abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 november 2010 @ 08:45:51 #2
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_88353288
Mensen om een lang verhaal even kort te houden.
blijkbaar ben ik tijdens het reizen met het openbaar vervoer bestolen van mijn portemonnee. Komt er nu net iemand aan de deur die mijn legitimatiebewijs en een lege beurs gevonden had en mij zodoende kon achterhalen. Al het contant geld is eruit gehaald.

Maar het ergste is mijn OV-Chipkaart :'(. Hebben ze trouwens de termijn dat je moet wachten op een nieuwe kaart al verandert?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_88353414
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Mensen om een lang verhaal even kort te houden.
blijkbaar ben ik tijdens het reizen met het openbaar vervoer bestolen van mijn portemonnee. Komt er nu net iemand aan de deur die mijn legitimatiebewijs en een lege beurs gevonden had en mij zodoende kon achterhalen. Al het contant geld is eruit gehaald.

Maar het ergste is mijn OV-Chipkaart :'(. Hebben ze trouwens de termijn dat je moet wachten op een nieuwe kaart al verandert?
Studenten OV Chipkaart, NS of anoniem?
For great justice!
pi_88353652
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_88353684
quote:
Gaat dat alleen voor de kartonnen wegwerpkaart op of ook voor de anonieme?
For great justice!
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:19:18 #6
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_88353875
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:53 schreef Q. het volgende:

[..]

Studenten OV Chipkaart, NS of anoniem?
Studenten.
  Redactie Games vrijdag 5 november 2010 @ 09:22:16 #7
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_88353931
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 09:09 schreef Q. het volgende:

[..]

Volgens mij alles, op zich wel leuk om het een keer te proberen op een anonieme kaart natuurlijk.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_88353933
Ik heb een vraagje over de studenten OV chipkaart, bij welke feestdagen moet je geld betalen om te reizen en vanaf wanneer moet je geld betalen bij bepaalde vakantie?
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:23:42 #9
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_88353965
Kijk eens op de website van DUO zou ik zeggen. Anyway iemand met het antwoord op mijn vraag?
  vrijdag 5 november 2010 @ 16:53:56 #10
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_88370206
Binnen 7 dagen een nieuwe studenten ov-chipkaart. Relaxt :).
pi_88376265
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:09 schreef Q. het volgende:

[..]

nee niet voor de wegwerpkaart, alleen voor persoonlijke en anonieme chipkaarten
  maandag 8 november 2010 @ 11:57:38 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_88467499
Met korting is het ook kut geregeld. Met een kaartje kun je bijvoorbeeld om 10 voor 9 zonder korting van Rdam CS naar Alexander reizen en dan met korting door naar Utrecht. Met een chip zou je dan op Alexander uit moeten stappen, uit checken, 3 minuten wachten, weer inchecken... en dan op de volgende trein wachten :')

Sowieso kijkt ie naar de tijd dat je incheckt en niet naar de tijd dat je reist. Dus als je om kwart voor 9 het station in gaat en incheckt om vervolgens koffie te halen en om 5 over 9 in de trein te stappen, heb je geen korting op je reis, ondanks dat je na 9'en reist. Als er nou paaltjes op het perron zouden staan, was het niet zo'n probleem. Maar nu moet je dus om een trein van 5 over 9 met korting te halen eerst het station weer uit om bij de ingang om 1 over 9 je chip te bliepen. Zie dan je trein nog maar te halen :(
pi_88469412
quote:
8s.gif Op maandag 8 november 2010 11:57 schreef Tijn het volgende:
Met korting is het ook kut geregeld. Met een kaartje kun je bijvoorbeeld om 10 voor 9 zonder korting van Rdam CS naar Alexander reizen en dan met korting door naar Utrecht. Met een chip zou je dan op Alexander uit moeten stappen, uit checken, 3 minuten wachten, weer inchecken... en dan op de volgende trein wachten :')

Sowieso kijkt ie naar de tijd dat je incheckt en niet naar de tijd dat je reist. Dus als je om kwart voor 9 het station in gaat en incheckt om vervolgens koffie te halen en om 5 over 9 in de trein te stappen, heb je geen korting op je reis, ondanks dat je na 9'en reist. Als er nou paaltjes op het perron zouden staan, was het niet zo'n probleem. Maar nu moet je dus om een trein van 5 over 9 met korting te halen eerst het station weer uit om bij de ingang om 1 over 9 je chip te bliepen. Zie dan je trein nog maar te halen :(
'

Daarom vind ik het ook zeer klantonvriendelijk van de NS om stations af te sluiten straks.
Laat ze die zuilen gewoon op alle perrons zetten !!

Of poortjes bij de ingang die gewoon opengaan met een chipkaart en dan poortjes voor de perrons desnoods waar je dan pas incheckt en daarvoor gewoon een kop koffie kan drinken.

Hoeven mensen ook geen kaart meer te halen om iemand op te halen/weg brengen
  maandag 8 november 2010 @ 14:13:00 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_88471870
quote:
8s.gif Op maandag 8 november 2010 11:57 schreef Tijn het volgende:
Maar nu moet je dus om een trein van 5 over 9 met korting te halen eerst het station weer uit om bij de ingang om 1 over 9 je chip te bliepen. Zie dan je trein nog maar te halen :(
Inchecken voor een reis met korting kan vanaf 8.55 uur. :).

http://ns.nl/cs/Satellite(...)j+ns?p=1190105473060
pi_88477710
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2010 11:11 schreef Q. het volgende:

[..]

En ook voor bussen die bv een rondje door een wijk rijden en daardoor meer kilometers afleggen dan een snellere, directe bus moet je meer betalen.

Mooi systeem. :7
Wat dat betreft was je met het zonesysteem beter af.

Ik heb niet alleen verschillende bedragen voor heen- en terugreis gezien. Ook met een abonnement zijn er vreemde verschillen. Bijvoorbeeld: op de heenreis werd altijd (ondanks abonnement) een euro saldo afgeschreven en op de terugreis niet.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 8 november 2010 @ 17:02:21 #16
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_88478319
Wie weet waar ik nog een ov-chip kan scoren op naam voor gereduceerde prijs ipv 7.50 ?

Voorderest ovchip is gewoon Kut. Ik mis het kunnen overstappen onder andere. Degenen die deze Nederlandse ovchip hebben bedacht mogen van mij branden in de hel.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_88479407
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:49 schreef Aether het volgende:

[..]

Wat dat betreft was je met het zonesysteem beter af.

Ik heb niet alleen verschillende bedragen voor heen- en terugreis gezien. Ook met een abonnement zijn er vreemde verschillen. Bijvoorbeeld: op de heenreis werd altijd (ondanks abonnement) een euro saldo afgeschreven en op de terugreis niet.
2 collega's hadden dat ook, dan maakt de chipkaart contact met de halte net buiten je abonnementsgebied. Met GPS ofzo
pi_88479632
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 17:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

2 collega's hadden dat ook, dan maakt de chipkaart contact met de halte net buiten je abonnementsgebied. Met GPS ofzo
Da's wel apart. Was consequent iedere dag en bus reed exact dezelfde route.

quote:
'Strippen gebruiken voor OV-chipkaart'
ARNHEM - De fracties van de VVD en de SP in Gelderland willen dat niet opgemaakte strippenkaarten kunnen worden omgezet als reistegoed op de OV-chipkaart. Provinciale Staten stemmen er woensdag over.

Volgens de fracties vinden veel reizigers het jammer dat hun niet gebruikte strippen op de strippenkaart komen te vervallen als de OV-chipkaart wordt ingevoerd.

Het is nog niet bekend wanneer in Gelderland de strippenkaart wordt afgeschaft. Die datum is al enkele keren veranderd. De provincie en stadsregio gaan nu uit van 1 april.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_88483345
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 17:02 schreef Schenkstroop het volgende:
Wie weet waar ik nog een ov-chip kan scoren op naam voor gereduceerde prijs ipv 7.50 ?

Voorderest ovchip is gewoon Kut. Ik mis het kunnen overstappen onder andere. Degenen die deze Nederlandse ovchip hebben bedacht mogen van mij branden in de hel.
Bij overstappen (binnen 35 minuten na uitchecken in een bus weer inchecken in een bus) wordt niet opnieuw het instaptarief in rekening gebracht. Dan betaal je dus echt alleen voor de kilometers. Hoe dat zit met overstappen van bus naar tram/metro of andersom, weet ik niet.
  dinsdag 9 november 2010 @ 09:12:01 #20
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_88504879
Bah, gisteren toch dat kloteding moeten gebruiken! Had gehoopt nog een strippenkaart te kunnen gebruiken(ja, ik weet het, eigen schuld) maar helaas.
Het naarste vond ik dat ik een eind terug moest lopen naar het station om op te laden, in de buurt van de bushaltes was niks te vinden. Ook raar dat je in de bus niet op kan laden. Wat nou als je te weinig saldo hebt en je staat in the middle of nowhere?

Daarnaast moest ik minstens 10 euro(had voor de zekerheid 20 gedaan ivm met borg) opladen. 15 kon niet... Uiteindelijk een ritje gemaakt van 1,07. Gebruik de kaart voorlopig niet meer maar nu staat er dus nog een hoop geld op wat ik niet gebruik. En natuurlijk kan ik dat wel terugvragen maar dat kost me administratiekosten om mn eigen geld terug te krijgen!
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  dinsdag 9 november 2010 @ 09:14:55 #21
141482 Q.
JurassiQ
pi_88504932
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 09:12 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Wat nou als je te weinig saldo hebt en je staat in the middle of nowhere?
Zolang je een positief saldo hebt kan je inchecken, daarna kom je negatief te staan en kan je niet meer inchecken.

Voor mensen als jij hebben ze trouwens automatisch opladen uitgevonden. :7

quote:
Daarnaast moest ik minstens 10 euro(had voor de zekerheid 20 gedaan ivm met borg) opladen. 15 kon niet... Uiteindelijk een ritje gemaakt van 1,07. Gebruik de kaart voorlopig niet meer maar nu staat er dus nog een hoop geld op wat ik niet gebruik. En natuurlijk kan ik dat wel terugvragen maar dat kost me administratiekosten om mn eigen geld terug te krijgen!
Dat geld verdwijnt niet hoor, jij gaat de komende 5 jaar niet meer met het OV?
For great justice!
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:51:06 #22
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_88507421
quote:
Wat nou als je te weinig saldo hebt en je staat in the middle of nowhere?
wat nou als je nog maar 2 strippen op je strippenkaart hebt en er 7 nodig hebt?
pi_88511786
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:51 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

wat nou als je nog maar 2 strippen op je strippenkaart hebt en er 7 nodig hebt?
Dan koop je er 5 bij de chauffeur.
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:13:15 #24
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_88512417
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:14 schreef Q. het volgende:

[..]

Zolang je een positief saldo hebt kan je inchecken, daarna kom je negatief te staan en kan je niet meer inchecken.

Voor mensen als jij hebben ze trouwens automatisch opladen uitgevonden. :7

Nee juist niet, ik gebruik de chipkaart amper. Liever niet iig.
[..]

Dat geld verdwijnt niet hoor, jij gaat de komende 5 jaar niet meer met het OV?
Jawel maar gewoon met de ouderwetse strippenkaart en treinkaartjes.
Dus ja, ik ga ook eerst m'n tegoed op m'n chipkaart opmaken.

Het gaat om het idee en het feit dat ik nu dus 20 van mn rekening kwijt ben. Als ik geen chipkaart gebruik kan ik zelf kiezen of ik een maandabo, een strippenkaart of een dalkaart oid koop. Ik bepaal dan zelf hoeveel geld ik op dat moment aan mijn ritje uit kan/wil geven.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:14:07 #25
12221 Tijn