VancouverFan negeert gewoon alle posten waarin problemen besproken wordenquote:Op donderdag 9 september 2010 00:08 schreef Hukkie het volgende:
Dit valt natuurlijk allemaal onder de noemer opstartproblemen. Reizigers moeten er aan wennen, over de strippenkaart waren ook veel klachten en de klapper: in het buitenland werkt het ook goed. Dus uiteindelijk zal het hier ook goed komen en zal vooral de reiziger er beter van worden, met name door het grotere gebruiksgemak en natuurlijk lagere en eerlijkere beprijzing.
Vancouver kom er maar in.
Jawel, dat VF een hoge functie bekleed in de OV-propagandamachine en waarschijnlijk per positieve post op FOK betaald krijgt, was menigeen al duidelijk.quote:Op donderdag 9 september 2010 00:12 schreef macca728 het volgende:
VancouverFan negeert gewoon alle posten waarin problemen besproken worden
Het zou hem sieren als hij eens met eigen ervaringen kwam, maar daar wachten we al 20 topics op
quote:‘Treinstudent ongelijk behandeld’
LSVb nieuwe problemen OV-chipkaart
In tegenstelling tot overige reizigers met een OV-kaart krijgen studenten geen tijdelijke kaart krijgen bij verlies, diefstal of beschadiging. Studentenvakbond LSVb eist dat studenten op dezelfde wijze worden behandeld als andere reizigers.
DOOR STERRE VAN HEEMST ‘Wanneer een OV-abonnementhouder een defecte kaart heeft, krijgt hij een vervangende kaart, wanneer een student een defecte kaart heeft moet hij zelf opdraaien voor de kosten’, zegt Sander Breur, voorzitter van de LSVb.
Een student betaalt ¤ 136 per maand via studiefinanciering, voor zijn OV-kaart. Op het moment dat deze defect is, betaalt de student het bedrag gewoon door en daarboven op ook nog eens reiskosten.
In september hebben 17 duizend studenten een kaart met productiefout gekregen waardoor ze niet in of uit kunnen checken. Ook zijn er nog steeds studenten die hun abonnement niet kunnen ophalen, of aan wie geen nieuwe kaart wordt gestuurd. De studenten die in het bezit zijn van een kaart met productiefout hebben volgens de persvoorlichtster een brief gekregen waarmee ze kunnen reizen op punten waar ze niet in of uit kunnen checken.
Els van der Boon (22) is een van de gedupeerde studenten. ‘Nadat ik mijn OV-kaart verloren was, moest ik drie weken wachten totdat ik een nieuwe kreeg. Dit bleek een kaart zonder reisproduct te zijn. Er gingen nogmaals drie weken voorbij voordat ik dit product op mijn kaart kon zetten. Toen bleek mijn kaart geblokkeerd te zijn.’
Van der Boon: ‘Toen ik de servicelijn belde, wist men niet hoe de blokkade tot stand gekomen was, ik had genoeg saldo om te kunnen reizen. Bij de hulplijn vertelde ze mij dat het servicepunt dit probleem kon oplossen maar bij het servicepunt verwees men mij weer terug naar de hulplijn voor een oplossing. Uiteindelijk zijn ze er achter gekomen dat transportbedrijf Veolia mijn kaart geblokkeerd had. Zij vertelden mij dat ze hier niets aan konden doen en dat de servicelijn van de OV-chipkaart dit moest oplossen. Nadat ik heel boos ben geworden op zowel Veolia als het servicepunt van OV-chipkaart ben ik maar naar het servicepunt van Veolia gegaan in Zoetermeer. Hier hebben ze uiteindelijk mijn blokkade kunnen opheffen. Ik heb mijn OV-chipkaart bijna 3 maanden niet kunnen gebruiken. Het aantal belminuten dat ik heb gebruikt om dit te kunnen regelen is gigantisch.’
die verschillen komen omdat de kaartlezers niet geijkt zijn.quote:Op donderdag 9 september 2010 00:16 schreef mschol het volgende:
ik betaal voor dezelfde rit de ene keer ¤1,37 en de andere keer ¤1,38
hmm, ach, dan is het maar goed dat ik standaard 2 haltes minder afrekenquote:Op donderdag 9 september 2010 00:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
die verschillen komen omdat de kaartlezers niet geijkt zijn.
Ik vroeg het aan Qbuzz, die gaven eerst een ontwijkend antwoord op die vraag en daarna agressief, dat ik niet moest zeuren, want de kaartlezers voldeden aan de wettelijke norm
Ja dat klopt ook, alleen de wet vind het niet noodzakelijk dat de lezers 100% nauwkeurig werken.
Een collega van mij heeft een abonnement en kan bijna dagelijks 80 cent bijbetalen omdat de kaartlezer in de bus telkens een halte verder neemt, wanneer hij uitcheckt
quote:Steeds meer geldclaims OV-chipkaart Amsterdam
woensdag 8 september 2010
Dit artikel zit in dossier: OV Chipkaart
Steeds meer geldclaims OV-chipkaart Amsterdam
In de regio Amsterdam wordt steeds vaker geld teruggevraagd door reizigers die hebben vergeten uit te checken, of niet uit konden checken door falende apparatuur.
Dat meldt Metro vandaag in de krant. In de maand mei nam nog maar 6% van de reizigers de moeite om het te veel betaalde geld terug te vragen, nu is dat al 15,5%. Door de stijging van het aantal aanvragen kost het het GVB meer tijd om de aanvragen te verwerken. Eerst duurde het maar enkele dagen, nu twee tot drie weken.
Het GVB verdient nu per maand ongeveer anderhalve ton aan gemiste uitchecks
In het buitenland werkt het meestal dan ook omdat ze het bij maar bij 1 vervoersmaatschappij toepassen en/of met een veel eenvoudiger betaalsysteem werken.quote:Op donderdag 9 september 2010 00:08 schreef Hukkie het volgende:
Dit valt natuurlijk allemaal onder de noemer opstartproblemen. Reizigers moeten er aan wennen, over de strippenkaart waren ook veel klachten en de klapper: in het buitenland werkt het ook goed. Dus uiteindelijk zal het hier ook goed komen en zal vooral de reiziger er beter van worden, met name door het grotere gebruiksgemak en natuurlijk lagere en eerlijkere beprijzing.
Vancouver kom er maar in.
En hoeveel zijn ze kwijt aan de afhandeling van die claims en het terugbetalen?quote:
Ik verwacht eigenlijk dat daar niet meer daar één medewerker op gezet is als de verwerkingstijd zo achterlijk exponentieel toeneemt met een paar procenten meer claims.quote:Op donderdag 9 september 2010 07:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En hoeveel zijn ze kwijt aan de afhandeling van die claims en het terugbetalen?
Wat een vergelijking, dat gebeurde maar sporadisch. Terwijl defecte apparatuur schering en inslag is en vergeten uit te checken ettelijke keren vaker zal voorkomen dan een strippenkaart die in de was gaat. Ik heb daar nog nooit iemand over horen klagen en ook nog nooit gehoord dat dat gebeurd is. Dat komt ook vooral omdat het dan de eigen schuld is, terwijl het bij de chipkaart aan de inherente triestheid van het systeem ligt.quote:En hoeveel verdiende de OV bedrijven aan verloren strippenkaarten, strippenkaarten die in de was kapot gingen en andere zaken?
wat begrijp je niet aan de zin : Het GVB Verdient 1,5 ton per maand aan mensen die niet goed uitchecken ?quote:Op donderdag 9 september 2010 07:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
waarom weer een vergelijking met de strippenkaart ?quote:Op donderdag 9 september 2010 07:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En hoeveel verdiende de OV bedrijven aan verloren strippenkaarten, strippenkaarten die in de was kapot gingen en andere zaken?
Hoeveel ze kwijt zijn aan de afhandeling van die claim zal mij als reiziger mijn reet roesten. Dat hadden ze maar van te voren moeten bedenken teon ze met zijn allen ja en amen zeiden tegen dit plan.quote:Op donderdag 9 september 2010 07:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En hoeveel verdiende de OV bedrijven aan verloren strippenkaarten, strippenkaarten die in de was kapot gingen en andere zaken?
lees de andere topics even door en je begrijpt dat er geen discussie mogelijk is, dat de discussie eindeloos herhaald wordt. Het is hier toch een discussieforum ? Wij willen een discussie, niet iemand die de discussie elke keer doodt omdat tegenstanders zeikerds, zeurpieten, trollen en andere schekldworrden zijnquote:Op donderdag 9 september 2010 08:27 schreef BrandX het volgende:hoi OV discusseerusers
even dit:
@VancouverFan: schelden is niet nodig
@ de rest: het staat VancouverFan natuurlijk vrij of hij wel of niet reageert op welke posts. Dat kan rete irritant zijn, dat weet ik, maar hey, dat is wel zijn goed recht. Blijkbaar (ik heb geen andere topics teruggelezen, mea culpa) is hij een voorstander van dat chipgedoe en de meesten van jullie tegenstanders. Dat zal altijd wringen in dit soort discussies. Hou de eer aan jezelf en negeer zo'n iemand dan.
Hij wil blijkbaar geen discussie. Aan een dood paard kan je niet trekken. Ik zeg het, bloedirritant, maar negeer hem en zijn posts dan gewoon. Dat is de enige remedie. En discussieer met de rest.quote:Op donderdag 9 september 2010 08:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees de andere topics even door en je begrijpt dat er geen discussie mogelijk is, dat de discussie eindeloos herhaald wordt. Het is hier toch een discussieforum ? Wij willen een discussie, niet iemand die de discussie elke keer doodt omdat tegenstanders zeikerds, zeurpieten, trollen en andere schekldworrden zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |