abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93391379
Mensen die niet tegen pittig eten kunnen (zij zouden hier natuurlijk klagen over mensen die hun eten altijd te pittig maken :P)

Als het eten niet tegelijk klaar is, heb ik zelf ook nog wel eens moeite mee helaas...
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 27 februari 2011 @ 15:08:42 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93391459
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:06 schreef Roi het volgende:
Mensen die niet tegen pittig eten kunnen (zij zouden hier natuurlijk klagen over mensen die hun eten altijd te pittig maken :P)

Als het eten niet tegelijk klaar is, heb ik zelf ook nog wel eens moeite mee helaas...
Daar heb ik een dilemma, ik vind heet eten erg lekker, maar kan er niet tegen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93392283
Wat dan? Raak je aan de schijt ervan? :P

We waren van de week in een Aziatisch restaurant en we werden gewaarschuwd voor de 'pittige' hoisin-saus. Er was helemaal niets pittigs aan. :{w
pi_93392874
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar heb ik een dilemma, ik vind heet eten erg lekker, maar kan er niet tegen
Heb ik ook. En Isegrim, wat dan, nou: mijn tong begint ondraaglijk te branden. Doet gewoon pijn. En op een gegeven moment proef ik daardoor ook niets meer. Alleen met een extreem pijnlijke tong zitten zonder iets te proeven is niet zo aangenaam.

Maargoed, ik vind het wel lekker en maak voor mezelf graag dingen als curry of pittig oosters eten. En een broodje pindakaas-sambal-komkommer vind ik ook heerlijk. Volgens mij begin ik nu ik dat vaker kook wel langzaam wat te wennen aan heter eten. Wie weet kan ik er over 10 jaar wel tegen :o
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_93392985
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:40 schreef Tanin het volgende:
Oh, dat absoluut. Het ging me nu meer om mensen die thuis dingen maken voor zichzelf. Ik kan me daarbij twee vervelende situaties voorstellen:
-Ze denken dat het een authentiek recept is
-Ze schotelen het een ander voor
Eens.
// wandelende paradox //
pi_93393110
Het went absoluut. :Y Ik kon er vroeger ook niet goed tegen, proefde ook niet echt meer de smaak. Nu kan ik behoorlijk heet eten en mijn tolerantie lijkt steeds meer toe te nemen.
pi_93393226
ik ben ook aan 't 'opvoeren', kon vroeger echt niets hebben, maar inmiddels alweer veel meer..

weet nog dat ik een keer Thais ging eten, bij de eerste hap dacht "O+ omnomnom O+" en daarna zat te janken, het zweet me uitbrak en m'n mond weg brandde -O-
Ja doei.
pi_93393369
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben ook aan 't 'opvoeren', kon vroeger echt niets hebben, maar inmiddels alweer veel meer..

weet nog dat ik een keer Thais ging eten, bij de eerste hap dacht "O+ omnomnom O+" en daarna zat te janken, het zweet me uitbrak en m'n mond weg brandde -O-
Herkenbaar!

Ik heb trouwens ook een keer een laatste hap pizza verorberd met wat naar bleek de overgebleven peper ipv paprika was, ik heb een kwartier tranen met tuiten gehuild.
// wandelende paradox //
  zondag 27 februari 2011 @ 15:45:29 #284
45206 Pietverdriet
pi_93393478
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:23 schreef Isegrim het volgende:
Wat dan? Raak je aan de schijt ervan? :P
Nee, krijg rode vlekken, kleine pupillen, zweet als een otter, zodanig dat ik zo nat ben alsof ik net uit de douche kom.
pi_93393654
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, krijg rode vlekken, kleine pupillen, zweet als een otter, zodanig dat ik zo nat ben alsof ik net uit de douche kom.
Hm. -O-
pi_93393703
quote:

[..]

Oef, das nog wel een stuk erger. Kun je allergisch zijn voor de bestanddelen die eten heet maken?
// wandelende paradox //
  zondag 27 februari 2011 @ 17:07:33 #287
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93397980
quote:
Ik zie dat wel vaker bij 'Hollanders'. De Chinees-Indische (ik ben zelf mengelmoes Chinees-Indisch-Nederlands) kant van mijn familie heeft daar totaal geen last van. We vinden soms heus wel dingen pittig (alhoewel het voor mij wel héél pittig moet zijn, wil ik het té pittig vinden :')), maar we gaan er nooit van zweten. En bij 'Hollanders' zie ik inderdaad vaak dat ze ervan gaan zweten.

Ik vraag me af waar dat aan ligt. :)
  zondag 27 februari 2011 @ 17:10:09 #288
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93398082
- koelkast lang open laten staan
- veel zout gebruiken
- veel vet gebruiken

Voor de rest is het wel lekker als een ander voor me kookt. ;)
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_93398114
quote:
9s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:10 schreef Kluts het volgende:
Mensen die koken uit pakjes en zakjes, terwijl het vaak net zo vlot gaat om het zelf te maken.
O! Pannenkoekenmix! Zooo erg als je dat gebruikt.

Pannenkoekenmix + melk (cq water...) en eieren toevoegen en mixen maar.
versus
Bloem + melk en eieren èn zout toevoegen en mixen maar.

:?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_93398252
Mensen die niet uit pakjes kunnen koken zijn nog erger ;(
Als er íets makkelijk is, is het kip tandoori maken uit een pak. Maar mijn moeder kreeg het voor elkaar om de rijst rauw en hard te laten én de saus veel te waterig te maken. De keren erna dacht ze dat crème fraîche de saus ook dunner maakte dus deed ongeveer een kwart van de bedoelde hoeveelheid water in en veel te veel crème fraîche, dus die saus was zó zout.
pi_93398749
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:10 schreef Isabeau het volgende:

versus
Bloem + melk en eieren èn zout toevoegen en mixen maar.

Als je 't zelf maakt, kun je ook nog wat varieren met de samenstelling: een deel boekweitmeel of speltmeel erbij ofzo. Lekker!
  zondag 27 februari 2011 @ 17:41:10 #292
45206 Pietverdriet
pi_93399415
quote:
11s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:07 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Ik zie dat wel vaker bij 'Hollanders'. De Chinees-Indische (ik ben zelf mengelmoes Chinees-Indisch-Nederlands) kant van mijn familie heeft daar totaal geen last van. We vinden soms heus wel dingen pittig (alhoewel het voor mij wel héél pittig moet zijn, wil ik het té pittig vinden :')), maar we gaan er nooit van zweten. En bij 'Hollanders' zie ik inderdaad vaak dat ze ervan gaan zweten.

Ik stam uit een oud koloniaal geslacht, vroeger thuis aten we vaker indisch dan hollandse pot, en at als kind erg pittig. Kon er toen erg goed tegen.
pi_93636638
Ik erger me sowieso aan anderen in de keuken....
pi_93638517
quote:
Op zondag 27 februari 2011 17:07 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben puur Hollander, heb er totaal geen last van. Ik vind het juist lekker als een gerecht lekker gekruid is, maar ja dat zal wel weer aan mij liggen, want mijn hele familie kan niet tegen pittig eten, inclusief zweten. Ik heb er nooit last van, maar ja, ik eet ook regelmatig citroenen(net als sinnasappels) en ook zonder dat mijn gezicht samentrekt.
Twiddel
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:48:18 #295
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_93644368
mensen die na het koken niet opruimen.
pi_93644471
dat doe ik ook niet O-)

dat doet mijn man! *) goeie deal hè? :P
Ja doei.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:57:48 #297
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93644851
Tijdens het koken niet opruimen. Ik begrijp dat nooit. Er zit altijd wel wachttijd bij waardoor je kunt afwassen, koffie voorzetten etc.

Vreselijk om na het eten een bende in de keuken te vinden.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:05:30 #298
45206 Pietverdriet
pi_93645228
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

versus
Bloem Boekweitmeel + melk en eieren èn zout toevoegen en mixen maar.

:9 :9
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:07:15 #299
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93645318
Oja, eten dat geen aandacht krijgt.

"Heb je zin in een vers gekookt eitje?" Ik ben dol op zachtgekookte eieren dus ja. En dat diegene een pan water met eieren op het gas zet en dan wat anders gaat doen. En je je na een poosje begint af te vragen waar die eieren dan eigenlijk blijven en dan krijg je uiteindelijk een te hard ei met een verdroogde kruimeldooier.

Heb het aan de hond gegeven.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:09:16 #300
45206 Pietverdriet
pi_93645418
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:07 schreef Staal het volgende:
Oja, eten dat geen aandacht krijgt.

"Heb je zin in een vers gekookt eitje?" Ik ben dol op zachtgekookte eieren dus ja. En dat diegene een pan water met eieren op het gas zet en dan wat anders gaat doen. En je je na een poosje begint af te vragen waar die eieren dan eigenlijk blijven en dan krijg je uiteindelijk een te hard ei met een verdroogde kruimeldooier.
Of mensen die gillen als je je ei er na 2 1/2 minuut al uit haalt, dat kan je toch niet eten
quote:
Heb het aan de hond gegeven.
Die gaan daar verschrikkelijk van ruften trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')