Studenten OV Chipkaart, NS of anoniem?quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Mensen om een lang verhaal even kort te houden.
blijkbaar ben ik tijdens het reizen met het openbaar vervoer bestolen van mijn portemonnee. Komt er nu net iemand aan de deur die mijn legitimatiebewijs en een lege beurs gevonden had en mij zodoende kon achterhalen. Al het contant geld is eruit gehaald.
Maar het ergste is mijn OV-Chipkaart. Hebben ze trouwens de termijn dat je moet wachten op een nieuwe kaart al verandert?
Gaat dat alleen voor de kartonnen wegwerpkaart op of ook voor de anonieme?quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:08 schreef CantFazeMe het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-euro-te-hacken.html
Studenten.quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Studenten OV Chipkaart, NS of anoniem?
Volgens mij alles, op zich wel leuk om het een keer te proberen op een anonieme kaart natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaat dat alleen voor de kartonnen wegwerpkaart op of ook voor de anonieme?
nee niet voor de wegwerpkaart, alleen voor persoonlijke en anonieme chipkaartenquote:Op vrijdag 5 november 2010 09:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaat dat alleen voor de kartonnen wegwerpkaart op of ook voor de anonieme?
'quote:Op maandag 8 november 2010 11:57 schreef Tijn het volgende:
Met korting is het ook kut geregeld. Met een kaartje kun je bijvoorbeeld om 10 voor 9 zonder korting van Rdam CS naar Alexander reizen en dan met korting door naar Utrecht. Met een chip zou je dan op Alexander uit moeten stappen, uit checken, 3 minuten wachten, weer inchecken... en dan op de volgende trein wachten
Sowieso kijkt ie naar de tijd dat je incheckt en niet naar de tijd dat je reist. Dus als je om kwart voor 9 het station in gaat en incheckt om vervolgens koffie te halen en om 5 over 9 in de trein te stappen, heb je geen korting op je reis, ondanks dat je na 9'en reist. Als er nou paaltjes op het perron zouden staan, was het niet zo'n probleem. Maar nu moet je dus om een trein van 5 over 9 met korting te halen eerst het station weer uit om bij de ingang om 1 over 9 je chip te bliepen. Zie dan je trein nog maar te halen
Inchecken voor een reis met korting kan vanaf 8.55 uur.quote:Op maandag 8 november 2010 11:57 schreef Tijn het volgende:
Maar nu moet je dus om een trein van 5 over 9 met korting te halen eerst het station weer uit om bij de ingang om 1 over 9 je chip te bliepen. Zie dan je trein nog maar te halen
Wat dat betreft was je met het zonesysteem beter af.quote:Op maandag 8 november 2010 11:11 schreef Q. het volgende:
[..]
En ook voor bussen die bv een rondje door een wijk rijden en daardoor meer kilometers afleggen dan een snellere, directe bus moet je meer betalen.
Mooi systeem.
2 collega's hadden dat ook, dan maakt de chipkaart contact met de halte net buiten je abonnementsgebied. Met GPS ofzoquote:Op maandag 8 november 2010 16:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Wat dat betreft was je met het zonesysteem beter af.
Ik heb niet alleen verschillende bedragen voor heen- en terugreis gezien. Ook met een abonnement zijn er vreemde verschillen. Bijvoorbeeld: op de heenreis werd altijd (ondanks abonnement) een euro saldo afgeschreven en op de terugreis niet.
Da's wel apart. Was consequent iedere dag en bus reed exact dezelfde route.quote:Op maandag 8 november 2010 17:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
2 collega's hadden dat ook, dan maakt de chipkaart contact met de halte net buiten je abonnementsgebied. Met GPS ofzo
quote:'Strippen gebruiken voor OV-chipkaart'
ARNHEM - De fracties van de VVD en de SP in Gelderland willen dat niet opgemaakte strippenkaarten kunnen worden omgezet als reistegoed op de OV-chipkaart. Provinciale Staten stemmen er woensdag over.
Volgens de fracties vinden veel reizigers het jammer dat hun niet gebruikte strippen op de strippenkaart komen te vervallen als de OV-chipkaart wordt ingevoerd.
Het is nog niet bekend wanneer in Gelderland de strippenkaart wordt afgeschaft. Die datum is al enkele keren veranderd. De provincie en stadsregio gaan nu uit van 1 april.
Bij overstappen (binnen 35 minuten na uitchecken in een bus weer inchecken in een bus) wordt niet opnieuw het instaptarief in rekening gebracht. Dan betaal je dus echt alleen voor de kilometers. Hoe dat zit met overstappen van bus naar tram/metro of andersom, weet ik niet.quote:Op maandag 8 november 2010 17:02 schreef Schenkstroop het volgende:
Wie weet waar ik nog een ov-chip kan scoren op naam voor gereduceerde prijs ipv 7.50 ?
Voorderest ovchip is gewoon Kut. Ik mis het kunnen overstappen onder andere. Degenen die deze Nederlandse ovchip hebben bedacht mogen van mij branden in de hel.
Zolang je een positief saldo hebt kan je inchecken, daarna kom je negatief te staan en kan je niet meer inchecken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:12 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Wat nou als je te weinig saldo hebt en je staat in the middle of nowhere?
Dat geld verdwijnt niet hoor, jij gaat de komende 5 jaar niet meer met het OV?quote:Daarnaast moest ik minstens 10 euro(had voor de zekerheid 20 gedaan ivm met borg) opladen. 15 kon niet... Uiteindelijk een ritje gemaakt van 1,07. Gebruik de kaart voorlopig niet meer maar nu staat er dus nog een hoop geld op wat ik niet gebruik. En natuurlijk kan ik dat wel terugvragen maar dat kost me administratiekosten om mn eigen geld terug te krijgen!
wat nou als je nog maar 2 strippen op je strippenkaart hebt en er 7 nodig hebt?quote:Wat nou als je te weinig saldo hebt en je staat in the middle of nowhere?
Dan koop je er 5 bij de chauffeur.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:51 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
wat nou als je nog maar 2 strippen op je strippenkaart hebt en er 7 nodig hebt?
Jawel maar gewoon met de ouderwetse strippenkaart en treinkaartjes.quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Zolang je een positief saldo hebt kan je inchecken, daarna kom je negatief te staan en kan je niet meer inchecken.
Voor mensen als jij hebben ze trouwens automatisch opladen uitgevonden.
Nee juist niet, ik gebruik de chipkaart amper. Liever niet iig.
[..]
Dat geld verdwijnt niet hoor, jij gaat de komende 5 jaar niet meer met het OV?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |