abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92964227
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dezelfde onzin die je hier post over inferieure vis? Wat is inferieure vis? Een schol met een minderwaardigheidscomplex? Een Heek met astma?
:D :'( :D

tranen over m'n wangen :X :@
Ja doei.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:38:26 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92964639
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:26 schreef Isabeau het volgende:
:D

Keukengewoontes waar Piet zich aan ergert: mensen die maar wat roepen over voedsel of koken, zonder verstand van zaken ;)

En nu weer terug on-topic. bvd
Ja, sorry, ben een grumpy old man
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92964888
Een heek met astma. _O- :') LOL
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:51:55 #154
45206 Pietverdriet
pi_92965268
En visjes als Heek, Wijting, Harder, Horsmakreel, Schar, Koolvis, Schelvis om er maar een paar te noemen zijn echt heel erg lekker.
Kookergernis, hoe we met vis omgaan.
pi_92966816
Mijn gietijzeren wok schoonmaken met afwasmiddel ffs...!! :(

Japanse messenset in de vaatwasser flikkeren........... |:(

Bestek wat uit de vaatwasser komt niet nadrogen / poeleren. Lang leve roest op RVS.. :')
pi_92966939
Hmm... voor we verzanden in een vis-discussie, het ging hier over ergerlijke keukengewoontes!

Ik heb de meeste al wel langs zien komen... Ik ben niet een figuur wat zich heel gauw ergert aan dingen, maar soms...
- brood smeren, en dan met je mes nog vol boter in de jam. Toen was m'n potje ineens nog maar twee weken houdbaar ipv maanden ;(
- mensen die liever lang doen met een snijplank dan met een mes (glazen snijplank :X je hoort gewoon dat messen dat niet fijn vinden...)
- mensen die alle groentes tegelijk in de pan flikkeren en dan veels te lang laten "bakken". Als ik soep wil gooi ik het niet in een koekepan ja!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 februari 2011 @ 15:35:38 #157
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_92966987
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:31 schreef Deimos000 het volgende:
Mijn gietijzeren wok schoonmaken met afwasmiddel ffs...!! :(

Japanse messenset in de vaatwasser flikkeren........... |:(

Bestek wat uit de vaatwasser komt niet nadrogen / poeleren. Lang leve roest op RVS.. :')
Die vind ik heel erg inderdaad :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_92967836
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

- brood smeren, en dan met je mes nog vol boter in de jam. Toen was m'n potje ineens nog maar twee weken houdbaar ipv maanden ;(

Van deze wordt ik ook heel erg giftig. En niet alleen vanwege de houdbaarheid maar ook omdat de helft van de mensheid schijnt de denken dat margarine ook boter is. Sorry niet om iemand voor het hoofd te stoten maar ik vind het één van de goorste dingen uit de "eetbare" categorie.
Vriendlief pakt een lepeltje voor jam O+ Maar als zijn ouders komen logeren verstop ik alle lekkere jam achterin de koelkast achter de augurken e.d. en verschijnt er spontaan een pot Lidl jam in de deur van de koelkast. Overigens uit een set die ze ons zelf cadeau hebben gedaan, ik ga niet speciaal voor mijn schoonouders jam bij de Lidl halen.

Christus, wat een verhaal, het zit me wel hoog geloof ik :')
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:00:01 #159
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92968087
Met Ophelia eens: Mensen die margarine gebruiken. Met name de mensen die denken dat het ook maar *iets* met boter te maken heeft.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_92968200
Margarine is goor. Dan eet ik nog liever brood met alleen beleg.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:02:18 #161
45206 Pietverdriet
pi_92968202
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:00 schreef Tanin het volgende:
Met Ophelia eens: Mensen die margarine gebruiken. Met name de mensen die denken dat het ook maar *iets* met boter te maken heeft.
Mensen die boter tegen margarine zeggen...
Gruwel
pi_92982290
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:35 schreef golfer het volgende:
Enige keukengewoonte waar ik mij aan erg zijn slechte koks.
Eigenlijk dit. :Y

Als iets goed smaakt interesseert het me echt geen sodemieter of er roerlepels worden afgelikt, pannetjes worden verzuimd om af te wassen, of hoe kleverig en ranzig een gerecht ook tot stand is gekomen..
Ik kom niet in andermans keuken, dus ik erger me eventueel alleen aan hoe dat wat op mijn bord ligt smaakt. De rest kan me niet schelen. Zolang ik er niet ziek van word vind ik het allemaal best.
Let me see you stripped down to the bone
pi_93000287
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:31 schreef minilot het volgende:

[..]

Eigenlijk dit. :Y

Als iets goed smaakt interesseert het me echt geen sodemieter of er roerlepels worden afgelikt, pannetjes worden verzuimd om af te wassen, of hoe kleverig en ranzig een gerecht ook tot stand is gekomen..
Ik kom niet in andermans keuken, dus ik erger me eventueel alleen aan hoe dat wat op mijn bord ligt smaakt. De rest kan me niet schelen. Zolang ik er niet ziek van word vind ik het allemaal best.
Idd, ik ben sowieso niet zo panisch voor wat vaak als 'vies' wordt bestempeld. Kijk, bedorven etenswaar of niet voorzichtig zijn met kruisbesmetting is wat anders, maar een mens kan echt wel wat hebben. Mn als het bijvoorbeeld gaat om aflikken van roerlepels en schoonvegen van pannetjes. Als het product wat erin is bereid gaar was dan is dat echt geen probleem. Er zit hoogstens een restje vet in en vet is aardig goed houdbaar.

Idem trouwens met de vla-uit-hetzelfde-bord. Als je je bord goed schoonschraapt proef je dat echt niet, misschien bij de allerlaatste hap een heel klein beetje.

Ik erger me zelf niet zo snel. Denk alleen de volgende 3:
- Op mijn vingers kijken tijdens het koken en overal commentaar op leveren
- Dingen die over de datum zijn meteen weggooien, ook als het een ei is of bloem
- Mensen die zeuren over kleine restjes overlaten, en die het zelf weggooien (zonde!)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  zaterdag 19 februari 2011 @ 01:48:41 #164
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93000656
Ik ben zelf ook erg makkelijk als ik voor mezelf kook, etenswaren die een week over datum zijn, deksel van de rijstpan een paar dagen hergebruiken zonder te wassen, limonade glas 2 weken lang niet wassen.
Maar dat zijn allemaal dingen die *ik* doe als *ik* het gebruik. Als ik voor iemand anders kook houd ik me gewoon netjes aan de richtlijnen, en ik verwacht ook dat iemand anders dat voor mij doet.

Tantes die borden laten aflikken door honden voordat ze ze eventjes onder de kraan afspoelt :r
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_93003034
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:58 schreef Yu-Kee het volgende:
- Mensen die god gaan bedanken voor het eten als ík uitgebreid boodschappen heb gedaan, als ík de mooiste en duurste stukken vlees heb gekocht, en als ík urenlang in de keuken heb gestaan! En dan gaan ze god bedanken... ;(
- Of verplicht dat Smakelijk eten, smakelijk eten, hap, hap, hap.... liedje moeten zingen voor iédere maaltijd. Omdat er welgeteld één persoon van kleuterleeftijd aan tafel zit (van de 20). Leuk die lange familie weekends. }:|

Kookergernissen (die ik als kookspullenverkpopster heb)
- Panisch doen over het gebruik van een beetje vet, "want van vet wordt je dik".
- Mensen die klagen dat alles aanbakt zonder antiaanbaklaag.
- Die dan zelfs een anti-aanbaklaag willen in hun kookpan voor de aardappels (dankjewel Jamie :N )
- Mensen die ABSOLUUT geen aluminium in de keuken willen, 'k vraag dan altijd of ze wel eens aluminiumfolie gebruiken. :') (antwoord is altijd "Ja")

quote:
15s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 09:17 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Ieuw! Ja, mijn ex-schoonmoeder deed dat ook met haar koekenpannen. Ik ontdekte het toen ik een keer alleen was in haar huis en daar mijn eigen eten moest bereiden. Allemaal vieze koekenpannen in de kast! :r
Als je mijn plaatstalen koekenpan en ruwgietijzeren grill ook maar probeert met zeep af te wassen dan smijt ik ze naar je hoofd. Hoe vetter en zwarter ze zijn, des te beter ze werken. Ik spoel ze alleen uit met wat heet water en een borstel.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
En visjes als Heek, Wijting, Harder, Horsmakreel, Schar, Koolvis, Schelvis om er maar een paar te noemen zijn echt heel erg lekker.
Vooral koolvis, heb ik altijd in de vriezer liggen. Van die tot blokjes geperste van de aldi. 't Ziet er niet uit op je bord. Maar smaakt prima! :Y)

[ Bericht 17% gewijzigd door Fixers op 19-02-2011 07:21:44 ]
  zaterdag 19 februari 2011 @ 08:56:39 #166
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_93003402
Ik kan er niet zo goed tegen als mensen heel ingewikkeld hun kipfilet (nog rauw) met een vork en een mes in stukjes snijden, in plaats van het gewoon even vast te pakken met een hand en met de andere hand te snijden. Als je daarna gewoon zorgvuldig je handen wast is er geen probleem met kruisbesmetting.
Of als mensen elk stukje wit van een kipfiletje afsnijden en vervolgens de halve filet wegsnijden "want dat witte vind ik vies."

Oh, en champignons in hele kleine stukjes willen snijden.

En de grootste ergernis is misschien nog wel mensen die bijna niets lusten :'). Van die types die alleen op friet en spaghetti met saus uit een potje leven.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_93005391
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn er ook nog vissen die niet heel erg lekker zijn, bijvoorbeeld gewoon lekker, of niet zo lekker, of minder lekker dan, of is alle vis even heel erg lekker en is onderscheidend vermogen taboe?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:35:44 #168
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_93006345
Ergeren is een groot woord, maar ik vind het altijd zo jammer als mensen eerst lekkere verse groente kopen "omdat dat gezond is" en het vervolgens zo lang koken dat je het tussen je tanden naar binnen kan slurpen en alle vitamines foetsie zijn.

Of bij een vriendin van me eten en dan bij elke hap je mond vol hebben met kattenhaar omdat die beesten overal op en in en aan zitten. Ik vind een kat best leuk en lief en niet vies, maar ik zit niet zo te wachten op een haarbal...

Eerlijk is eerlijk: Ik vind het niet fijn als iemand op m'n vingers kijkt als ik kook. Niet dat ik smerige dingen zou doen, ofzoiets, het werkt gewoon op m'n zenuwen.
*Doorhalen wat niet van toepassing is
Are we part of the solution or we part of the pollution
  zaterdag 19 februari 2011 @ 13:06:32 #169
45206 Pietverdriet
pi_93009196
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zijn er ook nog vissen die niet heel erg lekker zijn, bijvoorbeeld gewoon lekker, of niet zo lekker, of minder lekker dan, of is alle vis even heel erg lekker en is onderscheidend vermogen taboe?
Jij was de wijsneus met je inferieure vis
pi_93009506
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij was de wijsneus met je inferieure vis
Misschien was alledaags of weinig exclusief of oorspronkelijk niet heel erg hoog aangeschreven een wat neutralere woordkeus geweest waarin mijn persoonlijke smaak wat minder doorklonk. Maar daar ging het helemaal niet om

Maar ik snap niet wat de kwalificatie heel erg lekker voorstelt als alle vis heel erg lekker is. Dan vind je vis heel erg lekker, duidelijk, maar heb je met zoveel verschillende vissen ook nog onderscheidend vermogen, of is koolvis net zo heel erg lekker als rog?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_93011050
quote:
8s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:55 schreef Yu-Kee het volgende:
- Aangebroken producten niet goed afsluiten
- Met hetzelfde mes in bijvoorbeeld eerst de boter en daarna de jam
- Potje met één zilveruitje (of ander waardeloos restje) terug in de koelkast zetten i.p.v. opmaken
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee :r
- Bij Teflon-pannen met metalen bestek in de pan krassen :(
- Expres in vlees prikken ("Ja, want dan kan het niet ontploffen") zodat het niet meer sappig is
- Grote hoeveelheden zout gebruiken om het eten 'smaakvol' te maken
- Mensen die zich ongevraagd gaan bemoeien terwijl je aan het koken bent (bijvoorbeeld het vuur lager of hoger gaan zetten of het vlees om gaan draaien)
- Een nieuwe verpakking aanbreken terwijl er nog een aangebroken identiek product staat
- Uit het pak/fles drinken i.p.v. een glas pakken :r
- Geen biefstuk kunnen bakken (helemaal doorgebakken en taai) :{
- Eerst het vlees op tafel zetten en 10 minuten later de aardappels, i.p.v. alles tegelijk
- Frituren in oud frituurvet
zo precies benik ook weer niet,laat staan een keukenprins :D ,maar ik erger mij eraan als mensen de keuken gebruiken en niet hun zooi fatsoenlijk zelf opruimen en de keuken in die staat achterlaten als hoe ze hem vonden. :Y Mijn vrouw is helemaal een pietje precies met koken.. O-) ;)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93012022
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien was alledaags of weinig exclusief of oorspronkelijk niet heel erg hoog aangeschreven een wat neutralere woordkeus geweest waarin mijn persoonlijke smaak wat minder doorklonk. Maar daar ging het helemaal niet om

Maar ik snap niet wat de kwalificatie heel erg lekker voorstelt als alle vis heel erg lekker is. Dan vind je vis heel erg lekker, duidelijk, maar heb je met zoveel verschillende vissen ook nog onderscheidend vermogen, of is koolvis net zo heel erg lekker als rog?
ik vind koolvis geen reet aan :N smaakt naar niks, je moet er veel bovenop gooien/bij doen. tis wel de goedkoopste vis
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:51:32 #173
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93016854
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 01:48 schreef Tanin het volgende:
Tantes die borden laten aflikken door honden voordat ze ze eventjes onder de kraan afspoelt :r
Ieuw ja, ik kende ook iemand die de borden door de honden af liet likken vóór de afwas. Ik snap ook wel dat ze na het afwassen gewoon weer schoon zijn, maar dan heb je daar net zitten eten en je zit nog na te tafelen en dan worden naast je even de borden afgeslobberd met een hoop geluid. :{w

Gelukkig ga ik al tijden niet meer met die persoon om. ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 07:08 schreef Fixers het volgende:
- Of verplicht dat Smakelijk eten, smakelijk eten, hap, hap, hap.... liedje moeten zingen voor iédere maaltijd. Omdat er welgeteld één persoon van kleuterleeftijd aan tafel zit (van de 20).
:D Ik las: Een persoon van kleuterleeftijd van 20 (jaar).
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:59:30 #174
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93017164
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:51 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Ieuw ja, ik kende ook iemand die de borden door de honden af liet likken vóór de afwas. Ik snap ook wel dat ze na het afwassen gewoon weer schoon zijn, maar dan heb je daar net zitten eten en je zit nog na te tafelen en dan worden naast je even de borden afgeslobberd met een hoop geluid. :{w

Gelukkig ga ik al tijden niet meer met die persoon om. ;)

[..]

:D Ik las: Een persoon van kleuterleeftijd van 20 (jaar).
Ik ga er nog wel mee om, ik eet er alleen niet meer. Recepten mag ze wel afleveren, want ze kan verder goed koken :D

En ik las dat ook _O-
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:00:17 #175
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93017186
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 08:56 schreef Tha_Erik het volgende:
En de grootste ergernis is misschien nog wel mensen die bijna niets lusten :').
O ja, ik ken ook zo iemand. Gewoon een volwassen persoon. Hij lust geen rijst, geen pasta, geen kaas, geen rode saus (welke roodkleurige saus dan ook).

Kom op zeg! Bij kaas kan ik me nog íets voorstellen, omdat dat een specifieke smaak heeft, maar rijst en pasta en elke soort rode saus... en het dan ook gewoon op latere leeftijd nooit meer proberen... "Nee, lust ik niet!" :{

Oh, ik kende trouwens ook iemand, ook volwassen en die lustte geen water... Geen water lusten, dan ben je ook gewoon een verwend kutkind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')