Daar heb ik een dilemma, ik vind heet eten erg lekker, maar kan er niet tegenquote:Op zondag 27 februari 2011 15:06 schreef Roi het volgende:
Mensen die niet tegen pittig eten kunnen (zij zouden hier natuurlijk klagen over mensen die hun eten altijd te pittig maken)
Als het eten niet tegelijk klaar is, heb ik zelf ook nog wel eens moeite mee helaas...
Heb ik ook. En Isegrim, wat dan, nou: mijn tong begint ondraaglijk te branden. Doet gewoon pijn. En op een gegeven moment proef ik daardoor ook niets meer. Alleen met een extreem pijnlijke tong zitten zonder iets te proeven is niet zo aangenaam.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar heb ik een dilemma, ik vind heet eten erg lekker, maar kan er niet tegen
Eens.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:40 schreef Tanin het volgende:
Oh, dat absoluut. Het ging me nu meer om mensen die thuis dingen maken voor zichzelf. Ik kan me daarbij twee vervelende situaties voorstellen:
-Ze denken dat het een authentiek recept is
-Ze schotelen het een ander voor
Herkenbaar!quote:Op zondag 27 februari 2011 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben ook aan 't 'opvoeren', kon vroeger echt niets hebben, maar inmiddels alweer veel meer..
weet nog dat ik een keer Thais ging eten, bij de eerste hap dacht "O+ omnomnom" en daarna zat te janken, het zweet me uitbrak en m'n mond weg brandde
Nee, krijg rode vlekken, kleine pupillen, zweet als een otter, zodanig dat ik zo nat ben alsof ik net uit de douche kom.quote:
Hm.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, krijg rode vlekken, kleine pupillen, zweet als een otter, zodanig dat ik zo nat ben alsof ik net uit de douche kom.
Oef, das nog wel een stuk erger. Kun je allergisch zijn voor de bestanddelen die eten heet maken?quote:Op zondag 27 februari 2011 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, krijg rode vlekken, kleine pupillen, zweet als een otter, zodanig dat ik zo nat ben alsof ik net uit de douche kom.
Ik zie dat wel vaker bij 'Hollanders'. De Chinees-Indische (ik ben zelf mengelmoes Chinees-Indisch-Nederlands) kant van mijn familie heeft daar totaal geen last van. We vinden soms heus wel dingen pittig (alhoewel het voor mij wel héél pittig moet zijn, wil ik het té pittig vindenquote:Op zondag 27 februari 2011 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
O! Pannenkoekenmix! Zooo erg als je dat gebruikt.quote:Op zondag 27 februari 2011 10:10 schreef Kluts het volgende:
Mensen die koken uit pakjes en zakjes, terwijl het vaak net zo vlot gaat om het zelf te maken.
Als je 't zelf maakt, kun je ook nog wat varieren met de samenstelling: een deel boekweitmeel of speltmeel erbij ofzo. Lekker!quote:Op zondag 27 februari 2011 17:10 schreef Isabeau het volgende:
O! Pannenkoekenmix! Zooo erg als je dat gebruikt.
Pannenkoekenmix + melk (cq water...) en eieren toevoegen en mixen maar.
versus
Bloem + melk en eieren èn zout toevoegen en mixen maar.
Ik stam uit een oud koloniaal geslacht, vroeger thuis aten we vaker indisch dan hollandse pot, en at als kind erg pittig. Kon er toen erg goed tegen.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:07 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Ik zie dat wel vaker bij 'Hollanders'. De Chinees-Indische (ik ben zelf mengelmoes Chinees-Indisch-Nederlands) kant van mijn familie heeft daar totaal geen last van. We vinden soms heus wel dingen pittig (alhoewel het voor mij wel héél pittig moet zijn, wil ik het té pittig vinden), maar we gaan er nooit van zweten. En bij 'Hollanders' zie ik inderdaad vaak dat ze ervan gaan zweten.
Ik vraag me af waar dat aan ligt.
Geen idee, ik ben puur Hollander, heb er totaal geen last van. Ik vind het juist lekker als een gerecht lekker gekruid is, maar ja dat zal wel weer aan mij liggen, want mijn hele familie kan niet tegen pittig eten, inclusief zweten. Ik heb er nooit last van, maar ja, ik eet ook regelmatig citroenen(net als sinnasappels) en ook zonder dat mijn gezicht samentrekt.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:07 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Ik zie dat wel vaker bij 'Hollanders'. De Chinees-Indische (ik ben zelf mengelmoes Chinees-Indisch-Nederlands) kant van mijn familie heeft daar totaal geen last van. We vinden soms heus wel dingen pittig (alhoewel het voor mij wel héél pittig moet zijn, wil ik het té pittig vinden), maar we gaan er nooit van zweten. En bij 'Hollanders' zie ik inderdaad vaak dat ze ervan gaan zweten.
Ik vraag me af waar dat aan ligt.
quote:Op zondag 27 februari 2011 17:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
O! Pannenkoekenmix! Zooo erg als je dat gebruikt.
Pannenkoekenmix + melk (cq water...) en eieren toevoegen en mixen maar.
versus
Bloem Boekweitmeel + melk en eieren èn zout toevoegen en mixen maar.
Of mensen die gillen als je je ei er na 2 1/2 minuut al uit haalt, dat kan je toch niet etenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:07 schreef Staal het volgende:
Oja, eten dat geen aandacht krijgt.
"Heb je zin in een vers gekookt eitje?" Ik ben dol op zachtgekookte eieren dus ja. En dat diegene een pan water met eieren op het gas zet en dan wat anders gaat doen. En je je na een poosje begint af te vragen waar die eieren dan eigenlijk blijven en dan krijg je uiteindelijk een te hard ei met een verdroogde kruimeldooier.
Die gaan daar verschrikkelijk van ruften trouwens.quote:Heb het aan de hond gegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |