Twee goede vrienden van me zijn vegetariër en één heeft idd ook die zendingsdrang. Daar komt mijn ergernis waarschijnlijk ook uit voort.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
![]()
Ik erger me aan collega-vegetariers met zendingsdrang. Van die types die vinden dat iedereen vegetarisch moet gaan eten en dan denken dat ik het met ze eens ben.
(En speciaal voor Piet: hier zou het zomaar kunnen gebeuren dat je als vleeseter een goed stuk vlees voorgeschotelt krijgt, vriend is namelijk pricipieel vleeseter en dus heb ik ook maar geleerd hoe je vlees klaarmaakt)
Jij hebt gelukkig ook geen zendingsdrangquote:Op zondag 20 februari 2011 18:07 schreef Vork het volgende:
Ik erger me er onder andere aan dat vegetarisch eten door een hoop mensen als lastig danwel hinderlijk wordt ervaren. En alle bijbehorende standaard reacties en aannames.
'Gelukkig' heb ik nog genoeg andere ergernissen.
Die zijn echt mega-irritant ja!quote:Op zondag 20 februari 2011 18:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik erger me aan collega-vegetariers met zendingsdrang. Van die types die vinden dat iedereen vegetarisch moet gaan eten en dan denken dat ik het met ze eens ben.
Het zijn eerder de vegetariers die lastig worden gevonden is mijn observatie.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:07 schreef Vork het volgende:
Ik erger me er onder andere aan dat vegetarisch eten door een hoop mensen als lastig danwel hinderlijk wordt ervaren. En alle bijbehorende standaard reacties en aannames.
'Gelukkig' heb ik nog genoeg andere ergernissen.
Nee, en vele vega's met mij ook niet. Is een algehele misvatting waar ik blijkbaar nog met enige regelmaat voor moet boeten.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jij hebt gelukkig ook geen zendingsdrang
Oh, het is geen misvatting hoorquote:Op zondag 20 februari 2011 18:11 schreef Vork het volgende:
Nee, en vele vega's met mij ook niet. Is een algehele misvatting waar ik blijkbaar nog met enige regelmaat voor moet boeten.
Ja, daar kan ik me ook wat bij voorstellenquote:Op zondag 20 februari 2011 18:13 schreef Isegrim het volgende:
Maar er zijn ook genoeg vleeseters die zich aangevallen lijken te voelen door het loutere feit dat iemand vegetariër is en die dan zelf een hele discussie beginnen...
Klopt, daar erger ik me ook aan. Verschrikkelijk vind ik die discussie, vooral tijdens het eten en dan met name als hun insteek gelijk is dat ik vlees eten "zielig vind". Kom op, ik ben geen zeven meer. (al was dat toen wel mijn motivatie om vega te wordenquote:Op zondag 20 februari 2011 18:13 schreef Isegrim het volgende:
Maar er zijn ook genoeg vleeseters die zich aangevallen lijken te voelen door het loutere feit dat iemand vegetariër is en die dan zelf een hele discussie beginnen...
Oh ja, die drogredenquote:Op zondag 20 februari 2011 18:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, daar kan ik me ook wat bij voorstellenIk word regelmatig aangevallen over roken ("mijn oudoom werd 105 en rookte als een schoorsteen!") omdat ik anti hoor te zijn. Of zo.
Nee, als je geneeskunde studeert hoor je dus blijkbaar anti te zijn.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:17 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, die drogreden. Maar hoezo word jij dan aangevallen over roken? Rook jij?
Mijn huisarts rookt als een ketter.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, als je geneeskunde studeert hoor je dus blijkbaar anti te zijn.
Oh, ja absoluut. Zo smerig vind ik dat. Smakken doe je maar als je alleen op de bank voor de tv eet. Soep slurpen is trouwens ook irritant maar vind ik wel lekker, ik eet soep dus bij voorkeur alleenquote:
Ik ken ook aardig wat artsen die flink roken, jaquote:
ken een radiotherapeut-oncologen(bestralings arts) die als een ketter rooktquote:Op zondag 20 februari 2011 18:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn huisarts rookt als een ketter.
Oh, ik ontken het bestaan van die malloten ook niet. Het is alleen niet zo dat alle vegetariërs diezelfde zendingsdrang hebben. Ik vind ze zelf ook irritant.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:13 schreef Isabeau het volgende:
Oh, het is geen misvatting hoorEten met Londense M. is een heus feest met hele monologen over klimaat-neutraal en dierenmishandeling.
Dat plus dat er ook genoeg zijn (niet allemaal nee, maar dit kom ik wel meer dan eens tegen) die je proberen te ondermijnen. "Eet je wel kroepoek? Eet je kaas? Eet je dropjes? Eet je van die roze koeken? Wist je dat daar zit vlees in zit."quote:Op zondag 20 februari 2011 18:13 schreef Isegrim het volgende:
Dat laatste vind ik inderdaad ook knap ergerlijk. Het is ok als je ofwel alles gewoon eet, of pertinent niets waar ook maar wat van vlees in kan zitten; iets er tussenin is 'hypocriet'. Moet ik dan ook gaan roepen naar iemand die een zwerver een euro geeft dat ie hypocriet is omdat ie niet alle zwervers een euro geeft?quote:Op zondag 20 februari 2011 18:39 schreef Vork het volgende:
[..]
Oh, ik ontken het bestaan van die malloten ook niet. Het is alleen niet zo dat alle vegetariërs diezelfde zendingsdrang hebben. Ik vind ze zelf ook irritant.
[..]
Dat plus dat er ook genoeg zijn (niet allemaal nee, maar dit kom ik wel meer dan eens tegen) die je proberen te ondermijnen. "Eet je wel kroepoek? Eet je kaas? Eet je dropjes? Eet je van die roze koeken? Wist je dat daar zit vlees in zit.". Alsof je alleen maar strikt vegetariër kunt zijn of niet. Ik weet niet waar die aandrang vandaan komt om te bepalen iemand anders iets dan wel of niet mag eten. Ik dacht dat ik degene was die bepaalt wat ik wel of niet eet, ongeacht de reden.
Tsja, ik gebruik graag lobbig geklopte room waar ik zelfs helemaal geen suiker aan toevoeg.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:03 schreef pussywillow het volgende:
- Weigeren een vergiet te gebruiken, en dus altijd maar weer aankloten met gloeiend hete pannen en deksels. Waarom?Het kan zoveel makkelijker...
- Biefstuk etc. helemaal grijs bakken. Why
- Sla maken met heel veel azijn en stukjes ui.
- "Duitse slagroom", dus met een zeer minieme hoeveelheid suiker. Dat smaakt toch nergens naar?
stijfvreters??quote:Op zondag 20 februari 2011 20:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tsja, ik gebruik graag lobbig geklopte room waar ik zelfs helemaal geen suiker aan toevoeg.
En ik mag van mijn lief de buurjongetjes (regelrechte stijfvreters!) niet vertellen dat kroepoek van garnalen gemaakt wordt
* Broertie het er roerend mee eensch is!!!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Eigenlijk dit.![]()
Als iets goed smaakt interesseert het me echt geen sodemieter of er roerlepels worden afgelikt, pannetjes worden verzuimd om af te wassen, of hoe kleverig en ranzig een gerecht ook tot stand is gekomen..
Ik kom niet in andermans keuken, dus ik erger me eventueel alleen aan hoe dat wat op mijn bord ligt smaakt. De rest kan me niet schelen. Zolang ik er niet ziek van word vind ik het allemaal best.
Fippers... Van die 'lussiknie' typetjesquote:
dat zijn meer eet gewoontes dan keuken gewoontes.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:21 schreef RickoKun het volgende:
Hele simpele zaken waar veel mensen (lees: 90%) zich niet aan houden:
- Niet met vreten in je muil praten, al helemaal vind ik het ranzig als er stukjes voedsel in de lucht schieten en op mijn bord terecht komen. (en smakken is al helemaal ranzig)
- Wat heel ERG VEEL oudere mensen doen: Als een hond eten; d.w.z. met je tong uit je bek gaan zitten en dan het eten opkanen. Vooral mensen die soep eten doen dat.
- Niet met je poten in de algemene bak met vreten komen. Ik ben geen marokkaan dus ik wil niet alles onhygiënisch met andere mensen delen die net met hun vingers aan hun reet hebben gezeten. Eerst je voedsel opscheppen, en daarna van je bord af kanen.
Mwah dat was meer het smakken / met de mond vol praten.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:26 schreef loecje het volgende:
[..]
dat zijn meer eet gewoontes dan keuken gewoontes.
maar met watvoor mensen ga jij om dat 90% dit soort dingen doet?
ook dat doet niet 90% van mijn omgeving.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:40 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Mwah dat was meer het smakken / met de mond vol praten.
gvd nou dan 5/10, maar ik erger mij er wel dood aan.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:41 schreef loecje het volgende:
[..]
ook dat doet niet 90% van mijn omgeving.
eerder 5 tot 10%
Nou idd. Lijkt me enorm leuk om daar te eten.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:58 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, gezellige boel daar bij Ricko he?
Londense M is toch in eerste instantie vega geworden om vrouwen te versieren?quote:Op zondag 20 februari 2011 18:13 schreef Isabeau het volgende:
Oh, het is geen misvatting hoorEten met Londense M. is een heus feest met hele monologen over klimaat-neutraal en dierenmishandeling.
quote:Op maandag 21 februari 2011 09:24 schreef Leintjeuh het volgende:
Londense M is toch in eerste instantie vega geworden om vrouwen te versieren?
quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]maar daar heeft hij duidelijk betere argumenten om mee aan te komen bij bedacht.
Wie is Londense M?quote:Op maandag 21 februari 2011 09:24 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Londense M is toch in eerste instantie vega geworden om vrouwen te versieren?
Iemand waar ik spontaan ruzie mee zou krijgen.quote:
De vega streaker die naar Londen is verhuist oid?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iemand waar ik spontaan ruzie mee zou krijgen.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog een ergernis. Mensen die heel veel groenten en shitsaus over de pasta gooien, zodat je eigenlijk een soort prutstampot met sliertjes krijgt.
Die hadden we al geloof ik. Maar daarom niet minder waarquote:Op zondag 27 februari 2011 02:36 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
![]()
Nog eentje: mensen die roomboter niet willen gebruiken 'want dat is vet' en vervolgens overal dus smerige margarine en halvarine voor gebruiken.
Schuldig!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog een ergernis. Mensen die heel veel groenten en shitsaus over de pasta gooien, zodat je eigenlijk een soort prutstampot met sliertjes krijgt.
Die hele vet fobiequote:Op zondag 27 februari 2011 02:36 schreef cinnamon_M het volgende:
![]()
Nog eentje: mensen die roomboter niet willen gebruiken 'want dat is vet' en vervolgens overal dus smerige margarine en halvarine voor gebruiken.
Ook. Mensen worden dik van stelselmatig te veel eten en te weinig beweging, dat klontje boter zal geen zoden aan de dijk zetten. Je eten elke dag frituren echter wel, evenals een enorme hoeveelheid zoete troep naar binnen stouwen.quote:Op zondag 27 februari 2011 09:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die hele vet fobie
Buiten het feit dat de wetenschap het er niet eens over eens is dat je van vet dik wordt (er is veel meer bewijs dat koolhydraten een veel grotere rol spelen). Als zou je dat wel worden.... van dat kleine beetje boter wat aan nog je biefstukje plakt als het op je bord ligt, dat is echt het probleem niet. Ik heb de indruk dat veel mensen het verschil tussen bakken in een klontje boter en frituren niet snappen.
Eens. Als ik pasta eet, wil ik wel het idee hebben dat ik pasta met saus eet, ipv saus met een heel klein beetje pasta.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Kluts!quote:Op zondag 27 februari 2011 10:10 schreef Kluts het volgende:
Mensen die koken uit pakjes en zakjes, terwijl het vaak net zo vlot gaat om het zelf te maken.
Ik snap ook nooit waarom mensen zo moeilijk doen, gaan verschrikkelijke dingen doen met een courgette in sauzen etc. En als ik ze die dan eens aan plakken snij en eenvoudigweg grill of bak zitten ze te smullen.quote:Op zondag 27 februari 2011 11:46 schreef MaximusTG het volgende:
Hoho, en dan zeker nog meer servies vies maken!?! :p
Beetje de klassieke fout dus van als het los lekker is, dan ook als het door elkaar zit.
meestal wordt gewoon pasta uit de kartonnen dozen gepakt, daar moet je wel saus en groenten bij gebruikenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |