vet.

Allemaal dingen waar ik geen fan van ben overigens, maar als dan wel smaakvol vet open en bloot met zetmeel als aardappelen of pannenkoeken wordt gemend, dan wekt het opeens afkeer op en moet dat worden vermeden. Dat vind ik dus jammer van mooie jus en van stampotten met spekvet en daar erger ik me aan.
pi_92960731
Kibbeling is van oorsprong geen inferieure vis, maar kabeljauwwangetjes.
pi_92961531
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:57 schreef Isegrim het volgende:
Kibbeling is van oorsprong geen inferieure vis, maar kabeljauwwangetjes.
Oorspronkelij is kabeljauw dan ook geen hoog aangeschreven vis, dat is iets van de laatste tijd sinds hij schaars en duur wordt. Wangvlees is ook van de kabeljauw het mooiste vlees.
pi_92961597
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Oorspronkelij is kabeljauw dan ook geen hoog aangeschreven vis, dat is iets van de laatste tijd sinds hij schaars en duur wordt. Wangvlees is ook van de kabeljauw het mooiste vlees.
Kabeljauw was vroeger niet duur, dat klopt, maar de wangetjes waren geen afval dat toch over was en waar ze dus maar kibbeling van maakten. In tegenstelling tot wat er heden ten dage meestal in zit.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 13:31:38 #142
45206 Pietverdriet
pi_92962089
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kabeljauw was de basis voor hele economieen, en zeker nooit een "visje voor de kat"
  vrijdag 18 februari 2011 @ 13:32:47 #143
45206 Pietverdriet
pi_92962140
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook dat er smaakvoller vet is. Ik ben ook niet zo'n fan van spekpannenkoeken, maar als je dat een lekkere combinatie van smaken vindt, waarom dan niet het spekvet?

Vet en zetmeel is nou eenmaal een geheide combinatie. Frituren drijft erop, kibbeling is ook niks anders dan inferieure vis met zetmeel en vet, calamares hetzelfde principe. Bij oliebollen laat men zelfs het hoofdingredient weg en volstaat een klont meel in het vet.

Allemaal dingen waar ik geen fan van ben overigens, maar als dan wel smaakvol vet open en bloot met zetmeel als aardappelen of pannenkoeken wordt gemend, dan wekt het opeens afkeer op en moet dat worden vermeden. Dat vind ik dus jammer van mooie jus en van stampotten met spekvet en daar erger ik me aan.
Inferieure vis?? Wat is dat??
pi_92962142
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Kabeljauw was vroeger niet duur, dat klopt, maar de wangetjes waren geen afval dat toch over was en waar ze dus maar kibbeling van maakten.
Klopt, de wangetjes waren nog geschikt om met vet en meel wat lekkers van te maken.

quote:
In tegenstelling tot wat er heden ten dage meestal in zit.
Met vet en meel schijnt het toch nog smullen te zijn.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 13:34:29 #145
45206 Pietverdriet
pi_92962191
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, de wangetjes waren nog geschikt om met vet en meel wat lekkers van te maken.

[..]

Met vet en meel schijnt het toch nog smullen te zijn.
pi_92963001
Ah gut, ben ik niet positief genoeg geweest over je favoriete snack?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:01:04 #147
45206 Pietverdriet
pi_92963160
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:56 schreef Weltscherz het volgende:
Ah gut, ben ik niet positief genoeg geweest over je favoriete snack?
Nee, je weet gewoon niet waar je het over hebt, zoals gewoonlijk
pi_92963494
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je weet gewoon niet waar je het over hebt, zoals gewoonlijk
Misschien tijd voor "het grote hoe ik maak ik Piet klaar met een vraag naar zijn onmetenlijke wijsheid"-topic? Dan post ik wel in andere topics.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:19:08 #149
45206 Pietverdriet
pi_92963893
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien tijd voor "het grote hoe ik maak ik Piet klaar met een vraag naar zijn onmetenlijke wijsheid"-topic? Dan post ik wel in andere topics.
Dezelfde onzin die je hier post over inferieure vis? Wat is inferieure vis? Een schol met een minderwaardigheidscomplex? Een Heek met astma?
pi_92964193
:D

Keukengewoontes waar Piet zich aan ergert: mensen die maar wat roepen over voedsel of koken, zonder verstand van zaken ;)

En nu weer terug on-topic. bvd
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_92964227
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dezelfde onzin die je hier post over inferieure vis? Wat is inferieure vis? Een schol met een minderwaardigheidscomplex? Een Heek met astma?
:D :'( :D

tranen over m'n wangen :X :@
Ja doei.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:38:26 #152
45206 Pietverdriet
pi_92964639
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:26 schreef Isabeau het volgende:
:D

Keukengewoontes waar Piet zich aan ergert: mensen die maar wat roepen over voedsel of koken, zonder verstand van zaken ;)

En nu weer terug on-topic. bvd
Ja, sorry, ben een grumpy old man
pi_92964888
Een heek met astma. _O- :') LOL
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:51:55 #154
45206 Pietverdriet
pi_92965268
En visjes als Heek, Wijting, Harder, Horsmakreel, Schar, Koolvis, Schelvis om er maar een paar te noemen zijn echt heel erg lekker.
Kookergernis, hoe we met vis omgaan.
pi_92966816
Mijn gietijzeren wok schoonmaken met afwasmiddel ffs...!! :(

Japanse messenset in de vaatwasser flikkeren........... |:(

Bestek wat uit de vaatwasser komt niet nadrogen / poeleren. Lang leve roest op RVS.. :')
pi_92966939
Hmm... voor we verzanden in een vis-discussie, het ging hier over ergerlijke keukengewoontes!

Ik heb de meeste al wel langs zien komen... Ik ben niet een figuur wat zich heel gauw ergert aan dingen, maar soms...
- brood smeren, en dan met je mes nog vol boter in de jam. Toen was m'n potje ineens nog maar twee weken houdbaar ipv maanden ;(
- mensen die liever lang doen met een snijplank dan met een mes (glazen snijplank :X je hoort gewoon dat messen dat niet fijn vinden...)
- mensen die alle groentes tegelijk in de pan flikkeren en dan veels te lang laten "bakken". Als ik soep wil gooi ik het niet in een koekepan ja!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 februari 2011 @ 15:35:38 #157
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_92966987
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:31 schreef Deimos000 het volgende:
Mijn gietijzeren wok schoonmaken met afwasmiddel ffs...!! :(

Japanse messenset in de vaatwasser flikkeren........... |:(

Bestek wat uit de vaatwasser komt niet nadrogen / poeleren. Lang leve roest op RVS.. :')
Die vind ik heel erg inderdaad :Y
pi_92967836
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

- brood smeren, en dan met je mes nog vol boter in de jam. Toen was m'n potje ineens nog maar twee weken houdbaar ipv maanden ;(

Van deze wordt ik ook heel erg giftig. En niet alleen vanwege de houdbaarheid maar ook omdat de helft van de mensheid schijnt de denken dat margarine ook boter is. Sorry niet om iemand voor het hoofd te stoten maar ik vind het één van de goorste dingen uit de "eetbare" categorie.
Vriendlief pakt een lepeltje voor jam O+ Maar als zijn ouders komen logeren verstop ik alle lekkere jam achterin de koelkast achter de augurken e.d. en verschijnt er spontaan een pot Lidl jam in de deur van de koelkast. Overigens uit een set die ze ons zelf cadeau hebben gedaan, ik ga niet speciaal voor mijn schoonouders jam bij de Lidl halen.

Christus, wat een verhaal, het zit me wel hoog geloof ik :')
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:00:01 #159
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92968087
Met Ophelia eens: Mensen die margarine gebruiken. Met name de mensen die denken dat het ook maar *iets* met boter te maken heeft.
pi_92968200
Margarine is goor. Dan eet ik nog liever brood met alleen beleg.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:02:18 #161
45206 Pietverdriet
pi_92968202
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:00 schreef Tanin het volgende:
Met Ophelia eens: Mensen die margarine gebruiken. Met name de mensen die denken dat het ook maar *iets* met boter te maken heeft.
Mensen die boter tegen margarine zeggen...
Gruwel
pi_92982290
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:35 schreef golfer het volgende:
Enige keukengewoonte waar ik mij aan erg zijn slechte koks.
Eigenlijk dit. :Y

Als iets goed smaakt interesseert het me echt geen sodemieter of er roerlepels worden afgelikt, pannetjes worden verzuimd om af te wassen, of hoe kleverig en ranzig een gerecht ook tot stand is gekomen..
Ik kom niet in andermans keuken, dus ik erger me eventueel alleen aan hoe dat wat op mijn bord ligt smaakt. De rest kan me niet schelen. Zolang ik er niet ziek van word vind ik het allemaal best.
Let me see you stripped down to the bone
pi_93000287
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:31 schreef minilot het volgende:

[..]

Als iets goed smaakt interesseert het me echt geen sodemieter of er roerlepels worden afgelikt, pannetjes worden verzuimd om af te wassen, of hoe kleverig en ranzig een gerecht ook tot stand is gekomen..
Ik kom niet in andermans keuken, dus ik erger me eventueel alleen aan hoe dat wat op mijn bord ligt smaakt. De rest kan me niet schelen. Zolang ik er niet ziek van word vind ik het allemaal best.
Idd, ik ben sowieso niet zo panisch voor wat vaak als 'vies' wordt bestempeld. Kijk, bedorven etenswaar of niet voorzichtig zijn met kruisbesmetting is wat anders, maar een mens kan echt wel wat hebben. Mn als het bijvoorbeeld gaat om aflikken van roerlepels en schoonvegen van pannetjes. Als het product wat erin is bereid gaar was dan is dat echt geen probleem. Er zit hoogstens een restje vet in en vet is aardig goed houdbaar.

Idem trouwens met de vla-uit-hetzelfde-bord. Als je je bord goed schoonschraapt proef je dat echt niet, misschien bij de allerlaatste hap een heel klein beetje.

Ik erger me zelf niet zo snel. Denk alleen de volgende 3:
- Op mijn vingers kijken tijdens het koken en overal commentaar op leveren
- Dingen die over de datum zijn meteen weggooien, ook als het een ei is of bloem
- Mensen die zeuren over kleine restjes overlaten, en die het zelf weggooien (zonde!)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  zaterdag 19 februari 2011 @ 01:48:41 #164
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93000656
Ik ben zelf ook erg makkelijk als ik voor mezelf kook, etenswaren die een week over datum zijn, deksel van de rijstpan een paar dagen hergebruiken zonder te wassen, limonade glas 2 weken lang niet wassen.
Maar dat zijn allemaal dingen die *ik* doe als *ik* het gebruik. Als ik voor iemand anders kook houd ik me gewoon netjes aan de richtlijnen, en ik verwacht ook dat iemand anders dat voor mij doet.

Tantes die borden laten aflikken door honden voordat ze ze eventjes onder de kraan afspoelt :r
pi_93003034
quote:
- Of verplicht dat Smakelijk eten, smakelijk eten, hap, hap, hap.... liedje moeten zingen voor iédere maaltijd. Omdat er welgeteld één persoon van kleuterleeftijd aan tafel zit (van de 20). Leuk die lange familie weekends. }:|

Kookergernissen (die ik als kookspullenverkpopster heb)
- Panisch doen over het gebruik van een beetje vet, "want van vet wordt je dik".
- Mensen die klagen dat alles aanbakt zonder antiaanbaklaag.
- Die dan zelfs een anti-aanbaklaag willen in hun kookpan voor de aardappels (dankjewel Jamie :N )
- Mensen die ABSOLUUT geen aluminium in de keuken willen, 'k vraag dan altijd of ze wel eens aluminiumfolie gebruiken. :') (antwoord is altijd "Ja")

quote:
15s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 09:17 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Ieuw! Ja, mijn ex-schoonmoeder deed dat ook met haar koekenpannen. Ik ontdekte het toen ik een keer alleen was in haar huis en daar mijn eigen eten moest bereiden. Allemaal vieze koekenpannen in de kast! :r
Als je mijn plaatstalen koekenpan en ruwgietijzeren grill ook maar probeert met zeep af te wassen dan smijt ik ze naar je hoofd. Hoe vetter en zwarter ze zijn, des te beter ze werken. Ik spoel ze alleen uit met wat heet water en een borstel.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
En visjes als Heek, Wijting, Harder, Horsmakreel, Schar, Koolvis, Schelvis om er maar een paar te noemen zijn echt heel erg lekker.
Vooral koolvis, heb ik altijd in de vriezer liggen. Van die tot blokjes geperste van de aldi. 't Ziet er niet uit op je bord. Maar smaakt prima! :Y)

[ Bericht 17% gewijzigd door Fixers op 19-02-2011 07:21:44 ]
  zaterdag 19 februari 2011 @ 08:56:39 #166
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_93003402
Ik kan er niet zo goed tegen als mensen heel ingewikkeld hun kipfilet (nog rauw) met een vork en een mes in stukjes snijden, in plaats van het gewoon even vast te pakken met een hand en met de andere hand te snijden. Als je daarna gewoon zorgvuldig je handen wast is er geen probleem met kruisbesmetting.
Of als mensen elk stukje wit van een kipfiletje afsnijden en vervolgens de halve filet wegsnijden "want dat witte vind ik vies."

Oh, en champignons in hele kleine stukjes willen snijden.

En de grootste ergernis is misschien nog wel mensen die bijna niets lusten :'). Van die types die alleen op friet en spaghetti met saus uit een potje leven.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_93005391
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn er ook nog vissen die niet heel erg lekker zijn, bijvoorbeeld gewoon lekker, of niet zo lekker, of minder lekker dan, of is alle vis even heel erg lekker en is onderscheidend vermogen taboe?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:35:44 #168
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_93006345
Ergeren is een groot woord, maar ik vind het altijd zo jammer als mensen eerst lekkere verse groente kopen "omdat dat gezond is" en het vervolgens zo lang koken dat je het tussen je tanden naar binnen kan slurpen en alle vitamines foetsie zijn.

Of bij een vriendin van me eten en dan bij elke hap je mond vol hebben met kattenhaar omdat die beesten overal op en in en aan zitten. Ik vind een kat best leuk en lief en niet vies, maar ik zit niet zo te wachten op een haarbal...

Eerlijk is eerlijk: Ik vind het niet fijn als iemand op m'n vingers kijkt als ik kook. Niet dat ik smerige dingen zou doen, ofzoiets, het werkt gewoon op m'n zenuwen.
*Doorhalen wat niet van toepassing is
Are we part of the solution or we part of the pollution
  zaterdag 19 februari 2011 @ 13:06:32 #169
45206 Pietverdriet
pi_93009196
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zijn er ook nog vissen die niet heel erg lekker zijn, bijvoorbeeld gewoon lekker, of niet zo lekker, of minder lekker dan, of is alle vis even heel erg lekker en is onderscheidend vermogen taboe?
Jij was de wijsneus met je inferieure vis
pi_93009506
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij was de wijsneus met je inferieure vis
Misschien was alledaags of weinig exclusief of oorspronkelijk niet heel erg hoog aangeschreven een wat neutralere woordkeus geweest waarin mijn persoonlijke smaak wat minder doorklonk. Maar daar ging het helemaal niet om

Maar ik snap niet wat de kwalificatie heel erg lekker voorstelt als alle vis heel erg lekker is. Dan vind je vis heel erg lekker, duidelijk, maar heb je met zoveel verschillende vissen ook nog onderscheidend vermogen, of is koolvis net zo heel erg lekker als rog?
pi_93011050
quote:
- Een nieuwe verpakking aanbreken terwijl er nog een aangebroken identiek product staat
zo precies benik ook weer niet,laat staan een keukenprins :D ,maar ik erger mij eraan als mensen de keuken gebruiken en niet hun zooi fatsoenlijk zelf opruimen en de keuken in die staat achterlaten als hoe ze hem vonden. :Y Mijn vrouw is helemaal een pietje precies met koken.. O-) ;)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93012022
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien was alledaags of weinig exclusief of oorspronkelijk niet heel erg hoog aangeschreven een wat neutralere woordkeus geweest waarin mijn persoonlijke smaak wat minder doorklonk. Maar daar ging het helemaal niet om

Maar ik snap niet wat de kwalificatie heel erg lekker voorstelt als alle vis heel erg lekker is. Dan vind je vis heel erg lekker, duidelijk, maar heb je met zoveel verschillende vissen ook nog onderscheidend vermogen, of is koolvis net zo heel erg lekker als rog?
ik vind koolvis geen reet aan :N smaakt naar niks, je moet er veel bovenop gooien/bij doen. tis wel de goedkoopste vis
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:51:32 #173
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93016854
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 01:48 schreef Tanin het volgende:
Tantes die borden laten aflikken door honden voordat ze ze eventjes onder de kraan afspoelt :r
Ieuw ja, ik kende ook iemand die de borden door de honden af liet likken vóór de afwas. Ik snap ook wel dat ze na het afwassen gewoon weer schoon zijn, maar dan heb je daar net zitten eten en je zit nog na te tafelen en dan worden naast je even de borden afgeslobberd met een hoop geluid. :{w

Gelukkig ga ik al tijden niet meer met die persoon om. ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 07:08 schreef Fixers het volgende:
- Of verplicht dat Smakelijk eten, smakelijk eten, hap, hap, hap.... liedje moeten zingen voor iédere maaltijd. Omdat er welgeteld één persoon van kleuterleeftijd aan tafel zit (van de 20).
:D Ik las: Een persoon van kleuterleeftijd van 20 (jaar).
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:59:30 #174
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93017164
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:51 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Ieuw ja, ik kende ook iemand die de borden door de honden af liet likken vóór de afwas. Ik snap ook wel dat ze na het afwassen gewoon weer schoon zijn, maar dan heb je daar net zitten eten en je zit nog na te tafelen en dan worden naast je even de borden afgeslobberd met een hoop geluid. :{w

Gelukkig ga ik al tijden niet meer met die persoon om. ;)

[..]

:D Ik las: Een persoon van kleuterleeftijd van 20 (jaar).
Ik ga er nog wel mee om, ik eet er alleen niet meer. Recepten mag ze wel afleveren, want ze kan verder goed koken :D

En ik las dat ook _O-
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:00:17 #175
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93017186
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 08:56 schreef Tha_Erik het volgende:
En de grootste ergernis is misschien nog wel mensen die bijna niets lusten :').
O ja, ik ken ook zo iemand. Gewoon een volwassen persoon. Hij lust geen rijst, geen pasta, geen kaas, geen rode saus (welke roodkleurige saus dan ook).

Kom op zeg! Bij kaas kan ik me nog íets voorstellen, omdat dat een specifieke smaak heeft, maar rijst en pasta en elke soort rode saus... en het dan ook gewoon op latere leeftijd nooit meer proberen... "Nee, lust ik niet!" :{

Oh, ik kende trouwens ook iemand, ook volwassen en die lustte geen water... Geen water lusten, dan ben je ook gewoon een verwend kutkind.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:04:55 #176
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_93017349
Geen water :D? Aanstelleritis vind ik dat.
Hoogachtend,
Erik.
pi_93018997
Mensen die denken dat ze culinair bezig zijn als ze Knorr Wereldgerechten bereiden. Of dat het sneller/goedkoper is, terwijl ik veel sneller een maaltijd bereidt volgens mij, die verser, leuker en gezonder is.

Gelukkig ken ik dat soort mensen alleen van internet :')

Of mensen die champignons te wit laten, of juist zo slap bruin laten worden. Brr.
Mensen die gekoelde dingen uit de koelkast halen inderdaad. Een vriendin van me neemt vaak (plakjes) kaas mee naar festivals (van meerdere dagen dus).

Of een maaltijd niet compleet vinden zonder vlees.

Maar echte kookgewoontes vind ik vaak niet zo irritant, zoals proeven, lepels voor verschillende potjes gebruiken, etc.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:06:54 #178
45206 Pietverdriet
pi_93019062
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:04 schreef frame-saw het volgende:

Terwijl je ook gewoon vis of schaaldieren kan eten
~O> ~O> ~O>
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:11:30 #179
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93019194
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:04 schreef frame-saw het volgende:
Mensen die denken dat ze culinair bezig zijn als ze Knorr Wereldgerechten bereiden. Of dat het sneller/goedkoper is, terwijl ik veel sneller een maaltijd bereidt volgens mij, die verser, leuker en gezonder is.
Of mensen die het verschil niet weten tussen Chinees/Indonesisch/Indiaas/Thais en ook nog eens al die gerechten 'nasi' noemen.

quote:
Of mensen die een maaltijd niet compleet vinden zonder aardappels. Ik had een keer voor iemand alles voorbereid om te gaan gourmetten samen. Zegt die Hollandse boerenlul (sorry voor iedereen die zich aangesproken voelt nu ;)): "Waar zijn de aardappels?" Hij vond dat bij elke maaltijd aardappels hoorde. :')

Ja ja, ik kom wat (wereld)vreemde mensen tegen in mijn leven. :P
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:25:54 #180
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_93021920
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:11 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Of mensen die het verschil niet weten tussen Chinees/Indonesisch/Indiaas/Thais en ook nog eens al die gerechten 'nasi' noemen.

[..]

Of mensen die een maaltijd niet compleet vinden zonder aardappels. Ik had een keer voor iemand alles voorbereid om te gaan gourmetten samen. Zegt die Hollandse boerenlul (sorry voor iedereen die zich aangesproken voelt nu ;)): "Waar zijn de aardappels?" Hij vond dat bij elke maaltijd aardappels hoorde. :')

Ging ie dan ook prakken met jus? :')

... "Ik móet al dat buitenlands eten niet, ik ga wel naar de Chinees"....
(Het komt nooooooooit meer goed)
*Doorhalen wat niet van toepassing is
Are we part of the solution or we part of the pollution
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:56:27 #181
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93023509
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:25 schreef Mayadevi het volgende:
... "Ik móet al dat buitenlands eten niet, ik ga wel naar de Chinees"....
De standaard 'Chinees op de hoek' serveert inderdaad niet echt buitenlands eten. Het is helemaal aan de Hollanders aangepast.

Voor écht Chinees eten moet je op de Zeedijk in Amsterdam zijn (in andere plaatsen zullen ook wel echt traditioneel Chinese restaurants zitten hoor, maar dat zou ik zo niet weten).
pi_93058677
* mensen die champignons niet schoonmaken, er zit altijd drek aan en bij andere paddestoelen heel vaak zand :r , champignonborstels met doorschijnende borstelharen die tijdens het schoonmaken loslaten en die haast niet zijn terug te vinden
* keukenkwasten, waar de haren loslaten (ik heb een pastaset van Jamie Oliver met vergiet en kwast en de kwaliteit is echt belabberd, bij het vergiet laat al een stuk emaille loss en de borstel liet ook direct bij het eerste gebruik haren loss)
* botsplinters (vlees voor het bereiden niet goed schoongemaakt)
* in de supermarkt alleen voorgesneden vlees kunnen kopen en bijvoorbeeld karbonades niet in één groot stuk, waar je het bot fatsoenlijk kunt verwijderen
* vlees in de supermarkt, waar de stukjes verschillend groot/ dik zijn en altijd een mooi stuk bovenop ligt en de mindere stukken ertussenin zitten
* kippenpotjes waar een heel groot stuk vel/vet eraan zit, wat eigenlijk niet bij de pot hoort, maar wat ze eraan laten zitten in de fabriek om het zwaarder te maken, restanten veertjes en pennen die nog in het vel zitten
* stukjes eierschaal in het eten

nu ja, zijn niet alleen gewoontes van anderen, maar ook gewone ergernissen

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 20-02-2011 15:27:04 ]
  zondag 20 februari 2011 @ 15:29:41 #183
45206 Pietverdriet
pi_93059098
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:21 schreef Zana het volgende:
* mensen die champignons niet schoonmaken, er zit altijd drek aan en bij andere paddestoelen heel vaak zand :r , champignonborstels met doorschijnende borstelharen die tijdens het schoonmaken loslaten en die haast niet zijn terug te vinden
Dat wat aan champignons zit is een mengsel van stro en paardenpoep
quote:
* keukenkwasten, waar de haren loslaten (ik heb een pastaset van Jamie Oliver met vergiet en kwast en de kwaliteit is echt belabberd, bij het vergiet laat al een stuk emaille loss en de borstel liet ook direct bij het eerste gebruik haren loss)
Daarom gebruik ik altijd gewoon mijn vingers.
quote:
* botsplinters (vlees voor het bereiden niet goed schoongemaakt)
* in de supermarkt alleen voorgesneden vlees kunnen kopen en bijvoorbeeld karbonades niet in één groot stuk, waar je het bot fatsoenlijk kunt verwijderen

* vlees in de supermarkt, waar de stukjes verschillend groot/ dik zijn en altijd een mooi stuk bovenop ligt en de mindere stukken ertussenin zitten
Eens, het vlees bij de meeste supermarkten is om te huilen zo slecht
pi_93059949
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 07:08 schreef Fixers het volgende:

[..]

- Panisch doen over het gebruik van een beetje vet, "want van vet wordt je dik".
Ja, die vind ik ook erg. Mens, je wordt dik van TEVEEL eten, niet van een beetje vet. En zaken als aardappeltjes gebakken in ganzenvet zijn gewoon niet te versmaden.

quote:
Als je mijn plaatstalen koekenpan en ruwgietijzeren grill ook maar probeert met zeep af te wassen dan smijt ik ze naar je hoofd. Hoe vetter en zwarter ze zijn, des te beter ze werken. Ik spoel ze alleen uit met wat heet water en een borstel.
Idd!

Verder vind ik mensen die niets lusten idd ook vervelend. Ok, als je iets hebt geprobeerd maar niet lekker vindt... maar ik bedoel die volwassen mensen die bij alles roepen 'das vies' zonder het te proeven.

Ik had een keer een tijdelijk secretarieel baantje, en tijdens de secretaressedag ( :') ) gingen we naar een kookschool. Als lunch kregen we heerlijk vers, dik gesneden brood met sla en zalm, geitenkaas of ham. 2 collega's: nee, dat lust ik niet, dat zijn moeilijke broodjes. HAM en SLA mensen, ja das wel heel eng! We kregen nog meer en de ergste van de 2 heeft niets gegeten, alleen een sultana die ze had meegenomen :') Ze "lustte" geloof ik alleen friet, witbrood, koekjes, simpel vlees (hamburgers e.d.) en een zeer beperkt aantal groenten.

En mensen die roepen dat het zielig is als je een lekkere hertenbiefstuk oid voor ze wil bereiden.
// wandelende paradox //
pi_93060009
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:D _O-

Het meest vreselijke vind ik wel als dingen niet goed schoon zijn en als dingen echt helemaal stuk gekookt zijn. En te weinig koken. Een keer kan gebeuren, maar structureel... nee. :X
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_93060741
Mijn zusje lust geen water, verwend nest.
Als mijn vader erwtensoep maakt, laat hij er knars ( kraakbeen) inzitten :r
En mijn moeder vindt het nodig om in elk gerecht spekjes in te stoppen :r
Twiddel
pi_93062284
Een oud-collega van mij d'r vriend at enkel patat en vlees. Hij hoefde van zijn moeder alleen dat te eten wat hij lekker vond.

Ze heeft tegen hem gezegd dat ze geen kinderen met hem wil tot hij normaal kan doen met eten.

Maar ik kan ook niet tegen mensen die mieren met hun eten. Zeiken over vetrandjes, dingen die ze niet kennen etc. Flikker dan maar op, dan eet ik het zelf wel op. :9
pi_93062472
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:00 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Oh, ik kende trouwens ook iemand, ook volwassen en die lustte geen water... Geen water lusten, dan ben je ook gewoon een verwend kutkind.
Iemand zei laatst tegen mij: "water vind ik vies" :')

Mijn ergernis: champignons wassen met water.
Of als ik ergens kom eten, dat ik vis voorgeschoteld krijg, terwijl ik van tevoren duidelijk heb gezegd dat ik vegetariër ben.
pi_93062584
Dat is de schuld van idioten die zich vegetariër noemen terwijl ze wel vis eten.
pi_93065302
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:37 schreef Isegrim het volgende:
Dat is de schuld van idioten die zich vegetariër noemen terwijl ze wel vis eten.
Is heel Amerikaans :Y In Nederland eten vegetariërs vrijwel nooit vis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 februari 2011 @ 17:41:34 #191
13151 crew  Rewimo
pi_93065395
Iemand die komt eten en zonder te proeven eerst een lading zout over zijn eten gooit :(
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 20 februari 2011 @ 17:41:51 #192
45206 Pietverdriet
pi_93065404
Ergernis van mij, als ik vegetariers te eten krijg maak ik vegetarisch eten voor ze klaar, bordaflikkende taferelen, maar denk je dat ik ook een behoorlijk stuk vlees krijg als ik daar ga eten??
  zondag 20 februari 2011 @ 17:43:11 #193
45206 Pietverdriet
pi_93065455
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:41 schreef Rewimo het volgende:
Iemand die komt eten en zonder te proeven eerst een lading zout over zijn eten gooit :(
Als die een tweede keer komt eten is zijn portie brem en brem zout als die het op tafel krijgt, met daarnaast een zoutvaatje met extra grote gaten.
pi_93065470
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daarentegen eten ze wel kip. Ik ben er meerdere (zeker 6) tegen gekomen toen ik nog in de bediening werkte: "Ik ben vegetariër. Maar ik eet wél kip!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 februari 2011 @ 17:44:01 #195
13151 crew  Rewimo
pi_93065489
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Als die een tweede keer komt eten is zijn portie brem en brem zout als die het op tafel krijgt, met daarnaast een zoutvaatje met extra grote gaten.
Is gelukkig al heel lang geleden :) Ik weet niet eens meer wie het was. Maar het is me wel bijgebleven.
pi_93065501
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Daarentegen eten ze wel kip. Ik ben er meerdere (zeker 6) tegen gekomen toen ik nog in de bediening werkte: "Ik ben vegetariër. Maar ik eet wél kip!"
Dat is echt triest ja. :') Heb ook iemand gekend die alleen vlees at waaraan je niet meer kon zien van wat voor beest het kwam. Dus wel kipfilet, geen pootjes. :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 februari 2011 @ 17:45:37 #197
13151 crew  Rewimo
pi_93065558
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:43 schreef cinnamon_M het volgende:

En mensen die roepen dat het zielig is als je een lekkere hertenbiefstuk oid voor ze wil bereiden.
Paard is ook zo zielig :')

Wij eten vanavond paardebiefstuk :9~
pi_93065679
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:43 schreef Fixers het volgende:

Nou, dat ken ik dan weer helemaal niet. Ik vind het wel wat dubieus voor een vegetariër hoor :D
pi_93066012
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:51 schreef Isabeau het volgende:
Dus...

William en Kate gaan trouwen.
Er zijn 1900 mensen uitgenodigd.
En volgens nu.nl bestaat het merendeel van de genodigden uit vrienden van het bruidspaar.
Merendeel is bij mij meer dan de helft, dus laten we zeggen zeker 1000 mensen.

Hoe onderhoud je een vriendschap met 1000 mensen??? _O- Facebook?
Verkeerde topic? :+
  zondag 20 februari 2011 @ 17:54:33 #200
45206 Pietverdriet
pi_93066013
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:51 schreef Isabeau het volgende:
Dus...

William en Kate gaan trouwen.
Er zijn 1900 mensen uitgenodigd.
En volgens nu.nl bestaat het merendeel van de genodigden uit vrienden van het bruidspaar.
Merendeel is bij mij meer dan de helft, dus laten we zeggen zeker 1000 mensen.

Hoe onderhoud je een vriendschap met 1000 mensen??? _O- Facebook?
Als jij William en Kate bent heb je veel vriendjes van school, uit de adel, etc,
Dat is waar adel en privescholen goed in zijn, netwerken.
pi_93066032
Ja :') Net verwijderd!
pi_93066057
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:54 schreef Isabeau het volgende:
Ja :') Net verwijderd!
Foei! Machtsmisbruik! :P
pi_93066073
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Sinds ik in Brabant woon kom ik het heel vaak tegen, zal wel iets katholieks zijn vanwege het geen vlees op vrijdag maar wel vis.
pi_93066144
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij William en Kate bent heb je veel vriendjes van school, uit de adel, etc,
Als jij William en Kate bent ben je eerder schizofreen lijkt me. (Sorry, flauw en volkomen offtopic natuurlijk)
pi_93066244
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:55 schreef Isegrim het volgende:

Foei! Machtsmisbruik! :P
Nee, het stond hier verkeerd en volledig off topic -O-

Ik erger me overigens überhaupt aan vegetariërs. Lekker kortzichtig, ik weet het :@

En aan mensen die rare dieten volgen, daar kan ik al helemaal niet tegen!
pi_93066310
Ik ben zelf jaren vegetariër geweest en wij eten vrij vaak vegetarisch, dus aan vegetariërs erger ik me niet.
pi_93066347
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik erger me overigens überhaupt aan vegetariërs. Lekker kortzichtig, ik weet het :@
-O-

Ik erger me aan collega-vegetariers met zendingsdrang. Van die types die vinden dat iedereen vegetarisch moet gaan eten en dan denken dat ik het met ze eens ben.
(En speciaal voor Piet: hier zou het zomaar kunnen gebeuren dat je als vleeseter een goed stuk vlees voorgeschotelt krijgt, vriend is namelijk pricipieel vleeseter en dus heb ik ook maar geleerd hoe je vlees klaarmaakt)
  zondag 20 februari 2011 @ 18:02:03 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93066412
- Pannen en borden niet goed afspoelen, zodat de hele bende na een dag staat te stinken.
- Het aanrecht na het koken of afwassen niet even afnemen met een doekje.
- Prut die in het putje is beland niet meteen weggooien.
Niet meer actief op Fok!
pi_93066470
- Weigeren een vergiet te gebruiken, en dus altijd maar weer aankloten met gloeiend hete pannen en deksels. Waarom? :D Het kan zoveel makkelijker...
- Biefstuk etc. helemaal grijs bakken. Why :'(
- Sla maken met heel veel azijn en stukjes ui. ;(
- "Duitse slagroom", dus met een zeer minieme hoeveelheid suiker. Dat smaakt toch nergens naar?
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_93066636
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:00 schreef _Ophelia_ het volgende:

-O-

Ik erger me aan collega-vegetariers met zendingsdrang. Van die types die vinden dat iedereen vegetarisch moet gaan eten en dan denken dat ik het met ze eens ben.
(En speciaal voor Piet: hier zou het zomaar kunnen gebeuren dat je als vleeseter een goed stuk vlees voorgeschotelt krijgt, vriend is namelijk pricipieel vleeseter en dus heb ik ook maar geleerd hoe je vlees klaarmaakt)
Twee goede vrienden van me zijn vegetariër en één heeft idd ook die zendingsdrang. Daar komt mijn ergernis waarschijnlijk ook uit voort.
  zondag 20 februari 2011 @ 18:07:16 #211
3878 Vork
Manisch creatief
pi_93066660
Ik erger me er onder andere aan dat vegetarisch eten door een hoop mensen als lastig danwel hinderlijk wordt ervaren. En alle bijbehorende standaard reacties en aannames.

'Gelukkig' heb ik nog genoeg andere ergernissen.
pi_93066735
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:07 schreef Vork het volgende:
Ik erger me er onder andere aan dat vegetarisch eten door een hoop mensen als lastig danwel hinderlijk wordt ervaren. En alle bijbehorende standaard reacties en aannames.

Jij hebt gelukkig ook geen zendingsdrang 8-)
pi_93066820
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Die zijn echt mega-irritant ja! :r
Op zulke momenten schaam ik me er bijna voor dat ik vegetarier ben... :@
  zondag 20 februari 2011 @ 18:11:28 #214
45206 Pietverdriet
pi_93066842
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:07 schreef Vork het volgende:

Het zijn eerder de vegetariers die lastig worden gevonden is mijn observatie.
  zondag 20 februari 2011 @ 18:11:34 #215
3878 Vork
Manisch creatief
pi_93066846
quote:
Op zondag 20 februari 2011 18:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jij hebt gelukkig ook geen zendingsdrang 8-)
Nee, en vele vega's met mij ook niet. Is een algehele misvatting waar ik blijkbaar nog met enige regelmaat voor moet boeten. :')
pi_93066913
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:11 schreef Vork het volgende:

Nee, en vele vega's met mij ook niet. Is een algehele misvatting waar ik blijkbaar nog met enige regelmaat voor moet boeten. :')
Oh, het is geen misvatting hoor :D Eten met Londense M. is een heus feest met hele monologen over klimaat-neutraal en dierenmishandeling.
pi_93066916
Maar er zijn ook genoeg vleeseters die zich aangevallen lijken te voelen door het loutere feit dat iemand vegetariër is en die dan zelf een hele discussie beginnen...
pi_93066983
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:13 schreef Isegrim het volgende:
Maar er zijn ook genoeg vleeseters die zich aangevallen lijken te voelen door het loutere feit dat iemand vegetariër is en die dan zelf een hele discussie beginnen...
Ja, daar kan ik me ook wat bij voorstellen :Y Ik word regelmatig aangevallen over roken ("mijn oudoom werd 105 en rookte als een schoorsteen!") omdat ik anti hoor te zijn. Of zo.
pi_93067055
quote:
Klopt, daar erger ik me ook aan. Verschrikkelijk vind ik die discussie, vooral tijdens het eten en dan met name als hun insteek gelijk is dat ik vlees eten "zielig vind". Kom op, ik ben geen zeven meer. (al was dat toen wel mijn motivatie om vega te worden _O- )
  zondag 20 februari 2011 @ 18:17:13 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93067070
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, daar kan ik me ook wat bij voorstellen :Y Ik word regelmatig aangevallen over roken ("mijn oudoom werd 105 en rookte als een schoorsteen!") omdat ik anti hoor te zijn. Of zo.
Oh ja, die drogreden :'). Maar hoezo word jij dan aangevallen over roken? Rook jij?
Niet meer actief op Fok!
pi_93067109
Mensen die smakken zijn ook vies. :Y
pi_93067143
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:17 schreef Viking84 het volgende:

Oh ja, die drogreden :'). Maar hoezo word jij dan aangevallen over roken? Rook jij?
Nee, als je geneeskunde studeert hoor je dus blijkbaar anti te zijn.
pi_93067168
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, als je geneeskunde studeert hoor je dus blijkbaar anti te zijn.
Mijn huisarts rookt als een ketter. _O-
pi_93067199
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:18 schreef Isegrim het volgende:
Mensen die smakken zijn ook vies. :Y
Oh, ja absoluut. Zo smerig vind ik dat. Smakken doe je maar als je alleen op de bank voor de tv eet. Soep slurpen is trouwens ook irritant maar vind ik wel lekker, ik eet soep dus bij voorkeur alleen :P
pi_93067206
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:20 schreef Isegrim het volgende:

Ik ken ook aardig wat artsen die flink roken, ja :')
pi_93067282
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

ken een radiotherapeut-oncologen(bestralings arts) die als een ketter rookt
aan het einde van mn stage lag hij op bestralingstoestel voor de behandeling van jawel: keelkanker...

het gaat nu goed met hem. maar rookt gewoon nog steeds.
ik snap dat echt niet. je bent arts, je ziet dagelijks de gevolgen van roken, je maakt het zelf mee en blijft dan nog steeds roken...
/offtopic
  zondag 20 februari 2011 @ 18:39:53 #227
3878 Vork
Manisch creatief
pi_93067909
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:13 schreef Isabeau het volgende:
Oh, het is geen misvatting hoor :D Eten met Londense M. is een heus feest met hele monologen over klimaat-neutraal en dierenmishandeling.
Oh, ik ontken het bestaan van die malloten ook niet. Het is alleen niet zo dat alle vegetariërs diezelfde zendingsdrang hebben. Ik vind ze zelf ook irritant.

quote:
Dat plus dat er ook genoeg zijn (niet allemaal nee, maar dit kom ik wel meer dan eens tegen) die je proberen te ondermijnen. "Eet je wel kroepoek? Eet je kaas? Eet je dropjes? Eet je van die roze koeken? Wist je dat daar zit vlees in zit." :'). Alsof je alleen maar strikt vegetariër kunt zijn of niet. Ik weet niet waar die aandrang vandaan komt om te bepalen iemand anders iets dan wel of niet mag eten. Ik dacht dat ik degene was die bepaalt wat ik wel of niet eet, ongeacht de reden.
pi_93069947
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:39 schreef Vork het volgende:

[..]

Oh, ik ontken het bestaan van die malloten ook niet. Het is alleen niet zo dat alle vegetariërs diezelfde zendingsdrang hebben. Ik vind ze zelf ook irritant.

[..]

Dat plus dat er ook genoeg zijn (niet allemaal nee, maar dit kom ik wel meer dan eens tegen) die je proberen te ondermijnen. "Eet je wel kroepoek? Eet je kaas? Eet je dropjes? Eet je van die roze koeken? Wist je dat daar zit vlees in zit." :'). Alsof je alleen maar strikt vegetariër kunt zijn of niet. Ik weet niet waar die aandrang vandaan komt om te bepalen iemand anders iets dan wel of niet mag eten. Ik dacht dat ik degene was die bepaalt wat ik wel of niet eet, ongeacht de reden.
Dat laatste vind ik inderdaad ook knap ergerlijk. Het is ok als je ofwel alles gewoon eet, of pertinent niets waar ook maar wat van vlees in kan zitten; iets er tussenin is 'hypocriet'. Moet ik dan ook gaan roepen naar iemand die een zwerver een euro geeft dat ie hypocriet is omdat ie niet alle zwervers een euro geeft?
// wandelende paradox //
  Licht Ontvlambaar zondag 20 februari 2011 @ 20:21:14 #229
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93071798
quote:
Op zondag 20 februari 2011 18:03 schreef pussywillow het volgende:
- Weigeren een vergiet te gebruiken, en dus altijd maar weer aankloten met gloeiend hete pannen en deksels. Waarom? :D Het kan zoveel makkelijker...
- Biefstuk etc. helemaal grijs bakken. Why :'(
- Sla maken met heel veel azijn en stukjes ui. ;(
- "Duitse slagroom", dus met een zeer minieme hoeveelheid suiker. Dat smaakt toch nergens naar?
Tsja, ik gebruik graag lobbig geklopte room waar ik zelfs helemaal geen suiker aan toevoeg.

En ik mag van mijn lief de buurjongetjes (regelrechte stijfvreters!) niet vertellen dat kroepoek van garnalen gemaakt wordt -O-
  zondag 20 februari 2011 @ 20:24:58 #230
45206 Pietverdriet
pi_93072004
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tsja, ik gebruik graag lobbig geklopte room waar ik zelfs helemaal geen suiker aan toevoeg.

En ik mag van mijn lief de buurjongetjes (regelrechte stijfvreters!) niet vertellen dat kroepoek van garnalen gemaakt wordt -O-
stijfvreters??
pi_93072020
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:31 schreef minilot het volgende:

[..]

* Broertie het er roerend mee eensch is!!!
Als ik in één of ander inferieur restaurant wat gegeten heb, en geloof me, dat gebeurt nogal eens, ik trek het aan........ en het heeft me heerlijk gesmaakt en ze vertellen me naderhand dat het gekookte cavia was, of roergebakken kat, zal ik nog steeds vragen: Mag ik het recept?
  Licht Ontvlambaar zondag 20 februari 2011 @ 20:38:21 #232
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93072842
quote:
Op zondag 20 februari 2011 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

stijfvreters??
Fippers... Van die 'lussiknie' typetjes
  zondag 20 februari 2011 @ 22:21:33 #233
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_93079917
Hele simpele zaken waar veel mensen (lees: 90%) zich niet aan houden:

- Niet met vreten in je muil praten, al helemaal vind ik het ranzig als er stukjes voedsel in de lucht schieten en op mijn bord terecht komen. (en smakken is al helemaal ranzig)

- Wat heel ERG VEEL oudere mensen doen: Als een hond eten; d.w.z. met je tong uit je bek gaan zitten en dan het eten opkanen. Vooral mensen die soep eten doen dat.

- Niet met je poten in de algemene bak met vreten komen. Ik ben geen marokkaan dus ik wil niet alles onhygiënisch met andere mensen delen die net met hun vingers aan hun reet hebben gezeten. Eerst je voedsel opscheppen, en daarna van je bord af kanen.

- Mensen die je aan zitten te staren als je aan het eten bent (dit doet mijn moeder als ik thuis ben :') "Je eet zo lekker!", ophoeren :{w laat me dan in mijn eentje eten)

- Mensen die je gaan aankijken als je een volgende portie voedsel pakt. Als je iets wil zeggen, zeg het dan, maar kijk me niet aan als ik nog wat opschep. Als ik ergens te gast ben, vraag ik het, maar soms zie ik het als mensen bij mij eten dat ze me verzuurd aankijken "oooh ik wil ook nog wel wat / bewaar je wat voor me" Je moet pakken wat je pakken kan, en ja ik laat altijd genoeg voor anderen over. Maar soms dan heb je iemand die geen enkel nieuw eten erbij pakt en naderhand dan zegt: "Oh ik zou eigenlijk nog wel wat lusten": Dan moest je je bek maar opentrekken of zelf wat pakken!
pi_93080083
:{
pi_93080267
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:21 schreef RickoKun het volgende:
Hele simpele zaken waar veel mensen (lees: 90%) zich niet aan houden:

- Niet met vreten in je muil praten, al helemaal vind ik het ranzig als er stukjes voedsel in de lucht schieten en op mijn bord terecht komen. (en smakken is al helemaal ranzig)

- Wat heel ERG VEEL oudere mensen doen: Als een hond eten; d.w.z. met je tong uit je bek gaan zitten en dan het eten opkanen. Vooral mensen die soep eten doen dat.

- Niet met je poten in de algemene bak met vreten komen. Ik ben geen marokkaan dus ik wil niet alles onhygiënisch met andere mensen delen die net met hun vingers aan hun reet hebben gezeten. Eerst je voedsel opscheppen, en daarna van je bord af kanen.

dat zijn meer eet gewoontes dan keuken gewoontes.
maar met watvoor mensen ga jij om dat 90% dit soort dingen doet?
  zondag 20 februari 2011 @ 22:29:29 #236
267651 Klaploper
pi_93080467
mense die in eten poepe :r
gister colegas gedaan op de sociaal werk plaats om een grap met mij uit te hale

nou nou wat heb ik gekots bah :r :r
  zondag 20 februari 2011 @ 22:40:42 #237
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_93081192
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:26 schreef loecje het volgende:

[..]

dat zijn meer eet gewoontes dan keuken gewoontes.
maar met watvoor mensen ga jij om dat 90% dit soort dingen doet?
Mwah dat was meer het smakken / met de mond vol praten.
pi_93081277
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:40 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Mwah dat was meer het smakken / met de mond vol praten.
ook dat doet niet 90% van mijn omgeving.
eerder 5 tot 10%
  zondag 20 februari 2011 @ 22:47:28 #239
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_93081670
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:41 schreef loecje het volgende:

[..]

ook dat doet niet 90% van mijn omgeving.
eerder 5 tot 10%
gvd nou dan 5/10, maar ik erger mij er wel dood aan.

Qua 'keuken'manieren:

- Mensen die een eitje compleet laten stollen waardoor het er maar verpauperd uit ziet :{w
  zondag 20 februari 2011 @ 22:58:56 #240
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93082345
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:24 schreef Isegrim het volgende:
:{
Ja, gezellige boel daar bij Ricko he?
pi_93087755
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:58 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, gezellige boel daar bij Ricko he?
Nou idd. Lijkt me enorm leuk om daar te eten.
// wandelende paradox //
pi_93091600
ik heb ook eens ergens gegeten waar de soep en hoofdgerecht uit hetzelfde bord werden gegeten. naar mijn mening gewoon not-done.

maar ja, de vader in dat huishouden heeft al jaren geen andere warme maaltijd gehad dan aardappels/friet (geen patat)/aardappelkroketjes met erwten en wortelen.
Hij een geen vlees en zijn zoon eet geen kaas....
.. en ze zijn boeren en hebben melkvee..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_93091678
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:13 schreef Isabeau het volgende:
Londense M is toch in eerste instantie vega geworden om vrouwen te versieren?
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:23:28 #244
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93249348
- Te kleine pannen:

Als je bij iemand gaat koken en de pannen zijn te klein, terwijl je het nog van te voren gevraagd hebt. En dan kom je daar en dan zijn ze gewoon echt te klein.

"Eeeh, het past er toch makkelijk in?"

Zegt hij/zij dan. Ja, het past er wel in ja, maar lekker uitgebreid roerbakken gaat bijna niet meer ("Nou, dan doe je dat toch gewoon wat rustiger en voorzichtiger?") en als ik een stuk vlees wil bakken, dan heb ik graag dat dat ik de stukken heen en weer kan schuiven in de pan. :(

- Te weinig sambal:

"Heb je genoeg sambal in huis, want ik ga Indisch voor je koken."
Hij/zij: "Ja hoor, dat heb ik wel."

En dan kom je daar en dan staat er echt zo'n minipotje bijna uitgedroogde sambal Oelek met een heel klein restje erin.

"Huh? Hoeveel sambal heb je nodig dan? Met deze hoeveelheid doe je toch járen?!"

Zegt hij/zij dan...

:(

Note: Dit zijn ervaringen van lang geleden. Tegenwoordig check ik het wat beter en/of ik neem zelf spullen mee. :)
pi_93252763
quote:
5s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:24 schreef Leintjeuh het volgende:

:Y maar daar heeft hij duidelijk betere argumenten om mee aan te komen bij bedacht.
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:42:14 #246
45206 Pietverdriet
pi_93252820
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y maar daar heeft hij duidelijk betere argumenten om mee aan te komen bij bedacht.
_O-
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:52:04 #247
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_93253226
quote:
5s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:24 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Wie is Londense M?
reset
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:55:04 #248
45206 Pietverdriet
pi_93253328
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:52 schreef Individual het volgende:

[..]

Wie is Londense M?
Iemand waar ik spontaan ruzie mee zou krijgen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:22:37 #249
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_93254492
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iemand waar ik spontaan ruzie mee zou krijgen.
De vega streaker die naar Londen is verhuist oid?
reset
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:35:57 #250
45206 Pietverdriet
pi_93360467
Nog een ergernis. Mensen die heel veel groenten en shitsaus over de pasta gooien, zodat je eigenlijk een soort prutstampot met sliertjes krijgt.
pi_93378061
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog een ergernis. Mensen die heel veel groenten en shitsaus over de pasta gooien, zodat je eigenlijk een soort prutstampot met sliertjes krijgt.
Nog eentje: mensen die roomboter niet willen gebruiken 'want dat is vet' en vervolgens overal dus smerige margarine en halvarine voor gebruiken.
// wandelende paradox //
  zondag 27 februari 2011 @ 02:48:07 #252
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93378335
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 02:36 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Nog eentje: mensen die roomboter niet willen gebruiken 'want dat is vet' en vervolgens overal dus smerige margarine en halvarine voor gebruiken.
Die hadden we al geloof ik. Maar daarom niet minder waar :)
pi_93381236
quote:
Schuldig! :@ Pasta is bij mij meer een vehikel om zoveel mogelijk saus naar binnen te werken :9

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 02:36 schreef cinnamon_M het volgende:

Die hele vet fobie :r

Buiten het feit dat de wetenschap het er niet eens over eens is dat je van vet dik wordt (er is veel meer bewijs dat koolhydraten een veel grotere rol spelen). Als zou je dat wel worden.... van dat kleine beetje boter wat aan nog je biefstukje plakt als het op je bord ligt, dat is echt het probleem niet. Ik heb de indruk dat veel mensen het verschil tussen bakken in een klontje boter en frituren niet snappen.
pi_93381404
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 09:56 schreef Fixers het volgende:

[..]

Die hele vet fobie :r

Buiten het feit dat de wetenschap het er niet eens over eens is dat je van vet dik wordt (er is veel meer bewijs dat koolhydraten een veel grotere rol spelen). Als zou je dat wel worden.... van dat kleine beetje boter wat aan nog je biefstukje plakt als het op je bord ligt, dat is echt het probleem niet. Ik heb de indruk dat veel mensen het verschil tussen bakken in een klontje boter en frituren niet snappen.
Ook. Mensen worden dik van stelselmatig te veel eten en te weinig beweging, dat klontje boter zal geen zoden aan de dijk zetten. Je eten elke dag frituren echter wel, evenals een enorme hoeveelheid zoete troep naar binnen stouwen.

quote:
Eens. Als ik pasta eet, wil ik wel het idee hebben dat ik pasta met saus eet, ipv saus met een heel klein beetje pasta.
pi_93381425
Mensen die koken uit pakjes en zakjes, terwijl het vaak net zo vlot gaat om het zelf te maken.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:27:59 #256
45206 Pietverdriet
pi_93381697
quote:
9s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:10 schreef Kluts het volgende:
Mensen die koken uit pakjes en zakjes, terwijl het vaak net zo vlot gaat om het zelf te maken.
Kluts!
Hier ben je, was je al kwijt
:P
Verder smaken die pakjes en zakjes allemaal hetzelfde, zoute maggiesmaak
pi_93383255
Een lading groente in de pastasaus :r Eet er dan een salade bij. Ook gezond en je verpest je saus er niet mee.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2011 @ 11:46:49 #258
91830 MaximusTG
pi_93383403
Hoho, en dan zeker nog meer servies vies maken!?! :p

Beetje de klassieke fout dus van als het los lekker is, dan ook als het door elkaar zit.
  zondag 27 februari 2011 @ 11:55:01 #259
45206 Pietverdriet
pi_93383629
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:46 schreef MaximusTG het volgende:
Hoho, en dan zeker nog meer servies vies maken!?! :p

Beetje de klassieke fout dus van als het los lekker is, dan ook als het door elkaar zit.
Ik snap ook nooit waarom mensen zo moeilijk doen, gaan verschrikkelijke dingen doen met een courgette in sauzen etc. En als ik ze die dan eens aan plakken snij en eenvoudigweg grill of bak zitten ze te smullen.
KISS zeg ik dan.
pi_93385586
quote:
meestal wordt gewoon pasta uit de kartonnen dozen gepakt, daar moet je wel saus en groenten bij gebruiken
  zondag 27 februari 2011 @ 12:54:39 #261
45206 Pietverdriet
pi_93385648
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:53 schreef Adames het volgende:

[..]

meestal wordt gewoon pasta uit de kartonnen dozen gepakt, daar moet je wel saus en groenten bij gebruiken
???
pi_93385717
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kluts!
Hier ben je, was je al kwijt
:P
Verder smaken die pakjes en zakjes allemaal hetzelfde, zoute maggiesmaak
Enige kant-en-klaar-merk dat bij ons erin komt is Patak's. Maar daar zitten geen smaakversterkers in, alleen echte ingrediënten. Af en toe lekker als je zin hebt in Indiase curry maar geen tijd om die from scratch te maken.
pi_93385784
@Pietverdriet: ik vind een gegrilde courgette in lasagna anders heerlijk. :9
  zondag 27 februari 2011 @ 13:04:53 #264
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93386040
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

???
Alle etenswaar uit kartonnen dozen smaakt vies en moet dus gemaskeerd worden.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:12:08 #265
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_93386324
Door dit topic komt wel een andere ergernis naar boven:

Mensen die snobistisch met hun koken omgaan :@.
Hoogachtend,
Erik.
pi_93386352
Er is niets snobistisch aan het eisen van echt voedsel. :{w Of bedoel je dat niet?
  zondag 27 februari 2011 @ 13:14:33 #267
45206 Pietverdriet
pi_93386426
quote:
3s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Door dit topic komt wel een andere ergernis naar boven:

Mensen die snobistisch met hun koken omgaan :@.
Wat is er snobistisch aan goed degelijk eten klaarmaken van verse ingredienten?
Voel je je aangevallen omdat jij alleen maar blikken opentrekt?
  zondag 27 februari 2011 @ 13:22:48 #268
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_93386825
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is er snobistisch aan goed degelijk eten klaarmaken van verse ingredienten?
Voel je je aangevallen omdat jij alleen maar blikken opentrekt?
Prima om goed eten klaar te maken, heerlijk zelfs, maar om je nou enorm te ergeren aan anderen omdat ze (bijvoorbeeld) te veel groenten in hun pastasaus doen... Of mensen die ergens een zakje voor gebruiken...

Ik vind het gewoon een beetje overkomen alsof daar enorm op wordt neergekeken, terwijl het echt niet allemaal zo smerig is als sommige mensen hier je doen laten denken.

En nee, ik ben persoonlijk niet aangevallen. Niet alleen omdat ik zelf vrijwel elke dag verse groenten eet, maar ook omdat het mijn maaltijden zijn en zolang ik ze lekker vind maakt het vrij weinig uit wat anderen er van vinden.
Hoogachtend,
Erik.
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2011 @ 13:38:26 #269
91830 MaximusTG
pi_93387566
Ik denk dat je het kunt vergelijken met hoe neerlandici kijken naar veranderingen (versimpeling/taalfouten/etc) in onze taal.
Net zoals in dat geval wordt je door de gemiddelde Nederlander dus gezien als een soort kooksnob/culifreak juist als j er zelf groenten snijdt of geen pakjes voor sauzen en kruiden gebruikt.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:53:33 #270
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93388174
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:38 schreef MaximusTG het volgende:
Ik denk dat je het kunt vergelijken met hoe neerlandici kijken naar veranderingen (versimpeling/taalfouten/etc) in onze taal.
Net zoals in dat geval wordt je door de gemiddelde Nederlander dus gezien als een soort kooksnob/culifreak juist als j er zelf groenten snijdt of geen pakjes voor sauzen en kruiden gebruikt.
Ik zie wel een vergelijking als het gaat om het niveau van 'niet weten hoe het hoort'. Echter, we krijgen met zijn allen minstens een jaar of tien onderwijs in de Nederlandse taal. Tenzij je er zelf voor kiest om les te nemen in koken, blijft het bij eventueel zelf uitgebreidere kennis en vaardigheid opdoen door te lezen en te proberen. Dat niveau dat sommigen hier na jaren investering hebben bereikt, kun je bijv. moeilijk verwachten van iemand die misschien nog maar een jaar of wat zijn eigen potje moet koken. Vind je het wel best om alleen uit blik te koken, dan heeft niemand daar last van, behalve de mensen die je bij je te eten uitnodigt. Je kunt mensen verwijten dat ze niet wat meer aandacht besteden aan hun kookkunsten, vooral vanuit het plezier van het koken en het genot van een goede maaltijd. Maar de ergernissen die ik hier soms lees, over mensen die bijv. een bepaalde techniek niet kennen, vind ik soms meer gaan in de richting van: "Kijk mij eens hoe goed ik het allemaal weet!"
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:02:04 #271
45206 Pietverdriet
pi_93388527
quote:
3s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:22 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Prima om goed eten klaar te maken, heerlijk zelfs, maar om je nou enorm te ergeren aan anderen omdat ze (bijvoorbeeld) te veel groenten in hun pastasaus doen... Of mensen die ergens een zakje voor gebruiken...

Ik vind het gewoon een beetje overkomen alsof daar enorm op wordt neergekeken, terwijl het echt niet allemaal zo smerig is als sommige mensen hier je doen laten denken.

En nee, ik ben persoonlijk niet aangevallen. Niet alleen omdat ik zelf vrijwel elke dag verse groenten eet, maar ook omdat het mijn maaltijden zijn en zolang ik ze lekker vind maakt het vrij weinig uit wat anderen er van vinden.
triest dat je het neerkijken op zakjes niet als iets goeds ziet maar als snobistisch.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:16:40 #272
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_93389072
Ik sluit me verder bij Lienekien aan.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:21:44 #273
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93389275
Er zijn in dit topic een aantal dingen opgenoemd waarbij ik zoiets heb van "moeten ze zelf weten", maar ook een aantal dingen die echt gewoon tenenkrommend zijn.

Wat die pasta saus betreft, mensen moeten lekker zelf weten wat ze erin mikken, als ze maar niet denken dat het italiaans is omdat er een berg deegsliertjes onder liggen.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:36:02 #274
45206 Pietverdriet
pi_93389864
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:21 schreef Tanin het volgende:
"moeten ze zelf weten",

Helemaal waar, maar ik mag me er aan ergeren als van mij verwacht wordt dat ik het eet.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:40:44 #275
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93390100
Oh, dat absoluut. Het ging me nu meer om mensen die thuis dingen maken voor zichzelf. Ik kan me daarbij twee vervelende situaties voorstellen:
-Ze denken dat het een authentiek recept is
-Ze schotelen het een ander voor
pi_93391379
Mensen die niet tegen pittig eten kunnen (zij zouden hier natuurlijk klagen over mensen die hun eten altijd te pittig maken :P)

Als het eten niet tegelijk klaar is, heb ik zelf ook nog wel eens moeite mee helaas...
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 27 februari 2011 @ 15:08:42 #277
45206 Pietverdriet
pi_93391459
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:06 schreef Roi het volgende:
Mensen die niet tegen pittig eten kunnen (zij zouden hier natuurlijk klagen over mensen die hun eten altijd te pittig maken :P)

Als het eten niet tegelijk klaar is, heb ik zelf ook nog wel eens moeite mee helaas...
Daar heb ik een dilemma, ik vind heet eten erg lekker, maar kan er niet tegen
pi_93392283
Wat dan? Raak je aan de schijt ervan? :P

We waren van de week in een Aziatisch restaurant en we werden gewaarschuwd voor de 'pittige' hoisin-saus. Er was helemaal niets pittigs aan. :{w
pi_93392874
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar heb ik een dilemma, ik vind heet eten erg lekker, maar kan er niet tegen
Heb ik ook. En Isegrim, wat dan, nou: mijn tong begint ondraaglijk te branden. Doet gewoon pijn. En op een gegeven moment proef ik daardoor ook niets meer. Alleen met een extreem pijnlijke tong zitten zonder iets te proeven is niet zo aangenaam.

Maargoed, ik vind het wel lekker en maak voor mezelf graag dingen als curry of pittig oosters eten. En een broodje pindakaas-sambal-komkommer vind ik ook heerlijk. Volgens mij begin ik nu ik dat vaker kook wel langzaam wat te wennen aan heter eten. Wie weet kan ik er over 10 jaar wel tegen :o
// wandelende paradox //
pi_93392985
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:40 schreef Tanin het volgende:
Oh, dat absoluut. Het ging me nu meer om mensen die thuis dingen maken voor zichzelf. Ik kan me daarbij twee vervelende situaties voorstellen:
-Ze denken dat het een authentiek recept is
-Ze schotelen het een ander voor
Eens.
// wandelende paradox //
pi_93393110
Het went absoluut. :Y Ik kon er vroeger ook niet goed tegen, proefde ook niet echt meer de smaak. Nu kan ik behoorlijk heet eten en mijn tolerantie lijkt steeds meer toe te nemen.
pi_93393226
ik ben ook aan 't 'opvoeren', kon vroeger echt niets hebben, maar inmiddels alweer veel meer..

weet nog dat ik een keer Thais ging eten, bij de eerste hap dacht "O+ omnomnom O+" en daarna zat te janken, het zweet me uitbrak en m'n mond weg brandde -O-
Ja doei.
pi_93393369
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben ook aan 't 'opvoeren', kon vroeger echt niets hebben, maar inmiddels alweer veel meer..

weet nog dat ik een keer Thais ging eten, bij de eerste hap dacht "O+ omnomnom O+" en daarna zat te janken, het zweet me uitbrak en m'n mond weg brandde -O-
Herkenbaar!

Ik heb trouwens ook een keer een laatste hap pizza verorberd met wat naar bleek de overgebleven peper ipv paprika was, ik heb een kwartier tranen met tuiten gehuild.
// wandelende paradox //
  zondag 27 februari 2011 @ 15:45:29 #284
45206 Pietverdriet
pi_93393478
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:23 schreef Isegrim het volgende:
Wat dan? Raak je aan de schijt ervan? :P
Nee, krijg rode vlekken, kleine pupillen, zweet als een otter, zodanig dat ik zo nat ben alsof ik net uit de douche kom.
pi_93393654
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, krijg rode vlekken, kleine pupillen, zweet als een otter, zodanig dat ik zo nat ben alsof ik net uit de douche kom.
Hm. -O-
pi_93393703
quote:

[..]

Oef, das nog wel een stuk erger. Kun je allergisch zijn voor de bestanddelen die eten heet maken?
// wandelende paradox //
  zondag 27 februari 2011 @ 17:07:33 #287
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93397980
quote:
Ik zie dat wel vaker bij 'Hollanders'. De Chinees-Indische (ik ben zelf mengelmoes Chinees-Indisch-Nederlands) kant van mijn familie heeft daar totaal geen last van. We vinden soms heus wel dingen pittig (alhoewel het voor mij wel héél pittig moet zijn, wil ik het té pittig vinden :')), maar we gaan er nooit van zweten. En bij 'Hollanders' zie ik inderdaad vaak dat ze ervan gaan zweten.

Ik vraag me af waar dat aan ligt. :)
  zondag 27 februari 2011 @ 17:10:09 #288
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93398082
- koelkast lang open laten staan
- veel zout gebruiken
- veel vet gebruiken

Voor de rest is het wel lekker als een ander voor me kookt. ;)
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_93398114
quote:
9s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:10 schreef Kluts het volgende:
O! Pannenkoekenmix! Zooo erg als je dat gebruikt.

Pannenkoekenmix + melk (cq water...) en eieren toevoegen en mixen maar.
versus
Bloem + melk en eieren èn zout toevoegen en mixen maar.

:?
pi_93398252
Mensen die niet uit pakjes kunnen koken zijn nog erger ;(
Als er íets makkelijk is, is het kip tandoori maken uit een pak. Maar mijn moeder kreeg het voor elkaar om de rijst rauw en hard te laten én de saus veel te waterig te maken. De keren erna dacht ze dat crème fraîche de saus ook dunner maakte dus deed ongeveer een kwart van de bedoelde hoeveelheid water in en veel te veel crème fraîche, dus die saus was zó zout.
pi_93398749
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:10 schreef Isabeau het volgende:

versus
Bloem + melk en eieren èn zout toevoegen en mixen maar.

Als je 't zelf maakt, kun je ook nog wat varieren met de samenstelling: een deel boekweitmeel of speltmeel erbij ofzo. Lekker!
  zondag 27 februari 2011 @ 17:41:10 #292
45206 Pietverdriet
pi_93399415
quote:
11s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:07 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Ik zie dat wel vaker bij 'Hollanders'. De Chinees-Indische (ik ben zelf mengelmoes Chinees-Indisch-Nederlands) kant van mijn familie heeft daar totaal geen last van. We vinden soms heus wel dingen pittig (alhoewel het voor mij wel héél pittig moet zijn, wil ik het té pittig vinden :')), maar we gaan er nooit van zweten. En bij 'Hollanders' zie ik inderdaad vaak dat ze ervan gaan zweten.

Ik stam uit een oud koloniaal geslacht, vroeger thuis aten we vaker indisch dan hollandse pot, en at als kind erg pittig. Kon er toen erg goed tegen.
pi_93636638
Ik erger me sowieso aan anderen in de keuken....
pi_93638517
quote:
Op zondag 27 februari 2011 17:07 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben puur Hollander, heb er totaal geen last van. Ik vind het juist lekker als een gerecht lekker gekruid is, maar ja dat zal wel weer aan mij liggen, want mijn hele familie kan niet tegen pittig eten, inclusief zweten. Ik heb er nooit last van, maar ja, ik eet ook regelmatig citroenen(net als sinnasappels) en ook zonder dat mijn gezicht samentrekt.
Twiddel
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:48:18 #295
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_93644368
mensen die na het koken niet opruimen.
pi_93644471
dat doe ik ook niet O-)

dat doet mijn man! *) goeie deal hè? :P
Ja doei.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:57:48 #297
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93644851
Tijdens het koken niet opruimen. Ik begrijp dat nooit. Er zit altijd wel wachttijd bij waardoor je kunt afwassen, koffie voorzetten etc.

Vreselijk om na het eten een bende in de keuken te vinden.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:05:30 #298
45206 Pietverdriet
pi_93645228
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

versus
Bloem Boekweitmeel + melk en eieren èn zout toevoegen en mixen maar.

:9 :9
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:07:15 #299
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93645318
Oja, eten dat geen aandacht krijgt.

"Heb je zin in een vers gekookt eitje?" Ik ben dol op zachtgekookte eieren dus ja. En dat diegene een pan water met eieren op het gas zet en dan wat anders gaat doen. En je je na een poosje begint af te vragen waar die eieren dan eigenlijk blijven en dan krijg je uiteindelijk een te hard ei met een verdroogde kruimeldooier.

Heb het aan de hond gegeven.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:09:16 #300
45206 Pietverdriet
pi_93645418
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:07 schreef Staal het volgende:

"Heb je zin in een vers gekookt eitje?" Ik ben dol op zachtgekookte eieren dus ja. En dat diegene een pan water met eieren op het gas zet en dan wat anders gaat doen. En je je na een poosje begint af te vragen waar die eieren dan eigenlijk blijven en dan krijg je uiteindelijk een te hard ei met een verdroogde kruimeldooier.
Of mensen die gillen als je je ei er na 2 1/2 minuut al uit haalt, dat kan je toch niet eten
quote:
Die gaan daar verschrikkelijk van ruften trouwens.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:14:36 #301
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93645675
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:07 schreef Staal het volgende:

Mensen kunnen toch niet ruiken of jij je ei hard of zacht wilt? Dus dat moet je dan zelf even zeggen (wel raar dat de gastheer/vrouw dat niet aan je vraagt trouwens).

Maar ik vind het ook raar als mensen eten opzetten en dan gewoon iets anders gaan doen. Voor aardappels en rijst dat gewoon een tijdje moet koken maakt het niet zoveel uit, maar bij dingen die gebakken en regelmatig omgekeerd moeten worden, en dingen die geroerd moeten worden snap ik niet dat mensen gewoon weglopen. :{

Deel 2 staat hier:
Keukengewoontes van anderen waar je je aan ergert! (deel 2)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')