abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juni 2010 @ 16:58:47 #1
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83406412
`nog 1 jaar en dan zal de ov-chipkaart vrijwel probleemloos functioneren
november
pi_83406417
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:57 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat is al de derde keer dat jij die aanname voor mij maakt, vraag je dan ook vriendelijk jouw mening niet met mijn woorden te verwarren, dat maakt het gesprek alleen maar lastiger
Jouw definitie van een goed werkend systeem strookt gewoon niet de definitie van anderen, als het systeem in zijn geheel van aardig werkt dan vind jij het een goed systeem.
Ik vind het geen goed systeem als er fouten inzitten, waarbij deze een groot percentage van de gebruikers treffen en nog vaak voorkomen ook. Dan faalt het systeem en werkt het niet goed. Kaartjes waren vrijwel onfeilbaar, dat lijkt me toch wel een feit niet? Hoe kan de chipkaart hiermee concureren?
Wat stel je dan voor? Stil blijven staan in de tijd omdat het chipkaart systeem voor reizen naar het buitenland niet ideaal is?

Jij vind het wel ideaal dat je vooraf goed uit moet zoeken of je door zones gaat en dat je een strip extra moet betalen omdat je net over een zone heen gaat?
En als je te laat bij een Station aankomt wil jij ook liever een papieren kaartje kopen dan in de haast voorbij een incheckpaal lopen, inchecken en onbezorgd in een trein stappen?

Vertel eens, wat vind jij dan wel zo'n perfect systeem....
Leaf
pi_83406420
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:53 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om betalen bij de NS automaat. Maar ook betalen voor afstand die je niet aflegt door het zonesysteem, niet meer druk hoeven te maken over zones in bussen en trams. Nooit meer zorgen maken of je nog wel strippen hebt en allerlei andere handigheden.

En dat pasje van 20 euro
Dat kost max 7,50 en bij heel veel vervoerders krijg je het gratis of met fikse korting. Dus ik weet niet waar je die 20 euro vandaan tovert.
quote:
Tarievenlijst

Tarievenlijst van de OV-chipkaart

Aanschaf
De prijs van de OV-chipkaart wordt bepaald door de kaartverkoper.
misschien is het bij jou anders, maar hier ben je 20 euro kwijt voor je hem binnen hebt.
quote:
niet meer druk hoeven te maken over zones in bussen en trams. Nooit meer zorgen maken of je nog wel strippen hebt en allerlei andere handigheden.
Ik heb me nog nooit in mijn leven druk hoeven maken over zones. 1 om in te stappen, kaartje: oh die zegt 2, dat is 3 strippen. en anders kan je het altijd vragen aan iemand... Is heul niet zo moeilijk.
Zorgen over genoeg strippen over? wat vreselijk! zorg dat je een extra kaart bij je hebt. het klinkt misschien super bizar, maar helpt echt!
desnoods kan KON je een kaartje kopen in de bus of tram! Wauw.. wat een systeem!

En betalen voor afstand die je niet aflegt klinkt vreselijk, ben ik helemaal met je eens, maar nu betaal je gewoon dubbel voor de afstand die je wel aflegt. Mijn persoonlijke busreis kan met 2 lijnen. Bij de 1 is het nu ¤1,48 en bij de ander is het ¤1,78, terwijl een dalkaartje een prachtig bedragje van 1,20 is..


Kortom,
quote:
en allerlei andere handigheden.
ik ben verdomde benieuwd!
pi_83406516
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:05 schreef VancouverFan het volgende:

En als je te laat bij een Station aankomt wil jij ook liever een papieren kaartje kopen dan in de haast voorbij een incheckpaal lopen, inchecken en onbezorgd in een trein stappen?
ik vind het echt prachtig om te lezen dat je mensen echt zwaar dom vind als ze vergeten uit te stappen..
maar zelf niet slim genoeg bent om te bedenken dat je ook wat eerder van huis kan vertrekken om je bus/trein makkelijker te halen...
pi_83406608
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:05 schreef juxtaposition het volgende:

[..]


[..]

misschien is het bij jou anders, maar hier ben je 20 euro kwijt voor je hem binnen hebt.
Ik heb 'm gratis gekregen bij de NS. Mensen in Amsterdam betalen maar 1,50.
En nogmaals, die kaart kost maar 7,50. Zo te zien krijg jij er 12,50 reistegoed bij of ben je opgelicht door een illegale handelaar.
quote:
Ik heb me nog nooit in mijn leven druk hoeven maken over zones. 1 om in te stappen, kaartje: oh die zegt 2, dat is 3 strippen. en anders kan je het altijd vragen aan iemand... Is heul niet zo moeilijk.
Voor jou misschien niet. Voor toeristen en mensen die in een onbekend stad komen wel. Zeker als er niemand is om aan te vragen.
quote:
Zorgen over genoeg strippen over? wat vreselijk! zorg dat je een extra kaart bij je hebt. het klinkt misschien super bizar, maar helpt echt!
desnoods kan KON je een kaartje kopen in de bus of tram! Wauw.. wat een systeem!
Ja maar dat is duurder.
En het klinkt voor jou superbizar, maar een OV chipkaart kun je automatisch opladen. Hoef je je nooit meer zorgen te maken over extra kaarten of wat dan ook.
Heeft mijn voorkeur boven extra kaarten meenemen....
quote:
En betalen voor afstand die je niet aflegt klinkt vreselijk, ben ik helemaal met je eens, maar nu betaal je gewoon dubbel voor de afstand die je wel aflegt. Mijn persoonlijke busreis kan met 2 lijnen. Bij de 1 is het nu ¤1,48 en bij de ander is het ¤1,78, terwijl een dalkaartje een prachtig bedragje van 1,20 is..
Ook nu zijn er dalacties mogelijk met de chipkaart.

En in veel gevallen worden reizen sowieso al goedkoper. Dus dat je nu dubbel betaald klopt gewoon niet.


Overigens kun je nog steeds (wegwerp)kaarten kopen bij de buschauffeur.
quote:
Kortom,
[..]

ik ben verdomde benieuwd!
Mja, als je deze meest in het oog springende handigheden al van tafel veegt denk ik niet dat je enthousiast wordt van de anderen
Leaf
pi_83406655
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:07 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

ik vind het echt prachtig om te lezen dat je mensen echt zwaar dom vind als ze vergeten uit te stappen..
maar zelf niet slim genoeg bent om te bedenken dat je ook wat eerder van huis kan vertrekken om je bus/trein makkelijker te halen...
Tuurlijk kun je eerder van huis vertrekken. Maar wat nu als de bus waarmee je gaat vertraging heeft? Of als je op tijd gaat maar een lekke band hebt?

Dan is de tijd die je kunt winnen door geen kaartje te hoeven kopen natuurlijk mooi meegenomen. Kan net schelen tussen op tijd aankomen of een half uur te laat.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 17:15:54 #8
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83406799
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:05 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor? Stil blijven staan in de tijd omdat het chipkaart systeem voor reizen naar het buitenland niet ideaal is?

Jij vind het wel ideaal dat je vooraf goed uit moet zoeken of je door zones gaat en dat je een strip extra moet betalen omdat je net over een zone heen gaat?
En als je te laat bij een Station aankomt wil jij ook liever een papieren kaartje kopen dan in de haast voorbij een incheckpaal lopen, inchecken en onbezorgd in een trein stappen?

Vertel eens, wat vind jij dan wel zo'n perfect systeem....
Weer aannamens Dus meer betalen, meer bijkomende problemen en daarbij niet seireus worden genomen door vervoersmaatschappijen is met de tijd meegaan? Dat kan jouw definitie zijn ja, ik deel die mening opnieuw niet. Met de tijd mee gaan slaat (bij mijn defnitie) op verbetering, deze blijft simpelweg uit bij de ov chipkaart. Tevens ging het allang niet meer over het buitenland, dat was enkel en alleen een situatie die voort kwam uit een post uit het vorige topic, iedereen weet dat er veel belangrijkere problemen zijn.
Toen ik een jaar of 8 was en voor het eerst zelfstandig met de bus ging was dat even uitzoeken, maar als iemand je uit heeft gelegt dat je de zones telt op de kaart weet je dat ook. En anders zeg je 'naar straat/plek x' en stempeld de beste man het gewoon voor je af. Als er dan iets fout gaat kun je er direct iets van zeggen. En als ik met haast bij het station kom wil ik ook liever gewoon in de trein springen, en niet een ov chipkaart aan moeten schaffen of mijn saldo op moeten laden.. Wellicht is er weer een storing en kan ik zijn geheel niet inchecken.. Want ja die vergelijking mag ik prima maken, zowel het trein- als de chipkaart kun je van tevoren kopen. Feit blijft wel dat een papieren kaart geen storing kan en zal hebben. Deze werkt altijd, en een evt saldo is geen probleem. Mocht je onverhoops niet meer genoeg saldo hebben voor een retour.
...En natuurlijk bij aankomst onbezorgd de trein uitstappen, of toch nog even er aan denken uit de checken, anders zijn we weer 20 euro kwijt..
  maandag 28 juni 2010 @ 17:18:49 #9
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83406916
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik heb 'm gratis gekregen bij de NS. Mensen in Amsterdam betalen maar 1,50.
En nogmaals, die kaart kost maar 7,50. Zo te zien krijg jij er 12,50 reistegoed bij of ben je opgelicht door een illegale handelaar.
[..]

Voor jou misschien niet. Voor toeristen en mensen die in een onbekend stad komen wel. Zeker als er niemand is om aan te vragen.
[..]

Ja maar dat is duurder.
En het klinkt voor jou superbizar, maar een OV chipkaart kun je automatisch opladen. Hoef je je nooit meer zorgen te maken over extra kaarten of wat dan ook.
Heeft mijn voorkeur boven extra kaarten meenemen....
[..]

Ook nu zijn er dalacties mogelijk met de chipkaart.

En in veel gevallen worden reizen sowieso al goedkoper. Dus dat je nu dubbel betaald klopt gewoon niet.


Overigens kun je nog steeds (wegwerp)kaarten kopen bij de buschauffeur.
[..]

Mja, als je deze meest in het oog springende handigheden al van tafel veegt denk ik niet dat je enthousiast wordt van de anderen
He een toeristenargument, dat kan ik natuurlijk afdoen als een marginale groep reizigers, daar hoeven wij geen rekening mee te houden
Toeristen nemen merendeel de tram, waar ze gewoon een kaartje kunnen kopen, verder worden zij gestimuleerd een dagkaart te kopen door reisorganisatoren. Treinkaartjes kunnen ze gewoon kopen in het engels. Kun je ze ook uitleggen hoe de chipkaart werkt? Dat kon de automaat mij destijds nieteens, en het was nog wel mijn eigen taal Wat doen toeristen trouwens in een stad waar niemand is om iets aan te vragen? E
Even snel heen er weer kan niet met de chipkaart zoals dit wel met de strippenkaart kon, je stempel was namelijk een bepaalde tijd geldig. Als ik dus even naar het centrum wou voor paar kleine boodschappen kon ik op dezelfde stempel weer terug. En die 'retourtjes' worden vaak gemaak, die betalen dus maar één keer, en met de chipkaart sowieso het dubbele.
pi_83406938
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik heb 'm gratis gekregen bij de NS. Mensen in Amsterdam betalen maar 1,50.
En nogmaals, die kaart kost maar 7,50. Zo te zien krijg jij er 12,50 reistegoed bij of ben je opgelicht door een illegale handelaar.

[..]Misschien reis tegoed, dus dat argument van me is tot nu toe weg gestreept.

Voor jou misschien niet. Voor toeristen en mensen die in een onbekend stad komen wel. Zeker als er niemand is om aan te vragen.
[..]Heb je wel eens een toerist in rotterdam met de metro zien proberen te gaan? Aan het begin staan ze een kwartier te kijken naar mensen met die gekke kaarten.
dan lopen ze naar een balie toe, en als ze geluk hebben hebben ze binnen een uur een ov chipkaart..
Als er DAN niemand is om het aan te vragen is het een flink stukje lopen.. In een onbekende stad is het niet moeilijk om voor in te stappen, aan de bestuurder van de bus oid te vragen of het de goede bus is om naar ... te gaan, en zo ja, hoeveel strippen is het eigenlijk?


Ja maar dat is duurder.
En het klinkt voor jou superbizar, maar een OV chipkaart kun je automatisch opladen. Hoef je je nooit meer zorgen te maken over extra kaarten of wat dan ook.
Heeft mijn voorkeur boven extra kaarten meenemen....
[..]automatisch opladen? met het risico van fouten in het systeem, momenten waar de poortjes het niet doen bij het uitstappen waar je een kaartje moet vragen (vertraging) en elke keer het maximale bedrag wordt afgeschreven? dan heb ik liever een extra kaart in mijn portemonnee, zo zwaar waren ze niet. bovendien zijn ze tot een half jaar na prijsverhoging nog geldig, dus duurder is het niet. het is niet alsof je de rest van je strippenkaart dan maar weg gooit?

Ook nu zijn er dalacties mogelijk met de chipkaart.
weet ik nog helemaal niets over, dus dat argument van mij trek ik ook nog terug.

En in veel gevallen worden reizen sowieso al goedkoper. Dus dat je nu dubbel betaald klopt gewoon niet.
[..]Het klopt gewoon niet? nee dat zeker niet.. maar het IS wel zo..

Mja, als je deze meest in het oog springende handigheden al van tafel veegt denk ik niet dat je enthousiast wordt van de anderen
pi_83406940
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:10 schreef VancouverFan het volgende:

Voor jou misschien niet. Voor toeristen en mensen die in een onbekend stad komen wel. Zeker als er niemand is om aan te vragen.
Nou dat was dus alleen maar in metro's dat je niets kan vragen , dus alleen maar in rotterdam op 1 lijnen en amsterdam op enkele lijnen.

Verder noem je het een nadeel dat je het aantal zone's wel van te voren moet weten. Maar als iemand niet alle uitzonderingen van die ov-chipkaart weet, is deze gewoon dom. Waar gaat het nog over die verdediging van een half product.

Dat systeem moet gewoon uniform werken. Dus niet dat je in bussen en trams moet in en uit checken in het voertuig, en bij de metro juist weer op de perrons, net zoals bij de NS. Waarbij dan ook nog eens een probleem is wanneer je over het spoor reist en je van vervoerder wisselt.
pi_83406949
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

Weer aannamens Dus meer betalen, meer bijkomende problemen en daarbij niet seireus worden genomen door vervoersmaatschappijen is met de tijd meegaan? Dat kan jouw definitie zijn ja, ik deel die mening opnieuw niet. Met de tijd mee gaan slaat (bij mijn defnitie) op verbetering, deze blijft simpelweg uit bij de ov chipkaart. Tevens ging het allang niet meer over het buitenland, dat was enkel en alleen een situatie die voort kwam uit een post uit het vorige topic, iedereen weet dat er veel belangrijkere problemen zijn.
Toen ik een jaar of 8 was en voor het eerst zelfstandig met de bus ging was dat even uitzoeken, maar als iemand je uit heeft gelegt dat je de zones telt op de kaart weet je dat ook. En anders zeg je 'naar straat/plek x' en stempeld de beste man het gewoon voor je af. Als er dan iets fout gaat kun je er direct iets van zeggen. En als ik met haast bij het station kom wil ik ook liever gewoon in de trein springen, en niet een ov chipkaart aan moeten schaffen of mijn saldo op moeten laden.. Wellicht is er weer een storing en kan ik zijn geheel niet inchecken.. Want ja die vergelijking mag ik prima maken, zowel het trein- als de chipkaart kun je van tevoren kopen. Feit blijft wel dat een papieren kaart geen storing kan en zal hebben. Deze werkt altijd, en een evt saldo is geen probleem. Mocht je onverhoops niet meer genoeg saldo hebben voor een retour.
...En natuurlijk bij aankomst onbezorgd de trein uitstappen, of toch nog even er aan denken uit de checken, anders zijn we weer 20 euro kwijt..
Nu ook weer gaan doen alsogf je voor elke reis een OV chipkaart moet kopen en saldo op moet laden. Als je met dat soort argumenten moet komen vraag ik me af wat je hier komt doen. Alleen maar je eigen zin doordrijven of echt een discussie willen voeren?
Leaf
pi_83407057
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je eerder van huis vertrekken. Maar wat nu als de bus waarmee je gaat vertraging heeft? Of als je op tijd gaat maar een lekke band hebt?

Dan is de tijd die je kunt winnen door geen kaartje te hoeven kopen natuurlijk mooi meegenomen. Kan net schelen tussen op tijd aankomen of een half uur te laat.
ok, je bus heeft vertraging, en je moet rennen naar het station..
wel moet je eerst kunnen uitstappen, maar met die pokke rij van mensen die allemaal die klote kaart niet even snel langs het poortje kunnen halen zijn die (maximaal 1 a 2 minuten winst als je geen kaartje hoeft te kopen) gewonnen minuten zo weg..
pi_83407114
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:18 schreef fs180 het volgende:

[..]

He een toeristenargument, dat kan ik natuurlijk afdoen als een marginale groep reizigers, daar hoeven wij geen rekening mee te houden
Toeristen nemen merendeel de tram, waar ze gewoon een kaartje kunnen kopen, verder worden zij gestimuleerd een dagkaart te kopen door reisorganisatoren. Treinkaartjes kunnen ze gewoon kopen in het engels. Kun je ze ook uitleggen hoe de chipkaart werkt? Dat kon de automaat mij destijds nieteens, en het was nog wel mijn eigen taal
Wat voor een kaartje dan? Een strippenkaart? Ga jij alle toeristen hoe de strippenkaarten en zones werken?

Voor de toeristen zijn er gewoon wegwerpkaarten. Een x aantal dagen geldig.
In en uitchecken, een systeem dat ook in tal van andere landen wordt gebruikt. Het is niet zo dat dat alleen in Nederland van toepassing is.
Dus een beetje toerist is daar al bekend mee. En anders is het echt niet moeilijker dan een strippenkaart.
Leaf
pi_83407168
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:22 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

ok, je bus heeft vertraging, en je moet rennen naar het station..
wel moet je eerst kunnen uitstappen, maar met die pokke rij van mensen die allemaal die klote kaart niet even snel langs het poortje kunnen halen zijn die (maximaal 1 a 2 minuten winst als je geen kaartje hoeft te kopen) gewonnen minuten zo weg..
Ga je voordat de bus stilstaat al bij de deur staan, kaartje paraat, jij als eerste naar buiten.
Leaf
pi_83407254
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou dat was dus alleen maar in metro's dat je niets kan vragen , dus alleen maar in rotterdam op 1 lijnen en amsterdam op enkele lijnen.

Verder noem je het een nadeel dat je het aantal zone's wel van te voren moet weten. Maar als iemand niet alle uitzonderingen van die ov-chipkaart weet, is deze gewoon dom. Waar gaat het nog over die verdediging van een half product.

Dat systeem moet gewoon uniform werken. Dus niet dat je in bussen en trams moet in en uit checken in het voertuig, en bij de metro juist weer op de perrons, net zoals bij de NS. Waarbij dan ook nog eens een probleem is wanneer je over het spoor reist en je van vervoerder wisselt.
Welke uitzonderingen doel je dan allemaal op?
Als ik in het buitenland ben en een vergelijkbaar systeem tegenkom, koop ik gewoon een dagkaart. Hoef ik me nergens zorgen om te maken en zo moeilijk is dat in en uitchecken echt niet.
En in het buitenland kan ik ook niet zomaar van de metro in de trein stappen. Dus ga niet doen alsof dat alleen in Nederland zo is.
Leaf
pi_83407281
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:23 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ga je voordat de bus stilstaat al bij de deur staan, kaartje paraat, jij als eerste naar buiten.
dat is makkelijker dan 1 minuut een kaartje moeten kopen?
door een drukke bus je naar de uitgang moeten werken, omdat je zelf zonodig als eerste er uit moet, zodat de rest die diezelfde trein moet halen hem dan niet haalt?
lijkt mij verplaatsing van het probleem, geen oplossing.
  maandag 28 juni 2010 @ 17:27:16 #18
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83407350
Dat hoeft niet, maar ooit moest je een kaart kopen, en ooit moest je een ov kaart kopen, daar zit geen verschil in. Je kunt niet zonder aankoop reizen, wanneer je die koopt is bijzaak. Je argument vervalt gewoon. Ik wil prima discussie voeren, maar wanneer iemand niet inhoudelijk inhaakt wordt het een monoloog.. Praktisch probleem is wel dat mensen niet graag met honderdan euro's saldo op de kaart willen lopen, dit geld ben je namelijk kwijt bij diefstal of andere problemen. Dus er zal gemiddeldn een laag bedrag opstaan, waardoor regelmatig opladen/bijschijven vereist is. Ik kan het prima begrijpen dat mensen er geen goed gevoel bij hebben steeds automatisch geld bij te laten schrijven, al is het maar om beter bij te houden hoeveel er bij/af geschreven wordt. Ook bij diefstal is dat een probleem, daar het minimaal één dag duurt voordat de kaart geblokkeerd kan worden.
Uiteidelijk zullen er dus, zoals al het geval is, rijen blijven.
pi_83407354
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:19 schreef juxtaposition het volgende:

[..]
Heb je wel eens een toerist in rotterdam met de metro zien proberen te gaan? Aan het begin staan ze een kwartier te kijken naar mensen met die gekke kaarten.
dan lopen ze naar een balie toe, en als ze geluk hebben hebben ze binnen een uur een ov chipkaart..
Als er DAN niemand is om het aan te vragen is het een flink stukje lopen.. In een onbekende stad is het niet moeilijk om voor in te stappen, aan de bestuurder van de bus oid te vragen of het de goede bus is om naar ... te gaan, en zo ja, hoeveel strippen is het eigenlijk?

En hoe was dat bij de strippenkaart? Snapten ze dat wel zomaar?
quote:
]automatisch opladen? met het risico van fouten in het systeem, momenten waar de poortjes het niet doen bij het uitstappen waar je een kaartje moet vragen (vertraging) en elke keer het maximale bedrag wordt afgeschreven? dan heb ik liever een extra kaart in mijn portemonnee, zo zwaar waren ze niet. bovendien zijn ze tot een half jaar na prijsverhoging nog geldig, dus duurder is het niet. het is niet alsof je de rest van je strippenkaart dan maar weg gooit
En hoevaak maak je mee dat de poortjes het niet doen?
Dat maximale bedrag kun je terugkrijgen.
Leaf
pi_83407456
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:26 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

dat is makkelijker dan 1 minuut een kaartje moeten kopen?
door een drukke bus je naar de uitgang moeten werken, omdat je zelf zonodig als eerste er uit moet, zodat de rest die diezelfde trein moet halen hem dan niet haalt?
lijkt mij verplaatsing van het probleem, geen oplossing.
In de bus kun je al bij de deur gaan staan als de bus rijd. Dat kost je geen extra tijd. In de rij staan voor een kaartje wel.
En als al die mensen in die bus ook een kaartje moeten kopen, dan sta je wel wat langer in de rij dan 1 minuut....

Als problemen verzonnen worden, dan verplaats ik ze graag.
Leaf
pi_83407497
Ik moet eerlijk zeggen VancouverFan,
-je doet echt heel erg je best, maar het gaat hem niet worden..
-Je geeft geen goede redenen waarom het kaartjes systeem niet goed was,
maar bij al onze redenen dat het OV-chip ding niet werkt, probeer je die onklaar te maken met drogredenen, en praat je er een beetje omheen?

laten we elkaar geen sukkel noemen en eerlijk zijn, geloof je ECHT dat de OV chipkaart een vooruitgang is? of ben je aan het oefenen voor een debat groepje ofzo?
oh, als je er trouwens voor betaald krijgt, vertel me even waar ik me in kan schrijven, dan sta ik zo aan jouw kant.
Hoop ik wel dat ik er meer mee verdien, dan dat die chipkaart me in verhouding kost..
  maandag 28 juni 2010 @ 17:30:49 #22
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83407514
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:22 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat voor een kaartje dan? Een strippenkaart? Ga jij alle toeristen hoe de strippenkaarten en zones werken?

Voor de toeristen zijn er gewoon wegwerpkaarten. Een x aantal dagen geldig.
In en uitchecken, een systeem dat ook in tal van andere landen wordt gebruikt. Het is niet zo dat dat alleen in Nederland van toepassing is.
Dus een beetje toerist is daar al bekend mee. En anders is het echt niet moeilijker dan een strippenkaart.
Wat ik dus al zei. LETTERLIJK!
DIe kunnne 1) kaartje kopen in de tram, en op hun slechte engels vertellen waar ze heen willen, zie ik elke dag gebeuren hoor
2) een strippenkaart, zie ik wat minder, en snap ik ook wel, zou ik als toerist ook niet aan beginnen
3) dagkaart, zijn heel duidelijk, door heel de stad geldig, niet opletten waar of hoe je instapt, gewoon tussen X en X gratis reizen. Zijn voornamelijk voor toeristen en dus ook in het engels. Wordt ook verteld door de reisorganisaties dat deze aan te raden zijn. Iedereen kan hiermee werken.
pi_83407550
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:27 schreef fs180 het volgende:
Dat hoeft niet, maar ooit moest je een kaart kopen, en ooit moest je een ov kaart kopen, daar zit geen verschil in. Je kunt niet zonder aankoop reizen, wanneer je die koopt is bijzaak. Je argument vervalt gewoon. Ik wil prima discussie voeren, maar wanneer iemand niet inhoudelijk inhaakt wordt het een monoloog.. Praktisch probleem is wel dat mensen niet graag met honderdan euro's saldo op de kaart willen lopen, dit geld ben je namelijk kwijt bij diefstal of andere problemen. Dus er zal gemiddeldn een laag bedrag opstaan, waardoor regelmatig opladen/bijschijven vereist is. Ik kan het prima begrijpen dat mensen er geen goed gevoel bij hebben steeds automatisch geld bij te laten schrijven, al is het maar om beter bij te houden hoeveel er bij/af geschreven wordt. Ook bij diefstal is dat een probleem, daar het minimaal één dag duurt voordat de kaart geblokkeerd kan worden.
Uiteidelijk zullen er dus, zoals al het geval is, rijen blijven.
Sorry hoor, maar als je nu weer met onzin komt dat mensen met 100'den euro op hun kaart moeten lopen loop je de discussie gewoon te verpesten met foute argumenten. Dat is echt geen voorbeeld van een prima discussie.

Of je weet gewoon niet wat de mogelijkheden zijn en roept zomaar wat, of je loopt de discussie bewust te vernaggelen.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 17:32:10 #24
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83407555
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:27 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En hoe was dat bij de strippenkaart? Snapten ze dat wel zomaar?
[..]

En hoevaak maak je mee dat de poortjes het niet doen?
Dat maximale bedrag kun je terugkrijgen.
Hier moet je dus actief achteraan, en schijnbaar zijn het tls niet zo happig op terugbetalingen. Iit tot het kaartje.
  maandag 28 juni 2010 @ 17:33:25 #25
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83407595
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:25 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Welke uitzonderingen doel je dan allemaal op?
Als ik in het buitenland ben en een vergelijkbaar systeem tegenkom, koop ik gewoon een dagkaart. Hoef ik me nergens zorgen om te maken en zo moeilijk is dat in en uitchecken echt niet.
En in het buitenland kan ik ook niet zomaar van de metro in de trein stappen. Dus ga niet doen alsof dat alleen in Nederland zo is.
Diezelfde dagkaart die volgens nou lastig was voor toeristen en dat ze beter een chipkaart konder gebruiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')