abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92651983
quote:
8s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:55 schreef Yu-Kee het volgende:

- Met hetzelfde mes in bijvoorbeeld eerst de boter en daarna de jam
- Potje met één zilveruitje (of ander waardeloos restje) terug in de koelkast zetten i.p.v. opmaken
- Mensen die zich ongevraagd gaan bemoeien terwijl je aan het koken bent (bijvoorbeeld het vuur lager of hoger gaan zetten of het vlees om gaan draaien)
- Uit het pak/fles drinken i.p.v. een glas pakken :r
Met de rest heb je een punt.. Maar bovenstaande....? :')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:26:57 #77
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_92653330
Mensen die hun mes aflikken. Ik kan er niks aan doen, ik vind dat zo'n vies gezicht :N
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:31:45 #78
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92653510
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat hoeven ze maar 1 keer te proberen, haal het eten prompt van tafel.
Toen ik nog een heel klein meisje was, gingen we een keer bij familie eten. En daar werd gebeden voor het eten. Later vroeg ik aan mijn moeder waarom ze dat deden en mijn moeder zei dat ze god bedankten voor het eten.

Ik zei toen: "Werken oom <insert name here> en tante <insert name here> dan niet?"

(M.a.w.: Betalen zij hun eten niet zelf?)

:')

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:53 schreef lezzer het volgende:
Ik vind dat best veel, wij doen met 1 kopje rijst met z'n tweeën en dan hebben we meer dan voldoende.
Er bestaan natuurlijk kleine en grote kopjes hè. ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:55 schreef theKiD het volgende:
Met de rest heb je een punt.. Maar bovenstaande....? :')
Jij vindt dit:

quote:
- Mensen die zich ongevraagd gaan bemoeien terwijl je aan het koken bent (bijvoorbeeld het vuur lager of hoger gaan zetten of het vlees om gaan draaien)
serieus niet erg :?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:41:19 #79
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92653917
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:53 schreef lezzer het volgende:

[..]

Gewoon effe ter info hoor, waarom vind je dat vervelend?

[..]

Ik vind dat best veel, wij doen met 1 kopje rijst met z'n tweeën en dan hebben we meer dan voldoende.
Olie drijft op water. Spaghetti ligt in water. Leg mij uit wat die olie met spaghetti koken te maken heeft :? Straks giet je het water af , gaat de olie mee, en waarschijnlijk gooi je er dan weer olijfolie in om te zorgen dat het niet plakt.

De Italiaan doet het ook niet zo :')

M.a.w. het irriteert me dat mensen basis scheikunde niet snappen en heel interessant lopen te doen. Het irriteert me dat ze daarmee voedsel verspillen, wat overigens nog een ergenis is:

-mensen die (stelselmatig) teveel voedsel maken en dat wegflikkeren. En dan heb ik het niet over dat ene schepje rijst dat er echt niet meer in kan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Tanin op 11-02-2011 20:53:38 ]
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_92654463
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:31 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Jij vindt dit:

[..]

serieus niet erg :?
Dat gebeurt maar 1 keer.. Of ze krijgen een klap met een pollepel op hun handen (zoals oma en mama vroeger deden >:) ) Of ze mogen het overnemen van me, incl de afwas.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:57:09 #81
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92654594
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:41 schreef Tanin het volgende:
-mensen die (stelselmatig) teveel voedsel maken en dat wegflikkeren. En dan heb ik het niet over dat ene schepje rijst dat er echt niet meer in kan.
Inderdaad, helemaal mee eens. Dat zie je ook vaak bij barbecue. Sommige mensen zetten al het vlees buiten, i.p.v. een beetje buiten en de rest in de koelkast laten totdat je het nodig hebt. Met als gevolg dat alles wat niet gegeten wordt veel te lang buiten ligt en weggegooid kan worden.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 21:20:20 #82
97745 Thorical
finding a way
pi_92655800
Wat een ander in z'n keuken doet boeit me eigenlijk niet.
Ik vind alles best zolang het maar lekker is en ik er niets aan over houd.
pi_92657384
Mensen die hun groente uit een potje (altijd Hak, alleen dat is goed) nog kruiden met boter, zout en suiker. De laatste hoort gewoon bij de worteltjes. Ja, ook als er doperwtjes bijzitten!
Heb bij de volgende keer mee-eten gevraagd of hij het eten wilde kruiden nadat ik had opgeschept. Brrrr, hou niet van potjes voer en helemaal niet met extra zout en suiker.
pi_92670810
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 02:22 schreef RobinOok het volgende:
Ik erger me in principe niet aan andermans keukengewoonten.
Gewoon al omdat ik niet zo'n zeiksnor als TS wil zijn.

Wat een onvoorstelbaar gebrek aan zelfkennis.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 10:13:35 #85
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92671874
quote:
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee :r
Doe dat zelf niet, maar de bacillen aan de lepel gaan toch gewoon dood tijdens het roeren in de hete pan?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 11:15:19 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92672449
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

Doe dat zelf niet, maar de bacillen aan de lepel gaan toch gewoon dood tijdens het roeren in de hete pan?
Blijft onsmakelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 11:25:57 #88
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92672847
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Blijft onsmakelijk
Dat dus. Zo kun je ook wel in de pan gaan spugen, daar zullen je gasten ook heus niet aan overlijden of ziek van worden.

Nog eentje, lang geleden een keer meegemaakt:

- Ik ging bij iemand ontbijten. Ik had lekkere ovenbroodjes :9 gehaald, dus ik zat me al helemaal te verheugen. Die moeten ongeveer 10 minuten in de oven. Uiteraard eerst de oven voorverwarmen, dat weet iedereen natuurlijk, bovendien staat dat gewoon op de verpakking. Hij zou het ontbijt verzorgen. :) Hij zei nog wel: "Ze moeten maar 3 minuten in de oven, anders verbranden ze, maar echt lekker worden ze sowieso nooit." Dus ik zei nog: "Nee joh, gewoon 10 minuten, dan zijn ze perfect." Maar inderdaad, na 10 minuten helemaal verbrand. Hij had dus de oven niet voorverwarmd, want dat deed hij nooit. Hoe kan iemand zoiets simpels toch laten mislukken... :|W
  zaterdag 12 februari 2011 @ 11:28:42 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92672943
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:25 schreef Yu-Kee het volgende:

- Ik ging bij iemand ontbijten. Ik had lekkere ovenbroodjes :9 gehaald, dus ik zat me al helemaal te verheugen. Die moeten ongeveer 10 minuten in de oven. Uiteraard eerst de oven voorverwarmen, dat weet iedereen natuurlijk, bovendien staat dat gewoon op de verpakking. Hij zou het ontbijt verzorgen. :) Hij zei nog wel: "Ze moeten maar 3 minuten in de oven, anders verbranden ze, maar echt lekker worden ze sowieso nooit." Dus ik zei nog: "Nee joh, gewoon 10 minuten, dan zijn ze perfect." Maar inderdaad, na 10 minuten helemaal verbrand. Hij had dus de oven niet voorverwarmd, want dat deed hij nooit. :|W
Ik denk niet dat dit met voorverwarmen te maken heeft maar met de temperatuur van de oven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 11:31:59 #90
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92673083
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk niet dat dit met voorverwarmen te maken heeft maar met de temperatuur van de oven.
Misschien beide, maar als je de oven niet voorverwarmt en daarbij waarschijnlijk een te hoge temperatuur, drogen de broodjes aan de buitenkant dus helemaal uit en aan de binnenkant gebeurt er niks.
pi_92673592
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De combioven hier heeft ook een hele eigen gebruiksaanwijzing.

Je kan wel voorverwarmen tot de ingestelde temperatuur, maar zodra hij op temperatuur is schakelt hij naar een 'standje lager' om de temperatuur vast te houden. Dat 'standje lager' is dus niet genoeg om hem op temperatuur te houden als je de deur open moet doen om het gerecht er in te zetten |:(

'8 minuten in een op 180oC voorverwarmde oven' -> broodjes in de oven, oven voor laten verwarmen tot 250oC, en als de oven met broodjes op temperatuur is oven uit en 5 minuten op de grillstand. Perfect gecamoufleerde broodjes op de kleur van de houten broodplank :P

En ik ben de enige die dat weet hier in huis :X
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 12:04:15 #92
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92674048
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:48 schreef Resistor het volgende:
En ik ben de enige die dat weet hier in huis :X
En waarom hou je dat dan geheim voor de andere bewoners? ;)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:44:07 #93
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_92679038
- 'Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet.'
- Mensen die wel kip/koe/varken/whatever eten, maar gaan huilen als ze konijn voorgeschoteld krijgen, 'want dat is zo zielig...' en jou barbaars vinden als je het wel gewoon opeet, stelletje hypocrieten. :')
pi_92679715
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 12:04 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

En waarom hou je dat dan geheim voor de andere bewoners? ;)
Willen niet leren.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_92684166
Oe, ik ontdekte vanmiddag nog een MEGA-keukenergenis van mezelf: van die aparaten waar je aluminiumfolie 'makkelijk' in kunt uitrollen. Die werken nooit!!!! En je bent meer tijd kwijt met het weer rechttrekken van de folie!!! En dan moet je dat weer door dat gaatje pielen!!! Vreselijk!!!!!!!!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:51:09 #96
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_92687362
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:44 schreef Yu-Kee het volgende:
- 'Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet.'
- Mensen die wel kip/koe/varken/whatever eten, maar gaan huilen als ze konijn voorgeschoteld krijgen, 'want dat is zo zielig...' en jou barbaars vinden als je het wel gewoon opeet, stelletje hypocrieten. :')
Haha ja! Ik heb laatst een heerlijk hertenfiletje gehad :9. En net alsof een kalfje niet schattig is :{w.

Overigens moet je ook niet álles willen weten. Heb laatst zeeduivelfilet gehad. Gelukkig wist ik toen nog niet hoe zo'n beest eruit zag, anders had ik het niet met zoveel smaak opgegeten :D.

Andere ergernis: stelselmatig te weinig koken. En dan ook vertellen hoeveel iedereen "mag" nemen. Daar heeft mijn schoonmoeder een handje van. Een voorbeeld: "er zijn voor iedereen twee drumsticks en voor F (onze dochter van 6) is er eentje!"
Ik als volwassen vrouw heb NIET genoeg aan twee aardappeltjes en twee drumsticks en dochterlief heeft ook niet genoeg aan één drumstick }:| .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:59:38 #97
230788 n8n
Pragmatisch
pi_92687605
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:51 schreef MaLo het volgende:

[..]

Haha ja! Ik heb laatst een heerlijk hertenfiletje gehad :9. En net alsof een kalfje niet schattig is :{w.

Overigens moet je ook niet álles willen weten. Heb laatst zeeduivelfilet gehad. Gelukkig wist ik toen nog niet hoe zo'n beest eruit zag, anders had ik het niet met zoveel smaak opgegeten :D.

Andere ergernis: stelselmatig te weinig koken. En dan ook vertellen hoeveel iedereen "mag" nemen. Daar heeft mijn schoonmoeder een handje van. Een voorbeeld: "er zijn voor iedereen twee drumsticks en voor F (onze dochter van 6) is er eentje!"
Ik als volwassen vrouw heb NIET genoeg aan twee aardappeltjes en twee drumsticks en dochterlief heeft ook niet genoeg aan één drumstick }:| .
Ik kreeg lasagne met broccoli en stukken wortel van schoonmams niet klagen jij :{w :D
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_92914804
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:39 schreef Yu-Kee het volgende:
- Mensen die etenswaren die gekoeld bewaard moeten worden, 's middags uit de koelkast halen (bijvoorbeeld broodbeleg), dan de rest wat ze niet gebruiken de hele verdere dag op tafel laten liggen en het 's avonds weer eens een keertje terug in de koelkast zetten.
Dat dus. }:|
En mensen die met een afgelikte lepel (of mes) weer in het potje jam gaan (of ander product), terwijl iederéén daarvan moet eten. :r
Walgelijke gewoonte vind ik dat.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_92918709
in de keuken van 'n ander waag ik me gewoon niet: wat men daar doet moet men zelf weten én ik weet dat men zich ook niet bij mij in de keuken hoeft te wagen... want da's mijn terrein als ik bezig ben, dus accepteer ik dat ook van anderen.

De enige die daar 'mag' komen is m'n man en die ruimt altijd lekker achter me aan op als ik aan 't koken ben zodat alles lekker opgeruimd blijft O+ we zijn een goed team O+

Want als ze wel in m'n keuken komen en dingen doen als:

stukjes vers gesneden groenten van m'n snijplank plukken en eten, aan het vuur gaan klooien, roeren in pannen, dingen om gaan draaien of erger nog 'echt ineens gaan helpen' door dingen precies anders te snijden zoals ik dat graag zou willen :') nee... dank je de koekkoek :P
Ja doei.
pi_92922924
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:26 schreef MaLo het volgende:
Mensen die hun mes aflikken. Ik kan er niks aan doen, ik vind dat zo'n vies gezicht :N
oh, dat doe ik ook :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')