abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:55:15 #1
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92611345
- Aangebroken producten niet goed afsluiten
- Met hetzelfde mes in bijvoorbeeld eerst de boter en daarna de jam
- Potje met één zilveruitje (of ander waardeloos restje) terug in de koelkast zetten i.p.v. opmaken
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee :r
- Bij Teflon-pannen met metalen bestek in de pan krassen :(
- Expres in vlees prikken ("Ja, want dan kan het niet ontploffen") zodat het niet meer sappig is
- Grote hoeveelheden zout gebruiken om het eten 'smaakvol' te maken
- Mensen die zich ongevraagd gaan bemoeien terwijl je aan het koken bent (bijvoorbeeld het vuur lager of hoger gaan zetten of het vlees om gaan draaien)
- Een nieuwe verpakking aanbreken terwijl er nog een aangebroken identiek product staat
- Uit het pak/fles drinken i.p.v. een glas pakken :r
- Geen biefstuk kunnen bakken (helemaal doorgebakken en taai) :{
- Eerst het vlees op tafel zetten en 10 minuten later de aardappels, i.p.v. alles tegelijk
- Frituren in oud frituurvet
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:57:16 #2
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_92611523
Eerlijk gezegd bemoei ik me niet in de keukens van anderen en boeit het me ook weinig.
Zolang ik zelf maar lekker kook O+
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:58:42 #3
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92611655
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:57 schreef Microtubuli het volgende:
Eerlijk gezegd bemoei ik me niet in de keukens van anderen.
Maar soms eet je toch bij anderen of anderen bij jou?
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:59:07 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_92611684
Mens erger je niet. :')
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:05:20 #5
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_92612290
Verder wel eens met de klachten.
Alleen snap ik niet dat je Teflon pannen gebruikt. Teflon is giftig en laat op d'n duur los door slijtage (ook met plastic bestek) en dat vreet je dus vrolijk mee op.
pi_92612392
quote:
8s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:55 schreef Yu-Kee het volgende:
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee :r
Dit doe ik zelf wel bij m'n eigen eten/drinken. Maar boeiend, beetje bacteriën gaat niemand dood aan, en gemak dient de mens :Y)
pi_92612425
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:05 schreef Microtubuli het volgende:
Verder wel eens met de klachten.
Alleen snap ik niet dat je Teflon pannen gebruikt. Teflon is giftig en laat op d'n duur los door slijtage (ook met plastic bestek) en dat vreet je dus vrolijk mee op.
Niet in krassen en op tijd vervangen. Zo veel kosten ze niet.
pi_92612511
En een eigen koelkast lost heel wat problemen op. Over dat roeren, proeven en verder roeren heb ik weinig problemen mee. Of durf je ook niet uit andermans glas te drinken?
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:09:26 #9
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_92612604
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:06 schreef Adames het volgende:

[..]

Niet in krassen en op tijd vervangen. Zo veel kosten ze niet.
Dan nog laten ze los, teflonvrije aanbaklaag gebruiken is gezonder. En een goede aanbaklaag (bv van Demeyere) daar doe je jaren mee.
pi_92612676
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:09 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Dan nog laten ze los, teflonvrije aanbaklaag gebruiken is gezonder.
Waar mee roer jij? Onze plastic pollepels zijn ook al half versleten, die moet ik dus ondertussen ook al gedeeltelijk hebben opgegeten.
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:13:06 #11
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_92612889
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:10 schreef Adames het volgende:

[..]

Waar mee roer jij? Onze plastic pollepels zijn ook al half versleten, die moet ik dus ondertussen ook al gedeeltelijk hebben opgegeten.
Ook met kunststof lepels, en ja die slijten ook maar daar zit geen giftig Teflon in. Blij dat ik van die Tefal prulpannen verlost ben.
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:28:26 #12
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92613938
Volgens wetenschappelijk onderzoek is Teflon niet giftig:

quote:
Teflon is chemisch inert en niet giftig, maar begint bij temperaturen boven 260 °C in kwaliteit achteruit te gaan en zal boven de 350 °C ontleden[1]. De daarbij vrijkomende ontledingsproducten zijn schadelijk en kunnen zelfs dodelijk zijn voor vogels. Bij mensen kunnen ze griepachtige verschijnselen veroorzaken [2] Ter vergelijking, boter en andere vetten die gebruikt worden bij bakken en braden beginnen te schroeien en te roken vanaf 200 °C. Vlees wordt in de regel niet heter dan 230 °C om aanbranden te voorkomen. Kookgerei dat leeg op een hete kookplaat wordt gezet kan evenwel de temperaturen bereiken waarbij schadelijke gassen vrijkomen. Na onderzoek in 1959 van de Amerikaanse FDA werd teflon goedgekeurd voor toepassing in voedselbereidingsapparatuur. Het onderzoek liet zien dat de giftigheid van de bij grote verhitting van een lege pan vrijkomende dampen kleiner was dan die van gebruikelijke oliën [3]
Maar kunnen we dan nu weer ontopic gaan? ;)
Keukengewoontes van anderen waar je je aan ergert dus!

En als je je nooit ergert aan andermans keukengewoontes, dan post je gewoon niks. :)
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2011 @ 22:30:52 #13
91830 MaximusTG
pi_92614136
Oh leuk! Ergernissen!
Bij mijn vriendin thuis hadden ze de rare gewoonte om alles na elkaar te eten. Dus wel vlees, groente, aardappels (what else) op tafel, maar vervolgens eerst het vlees opscheppen en opeten, dan de aardappels en dan pas de groente.
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 22:33:26 #14
9859 crew  Karina
Woman
pi_92614295
Melk niet willen drinken omdat het 1 dag over de datum is.Op het werk: een heel klein laagje koffie in de kan laten zitten zodat je geen koffie hoeft te zetten, want er is toch nog.

Een pak melk/sap terugzetten in de ijskast met nog maar 1 slok erin.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:42:02 #15
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92614938
quote:
99s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:33 schreef Karina het volgende:
Melk niet willen drinken omdat het 1 dag over de datum is.
Van die mensen inderdaad die precies op de datum spullen gaan weggooien. Ook bijvoorbeeld bij dingen zoals een onaangebroken zak chips die een maand over de datum is. Die is gewoon lekker en eetbaar hoor :D!

quote:
99s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:33 schreef Karina het volgende:
Op het werk: een heel klein laagje koffie in de kan laten zitten zodat je geen koffie hoeft te zetten, want er is toch nog.

Een pak melk/sap terugzetten in de ijskast met nog maar 1 slok erin.
Ergerlijk ja, vind ik dus ook:

quote:
- Potje met één zilveruitje (of ander waardeloos restje) terug in de koelkast zetten i.p.v. opmaken
pi_92615543
Ach, dit zijn nog normale ergenissen.
Ik woonde samen met iemand die viscose doekjes direct weggooit als die een nacht in een propje op het aanrecht had gelegen.
En scherpe messen zet hij met de punt omhoog in het afdroogrek wat mijn inziens levensgevaarlijk is.
pi_92618042
Enige keukengewoonte waar ik mij aan erg zijn slechte koks.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 10 februari 2011 @ 23:41:52 #18
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92618349
Ik heb er nog eentje:

- Mensen die geen rijst kunnen koken en gaan zitten klunzen met roeren en afgieten, waardoor het altijd een beetje soppig is. En/of dat ze het na het koken een kwartier in de pan laten staan, om het minder soppig te laten worden. Maar ja, dan heb je lauwe rijst.

Kom op zeg, het is zo simpel:

Per persoon: 1 kopje rijst, 1 1/2 kopje water

Water in de pan doen, pan op het vuur, wachten tot het kookt. Rijst erbij, roeren totdat het weer kookt. Deksel op de pan. Vuur op de laagste stand. Niet meer naar omkijken, niet roeren. Wekker zetten: 15-20 minuten. Pan van het vuur halen, even doorroeren. Klaar!
pi_92621867
quote:
jij pakt voor elk ding een nieuw mes? gewoon je boter op je brood smeren, mes aan je brood 'afvegen' en dan met je mes in de jam. wat is daar vies aan?
oke als mensen met boter in de jam gaan is het wel vies gezicht. vooral als je de volgende dag de pot open doet.

verder met veel dingen wel eens. niet dat ik me eraan erger maar wel dat ik het zelf niet zou doen. en graag zou zien dat anderen het ook niet doen.
uit pak drinken doe ik trouwens wel eens maar dan alleen als ik het pak in 1x leeg drink. scheelt weer afwas.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 11-02-2011 02:05:55 ]
pi_92622403
groentes niet wassen. :r
  vrijdag 11 februari 2011 @ 01:59:41 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_92622456
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 01:29 schreef loecje het volgende:

mest aan je brood 'afvegen' en dan met je mes in de jam. wat is daar vies aan?

Bah!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_92622528
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 01:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Bah!
:z
dat bedoelde ik natuurlijk niet
  vrijdag 11 februari 2011 @ 02:22:20 #23
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92622723
Ik erger me in principe niet aan andermans keukengewoonten.
Gewoon al omdat ik niet zo'n zeiksnor als TS wil zijn.

PS Liever een bitch dan een zeiksnor. :+
pi_92625058
waar ik me bij mn moeder altijd aan ergerde:
- vlees in de pan voordat de pan heet is
- braadworst niet bruin bakken
- saus niet aanmaken
- op elke groente kaas gooien

* gianni61is blij om op zichzelf te wonen en voor zichzelf te koken
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_92625345
Als er zo'n beschermpapiertje op een pot zit, dat erop laten zitten na openen. :{w
pi_92626879
quote:
- Bij Teflon-pannen met metalen bestek in de pan krassen :(
- Expres in vlees prikken ("Ja, want dan kan het niet ontploffen") zodat het niet meer sappig is
- Grote hoeveelheden zout gebruiken om het eten 'smaakvol' te maken
- Mensen die zich ongevraagd gaan bemoeien terwijl je aan het koken bent (bijvoorbeeld het vuur lager of hoger gaan zetten of het vlees om gaan draaien)- Een nieuwe verpakking aanbreken terwijl er nog een aangebroken identiek product staat
- Geen biefstuk kunnen bakken (helemaal doorgebakken en taai) :{
- Eerst het vlees op tafel zetten en 10 minuten later de aardappels, i.p.v. alles tegelijk
- Frituren in oud frituurvet
Oe. :( |:( :(
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_92631823
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:50 schreef bl_henkie2 het volgende:
Ach, dit zijn nog normale ergenissen.
Ik woonde samen met iemand die viscose doekjes direct weggooit als die een nacht in een propje op het aanrecht had gelegen.
En scherpe messen zet hij met de punt omhoog in het afdroogrek wat mijn inziens levensgevaarlijk is.
Oh, ik vind die doekjes altijd zo vreselijk vies dan, van die natte, stinkende dingen :X Ik zou ze in de kookwas gooien.
Uitspoelen, uitwringen, en een beetje uithangen zodat het kan drogen :Y
pi_92632164
nou, ik erger me me niet echt aan iets wat anderen doen. Ik denk alleen: dat zou ik dus nooit of niet snel doen. Betreft bijvoorbeeld: vaatdoekjes nat in elkaar proppen, voelt zo goor glad en vochtig aen de volgende dag. Vlees inprikken. Dingen die een dag over datum zijn weggooien ja, zijn echt nog wel goed hoor maar ja. Maar zoals ik al zei: ik erger me er niet echt aan.
Maar zelf zal ik heus ook wel zoiets hebben. Zoals boter uit het kuipje op mijn boterham smeren en dat blijkt dan te veel boter te zijn, zodat ik het restje terug afsmeer op het kuipje. Dat is alles waar ik zo snel opkom.
pi_92632252
vaatdoekjes gewoon helemaal niet laten liggen(ook niet opgepropt) maar uithangen en in de was gooien.
pi_92633689
Het opleuken van eten met meer ingrediënten, zomaar. Je moet weten wat je ermee wilt bereiken. Maar ik denk dat ik me daar vooral aan erger omdat ik dat zelf ook lang deed. In het algemeen erger ik me aan zomaar wat doen, omschudden omdat je toch iets moet doen, het vuur bijstellen zonder naar de temperatuur van het eten te kijken, de korst van de kaas afsnijden, olie in de grillpan, dat soort dingen.

En niet snijden maar duwen, snijden op glas of een bord, dan moet ik me echt inhouden om er niets van te zeggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:21:57 #31
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92636519
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 01:29 schreef loecje het volgende:

[..]

jij pakt voor elk ding een nieuw mes?
Ja. :)

quote:
gewoon je boter op je brood smeren, mes aan je brood 'afvegen' en dan met je mes in de jam. wat is daar vies aan?
Ik vind het niet vies (behalve dan dat ikzelf sowieso geen boter en jam eet), maar ik vind het gewoon niet o.k. Boter + jam was eigenlijk gewoon een voorbeeld. Het gaat er mij eigenlijk vooral om dat er bestek gebruikt wordt om het ene mee te pakken/snijden en vervolgens wordt het andere ermee gepakt/gesneden en dat andere is een lang houdbaar product, maar nu zit er een restje van het ene in, waardoor het lang houdbare product óók snel gaat bederven. Dat vind ik zonde.

Nog eentje trouwens:

- Mensen die roken tijdens het eten bereiden.
pi_92637787
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Het opleuken van eten met meer ingrediënten, zomaar. Je moet weten wat je ermee wilt bereiken. Maar ik denk dat ik me daar vooral aan erger omdat ik dat zelf ook lang deed. In het algemeen erger ik me aan zomaar wat doen, omschudden omdat je toch iets moet doen, het vuur bijstellen zonder naar de temperatuur van het eten te kijken, de korst van de kaas afsnijden, olie in de grillpan, dat soort dingen.

En niet snijden maar duwen, snijden op glas of een bord, dan moet ik me echt inhouden om er niets van te zeggen.
Het enige wat ik dan vraag is of het mes duur was.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_92638061
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:51 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Het enige wat ik dan vraag is of het mes duur was.
Ik vraag of het mes scherp is.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:13:32 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92638801
quote:
]
- Mensen die zich ongevraagd gaan bemoeien terwijl je aan het koken bent (bijvoorbeeld het vuur lager of hoger gaan zetten of het vlees om gaan draaien)

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:14:54 #35
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92638864
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:38 schreef chocolatelover het volgende:
nou, ik erger me me niet echt aan iets wat anderen doen. Ik denk alleen: dat zou ik dus nooit of niet snel doen.
Dit dus.

In mijn eigen keuken heb ik geen teflon en geen magnetron. Ik gebruik gaspitten en alleen houten spatels. De houdbaarheidsdatum kijk ik niet al teveel naar, maar gebruik m'n neus. Vooral eieren hebben hier een belachelijke tht en soms eet ik eieren maanden over de tht datum.

Van de tht op water, zout, honing, suiker, meel en dat soort moet ik altijd lachen.

Vrij conservatief dus, maar bij pasta/Italiaans maken bv drink en rook ik dan wel weer. :7

Oh en mensen die om recepten gaan vragen verwijs ik naar Google. Ik gebruik geen weegschaal of maatbeker dus ik heb geen idee hoeveel precies van wat erin gaat.

Mensen staan wel eens vreemd te kijken als ik rijst maak. Eerst opbakken met olijfolie en zout en dan pas kokend water erover gooien.
reset
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:17:16 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92638969
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:14 schreef Individual het volgende:

Mensen staan wel eens vreemd te kijken als ik rijst maak. Eerst opbakken met olijfolie en zout en dan pas kokend water erover gooien.
Prima manier, lekker de rijst bakken voor je het kookt, smaakt goed.
Doe er dan ook altijd knoflook en saffraan bij (geen zout)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:27:20 #37
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92639441
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:21 schreef Yu-Kee het volgende:

Het gaat er mij eigenlijk vooral om dat er bestek gebruikt wordt om het ene mee te pakken/snijden en vervolgens wordt het andere ermee gepakt/gesneden en dat andere is een lang houdbaar product, maar nu zit er een restje van het ene in, waardoor het lang houdbare product óók snel gaat bederven.
:Y
Zoals hier:

vrijdag 11 februari 2011 @ 15:27:49 #38
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92639461
- Mensen die al hun eten volkwakken met mayonaise/ketchup.

En dan nog eentje waar ik me niet zozeer aan erger, maar me wel over verbaas:

- Mensen die 'duur' handafwasmiddel in de keuken hebben staan (bijvoorbeeld Dreft) en daar ook echt bij zweren als in 'Ja, dat gaat langer mee!'
pi_92639585
Mensen die boter in de pan doen, stuk vlees erbij en dan pas het vuur aansteken.
Dop van frisdrank niet goed vastdraaien zodat alle prik weg is.
pi_92639634
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:27 schreef Yu-Kee het volgende:

- Mensen die 'duur' handafwasmiddel in de keuken hebben staan (bijvoorbeeld Dreft) en daar ook echt bij zweren als in 'Ja, dat gaat langer mee!'
Dat is dan nog één van de dingen waar ze gelijk in hebben.
Er zijn echt merken waarbij je zo door zo'n fles heen bent zonder dat het schoonmaakt.
Bij Dreft kan je tenminste nog écht toe met een paar drupjes.
pi_92639793
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:27 schreef RobinOok het volgende:

[..]

:Y
Zoals hier:

[ link | afbeelding ]
Ieuw. :P
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:40:14 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92640042
Troep niet opruimen. Ik had zo'n huisgenote die dan uitgebreid sinaasappels had staan uitpersen, wat een aardig kleverig aanrecht opleverde. Nee hoor, niet schoonmaken. Want dat vond zij niet vies.

Gelukkig is de keuken tegenwoordig bijna geheel mijn privédomein. O+
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:43:37 #43
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92640205
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:30 schreef MaGNeT het volgende:
Mensen die boter in de pan doen, stuk vlees erbij en dan pas het vuur aansteken.
Dat is gewoon dom! :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:30 schreef MaGNeT het volgende:
Dop van frisdrank niet goed vastdraaien zodat alle prik weg is.
Vind ik ook:

quote:
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:31 schreef MaGNeT het volgende:
Dat is dan nog één van de dingen waar ze gelijk in hebben.
Er zijn echt merken waarbij je zo door zo'n fles heen bent zonder dat het schoonmaakt.
Bij Dreft kan je tenminste nog écht toe met een paar drupjes.
Ik pak gewoon altijd goedkoop afwasmiddel (dat kan van de Aldi zijn of van de Albert Heijn, net waar ik op dat moment ben) en doe daar ontzettend lang mee en heb daar ook niet veel van nodig. Ik denk echt dat ik goedkoper uit ben dan de Dreft-gebruikers hoor! :) Niet dat die paar cent 'winst' me nou zo ontzettend veel kan schelen, maar ik verbaas me er gewoon over dat er echt van die mensen zijn met een Dreft-overtuiging.
pi_92640218
Wie men liefheeft kastijdt men, zeggen ze altijd. Dus erger ik me aan bijna niemand (**) , behalve aan mn eigen vriendin, als ze bijvoorbeeld:

- de afzuigkap niet aanzet (Ze heeft een hekel aan het geluid) , en het hele huis vervolgens blauw staat.
- het hele aanrecht smerig maakt, overal kledders eten, pakjes, papiertjes, spatels etc, voor 1 gebakken ei :')

Verder is het natuurlijk een schatje O+

(**) = 1 uitzondering:
Als ik op een feestje of andere gelegenheid ben waar geBBQ-d wordt, en ik zie dat alles gruwelijk fout gaat (buitenkant zwart, binnenin rauw, dat soort ellende), dan móet ik me ermee bemoeien. Ik ben dan ook een grillmeister. Mn vrienden weten dat gelukkig, dus vragen ze me vaak of ik de spatel ter hand wil nemen. Scheelt ook weer gemopper.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:55:28 #45
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92640793
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:41 schreef Yu-Kee het volgende:
Ik heb er nog eentje:

- Mensen die geen rijst kunnen koken en gaan zitten klunzen met roeren en afgieten, waardoor het altijd een beetje soppig is. En/of dat ze het na het koken een kwartier in de pan laten staan, om het minder soppig te laten worden. Maar ja, dan heb je lauwe rijst.

Kom op zeg, het is zo simpel:

Water in de pan doen, pan op het vuur, wachten tot het kookt. Rijst erbij, roeren totdat het weer kookt. Deksel op de pan. Vuur op de laagste stand. Niet meer naar omkijken, niet roeren. Wekker zetten: 15-20 minuten. Pan van het vuur halen, even doorroeren. Klaar!
Rijst is het lekkerste als deze een paar minuten heeft gestaan nadat het afgegoten is/water opgekookt is. Dat "hoort", ook als je op jouw manier kookt.

Verder:
-Groentes e.d. nadat ze gesneden zijn met de (niet langer) scherpe kant van het mes de pan in schuiven (daar gaan m'n nekharen echt van overeind staan, vooral als ze "even mijn mes lenen en hem zo wel afwassen")
-Olijfolie in het kookwater bij spagghetti koken
-Mensen die vast komen helpen opruimen bij het koken en zo mijn bouillon, waar ik expres van wat opzij had gezet, weggooien.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:03:58 #46
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92641203
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:55 schreef Tanin het volgende:
Rijst is het lekkerste als deze een paar minuten heeft gestaan nadat het afgegoten is/water opgekookt is. Dat "hoort", ook als je op jouw manier kookt.
Paar minuten ja, maar niet 15+ minuten, dan vind ik het te veel afgekoeld.

Waar ik me trouwens ontzettend aan erger in een restaurant en wat me iets te vaak overkomt:

- Je bestelde eten komt op tafel, maar je moet nog wachten op de saus/mayonaise/bijgerechten/zout. Soms duurt dat echt lang en moet je er meerdere keren om vragen! :{
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:06:55 #47
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92641319
quote:
Ik heb er nog eentje:

Wekker zetten: 15-20 minuten.
- Mensen die in paniek raken als je geen maatbekers, weegschalen of kookwekkers gebruikt en niet een recept volgt.

- Mensen die een boekenkast vol kookboeken hebben en absoluut niet zonder kunnen koken.

- Mensen die denken culinair te zijn en een ei of pannekoeken met olijfolie bakken..
reset
pi_92641407
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:43 schreef Yu-Kee het volgende:

Ik pak gewoon altijd goedkoop afwasmiddel (dat kan van de Aldi zijn of van de Albert Heijn, net waar ik op dat moment ben) en doe daar ontzettend lang mee en heb daar ook niet veel van nodig. Ik denk echt dat ik goedkoper uit ben dan de Dreft-gebruikers hoor! :) Niet dat die paar cent 'winst' me nou zo ontzettend veel kan schelen, maar ik verbaas me er gewoon over dat er echt van die mensen zijn met een Dreft-overtuiging.
Het is toch ook gewoon geconcentreerder afwasmiddel? Ik gebruik het niet, omdat ik vaak even 1 bord afwas en dan verspil je dus, en als je geconcentreerd spul verspilt, verspil je in wezen meer, en ik hou niet van verspillen van dingen die allemaal weeruit het grondwater gezuiverd moeten worden e.d. Maar als je altijd een bak vult met sop, dan maakt het niet uit lijkt me.

Maar het kan natuurlijk ook gewoon reclamebullshit zijn, daar was ik dan niet van op de hoogte.
pi_92641431
Mensen die zich met je koken bemoeien zijn inderdaad lastig.

Maar dat leren ze heel snel af als je zegt 'jij wilt koken?' en dan gewoon weglopen.

En mensen die dingen opruimen als je ze nog nodig hebt zijn ook lastig.

Gelukkig zijn ze bang voor mijn keukenmes (en ik zelf ook een beetje, snij nog regelmatig in mijn vingers als ik iets wil doen wat eigenlijk niet mag, maar met het oude mes altijd goed ging)

En het afwasmiddel zit hier in een zeeppompje, wij hebben hier een vaatwasser, maar als we even iets met de hand af willen wassen is het even een pompje zeep op de afwasborstel doen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:12:45 #50
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92641585
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:06 schreef Individual het volgende:
- Mensen die in paniek raken als je geen maatbekers, weegschalen of kookwekkers gebruikt en niet een recept volgt.
Oh, ik raak niet in paniek hoor, maar voor bepaalde basisdingen zoals rijst, zijn gewoon bepaalde basismethodes waardoor het nooit mislukt. En als een ander goede rijst kan koken met veel water en afgieten en alles, vind ik dat ook prima. Maar ik schreef dus:

quote:
Als de rijst dus altijd mislukt bij die mensen. Waarom gebruiken ze dan niet gewoon een goeie basismethode i.p.v. dat ze elke keer opnieuw gaan zitten klunzen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')