Maar soms eet je toch bij anderen of anderen bij jou?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:57 schreef Microtubuli het volgende:
Eerlijk gezegd bemoei ik me niet in de keukens van anderen.
Dit doe ik zelf wel bij m'n eigen eten/drinken. Maar boeiend, beetje bacteriën gaat niemand dood aan, en gemak dient de mensquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:55 schreef Yu-Kee het volgende:
- Met hetzelfde mes in bijvoorbeeld eerst de boter en daarna de jam
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee
- Uit het pak/fles drinken i.p.v. een glas pakken
Niet in krassen en op tijd vervangen. Zo veel kosten ze niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:05 schreef Microtubuli het volgende:
Verder wel eens met de klachten.
Alleen snap ik niet dat je Teflon pannen gebruikt. Teflon is giftig en laat op d'n duur los door slijtage (ook met plastic bestek) en dat vreet je dus vrolijk mee op.
Dan nog laten ze los, teflonvrije aanbaklaag gebruiken is gezonder. En een goede aanbaklaag (bv van Demeyere) daar doe je jaren mee.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:06 schreef Adames het volgende:
[..]
Niet in krassen en op tijd vervangen. Zo veel kosten ze niet.
Waar mee roer jij? Onze plastic pollepels zijn ook al half versleten, die moet ik dus ondertussen ook al gedeeltelijk hebben opgegeten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:09 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Dan nog laten ze los, teflonvrije aanbaklaag gebruiken is gezonder.
Ook met kunststof lepels, en ja die slijten ook maar daar zit geen giftig Teflon in. Blij dat ik van die Tefal prulpannen verlost ben.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Waar mee roer jij? Onze plastic pollepels zijn ook al half versleten, die moet ik dus ondertussen ook al gedeeltelijk hebben opgegeten.
Maar kunnen we dan nu weer ontopic gaan?quote:Teflon is chemisch inert en niet giftig, maar begint bij temperaturen boven 260 °C in kwaliteit achteruit te gaan en zal boven de 350 °C ontleden[1]. De daarbij vrijkomende ontledingsproducten zijn schadelijk en kunnen zelfs dodelijk zijn voor vogels. Bij mensen kunnen ze griepachtige verschijnselen veroorzaken [2] Ter vergelijking, boter en andere vetten die gebruikt worden bij bakken en braden beginnen te schroeien en te roken vanaf 200 °C. Vlees wordt in de regel niet heter dan 230 °C om aanbranden te voorkomen. Kookgerei dat leeg op een hete kookplaat wordt gezet kan evenwel de temperaturen bereiken waarbij schadelijke gassen vrijkomen. Na onderzoek in 1959 van de Amerikaanse FDA werd teflon goedgekeurd voor toepassing in voedselbereidingsapparatuur. Het onderzoek liet zien dat de giftigheid van de bij grote verhitting van een lege pan vrijkomende dampen kleiner was dan die van gebruikelijke oliën [3]
Van die mensen inderdaad die precies op de datum spullen gaan weggooien. Ook bijvoorbeeld bij dingen zoals een onaangebroken zak chips die een maand over de datum is. Die is gewoon lekker en eetbaar hoorquote:Op donderdag 10 februari 2011 22:33 schreef Karina het volgende:
Melk niet willen drinken omdat het 1 dag over de datum is.
Ergerlijk ja, vind ik dus ook:quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:33 schreef Karina het volgende:
Op het werk: een heel klein laagje koffie in de kan laten zitten zodat je geen koffie hoeft te zetten, want er is toch nog.
Een pak melk/sap terugzetten in de ijskast met nog maar 1 slok erin.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:55 schreef Yu-Kee het volgende:
- Potje met één zilveruitje (of ander waardeloos restje) terug in de koelkast zetten i.p.v. opmaken
jij pakt voor elk ding een nieuw mes? gewoon je boter op je brood smeren, mes aan je brood 'afvegen' en dan met je mes in de jam. wat is daar vies aan?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:55 schreef Yu-Kee het volgende:
- Met hetzelfde mes in bijvoorbeeld eerst de boter en daarna de jam
Bah!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:29 schreef loecje het volgende:
mest aan je brood 'afvegen' en dan met je mes in de jam. wat is daar vies aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |