Maar soms eet je toch bij anderen of anderen bij jou?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:57 schreef Microtubuli het volgende:
Eerlijk gezegd bemoei ik me niet in de keukens van anderen.
Dit doe ik zelf wel bij m'n eigen eten/drinken. Maar boeiend, beetje bacteriën gaat niemand dood aan, en gemak dient de mensquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:55 schreef Yu-Kee het volgende:
- Met hetzelfde mes in bijvoorbeeld eerst de boter en daarna de jam
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee
- Uit het pak/fles drinken i.p.v. een glas pakken
Niet in krassen en op tijd vervangen. Zo veel kosten ze niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:05 schreef Microtubuli het volgende:
Verder wel eens met de klachten.
Alleen snap ik niet dat je Teflon pannen gebruikt. Teflon is giftig en laat op d'n duur los door slijtage (ook met plastic bestek) en dat vreet je dus vrolijk mee op.
Dan nog laten ze los, teflonvrije aanbaklaag gebruiken is gezonder. En een goede aanbaklaag (bv van Demeyere) daar doe je jaren mee.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:06 schreef Adames het volgende:
[..]
Niet in krassen en op tijd vervangen. Zo veel kosten ze niet.
Waar mee roer jij? Onze plastic pollepels zijn ook al half versleten, die moet ik dus ondertussen ook al gedeeltelijk hebben opgegeten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:09 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Dan nog laten ze los, teflonvrije aanbaklaag gebruiken is gezonder.
Ook met kunststof lepels, en ja die slijten ook maar daar zit geen giftig Teflon in. Blij dat ik van die Tefal prulpannen verlost ben.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Waar mee roer jij? Onze plastic pollepels zijn ook al half versleten, die moet ik dus ondertussen ook al gedeeltelijk hebben opgegeten.
Maar kunnen we dan nu weer ontopic gaan?quote:Teflon is chemisch inert en niet giftig, maar begint bij temperaturen boven 260 °C in kwaliteit achteruit te gaan en zal boven de 350 °C ontleden[1]. De daarbij vrijkomende ontledingsproducten zijn schadelijk en kunnen zelfs dodelijk zijn voor vogels. Bij mensen kunnen ze griepachtige verschijnselen veroorzaken [2] Ter vergelijking, boter en andere vetten die gebruikt worden bij bakken en braden beginnen te schroeien en te roken vanaf 200 °C. Vlees wordt in de regel niet heter dan 230 °C om aanbranden te voorkomen. Kookgerei dat leeg op een hete kookplaat wordt gezet kan evenwel de temperaturen bereiken waarbij schadelijke gassen vrijkomen. Na onderzoek in 1959 van de Amerikaanse FDA werd teflon goedgekeurd voor toepassing in voedselbereidingsapparatuur. Het onderzoek liet zien dat de giftigheid van de bij grote verhitting van een lege pan vrijkomende dampen kleiner was dan die van gebruikelijke oliën [3]
Van die mensen inderdaad die precies op de datum spullen gaan weggooien. Ook bijvoorbeeld bij dingen zoals een onaangebroken zak chips die een maand over de datum is. Die is gewoon lekker en eetbaar hoorquote:Op donderdag 10 februari 2011 22:33 schreef Karina het volgende:
Melk niet willen drinken omdat het 1 dag over de datum is.
Ergerlijk ja, vind ik dus ook:quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:33 schreef Karina het volgende:
Op het werk: een heel klein laagje koffie in de kan laten zitten zodat je geen koffie hoeft te zetten, want er is toch nog.
Een pak melk/sap terugzetten in de ijskast met nog maar 1 slok erin.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:55 schreef Yu-Kee het volgende:
- Potje met één zilveruitje (of ander waardeloos restje) terug in de koelkast zetten i.p.v. opmaken
jij pakt voor elk ding een nieuw mes? gewoon je boter op je brood smeren, mes aan je brood 'afvegen' en dan met je mes in de jam. wat is daar vies aan?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:55 schreef Yu-Kee het volgende:
Bah!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:29 schreef loecje het volgende:
mest aan je brood 'afvegen' en dan met je mes in de jam. wat is daar vies aan?
Oe.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:55 schreef Yu-Kee het volgende:
- Aangebroken producten niet goed afsluiten
- Potje met één zilveruitje (of ander waardeloos restje) terug in de koelkast zetten i.p.v. opmaken
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee
- Bij Teflon-pannen met metalen bestek in de pan krassen
- Expres in vlees prikken ("Ja, want dan kan het niet ontploffen") zodat het niet meer sappig is
- Grote hoeveelheden zout gebruiken om het eten 'smaakvol' te maken
- Mensen die zich ongevraagd gaan bemoeien terwijl je aan het koken bent (bijvoorbeeld het vuur lager of hoger gaan zetten of het vlees om gaan draaien)- Een nieuwe verpakking aanbreken terwijl er nog een aangebroken identiek product staat
- Uit het pak/fles drinken i.p.v. een glas pakken
- Geen biefstuk kunnen bakken (helemaal doorgebakken en taai)
- Eerst het vlees op tafel zetten en 10 minuten later de aardappels, i.p.v. alles tegelijk
- Frituren in oud frituurvet
Oh, ik vind die doekjes altijd zo vreselijk vies dan, van die natte, stinkende dingenquote:Op donderdag 10 februari 2011 22:50 schreef bl_henkie2 het volgende:
Ach, dit zijn nog normale ergenissen.
Ik woonde samen met iemand die viscose doekjes direct weggooit als die een nacht in een propje op het aanrecht had gelegen.
En scherpe messen zet hij met de punt omhoog in het afdroogrek wat mijn inziens levensgevaarlijk is.
Ja.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:29 schreef loecje het volgende:
[..]
jij pakt voor elk ding een nieuw mes?
Ik vind het niet vies (behalve dan dat ikzelf sowieso geen boter en jam eet), maar ik vind het gewoon niet o.k. Boter + jam was eigenlijk gewoon een voorbeeld. Het gaat er mij eigenlijk vooral om dat er bestek gebruikt wordt om het ene mee te pakken/snijden en vervolgens wordt het andere ermee gepakt/gesneden en dat andere is een lang houdbaar product, maar nu zit er een restje van het ene in, waardoor het lang houdbare product óók snel gaat bederven. Dat vind ik zonde.quote:gewoon je boter op je brood smeren, mes aan je brood 'afvegen' en dan met je mes in de jam. wat is daar vies aan?
Het enige wat ik dan vraag is of het mes duur was.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Het opleuken van eten met meer ingrediënten, zomaar. Je moet weten wat je ermee wilt bereiken. Maar ik denk dat ik me daar vooral aan erger omdat ik dat zelf ook lang deed. In het algemeen erger ik me aan zomaar wat doen, omschudden omdat je toch iets moet doen, het vuur bijstellen zonder naar de temperatuur van het eten te kijken, de korst van de kaas afsnijden, olie in de grillpan, dat soort dingen.
En niet snijden maar duwen, snijden op glas of een bord, dan moet ik me echt inhouden om er niets van te zeggen.
Ik vraag of het mes scherp is.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:51 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het enige wat ik dan vraag is of het mes duur was.
]
- Mensen die zich ongevraagd gaan bemoeien terwijl je aan het koken bent (bijvoorbeeld het vuur lager of hoger gaan zetten of het vlees om gaan draaien)
Dit dus.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:38 schreef chocolatelover het volgende:
nou, ik erger me me niet echt aan iets wat anderen doen. Ik denk alleen: dat zou ik dus nooit of niet snel doen.
Prima manier, lekker de rijst bakken voor je het kookt, smaakt goed.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:14 schreef Individual het volgende:
Mensen staan wel eens vreemd te kijken als ik rijst maak. Eerst opbakken met olijfolie en zout en dan pas kokend water erover gooien.
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:21 schreef Yu-Kee het volgende:
Het gaat er mij eigenlijk vooral om dat er bestek gebruikt wordt om het ene mee te pakken/snijden en vervolgens wordt het andere ermee gepakt/gesneden en dat andere is een lang houdbaar product, maar nu zit er een restje van het ene in, waardoor het lang houdbare product óók snel gaat bederven.
Dat is dan nog één van de dingen waar ze gelijk in hebben.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:27 schreef Yu-Kee het volgende:
- Mensen die 'duur' handafwasmiddel in de keuken hebben staan (bijvoorbeeld Dreft) en daar ook echt bij zweren als in 'Ja, dat gaat langer mee!'
Ieuw.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:27 schreef RobinOok het volgende:
[..]
![]()
Zoals hier:
[ link | afbeelding ]
Dat is gewoon dom!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:30 schreef MaGNeT het volgende:
Mensen die boter in de pan doen, stuk vlees erbij en dan pas het vuur aansteken.
Vind ik ook:quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:30 schreef MaGNeT het volgende:
Dop van frisdrank niet goed vastdraaien zodat alle prik weg is.
- Aangebroken producten niet goed afsluiten
Ik pak gewoon altijd goedkoop afwasmiddel (dat kan van de Aldi zijn of van de Albert Heijn, net waar ik op dat moment ben) en doe daar ontzettend lang mee en heb daar ook niet veel van nodig. Ik denk echt dat ik goedkoper uit ben dan de Dreft-gebruikers hoor!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:31 schreef MaGNeT het volgende:
Dat is dan nog één van de dingen waar ze gelijk in hebben.
Er zijn echt merken waarbij je zo door zo'n fles heen bent zonder dat het schoonmaakt.
Bij Dreft kan je tenminste nog écht toe met een paar drupjes.
Rijst is het lekkerste als deze een paar minuten heeft gestaan nadat het afgegoten is/water opgekookt is. Dat "hoort", ook als je op jouw manier kookt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 23:41 schreef Yu-Kee het volgende:
Ik heb er nog eentje:
- Mensen die geen rijst kunnen koken en gaan zitten klunzen met roeren en afgieten, waardoor het altijd een beetje soppig is. En/of dat ze het na het koken een kwartier in de pan laten staan, om het minder soppig te laten worden. Maar ja, dan heb je lauwe rijst.
Kom op zeg, het is zo simpel:
Per persoon: 1 kopje rijst, 1 1/2 kopje water
Water in de pan doen, pan op het vuur, wachten tot het kookt. Rijst erbij, roeren totdat het weer kookt. Deksel op de pan. Vuur op de laagste stand. Niet meer naar omkijken, niet roeren. Wekker zetten: 15-20 minuten. Pan van het vuur halen, even doorroeren. Klaar!
Paar minuten ja, maar niet 15+ minuten, dan vind ik het te veel afgekoeld.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:55 schreef Tanin het volgende:
Rijst is het lekkerste als deze een paar minuten heeft gestaan nadat het afgegoten is/water opgekookt is. Dat "hoort", ook als je op jouw manier kookt.
- Mensen die in paniek raken als je geen maatbekers, weegschalen of kookwekkers gebruikt en niet een recept volgt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 23:41 schreef Yu-Kee het volgende:
Ik heb er nog eentje:
Per persoon: 1 kopje rijst, 1 1/2 kopje water
Wekker zetten: 15-20 minuten.
Het is toch ook gewoon geconcentreerder afwasmiddel? Ik gebruik het niet, omdat ik vaak even 1 bord afwas en dan verspil je dus, en als je geconcentreerd spul verspilt, verspil je in wezen meer, en ik hou niet van verspillen van dingen die allemaal weeruit het grondwater gezuiverd moeten worden e.d. Maar als je altijd een bak vult met sop, dan maakt het niet uit lijkt me.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:43 schreef Yu-Kee het volgende:
Ik pak gewoon altijd goedkoop afwasmiddel (dat kan van de Aldi zijn of van de Albert Heijn, net waar ik op dat moment ben) en doe daar ontzettend lang mee en heb daar ook niet veel van nodig. Ik denk echt dat ik goedkoper uit ben dan de Dreft-gebruikers hoor!Niet dat die paar cent 'winst' me nou zo ontzettend veel kan schelen, maar ik verbaas me er gewoon over dat er echt van die mensen zijn met een Dreft-overtuiging.
Oh, ik raak niet in paniek hoor, maar voor bepaalde basisdingen zoals rijst, zijn gewoon bepaalde basismethodes waardoor het nooit mislukt. En als een ander goede rijst kan koken met veel water en afgieten en alles, vind ik dat ook prima. Maar ik schreef dus:quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:06 schreef Individual het volgende:
- Mensen die in paniek raken als je geen maatbekers, weegschalen of kookwekkers gebruikt en niet een recept volgt.
Als de rijst dus altijd mislukt bij die mensen. Waarom gebruiken ze dan niet gewoon een goeie basismethode i.p.v. dat ze elke keer opnieuw gaan zitten klunzen?quote:Op donderdag 10 februari 2011 23:41 schreef Yu-Kee het volgende:
- Mensen die geen rijst kunnen koken en gaan zitten klunzen met roeren en afgieten, waardoor het altijd een beetje soppig is. En/of dat ze het na het koken een kwartier in de pan laten staan, om het minder soppig te laten worden. Maar ja, dan heb je lauwe rijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |