quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dezelfde onzin die je hier post over inferieure vis? Wat is inferieure vis? Een schol met een minderwaardigheidscomplex? Een Heek met astma?
Ja, sorry, ben een grumpy old manquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:26 schreef Isabeau het volgende:
Keukengewoontes waar Piet zich aan ergert: mensen die maar wat roepen over voedsel of koken, zonder verstand van zaken
En nu weer terug on-topic. bvd
Die vind ik heel erg inderdaadquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:31 schreef Deimos000 het volgende:
Mijn gietijzeren wok schoonmaken met afwasmiddel ffs...!!![]()
Japanse messenset in de vaatwasser flikkeren...........![]()
Bestek wat uit de vaatwasser komt niet nadrogen / poeleren. Lang leve roest op RVS..
Van deze wordt ik ook heel erg giftig. En niet alleen vanwege de houdbaarheid maar ook omdat de helft van de mensheid schijnt de denken dat margarine ook boter is. Sorry niet om iemand voor het hoofd te stoten maar ik vind het één van de goorste dingen uit de "eetbare" categorie.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
- brood smeren, en dan met je mes nog vol boter in de jam. Toen was m'n potje ineens nog maar twee weken houdbaar ipv maanden![]()
Mensen die boter tegen margarine zeggen...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:00 schreef Tanin het volgende:
Met Ophelia eens: Mensen die margarine gebruiken. Met name de mensen die denken dat het ook maar *iets* met boter te maken heeft.
Eigenlijk dit.quote:Op donderdag 10 februari 2011 23:35 schreef golfer het volgende:
Enige keukengewoonte waar ik mij aan erg zijn slechte koks.
Idd, ik ben sowieso niet zo panisch voor wat vaak als 'vies' wordt bestempeld. Kijk, bedorven etenswaar of niet voorzichtig zijn met kruisbesmetting is wat anders, maar een mens kan echt wel wat hebben. Mn als het bijvoorbeeld gaat om aflikken van roerlepels en schoonvegen van pannetjes. Als het product wat erin is bereid gaar was dan is dat echt geen probleem. Er zit hoogstens een restje vet in en vet is aardig goed houdbaar.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Eigenlijk dit.![]()
Als iets goed smaakt interesseert het me echt geen sodemieter of er roerlepels worden afgelikt, pannetjes worden verzuimd om af te wassen, of hoe kleverig en ranzig een gerecht ook tot stand is gekomen..
Ik kom niet in andermans keuken, dus ik erger me eventueel alleen aan hoe dat wat op mijn bord ligt smaakt. De rest kan me niet schelen. Zolang ik er niet ziek van word vind ik het allemaal best.
- Of verplicht dat Smakelijk eten, smakelijk eten, hap, hap, hap.... liedje moeten zingen voor iédere maaltijd. Omdat er welgeteld één persoon van kleuterleeftijd aan tafel zit (van de 20). Leuk die lange familie weekends.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:58 schreef Yu-Kee het volgende:
- Mensen die god gaan bedanken voor het eten als ík uitgebreid boodschappen heb gedaan, als ík de mooiste en duurste stukken vlees heb gekocht, en als ík urenlang in de keuken heb gestaan! En dan gaan ze god bedanken...
Als je mijn plaatstalen koekenpan en ruwgietijzeren grill ook maar probeert met zeep af te wassen dan smijt ik ze naar je hoofd. Hoe vetter en zwarter ze zijn, des te beter ze werken. Ik spoel ze alleen uit met wat heet water en een borstel.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:17 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Ieuw! Ja, mijn ex-schoonmoeder deed dat ook met haar koekenpannen. Ik ontdekte het toen ik een keer alleen was in haar huis en daar mijn eigen eten moest bereiden. Allemaal vieze koekenpannen in de kast!
Vooral koolvis, heb ik altijd in de vriezer liggen. Van die tot blokjes geperste van de aldi. 't Ziet er niet uit op je bord. Maar smaakt prima!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
En visjes als Heek, Wijting, Harder, Horsmakreel, Schar, Koolvis, Schelvis om er maar een paar te noemen zijn echt heel erg lekker.
Kookergernis, hoe we met vis omgaan.
Zijn er ook nog vissen die niet heel erg lekker zijn, bijvoorbeeld gewoon lekker, of niet zo lekker, of minder lekker dan, of is alle vis even heel erg lekker en is onderscheidend vermogen taboe?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
En visjes als Heek, Wijting, Harder, Horsmakreel, Schar, Koolvis, Schelvis om er maar een paar te noemen zijn echt heel erg lekker.
Kookergernis, hoe we met vis omgaan.
Jij was de wijsneus met je inferieure visquote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zijn er ook nog vissen die niet heel erg lekker zijn, bijvoorbeeld gewoon lekker, of niet zo lekker, of minder lekker dan, of is alle vis even heel erg lekker en is onderscheidend vermogen taboe?
Misschien was alledaags of weinig exclusief of oorspronkelijk niet heel erg hoog aangeschreven een wat neutralere woordkeus geweest waarin mijn persoonlijke smaak wat minder doorklonk. Maar daar ging het helemaal niet omquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij was de wijsneus met je inferieure vis
zo precies benik ook weer niet,laat staan een keukenprinsquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:55 schreef Yu-Kee het volgende:
- Aangebroken producten niet goed afsluiten
- Met hetzelfde mes in bijvoorbeeld eerst de boter en daarna de jam
- Potje met één zilveruitje (of ander waardeloos restje) terug in de koelkast zetten i.p.v. opmaken
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee
- Bij Teflon-pannen met metalen bestek in de pan krassen
- Expres in vlees prikken ("Ja, want dan kan het niet ontploffen") zodat het niet meer sappig is
- Grote hoeveelheden zout gebruiken om het eten 'smaakvol' te maken
- Mensen die zich ongevraagd gaan bemoeien terwijl je aan het koken bent (bijvoorbeeld het vuur lager of hoger gaan zetten of het vlees om gaan draaien)
- Een nieuwe verpakking aanbreken terwijl er nog een aangebroken identiek product staat
- Uit het pak/fles drinken i.p.v. een glas pakken
- Geen biefstuk kunnen bakken (helemaal doorgebakken en taai)
- Eerst het vlees op tafel zetten en 10 minuten later de aardappels, i.p.v. alles tegelijk
- Frituren in oud frituurvet
ik vind koolvis geen reet aanquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien was alledaags of weinig exclusief of oorspronkelijk niet heel erg hoog aangeschreven een wat neutralere woordkeus geweest waarin mijn persoonlijke smaak wat minder doorklonk. Maar daar ging het helemaal niet om
Maar ik snap niet wat de kwalificatie heel erg lekker voorstelt als alle vis heel erg lekker is. Dan vind je vis heel erg lekker, duidelijk, maar heb je met zoveel verschillende vissen ook nog onderscheidend vermogen, of is koolvis net zo heel erg lekker als rog?
Ieuw ja, ik kende ook iemand die de borden door de honden af liet likken vóór de afwas. Ik snap ook wel dat ze na het afwassen gewoon weer schoon zijn, maar dan heb je daar net zitten eten en je zit nog na te tafelen en dan worden naast je even de borden afgeslobberd met een hoop geluid.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:48 schreef Tanin het volgende:
Tantes die borden laten aflikken door honden voordat ze ze eventjes onder de kraan afspoelt
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 07:08 schreef Fixers het volgende:
- Of verplicht dat Smakelijk eten, smakelijk eten, hap, hap, hap.... liedje moeten zingen voor iédere maaltijd. Omdat er welgeteld één persoon van kleuterleeftijd aan tafel zit (van de 20).
Ik ga er nog wel mee om, ik eet er alleen niet meer. Recepten mag ze wel afleveren, want ze kan verder goed kokenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:51 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Ieuw ja, ik kende ook iemand die de borden door de honden af liet likken vóór de afwas. Ik snap ook wel dat ze na het afwassen gewoon weer schoon zijn, maar dan heb je daar net zitten eten en je zit nog na te tafelen en dan worden naast je even de borden afgeslobberd met een hoop geluid.
Gelukkig ga ik al tijden niet meer met die persoon om.
[..]Ik las: Een persoon van kleuterleeftijd van 20 (jaar).
O ja, ik ken ook zo iemand. Gewoon een volwassen persoon. Hij lust geen rijst, geen pasta, geen kaas, geen rode saus (welke roodkleurige saus dan ook).quote:Op zaterdag 19 februari 2011 08:56 schreef Tha_Erik het volgende:
En de grootste ergernis is misschien nog wel mensen die bijna niets lusten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |