abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:04:55 #176
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_93017349
Geen water :D? Aanstelleritis vind ik dat.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_93018997
Mensen die denken dat ze culinair bezig zijn als ze Knorr Wereldgerechten bereiden. Of dat het sneller/goedkoper is, terwijl ik veel sneller een maaltijd bereidt volgens mij, die verser, leuker en gezonder is.

Gelukkig ken ik dat soort mensen alleen van internet :')

Of mensen die champignons te wit laten, of juist zo slap bruin laten worden. Brr.
Mensen die gekoelde dingen uit de koelkast halen inderdaad. Een vriendin van me neemt vaak (plakjes) kaas mee naar festivals (van meerdere dagen dus).

Of een maaltijd niet compleet vinden zonder vlees.

Maar echte kookgewoontes vind ik vaak niet zo irritant, zoals proeven, lepels voor verschillende potjes gebruiken, etc.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:06:54 #178
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93019062
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:04 schreef frame-saw het volgende:

Terwijl je ook gewoon vis of schaaldieren kan eten
~O> ~O> ~O>
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:11:30 #179
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93019194
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:04 schreef frame-saw het volgende:
Mensen die denken dat ze culinair bezig zijn als ze Knorr Wereldgerechten bereiden. Of dat het sneller/goedkoper is, terwijl ik veel sneller een maaltijd bereidt volgens mij, die verser, leuker en gezonder is.
Of mensen die het verschil niet weten tussen Chinees/Indonesisch/Indiaas/Thais en ook nog eens al die gerechten 'nasi' noemen.

quote:
Of mensen die een maaltijd niet compleet vinden zonder aardappels. Ik had een keer voor iemand alles voorbereid om te gaan gourmetten samen. Zegt die Hollandse boerenlul (sorry voor iedereen die zich aangesproken voelt nu ;)): "Waar zijn de aardappels?" Hij vond dat bij elke maaltijd aardappels hoorde. :')

Ja ja, ik kom wat (wereld)vreemde mensen tegen in mijn leven. :P
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:25:54 #180
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_93021920
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:11 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Of mensen die het verschil niet weten tussen Chinees/Indonesisch/Indiaas/Thais en ook nog eens al die gerechten 'nasi' noemen.

[..]

Of mensen die een maaltijd niet compleet vinden zonder aardappels. Ik had een keer voor iemand alles voorbereid om te gaan gourmetten samen. Zegt die Hollandse boerenlul (sorry voor iedereen die zich aangesproken voelt nu ;)): "Waar zijn de aardappels?" Hij vond dat bij elke maaltijd aardappels hoorde. :')

Ging ie dan ook prakken met jus? :')

... "Ik móet al dat buitenlands eten niet, ik ga wel naar de Chinees"....
(Het komt nooooooooit meer goed)
*Doorhalen wat niet van toepassing is
Are we part of the solution or we part of the pollution
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:56:27 #181
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93023509
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:25 schreef Mayadevi het volgende:
... "Ik móet al dat buitenlands eten niet, ik ga wel naar de Chinees"....
De standaard 'Chinees op de hoek' serveert inderdaad niet echt buitenlands eten. Het is helemaal aan de Hollanders aangepast.

Voor écht Chinees eten moet je op de Zeedijk in Amsterdam zijn (in andere plaatsen zullen ook wel echt traditioneel Chinese restaurants zitten hoor, maar dat zou ik zo niet weten).
pi_93058677
* mensen die champignons niet schoonmaken, er zit altijd drek aan en bij andere paddestoelen heel vaak zand :r , champignonborstels met doorschijnende borstelharen die tijdens het schoonmaken loslaten en die haast niet zijn terug te vinden
* keukenkwasten, waar de haren loslaten (ik heb een pastaset van Jamie Oliver met vergiet en kwast en de kwaliteit is echt belabberd, bij het vergiet laat al een stuk emaille loss en de borstel liet ook direct bij het eerste gebruik haren loss)
* botsplinters (vlees voor het bereiden niet goed schoongemaakt)
* in de supermarkt alleen voorgesneden vlees kunnen kopen en bijvoorbeeld karbonades niet in één groot stuk, waar je het bot fatsoenlijk kunt verwijderen
* vlees in de supermarkt, waar de stukjes verschillend groot/ dik zijn en altijd een mooi stuk bovenop ligt en de mindere stukken ertussenin zitten
* kippenpotjes waar een heel groot stuk vel/vet eraan zit, wat eigenlijk niet bij de pot hoort, maar wat ze eraan laten zitten in de fabriek om het zwaarder te maken, restanten veertjes en pennen die nog in het vel zitten
* stukjes eierschaal in het eten

nu ja, zijn niet alleen gewoontes van anderen, maar ook gewone ergernissen

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 20-02-2011 15:27:04 ]
  zondag 20 februari 2011 @ 15:29:41 #183
45206 Pietverdriet
pi_93059098
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:21 schreef Zana het volgende:
* mensen die champignons niet schoonmaken, er zit altijd drek aan en bij andere paddestoelen heel vaak zand :r , champignonborstels met doorschijnende borstelharen die tijdens het schoonmaken loslaten en die haast niet zijn terug te vinden
Dat wat aan champignons zit is een mengsel van stro en paardenpoep
quote:
* keukenkwasten, waar de haren loslaten (ik heb een pastaset van Jamie Oliver met vergiet en kwast en de kwaliteit is echt belabberd, bij het vergiet laat al een stuk emaille loss en de borstel liet ook direct bij het eerste gebruik haren loss)
Daarom gebruik ik altijd gewoon mijn vingers.
quote:
* botsplinters (vlees voor het bereiden niet goed schoongemaakt)
* in de supermarkt alleen voorgesneden vlees kunnen kopen en bijvoorbeeld karbonades niet in één groot stuk, waar je het bot fatsoenlijk kunt verwijderen

* vlees in de supermarkt, waar de stukjes verschillend groot/ dik zijn en altijd een mooi stuk bovenop ligt en de mindere stukken ertussenin zitten
Eens, het vlees bij de meeste supermarkten is om te huilen zo slecht
pi_93059949
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 07:08 schreef Fixers het volgende:

[..]

- Panisch doen over het gebruik van een beetje vet, "want van vet wordt je dik".
Ja, die vind ik ook erg. Mens, je wordt dik van TEVEEL eten, niet van een beetje vet. En zaken als aardappeltjes gebakken in ganzenvet zijn gewoon niet te versmaden.

quote:
Als je mijn plaatstalen koekenpan en ruwgietijzeren grill ook maar probeert met zeep af te wassen dan smijt ik ze naar je hoofd. Hoe vetter en zwarter ze zijn, des te beter ze werken. Ik spoel ze alleen uit met wat heet water en een borstel.
Idd!

Verder vind ik mensen die niets lusten idd ook vervelend. Ok, als je iets hebt geprobeerd maar niet lekker vindt... maar ik bedoel die volwassen mensen die bij alles roepen 'das vies' zonder het te proeven.

Ik had een keer een tijdelijk secretarieel baantje, en tijdens de secretaressedag ( :') ) gingen we naar een kookschool. Als lunch kregen we heerlijk vers, dik gesneden brood met sla en zalm, geitenkaas of ham. 2 collega's: nee, dat lust ik niet, dat zijn moeilijke broodjes. HAM en SLA mensen, ja das wel heel eng! We kregen nog meer en de ergste van de 2 heeft niets gegeten, alleen een sultana die ze had meegenomen :') Ze "lustte" geloof ik alleen friet, witbrood, koekjes, simpel vlees (hamburgers e.d.) en een zeer beperkt aantal groenten.

En mensen die roepen dat het zielig is als je een lekkere hertenbiefstuk oid voor ze wil bereiden.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_93060009
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dezelfde onzin die je hier post over inferieure vis? Wat is inferieure vis? Een schol met een minderwaardigheidscomplex? Een Heek met astma?
:D _O-

Het meest vreselijke vind ik wel als dingen niet goed schoon zijn en als dingen echt helemaal stuk gekookt zijn. En te weinig koken. Een keer kan gebeuren, maar structureel... nee. :X
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_93060741
Mijn zusje lust geen water, verwend nest.
Als mijn vader erwtensoep maakt, laat hij er knars ( kraakbeen) inzitten :r
En mijn moeder vindt het nodig om in elk gerecht spekjes in te stoppen :r
Twiddel
pi_93062284
Een oud-collega van mij d'r vriend at enkel patat en vlees. Hij hoefde van zijn moeder alleen dat te eten wat hij lekker vond.

Ze heeft tegen hem gezegd dat ze geen kinderen met hem wil tot hij normaal kan doen met eten.

Maar ik kan ook niet tegen mensen die mieren met hun eten. Zeiken over vetrandjes, dingen die ze niet kennen etc. Flikker dan maar op, dan eet ik het zelf wel op. :9
pi_93062472
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:00 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Oh, ik kende trouwens ook iemand, ook volwassen en die lustte geen water... Geen water lusten, dan ben je ook gewoon een verwend kutkind.
Iemand zei laatst tegen mij: "water vind ik vies" :')

Mijn ergernis: champignons wassen met water.
Of als ik ergens kom eten, dat ik vis voorgeschoteld krijg, terwijl ik van tevoren duidelijk heb gezegd dat ik vegetariër ben.
pi_93062584
Dat is de schuld van idioten die zich vegetariër noemen terwijl ze wel vis eten.
pi_93065302
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:37 schreef Isegrim het volgende:
Dat is de schuld van idioten die zich vegetariër noemen terwijl ze wel vis eten.
Is heel Amerikaans :Y In Nederland eten vegetariërs vrijwel nooit vis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 februari 2011 @ 17:41:34 #191
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93065395
Iemand die komt eten en zonder te proeven eerst een lading zout over zijn eten gooit :(
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 20 februari 2011 @ 17:41:51 #192
45206 Pietverdriet
pi_93065404
Ergernis van mij, als ik vegetariers te eten krijg maak ik vegetarisch eten voor ze klaar, bordaflikkende taferelen, maar denk je dat ik ook een behoorlijk stuk vlees krijg als ik daar ga eten??
  zondag 20 februari 2011 @ 17:43:11 #193
45206 Pietverdriet
pi_93065455
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:41 schreef Rewimo het volgende:
Iemand die komt eten en zonder te proeven eerst een lading zout over zijn eten gooit :(
Als die een tweede keer komt eten is zijn portie brem en brem zout als die het op tafel krijgt, met daarnaast een zoutvaatje met extra grote gaten.
pi_93065470
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is heel Amerikaans :Y In Nederland eten vegetariërs vrijwel nooit vis.
Daarentegen eten ze wel kip. Ik ben er meerdere (zeker 6) tegen gekomen toen ik nog in de bediening werkte: "Ik ben vegetariër. Maar ik eet wél kip!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 februari 2011 @ 17:44:01 #195
13151 crew  Rewimo
pi_93065489
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Als die een tweede keer komt eten is zijn portie brem en brem zout als die het op tafel krijgt, met daarnaast een zoutvaatje met extra grote gaten.
Is gelukkig al heel lang geleden :) Ik weet niet eens meer wie het was. Maar het is me wel bijgebleven.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_93065501
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Daarentegen eten ze wel kip. Ik ben er meerdere (zeker 6) tegen gekomen toen ik nog in de bediening werkte: "Ik ben vegetariër. Maar ik eet wél kip!"
Dat is echt triest ja. :') Heb ook iemand gekend die alleen vlees at waaraan je niet meer kon zien van wat voor beest het kwam. Dus wel kipfilet, geen pootjes. :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 februari 2011 @ 17:45:37 #197
13151 crew  Rewimo
pi_93065558
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:43 schreef cinnamon_M het volgende:

En mensen die roepen dat het zielig is als je een lekkere hertenbiefstuk oid voor ze wil bereiden.
Paard is ook zo zielig :')

Wij eten vanavond paardebiefstuk :9~
pi_93065679
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:43 schreef Fixers het volgende:

Nou, dat ken ik dan weer helemaal niet. Ik vind het wel wat dubieus voor een vegetariër hoor :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_93066012
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:51 schreef Isabeau het volgende:
Dus...

William en Kate gaan trouwen.
Er zijn 1900 mensen uitgenodigd.
En volgens nu.nl bestaat het merendeel van de genodigden uit vrienden van het bruidspaar.
Merendeel is bij mij meer dan de helft, dus laten we zeggen zeker 1000 mensen.

Hoe onderhoud je een vriendschap met 1000 mensen??? _O- Facebook?
Verkeerde topic? :+
  zondag 20 februari 2011 @ 17:54:33 #200
45206 Pietverdriet
pi_93066013
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:51 schreef Isabeau het volgende:
Dus...

William en Kate gaan trouwen.
Er zijn 1900 mensen uitgenodigd.
En volgens nu.nl bestaat het merendeel van de genodigden uit vrienden van het bruidspaar.
Merendeel is bij mij meer dan de helft, dus laten we zeggen zeker 1000 mensen.

Hoe onderhoud je een vriendschap met 1000 mensen??? _O- Facebook?
Als jij William en Kate bent heb je veel vriendjes van school, uit de adel, etc,
Dat is waar adel en privescholen goed in zijn, netwerken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')