abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91860756
Haha die muts van translink op tv trouwens.

"Ja niets aan de hand want het is toch strafbaar dus..... *stilte*"

:')
Conscience do cost.
pi_91860791
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:20 schreef JoshuaL het volgende:
Ik vraag me af waarom ze niet gewoon gekeken hebben naar hoe de chipknip werkt. Deze is toch ook prima beveiligd?
Ze wilden een contactloze kaart. De chipknip moet fysiek contact maken met een leesapparaat, de ov-chipkaart hoeft dat niet. Die kan gewoon in je portemonee blijven. :)
pi_91860868
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:22 schreef ems. het volgende:
Haha die muts van translink op tv trouwens.

"Ja niets aan de hand want het is toch strafbaar dus..... *stilte*"

:')
:') dat is wel erg naïef zeg :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_91861092
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:22 schreef Light het volgende:

[..]

Ze wilden een contactloze kaart. De chipknip moet fysiek contact maken met een leesapparaat, de ov-chipkaart hoeft dat niet. Die kan gewoon in je portemonee blijven. :)
Ahja klopt! Even niet over nagedacht. Ik verwacht niet dat mensen op grote schaal gaan frauderen met hun kaart, want het is natuurlijk wel link, de kans dat ze je kunnen vinden is er natuurlijk wel.
pi_91861236
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Ahja klopt! Even niet over nagedacht. Ik verwacht niet dat mensen op grote schaal gaan frauderen met hun kaart, want het is natuurlijk wel link, de kans dat ze je kunnen vinden is er natuurlijk wel.
Als je met een kaart wilt frauderen, koop je natuurlijk een anonieme kaart die je met contant geld afrekent. Ze moeten wel moeite doen om je te vinden natuurlijk ;)
pi_91861531
is die software al ergens te vinden?
niet meer
pi_91861656
quote:

[..]

Gast, het is het eerste wat ik ga proberen dit weekend :')!
pi_91861708
Hallo :W
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_91861937
quote:

[..]

Jij denkt niet dat mensen massaal gaan frauderen met iets dat veel geld kost, redelijk makkelijk is en de kans dat ze je uberhaupt vinden erg klein is, want hoe gaan ze ja pakken ?

Gaan ze staan bij een poortje waar je eke dag incheckt ?

Dat is net zo naief om te denken dat mensen muziek niet illegaal gaan downloaden :)
pi_91862030
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat mensen massaal gaan frauderen met iets dat veel geld kost, redelijk makkelijk is en de kans dat ze je uberhaupt vinden erg klein is, want hoe gaan ze ja pakken ?

Dat is net zo naief om te denken dat mensen muziek niet illegaal gaan downloaden :)
Alleen de reden dat je minimaal 20e + kosten treinkaart op je chip hebt moeten staan is al voldoende om voor de kraak te gaan. Die heb je dan namelijk na 1x reizen terugverdiend.
pi_91862057
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Met een gepersonaliseerde kaart kunnen ze er uiteindelijk toch wel achterkomen? En volgens mij heeft het meerendeel van de mensen een gepersonaliseerde kaart.
Een anonieme kaart is misschien wel lastiger te achterhalen, maar ik denk dat ze als ze een nieuwe beveiliging toepassen ze deze sneller zullen toepassen op anonieme kaarten dan op gepersonaliseerde.
pi_91862604
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:43 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Met een gepersonaliseerde kaart kunnen ze er uiteindelijk toch wel achterkomen? En volgens mij heeft het meerendeel van de mensen een gepersonaliseerde kaart.
Een anonieme kaart is misschien wel lastiger te achterhalen, maar ik denk dat ze als ze een nieuwe beveiliging toepassen ze deze sneller zullen toepassen op anonieme kaarten dan op gepersonaliseerde.
Het hele punt is dat het met een anonieme kaart kan. Wie gaat er nou een enkeltje spoorwegpolitie riskeren door je volledige gegevens te gebruiken bij een illegale kaart, als dat niet hoeft.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:08:34 #15
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_91863540
quote:

[..]

Uh, NEE. Vanavond laten ze het zien in het Pownews.

@brenno: Straks in het #Pownews bewijs ik dat de bewering van detectie van TLS ook aperte onzin is. Morgen detail uitleg op webwereld.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:10:30 #16
2964 Armageddon
pi_91863649
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:34 schreef welkominspace het volgende:
is die software al ergens te vinden?
Even zoeken op crapto1gui
pi_91863741
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:08 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Uh, NEE. Vanavond laten ze het zien in het Pownews.

@brenno: Straks in het #Pownews bewijs ik dat de bewering van detectie van TLS ook aperte onzin is. Morgen detail uitleg op webwereld.
Ben benieuwd!
pi_91867601
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:10 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Even zoeken op crapto1gui
Nope, dat is alleen de software om de code van de OV-Chipkaart te kraken. De software die nu uitgekomen is, maakt een dump van je OV-Chipkaart en die dump kan je later weer op je OV-Chipkaart zetten, zodat je oude saldo er weer opstaat na het reizen met de kaart.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:30:54 #19
2964 Armageddon
pi_91868451
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:17 schreef Moos. het volgende:

[..]

Nope, dat is alleen de software om de code van de OV-Chipkaart te kraken. De software die nu uitgekomen is, maakt een dump van je OV-Chipkaart en die dump kan je later weer op je OV-Chipkaart zetten, zodat je oude saldo er weer opstaat na het reizen met de kaart.
Ow, dan even wachten op een goede link. ;)
pi_91878392
Ik voorspel veel gratis reizen pasjes.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  Redactie Games woensdag 26 januari 2011 @ 00:29:03 #21
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_91879076
TVP voor OVsaldo.. :P
lama...

[ Bericht 13% gewijzigd door Mr.Noodle op 26-01-2011 01:25:27 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_91881483

[ Bericht 51% gewijzigd door o.us op 26-01-2011 03:02:30 ]
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 26 januari 2011 @ 03:11:54 #23
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_91881591
Heb het bestandje bemachtigd..nog even nadenken of ik het ga doen.

Zijn de readers ook ergens in de winkel te koop?
pi_91883536
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:17 schreef Moos. het volgende:

[..]

dan heb je er nog niets aan ouwe saldo dan moet je er 20 euro + 7.50 al in hebben zitten
dat is al 1 reis dus niet rendable !!! . zeker weten dat ze na 1 rit je kaart blokkeren

om goed te doen moet het dus 7.50 contant en geen saldo mogelijk zijn om er 20 euro op te zetten. dan na 1 reis is je kaart eruit.
moet je natuurlijk wel even bij alle grootte station anonieme kaarten kopen en niet vergeten contant te betalen in je boerka ;)

maar wie geeft even een linkje naar de juist software, of is het altijd een dump maken van ouwe kaart ??

een goedkope cardreader link is ook wel welcome, alhoewel dat misschien weer reclame is ??

het ov chip kaart systeem is nog verder te kraken, zo ook dat de achter office waar mevrouw van translink het over heeft niets merkt. hoe dat moet weet ik al alleen de uitvoering zit beetje moeilijk in elkaar omdat zo ver ik weet alle kaarten een uniek nummer hebben vanaf de fabriek
die niet herschrijfbaar is :'(
pi_91884983
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:27:17 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91885128
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_91885410
Maar als ze zeggen dat ze de fraude gedetecteerd hebben, Hoe anoniem is de chipkaart dan wel :{?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_91885471
Dus ze controleren wel (naar aanleiding van artikel) wie er met een anonieme pas reist :{.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_91885545
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:36 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar als ze zeggen dat ze de fraude gedetecteerd hebben, Hoe anoniem is de chipkaart dan wel :{?
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Dus ze controleren wel (naar aanleiding van artikel) wie er met een anonieme pas reist :{.
Voor iedere kaart wordt bijgehouden hoeveel saldo er op staat. Als het saldo op de kaart niet overeenkomt met het saldo in de TLS-database is er mee gefraudeerd. Enige verschil is dat de persoonlijke kaart op naam staat.
pi_91885591
Dan is het toch ook geen anonieme pas meer :{?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_91886173
quote:
Geen Voordeelurenkorting bij Arriva
Het OV-chipkaartsysteem van Arriva herkent het Voordeelurenabonnement niet meer. Reizigers dienen een aparte kortingskaart te kopen die 17,50 euro gaat kosten. GroenLinks geeft aan dat dit in strijd is met afspraken in de Tweede Kamer.

Arriva rijdt in Nederland op zes trajecten, namelijk Dordrecht-Geldermalsen, Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Winschoten en Leeuwarden-Harlingen/Stavoren. De nieuwe OV-chipkaartapparatuur van het vervoersbedrijf herkent de NS-voordeelurenkaart niet meer.

Het zogenaamde Voordeelurenabonnement was eerst geldig bij alle vervoerders in Nederland. Reizigers die reizen met een kortingskaart en reizen bij Veolia, moeten voor 1 cent een extra reisproduct op hun kaart laten zetten. Bij Connexxion en Syntus is reizen met de chipkaart nog niet mogelijk.

GroenLinks heeft gezegd dat dit ingaat tegen afspraken die in de Tweede Kamer gemaakt zijn, waarschijnlijk met de afspraak dat reizen voor de reiziger gemiddeld niet duurder mag worden.
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:13:27 #32
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_91886517
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:40 schreef Aether het volgende:

[..]

[..]

Voor iedere kaart wordt bijgehouden hoeveel saldo er op staat. Als het saldo op de kaart niet overeenkomt met het saldo in de TLS-database is er mee gefraudeerd. Enige verschil is dat de persoonlijke kaart op naam staat.
Dat is natuurlijk niet waar. De kaart kan in de tussentijd bijgevuld zijn met bijvoorbeeld een automaat die contant geld accepteert (want die zijn er).

Dus ik betwijfel nog steeds of ze het wel kunnen zien.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_91887004
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:13 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar. De kaart kan in de tussentijd bijgevuld zijn met bijvoorbeeld een automaat die contant geld accepteert (want die zijn er).

Dus ik betwijfel nog steeds of ze het wel kunnen zien.
Zo'n automaat kan natuurlijk gewoon verbinding maken met TLS en doorgeven dat het saldo op de kaart met nummer 5830 nu 25 euro is :)
pi_91887073
quote:
15s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:01 schreef Aether het volgende:

[..]

De bussen van Arriva lijken het vrij reizen van ov-jaar(traject)kaarten ook niet te herkennen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:30:30 #35
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_91887084
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:28 schreef Light het volgende:

[..]

Zo'n automaat kan natuurlijk gewoon verbinding maken met TLS en doorgeven dat het saldo op de kaart met nummer 5830 nu 25 euro is :)
Theoretisch zou dat kunnen, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk. Dan zou je namelijk ook wel zorgen dat kaarten met een afwijkend saldo bij de poortjes en incheckpunten geblokkeerd worden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_91887151
Is het illegaal/tegen de policy om een link naar de software te posten?
Feyenoord Rotterdam
pi_91887447
Waarom niet? Translink weet toch ook al alles over ons :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_91887579
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:41 schreef CantFazeMe het volgende:
Waarom niet? Translink weet toch ook al alles over ons :').
Als warez tegen de policy zijn en wat moet die software wel niet voorstellen?
Want ik heb het. Believe it or not.
Feyenoord Rotterdam
pi_91888123
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Theoretisch zou dat kunnen, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk. Dan zou je namelijk ook wel zorgen dat kaarten met een afwijkend saldo bij de poortjes en incheckpunten geblokkeerd worden.
Er moet wel enige vorm van communicatie plaatsvinden, anders kunnen ze ook geen correcte overzichten laten zien.

Blokkeren bij het inchecken zou kunnen, maar je moet ook rekening houden met een verwerkingstijd van de transacties. Het kan een paar dagen duren voordat de transacties zichtbaar zijn. Die transacties zijn eigenlijk het enige betrouwbare dat ze hebben. Als je blijft reizen zonder op te waarderen, wordt het saldo op de kaart steeds negatiever. Maar de incheckpoortjes zien wel een positief saldo, dus die vinden het prima.
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:58:08 #40
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91888134
Ik ga het even navragen. Post het voor de zekerheid nog maar niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:58:57 #41
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_91888158
Wat doen die lui eigenlijk met al die pasfoto's? Ik heb sinds ik voor het eerst een OV-kaart kreeg echt al 7 foto's ingeleverd of zo. Nu is mijn OVchipkaart kapot, heb ik hem opgestuurd, krijg ik een brief terug waarmee ik een nieuwe kan aanvragen moet ik wéér een nieuwe pasfoto meesturen. Wat een onzin zeg.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:00:13 #42
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91888210
Het is NIET toegestaan om links of andere info te posten over de software/hardware waarmee je je OV chipkaart kan hacken/kraken of wat dan ook.
pi_91889680
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:57 schreef Light het volgende:

[..]

Er moet wel enige vorm van communicatie plaatsvinden, anders kunnen ze ook geen correcte overzichten laten zien.

Blokkeren bij het inchecken zou kunnen, maar je moet ook rekening houden met een verwerkingstijd van de transacties. Het kan een paar dagen duren voordat de transacties zichtbaar zijn. Die transacties zijn eigenlijk het enige betrouwbare dat ze hebben. Als je blijft reizen zonder op te waarderen, wordt het saldo op de kaart steeds negatiever. Maar de incheckpoortjes zien wel een positief saldo, dus die vinden het prima.
Translink heeft eerder gezegd dat alle kaarten waarmee gefraudeerd wordt automatisch door het systeem worden geblokkeerd.

Ergo het systeem dedecteert de fraude niet.

Eigenlijk moeten ze een proef doen met 100 kaarten gedurende 1 jaar en het daarna bekendmaken.
pi_91889750
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:36 schreef CantFazeMe het volgende:
ze kunnen je nooir pakken als je contant betaalt. Alleen de kaart blokkeren maar daar is de software weer goed voor.
pi_91889752
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 12:00 schreef kanovinnie het volgende:
Het is NIET toegestaan om links of andere info te posten over de software/hardware waarmee je je OV chipkaart kan hacken/kraken of wat dan ook.
;(.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_91889898
Gisteren stond anders een link in een ander topique.
pi_91889907
30e onbeperkt reizen
pi_91890254

[ Bericht 55% gewijzigd door Aether op 26-01-2011 13:00:52 ]
pi_91890435
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:43 schreef macca728 het volgende:

Translink heeft eerder gezegd dat alle kaarten waarmee gefraudeerd wordt automatisch door het systeem worden geblokkeerd.

Ergo het systeem dedecteert de fraude niet.
Of het automatisch blokkeren werkt niet. ;)
quote:
Eigenlijk moeten ze een proef doen met 100 kaarten gedurende 1 jaar en het daarna bekendmaken.
Er is een proef geweest, met een stuk of 10 kaarten.
quote:
Van de ongeveer tien kaarten waarmee de test is uitgevoerd, werd er echter slechts een na negen dagen geblokkeerd voor de NS. Met de kaart reizen in de metro, tram en bus kan nog wel gewoon.
'OV-chipkaart definitief gekraakt'
pi_91891694
zou als vervoersbedrijf, maar stoppen met die aparte ov-chip kaart. er is een veel beter system:

men neme een betaalpas met chip, betaal met chip de reis, als controle vraag je als ns gewoon of het gestort is, zo niet illegaal reizen. ( ns leest je nummer van je pas ^O^ )

al dat gedoe met ov chipkaart , terwijl we al meer dan genoeg kaarten hebben !!!

HEB DE VOORDELEN VAN REIZEN OP OV NOG STEEDS NIET GEMERKT
WEL ALLE NADELEN :)
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:03:46 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91893042
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:51:38 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_91895124
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:05 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Hij blijft geniaal.
En hij wordt steeds meer waar! :Y)
pi_91895652
quote:
'OV-bedrijven moeten problemen zelf oplossen'
'Vervoersbedrijven als de RET moeten zelf voorkomen dat de OV-chipkaart kan worden gekraakt. Desnoods vervangen ze alle kaarten.' Dit zegt VVD-kamerlid Charlie Aptroot in het radioprogramma wakker@rijnmond.nl op Radio Rijnmond.

Directeur Pedro Peters van de RET gaat niet op de stelling van Aptroot. Hij blijft, ondanks dat de RET mede-eigenaar is van Trans Link Systems, wijzen naar het Amersfoortse bedrijf als eindverantwoordelijke organisatie in dit dossier.

De Tweede Kamer houdt binnenkort een spoeddebat over de OV-chipkaart. De PvdA wil van verantwoordelijk minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) weten welke maatregelen zij gaat nemen.

Dinsdag bleek dat de kaart nog steeds te kraken is. ICT-journalist Brenno de Winter reed lange tijd met gekraakte OV-chipkaarten in trein, bus, tram en metro. Zijn kaarten werden niet geblokkeerd, hoewel dit wel is toegezegd door Trans Link Systems. Het bedrijf zegt de kraak wel te hebben gezien, maar heeft niet ingegrepen omdat de anonieme OV-chipkaart moet worden gevolgd om de fraudeur te kunnen pakken. De NS-palen blokkeerden de kaart echter wel degelijk, maar na een paar aanpassingen kon De Winter toch weer met de kaart reizen.

Dat de kaart nog steeds gekraakt kan worden is saillant. Over een week is de OV-chipkaart in heel Zuid-Holland het enige betaalmiddel voor het OV. Op 3 februari gaat vervoersbedrijf Arriva als laatste vervoerder in de regio Rijnmond over op de OV-chipkaart. Een spoeddebat van Provinciale Staten leidde niet tot een ander voornemen.
TLS geeft de kaarten uit en vervoersbedrijven moeten het probleem oplossen :')
pi_91895808
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:03 schreef Aether het volgende:

[..]

TLS geeft de kaarten uit en vervoersbedrijven moeten het probleem oplossen :')
TLS = de vervoersbedrijven dus volkomen terecht.
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:09:34 #55
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_91895921
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

TLS = de vervoersbedrijven dus volkomen terecht.
Godver! :') En dan allemaal maar doorverwijzen naar TLS.
Boevenbende! Allemaal!
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:22:27 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91896467
Het hacken van de OV chipkaart, en alle tools/readers enzovoorts mag hier NIET besproken worden.
Doe het dus ook niet.
pi_91896506
Oké. Ik zal rustig zijn... Vriend. :')
pi_91898535
Wat raden jullie aan voor iemand die niet vaak reist?
Een persoonlijke of anonieme ov-kaart?
pi_91898663
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:06 schreef 12345r het volgende:
hangt er vanaf of je recht op korting heb, als jongere/oudere

anders gewoon anonieme nemen.
pi_91898747
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

hangt er vanaf of je recht op korting heb, als jongere/oudere

anders gewoon anonieme nemen.
Ik ben 18, maar studeer niet.
Ik neem aan dat je dan geen recht op korting hebt?
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:36:56 #61
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_91900100
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:06 schreef 12345r het volgende:
een gehackte natuurlijk! :)
pi_91900188
quote:
Tòch NS-korting bij Arriva
Reizigers met een Voordeelurenabonnement van de NS kunnen tòch reizen met korting met de treinen van Arriva. Eerder werd bekend gemaakt dat reizigers een Arriva-kortingskaart moesten kopen van 17,50 euro.

Dat leverde veel kritiek op van de betrokken provincies en reizigers. Nu kunnen reizigers met een Voordeelurenabonnement een gratis kortings-product op hun OV-chipkaart zetten.
pi_91901736
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:38 schreef Aether het volgende:

[..]

oh dus het kon eigenlijk wel, alleen Arriva wilde het eerst niet ?
Kutbedrijf dat Arriva, ook al problemen met de OV chipkaart lezen hier in Zuid Holland
pi_91901781
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:09 schreef 12345r het volgende:

[..]

Nee dan kan je gewoon een anonieme kopen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:26:42 #65
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91902370
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 16:09 schreef 12345r het volgende:

[..]

Voor ¤55,- per jaar kun je met 40% korting reizen, dan heb je wel een chipkaart op naam.
吴 曼 迪
pi_91902760
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:26 schreef megamandy het volgende:

[..]

Voor ¤55,- per jaar kun je met 40% korting reizen, dan heb je wel een chipkaart op naam.
je bent eigenlijk te laat met je kaart kopen. januari was zeer voordelig reizen op kortingskaart voor 2.50 euro door het land dat is elke keer zo'n 11.60 euro en dat maal je ritten in januari
dus na 5 ritten voordeelurenkaart in 2011 er al uit *O* *O* *O*

hopelijk wordt het in de winter 2011 weer feest bij ns !!!!
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:36:41 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91902812
Omdat het blijkbaar moeilijk is, geen info of links of wat dan ook over die ov chipkaart hack. Gaan mensen hier wel weer over posten, gaat ie gewoon dicht.
pi_91902899
quote:
15s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:22 schreef kanovinnie het volgende:
Het hacken van de OV chipkaart, en alle tools/readers enzovoorts mag hier NIET besproken worden.
Doe het dus ook niet.
gevalletje CENSUUR o|O

aandelen in ov chipkaart zeker ?? waarom zou een legaal product als ov chipkaart reader niet besproken mogen worden ook de normale legale software bij deze reader niets mis mee.
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:41:42 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91903062
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:38 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

gevalletje CENSUUR o|O

aandelen in ov chipkaart zeker ?? waarom zou een legaal product als ov chipkaart reader niet besproken mogen worden ook de normale legale software bij deze reader niets mis mee.
:') Hier ga ik geen discussie over voeren.
pi_91903473
Dan ga je toch deeplinken. Dat mag wel zover ik weet. :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_91904598
quote:
15s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:36 schreef kanovinnie het volgende:
Omdat het blijkbaar moeilijk is, geen info of links of wat dan ook over die ov chipkaart hack. Gaan mensen hier wel weer over posten, gaat ie gewoon dicht.
mag je dan wel nieuws posten over de veiligheid van de kaart en de maatregelen die de politiek/Translink gaan doen ? Lijkt me wel relevante informatie sinds het ook op het journaal en nu.nl komt.
pi_91904874
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:26 schreef megamandy het volgende:

[..]

dat heet voordeelurenkaart en is voor NS.
Voor iemand die weinig reist, zoals degene die de vraag stelde heeft dat weinig zin toch ?
pi_91904936
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:35 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

je bent eigenlijk te laat met je kaart kopen. januari was zeer voordelig reizen op kortingskaart voor 2.50 euro door het land dat is elke keer zo'n 11.60 euro en dat maal je ritten in januari
dus na 5 ritten voordeelurenkaart in 2011 er al uit *O* *O* *O*

hopelijk wordt het in de winter 2011 weer feest bij ns !!!!
2,50 na 7 uur savonds. Kan je ver reizen.
pi_91905717
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

2,50 na 7 uur savonds. Kan je ver reizen.
je kan heel het land door !!!
van maastricht-rooddeschool
en in randstad ook nog nachttrein
noem maar op anders 14.10 euro nu 2.50

ouderweds kaartje kopen en voordeeluren pakken
pi_91906000
http://www.nu.nl/binnenla(...)hipkaart-houden.html

AMSTERDAM - Voor gebruikers van de OV-chipkaart is de overstap op de OV-chipkaart soms een dure zaak. Abonnementen worden niet herkend. In de regio Haaglanden, waar de kaart vanaf 3 februari verplicht is, vallen individuele reizen vallen soms wel 87 procent duurder uit.

© ANPOntwikkelaar Stefan de Konink werkt al langer aan een alternatief voor de ov-reisplanner. In een rapport (pdf) rekent hij een aantal scenarios van de regio Haaglanden door, waarbij de prijs van de 45-strippenkaart wordt vergeleken met de ov-chipkaart. Gemiddeld genomen lijkt het er op dat er voor een enkeltje ongeveer hetzelfde moet worden betaald, maar in individuele gevallen is het prijsverschil wel heel fors.

Tot 87 procent duurder

In het slechtste geval gaat een reiziger 87 procent meer betalen, terwijl in een gunstig geval de ov-chipkaart reizen 41 procent goedkoper maakt. Dat er prijsverschillen zijn is niet onbekend. Door de overstap van strippen-zones naar betalen per kilometer ontstaan prijsverschillen.

In bijvoorbeeld Delft, een zone met relatief grote afstanden tussen de haltes, is het relatief duurder om met een ov-chipkaart te reizen ten opzichte van andere zones, zegt Stefan de Konink. Bij korte ritjes komt de ov-chipkaart wel altijd als voordeliger uit de analyse naar voren.

Wij gaan uit van opbrengstneutraliteit, vertelt een voorlichter van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Zij erkent dat grote verschillen mogelijk zijn. Wat wij willen is dat gemiddelde reiziger er gemiddeld genomen niet op achteruit mag gaan.

Geweigerd om ov-chipkaart

In Groningen speelt de trage leesapparatuur voor QBuzz reizigers parten. Enkele ov-jaarkaarthouders worden gedwongen alsnog een strippenkaart te kopen, omdat de buschauffeur niet de kaart kan controleren. Dus wordt ik gedwongen alsnog te betalen voor de reis waarvoor ik al betaald heb, vertelt Walfred Haans, bezitter van een ov-jaarkaart. In totaal spreekt NU.nl met drie reizigers die alsnog moesten bijbetalen.

Dat is een fout van de chauffeur, stelt een woordvoerster van QBuzz. Het bedrijf erkent verplicht te zijn het abonnement te accepteren. Ze benadrukt dat de ov-jaarkaarten op dit moment ook de geldigheidsdatum op de kaart hebben staan en ook zonder apparatuur de geldigheid te controleren is. Ook wijst ze erop dat studenten ook zonder controle worden meegenomen. We zullen chauffeurs nogmaals op de hoogte brengen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:49:07 #76
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91906037
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat heet voordeelurenkaart en is voor NS.
Voor iemand die weinig reist, zoals degene die de vraag stelde heeft dat weinig zin toch ?
Ik weet niet wat weinig is, kan ik het toch noemen hier? Misschien reist hij wel ver die keren dat hij reist, op sommige trajecten heb je het al na 3 retourtjes eruit.
Hoef je niet zo te reageren, of je het nou voordeelurenkaart noemt of omschrijft zoals ik het deed (dus met prijs en wat het precies is) wat boeit dat nou.
吴 曼 迪
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:49:52 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91908235
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

mag je dan wel nieuws posten over de veiligheid van de kaart en de maatregelen die de politiek/Translink gaan doen ? Lijkt me wel relevante informatie sinds het ook op het journaal en nu.nl komt.
Dat wel, maar geen dingen over programma's die je gedownload hebt of wat dan ook.
pi_91909058
Ik wilde tof doen, maar faalde helaas.

[ Bericht 83% gewijzigd door kanovinnie op 26-01-2011 20:07:14 ]
pi_91909222
sorry zag het nu pas.. wilde mijn bericht al editten.. :@
pi_91909683
Vervoerders voeren gekraakte chipkaart 'gewoon' in
http://s.ad.nl/565138

Kansloos :N.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_91909917
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:15 schreef CantFazeMe het volgende:
Vervoerders voeren gekraakte chipkaart 'gewoon' in
http://s.ad.nl/565138

Kansloos :N.
Echt he een kaart verplicht stellen die over 1 jaar toch vervangen moet worden voor de veiligheid.
En maar naar elkaar wijzen.
pi_91913224
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:49 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ik weet niet wat weinig is, kan ik het toch noemen hier? Misschien reist hij wel ver die keren dat hij reist, op sommige trajecten heb je het al na 3 retourtjes eruit.
Vanaf zo'n ¤140 per jaar met de trein kan het idd handig zijn.
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:37:52 #83
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_91915188
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_91915472
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:37 schreef TimKuik het volgende:

Vanaf 1:15 _O- !
is al jaren bekend hoor. Maar goed dat RTL er mensen even op wijst.
De OV berijven gaan straks failliet aan deze kaart.
  Redactie Games woensdag 26 januari 2011 @ 22:15:32 #85
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_91917808
Volgens mij heb je niet eens 2 Ov chippassen nodig. Als het binnen een dag is kun je gewoon Amersfoort inchecken reizen naar Zwolle en later vervolgens terug naar Amersfoort Schothorst. En daar de bus pakken naar huis. Dan betaal je met de trein iig. alleen maar Amersfoort->Amersfoort Schothorst, terwijl je toch in Zwolle geweest bent.
pi_91918052
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Volgens mij heb je niet eens 2 Ov chippassen nodig. Als het binnen een dag is kun je gewoon Amersfoort inchecken reizen naar Zwolle en later vervolgens terug naar Amersfoort Schothorst. En daar de bus pakken naar huis. Dan betaal je met de trein iig. alleen maar Amersfoort->Amersfoort Schothorst, terwijl je toch in Zwolle geweest bent.
Controleurs kunnen wel zien waar en wanneer je bent ingechecked.
Feyenoord Rotterdam
pi_91918086
quote:
Als je onderweg controle krijgt, heb je wel een probleem. Je mag namelijk niet terugreizen in de richting van je incheckstation.
pi_91919285
quote:
kan dus niet
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:40:02 #89
2964 Armageddon
pi_91919414
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:') Hier ga ik geen discussie over voeren.
Who de neuk ben jij nou weer?
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:45:06 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91919715
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:40 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Who de neuk ben jij nou weer?
Wie denk je?
  Redactie Games woensdag 26 januari 2011 @ 22:49:36 #91
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_91919969
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:19 schreef Light het volgende:

[..]

Als je onderweg controle krijgt, heb je wel een probleem. Je mag namelijk niet terugreizen in de richting van je incheckstation.
Ah, oké. Hoe lang is trouwens de inchecktijd geldig van zo'n kaartje? Koop trouwens altijd een papieren kaartje, puur omdat ik weer zo iemand bent die vergeet uit te checken..
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:50:37 #92
236839 TimKuik
pi_91920036
pi_91920522
-weg, lezen is moeilijk-

[ Bericht 48% gewijzigd door kanovinnie op 26-01-2011 23:36:09 ]
pi_91920711
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:49 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ah, oké. Hoe lang is trouwens de inchecktijd geldig van zo'n kaartje? Koop trouwens altijd een papieren kaartje, puur omdat ik weer zo iemand bent die vergeet uit te checken..
tot de volgende dag. 4 uur smorgens ofzo, iets later.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:04:29 #96
2964 Armageddon
pi_91920828
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wie denk je?
Een vrij onbelangrijk figuur.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:06:50 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91920955
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:04 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Een vrij onbelangrijk figuur.
Klopt
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:24:56 #98
236839 TimKuik
pi_91922017
-weg, want lezen is moeilijk.-

[ Bericht 95% gewijzigd door kanovinnie op 26-01-2011 23:35:38 ]
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:38:16 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91922845
Zeg lui, als het zo moeilijk is om te stoppen met links neer te blijven gooien om de ov kaart te hacken gaat hij op het verzoek van hogeraf gewoon op slot. Er zijn nu genoeg waarschuwingen gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')